במקור: Behind Enemy Lines
במאי: ג'ון מור
תסריט: ג'ים וג'ון תומאס,
דייויד ולוז, זאק פן
שחקנים: אוון ווילסון, ג'ין
הקמן, גבריאל מאכט, צ'ארלס
מאליק וויטפילד
תעשיית הקולנוע נמצאת מזה זמן מה בבעיה: נגמרו המלחמות הפוטוגניות. בזמן האחרון הבינו יוצרי הסרטים שזחלנו כבר בכל חפירה בוצית במלחמת העולם הראשונה, ברחנו מכל פגז תועה במלחמת העולם השניה ושלא נשאר לנו עוד כוח לחפש אחר וייט-קונגים נחבאים בכפרי ויטנאם. כצופת קולנוע ממוצעת הספקתי לשבוע יותר קרבות מאלכסנדר הגדול ונפוליאון בונפרטה גם יחד, ואני כבר מתחילה להשחק. בצר להם החלו אנשי תעשיית הקולנוע לחפש מלחמות חדשות לעסוק בהן. מלחמות עתיקות מדי נפסלות כמעט על הסף – אף אחד לא יגיע לסרט כדי לראות את בן אפלק כמנהיג הפרוטסטנטיים נלחם בג'וש הארטנט כמנהיג הקתוליים במלחמות ההוגנוטיים בצרפת בשנת 1562. מצד שני, גם המאה ה-20 היא לא מציאה כל-כך גדולה. לאט לאט התחלנו להבין שמלחמות זה לא שוס כל כך גדול ושאף מדינה היא לא טלית שכולה חאקי צבאי. מנקודת המוצא הזו נוצרו לא מעט סרטים בשנים האחרונות – חלקם נטפלו למלחמת המפרץ ('אומץ תחת אש', 'שלושה מלכים') וחלקם עוד מחפשים את עצמם בשורת מלחמות לא ברורות. 'מאחורי קווי האויב', שמתרחש בסארייבו, משתייך באופן חד-משמעי לקבוצה האחרונה, כשמילת המפתח היא "לא ברור". שנים שאני מנסה להבין את המלחמה הזאת – מי נגד מה, מה נגד מו ומה לכל הרוחות הקשר של ארצות הברית לכל זה. במחשבה שניה, זה פחות או יותר מה שכל שאר העולם חושב על הביצה הטובענית שלנו.
הפעם בתפקיד הגיבור – הנווט כריס בארנט – משחק האף הענקי והעקום שמחובר לפניו של אוון וילסון ('זולנדר'). בארנט מוצב על נושאת מטוסים ליד סארייבו ונשלח יחד עם הטייס שלו, סטאקהאוס, למשימות סיור משמימות ושגרתיות באיזור שנחתם בו זה לא מכבר חוזה שלום. ככל הנראה הקורס "כיצד לא להתגרות במזלך הטוב" אינו אחד מהקורסים שמלמדים בחיל האויר האמריקאי, שכן בארנט וסטאקהאוס מתעקשים לחרוג מגבולות שטח הטיסה שלהם במהלך טיסת סיור שגרתית ולבדוק דבר מה חשוד באיזור המפורז האסור לפעילות צבאית של כל הצדדים. למרבה הפליאה, הם נתקלים בתגובה עויינת לכל הדעות, תגובה שמצליחה גם להפיל את המטוס שלהם בלב איזור הררי מיוער. סטאקהאוס, איך לומר זאת בעדינות, נאלץ להשאר מאחור בזמן שבארנט מתחיל לתזז על הגבעות המוריקות בנסיון לברוח מהמגיבים העוינים. ג'ין הקמן, מפקדה של נושאת המטוסים ממנה המריאו השניים, מנסה לפלס את דרכו בסבך מקושקש במיוחד של פוליטיקה ודיפלומטיה על מנת להציל את בארנט המתרוצץ לו בנופי בוסנו-סלביה-הרצגובינה או איך שלא קוראים לאיזור הזה כרגע.
וזו בדיוק תמצית הבעייתיות בסרט: מה-שמו עם האף מקפץ כעז הרים טיבטית באיזור ההוא בנסיון להוציא את האמת לאור, כשכמה מורדים לא מעניינים ומצ'וקמקים במיוחד רודפים אחריו, ואת הסוף אנחנו בין כה יכולים לנחש רק על פי הצצה בכרזת הסרט. במתח אדיר לא הייתי שרויה, והידיעה שאחיו המעוות של פינוקיו עלול להעלם לי מהמסך אם יתפסו אותו רק שימחה אותי יותר. ווילסון הוא לא שחקן רע, אבל יש משהו בו שפשוט מוציא ממני התנגדות בסיסית אליו. אני מוכנה להמשיך לסבול אותו כל עוד הוא מבטיח להמשיך ולהגביל את עצמו לתפקידים ראשיים בסרטים בינוניים בלבד.
ג'ין הקמן, שחקן איכותי, שוב נוטל לעצמו תפקיד צבאי רם דרגות (מישהו עוד סופר כמה פעמים הוא שיחק איש צבא / פוליטיקאי / עורך דין בכיר?). אבל למעשה, אין הרבה טעם לדון בסוגיית המשחק כי היא לא מאוד קריטית בסרט הזה (בשביל לרוץ הרבה לא צריך יכולת משחק – צריך סיבולת לב-ריאה טובה). בסרט הזה הכוכבים האמיתיים הם הצלם והעורך, שהשקיעו הרבה מאוד זמן וכסף כדי להשתמש בכל שטיק ושטיק מן האחרונים בתחום. סי היימן טעתה – מלחמות עדיין קורות בחורף, וזו הזדמנות מצוינת להפריח פתיתי שלג לצד להבות ענק.
לרגע קט היה נדמה שהסרט יהגג דבר מה על מלחמות מודרניות בעולם התשקורת, אבל הבמאי ירד מזה מהר מאוד, ומכיוון שהפטריוטיות האמריקאית שלי לוקה בחסר לא נחלתי התרגשות רבה מהסרט. אמנם נהנתי מהתמונות המרצדות, אבל בהתחשב בכך שהסיפור לא ממש חזק, שהמלחמה לא באמת מרגשת ושווילסון הוא לא בראד פיט, אם אתה לא מיליטריסט בלב ובנפש שחייב את מנת הקרב היומית שלך – אין לך הרבה מה לחפש בסרט הזה.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- אוון ווילסון – אתר מעריצים
- מאחורי קוי אויב אחרים
- תולדות המלחמה בבוסניה
- פשעי מלחמה ביוגוסלביה
- נושאות מטוסים
- אדידס
- ניתוח אף
אהרו''כ
השאלה היא כזאת- האם מסבירים בסרט למה האף של אוון ווילסון כל כך עקום?
מאחורי קווי האויב, בלאקהוק נפל, פרל הארבור- מה יש להם בהוליווד עם כלי טיסה מתרסקים?
ואיך ה11 בספטמבר בדיוק ישפיע על המגמה הזאת?
– על הקישור המאויר לאמזון!
השפעת ה-11 בספטמבר...
היתה כדלקמן: סרט מלחמה אחד ('Windtalkers') נדחה לשנה הבאה (שהרי לא ייתכן, כשהמצב הוא כפי שהוא, להציג מלחמה כבידור להמונים) ושני סרטי מלחמה אחרים, 'מאחורי קוי האויב' ו'בלאק הוק' הוקדמו מהשנה הבאה לשנה (שהרי זהו בדיוק הזמן, כשהמצב הוא כפי שהוא, להציג מלחמה כבידור להמונים).
אני חושב שדי בטוח לומר שהעניינים ישארו בערך כפי שהיו.
(והקישור המאויר לאמאזון? הוא נמצא כאן כבר חודשים).
זה הכל בגלל המהנדסים והבחנים
וסתם ענין שמטוס או מסוק נופלים מנ"מ מה זה אומר?
האם מהנדסי המטוס\מסוק היו גרועים או מהנדסי הטיל היו טובים?
בתור מהנדס מטוסמסוקים
אני מוכרח לציין שיכול להיות מאוד סביר שמי שתכנן את המטוס תכנן גם את הטיל….
מצטער אבל לא
1)ממוחיות בהנעה רקטית מול סילונית
2)לא דווקא מאותה מדינה (הטיל והמטוס)
3)מומחיות באוויוניקה של טילים לעומת מטוסים ועוד…
(ובו לא נשכח אנו אף פעם לא מדברים על מהנדס אחד).
אל תעיר לביולוג על שמרים
ועל תדבר על דברים שעפים ועושים "ווווש" למהנדס אווירונאוטיקה…
בדיוק!
ותקשיב לידידי הטוב שלמקו!
רסק מטוסך לחורף
כמה נחמד שסרין רואה עבורנו את כל הסרטים האיומים האלה (פעמיים אוון ווילסון!) ומאפשרת לנו להימנע מהם בלב שלם.
למען העם והמדינה
יש לציין שאני רואה בסרטי הזבל הללו שליחות מדרגה ראשונה. הנה, זה אך לפני מספר ימים, התרשלתי במשימתי וכיניתי סרט רק "לא משהו" ובשל חוסר נחרצותי שניים מעורכי האתר מצאו עצמם מוציאין ממיטב כספם על ג'אנק.
הפואנטה בסרטים האלו היא ההנאה מההליכה לסרט עצמו. איך אומרים, "אני אוהבת ת'קולנוע". מדי פעם נופלים גם על סרט מוצלח ואז בכלל האושר גדול והשמחה מרובה.
בעניין סרטי מלחמות עתיקות
שסרין טענה שאיש לא יבוא לראות-
אני רק רוצה להזכיר שלא מעט אנשים באו לראות את מל גיבסון נלחם באנגלים במאה ה- 15 (או משהו כזה), והוא גם לקח על זה אוסקר.
כנ"ל לגבי ראסל קרואו ומלחמתו בסנאט הרומאי.
ג'ין הקמן לוקח תפקידים כאלו- כי זה שמתאים לו מבחינת ליהוק. מה רצית? שיתנו לו תפקידים בסרטי קונג- פו? או בקומדיות של אדם סנדלר?
יש לו פרצוף סמכותי, אז נותנים לו תפקידים סמכותיים.
ובעניין "מאחורי קווי האוייב"-
סרט על סראייבו?
חליק- יש מישהו באמריקה שבאמת התעניין במלחמה הזניחה הזאת?
לא יכלו להעביר את העלילה ל- בוא נחשוב רגע- נו, המדינה הזאת מהכותרות- אתם יודעים…
אני רוצה לחדד את טענתי.
סרט על מלחמה עטופת ניחוחות נפתלין צריך להיות ממש מוצלח או ממש מתוקשר בשביל שיבואו לראות אותו. ניקח שוב את מלחמות ההוגונוטיים (מלחמות הדת בצרפת בשנים 1598-1562). סביר להניח שסרט כזה בכיכובו בן אפלק יהיה מתוקשר במיוחד וימשוך צופים ואולי יהיה איכותי (נו, באמת, על מי אני עובדת?). לא נראה לי שרבים היו יוצאים מהמזגן בבית לפופקורן של הקולנוע בשביל אוון ווילסון בתפקיד הראשי באיזושהי מלחמה שבקושי נוגעת במישהו בקצה האצבע הקטנה ברגל. אם הסרט יהיה מצוין והשמועה תעבור מפה לפה יבואו אנשים נוספים לצפות בו.
לעניין ג'ין הקמן – אותי זה פשוט מעייף לראות אותו כל הזמן בתפקיד הזה, אבל אני אלרגית לטייפ-קאסטינג של שחקנים מוכשרים.
מתקפת ההוגונוטים
סרט מצויין שמתרחש בזמן מלחמת ההוגונוטים הוא "המלכה מארגו", על פי ספר של דיומא, שהוקרן מספר פעמים בערוץ הראשון (כלומר יקרינו אותו שוב בכל רגע). סרט מומלץ מאוד, במיוחד בגלל שיאו- ליל הטבח של ברתומיליאו הקדוש- סצינת טבח מהמזעזעות שראיתי מימי (שנייה רק ל"להציל…").
כמובן שלסצינת הטבח קודמת דרמה מצוינת וגם אחריה לא חסרים משחק ותסריט מצוינים אבל ההפתעה, הריאליזם…
לא הבנתי כלום! (והמבין יבין)
אתה אומר שאחד הדברים הטובים בסצינה היא שהיא באה בהפתעה (ואז זה ספויילר), או שההפתעה פה היא שהסרט טוב?
על ספוילרים ורגישות
ההפתעה היא בריאליזם של הסצינה ובעוצמה שלה.
ועד כמה אפשר לספיילר אירוע היסטורי? "פרל הארבור הופגזה"-? "על ידי היפנים"-עוד ? מדובר באירוע מרכזי מאוד בצרפת של המאה ה-16, אומנם לא תקופה שמצויה בתודעת הציבור הרחב אבל לא לדבר על כל אירוע היסטורי מחשש שעשו עליו סרט היא הצעה מגוחכת ואתה צריך להתבייש על שהצעת הצעה כזאת.
כמו כן, ישנם אינספור רמזים מטרימים ואף רואים את ההוראה לפתוח בטבח ככה שלא הרסתי כלום.
בסדר, להרגיע
ברור שעמיר פרץ לא ראה את הסרט, ולא ידע שההתקפה היא ארוע היסטורי שלא יכול להיחשב לספוילר. לכן הוא שאל. עכשיו כשהבהרת את העניין, אף אחד לא צריך להתבייש בשום דבר.
בסדר, להרגיע
שניה אחרי ששלחתי את ההודעה הקודמת נזכרתי שמדובר בסרט על אירוע היסטורי, אבל בשלב הזה של חיי לא ראיתי חשיבות רבה לתיקון השאלה. מה שהתכוונתי לשאול (ובתגובה של דותן קיבלתי תשובה) זה אם הטבח עצמו בא בהפתעה.
אין ספק שמר גולדווסר יודע כי למתקפת השיבוטות שהוא ביצע פה אין כל הצדקה, ושאם מישהו פה צריך להתבייש, אלה יוצרי הסרט "פרל הארבור" (הופגזה?! למה אף אחד לא הודיע לי?).
בסדר, להרגיע
המשעשע הוא שתקפתי אותו על עמדה שהוא אפילו לא העלה…
מה? לא משעשע?
מעניין אם מישהו יעשה סרט על מלחמת מאה השנים… הרבה פוטנציאל יש כאן.
כל אחד וההומור שלו...
אני בעד סרט שבו קיאנו ריבס, כמנהיג פלנגה, טובח במוחמד בכרי. השם, כמובן, יהיה "שתילא קטלנית".
מוזר,
שאף פעם לא חשבתי על הביטוי "טייפ-קאסטינג" בצורה *כזו*.
בתור מי שלא חייבת מנת קרב יומית
אני חייבת להודות שמצאתי את עצמי די נהנית מהסרט, למרות שעצם ההנאה היתה בעיני לא מוסרית. לא מוסרית משום שמישהו שמח על כך שהמלחמה הזו התרחשה. מישהו עשה מהמלחמה הזו הרבה כסף (?) ומישהו שם בהוליווד מקווה למלחמה נוספת, פוטוגנית לשם שינוי…
אבל אם נשכח מהבטים מוסריים – הסרט עצמו לא משעמם, וילסון נחמד, ולטעמי משחק לא רע, גם כשהוא רץ וגם כשהוא נופל, וגם כשהוא לא עושה לא את זה ולא את זה. האקשן משביע רצון (זאת אני שכותבת?), והשלג אלגנטי. בקיצור אני חושבת שהסרט הזה הוא בידור לא רע בכלל, במיוחד אם באים ציפיות-לס. ושימו לב למשהו מפתיע, לוקח בערך חצי סרט עד שרואים דמות נשית – ודמות זו היא גופה. בהמשך ישנם עוד מספר הבלחים של דמויות נשיות – כל מיני פקידות חדר מבצעים או מרכזניות, מורדות בוסניות, ואולי עוד כמה גופות, אבל חוץ מזה כלום. לא יודעת מה זה אומר, אחרי הכל מדובר במלחמה, וגברים עושים מלחמות אין לי בעייה עם חלוקת התפקידים הזו, אבל סתם שמתי לב לזה והיה לי קצת מוזר.
מלחמה, עניין גברי
דוקא נהוג בסרטים הוליוודיים שכאלה לדחוף דמות נשית לעלילה בכל מחיר, לא משנה עד כמה לא סבירה הנכחות שלה שם. נכון שבצבא האמריקני יש גם טייסות (מה המצב בצבא הבוסני/הרצגוביני או מה שלא יהיה, אני לא יודע), ובכל זאת, העובדה שלא רואים בסרט כמעט נשים דוקא נותנת לסרט נקודות בתחום הריאליסטית. לא שריאליסטיות היתה העדיפות העליונה בסרט הזה, לפי הביקורת של סרין.
ראוי לציין
שלפעמים הדמות הנשית בסרטים כאלה היא מאוד מרכזית.
ב"אומץ תחת אש", למשל, התפקיד של מג ראיין הוא מרכזי, למרות שהדמות שלה מתה על ההתחלה.
אבל בסרטים כמו "פלאטון" או "מטאל ג'קאט"- אין הרבה סיכוי לפגוש שם לוחמות-
הכל פונקציה של זמן התרחשות העלילה.
דווקא יש תפקיד נשי במטאל ג'אקט:)
אז אולי הוא לא היה כל כך מרכזי אבל הוא תמיד גורם לי לצחוק:)
בתור מי שלא חייבת מנת קרב יומית
ואם מישהו כן חייב את מנת הקרב היומית שלו, לא יותר פשוט לפתוח ערוץ 1/2/10 ופשוט לראות חדשות?
אבל מה אני יודעת- סביר להניח שאני חוזרת לשבוע נוסף של ניתוק.נכון שהתגעגעתם!?
(ותרגישו חופשיים לשקר…)
משהו לא הסתדר לי עם מודעות הפרסומת של הסרט הזה בארץ – אלה עם הפרצופים של ווילסון והקמן, עם מטוס ממריא מפריד בינהם בצורת סלאש. (כזה: /). משהו נראה שונה מהפוסטרים שהכרתי מהאינטרנט, אבל לא רציתי להתחייב על זה, לאור פאדיחות העבר (משום מה הייתי בטוח שהפלפל שמחזיקה פנלופה קרוז בפרסומות של 'אישה על הגובה' היה ארוך יותר במקור). אבל בסופו של דבר ימד"ב מוכיח שצדקתי: באמת קיימות שתי גרסאות של הפוסטר. בגירסה האמריקנית המטוס מתרסק ארצה בלהבות, בגירסה שהופצה בחוצות ארצנו ("Style B") הוא נוסק מעלה בגאון.
http://us.imdb.com/Posters?0159273
ונשאלת השאלה: רגע, זה לא היה אמור להיות הפוך? אלה לא אמורים להיות אזרחי ארה"ב שרגישים לגאוותם הלאומית ולא מסוגלים לראות את פאר חיל האויר כשהוא נופל? ואנחנו, מה אכפת לנו? הלהבות דוקא מוסיפות למטוס אופי ודרמה. קצת מוזר.
וזה הזמן לשאול (אוף טופיק)
שאלה קצת מרגיזה, אבל בכ"ז-
התמונות שאתם מצרפים לכל כתבה- הן ברשות המפיצים?
או שזה תמונות שהורדתם חופשי מהרשת?
הזכויות לתמונות האלה
שייכות למפיצים כמובן, אבל שולחים אותן אלינו (כמו לכל עתון/אתר אחר) בדיוק למטרה הזאת – כדי שנשתמש בהן. כך שלא נראה לי שיש תביעה באופק.
אוי, משעשע!
אותו פוסטר עם המטוס ממריא או מתרסק…
אני בכלל מעדיפה את הכרזה הכחולה שמופיעה שם. משהו בכתום כתום הזה מזכיר לי יותר מדי את ארמגדון (לא שהכחול נטול קונטציות רבות מספור, אבל ניחא).
עינת
אנחנו רגישים יותר לזיקפה הלאומית
אופס, לזקיפות הקומה הלאומית. או משהו.
ישראל נתלית באילנות גבוהים?
מצב הרוח הלאומי שלנו צריך חיזוקים של מצבי רוח לאומיים אחרים, ולכן, גם המטוס שלהם צריך לפנות מעלה בגאון. או אולי מישהו חשב שזה ספויילר.
אגב, קטע מעניין בסרט, כשהמטוס מתחמק מטיל ביות. מגניב לגמרי. לא ממש ידעתי שיש כאלו טילים אינטליגנטיים.
תתפלאי, יש גם טילים שקוראים קפקא
וניטשה. לא כל הטילים קוראים רק מעריב לנוער.
וונצ'יק (לא משהו נוראי):
הקטע הזה, על אף מגניבותו היחסית, נראה לי מופרך במיוחד. הסיספונד היחידי שאני יכולה לעשות בו שימוש כאן הוא שכביכול, לשם הסרט, פרסו את זמן ההתרחשויות יותר, "מתחו" אותו, כי במציאות קרבות כאלו וודאי אורכים רסיסי שניות.
ידעתי!
זאת לא הפעם הראשונה שג'ין הקמן שיחק בסרט הזה:
http://us.imdb.com/Title?0094712
(לא שראיתי את החדש, אבל על פניו זה סרט זהה).
ובמקרה או שלא במקרה,
הסרט הזה ישודר היום ב-22:00בערוץ MGM.
אף (ענקי ועקום) על פי כן
כמו שחבר שלי אמר (לאחר שהערתי את תשומת ליבו לתותב הארוך שמונח במרכז פניו), זה סימן ההיכר שלו. אבל בכל זאת, כאילו הלו? ניתוח פלסטי??
מעבר לשחקן הראשי והתותב, אני מוכרח לציין שסצינות האקשן היו טובות עד נהדרות. כשהמטוס מתחמק מהטיל בהתחלה הצילומים יפהפיים (ולצטט את אותו חבר: בן בן ז…) ובאולם עם סראונד זה פשוט חוויה (גם סצינות האקשן האחרות).
בסך הכל הסרט מהנה מאוד אך הדבר שהרס אותו עד חורמה היה עודף הפטריוטיות האמריקאית שנשפך מכל פינה (כמו בכל סרט אחר), וזה מתחיל לעצבן. כמו האדם הזה שהיה עם כולנו בצבא שהיה מאוהב בעצמו עד מעל הראש – זה איכסה. וכאן זה הצליח להרוס לי את כל הסרט.
אני מצטרף לשא האנשים שמודים
לך, סרין, על שאת חוסכת לנו מללכת לראות את הסרטים האלה.
אה, ובעניין המחסור במלחמות בשביל סרטים – מה לגבי להמציא מלחמה? האין זה פתרון טוב יותר מאשר להסריט על מלחמת ההובגובלינים הצרפתיים מלפני 500 שנה?
לא רוצה להיות קטנונית אבל..
קודם כל- מה הקשר לאדידס?
(ובאמת שזה לא קריטי כי דווקא נכנסתי לאתר ושטפתי את עיניי בדגמים חדשים ומבריקים של נעליים…)
וחוץ מזה- "עולם התשקורת" – טעות או הברקה?
(אגב יש לי עוד אחת- 'ערוצי הכלבים' – ותעברו ליס)
וכעת לעניינים- רק לפי שם הסרט הייתי פוסלת על הסף ועושה אחורה פנה לאולם הסמוך..
אדידס!
החשוב שברודפיו של ווילסון לבוש בצורה מאיימת במיוחד ב….סווטישירט של אדידס (לדעתי אפילו מזוייף מהסגנון של "אדידוס" ו"ריבאק"). זה באמת מביא את הגיחוך לשיאים חדשים.
ה"תשקורת" היא בכוונה, רק שאני לא יכולה ליטול את הקרדיט על הביטוי לעצמי – שמעתיו כבר פעמים מספר, בדרך כלל בתוכניות בידור.
שם קוד ''עוזי משולם'' אחראי.
"עוזי", זה שהיה זכאי עוד לפני דרעי.
אבל מה, התשקורת האשכנאצית הלבינה את פניו.
שם קוד ''עוזי משולם'' אחראי.
חוששני שתאונת עבודה מתקופת שירותו בהנדסה הקרבית היא זו שהלבינה את פניו. אבל הוא תימני לחלוטין, מלבד עניין הפנים הלבנות.
מלים כדרבנות!
אנאכרוניזם...
מצחיק משלוש סיבות:
1. מצחיק
2. לזורק הכדור קוראים (אוון) וילסון
3. "להתחיל מחדש" כמובן נוצר רק אחרי המלחמה ביגוסלביה…
אתה כמובן מתכוון
קלוז אף.
אני די בטוחה שהאף
פוסל ועוצב בתאונה. קצת יחודיות, מה רע?
ילדי משפחת ווילסון
אם לשפוט על פי האף המתפרש של אחיו – לוק ווילסון (זה ששיחק את הידיד לעת צרה של ריס ווית'רספון ב"לא רק בלונדינית") – הרי שהמשפחה הזו היא חוטמנית לא קטנה בבסיסה.
אולי שני האפים הם
תוצר של תאונה מצערת?
לא נראה לי שבן אדם יכול להוולד עם דבר כזה באמצע הפנים. מילא אף ארוך, סולד או רחב בצורה יוצאת דופן, אבל אף כזה, עם פיתולים וזיגזגים?
זה אף שבור פעמיים
ומקורו הוא אכן תאונת פוטבול.
אייסי בוכה :(
אני בוכה על יצירת הסרט הזה
אני בוכה על טעותי לראותו בקולנוע
אני הכי בוכה על החשבתו ע"י עילגים לסרט מלחמה.
אגב, לא יודע מי כבר יקרא הודעה זו – אבל שלום לכל אנשי הפורום
שלום חם אפילו ליוצאי הקבינט
לבכות זה בריא.
מה זאת אומרת "החשבתו ע"י עילגים לסרט מלחמה"?
קראתי באיזה אתר
נראה לי YNET
או משהו מקביל
אז היה רשום שם לקראת צאת מאחורי קווי האויב בלהבלהבלה עשה סקירה של סרטי המלחמה החשובים בין השנים בלהלבהלבהל
ריצק!כלומר קיצר!
אנשים עילגים כמותו.
שאגב רשמו שם על שבילי התהילה שעוד לא ראיתי (קריצה לאחא מסוים שמלקק שטיחים) ולא על מטאל ג'קאט הידוע יותר של קובריק.
אה לא נורא
לא שווה לבכות בגלל סרטי מלחמה (אירוני לא?)
וזאת הייתה דוגמא
להחשבתו או לעילגים?
אנשים עילגים גורמים
לי לרצות להקיא…
אתה קורא את Ynet,
ואחר כך עוד מתלונן על הרמה?