במקור: Ocean's Eleven
במאי: סטיבן סודרברג
עדכון תסריט: טד גריפין
שחקנים: ג'ורג' קלוני, בראד
פיט, מאט דיימון, ג'וליה רוברטס,
אנדי גרסיה, אליוט גולד
מתכון מספר 11: צלי פשע הוליוודי עשיר
המצרכים:
1 פושע יפה תואר, עדיף קלו(נ)י.
1 פיט/ה עם פלאפל, נאצ'וס, או שווארמה (מומלץ לשמור בקירור).
3 בתי קזינו בגודל בינוני, שייכים כולם ל'רע' חסר רחמים אך אלגנטי מתוצרת 'אנדי גרסיה' ("גריסי גרסיה – הטעם המושלם שכבש את העולם!").
160 מיליון דולר המוגנים במערכת שאי-אפשר לפצח אותה בלי לעשות מזה סרט.
1 ג'וליה רוברטס, מוקרמת, עם סטייליסטית צמודה.
3 בני-מיעוטים (מומלץ להשתמש בסיני, כושי וגיק-מחשבים), מעוצבים בכשרון רב אך חסרי אישיות במיל.
3 קומיקאים (אחד שחור ושניים לבנים, עדיף שיהיו אחים) לשיפור הטעם.
1 כייס צעיר ומבוהל (אם אין בבית 'אדוארד נורטון', תמיד אפשר להוסיף מעט 'דיימון', לערבב טוב, ולקוות).
קמצוץ כוכבי עבר (נסו להימנע מ'דה נירו' ו'ברנדו' הנוטים להשאיר טעם רע).
אופן ההכנה:
הוציאו את ה'קלוני' במהירות מהכלא והפגישו עם ה'פיט' (אין צורך להפשיר לפני השימוש). החזיקו את הצופים על אש קטנה בעוד שניים אלו מספחים אליהם את כוכבי המשנה. הוסיפו את כוכבי העבר, אחד בתוספת תמצית 'חזרה-מפרישה-לפריצה-אחרונה-בהחלט', ושני טבול עמוק בכסף מזומן, עם קורט שיער חזה, ומקושט בסיגר (זכרו להשתמש בכוכבי 'גולד' בלבד, ולא ב'זאב רווח', למרות העטיפה הדומה). שלבו במתכון רעיונות ככל העולה על רוחכם, אבל אל תשכחו להוסיף חיתוכים חדים, מוזיקה קצבית וכמויות גדולות של הומור.
כאשר תערובת הטסטוסטרון מאיימת לגלוש וצופים גברים מאיימים לנטוש, הוסיפו לתבשיל את 'גריסי גרסיה' ביחד עם ה'רוברטס'. עם זאת, כדי שטעמה של ה'רוברטס' לא ישתלט על התבשיל כולו, דאגו להשאיר אותה מחוץ לסיר העיקרי ולהשתמש בה רק כקישוט לחבורת הגברים המהווה את הבשר העיקרי.
מיזגו לתוך הסיר אקשן במידה וכמה טיפות רוטב סויה סיני – אך אל תגזימו: אחרי הכל, אין מדובר כאן במתכון סושי בנוסח עדות הקונג-פו, אלא בצלי הוליוודי רציני, כמו בימים הטובים. פילוסופיה עמוקה מומלץ להשאיר במקומה הראוי על המדף, לא רחוק ממוחם של הצופים, ובמקומה קפלו לקערה בתנועות עדינות סיפור אהבה מפולפל (אך יבש כנקניק סלאמי). השאירו את הסרט על האש עד שישחים, כאשר אתם מקפידים להפוך אותו מדי פעם ולהשאיר את התערובת תוססת במתח מדומה. בסיום ניתן להזליף מלמעלה קצת הפתעות עם שבבי "טוויסט", אבל בעדינות: אסור שהמוצר יצא חריף מדי לטעמו של הקהל. הגישו חם, בלוויית מסע פרסום אימתני, והתפללו שהמפיצים הישראלים לא יקפיאו לכם את הסרט עם שם מטומטם כמו 'שחק את המשחק'.
הערות:
מדובר במתכון מסורתי, שזכה להצלחה מרובה כבר בשנות השישים. עם זאת, השיפור באיכות המצרכים שאנו נחשפים אליהם בשנים האחרונות הוביל להחלפת מוצרים עתיקים כגון 'פרנק סינטרה' ו'דין מרטין' במוצרים חדשים בעלי תדמית חושנית יותר, אשר מובטח כי יקפיצו את הדור הצעיר אל השולחן. שיטות הבישול המודרניות עושות שימוש בווידאו, מחשבים, ופיזיקה מופרכת בעליל וזאת כדי לעדכן מאכל קלאסי זה, מבלי לאבד את הטעם ההוליוודי האופייני כל-כך (המזכיר לרבים מונוסודיום גלוטומט).
יש לציין כי המתכון הוא עממי ולא יערב, כנראה, לחיכם של אלה הרגילים למטבח המעודן של צרפת או של המזרח הרחוק (לנועזים שביניהם מומלץ לרכוש את הספר "אמנות הבישול השניצ(ק)לאהרוני"), אבל אין זה אומר כי מדובר בעוד 'שניצל ופירה' אקשני ותפל: זהו שיא המטבח ההוליוודי, תערובת מושלמת מכל בחינה של תחכום, מתח והומור, שיכולה לגרום לכל גבר ממוצע להתרגש משילוב הטעמים המפוצץ ולכל בחורה ממוצעת להזיל ריר, בעיקר כששיניה ננעצות בחתיכות 'פיט' או 'קלוני' עסיסיות. אם אתם אוהבים לאכול כמו שצריך, הרבה וטעים, קחו את המחבת והכינו לעצמכם 'Ocean's Eleven', או שתזמינו את המנה בבית-הקולנוע הקרוב אליכם: ב-80 ש"ח לזוג, כולל פופקורן (אך ללא צורך בתוספת דמי שירות!), זו מציאה אמיתית.
לינקים:
אני מאד מרוצה מהבקורת!
אחת הבקורות המשעשות, והחביבות שקראתי בזמן האחרון. עשה לי תאבון, וגם הסיר את האנטי שלי כלפי הסרט. אחרי הכל, גם אם זה סרט נוסחה (מתכון) קבלתי את הרושם שאכן מדובר באומצה (בצלי חפצת, דוקא צלי?) טעימה ועסיסית,ולא במוצר פאסטפוד נחות. דבל סחתיין און דה רוקס על הרעיון.
11 זה יותר מדי
גם לדעתי הסרט היה די טעים, אבל הבעיה איתו (כמו עם 'שר הטבעות') היא עודף הדמויות. 11 חברים בכנופיה, פלוס ג'וליה רוברטס ואנדי גרסייה, זה 13 דמויות ראשיות, מה שנותן לכל אחת מהן 10 דקות מסך במקרה הטוב (ובדרך כלל הרבה פחות). ב-10 דקות אי אפשר להכיר בנאדם במידה כזאת שיהיה אכפת ממנו, ובשביל תפקיד של 10 דקות לא צריך שחקן ענק. בשביל השש מילים ושלושה חיוכים האלו היו צריכים להביא את ג'וליה רוברטס? בשביל שבעה משפטים חסרי בטחון היה צריך את מאט דיימון? לדעתי 'אושן 5' היה יכול להיות סרט מהנה הרבה יותר.
ביקורת שפויה . לא עפה על עצמה, מתארת עובדות כהוויתם מונוטונית קולית לא מנסה להרטיט להזיז למצוא חן בעיני השומעים ולהגיר מהם ריר. קצר ולענין. מתאים לזמן ! !!! בי . ״ הלהאריך איננו רלונטי. . שייך למאה ה19 . לא עוד !! !!!
11 כוכביא
הבעיה בסרטים מרובי סטארים כמו 'אושן' (או סתם מרובי משתתפים, עיין ערך 'ראט רייס') היא שמספר דקות המסך שמקבל כל גיבור תלוי ישירות בעד כמה הוא מוכר, ועד כמה הוא מביא קהל. ב'אושן' אלה קלוני, בראד פיט וגם מאט דיימון שניתן לחזות בהם יותר (אה נכון, גם ג'וליה רוברטס שקועת הלחיים נדחפה לתמונה בכל פעם שרק יכלה), ולמרות פעמיים מצערות בהן בילבלתי בין פרצופיהם של דיימון ופיט, הגעתי למסקנה קשה: ככל שאני רואה את בראד פיט ביותר סרטים, ככה אני מעריכה אותו יותר ויותר. זו אמנם לא סגידה או הערצה עיוורת, אבל עבור מישהי כמוני, שמעולם לא התלהבה מ"כוכבים" למיניהם (חוץ מלינג, ומהחיוך של ברוס וויליס) זו בהחלט הדרדרות קשה.
וחוצמזה שהיה אחלה. הסרט הזה הצליח להוציא אותי מהדכאון הקיומי שהייתי שרויה בו באותו יום. 'אושן' הוא לא יצירת מופת, אבל הוא בהחלט משעשע.
11 כוכביא 2
מאחר ורד טוען שההודעה שכתבתי היא בדיוק כמו שלו אני רוצה להבהיר: אני לא חושבת ש-11 זה יותר מידי. נכון, הכוכבים לא מקבלים הרבה זמן מסך. נכון, הלא-כוכבים משמשים בעיקר כקישוט (או כ"סותמי חורים" לשעת הצורך). אבל עבורי זה דווקא היה רענון, במיוחד אחרי כל הסרטים האלה שמתרכזים נורא בגיבור הראשי ובכל לבט ולבט שעובר עליו, עד שכל גבורי המשנה או דמויות המשנה נמחקות לגמרי.
חוצמזה, אם הדמויות היו מקבלות יותר עומק, היתה סכנה מוחשית שהן היו מתחילות ללמד אותנו את חכמת החיים שלהן, המורכבת ממשפטים קלישאתיים ודביקים. הו לא! אני מעדיפה לדבוק בסיסמה העתיקה "תהיה יפה ותשתוק!".
הידד לביקורת, כל תבלין פנינה
ולגבי רוברטס, לפני שנים רבות, בסרט "אשה יפה" קיבלה הג'וליה את עצת חייה: חברתה לסרט אמרה לה
ומאז היא חיה לפי סיסמה מבריקה זאת וככל שיתנו לה יותר כסף היא תהיה יותר ויותר אישה יפה ופחות ופחות מכל דבר אחר
לדעתי
דווקא ג'וליה רוברטס הייתה טעות ליהוקית. זה רק אני או שלעוד אנשים היא נראיתה כמו מישהי בת 50 פלוס?
הסרט עצמו מאוד משעשע אבל אין בו יותר מידי אקשן (רק בסוף יש קצת). סה"כ, סרט חמוד. לא יותר, לא פחות.
אחלה ביקורת
והסרט נשמע חביב למדי…
מקווה שיצא לי לראותו בקרוב :-)
ביקורת מצונית! וגם ברורה מאוד.
אושן 11 הוא אכן סרט טוב, למעשה ברגע הראשון שיצאתי מהאולם החמים, הייתי בטוח שאני יוצא ללילה שרבי-אחרי הכול אושן 11 מבחינתי הוא סרט קיץ מושלם (לצערי נתקלתי בגשם זלעפות). מה שדווקא הרגיז אותי היה הריבוי בכוכבים, גם הדמויות שיותר עניינו וגם אלו שפחות קיבלו פחות או יותר אותה התמקדות (ברור שהייתה עדיפות לקלוני/פיט אבל היא הייתה מזערית).
סטיבן סודרברג, בכל מקרה עושה עבודותו נאמנה, פעם נוספת.
אחלה ביקורת
זה קודם כל.
שנית, כמה עלה להפיק את הסרט הזה? גם בראד, גם מאט, גם קלוני,גם אנדי גרסיה וגם ג'וליה???
יותר מכל זה מזכיר לי את הביצוע המשותףשל we are the world.
לא יודע כמה זה עלה
אבל ללא ספק, היה שווה. הסרט עשה כסף טוב מאוד למפיקים, והוא הסרט המצליח ביותר (מבחינה קופתית) שביים סודרברג אי-פעם.
לא יודע כמה זה עלה
סודרברג לא ביים את ארין ברקוביץ?
הוא כן.
אבל 'ארין ברוקוביץ" עשה "רק" 125 מיליון דולר (בארה"ב בלבד), ו'אושן 11' עבר כבר את ה-150 מיליון.
וטראפיק (עובדה שהפתיעה אותי),
עשה פחות, או ליתר הדיוק: 124,107,476
לינק להכנסות של טראפיק:
http://www.boxofficeguru.com/t2.htm
לינק להכנסות של ארין ברוקוביץ':
http://www.boxofficeguru.com/e.htm
כמו שכתבתי בדו''חקו -
כתבה מספר 702
תקציב הסרט היה 90 מיליון דולר, והיה הרבה, הרבה יותר אילו כל השחקנים היו גובים את המחירים הסטנדרטיים שלהם.
כמו שכתבתי בדו''חקו -
עד כמה שהבנתי, מיסטר קלוני כל כך התלהב מהתסריט, שהוא ויתר על כמות נכבדת של דולרים, ובעקבותיו גם האחרים.
או לפחות זאת הטענה הרשמית. מאיפה אני אמורה לדעת?
אה כן, ביקורת מעולה. אחת הטובות.
ובצדק
קלוני יוצא מהתסריט הכי קול והכי שווה.
אגב, ב- boxofficemojo כתבו שהסרט עשה בישראל 600,000 דולר בשבוע הראשון. לפי מחירי הרטיסים אצלנו, זה אומר בערך 100,000 כרטיסים. די הרבה, לא?
ביקורת נפלאה נונין
למרות שלא תכננתי לראות ת'סרט, עשית לי תיאבון.
רק דבר אחד לא ברור לי מהביקורת: איך קוראים לסרט בעברית: שחק את המשחק או אושן 11?
מה היה כתוב על הכתובית בתחילת הסרט?
''שחק את המשחק''
כפי שכבר נכתב ביומית המתאימה, בשקופית לפני תחילת הסרט היה כתוב "שחק את המשחק" וכך גם בתרגום על שם הסרט.
אבל על כרטיס הקולנוע
היה כתוב 'אושן 11'.
כנראה שלעולם לא נקבל תשובה סופית.
אבל על כרטיס הקולנוע
לא רק שהיה כתוב "שחק את המשחק" אלה שגם הרבה מהקהל כולל גם את חברתי שתחיה אמרו בתמיה:"מה, שמו לנו סרט אחר בטעות ?".
לבקש את הקש, לטגן את הדג
הבטן שלי מקרקרת מהכתבה הזאת. נונין, יש לך שם נפלא, וסטייל תחבירי כייפי.
אתה השף העירום של ביקורת עין הדג (אולי נטגן את הדג? – יאמי!)
אבל היות והכסף קצר בימים אלו, ואני רוצה להשקיע בצפיה שניה של שר הטבעות, ואתה כבר מכיר את הטעם שלי בקולנוע (טבסקו למתקדמים, ושום דבש נחות לא נכנס אליי הביתה), הייתי מעוניין לשאול אם אני יכול לחכות לפורמטים ביתיים של הסרט?
שלך בקרקורי קיבה, וריר על החולצה
נונו הארנורקס
לבקש את הדג, לטגן את הקש
קודם כל, תודה על המחמאות…
אני גם חייב להזכיר שבימי הראשונים בעין הדג, רבים שאלו אותי אם אני קשור איכשהו לנונו… חוזי עתידות.
לגבי פורמטים ביתיים: אם יש לך מערכת באיכות סבירה (ולא טלוויזיה 14 אינץ' מצ'וקמקת) אין שום בעיה לחכות לפורמטים הביתיים. מאחר שאין הרבה אקשן / אפקטים, המסך הגדול לא משנה הרבה. עם זאת, עדיף בדויד, שכן אני בטוח שלסרט כזה יהיו ספיישל פיצ'רס מפה עד להודעה חדשה (נראה את השווארמיה שסיפקה לבראד פיט אוכל כל הסרט, למשל).
מה באמת הקשר שלך לבונזו?
למה רוברטס? למה?!
"אושן 11" הוא סרט חביב.
איך אמר איש קטן פעם – שווה לראות פעם אחת, לא שווה לראות פעמיים.
הליהוק היה גאוני. אמנם, די הרבה דמויות (די? 13!) אבל בכל זאת. כל אחת הופיעה בדיוק מספיק זמן בשביל שנוכל להנות ממנה ולא לשנוא אותה\אותו.
הקטע היחיד שהפריע לי, אבל גם הוא תיקן את עצמו, היה הבערך סיפור אהבה המעוך עם קלוני ורוברטס. ברגע שהופיעה רוברטס רציתי להתאבד. בסדר, היא די יפה. גם שחקנית לא רעה לטעמי. אבל היא לא קשורה לסרט. לא מתאימה. לא מתחברת. סתם. אבל התסריט המצויין השכיח אותה ממוחי, אז, ג'וליה – ניצלת.
גם הנשיקה בסוף הייתה מיותרת לטעמי, אבל לא נורא.
אז בלי ההסתייגויות – סרט נהדר. אהבתי.
תודה, שלום.
למה רוברטס? ככה:
כלל גדול בסרטים הוליוודיים, שיש צורך בכוכבים משני המינים, כדי שלכולם יהיה על מה להסתכל, וכדי שלאנשי\נשות ההפקה לא ישעמם. קשר לעלילה? תרומה לסרט?
נו, באמת.
(תייק את זה לצד:
1. סצנת ריצה בכל סרט הוליוודי.
2. סצנת מין מיותרת כמעט בכל סרט הוליוודי.
3. בטח שכחתי משהו).
זה ברור. אבל,
הטענה שלי לא הייתה למה הביאו שחקנית לסט. זה ברור. אבל למה רוברטס מכל השחקניות? זה לא ברור.
אבל בעצם אין לי בעיה רצינית איתה. אז מה אני רוצה.
(נ.ב. – לא ממש הבנתי את הקטע עם הסעיפים… אבל לא נורא).
כבר אמרו, אבל...
באמת ביקורת *מעולה* .
והסרט… סרט קיץ קלאסי, לא מתעמק, קליל ומספק בדיוק כמות נכונה של אקשן. סיפור האהבה של רוברטס וקלוני לא קשור לכלום ולדעתי מיותר, אבל מצד שני גם לא מאוד מפריע. 13 דמויות זה באמת קצת יותר מדי, אבל איכשהו זה עובר כי בדמויות המשניות (האחים האלה עם המכוניות, למשל) לא מתמקדים בכלל.
ולגבי פיט, כמו שלונג אמרה, אני בהתחלה ממש סלדתי ממנו – בגלל כל ההיסטריה של הילדות הוא נחשב מבחינתי עוד ליאו. אבל ככל שאני רואה יותר סרטים שלו, אני מסכימה שהוא גם שחקן טוב וגם חמוד מאוד. מועדון מעריצות, מישהי?
מצטרפת!
ולו בזכות "שבעה חטאים", שם היטיב לגלם (סליחה על השניצקלייניות) את הבלש הצעיר והבלתי מנוסה שהבלש הזקן מלמד אותו, בזכות "לפגוש את ג'ו בלאק", שם היה ממש נוגע ללב ובזכות "סנאצ"', שהפיל אותי מצחוק.
ברוכה הבאה!
ולא לשכוח את "מועדון קרב" (שסוף סוף ראיתי, יען כי הוקרן בלווין), המצויין בזכות עצמו וגם בזכות השחקנים. חוץ מזה, שהמבטא האירי (?) בסנאץ' הרס אותי (ואת אלה שראו איתי) מצחוק.
צועני, לא?
בזכות 12 קופים!
שבחי הריפרש.
עמדתי לקלוד את שקלדת, אך ריפרשתי, וראיתי שכבר קלדת.
אז לא עוד! לא!
כן. 12 קופים. אחלה.
בעיקר בזכות ''מועדון קרב'',
כאשר למשחק המצוין והשופך מצחוק ב"סנאצ"' גם היה חלק בענין, וקצת גם "שבע שנים בטיבט". לגבי "שבעה חטאים" – הסרט הזה גרם לי לבחילה מתמשכת כזאת שגם בראד פיט לא הוציא אותה ממני, ובכלל התאמצתי מאוד כדי להדחיק את המראות מהסרט הזה.
Se7en הוא אחד הסרטים המדהימים
ביותר שראיתי. נכון, תמונה של בנאדם ענק שמת על שולחן האוכל שלו זה לא דבר סימפטי במיוחד אבל זה לא מפריע לסרט להיות סרט מצויין וזה לא מפריע למורגן פרימן ובראד פיט להרביץ את אחת מההופעות היותר טובות בקריירה שלהם.
וגם
קווין ספייסי
ברוכה הבאה!
ולא נשכח גם את "ראיון עם הערפד" ,שעכשיו אני בדיוק קורא את הספר, ואת "שבעה שנים בטיבט" שאהבתי.
טוב?
יותם.
ברוכה הבאה!
האמת, שאת "7 שנים בטיבט" וגם את "רוחות של תשוקה" לא ראיתי. אפילו בראד פיט לא יכול לגרום לי לראות סרט בנות…
שבע שנים בטיבט זה סרט בנות?
למה לא אמרו לי?
(אבל אל תראה את רוחות של תשוקה, אופרת סבון א-ר-ו-כ-ה מדי).
לא יודעת, לא ראיתי...
אבל אני בת, למרות שאני לא אוהבת סרטי בנות.
רוחות של תשוקה.
רוחות של תשוקה זה חרא של סרט. ארוך מאוד ומיותר. אופרת סבון זה לא, אבל סיפור אהבה מטומטם זה כן.
הדבר היחיד שהיה טוב בסרט זה האינדיאנים והמשיכה של בראד פיט לטבע. הרצון שלו לזרוק הכל ולחיות בטבע, היה מדהים.
אבל זה חלק כל כך קטן מהסרט, שתעשו לעצמכם טובה ואל תראו את הסרט הזה.
יותם.
ברצוני להרעיף תודות ללונג ג'ון שהעלת בפני את הרעיון לכתוב ביקורת ל'אושן'; לעורכים (דג'ירף) שנתנו לי יד חופשית בהומור ואף הוסיפו רעיונות ושייפו פינות; לאבי, מבקר המסעדות הידוע ג. בריל , ממנו למדתי את רזי המקצוע; לנונו, שבזכות הביקורת המצחיקה שלו על קיי-פאקס שיחררתי גם אני את מעצורי ההומור; לסנטיפי, שנתנה לי את הרעיון למתכון ובכלל מבשלת אתי המון; לשלמקו, על המונוסודיום גלוטומט;וכמובן לכם הקוראים, על התגובות המחויכות והאוהדות.
עוד שתי הערות:
1. במתכון זה לא שולבו שמרים. התנצלות נשלחת לגל.
2. באיזה עוד סרט היו:
– המון דמויות
– מעט נשים
– סיפור אהבה מיותר שאינו מתחבר עם הסרט ?
[ההבדל הוא שאושן נמשך שעה וחצי, ולא תשע שעות]
הארי פוטר והגביע הקדוש?
כשמחברים את שני החלקים זה יוצא משהו כמו 9 שעות, לא?
ני!
אני מניח שהתכוונת ל"גביע האש", אבל זה הרבה יותר מצחיק ככה (ובכלל, רעיון מוצלח).
אכן, התכוונתי לגביע האש, אבל
אולי בעצם התכוונתי לשילוב של הארי פוטר ומונטי פייטון? מי יודע. שילוב כזה הוא באמת יותר מצחיק, אבל לא פחות ארוך…
איקי, איקי, איקי, פא-טאנג!
אני יודעת! זה ''חלף עם הרוח''
אה, כן והיה גם איזה סרט על טבעות…
הדרדסים
כבר סוכם בפתיל אחר.
יופי של ביקורת, אמרו כבר?
ג.
תשע שעות
זה לא היה "שואה"?
(מצטערת, לא זכור לי סרט אחר באורך תשע שעות.)
מענין, זה בדיוק מה שגם אני חשבתי
אומרים לי "9 שעות" ואני מייד חושבת "שואה".
עוד מספר שמייד נותן אסוציאציות ל"שואה": 6 מליון.
אבל אם כבר אסוציאציות ומספרים… אין ספק שה-הברקה של השנה היא "כמה?!" (בקולו הצועק של ארז טל).
ואגב, "הממלכה" של הפוץ הדני ההוא, על שני חלקיו, לא יוצא איזה 9 שעות?
לא ראיתי, אבל שמעתי שכל סרט הוא איזה 4.5 שעות (או שאולה התבלבלתי ואלה 2 החלקים ביחד?).
עינת
אולי, אבל
'הממלכה' היא סדרת טלויזיה, שלא ברור למה הוקרנה בקולנוע בכלל.
הפוץ הדני ההוא?!
לארס פון טרייר, שביים את הסדרה המופלאה "הממלכה", הוא מישהו עם שם. וזה לא פוץ. חילול קודש. אני בקושי מתאפק לא לנקוט באמצעים.
לארס פון טרייר,
עם כל הכבוד, הוא במאי מאוד מוכשר, איש יקר, ופוץ לא קטן.
יש לי חברה שבהתה שעה וחצי ברצפה
כשהיא ראתה את "רוקדת בחשכה".
זה היה או זה, או להקיא על הבחור שהיא יצאה איתו לדייט (ודווקא עשה רושם של נהנה מהסרט, ולכן לא היה נעים להפריע לו, ועוד בדייט הראשון…).
הפואנטה – יש אנשים שצפיה בסרטים שצולמו ככה גורמת להם ממש סבל פיזי. זה אולי מה שהבמאי רצה (שנסבול) אבל יש גבול לכל תעלול.
אני ראיתי בסרט שלו בעיקר מניפולציה זולה ונסיון גס לאנוס את בלוטות הדמע שלי (שהצליח, אגב).
את הקליפים אהבתי מאד (וזה כבר הישג רציני – אני דיי שונאת את ביורק בדר"כ) אבל שאר הסרט יכול להתחרות בסרטים המצריים של שישי אחה"צ (לא שראיתי כאלה, אבל הבנתי שזה הסגנון).
לארס פון טרייר, במאי שאני דווקא יודעת את שמו, הוא בהחלט דני, ופוץ רציני.
לא ראיתי סרטים אחרים שלו, אבל אחרי הסרט הזה אני גם לא משוכנעת שבא לי לראות. ממש יצא לי החשק.
עינת
מסכימה בכל לב
לקחתי את רוקדת בחשיכה בדויד וחשבתי שמשהו נדפק בעתק הספציפי שלי.
הפסקתי לצפות באמצע.
זה אולי לא הסרט הגרוע של השנה,אבל זה הסרט שאני הכי לא נהניתי ממנו.
מבחינתי פון טרייר "שרוף".
יש לי רק דבר אחד להגיד.
פיט… וקלוני. פיט…… וקלוני. פיט… ו… קלוני. גם פיט וגם קלוני.
סתם רציתי לחדד את הנקודה.
ארר, אז?
לא הבנת כי זו טעות
פיט ודיימון! פיט ודיימון! פיט…ודיימון! טוב, נו, אז שגם קלוני יבוא.
מבין עכשיו, אם כי לא בדיוק מזדהה
אבל למה את מוכנה לקבל את הקלוני הזה?
אני מוחה. לנו לא מגיעות בחורות אטרקטיביות בסרטים שאנחנו רואים? אתן קיבלתן 11 שחקנים, ולנו? לנו יש קולב עם חיוך יפה.
אני קורא להפקת מחודשת, פוסט-פמיניסטית, של Ocean's 11, ובה נראה נבחרת של 11 מהחטובות בעלמות הוליבוד, בבגדים הדוקים, מנסות לחטוף את ג'ורג' קלוני מהכלא השמור בו הוא מוחזק.
(רואות בנות, אפילו בחלומות שלי אני מתחשב בכן, ומוכן לקורבנות קטנים, כמו לסבול את הקלוני על המסך.)
אפליה מתקנת
קיפוד יקירי, אתה הארדלי יכול לטעון ששחקניות מחוטבות אינן מקפצצות לך על מסך הקולנוע. הסרט הזה מועיל אך במעט לתיקון המצב המעוות בו צעירות ויפות נראות בהמוניהן בסרטים בעוד לטובת המין הנשי זורקים פירורי וויליס מתקרחים פה ושם.
(אין לראות באמור הצהרה כנגד ברוס וויליס).
תראו את חוקי העולם האלה.
אם 11 גברים מקפצצים על המסך, זה שוביניזם, כי הם עושים איזו פריצה אלקטרה מסובכת, וכולם גברים, והנשים בכלל לא עושות כלום, רק צופות חסרות אונים מהצד, והגברים משתלטים על כל המסך.
ואם 11 בנות מקפצצות להן, אז זה גם שובינסטי, כי זה הכל בשביל שהגברים יוכלו להזיל ריר על אנורקסיות בבקיני, ללא כל אישיות.
בכל אופן, לא משנה איך הולכים- כל הגברים (והוליווד!) הם חזירים שובינסטים.
ונאמר אמן.
מקווה שהסתפקת ב8
(ל"ת)
לא הבנת כי זו טעות
אני איתך אחותי.
דיימון מוכיח את עצמו כשחקן טוב.מוריד הגשם ,וויל האנטינג, ההימור האחרון. הוא בסדר גם ב"דיימון, קרוז ושודדי הסוסים".זה התסריט המזעזע שאחראי לסרט הגרוע והמשעמם להפליא הזה.
בקיצור דיימון,( להבדיל מרעהו אפלק, שמצליח להשתרבב לכל דרמה דביקה ורדודה,) משחק אותה.
אני לא מאמינה שאני נגררת לזה....
אבל דיימון? ומכוער?
לא נראה לי….
איכשהו הדינמיקה בין השחקנים בסרט היתה מוצלחת ביחס לסיכויים שלה – כל כך הרבה כוכבים "בולעי מסך" יחד.
מאט דיימון כשרונו בכך שהוא מצליח לגלם גם דמויות משנה קטנות ובעלות אופי- למשל בתפקיד לינוס בסרט הזה וגם ב"למצוא את פורסטר" וב"צ'ייסינג איימי" ובנוסף הוא יכול לשאת סרט שלם על כתפיו כדוגמת "גוד וויל האנטינג" ו"הכשרון של מר ריפלי". חוץ מזה שיש לו וואחד כשרון גדול בלהראות מצוין וחבר מצוין נוסף. מה עוד אוכל לבקש?
''צ'ייסינג אמי''?
התכוונת אולי "דוגמא", במקרה?
(למרות שאם אני לא מבלבלת בין הצ'ייסינג ומולראטס, הוא הופיא גם בצ'ייסינג כעוזר של מנהל בנק או משהו, לא?).
_______________
יום לא-הולדת שמח,
גל
הדמות של מאט
בדוגמה לא היתה קטנה.
''צ'ייסינג אמי''!
לא עוזר ולא מנהל בנק. הוא היה מפיק טלויזיוני, ביחד עם בריאן (דאנטה היקס) אוהלוראן.
ללא ספק טוב יותר מהפריצה
הדבר היחידי ב'הפריצה' שהיה באמת שוואה היה אדוארד נורטון, שיכולת המשחק שלו לוקחת את כוכבי 'אושן' בהליכה.
ואם כבר מדברים – אז הגעתי למסקנה מעניינת לגבי השם: המפיצים לא החליטו מה יותר גרוע – תעתיק מילולי בעייתי ('אושן 11' במקום 'אושנ'ס 11', או בקיצור, בעיית הגרש של דוסון) או שם תרגום חופשי-מדי (אם כי יש לציין שב'שחק את המשחק' אין קונוטציה מינית). אז כדי להבטיח לעצמם מועמדות לדגמלוח הבא הם ניסו לכסות את שתי האופציות בו זמנית.
שאלונת.
"פיזיקה מופרכת בעליל"?
איפה?
אההה
ידעתי שהפתיל הזה ייפתח.
הכוונה היא כמובן למה שהם מכנים Pinch, וכל שאר העולם קורא EPM – פולס אלקטרומגנטי שמדמה התפוצצות גרעינית. העניין הוא ש:
1. אם זה אכן היה מה שהם תיארו, זה היה צריך להיות בבסיס צבאי רציני, תחת שמירה הדוקה, ולא במוזיאון לפיזיקה.
2. השיתוק ש- EPM יוצר הוא ארוך הרבה יותר משלושים שניות, ורוב המחשבים / טלפונים סלולריים / מה שזה לא יהיה היו מפסיקים לעבוד לגמרי אחרי פולס כזה.
3. פולס כזה היה צריך לעורר את המשטרה, הצבא, וכל סוכנות ממשלתית במרחק 200 ק"מ משם.
4. המכונה המגוחכת שהייתה להם בסרט היא לא בגודל המתאים ליצור אפילו מאית מהעוצמה של פולס שדרוש כדי לפגוע באספקת החשמל של עיר שלמה.
אבל מה זה משנה? למה לתת לפיזיקה וטכנולוגיה להרוס את הנאתנו מסרט, אה?
אני רוצה second opinion על זה
איפה שלמקו?
שלמקו הוא ביולוג...
(טוב, טוב, מהנדס מזון! ארצה!)
_________
ילה"ש,
גל
אההה. לא.
פרה-א. EMP. לא EPM.
א. למה? כל אחד יכול לבנות.
http://www.plans-kits.com – שלם 10 דולר, וגם לך יהיו תוכניות. (מישהו מתנדב לרכוש עבור כולנו?)
ב. מסכים איתך. גם אני ציינתי זאת בזמן הצפייה. אבל זה סתם ניטפוק.
ג. נכון. מאיפה לך שלא כך קרה? או שכל כוחות המשטרה היו עסוקים בחקירת סיבת המוות המוזרה של אנשים עם קוצבי לב בכל מקום?
ד. לא. באמת לא צריך מכונה גדולה בשביל זה.
לא הצלחתי לאתר תוכניות מפורטות שלא דורשות תשלום, אבל בתיאוריה יש גם כאלו. האמת נמצאת שם בחוץ.
כבר הרבה זמן לא עסקתי בפיזיקה
אבל:
אכן EMP. טעות הקלדה.
א. + ד. בשביל מתקן בסדר גודל כזה (שיתוק עיר רצינית) צריך גנרטור רציני מאוד, שיהיה מסוגל לרכז הרבה מאוד אנרגיה לפולס מאוד מאוד קצר (הספק אדיר). גנרטור כזה צריך (מכל מיני סיבות פיזיקליות) להיות גדול מאוד, ויקר. יתרה מזאת, צריך גם יוצר פולסים אלקטרומגנטיים שיכול לעמוד בכזה הספק, וגם זה לא קל. הלינק שנתת מקשר ל – Research Articles בנושא, אבל זה לא אומר שהדבר 'קל-לבניה'. הוא 'קל-לבניה' בערך כמו פצצת אטום (שגם את עיקרון הפעולה שלה כולם יודעים). יתרה מזאת, מכשיר שיש לו עוצמה לשיתוק עיר שלמה *לא* יהיה במוזיאון, בטח לא במצב שמאפשר פעולה. ואם הוא נגנב משם, סביר להני שהצבא יתחיל לפנות את העיר.
ב. אכן. הסכמנו. סתם ניטפוק? כל הפתיל הזה הוא ניטפוק.
ג. כאן אתה צודק. נזכרתי רק מאוחר יותר שעבר מעט מאוד זמן בין הפעלת המכשיר לתום השוד, כך שלא בטוח שהשמטרה הייתה מספיקה להגיב.
זהו… אני מקווה שלא שעממתי למוות את כולכם
ג.
אההה. לא.
ד. כדי ליצור Pulse ראוי לשמו יש צורך בהספק קצת יותר גדול משסוללת AA מסוגלת לספק. ככל הידוע לי, האמצעי היחיד, בנתיים, המסוגל להשיג כזה אפקט בסדר הגודל המתואר הוא פצצה גרעינית טקטית. אף "פצצת ל"א" אינה קרובה לרמת הביצועים הנדרשת.
פיט פיט פיט פיטריות!
לונג ג'ון כתבה: "ככל שאני רואה את בראד פיט ביותר סרטים ככה אני מעריכה אותו יותר. זו אמנם לא סגידה או הערצה עיוורת, אבל עבור מישהי כמוני, שמעולם לא התלהבה מ'כוכבים' למיניהם (חוץ מלינג, ומהחיוך של ברוס וויליס) זו בהחלט הדרדרות קשה."
ואת כותבת: "ואני דווקא לא אחת שמעריצה את פיט, נהפוכו. אף פעם לא החזקתי ממנו יותר מדי… אבל, לא יודעת מה קורה לי לאחרונה, פתאום הוא נראה לי יפה יותר ויותר מסרט לסרט…"
ברד פיט חמוד לאללה, אבל אותי זה מרגיז לראות הודעות מושפעות, שלא מודעות לזה שהן מושפעות.
??
סליחה? אני בטוחה שעינת החזיקה בדעה הזאת, הרבה לפני שהיא קראה את ההודעה של לונג ג'ון, ותקנו אותי עם אני טועה.
נ.ב.
האתר *באמת* נהיה איטי בימים אלה… קשור להעלמות הבאנרים?
אינ לא יודע מה יותר טוב
הסרט או הביקורת?
דוקא סרטים ששוכחים שווה לראות יותר מפעמיים!
וסיפור האהבה היה מסריח, אבל אח"כ מגלים שהוא חלק מהסיבה לפריצה לא?
בקיצר, סרט טוב
ביקורת, עוד יותר
ואני מקווה שייצא שחק את המשחק 2
שתהיה לנו עוד ביקורת מתובלת הייטב
לבקשתך נונין
כתבתי דיעה בלי הפרשות!!!
וואוו, לא מאמין שכתבתי לעצמי תגובה, במובן מסויים זה די עצוב.
מצוקה (Help! Help!)
עברתי עכשיו על רשימת השמות ב-IMDb, ואני פשוט לא מצליחה לאתר את השחקן ששיחק את הטכנאי בחבורה…
הכוונה היא לזה שמתקין שם את הציתות (ואח"כ קצת הולך לאיבוד) ויושב ב"קונטרול רום" שלהם… בחור קצת נמוך עם שיער קצר וטיפה מקורזל.
סוף
מישהו יודע איך קוראים לו / יודע את שם התפקיד שהוא שיחק, או יוכל פשוט לתת לי קישור לעמוד שלו?
הוא מוכר לי בטירוף ואני יום שלם מתחרפנת מאיפה לעזאזל…
תבורכו,
עינת
ואני חשבתי שרק אני משתגעת
כשאני רואה מישהו מוכר בטלויזיה/קולנוע ולא מצליחה להזכר איפה כבר ראיתי את הפרצוף שלו. עברו עלי מספר שבועות של רעידות ספונטניות, מלוות בהתעוררויות באמצע הלילה, מכוסה בזיעה קרה, עד שכתבה תמימה ב"השבוע" של מעריב הזכירה לי שאת הבוס ב"וול סטריט" אני מכירה מ"רצח מאדום לשחור" (שגם שם, אגב, הוא היה הבוס).
אני שמחה לדעת שלא רק אני מסוגלת לקחת דברים ולנפח אותם מעבר לכל פרופורציה. תודה לך. אני לא לבד!
יופי של ביקורת!
כל מילה זהב. מצחיקה ועקבית, ואפילו קריאה! בהחלט נכנסת לפנתיאון יחד עם הביקורת של "ממנטו".
ואני חשבתי...
שאת IMDb הקימו במיוחד עבורי
מהיום בו גיליתי את האתר המופלא הזה (דיי במקרה, לפני אי אילו שנים) איכות חיי השתפרה ללא הכר!
לא עוד ימים ולילות ללא שינה, לא עוד קמטים במצח מרוב חשיבה מאומצת.. (אם כי האתגר נותר כשהיה – הרבה יותר כיף להצליח להיזכר לבד, כמובן).
רק שנותרתי במצוקה:
אף אחד (מלבדך) לא ענה להודעתי, ואני עדיין לא יודעת מי זה השחקן הזה, לעזאזל!
אנשים, באמת לאף אחד אין מושג?
אתם לפחות יודעים/מבינים לאיזו דמות התכוונתי?
מישהו?!
עינת
אצלי בבית זה גם הפך לתחרות
משפחתית, ביני לבין אמא שלי, לראות מי תצליח לזהות ראשונה שזה שחקן מוכר, מאיפה הוא מוכר, איפה הוא עוד שיחק, וכו' וכו'…
ואת ימד"ב גיליתי רק דרך האתר הזה, כך שמצבך עוד טוב יחסית.
לגבי השחקן – אני הייתי עוברת על כל רשימת השחקנים בימד"ב (על כל החשודים הפוטנציאלים, מה שלא יהיה קשה בגלל שיש הרבה שחקנים מוכרים בסרט), נכנסת לכל אחד לרשימת הקרדיטים שלו, ומחפשת משהו שאולי יצלצל מוכר, ויבוא גואל לציון.
בהצלחה!
נכנסתי לאתר הרשמי ואני מנחשת שהתכוונת אליו, בעיקר לפי תיאור הדמות שלו (ליוינגסטון דל, "מומחה בכל מה שקשור לאלקטרוניקה"). בכל מקרה, יש שם גם תמונה שלו. בביוגרפיה שלו (גם לפי האתר הרשמי וגם לפי ימד"ב) לא כתוב שומדבר ראוי לציון. http://us.imdb.com/Name?Jemison,+Edward
הקדמת אותי בכמה דקות. ואכן, אלא אם היא חובבת רצינית של פרסומות באדווייזר, אין הרבה סיכוי שהיא ראתה אותו היכנשהוא. יכול להיות שיש לו אח תאום?
פרסומות באדוויזר?
אתה מדבר על ה"וואספ"ים? ממש לא זוכרת אותו משם.
פרסומות באדוויזר?
אין לי מושג על איזה סט פרסומות מדובר. בימד"ב, תחת Other Works, כתוב שהוא היה בפרסומות לבאד.
ביקורת נהדרת, נונין!
אם זה עוזר לך – רוברטס התלוננה באיזשהו ראיון שנעשה אחרי הסרט, שבמהלך הצילומים היא היתה בטוחה שכולם ישימו אליה לב מהיותה הבחורה היחידה שם. אבל זה לא קרה. להיפך. שאר הכוכבים זנחו אותה והיא נורא התעצבנה ונעלבה.
סרט לא משהו
אני לא אחת שקוטלת סרטים מהר, אבל את הסרט הזה לא אהבתי במיוחד, אבל להגנת הסרט אני אומר שאני לא אוהבת סרטים מהסוג הזה במיוחד. הנושא לסרט היה ממש… איך אני אגיד את זה במילים טובות… בטעם לא משהו. בסדר, אז כמה חברה פורצים כמה כספת, אז?! אבל עם נושא כזה סרט מוצלח לא היה יוצא משהו…
נ.ב
אני יודעת שמישהו יתקוף אותי ויגיד "אז למה בכלל הלכת אליו?" ואני אענה לו מראש ואחסוך ממנו את הטרחה: חברה שלי ואני הלכנו לקולנוע עם 4 אולמות ולפי מה שהיא אמרה: "את 1 ראיתי, את 2 ראיתי, ו 4 זה סרט לבנים" מה זה סרט לבנים עדיין לא הבנתי, אבל מאותה הפעם הסקתי 3 מסקנות:
1. פעם הבאה אני נכנסת לאיזה אולם, ומצידי לשבת לבד
2. חברה שלי רואה יותר מדיי סרטים
3. נקניקייה וחסה לא הולכם ביחד באותה הצלחת ובטח שלא באותו הסנדביץ'.
סרט לבנים זה ההפך של chicflic
כלומר סרט שיש בו דם, אלימות וסקס, ובלי רומנטיקה.
ונקניקיה עם חסה? תענוג!
אה, ועוד משהו- בפעם הבאה, תשרשרי- במקום "הוסף תגובה" לחצי על "הגב להודעה זו".
ורק כדי ולעצבן אני אוסיף
שבראד פיט אוכל יותר מדי אבל הוא עדיין נראה טוב.
ושכחתי לציין שהיה חמוד התרגיל שעשו לאיש העשיר, איך שלא קראו לו
יש לי שאלה דחופה ואני מתחננת שתענו לי מהר!!
אני ממש ממש חייבת לדעת מי הוא השחקן שמשחק את ין, איש הגומי של הצוות (סיני נמוך, שיער חום כהה עיניים חומות)?
תענו לי מהר! בבקשה אני מתחננת!
למה זה דחוף?
מי, הוא?
http://www.imdb.com/name/nm0702660/
החבובות היו עושות את זה טוב יותר:
http://www.slashfilm.com/2009/04/21/votd-hensons-11/#more-25698
שלום לכולם
אני מאחר אהה…. מי שכבר ראה אותי בביקורת על הסרט בקתת הפחד יודע מי אני ומי שלא לא נורא,
עכ"פ אני חרדי שרק עכשיו איך אומרים נפתחתי… ולכן לפני 10 שנה אפילו בחלומות לא יכלתי לראות את זה,
אז גם 10 שנים אחרי "טוב מאוחר מלא כלום" ואני רוצה לומר לכם שאחרי כל הסרטים שאני רואה דרך ההורדות מי פחות טוב ומי יותר אבל בא הסרט הזה ונתן לי בומבה לפנים… סרט ראשון פגז!!! גם עם הכוכבים הכי גדולים ביחד,וגם כמו שכתבו בביקורות סרט מאד מהיר [שלא נותן הרבה זמן מסך לכל אחד ומבחינתי זה טוב כי זה נהיה גדול וענק..] ,סרט שפשוט התסריטאי של זה הוא גדול ובעל מעוף,
והביקורת של נונין[שאני מבין שהוא כבר לא פעיל כאן] היא פשוט כ"כ מדוייקת וקולעת,מצד אחד סרט מתח סטנדרטי אבל בגדול בגדול עם כל השואו
אני שמח כי אני המגיב ה100 כך שזה כנראה אומר משהו טוב…
לילה טוב לכם אנשי עין הדג ,
אוהב אותכם!!!