במקור: Exit Wounds
במאי: אנדריי ברטקוביאק
תסריט: אד הורוויץ, ריצ'ארד
ד'אובידיו
מבוסס על ספרו של ג'ון ווסטרמן
שחקנים: סטיבן סיגל, DMX,
איזאיה וושינגטון, טום ארנולד
לאמריקה יש בעיה עם המשטרה, וזה הכל בגלל האופנועים.
להיות שוטר באמריקה זה לא ממש מקצוע פופולרי: הכינוי השגור בפי העם לשוטרים הוא "חזירים", ילדים רכים מדקלמים בחדווה שירי ראפ שמטיפים להרג שוטרים, וידוע על אמהות שהתכחשו לבנים שלהם כשאלה הכריזו שהם מצטרפים למשטרה ("בשביל זה האכלתי והלבשתי אותך כל השנים האלה?! כדי שאני לא אוכל לצאת מהבית, מהפחד שיצביעו עלי ויגידו 'זאת האמא של השוטר'? למה אתה לא יכול למצוא לעצמך מקצוע מכובד, כמו וובמאסטר או סוחר קוקאין?").
הסיבה לתדמית הנמוכה של המשטרה האמריקאית היא בעיקר הקולנוע. את כל מה שאנחנו יודעים אנחנו לומדים מהסרטים, כידוע (ואל תצחקו על האמריקאים. זה נכון גם לגבינו), ושוטרים אמריקאיים, כך למדנו, הם בדרך כלל רשעים, מושחתים או טיפשים, או שילוב של שלושתם יחד. השוטרים בדרך כלל או יורים בגיבור הסרט, או סתם מפריעים לו בדרכו לנצח את הרעים. ולמה השוטרים בסרטים מקבלים תמיד את תפקיד הרעים? זה בגלל האופנועים שלהם – אתם יודעים, הדברים הלבנים הכרסתניים האלה, שנראים כמו קורקינט בהריון. אתם מתארים לעצמכם גיבור אקשן עשוי ללא חת דוהר ברחובות, מתחמק מפיצוצים ומבצע פעלולי גלגל אחד על אופנוע לווייתני כזה? ברור שלא. לכן אפילו כשהגיבור הוא איזה מין שוטר, כמו ב'בשם החוק', הוא אף פעם לא נמצא בקרבת האופנוע שלו כשמגיע הזמן למרדפים, והוא נאלץ לגנוב איזה הונדה אדום וחלקלק מעובר אורח חולף, שנשאר מאחור חסר אונים וזועק באופן משעשע, "אבל יש לי דייט היום!" או "אבל הייתי בדרך לקנות אינסולין לסבתי הגוססת!". אלפי הונדות נגנבות מדי יום ברחבי ארה"ב על ידי גיבורי אקשן. באמת, אני יכול להביא את הסטטיסטיקות. והאופנועים המשטרתיים המכוערים האלה? שירכבו עליהם הרעים.
חוץ מסצינת השאלת האופנוע הכל כך נדושה, יש ב'בשם החוק' עוד כמה סצינות שחשבתי שנשחקו לאבק מרוב שימוש עוד בתקופת 'נשק קטלני 3'. בתחילת הסרט סטיבן סיגל (כוכב הסרט, אבל לזה נתייחס אחר כך) מציל את חייו של סגן נשיא ארה"ב ומשמיד לבדו חוליה רצחנית של המחתרת לשחרור מישיגן, או משהו, ובתמורה מקבל את סצינת "נאום הבוס הזועם" הידועה ("במחלקה הזאת אנחנו עובדים לפי הספר!"), השמורה לשוטרים גיבורים במיוחד. בהמשך לא חסרה גם הסצינה שבה הוא מורד לדרגת שוטר תנועה. לא נפקד גם מקומו של הכושי השמן והמצחיק (שעורר בי צורך עז לצעוק לעבר המסך "אני דודי, דודי התותח!"). החידוש העקרי בסרט: לצורך החקירה, סטיבן נאלץ לבקר לא במועדון חשפנות אחד, אלא בשניים(!). ממש אוונגארד.
לא הגעתי לסרט עם ציפיות גבוהות מהעלילה. בכל זאת, סרט של סטיבן סיגל (ותיכף נגיע לזה). למעשה, לפני הכניסה לאולם השתמשתי באידיוטומט שבשרותי הקולנוע כדי להנמיך את ה-IQ והתפיסה המרחבית שלי בכמה עשרות אחוזים, מה שבדרך כלל משפר את ההנאה מסרטים כאלה ללא הכר (מה, אצלכם בקולנוע עוד לא התקינו אידיוטומט? דרשו זאת מהנהלת הקולנוע עוד היום). כנראה שהורדתי קצת יותר מדי, כי לא הבנתי כלום. יש המון דמויות בסרט, שוטרים וגנבים, שחורים ולבנים, כולם בוגדים אחד בשני, ובשלב זה או אחר כל אחד מהם מכוון אקדח לראשו של כל אחד אחר. איפה הימים שהעלילה של סרטי סטיבן סיגל הסתכמה ב"יש הרבה אנשים רעים, וסטיבן סיגל הורג אותם אחד אחד"?
מה שכן הבנתי מהעלילה: בתור עונש על הטיפול ההירואי במחתרת לשחרור מישיגן (שאגב, נעלמת אחרי סצינת הפתיחה ולא מוזכרת בהמשך הסרט בכלל), סטיבן מוגלה למחלקה 15 הבעייתית, מתחיל לרחרח מסביב ומיד עולה על עקבות חוליית סמים ענקית, שקשורה באופן כלשהו לשחור שתקן ומסתורי (הראפר DMX, שנותן את ההופעה הכי קולית בסרט) וחברו השמן והמצחיק. העניין יותר מסובך ממה שהוא נראה: בכנופיה חברים גם כמה שוטרים מושחתים, שיעשו כל שביכולתם כדי לחסל את סיגל רודף הצדק.
אבל, כמו שכבר אמרתי (אני חוזר על עצמי. כנראה שהאידיוטומט באמת לא היה מכוון) לא הגעתי לסרט בשביל העלילה. הגעתי בשביל האקשן. והאקשן, רבותי, מחורבן. שום סצינת אקשן בסרט לא חורגת מהסטנדרט (קצת מכות, קצת יריות, מכונית מתהפכת, פיצוץ אחד או שניים), והסטנדרט הזה מצולם באופן סתמי וערוך בצורה איומה ונוראה, מה שהופך את כל סצינות האקשן בסרט למבלבלות, לא ברורות ומגוחכות: איש אחד יורה. איש אחר יורה. האיש הראשון יורה שוב. מישהו מת. צל"ש יוענק למי שהצליח להבין מי ירה במי ולמה (בעיקר תחת השפעת האידיוטומט). קשה להעריך כמה עריכה טובה הכרחית ליצירת סרט אקשן טוב עד שלא רואים אחד ערוך בצורה גרועה באמת. את 'בשם החוק' צריך להראות לתלמידי קולנוע כדי שילמדו איך לא עורכים סרט אקשן (כי מלראות רק סרטים ערוכים טוב אי אפשר ללמוד כלום).
ובעניין סטיבן סיגל עצמו: האיש, יסכימו אפילו המעריצים, אף פעם לא היה שחקן ענק. שלא כמו שחקני אופי מרשימים כקיאנו ריבס (שיודע לעשות שלוש הבעות שונות) או ארנולד שוורצנגר (שתיים), לסיגל יש הבעה אחת בלבד שתקועה על הפנים שלו מהרגע שנולד. מצד שני, הוא יודע טאקוונדו. או לפחות ידע פעם. ב'בשם החוק' אין שום ראיה שהאיש הזה יודע ללכת מכות. בעידן של אמני לחימה כמו ג'קי צ'אן או ג'ט לי, התרגלנו כבר לראות את השחקן/לוחם בצילום מלא, מהרגליים ועד הראש, לכל אורך הקרב, ככה שאפשר לראות שמי שעושה שם בעיטות מסובבות באויר הוא באמת מר צ'אן, ולא כפיל או תחליף. אבל ב'בשם החוק' זה לא ככה.בכל פעם שסיגל משתתף בקרב אגרופים, המצלמה חותכת (עריכה נוראית, כבר אמרתי?) מהפנים שלו אל יד של מישהו, אולי סטיבן, שמעיפה את האיש הרע אחורה, וחוזר חלילה. באותה הצורה אפשר היה להראות גם את וודי אלן מכסח לרעים את הצורה.
ומה שעוד יותר גרוע: סטיבן סיגל לא היה פעם אידיאל הגוף הגברי? איך אליל כמוהו נשאר לאורך כל הסרט לבוש בחולצה בעלת שרוולים ארוכים, בעוד שכל השוטרים סביבו פושטים חולצה וחושפים פלג גוף עליון שרירי ומפותח? או שסטיבן סיגל יצא בשנים האחרונות מהכושר והפך לזקן שמן ורופס, או שמפיקי הסרט לקחו איזה שחקן זול ושמנמן (רוברט דה נירו?), הלבישו לו מסכה של סטיבן סיגל ושלחו אותו לצילומים (מה שמסביר את החוסר בהבעות פנים). ונשאלת השאלה: אם כבר מרמים, לא היו יכולים להשתמש במסכה של לאונרדו דיקפריו?
'בשם החוק' הוא אחד מסרטי האקשן הכי פתטיים שראיתי, אם לא סופרים את אלה שערוץ 4 מקרין בצהריים. אפילו בסטנדרטים הלא מאוד גבוהים של סרטי סטיבן סיגל הוא לא עומד. אם אתם ממש חייבים אקשן, חכו ל'המומיה 2'. אומרים שהפעלולים טובים. אם אתם מעריצים מושבעים של סטיבן סיגל, קחו בוידאו את 'מצור ימי', בשביל הנוסטלגיה. חבל, חבל שתשברו לעצמכם את הלב.
- האתר הרשמי
- הספר – ב'אמאזון'
- סטיבן סיגל .קום
- DMX – האתר הרשמי
- אופנועים משטרתיים
- המגזין לעורך הקולנועי
תשוחרר מישיגן!
יודח סטיבן סיגל מעשיית סרטי אקשן!
יוצבו אידיוטומטים בכל בתי הקולנוע ובקניונים!
אימפיץ' צ'רצ'יל!
גם בגלל הכתבה וגם בגלל ההודעה.
במקרה וחסר תוכן להודעה, תמיד אפשר לצטט דברים ארוכים יותר.
תשוחרר מישיגן! (ממי?!)
או כן, וגם שמתי לב שכשכתוב בהתחלה "שחקנים" כתב רד פיש שם את סטיבן סיגל… חחחח… לדעתי זה לא בסדר, מגיע לו קטגוריה שלו.
ובקשר למספר הבעות פנים, ראיתם את "השופט"?
ספרתם כמה הבעות פנים יש לסילבסטר סטלון שם?
יפה, עכשיו להפסיק ללכלך על סטיבן סיגל.
משלטון המיעוטים כמובן
תמצאי לי wasp אחד במישיגן ואני נותן לך פרס פוליצר
המחתרת לשחרור מישיגן הוזכרה הערב
ב"רואים עולם", משום שהמפגע מאוקלהומה שאמור להיות מוצא להורג היה חבר בה ונזרק החוצה.
מסתבר שזאת קבוצה של תמהונים סמי מטורפים עם *המון* נשק ולא המצאה של מר סיגל.
כל הכבוד לרד
שסובל למעננו, צופי הסרטים, כדי שאנו לא נאלץ לסבול!
אבל… רד, אל תהרוג את עצמך שם! להכנס לסרטי סטיבן סיגל זה מסוכן מדי! תחשוב על הנוירונים שלך!
לחשוב על מה?
הסבר קצר
האידיומט שהוזכר למעלה הנו מכשיר אשר מחליף את כל הנוירונים במוח של הצופה בחומר מתכלה. לאחר הסרט, כל מה שאוכסן על החומר הזה מועתק לנוירונים המקוריים והם מוכנסים בחזרה. כך שאתה לא מסכן את הנוירונים שלך בלראות סרט, ומצד שני, אתה יכול לשלוט בכמות החומר שנכנס לך לראש, ובכך ברמת הטמטום המתאימה לסרט.
הבעייה העיקרית של המכשור, הוא שבעלי בתי הקולנוע תוקעים אותו בלובי, ואחרי הסרט אתה יוצא מהדלת הצדדית, כך שאתב חייב לקנות עוד כרטיס בשביל לקבל את המוח שלך בחזרה… אבל אתה, אין לך מוח, אז לא אכפת לך…
אתה מדבר על הדגם הישן של האידיוט
ומטים.
בדגם החדש פשוט מורדמים חלקים נרחבים במוח של ע"י קרינה ומתעוררים כעבור זמן קבוע מראש, נאמר מתי שצריך לקום מהכיסא.
מוזר,
ואני תמיד הייתי בטוח שזה MTV.
למה להגזים?
"בשם החוק" הוא לא כזה סרט רע. אני אישית שונא סרטים של סטיבן סיגל, ולפי דעתי סטיבן סיגל עצמו שרוט לגמרי. אבל בתור סרט אקשן, הסרט הוא נחמד מאוד, הנוסחה עובדת- שוטר טוב, שוטרים רעים, כושים מצחיקים וטום ארנולד על תקן הלוזר שמנסה לחלוק באור הגיבור. למי שמחפש סרט אקשן ברמה של "מטריקס" או סרט אקשן ועלילה כמו "נמר דרקון" זה לא הסרט המתאים. אבל למי שמחפש סרט לראות עם החבר'ה, "בשם החוק" בהחלט מתאים. לא חייבים לקטול אותו כל כך.
כן, כן, חייבים!
שלא תחשוב לרגע שקטלתי את הסרט רק משום שהוא סרט אקשן/סרט של סטיבן סיגל. קטלתי אותו כי הוא סרט אקשן גרוע. להשוות אותו ל'מטריקס' ו'נמר דרקון' זה כבר בכלל לא פייר. כמובן, תמיד יכול להיות שאתה לא מסכים איתי, אבל אני חושב שאם 'בשם החוק' נראה לך סביר, הסטנדרטים שלך נמוכים מדי. בוא נבדוק משהו – כמה שמות של סרטי אקשן *פחות* טובים מ'בשם החוק' מהזמן האחרון אתה יכול להביא?
כן, כן, חייבים!
קודם כל וראשית כל- בשום אופן ובשום מידה לא התכוונתי להשוות בין "בשם החוק" ל"מטריקס" או ל"נמר דרקון" אם הייתי משווה הייתי דואג לשבור את המקלדת על הראש שלי.
ולשאלתך-"אמנות הלחימה", סרט טיפשי, נדוש והאקשן באמת מצולם גרוע, רק ההומאז' ל"רמו" מצא חן בעיניי- מודע לעצמו או לא.
וסרט עם צילומי אקשן הרבה יותר גרועים הוא כמובן "אקס-מן" שלא הבנתי מי הולך מכות ואיך, שלא לדבר על האכזבה מריי פארק.
למה אכזבה?
יש לו לפחות 3 מילים יותר מאשר באימת הפאנטום!
טוב,
את 'אמנות המלחמה' לא ראיתי, אבל אומרים שהוא באמת היה גרוע מאוד. את סצינות האקשן ב'אקס-מן' אני דוקא לא זוכר בתור מבלבלות במיוחד. 'גלדיאטור', לדעתי, היה גרוע מהבחינה הזאת (בין השאר).
טוב,
קודם כל, גלדיאטור היה סרט אקשן סביר ומעלה, וההצלפות הפומביות שלך החוזרות ונשנות… ובכן, אני חייב לא להסכים אתן. אבל זה כבר עסק ישן שנפח נשמתו בפרה-היסטוריה.
ובקשר לסצנות האקשן בגלדיאטור, הן באמת היו מעצבנות- רידלי סקוט השתמש במצלמה רועדת במסגרת שיטה שלה הוא קורא (ברצינות!) "המצלמה שנעה יחד עם הצופה". אני לעומת זאת,
נעתי מהספה שוב ושוב עם כל התחלת סצנת קרב.
הצלפות פומביות? איפה?
גלדיאטור היה סרט אקשן סביר ומעלה. מתי התווכחתי עם ההצהרה הזאת? אני מסכים איתך לחלוטין. אבל לסרט אקשן סביר לא מגיעים אוסקרים, לא מגיעים 400 ומשהו מיליון דולר הכנסות, ולא מגיעה ההתלהבות הכללית שהוא קיבל.
ובקשר לסצינות האקשן המעצבנות: מה שמפריע במיוחד, אני חושב, זה ההתעקשות של רידלי קשישא להשתמש ב-Shutter speed גבוה – כל תמונה היא "חדה" בפני עצמה, בלי שום טשטוש, אבל קשה עד בלתי אפשרי לעקוב אחרי תנועות מהירות. ואת אותו הדבר הוא עשה גם ב'גלדיאטור' (בכמה שניות בסרט שאפשר לקרוא להן 'אקשן'), אז כנראה שזה באמת נובע מאיזו תאוריה על תנועת העין של הצופה, או משהו.
בלי שום קשר לסרט החרא הזה…:
כל הכבוד פיני!
ואיזה הטבעה של פארקר!!!
מיסתורין...
שנה שעברה, למיטב זיכרוני, היו אלפי כתבות, והיסטריה ענקית סביב הכל- גם במשחק רבע הגמר.
השנה היו כמה כתבות צנועות, אבל לפנ הזכיה בגביע אף אחד בקושי התייחס לאליפות!!
ותודו שניצחון בעשר הפרש זה ענק!!!
(צהוב עולה זה מכבי!)
ארבע עשרה!!!
ארבע – פאקינג – עשרה!
זה בכלל לא לעניין, נודניק
שתי נקודות לא קשורות (אחת לשניה ובכלל):
1) אם אני לא טועה, סיגל הוא דווקא מומחה לאייקידו ולא לטקוונדו (מה שגורם למכות שהוא מחטיף לאחרים להיראות "רכות" למדי, כי הקלישאה על להשתמש בכוחו של היריב נגדו לקוחה מאייקידו).
2) לא תאמינו כמה אנחנו מושפעים מהקולנוע: במהלך העשור האחרון, הפרעות מסוג פיצול אישיות (מוכרות פסיכיאטרית והכל) עולות ופורחות בארה"ב, כאשר לפני כן הן היו שוליות מאוד.
הסיבה המרכזית, כנראה, היא הנוכחות המאסיבית של הפרעות כאלו בקולנוע (מסיבות מובנות של עניין וכיווני עלילה אפשריים) – אנשים לא רק מאמצים דפוסי התנהגות לפי התרבות הפופולרית, הם אפילו מאמצים דפוסי _שגעון_ לפי התרבות הזו.
מדהים.
זה בכלל לא לעניין, נודניק
לרד- בכל אני מסכים אתך אז- בנוגע לפרסום הרב, לאוסקרים ולרידלי סקוט, איש המסטיק(ים).
נפלא.
ולאדם- שיש להוקירו ואם בזכות העובדה שהזכיר לאנשים שמדובר באתר קולנוע ולא בפורום כרוסל בנענע- אתה לא מדבר ברצינות גמורה, נכון? הסיבה המרכזית?
אחת מהן, בוודאי. כל תרבות הפופ לה המוח אינו מורגל עוד ואולי בכלל לא יהיה מותירה אותו חסר ריגושים והנאות כבעבר, וגם מגבירה את פעולת המוח ודורשת ממנו לפעות במיהרות רבה יותר ובערוצים רבים בהרבה. אבל כל העולם משתנה- ואתו המודעות, הידע, ההכרה וההבנה. הקולנוע ותרבות הצפייה והתוכן משפיעה, אך אינה הגורם המרכזי. בהחלט לא.
הקולנוע רק גורם לו לחקות לפעמים, להכיר לרוב וליצור תת מודע קולקטיבי. מכאן ועד שם רחוק המרחק…
ואולי אני סתם יוצא אידיוט ובכלל הערת סתם הערה אירונית שמידה כלשהי. פשוט שמעתי לאחרונה רבות את הטענה הפופולארית והלא ממש נכונה הזאת ויצאתי לקרב המילולי.
אולי טיפסתי על גבעה לא מתאימה.
Mulligatawny -הדוגמא החיה
אני רואה את עצמי כדוגמא חיה למה שאומר אדם:
אני מרגיש מושפע מהסרטים ו(בעיקר) טלוויזיה בחיי הפרטיים.
לא מזמן עברתי איזה אירוע לא נעים וכל מה שרציתי לעשות, להגיד ואפילו _להרגיש_ היה הכל ע"פ אמות מידה של סיטקומים נלוזים של ערוץ 3. ברגע שהדבר ירד לכדי לבצע מעשה – השוויתי את עצמי לסדרות טלוויזיה וניסיתי לחשוב מה הם הרגישו או עשו, ולא לחרוג מזה. אני לא צוחק.
ברגע שגיליתי שכל הרגשות שלי בנויות על סיטקומים ודרמות נעורים, אם כל השטחיות שנובעת, אמנם נרתעתי והבנתי שאני צריך לשנות את זה איכשהו, אבל אני ממש לא מרגיש שאני מסוגל, כי אני בעצמי – וחלק נכבד מהאישיות שלי מוצא את השורשים שלו שם. אני בתהליכי גמילה, אבל אני לא רואה את זה עובר.
וזה לדעתי דוגמא למה שעלול בעוד דור שניים להשתלט על המחשבה האנושית. (…תמיד הקדמתי את זמני…)
ראו הוזהרתם…
Mulligatawny -הדוגמא החיה
טוב, אל תיקח את זה אישית אבל… זה דבר די עצוב, לא?
ואני לא חושבת שזה דבר שקורה למרבית האנשים.
למרות שחברה שלי נתנה פעם דוגמא מדוסון קריק, באמצע ויכוח סוער…
עצוב, אבל קורה.
ואני עוד דוגמא חיה. ברגע שאני מסיימת לראות סרט אקשן, פתאום נראה לי כאילו כל שניה מישהו הולך לירות עליי.
אפילו אחרי קריאת פרק בשיעור תנ"ך אני ממש *מצפה* שכשחברה שלי תפתח את הפה היא תתחיל לדבר בשפה תנכ"ית…
לפחות אחרי אופרות סבון (זה לא אני, זה בת דודה שלי, נשבעת!) אני לא מתחילה לחשוב שהחבר שאין לי בוגד בי עם השכנה מלמטה…
דוורא איפשהו בטולי הסבירו את זה נפלא, הרבה יותר טוב ממה שאני מנסה ולא מצליחה.
בלתי נמנע, לא?
ההתנהגות שלנו מושפעת ממה שאנחנו רואים. אנחנו רואים טלויזיה. אנחנו מושפעים מהטלויזיה. מ.ש.ל.
אם לא היינו מושפעים מהטלויזיה, לא היה שום ערך לפרסומות, וערוץ 2 היה פושט את הרגל מזמן.
בלתי נמנע, לא?
לא בדיוק.
להיות מושפע זה דבר אחד, לנהל את החיים לפי סיטקומים זה דבר אחר לגמרי.
הטריק הכי גדול שהשטן...
כמה טעויות אפשר לעשות בביקורת אחת? לא הרבה, אבל מספיק כדי לעצבן אותי (ואם לא הגבתי למה שנאמר באתר הזה על ארנולד שוורצנגר אז הצלחת בגדול). מילא לטעות בין אייקידו לטאיקוונדו, נקרא לזה "אי הבנה", אבל מתי סטיבן סיגל היה "אידיאל הגוף הגברי"? אני לא זוכר אותו בלי חולצה, וראיתי את ארבעת הסרטים הראשונים שלו עשרות פעמים (ודווקא "מצור ימי" הרס את הרצף).
ומה יש לא להבין בסרט? מבלבל לראות "המון דמויות"? והכי מעצבן: סצינות האקשן היו בסדר גמור! אני הייתי מבין אם מישהו היה מתלונן שלא היו מספיק, או שהם לא היו מספיק ארוכות, או אפילו+לחלופין שהם היו אכזריות מדי (יחסית ל"רומאו חייב למות". והכל יחסי…ל"רומאו חייב למות".), אבל הכל היה ברור. וגם ערוך היטב. העורך עבד על סרטים כמו "מת לחיות", "ים כחול עמוק" וגם "סוניה האדומה". (טוב, את שני האחרונים לא ממש ראיתי מהתחלה עד הסוף. ואת האחרון הוא בכלל לא ערך. אבל עדיין…). לא היה שם שום מקום לבלבול. אפילו שהרבה אנשים ירו אחד אחרי השני. ובקטעי האייקידו ראו יפה שזה סטיבן סיגל מעקם ידיים, וגם (ובאמת לשם שינוי) מקבל כמה מכות.
ולסיכום, מה רע בסרט אחרי מה שאמרתי? לא הרבה. הסרט בהחלט שווה צפיה. פחות חזק מ"רומאו חייב למות" (אפילו שהוא נעשה על ידי אותם אנשים. אפילו הכושי השמן משחק שם. אני עוד זוכר אותו בתור מייקי וויליאמס בסיטקום הקלאסי משנות השבעים "Gettin' Off Easy". ווה-הי-הו-אה! אבל אני גולש…), אבל בהחלט מהנה. וגם די מצחיק, הקטעים בזמן הכותרות קורעים מצחוק. לא פחות.
קריעה
קורעים מצחוק – תלוי את מי. באולם שבו אני ראיתי את הסרט, אפשר היה בזמן הקרדיטים לשמוע שיעול של נמלה בשורה הקדמית. אף לא צחקוקון קטן נפלט מפיו של אדם כלשהו בקהל, ובאמת שאני לא צוחק. עניין של מצב רוח ומזג אויר, כנראה.
ובעניין העריכה, אני פשוט לא מסכים איתך בקריזה. אולי זה היה באמת סטיבן סיגל שעיקם לאנשים ידיים, אבל זה היה בקלות יכול להיות גם השכן שלי, משה.
הטרחתי עצמי לתיבות הדואר
בבניין שלך. להלן מסקנותי:
א. הכלב של השכנים שוב חירבן על המדרגות.
ב. לאף אחד מהשכנים שלך לא קוראים משה.
זה מפני שמשה
בדיוק עבר להתגורר בהוליווד,שם הוא מצלם סרט אקשן קטלני חדש.
בטח שיש ביניהם הבדל
סטיבן סיגל עושה רק סרטי קולנוע וצ'אקיל'ה עשה גם את סדרת הטלוויזיה ווקר, שאין לי מושג אם היא ממשיכה לרוץ במכורתו, אבל פה אין ספק שהיא נטחנת עוד ועוד.
אה. ולצ'אק נוריס יש אחלה גוף לאדם בגילו.
בן כמה הוא?
שמונים ומשהו, לא?
אכן, אחלה גוף לגילו.
צ'אקילה
לא! לא!
לונג ג'ון, נראה לי שהתבלבלת. צ'אקילה זה ההוא מ- Rugrats.
איך את משווה ילד קטן וחמוד לבריון המזוקן מווקר.
צ'אקילה
זה לא הבובה הזאת שנוהגת לשחוט אנשים?
אפרופו צ'אקי,
מישהו ראה את סרט "משחק ילדים" הרביעי ("הכלה של צ'אקי")?
או לחליפין – מישהו ידע על קיומו? בהתחשב בעובדה שבארץ הוא נחת הישר בספריות הוידאו?
אישית נהניתי ממנו, אבל זה רק בגלל שאני ידוע בסטייתי החולנית – אני אוהב סרטי אימה גרועים.
אבל זה אני…
אפרופו צ'אקי,
אני ראיתי אותו הוא היה ב-
והוא היה כ"כ גרוע שחבל על המילים שיכתבו עליו.
נכון, מאוד גרוע
זה למה כל כך נהניתי ממנו.
אבל זה אני…
(שחושב שמתחיל להפחיד פה יותר אנשים ממה שצ'אקי עצמו)
בצער רב
ככל הנראה ווקר בוטלה!
אכן, כן.
ווקר (אחרי שמונה עונות ו203 פרקים) ירדה.
דרך אגב, נוריס מתעקש שהוא רצה להוריד אותה, מפני שהסידרה עדיין מצליחה והוא רצה להיזכר כווינר.
בשמחה וצהלה.
אננחנו נפרדים מריינג'ר ווקר ומטרבט, ועל זה נאמר "הגיע הזמן", או יותר נכון ברוכים הבאים לבית אבות (ויפה שעה אחת קודם)
קריעה
דבר ראשון, אני לא ראיתי את "משחק ילדים" הרביעי, אבל כן את שלושת הראשונים.
עכשיו כשזה ברור, אז באולם שבו אני ראיתי את הסרט הקהל נשפך מצחוק. אולי כי כולם היו בני 20+.
ובעניין העריכה, אני אצפה בסרט עוד כמה פעמים בבית ועוד נדבר על זה (בקריזה?), כנראה נהניתי יותר מדי בצפיה הראשונה ולא שמתי לב… (ואני לא חושב שהסרט היה כזה טוב, אבל כן מהנה)
הטריק הכי גדול שהשטן...
למי שבאמת רוצה לראות את סטיבן בלי חולצה (לא מומלץ…), תנסו את "על קרקע בוערת", שמתרחש, דרך אגב, באנטרטיקה (למיטב זיכרוני…
שווה לראות שכל מקרה, פשוט כי זה אחד מסרטי האקשן הגרועים של כל הזמנים (נאום ה"אין לכם מושג כמה הוא מסוכן וכמה אנשים הוא הרג" המסורתי נמשך רבע שעה לפחות…והם אפילו מנסים להעביר מסר סביבתי…). קלאסיקה.
ישוחרר סטיבן סיגל!
אכן כן, קראתם נכון – אני קורא לשחרורו של סטיבן סיגל מתעשיית הקולנוע – חבר'ה, במקרה שלא שמתם לב, כל הסרטים האחרונים של הבחור נראים כמו 'בשם החוק'.
לעיכול, לכרסום ולסיכום:
הבחורצ'יק הנ"לז (מגמבה וגמל יוצא גמבל ומנ"ל ולז יוצא נ"לז) צריך, לטובתו כדי שהפיכתו לאמיליו אסטבז (לדעתי 'אמיליו אסטבז' צריך להיות הכינוי לסרטים שמשדרים בערוץ 4 בצהריים) תהיה לגיטימית, לעבור לתעשיית אמיליו אסטבז.
כמובן, איך לא חשבו
על זה קודם. פשוט רעיון גאוני.
מתי היו לקיאנו ריבס
שלוש הבעות פנים שונות?!!
איך פיספסתי קטע זה?!!
תיקון טעות..
עד כמה שידוע לי סטיבן סיגל מתמחה באייקידו ולא טאקוונדו..דרך אגב אתם יודעים שהוא חצי יהודי מצד אביו?