במקור: Along came a Spider
במאי: לי טאמאהורי
תסריט: מארק מוס
מבוסס על ספרו של ג'יימס
פאטרסון
שחקנים: מורגן פרימן, מוניקה
פוטר, מייקל וינקוט, מיקה בורם
הבלש הותיק אלכס קרוס (מורגן פרימן) מדליק מחשב. אי שם בנבכי המחשב הזה, הוא יודע, צפון לו המידע הנחוץ לו כדי לפענח את מקרה חטיפת הילדה שהוא שוקד עליו. המחשב נדלק כראוי, אך אבוי – על המסך מופיע החלון המעצבן והמוכר לכל מי שהשתמש אי פעם בחלונות NT: שם משתמש – Administrator. סיסמה?
אלכס קרוס לא יודע את הסיסמה. לכן הוא מסתובב בכסאו, מתבונן בחדר מסביבו, בוהה ברהיטים ובתמונות על הקירות, ומהרהר במשך שניות מספר. את המחשבות שלו אנחנו, הצופים בקולנוע, לא שומעים, אבל הן הולכות בערך ככה:
"הממממ. סיסמה, סיסמה, סיסמה. מה זה יכול להיות? מאיפה, בשם ג'ון שאפט, אני אמור לנחש מה הסיסמה פה? טוב, בוא נראה. אני ראיתי כבר סרטים כאלה, אני צריך לדעת איך לפתור את הבעיה הזאת. אני צריך להסיק ממה שאני יודע על בעל המחשב, באיזו מין סיסמה הוא היה בוחר. הסיסמה היא הרי תמיד משהו אישי. השם של האמא? של הכלב? תכנית הטלויזיה האהובה עליו? משהו בחדר הזה הרי חייב להסגיר מה תהיה הסיסמה, כי בלשים תמיד מגלים אותה על הניסיון הראשון. רגע אחד… תמיד על הניסיון הראשון? אז אולי לא באמת היתה סיסמה? אולי כל דבר שאני אכתוב יתקבל? ווטסון, נדמה לי שעלינו פה על משהו! ואפילו נשארו לי עוד כמה שניות כדי לשחק אותה שקוע במחשבות. המממ…. בוא נראה… כשהתקלחתי הבוקר, זכרתי לסגור את הדוד?"
ואז הוא מסתובב חזרה אל המחשב, וכותב בשדה הסיסמה צירוף מילים שלא היתה לו שום דרך הגיונית לדעת. והמחשב עולה. על הניסיון הראשון.
איך מגיב קהל הצופים בסרט להברקה המדהימה של החוקר קרוס? ובכן, הקהל חצוי. חציו אומר "כן, בטח". וחציו משמיע את הרעש הבא: "חחחחחחח".
כן, אני יודע שהיגיון בסרטים הוא דבר גמיש. חוקי הפיזיקה וההיגיון לא תמיד פועלים בסרטים באותה הדרך שבה הם פועלים במציאות, ואין שום דבר רע בזה. פשוט צריך לתרגל קצת ממה שנקרא באנגלית Suspension of Disbelief, ובעברית "השעיית חוסר האמונה" או בקיצור "סיספונד". אני דוקא סספדן לא רע, אם יורשה לי. בתחרות הסיספונד האזורית של חיפה לשנת 2000 זכיתי במקום השני, כשהצלחתי לא להשמיע שום הערה צינית תוך כדי צפיה בטום קרוז עושה חארקה של 180 מעלות על הגלגל הקדמי של האופנוע שלו. אבל גם לי יש גבולות. למשל, כשאוטובוס מלא נוסעים עולה לאויר בלי שום סיבה מיוחדת ומרחף מעל תהום ברוחב 20 מטר, זה מפסיק להיות נחמד-אך-קביל, מבחינתי, ומתחיל להיות מטומטם. וברגע שהסיספונד נמתח יתר על המידה ונקרע, שום כח שבעולם לא יתקן אותו – הסרט יישאר מטומטם עד סופו.
אני מוכן לקבל את זה שאלכס קרוס הוא הרבה יותר חכם ממני. אבל לנחש סיסמה על סמך התבוננות בחדר, על הניסיון הראשון, זה, מבחינתי, אוטובוס מעופף. וזאת רחוקה מלהיות התקרית היחידה במשך 'שעת העכביש' שבה רק סספדנים ברמה אולימפית יצליחו להאמין לדברים שמורגן פרימן מצליח לעשות.
ילדה בת 12, בתו של סנאטור, נחטפת על ידי מורה בבית הספר העשיר עד גועל שבו היא לומדת. החוטף מתעקש, מסיבה לא ברורה בכלל, להתקשר לחוקר המשטרתי בדימוס אלכס קרוס, ולערב אותו בחקירה. אל קרוס מתלווה שומרת הראש של הילדה (מוניקה פוטר), שמרגישה, ובצדק, שהיא אכזבה את הורי הילדה בכך שלא הצליחה לסכל את החטיפה. ד"ר קרוס חושף בהדרגה את מניעיו של החוטף, שמתכנן, כך מסתבר, משהו מורכב ושאפתני הרבה יותר מחטיפה לשם כופר סתם.
זוהי הפעם השניה שבה מורגן פרימן מגלם את הבלש אלכס קרוס. הפעם הראשונה היתה ב'חתום בנשיקה' ('Kiss the Girls'), לפני ארבע שנים. למרות ש'שעת העכביש' מבוסס על ספר שעלילתו מתרחשת לפני 'חתום בנשיקה', קל יותר להאמין שהוא מתרחש אחריו – מורגן נראה מנוסה יותר, עייף יותר וגם מבוגר יותר, בארבע שנים לפחות. ושני הסרטים האלה היו יכולים להיות המשך ל'שבעה חטאים' – הדמות שמגלם פרימן היא זהה, פרט לכך שהשם שלו שונה. בקיצור, לפרימן יש ניסיון לא מועט ברדיפה אחרי פושעים מטורפים שמשאירים לו, שוב ושוב, רמזים מסתוריים בקשר למהלך הבא שלהם. לא פלא שהוא צבר ניסיון במשך הזמן. זוכרים כמה זמן לקח לו לפענח כל רמז ב'שבעה חטאים' המצוין? שעות. היום הוא עושה את זה בצ'יק. החוטף השאיר במשרד שלו מסגרת תמונה ריקה? פרימן מבין מיד שהרמז הבא הוא התמונה שלא תלויה על קיר חדר הכיתה. החוטף השאיר על השולחן פתק שעליו מצויר איקס? מובן מאליו שהרמז הבא יהיה מוחבא בכרך האות X של בריטניקה לנוער בספריה העירונית. החוטף הזמין, לילה לפני החטיפה, פיצה עם זיתים שחורים? פרימן בודק מיד את תכולת בובת פופאי שהילדים השאירו בכיתה (אחת משלוש הדוגמאות האלה באמת מתרחשת בסרט – התוכלו לנחש איזו?). לעומת מורגן פרימן, שרלוק הולמס הוא גמד צולע – הוא היה צריך לראות את הכובע לפני שהסיק ממנו את כל קורות החיים של בעליו.
היה אפשר בקלות פשוט לדלג על הקטע הטפשי עם המחשב והסיסמה. הסרט היה רק מרוויח מזה. נגיד שהמחשב ההוא פשוט היה דלוק, בסדר? ובשביל מה, לעזאזל, היה צריך גם הפושע המטורף הזה להשאיר רמזים לפרימן לכל אורך הדרך? הוא לא למד כבר שזה לא דבר מאוד חכם לעשות, בעיקר אם אתה לא מעוניין להיתפס? כל החלק הזה של העלילה הוא נדוש, לא אמין, וכל כך, כל כך מיותר.
וחבל. כי אם מורידים מסיפור הסרט את היכולת העל-חושית המופלאה של מורגן פרימן, 'שעת העכביש' הוא סרט מתח מספק בהחלט. הסיפור הבסיסי הוא טוב, ולא נצמד לנוסחאות הבסיסיות העתיקות. התפניות המפתיעות – וכאלה יש הרבה – מצליחות לפעמים להפתיע באמת.
מורגן פרימן הוא שחקן מצוין. ומצליח. בעצם, הוא כל כך מצוין ומצליח, שהוא הגיע בסרט הזה לשלב הבעייתי בקריירה שלו המכונה "שלב השון קונרי", שבו הוא מגלה שבעצם הוא לא צריך לעשות שום דבר כדי שכולם יתפעלו מיכולת המשחק שלו. אז הוא פשוט משוטט ברחבי הסרט, פאסיבי מתמיד, נראה ומתנהג בדיוק כמו שעשה ב'שבעה חטאים' ו'חתום בנשיקה', רק בלי להתאמץ. אפילו כשהחוטף המסתורי שולח אותו למרתון מתיש ברחובות וושינגטון הבירה, הוא עושה את כולו בריצה קלה, בלי שטיפת זעה אחת תבצבץ על פרצופו האצילי. בתור אחד שהתנסה במזג האויר בוושינגטון, אני יכול להגיד לכם: מהליכה של שני צעדים במקום הזה הגוף מתכסה בזיעה. על ריצה בכלל אין על מה לדבר. ובכל זאת, סרט עם פרימן תמיד עדיף על סרט בלעדיו. ומוניקה פוטר – טוב, היא די יפה.
- האתר הרשמי
- אתר ישראלי
- הספר – ב'אמאזון'
- מורגן פרימן – אתר מעריצים
- מוניקה פוטר – אתר רשמי
- ג'יימס פאטרסון – אתר רשמי
- אתר העכביש
- Suspension of Disbelief
מה הבעייה עם ספיד?
פיזיקלית, זה בהחלט אפשרי שאוטובוס יעוף מעל תהום של 20 מטר, בדיוק כמו שפגז ארטילריה יכול לטוס מעל הגבול.
כשמדובר בבליסטיקה, המסה לא משנה- אם האוטובוס יגיע לתהום במהירות מספיקה (וכאן הטריק- לגרום לאוטובוס מלא להגיע למהירות מספיקה יותר קשה מלגרום לפגז), אזי הוא יעבור אותו. ישנן נוסחאות פיזיקליות מאד מפורשות שיכולות להראות באיזו מהירות צריך להגיע האוטובוס, ובאיזו זוית להתרומם (הייתה של זווית לפני התהום!), כדי שיעבור דרך של ככה-וככה. והמהירות הזאת (פעם חישבתי אותה) בהחלט הייתה כזאת שהאוטובוס הגיע אליה בסרט. גם אם תוסיף מקדם בטחון של חיכוך אוויר, עדיין זה בהחלט אפשרי.
אה כן, ואני גאה להיות הראשון וכולי…
אז זהו.
שלא היתה שם שום רמפה. ולמה שתהיה? זה היה בסך הכל קטע חסר בכביש. האוטובוס היה יכול להגיע אליו במהירות מאך 5, ועדיין הוא היה ממשיך בכוון למטה.
והקטע הזה הוא אחד המטופשים בתולדות הקולנוע, אם תשאל אותי.
אז זהו.
שכן. מתי ראית בפעם האחרונה את ספיד? אתרע מזלי וראיתי אותו כמה וכמה פעמים, ובכל פעם מחדש הייתה רמפה ממש לפני התהום. אמנם רמפה קטנה, אבל בכל זאת מספיקה בשביל ליצור את השיפוע הדרוש.
כן,
הבנו שמורגן פרימן שחקן מצוין אבל הוא לא משקיע, והבנו שפרטים בעלילה נראים בלשון המעטה לא אמינים והבנו שמוניקה פוטר (מי?) יפה. אבל מה עם שעת העכביש האם למרות כל המינוסים שציינת הוא בכל זאת סרט מתח טוב? או במילים אחרות האם עשרים ותשע השקלים שלי עומדים להתבזבז אליו?
אם תצליח
לסספנד את כל מעשיו המופלאים של פרימן בסרט – אז כן, הוא סרט שווה. לא כתבתי את זה כבר?
אולי "שעת העכביש" נקרא כך כי לגיבור הראשי יש חוש מיוחד, חוש העכביש נקרא לו, שעוזר לו בחקירותיו המשונות. ואולי בכלל הוא קרוב משפחה של פיטר פארקר, והסרט רק נועד לקדם את "ספיידרמן" שיגיע בשנה הבאה למסכי הקולנוע?…
דג, האמת היא שאת הביקורות שלך
אני הכי אוהב , הם הכי משעשעות וכיפיות לקרוא. אבל מה, אחרי שאני מסיים את הביקורת אני מבין, שחוץ מזה שנהנתי לקרוא אותה אני לא ממש מבין מה אמרת על הסרט…
זה סרט טוב או לא ? זה שצריך לסספנד לא אומר שהסרט רע ( ראה ספיד ומשימה 2).
בקיצקיץ בא לך אולי לתת קצת יותר מידע מעשי על הסרט?
תלונות הציבור
אויש. הציבור מתלונן. אז הציבור כנראה צודק. לא הבהרתי את עצמי מספיק בנקודה הזאת, אז אני חוזר על מה שאמרתי בהודעה למעלה – אם מצליחים להתגבר על החורים העצומים בתסריט (וזה הרבה), אז מדובר בסרט מתח טוב, גם אם לא ענק. מומלץ? תלוי בסיבולת שלך לסיפורים מחוררים.
ענק! כל הכבוד
כל הכבוד, ביקורת מצחיקה, שנונה ומעניינת.
אני לא יודע אם אני אלך לראות את הסרט, אבל מאד נהנתי מהביקורת וכבר שבוע שלא צחקתי כל-כך כמו עכשיו.
המשך כך, כל הכבוד.
אסף.
טלפונים!?
_זה_ מה שהיה לך לא אמין בסרט? הטלפונים?
תאמין לי, העניין עם הטלפונים שלא היו תפוסים אף פעם לא הטריד אותי בכלל – אני עדיין הייתי עסוק בלנסות בכח להתעלם מהסקתו המופלאה האחרונה של הבלש קרוס.
אה, זה ברור.
הוא מדבר עם בן אדם מטורף, וידוע שאנשים מטורפים אוהבים מילקי אגוזים.
למילקי אגוזים יש קצפת, שתמיד נמצאת למעלה.
לפיכך, יש מישהו מעל הגג, שמחזיק מיקרופון, ואחד לידו עם מצלמה.
לא, הטלפונים לא הפריעו לי. השקרים כן.
אגב, אלמלא הם היו משתמשים ב-Movie-OS, היה יכול להיות הרבה יותר פשוט לאתר את ביתו של הארכי-פושע.
פקודת Netstat פשוטה. עובדת בכל מערכת הפעלה (פרט ל-Movie-OS, כאמור), ומאפשרת לך לגלות איזה IP מחובר אליך. בהתחשב במגבלות מערכת ההפעלה, טוב שיש את שרלוק המלוק, שיאתר רמזים דרך ווב-קאם ניתן לבקרה מרחוק.
גבינה שוויצרית, אוכלים למרות החורים, או בגלל החורים?
איזה כיף היה כשהייתי ילדה,
והאמון זרם כמים. אוטובוסים עפים באוויר? קטן עלי. יכולתי לסספנד ששה ספרים של "רומח הדרקון" לפני ארוחת בוקר.
ילדים נהנים מספרים וסרטים שעשויים רע. בתור בן אדם מבוגר למחצה שנורא נהנה לברוח מהמציאות, אני מקנאת ביצורים האלה. כמה הייתי נהנית מדבר כמו "פוקימון" אם הייתי עכשיו בת עשר.
אובג'קשן!
קוראי עין-הדג מתבקשים להתעלם מההערה האחרונה. גם ילדים שהשאירו את גיל עשר מזמן מאחוריהם מסוגלים להנות מפוקמון ואני הוכחה חיה לכך.
למרות שאני מוכרח להודות כי העונה השלישית באמת לא משו…
נו, החליפו את הבמאי.
כל האמירה העמוקה שהיתה לבמאי הקודם, על הגשמה עצמית, והחופש לבחור בעצמך – נעלמה כאשר הגיע הבחור החדש.
שמעתי שגם המאפרים הוחלפו.
איי מאסט קונפס!
כן, כן, גם אנשים שעברו את גיל 7 יכולים להתמכר לפוקימונים. הכל תלוי בזמן ובנסיבות והנני מודה שאפילו אני, חובבת מצויירים איכותיים בד"כ שכמותי, נפלתי בסבך המיסחור וצפיתי באופן פחות או יותר קבוע בפוקימונים (באמת שהיה לי ה-מ-ו-ן זמן פנוי). על כל פנים, אני חייבת גם להוסיף שהפוקימון המטופש ביותר מבחינתי היה זה שנראה כמו עץ דקל ענק ושמו אקסקיוטר, שצמח מפוקימון-ביצה בשם אקסקיוט. זה דבילי בצורה מחרידה, אך מרנין ועדיף בהחלט על כל הניסימים משעלי והרפי רשפים בטלויזיה שכביכול אמורים לעניין אנשים בוגרים. כל זה שייך לעבר שהרי חוץ משובם של הסימפסונים נחל איזור החיוג שלי גם את "קרטון נטוורק" בחינם ומאז אין יום שעובר עלי בלעדיו (וזה יותר ממה שאני יכולה להגיד על הרבה מהאקסים שלי!).
באמת קטע מצחיק
אם כי אני לא אוהב פגיעות במעמדו של קונרי.
מה שאני לא מבין, ומעולם לא הבנתי, הוא מה לעזאזל איכפת לכם לסספנד (יש לזה סיכוי טוב לתפוס) עד עילפון? למה בכלל צריך להגיע לשלב שבו עושים את זה במודע? באים לסרט, שוכחים מהגרוויטציה, והיידה.
המשונה הוא שבסר מדע בדיוני לאף אחד לא מפריע שמעליבים שם את הפיזיקה, בגלל שהם מלכתחילה סידרו שזה יהיה ביונד הגבולות המוכרים לנו, אבל כשמורגן פרימן מצליח לדלות סיסמה מסכנה, זה דופק לפתע את כל העלילה. אז גילה את הססמא.. הרבה יותר קל לי לסספנד שטות כזאת מאשר הרעיון לפיו ג'ניפר לופז יכולה לרכב על סוס לבן במוח של ילד עם קומה. אבל זה בסדר, נכון? כי מלכתחילה הבהירו לנו שזה יקום אלטרנטיבי. אז כוס אמק, גם מורגן פרימן הוא יקום אלטרנטיבי, וגם ספיד, שון קונרי וראלף מאצ'יו. לפחות אצלם שמח.
מדע בדיוני ופנטזיה
אם 'שעת העכביש' הוא בעצם סרט מדע בדיוני, שמתרחש ביקום אלטרנטיבי שבו המציאו מכשיר שמאפשר לנחש סיסמאות, היו צריכים לספר לנו את זה בתחילת הסרט. אחרת זה לא פייר. אבל מורגן פרימן והאלכס שלו אמורים לחיות בעולם שלנו. עדיין, כמו כל סרט, זו לא באמת המציאות, ותמיד דרושה איזו רמת סיספונד מינימלית, אבל – בדיוק כמו שאמרת – ברגע שזה מגיע לרמה שצריך לעשות את זה במודע, הסרט הלך רחוק מדי.
יתכן
יאמרו רבים כי כל אדם מחזיק בביתו אחד מן המחשבים הללו הכוללים סיסמא. בביתו של אבא שלי, בביתי שלי, שותפי, חברי ולא מעט מלקוחותי אין סיסמא בכניסה.
חוצמזה, תמיד אפשר לתרץ את המחשב הלא נעול בכך שהילד שיחק קצת לפני שהלך לישון. אין מה לעשות, כשההורים במסיבה, הילדת חייב להשאר בשקט, ומה יותר טוב לכך יותר מקוויק 3 באוזניות? (ב 4 בבוקר, כשגוררים את גופו הממוטט מעייפות, ושפתיו הלוחשות "ניצחנו", מבינים שאולי לא היה זה הרעיון הכי טוב, ובפעם הבאה נשאיר אותו עם פקמן).
נוסיף ונזכיר ש*כל* המחשבים בסרט, רחמנא לצלן, היו מקינטוש לדורותיו. אני לא אתפלא אם אפל, למטרת קידום מכירות, תחלק מסכים שטוחים. כשלחוצים, לחוצים). מחשבי אפל פותחים תמונות מהר יותר, סרין, מגרוטאת 166 שנוטה לא לעבוד בימים זוגיים ובשבתות, הלא כן?
ובמקינטוש, סביר להניח שכל מה שיש לך לשמור, יהיה בשולחן עבודה. לא זה המתמיה.
כמו שציין הדג שלנו, ניחוש מידי של ססמא הדורשת (בפעם האחרונה שניסיתי) ב 1400 שנים בכדי לפתור, נמצאה נכונה. לו היתה עם כל אות שניה גדולה, מעניין מה היה קורה.
כפי שציינתי בפני חברתי, הילדה היתה שחוטה ומפוזרת (דרושים 18 חזירים בכדי להעלים גופה אחת של גבר בוגר), בעוד בלשנו עדיין מנחש ססמא. אלכס תחזור הביתה והוא יתנצל על שהוא התפרץ בלי הסכמתה, וילך. אלכס תכעס, תמחוק את הקבצים אחרי שילך, תרוקן את סל המחזור (או איך שלא קוראים לו במק), תלך לישון, והילדה לא תחזור הביתה שוב לעולם.
כן, ככה היה נכון שיגמר. קשה לספנסס את ההבדל.
(אגב, צריך לבקש מהבלש שלנו שיבוא לכאן… י שלי כמה מחשבים שאני צריך את הססמא…)
מקינטוש
לא ראיתי את הסרט אז אני לא יודע באיזה מדגמי מק מדובר (אפשר להניח שיקחו את אחד מהדגמים החדשים, הפוטוגנים).
בכל מקרה, בדרך כלל מקינטושים לא עולים עם ססמת כניסה. ישנה תוכנה במערכות ההפעלה הישנות (טרום 8) שדורשת סיסמא לכניסה לחלק מקבצי המחשב, היא נועדה בעיקר להורים שרוצים שהילדים לא יחריבו להם קבצים במחשב (או אולי להפך). במערכת ההפעלה חדשה יותר ניתן להגדיר מספר משתמשים ואז נדרשת סיסמא לכל אחד.
הגיוני שמשתמש ביתי נורמלי לא יגדיר ססמאות כאלו ואחרות אבל…
דרך אגב במק קוראים לסל המחזור אשפה – Trash.
איך שאף אחד לא מודע להיסטוריה
הרי פעם, לפני שהיה פוליטיקלי-קורקט למחזר כל דבר מבקבוקי פלסטיק ועד שירים של בריטני ספירס, מה שהיו מכונה 'סל המחזור' כונה בפשטות 'פח האשפה' – Trash. במקינטוש, כמו בכל שכונה סנובית באמת, לא שמעו על פי. סי. (המפפפף… משחק מלים מעניין) ולכן שמרו על השם הישן. וואלה.
מקינטוש
לא מראים את המחשב עצמו.
תהינו הרבה זמן מהו המחשב, וגילינו בסוף בזכות הריבוע הקטן בפינה העליונה של חלונות התמונה.
זהו מק, איזה, לא יודעים. מה שכן יודעים מהסרט זה שהוא נדלק *נורא* מהר, יש לו מארז ATX רגיל (על פניו), וסיסמאות לא מופיעות אפילו בכוכביות.
עצוב.
אגב מחשבים בסרטים.
בפארק היורה יש קטע בו יש שיחת-ועידת-וידאו בין אנשים, באמצעות מחשב כמובן.
פשלה קטנה גרמה לכך שיראה בבירור (למי שמנטפק בכוח) שהועידה אינה בזמן-אמת, אלא סרטון קוויקטיים, ואפילו רואים את הבר למטה מתקדם.
הזכרתי את זה כבר כאן באתר?
אם כן, עמכם הסליחה.
מאמר יפה אבל
בתור אחד שחזר מהסרט לפני שעה אני דווקא לא מצאתי חוסר הגיון בפעולות של פרימן יותר מאשר בכל סרט חקירה משטרתית אחר. אמנם הקטע שהוא מצליח לגלות פרטים רבים כל כך אחרי חמש וחצי שניות של שימוש במצלמה הנשלטת מרחוק היה קצת טוב מדי (יכול להיות שהאינטרנט באמריקה באמת מהיר כל כך??) אבל בסך הכל הסרט היה בסדר.
ורק נשאלת השאלה מתי גם בארץ יהיה לכל תלמיד מחשב אישי עם מסך שטוח 17 אינטש…
2014
(ל"ת)
דווקא כפי שמשבר הלמידה מרחוק הראה - גם לא ב-2020
(ל"ת)
אני עומד מאוד מתוקן, ומאוד עצוב :(
(ל"ת)
עניין הכופר לא הגיוני בעליל שישלמו כופר מבלי להבטיח תמורה, לא שאני יודע איך עושים דבר כזה ממש לא פשוט, סה"כ סרט נחמד ומעניין
הסיסמא לא הייתה הבעיה העיקרית בתסריט.
א. הפתרון של הסרט – השומרים התרשלו בהגנה לא רק שבלט כבר כשזה קרה (בסרט) , גם לא נבדק ע"י כל חוקרי העל? רק על ידי השוטר "הפשוט".
ב. זה שמוניקה פוטר אשמה עלה לי בראש כבר עם הירי בשגרירות.
ג. אשליית המבט המוגבל – כמו שיש סרטים בהם מישהי מכה את הדמות במפתיע מאחור רק כי המצלמה לא מראה את כל החדר
אין בדיקת רקע על חוקרים בשירות החשאי? נראה ניצול טפשי של מידע שלא מתייחסים אליו כדי לעשות עלילה. כמו אשליית המצלמה