תחושת הזמן של כולנו די מעורערת, אבל בהחלט היה אפשר לטעות ולחשוב שמחר סוף סוף נסיים עם עונת הפרסים ונמשיך הלאה בחיינו – הרי בשנים שעברו זה היה כך. אבל לא – מחר אנחנו רק מתחילים – מחר יפורסמו המועמדויות לאוסקר, והטקס עצמו ייערך רק בסוף אפריל. אז אומנם כבר שאלתי השנה כמה שאלות במקום הימורים, אבל אני עדיין מחבב את הפורמט, אז בואו גם השנה נשאל כמה שאלות חשובות בנוגע לעונת הפרסים הקרובה.
מה לעזאזל קרה בבאפט"א, והאם כולנו מזלזלים ב"המאוריטני"?
עד לא מזמן, אחד מטקסי הפרסים החשובים ביותר בתעשייה, וזה שהצליח לגלות לא מעט מגמות שיתרחשו באוסקר, היה טקס האקדמיה הבריטי. ה"עד לא מזמן" הזה הוא "עד שהם פירסמו את המועמדויות שלהם השנה", כי תקשיבו: מה הולך פה.
אני אקדים משהו לכל הסיפור פה, כי זה משהו חשוב, והוא שאני בעד מה שהולך פה – לא רק כחובב כאוס מאורגן היטב (שזה מה שקרה במועמדויות הללו), אלא גם כמישהו שחושב שהתפקיד של טקסי פרסים אחרים הוא לא להיות חזאי אוסקר אלא להצביע עם הבטן: ואם הבאפט"א חושבים שהבריטים שלהם הם הכי טובים, אז שלא יתביישו.
עם זאת, מה שקרה כאן הוא קצת מצחיק, כי בחמש קטגוריות חשובות (בימוי וארבע קטגוריות המשחק) המועמדים נקבעו לא על פי המצביעים, אלא על פי ועדה של כמה וכמה אנשים, שבחרו מתוך "רשימה ארוכה" שעליה הצביעו המצביעים, וזאת כדי לוודא ייצוג הוגן. ועל זה יש הרבה מאוד להגיד, אבל לא נגיד אותו כעת.
מה זה אומר לנו, בעצם? שלמרות שהבמאית של "לאן את הולכת, אאידה" ותומאס וינטרברג ("עוד סיבוב") הצליחו להשיג מועמדות בימוי בבאפט"א, לא ברור שהם ישחזרו את ההישג הזה באוסקר – פשוט כי התוצאה הנ"ל היא תוצאה של ועדה, ולא של מצביעים.
אבל העניין הוא שגם בקטגוריות שלא נבחרו על ידי ועדה, נראה שהבאפט"א לקחו לעצמם חירויות שלא ראינו עד כה בעונה: למשל, "המאוריטני", שהשיג מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר.
עכשיו, "המאוריטני" הוא לא בדיוק שחקן חדש בסביבה – ג'ודי פוסטר זכתה בגלובוס הזהב בקטגוריית שחקנית המשנה עבורו וטרפה מעט את הקלפים – אלא שהבאפט"א לא העמידו את פוסטר, למרות שכן העמידו את הסרט, את השחקן הראשי ואת התסריט המעובד שלו. האם זה יעזור לו להשיג מועמדות לסרט הטוב ביותר?
קשה להאמין, כי מי שמע עליו עד כה – אבל סרטים שנכנסים לקטגוריית הסרט הטוב ביותר בבאפט"א ואז מפספסים באוסקר הם נדירים מאז שהקטגוריה התרחבה, וזה קרה בסך הכל ארבע פעמים. שתיים מההשמטות קרו באותה שנה (2011), אחד מהם היה מועמד בריטי מובהק ("אני דניאל בלייק") והרביעי היה המקרה המוזר של "קרול". האם "המאוריטני" ייכנס כחבר החמישי במסדר, או שמא יפתיע את כל החזאים? והאם "האבא", שגם הוא קיבל מועמדות לסרט הטוב ביותר אחרי שפספס יותר משקלע בעונה הזאת, יכול סוף סוף קצת לנשום לרווחה, או שיהיה לנו שחזור של 2011? קשה לדעת, וזה ממש, ממש כיף.
הימור: לפרס הסרט "המאוריטני" עוד לא יגיע, אבל פוסטר תגיע לקטגוריית שחקנית המשנה, טאהאר ראחים ייכנס בקטגוריית השחקן הראשי, והסרט יתפנק גם בקטגוריית התסריט.
האם בטעות יהיו סרטי אנימציה מעניינים בקטגוריה?
"טוב" זה עניין של דעה, ובמידה רבה גם "מעניין" זאת לא בדיוק הגדרה אובייקטיבית, ובכל זאת, כשמסתכלים על המועמדים המובילים בקטגוריית האנימציה: "נשמה", "מוליכי הזאבים", "קדימה", "מעל ומעבר לירח" ו"הקרודים 2", קשה שלא לחוש איזו צביטה בלב על הגנריות של הכל: שני סרטי פיקסאר שהולכים בתלם הפיקסארי המוכר, סרט המשך (שלהגנתו, לא ראיתי אותו – אולי הוא דווקא מבריק) ושני סרטים של אולפנים אחרים, אבל שנראים כאילו הם מנסים מאוד להיות דיסני.
שוב, זה לא עניין של איכות: אני מחבב מאוד את הסרט של נטפליקס, ואוהב את התוצר של קרטון סלון, ובכל זאת, קשה שלא לקוות שיצליח להתפלח לקטגוריה סרט מופרע לחלוטין: משהו כמו "משפחת וילובי" או "און-גאקו: הצליל שלנו" או "תרכבי על הגל שלך" או "לופין השלישי: הראשון" או "האף" או "תהרוג את זה ותעזוב את העיר", שמראה לא רק את המים הבטוחים שבהם האנימציה יכולה לשחות, אלא גם את המים העמוקים והמופלאים שהמדיום יכול לצלול אליהם.
הימור: סוג של. אני בהחלט חושב שהמועמדים שאינם "מוליכי הזאבים" ו"נשמה" חלשים, אבל לפחות אחד מהם יהיה בין המועמדים, והמועמדים "הבאים בתור" הם סרטים שהם קצת יותר מעניינים, אבל לאו דווקא כאלה "רחוקים": דברים כמו "שון כבשון: עף על החלל" או "קאלאמטי ג'יין" הצרפתי, שנראה קלאסי.
מי מ"הזהב של נורמן" ייכנס, אם בכלל?
כש"הזהב של נורמן" יצא, חשבנו בהתחלה שמדובר בסרט שנטפליקס מזלזלים בו, ועל כן זורקים אותו באמצע השנה במקום בסופה, לקראת עונת הפרסים. אבל אז הסתבר שהיה מזל בתזמון שלו, והוא יצא באמצע תקופה פוליטית טעונה, שנתנה לו כוח רב יותר משהיה לוּ היה יוצא בסוף דצמבר השנה. מה שגרם לרבים לחשוב שלמרות הכל, אולי הוא עוד יזכה במועמדויות למשהו.
ואז הגענו לעונה עד כה, ומועמדויות לסרט היו נדירות ומפוזרות: דלרוי לינדו היה חביב המבקרים, צ'דוויק בוזמן קיבל מועמדות אצל גילדת השחקנים וקלארק פיטרס קיבל מועמדת בבאפט"א, ובינתיים ספייק לי לא קיבל שום אזכור משמעותי. על כן, "הזהב של נורמן" נהיה הנפקד-נוכח של העונה הזאת – האם המועמדות לאנסמבל בגילדת השחקנים מראה שיש לו מספיק כוח לכמה מועמדויות, או שמא הסרט פשוט איבד מכוחו לטובת סרטים אחרים, נוצצים יותר וטריים יותר בזכרון?
הימור: כבוד מלכים אחרון אחד לבוזמן יקנה לו מועמדות כפולה (לשחקן משנה ושחקן ראשי), לי יפנה את מקומו לטובת במאיות אחרות ודלרוי לינדו ייזכר כאחד הפספוסים של האקדמיה. לפחות יהיו ללי הרבה ראיונות זועמים למלא בהם את זמנו.
איזו קטגוריית משחק תהיה הכי מרחץ דמים?
בהתחלה חשבנו שזה יהיה פשוט: הרי בשנים האחרונות רוב המועמדים בקטגוריות המשחק היו די ברורים מאליהם, עם קצת מריבות על המקום החמישי, אבל בלי שום דבר דרמטי. אבל עכשיו אנחנו מגיעים לישורת האחרונה, והתמונה הולכת ומתבהרת כפחות ופחות ברורה.
קטגוריית השחקן הראשי היא לכאורה הכי בטוחה: ריז אחמד ("צלילי המטאל"), צ'דוויק בוזמן ("הבלוז של מא רייני"), אנתוני הופקינס ("האבא"), וגארי אולדמן ("מאנק") הם הרי בטוחים כולם, לא? ובכן, אם כך זה המצב, למה אולדמן פספס מועמדות בבאפט"א, המגרש הביתי שלו (אפילו עם עניין הוועדה זאת היעדרות תמוהה). לכאורה, התחרות היא רק על המקום החמישי, בין מאדס מיקלסן (שקיבל מועמדות באפט"א על "עוד סיבוב"), טאהאר ראחים מ"המאוריטני" (באפט"א וגלובוס הזהב), סטיבן יואן מ"מינארי" (גילדת השחקנים) ודלרוי לינדו – אבל האם אולדמן עלול לפספס גם, לאור מה שנראה כהיחלשות כללית במעמדו של "מאנק"? והאם התחרות הצפופה הזאת עלולה לדחוק החוצה עוד אנשים?
אותו עיקרון תקף גם בשחקנית הראשית: ויולה דייוויס ("הבלוז של מא ריני"), פרנסס מקדורמנד ("ארץ נוודים"), קארי מוליגן ("צעירה מבטיחה") וונסה קירבי ("קרעים של אישה") היו אמורות להיות רביעיית המחץ, אלא שאז דייוויס ומוליגן פספסנו שתיהן את הבאפט"א, והמירוץ נפתח. האם אנדרה דיי, שזכתה בגלובוס הזהב על הופעתה ב"ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי", תצליח להשיג מועמדות? האם איימי אדאמס ("יומני האפלצ'ים") תראה שהיא אהובת האקדמיה ושהמועמדות אצל גילדת השחקנים לא הייתה פוקס? ולמה כולם כ"כ בטוחים שסופיה לורן ("כל החיים לפניו") תקבל מועמדות בהפתעה?
ואם בקטגוריות הראשיות המצב היה "יציב אבל מפתיע", הרי שקטגוריות המשנה היו בלגן מוחלט – השחקנים היחידים שקיבלו מועמדויות רצופות לאורך כל העונה הם דניאל קאלויה ("יהודה איש קריות והמשיח השחור") ולזלי אודום ג'וניור ("לילה אחד במיאמי") אצל השחקנים ומריה בקלובה ("סרט המשך בוראט") אצל השחקניות. זהו.
הנה המתחרים הבולטים אצל הגברים (כאמור, בלי הפתעות מוחלטות): סשה ברון כהן ("משפט השבעה משיקגו"), פול רייסי ("צלילי המטאל"), ג'ארד לטו ("הדברים הקטנים"), ביל מאריי ("On The Rocks"), צ'דוויק בוזמן, ואצל הנשים: אוליביה קולמן ("האבא"), גלן קלוז ("יומני האפלצ'ים"), יון יו-ג'ונג ("מינארי"), הלנה זנגל ("חדשות העולם הגדול"), ג'ודי פוסטר, אלן בורסטין ("קרעים של אישה"), ודומיניק פישבק ("יהודה איש קריות והמשיח השחור"). אלה בלי ההפתעות המוחלטות, כן?
הימור: בתרגום חופשי, השאלה היא "איזה קטגוריה תפיל הכי הרבה מהמרים". מכיוון שעדיין יש לקטגוריות הראשיות איזה בסיס יציב שחסר אצל הקטגוריות המשניות, אני אניח ששחקנית המשנה תהיה הקטגוריה המפתיעה מכולן, אחריה השחקן הראשי עם איזו היעדרות מזעזעת, שחקן המשנה ואז השחקנית הראשית שתפתיע עם כמה שהיא לא תפתיע.
טוב, אני מודה, אין לי איך לנסח את זה בשאלה, אבל בואו נדבר בכל זאת על הסרטים הקצרים
כל צופה אוסקר אדוק יודע שיש שלוש קטגוריות שאפשר לישון בהן באופן קבוע: קטגוריות הסרט הקצר, אלה שאפילו אם חשקה נפשך לצפות בכמה סרטים לפני הטקס – איך בכלל מארגנים דבר כזה? ובכן, מסתבר שאפשר, ומסתבר שזה בור שחור שלאחר שנופלים אליו אי אפשר לצאת ממנו.
ולכן, אפילו לפני שהמועמדים הוכרזו, ראיתי את כל 30 הסרטים שהוכרזו ברשימה הקצרה של שלוש הקטגוריות. בסך הכול, תוגמלתי על המאמצים שלי – אומנם לא כל הקטגוריות שוות באיכותן (איכשהו דווקא קטגוריית האנימציה היא ה"יבשה" מכולן), אבל בכל אחת ניתן למצוא כמה פנינים ששוות את זמנכם, בטח אם יהיו מועמדות. אז אם אני כבר פה, אמליץ על כמה:
בקטגוריה התיעודית יצא השנה שניתן לראות את כל הקטגוריה די בקלות על ידי שיטוט באינטרנט, אבל לא כל הסרטים שווי ערך. רבים מהם, כמו בקטגוריה התיעודית הארוכה, שם בעיקר כי יש להם נושא "חשוב", יותר מעשייה קולנועית טובה. ובכל זאת, אי אפשר שלא להתמוגג מ"הספיד-קיוברים", הסרט התיעודי הטוב בכל המקבץ דווקא בגלל שבניגוד לשאר הסרטים הוא לא עוסק בנושא חשוב (הוא עוסק באנשים שפותרים קוביה הונגרית נורא מהר) והוא לא מדכא (אלא להפך – הוא אחד הסרטים הכי מרגשים ומשמחים שניתן לראות). ואומנם אני קצת מאוכזב שהוא לא יותר טוב, אבל יש כוח כלשהו ב"נערה היסטרית", בייחוד כשהוא לא מנסה להתעמת מול פרויד עצמו ויותר מול המורשת שלו.
באופן מפתיע, קטגוריית האנימציה די דלה מסרטים נהדרים של ממש. ובכל זאת, אם אוכל להמליץ על שלושה אלו יהיו "הלווייתן והחלזון" (הסרט הכי טוב במקבץ, ובבירור הכי יפה), "עבור ג'רארד" ואחד מהסרטים של פיקסאר, "בחוץ" או "מחילה", רק שעוד לא החלטתי איזה, כי לכל אחד מהם יש חסרונות ויתרונות שונים.
קטגוריית הלייב אקשן היא זאת שהייתה הכי דו-קוטבית, היו שם סרטים כמעט מעליבים באיכותם ("המתנה"), אבל גם את שלושת הסרטים שהם אולי הכי טובים מכל 29 הסרטים שראיתי: "חדר המכתבים" (בכיכובו של אוסקר אייזק), "עין לבנה" (הישראלי), ו"שני זרים" (שיש לו קונספט מבריק והוא מצטיין בסוגו בתת ז'אנר שאסור להגיד מהו, כי זה קצת ספויילר).
הימורים: ומה יהיה באוסקר עצמו? טוב, קטגוריית הדוקו הולכת על כך שהשמות הכי טובים הם אלה שעולים אז: "הספיד-קיוברים", "A Concerto is a Conversation", "אל תתפצלו", "Hunger Ward", ו-"Abortion Helpline, This is Lisa".
באנימציה, נלך על "אם משהו קורה לי, אני אוהבת אתכם", "קפהמאהו", "מחילה", "הלוויתן והחילזון", ו"אופרה".
ובלייב אקשן, נלך עם "הקול האנושי" (בכל זאת, אלמודובאר), "שני זרים", "חדר המכתבים", "עין לבנה" ו-"Feeling Through".
כמה חזק בוראט?
מה אומרת זאת חזק בוראט, בוראט חזק כמו שלוש פרות, זכה בתחרות זריקת דובים שלוש שנים ברצף בכיתה א'.
וברצינות: "סרט המשך בוראט" הוא סרט שלא רק שמופיע לאורך כל העונה, הוא מופיע בפרסים החשובים – הוא זכה במועמדות אצל גילדת המפיקים, זכה בפרס הסרט אצל גלובוס הזהב (אבל זה לא שהייתה לו תחרות בקטגוריית הקומדיה), ובזכות מריה בקלובה, שמו של הסרט נמצא בכל מקום.
להזכירכם, בוראט הראשון זכה במועמדות אחת – לתסריט מעובד. האם הסרט השני יצליח לזכות ביותר?
הימור: בואו נשתגע. לפרס הסרט אני אניח שהוא לא יעלה, אבל לדעתי הסרט יצליח להשיג 3 מועמדויות – תסריט מעובד, השיר הטוב ביותר (אחת הקטגוריות השוממות באופן מכעיס השנה) ושחקנית המשנה הטובה ביותר. ואם אני אמיץ במיוחד, אולי גם סשה ברון כהן לשחקן ראשי. אבל אני לא.
מה יקרה בקטגוריית הסרטים התיעודיים והבינלאומיים?
כמו הסרטים הקצרים, גם הקטגוריה של הסרטים התיעודיים והסרטים הבינלאומיים היא זאת שבה לא מעט אנשים הולכים לעשות פיפי בזמן הטקס, אבל אחרי "פרזיטים" נראה לי שיותר אנשים יבדקו מה הולך להתרחש. בניגוד אליה, קטגוריית התעודה עוד לא הצליחה להנפיק סרט מספיק חזק כדי שיחצה את הקווים מחוץ לגטו באופן קבוע, ונותר רק להצטער על כך – כי כמה מהסרטים הטובים ביותר של השנה באו מיוצרים תיעודיים.
הימור: הלך הרוח הוא שהפרס הוא בכיס של "עוד סיבוב", וזה אומר שככל הנראה הוא ילך בכלל ל"לאן את הולכת, אאידה" – אבל יש לנו זמן עד הטקס, אז בואו נגיד רק ששניהם נכנסים. אחרי שני אלה, נשארת השאלה האם "קולקטיב" יצליח לקבל שתי מועמדויות (בסרט הזר ובסרט התיעודי) ואני אניח שהוא יפספס וינחת רק בתיעודי, מה שנותן בקטגוריית הסרט הזר מקום לעוד שלושה סרטים – בואו נגיד "ליל המלכים" מחוף השנהב, "אני כבר לא שם" ממקסיקו, ו"תקווה" הנורווגי. שניים מהמועמדים היותר טובים, "שרלטן" ו"קומראדים יקרים" מצ'כיה ורוסיה (בהתאמה), יצטרכו כנראה לחכות בחוץ, למרות שהם טובים יותר מרוב הסרטים בקטגוריה הזאת. וכמובן, אי אפשר לזלזל בצרפת בקטגוריה הזאת, אז אולי אחד מהם יפנה את מקומו עבור "שתינו".
בקטגוריה התיעודית יש כאמור את "קולקטיב", ואני אניח שלצידו יהיו "ברוכים הבאים לצ'צ'ניה" (שעשוי להפתיע גם בקטגוריית האפקטים הוויזואליים), "מדינת הבנים", "קיץ בלי הגבלה: מהפכה על גלגלים", ו-"מורתי התמנונית". ואם הם רוצים לעשות לי דווקא, הם יעמידו את הסרט היחיד שלא ראיתי מהרשימה הקצרה, והוא "ציידי הכמהין".
כמה במאיות יועמדו לפרס הבימוי?
לכולם ברור: אם לא תהיה השנה מועמדת אחת לפחות לבימוי, ראשים יעופו באקדמיה. למזל האקדמיה, השנה הזאת הייתה ברוכה בסרטי נשים, ויש להם אפשרות להעמיד שלוש נשים שונות – קלואי ז'או, רג'ינה קינג ואמרלד פנל. אבל האם כולן יהיו מועמדות?
הימור: צריך לתת לאנשים משהו להתלונן עליו, אז אנחש שרג'ינה קינג תפרוש, ואז האקדמיה תוכל להתהדר בכך שיש לה לראשונה שתי נשים בקטגוריית הבימוי, וטוויטר יוכלו לכעוס שאיך קרה שדווקא הבמאית השחורה פספסה. חוץ מהן, בואו נגיד שיועמדו הבמאי של מינארי, דייוויד פינצ'ר, ומישהו ממש לא קשור – אולי תומאס וינטרברג על "עוד סיבוב", אולי הבמאי של "האבא".
מה יהיו ההפתעות המוחלטות?
ארשה לעצמי להעתיק מעצמי של שנה שעברה:
בכל שנה יש את ההפתעות. הדברים האלה שגורמים לאנשים להשתומם ולהגיד "מה? איך? מה?!" לא הדברים הברורים (כמו "היו זמנים בהוליווד" יהיה מועמד בסרט) או האפשריים (כמו "אנטוניו בנדרס יהיה מועמד בשחקן"), אלא דברים שממש לא היה להם רמז בעונה והנה לפתע הם מתדפקים להם על דלתנו. אז יאללה.
אוקיי, אולי הייתי צריך לפחות לנקות קצת את ההעתק-הדבק הזה. למרות שתודו שזאת תהיה חתיכת הפתעה אם גם השנה "היו זמנים בהוליווד" יהיה מועמד לפרס הסרט. בכל מקרה, שלוש הפתעות מוחלטות, בואו נצא.
הימור: "הבלוז של מא רייני" מפספס ברוב הקטגוריות שלו ומכניס רק את בוזמן ושתיים-שלוש קטגוריות טכניות, יש דאבל בקטגוריות המשחק – אבל הוא לא של צ'דוויק בוזמן, אלא של סשה ברון כהן – ו"הטיגריס הלבן" נכנס בקטגוריית התסריט ועוד כמה.
ועכשיו תורכם – מוזמנים לפרסם הימורים רגילים, לענות על השאלות בעצמכם, לשאול שאלות חדשות, וכל דיבור לפני מועמדויות אחר.
הימורים
סרט(בהנחה ש9 סרטים ייכנסו)
1.ארץ הנוודים
2.משפט השבעה משיקאגו
3.מינארי
4.אישה צעירה ומבטיחה
5.מאנק
6.לילה אחד במיאמי
7.הבלוז של מא רייני
8. יהודה איש קריות והמשיח השחור
9. צלילי המטאל
במילה: "ארץ הנוודים" נראה הדבר הכי קרוב לזכייה בטוחה בקטגוריה הראשית באוסקר מזה שנים. הסרטים שאני פחות בטוח לגביהם הם "צלילי המטאל" ו"יהודה איש קריות והמשיח השחור" שיכולים בקלות להיות מוחלפים ב"אב"(או בסבירות יותר נמוכה ב"חדשות העולם הגדול" או "המאוריטני").
במאי
1.קלואי ז'או-ארץ הנוודים
2.לי אייזק צ׳אנג-מינארי
3.דייויד פ'ינצ'ר-מאנק
4.ארון סורקין-משפט השבעה משיקאגו
5.אמרלד פנל-אישה צעירה ומבטיחה
במילה: בעשור האחרון רק במאי אמריקאי אחד זכה בפרס(דמיאן שאזל) וגם השנה הוא ילך כמעט בוודאות לבמאית לא אמריקאית(קלואי ז'או). בכל הקשור למועמדות אני יכול לראות את רג'ינה קינג(לילה אחד במיאמי) או תומאס וינטרברג(סיבוב נוסף) מקבלים מועמדות במקום אחד הבמאים שהם לא קלואי ז'או.
שחקן ראשי
1.צ'דוויק בוזמן-הבלוז של מא רייני
2.אנתוני הופקינס-האב
3.ריז אחמד-צלילי המטאל
4.גארי אולדמן-מאנק
5.סטיבן יואן- מינארי
במילה: עוד קטגוריה עם זוכה ברור, אולי טאהר ראחים(המאוריטני) יהיה מועמד במקום יואן או אולדמן אבל מדובר בקטגוריה בטוחה גם בקשר למועמדים.
שחקנית ראשית
1.קארי מוליגן-אישה צעירה ומבטיחה
2.פרנסס מקדורמנד-ארץ הנוודים
3.אנדרה דיי-ארצות הברית נגד בילי הולידיי
4. ויולה דייויס-הבלוז של מא רייני
5. ונסה קירבי-קרעים של אישה
במילה: אני יחסית בטוח בקשר למועמדות אבל בכל הקשור לזכייה זה בין מקדורמנד למוליגן ואני נוטה לכיוון של השנייה(בעיקר בגלל שמקדורמנד כבר זכתה פעמיים באוסקר).
שחקן משנה
1.דניאל קאלויה-יהודה איש קריות והמשיח השחור
2.סשה בארון כהן- משפט השבעה משיקאגו
3.לזלי אודום-לילה אחד במיאמי
4.פול ראצ'י-צלילי המטאל
5.צ'דוויק בוזמן-הזהב של נורמן
במילה:דניאל קאלויה הוא אחד שיזכה בסבירות גבוהה. האחד שאני הכי פחות בטוח במקום שלו זה בוזמן, מי שיכולים להיות מועמדים במקומו הם ג'ראד לטו(הדברים הקטנים) אלן קים(מינארי) או דייויד סטראתיירן(ארץ הנוודים).
שחקנית משנה
1.יון יו-ג'ונג-מינארי
2. מריה בקלובה- בוראט 2
3.אוליביה קולמן-האב
4.גלן קלוז-יומני האפלצ'ים
5.ג'ודי פוסטר-המאוריטני
במילה:הקטגוריה הכי פחות צפויה לאוסקר הקרוב(למעט אולי סרט דוקומנטרי), גם מעבר למי שהימרתי שתיכנס יש את אמנדה סייפרד(מאנק) ואלן ברסטיין(קרעים של אישה) שאפילו יכולות לזכות ויש גם מצב שהלנה זנגל(חדשות העולם הגדול) או דומיניק פישבאק(יהודה איש קריות והמשיח השחור) עם סיכויי מסויים להיכנס.
תסריט מקורי
1.משפט השבעה משיקאגו
2.אישה צעירה ומבטיחה
3.מינארי
4.מאנק
5.צלילי המטאל
תסריט מעובד
1.ארץ הנוודים
2.לילה אחד במיאמי
3.הבלוז של מא רייני
4.האב
5. בוראט 2
צילום
1.ארץ הנוודים
2.מאנק
3.חדשות העולם הגדול
4.משפט השבעה משיקאגו
5.יהודה והמשיח השחור
עיצוב תלבושות
1.הבלוז של מא רייני
2.מאנק
3.אמה
4.מולאן
5.ארצות הברית נגד בילי הולידיי
עריכה
1.משפט השבעה משיקאגו
2.צלילי המטאל
3. ארץ הנוודים
4. אישה צעירה ומבטיחה
5.מאנק
איפור ועיצוב שיער
1.הבלוז של מא רייני
2.יומני האפלצ'ים
3.הארלי קווין וציפורי הטרף
4.מאנק
5.פינוקיו
עיצוב הפקה
1.מאנק
2.טנט
3.הבלוז של מא רייני
4.חדשות העולם הגדול
5.שמי חצות
פסקול
1.נשמה
2.מאנק
3.חדשות העולם הגדול
4.מינארי
5.שמי חצות
שיר מקורי
1.Speak Now-לילה אחד במיאמי
2.Io Si-כל החיים לפניו
3.Fight for You-יהודה והמשיח השחור
4.Husavik-תחרות הזמר של האירוויזיון
5.Wuhan Flu-בוראט 2
סאונד
1.צלילי המטאל
2.מאנק
3.חדשות העולם הגדול
4.גרייהאונד
5.נשמה
אפקטים ויזואלים
1.טנט
2.שמי חצות
3.ברוכים הבאים לצ'צ'ניה
4.מאנק
5.מולאן
סרט אנימציה
1.נשמה
2.מוליכי הזאבים
3.קדימה
4.מעל ומעבר לירח
5.קרודים 2
סרט דוקו(אחת הקטגוריות הכי פחות צפויות באוסקר)
1.Time
2.קולקטיב
3.מדינת הבנים
4.ברוכים הבאים לצ'צ'ניה
5.All In: The Fight for Democracy
סרט זר
1.עוד סיבוב
2.לאן את הולכת אאידה?
3.La Llorona
4.קולקטיב
5.Two of Us
סליחה, אבל אני חייב להתעכב.
מוליכי הזאבים הוא סרט דיסני?
מבחינה סגנונית בוודאות לא, ובטח גם לא עלילתית בהתחשב בתמות האנטי נצרות וקולוניאליזם שיש בסרט הזה…
כמו שציינתי בביקורת פה באתר
לאורך רובו הוא מזכיר יותר את סטודיו ג'יבלי, אם כבר. יחד עם זאת בעשרים דקות האירונות שלו פלוס-מינוס הוא נהיה דיסני באבו-אבוה.
ואגב מוליכי הזאבים
הסרט הבא של "קרטון סלון" הוא עיבוד לספר ילדים בשם My Father's Dragon שתביים נורה טוומי (מי שביימה את "שיר הים" ביחד עם מור ואת "המפרנסת" כעבודת סולו) עבור נטפליקס. אחריו, הסטודיו חוזר לעבוד עם אפל טי.וי. על משהו שמור מתאר בתור "סדרת טלוויזיה אפית של 12 פרקים, באיכות של פיצ'ר, עם ספיישל באורך שעה בסוף." הוא לא נידב פרטים על העלילה.
זה נשמע מצוין, רק א) שלא יקחו עם זה את כמות הזמן שבדרך כלל לוקחת להם לסיים הפקות ו-ב) אני לא ממש אופטימי לגבי סיכויי ההישרדות של אפל טי.וי. בשנים הקרובות.
אם אתה מכיר אנימטורים שמחפשים עבודה ויכולים לגור זמנית באירלנד, אתה יכול להפנות אותם למשרות הפתוחות בהפקה של הסדרה החדשה כדי שאולי יסיימו מהר יותר.
אנטי נצרות זה לא כזה רחוק מדיסני (ראה ערך "הגיבן")
וקולונוליאליזם בסרט הוא מאוד ברקע, כמו שמדי פעם יש אצל דיסני. ועלילתית? כמו שרז אמר: זה הגרסה הדיסני-ת של "מונונוקי". בקיצור, יש כאן משהו לדעתי שמאוד "דיסני", או לכל הפחות יותר מהסרטים הקודמים של האולפן – וזה לאו דווקא "לרעה", אבל, נו, אפשר לבקש סרטים יותר רחוקים מהבסיס הנ"ל.
הגיבן מנוטרדאם של דיסני ממש לא 'אנטי נוצרי'
הרי אחד השינויים הגדולים שלהם מהספר הוא הפיכת קלוד פרולו מארכידיקון של הקתדרלה לדמות אזרחית למהדרין ('השופט פרולו'), בעוד שהארכידיקון בסרט הוא דמות נפרדת – נדיבה ואוהבת.
בהחלט אנטי נוצרי
השינויים שאתה מתא הן דקויות שהולכות לאיבוד מאוד בקלות על ילדים (ועובדה, אני אישית לא זכרתי אותם). הסרט כן מציג גם פרצוף אדיב של הדת, אין ספק – אבל פרולו מוצג כקנאי דתי, והדת הזאת נצרות היא, והסרט אנטי-פרולו. זאת לא התקפה על הנצרות (אבל גם "מוליכי הזאבים" לא), אבל זה בהחלט התקפה על פודנמטליזם.
רק לפרוטוקול הוא שופט
בתכל׳ס, מבחינת התנהלות, הוא ללא ספק מתנהל כמו כומר.
כל הטיעונים שלו על ״ביעור החטא״ ועל ״התשוקה האסורה״ הם ללא ספק טיעונים נוצריים.
השיר ״Hellfire״ ממחיש את הדברים בצורה נהדרת, הוא אפילו נפתח בפנייה למריה.
העניין הוא שדיסני לא רצו שארגונים נוצריים יכעסו עליהם ויחרימו את הסרט, אז הם עשו שינויים קוסמטיים בלבד והסיפו את הכומר שמוצג כדמות טובה כדי שאי אפשר יהיה לטעון עליהם שהם אנטי נוצריים, אבל נו באמת. פרולו היה ונשאר דמות מאוד נוצרית.
מוליכי הזאבים לא אנטי-נוצרי, הסנטימנט בו הוא ספציפית אנטי-פרוטסטנטי, ובעולם המונחים האירי אנטי-פרוטסטנטי משמעו אנטי-אנגלי. טום מור עצמו הוא קתולי מאמין, ובלפחות ראיון אחד הוא דיבר על כמה שהמסיונרים הקתולים באירלנד היו סובלניים והשתלבו במסורות הפגאניות הקיימות, לעומת הפרוטסטנטים שהיו קולוניאליסטים שדרסו את כל הנקרה בדרכם.
ממש סובלנים היו המיסיונרים הקתוליים האלו..
כמעט כל זכר של הדת הפגאנית של אירלנד הושמד ע"י הכנסייה הקתולית. אירים קתולים הם הצבועים הכי גדולים בעולם בכל דבר שנוגע לדת.
טוב כרגיל שאלת הקורונה
ראיה הדרקונית. תיהי כנראה מועמדת שנה הבאה? כי היא הייתה אמורה לצאת בשנת 2020 אבל יצאה עכשיו.
הגיוני ששנה הבאה היא כן יכולה להיות מועמדת אבל וואלה אי אפשר לדעת כבר.
הסרט יצא במרץ ולכן שייך לשנה הבאה
(ל"ת)
סבבה מעולה
(ל"ת)
היא תהיה כנראה מועמדת שנה הבאה רק אם העולם חסר צדק ואכזר
אחרת, אין שום סיכוי שהיא תקבל מועמדות.
בגדול, לא מהמרים נגד דיסני
אם זאת, בהחלט אפשרי ש"ריה" תפסיד ל"אנקנטו" ו"לוקה" שיתפסו את כל אור הזרקורים. וזה גם תלוי במועמדים האחרים ורמת הפרופי שלהם ("היפה" של מומורו הוסדה, "משפחת מיטשל נגד המכונות" של סוני, "פינוקיו" של גיירמו דל טורו, "וונדל וויילד" של הנרי סליק, וצמד סרטי הדרקונים האחרים של 2021: זה של קרטון סלון (במידה וייצא) וזה של סוני).
ובכל זאת, לא מהמרים נגד דיסני. אז זה בגדול רק במידה שאוהבים את "אנקטנו" ו"לוקה" יותר מאת ריה.
אני לא יודע מי יהיה מועמד לא הכי אכפת לי
התכוונתי רק מבחינת אפשרות.
אגב יש שני סרטי דיסני יונתן. אז מקיסמום הם יפסידו לעצמם בדמות לוקה או השני שלהם של לין
ואכן הזכרתי את שניהם בתגובה כאפשרויות אחרות שאינן ריה
(ל"ת)
נכון אבל אתה כל הזמן מסתייג באמרה ״לא מהמרים נגד דיסני״
אבל זהו שאתה לא מהמר נגד דיסני שאתה אומר דהיא לא תיכנס.היא מקסימום תפסיד לדיסני. הוא נגיד את זה בצורה אחרת. השנה היא הייתה נכנסת כמעט בטוח ללא קשר לתחרות
להמר שאף סרט של דיסני / פיקסאר לא יהיה מועמד זה באמת לא הימור חכם
אבל שאחד מהם לא יהיה מועמד זה דבר שקרה לא מעט:
ב-2019 לשבור את הקרח 2 לא היה מועמד,
ב-2017 מכוניות 3 לא היה מועמד,
ב-2016 מוצאים את דורי לא היה מועמד,
ב-2015 הדינוזאור הטוב לא היה מועמד,
ב-2013 בית ספר למפלצות לא היה מועמד,
ב-2011 פו הדב ומכוניות 2 לא היו מועמדים (וזאת באמת הייתה שנה בלי דיסני ופיקסאר בכלל),
ב-2010 פלונטר לא היה מועמד.
אפשר להמשיך עוד אחורה, אבל הנקודה ברורה.
סרטי דיסני ופיקסאר מככבים במועמדויות לאוסקר, אבל לא כל הסרטים שלהם.
במיוחד כשהאולפנים מוציאים מספר סרטים בשנה (השנה מדובר בשלושה סרטים של שני האולפנים ומעולם לא קרה ששלושה סרטים של דיסני / פיקסאר קיבלו מועמדויות לאוסקר לאנימציה בשנה אחת).
כך שבהתחשב בכך שאין לנו עדיין מושג איך יהיו שני הסרטים האחרים, אכן, זה בהחלט הגיוני להמר שריה לא יהיה מועמד.
זו תגובה אלי? כי זה מה שאמרתי גם חח
(ל"ת)
זה כהמשך לתגובה שלך
(ל"ת)
סבבי
(ל"ת)
בדיוק מה שאמרתי. רק אם העולם חסר צדק ואכזר.
(ל"ת)
באיזה שעה מכריזים?
(ל"ת)
לפי האתר של האקדמיה ב-14:15 שעון ישראל
(בדרך כלל זה קורה שעה מאוחר יותר אבל השנה הקדימו משום מה)
לא הקדימו
פשוט עברו לשעון קיץ בארה"ב אתמול בלילה (מה שבדרך כלל לא קורה בינואר ולכן בשנים עברו זה היה שעה מאוחר יותר אצלנו).
זה חזק? בוראט חזק!
(ל"ת)
טוב נפלתי על המאוריטני אבל חוץ מזה הלך לי בכלל לא רע
(ל"ת)