יש אנשים שאומרים שטקס האוסקר הוא מצגת משעממת וחסרת עניין, שאין שום סיבה לקום ב-3 בבוקר בשבילה. אלה הם בבירור האנשים שלא משתתפים בתחרויות ניחושים. הניסיון מוכיח: ברגע שיש לכם מה להרוויח – הטקס הופך למרתק ומותח הרבה יותר. גם השנה אתם יכולים להשתתף ב"הכה את האוסקר" ולהתמודד על תואר אלוף ניחושי האוסקר של עין הדג.
בגדול – זה נורא פשוט: רק תגידו מי יזכה בכל אחת מ-12 הקטגוריות המצוינות למטה. אבל שימו לב, לא כל ההימורים נולדו שווים. המספר המצוין ליד כל מועמד הוא מספר הנקודות שתקבלו אם תהמרו עליו וההימור יתברר כנכון. ניחוש נכון של מועמד מוביל וצפוי לזכיה ייתן לכם פחות נקודות מקליעה להפתעת הערב.
אנחנו פה בשביל הספורט, אבל מלבד כבוד והערכה, חמשת המנחשים שיזכו למספר הנקודות הגבוה ביותר יקבלו גם זוג כרטיסים פתוח לסרט לבחירתם ברשת יס פלאנט. הזוכה במקום הראשון יקבל גם חולצת עין הדג. במקרה של שיוויון במספר הנקודות בין מספר מנחשים, הזוכים יהיו מי שידייקו ביותר בשאלת שובר השוויון.
ואם אין לכם מושג מאיפה להתחיל לנחש, בימים הקרובים יעלו לאתר כמה כתבות שעשויות לסייע לכם בניחושים.
כדי להשתתף בתחרות, עליכם להיות מחוברים לאתר כמשתמש רשום. הניחושים שלכם יישמרו, ובכל פעם שתחזרו לעמוד זה תוכלו לראות (או לשנות) את הניחושים בכל אחת מהקטגוריות. ניתן לשנות את הניחושים כמה פעמים שתרצו עד למועד סגירת הטופס – תחילת הטקס, ב-24.2 בשעה 3:00 בלילה.
[fi_oscar_form oscar="85" close_on="2013-02-25 03:00:00"]סמנו את הניחושים שלכם בכל אחת מהקטגוריות. המספר המופיע לצד כל אפשרות הוא מספר הנקודות שתקבלו אם היא תתברר כנכונה.[/fi_oscar_form]
מספר האותיות הכולל? ברצינות?
זה מין קטע כזה של להתעלל בנו?
בדיחה שהייתה השבוע בבפט"א:
לינקולן, עלובי החיים, ג'אנגו – זאת השנה של האותיות השקטות בכותרות.
* עובד רק באנגלית
** לא יודע אם קשור
לא עדיף שאנחנו נבחר את הסיסמא?
בכל מקרה זה לא עובד לי מישום מה>הסבר מישהו לעזור לי עם זה?כאילו מה הסיבה שיכולה להיות?
אני בחרתי את הסיסמה. מה שאומר שאו שלא הבנת, או ששינו את התהליך במהלך המעבר לשרתים החדשים. אתה יכול לפתוח משתמש חדש…
אחרי שתתחבר עם הסיסמה הראשונית,
אתה יכול ומוזמן לבחור סיסמה חדשה בעצמך.
אתה גם מוזמן להזין שם את השם שלך ו/או כינוי איתו תופיע באתר.
את הפרטים האלו אתה יכול לעדכן (ביחד עם אפשרותית לעדכוני כתבות/תגובות) בדף הפרופיל שלך.
כן צודקים פשוט זה לא הופיע לי ישר בהתחלה
ויש לי מספר שאלות והערות:
בדבר האחרון הזה על מספר האותויות שיופיע בכל הסרטים, אם יש לי את לינקולן פעמיים או שלוש להחשיב אותו כפעם אחת?
הערה-ראלף לא זכה ביותר ביותר מיידי פרסים כדי לשים אותו רק ברמה 2 נקודות אמיצה פייבורט ברמה שלו, זה שלפי דעתי ראלף הוא סרט הרבה יותר טוב משני מתחריו האחרים זה לא אומר בהכרח שהוא ייותר פבוריט מהם(ראה ערך ארגו-לינקולן)
אני ממש שמח על הוספת קטיגוריות
כמו הצילום, הסרט הקצר וכו' שאני מניח שלא היו בשנים הקודמות (ויכול להיות שאני פשוט לא זוכר נכון). אבל אם כבר אז החלק הכי משעמם עבור רוב האנשים (לא עבורי, אבל) הוא כל שאר הקטגוריות שלא מעניינות מספיק ולכן דווקא אותן נראה לי הכי הגיוני להכניס למשחק כדי להפוך את הטקס למעניין יותר.
אין ספק שזה הולך להיות טקס האוסקר הכי מותח שהיה לי אי פעם כשבלא פחות מ-6 קטגוריות הבחירה שלי לא הייתה זו שבראש הרשימה. הכי אמיצה מכולן היא אולי הבחירה שלי במיכאל האנקה בפרס הבימוי. בהנחה שאני לא אשנה את זה עד למועד סגירת הטופס.
שאלה נוספת
שמתי לב שחסרות קטגוריות?
היו לי ביצועים די מרשימים בהכה את האוסקר והכה את אופיר
אבל הפעם אני לא בטוח בעצמי כפי שהייתי אז. אני מניח שהפעם אני אחכה לרגע האחרון כדי לתת את הניחושים שלי.
אגב, אני לא יודע אם רעיון כזה הועלה פה אי פעם, אבל האם אפשר בעתיד (כלומר, בתחרויות הניחושים הבאות, זאת כבר סגורה בתחום הזה) לשקול מעין אפשרות "סטטיסטיקה" אה-לה מי רוצה להיות מיליונר? מעין אפשרות שתאפשר למנחש לראות כמה אנשים או אחוזים הצביעו לכל אפשרות, ולנסות לשקול על פי זה את הניחוש שלו. לדעתי, זה מנגנון שיכול להוסיף עוד מימד של ניתוח להצבעה. כמובן, זאת רק הצעה ולא דרישה מכל סוג שהוא.
נראה לי שלפי הניקוד לכל ניחוש אתה יכול להסיק את זה
(ל"ת)
לא סביר
הרי זה ישפיע על הבחירות של המשתתפים מצד אחד, ומצד שני עשוי להשתנות משמעותית לאורך הזמן. בנוסף, לפעמים אנחנו משתמשים בסטטיסטיקה הזו כשאלת שובר שיוויון (ראה תחריות קודמות).
אז את הסטטיסטיקות המדויקות ניתן לחשוף אחרי שנסגרת התחרות, אבל קצת יותר משבע לפני, אפשר לגלות שב-5 קטגוריות יש כרגע מוביל מובהק (כזה שיותר משני שליש מהמשתתפים [עד עכשיו] הימרו עליו) ובשתי קטגוריות אחרות יש שני מעומדים מובילים עם אחוז מהמרים דומה מאוד (כך שלא משנה מה תהיה התוצאה, רוב המשתתפים לא יקבלו ניקוד על הקטגוריות האלו).
התמונה למעלה, גם אותה נתתו לג'יי ג'יי אברהמס לביים?
(ל"ת)
של מי לדעתך השרת החדש של האתר?
(ל"ת)
הימוריי
סרט ותסריט מעובד – ארגו
בימוי – מיכאל הנקה
משחק – כל הזכיות ה"ידועות מראש" ( דיי לואיס,ג'ניפר,לי ג'ונס, האתאווי)
תסריט מעובד – כוננות עם שחר
דוקו – שוגר מן
צילום -סקייפול
אנימציה ארוך – ראלף ההורס
אנימציה קצר – אהבה מנייר ראשון
מספר אותיות – 192 ( 24 כפול 8)
עלולים להשתנות: ג'ניפר בשביל עימנואל , כוננות עם שחר בשביל ממלכת אור הירח, ראלף ההורס בשביל פרנקוויני, סקייפול בשביל חיי פיי.
ממוצע זה טוב ויפה,
אבל אם "ארגו" זוכה בכל קטגוריה שהוא מועמד בה תקבל מספר אותיות שונה בתכלית מאשר בסטריק זכיות של "אופטימיות היא שם המשחק".
באוסקר ה-79, בקטגוריית תסריט מעובד, התמודד הסרט עם השם:
Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
זכיה של סרט עם שם כה קצרצר היתה יכולה לשנות לגמרי את התשובה לשאלה כזו.
בוראט זה תסריט מעובד?
מילא תסריט מקורי (גם כן תסריט לסרט מתיחות…) אבל מעובד? מעובד ממה?
מהסדרה של עלי ג'י
שבה הדמות של בוראט הופיעה בעבר.
הגיוני
לא חשבתי על זה
זה נכון,
אבל כיוון שלא ידוע איזה מהסטריקים הנ"ל יתרחש (אם בכלל) בטוח יותר להמר על הממוצע.
שמתי 290
מספר האותיות שיצא לי ב12 המוצגות כאן כפול 2 ועיגולים אחרי בדיקה של השמות בשאר הקטגוריות
אגב,
מזה שלא הערת לי שכפילויות לא נחשבות אני מסיק שהן כן.
אני חננת אוסקר שלא תאמן.
כל השבועיים האחרונים אני משרבט במחברות שלי רשימה של כל 24 הקטגוריות, ובכל קטגוריה כותב את ההימור (התעלמתי עד לפני כמה ימים מסרט קצר וסרט תיעודי קצר בגלל חוסר הבנה בסיסי בפורמט הזה, ואז החלטתי פשוט לכתוב את ההימורים של קריס טייפלי. בעולם טוב יותר היינו יכולים להיחשף לסרטים קצרים מכל הז'אנרים בצורה יותר פשוטה, אבל עד אז אני אסתמך על דעת מומחים). האמת היא שההימורים שלי נשארים פחות או יותר אותו הדבר, אבל זה פשוט מעביר נפלא את הזמן בשיעורים לא מעניינים.
החלטתי לא להתרגש מהסטרייק החולני של "ארגו" בכל הפרסים המקדימים, ואני עדיין חוזה את שיבתו השלישית של ספילברג אל הבמה באולם קודאק. אולי זה כי אני מתחיל לטפח שנאה בריאה כלפי "ארגו", אולי זה כי אני פשוט מסתמך על סטטיסטיקות יותר מדי ומקווה שהסרט הראשון שישבור את קללת הבמאי לא יהיה סרט כזה יבש, ואולי אני סתם טיפש. needless to say, לאור ניסיונות העבר שלי, האופציה השלישית סבירה מאוד.
סרט, במאי, שחקן, תסריט מעובד, פסקול: לינקולן. זאת חמישייה שהייתה ברורה לי מאז הכרזת המועמדויות – מישהו יכול להסתכל על מחזאי מכובד כמו טוני קושנר ולסרב לתת לו אוסקר, אחרי שהוא כותב את הגרסה הפוליטית והמאה ה-19-ית ל"הרשת החברתית"? מישהו יכול להסתכל על דניאל דיי-לואיס בתחפושת לינקולן ולומר "האיש הזה לא יכול לקבל אוסקר"? מישהו יכול להסתכל על סטיבן ספילברג, מביים סרט שעושה הכול חוץ מלכתוב על המסך בגדול "תנו לי אוסקר"? ובכן, אם "ארגו" ימשיך לקחת כל פרס אפשרי, זאת תהיה אפשרות הגיונית מאוד. הייתי אומר שאני מקווה שההימורים שלי יתממשו, אבל אני סוג-של מתפלל להפתעה של הרגע האחרון, ושבסופו של דבר ייקח סרט שלא זכה בשום פרס מקדים. זורם לי לראות את "אופטימיות היא שם המשחק" לוקח במקום ארגו או לינקולן (ובאיזשהו מקום אני מדמיין את הרגע שבו בן זייטלין יעלה לבמה ויאחוז באוסקר על "חיות הדרום הפראי").
השחקנית הטובה ביותר: ג'ניפר לורנס, "אופטימיות היא שם המשחק". במידה והיא תזכה, זאת תהיה הפעם הראשונה מאז 2009 שאני באמת ובתמים מסכים עם זכייה, וחושב שאין מישהו יותר מתאים לזכייה בקטגוריה הזאת. רווה מחליט להמר על עמנואל ריבה, אבל הפעם האחרונה ששחקן זכה בלי מועמדות ב-SAG הייתה כשתיירים בניו יורק יכלו לבקר בבנייני התאומים (מה שלא עולה בקנה אחד עם ההימור הבא שלי).
שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטוף וולץ, ג'נגו ללא מעצורים. קטגוריה בעייתית בשנה של קטגוריות בעייתיות – כמו שאמה סטון הצביעה על כך בזמנו, לא משנה מי יזכה השנה, זאת לא תהיה הפעם הראשונה שלו. אוסקר שלישי לדה-נירו או אוסקר שני לטומי לי ג'ונס? כריסטוף וולץ. זכייה לא סבירה בעליל, אבל היחס החיובי המפתיע שהוא מקבל פתאום גורם לי לחשוב שאולי כאן האקדמיה תרצה לצ'פר את הסרט החדש של טרנטינו דווקא כן. הימור לא מושכל לחלוטין (עד לפני יומיים הימרתי בכלל על אלן ארקין), שמושפע בעיקר מתקוות אישיות שלי. הסיכוי שאני אשנה את ההימור שלי בימים הקרובים די גבוה.
שחקנית משנה, איפור ושיער, עיצוב הפקה ומיקס סאונד: "עלובי החיים". הזכייה של אן הת'וואי היא אולי הצפויה ביותר מאז הלן מירן והמלכה, ומוצדקת לחלוטין. קשה לראות כאן עוד הפתעות (ואני אתאכזב לראות עוד הפתעות, עם כל חיבתי לאיימי אדמס ול"המאסטר" באופן כללי). בנוסף לזכייה הזאת, אני מאמין ש"עלובי החיים" יהיה ה"הוגו" של השנה, ויעשה סוויפ בקרב קטגוריות המלאכה ("קטגוריות טכניות" זה כינוי נורא מעליב, כשחושבים על זה – זה שרוב האנשים לא יוצאים מסרט ומשבחים את המיקס-סאונד שלו לא הופך קטגוריות מסוג זה לטכניות) – ומעבר לזה, קשה לי להאמין שהאקדמיה תתעלם מהגימיק של הקלטת השירים בלייב סתם ככה. אבל אולי זה רק אני והחיבה המוגזמת שלי לסרט הזה.
תסריט, עריכת סאונד: "כוננות עם שחר". האקדמיה תרצה למצוא איפשהו לצ'פר את הסרט שנהיה בתוך שבועיים וחצי הסרט הכי שנוי-במחלוקת ברשימה של סרטים שעוסקים במאניה-דיפרסיה והעבדות בארה"ב (בנוסף לעוד סרט עם נושא שנוי-במחלוקת שהוא גם ספוילר), וקטגוריית התסריט המקורי הייתה למשך שנים מעין פרס ניחומים ("ספרות זולה", "ג'ונו", שמש נצחית בראש צלול"). באשר לקטגוריית הסאונד – שכשמתעסקים בקטגוריות הטכניות, רעיון טוב הוא להחליף את המילה "The best" ב"The most", ובהקשר הזה, "כוננות עם שחר" עונה לקריטריון מצוין.
צילום, שיר: "סקייפול". סרט מאכזב בשבילי, אבל מי שיישאר אדיש ללהיט הגלגל"צ האהוב עלי מ-2012 חסר אוזניים. זכייה באוסקר רשמית תהפוך את אדל למלכת העולם. בנוסף, האקדמיה התעלמה מדיקינס מספיק, וכשמדובר בסרט כל כך אהוב כמו "סקייפול" שבכל זאת זכה להתעלמות די מעליבה מהאקדמיה (היה הורג אותם לשים את בארדם במקום אלן ארקין? זה אפילו היה יכול להמשיך את הקו של ה"רק זוכי עבר מועמדים לקטגוריה הזאת". הוא בקלות היה הדבר הכי טוב בסרט הזה), כדאי להמר עליו.
אנימציה: ראלף ההורס
אנימציה קצר: פייפרמן
אפקטים: חיי פיי (עד לפני לא הרבה זמן זה היה פרס הניחומים של כל סרטי הקיץ, אבל בשנים האחרונות כל סרט שזכה בפרס הזה היה מועמד לסרט הטוב ביותר. כלומר, במקום שזה יהיה פרס "סרט הקיץ הטוב ביותר", זה הפך להיות "סרט האיכות הכי ממוחשב").
בנוסף: עריכה ל"ארגו" (זאת טעות מצידי לחשוב שהוא ייקח רק את הפרס הזה ולא פרס יותר הומני, אבל בינתיים אני עדיין מסתכל עליו בתור שידור חוזר של "אפולו 13"), סרט זר ל"אהבה", דוקומנטרי ל"מחפשים את שוגר מן" (אני אשמח לראות את דרור מורה זוכה, אבל כל הסימנים מראים שהסרט הזה ייקח – והוא נראה מספיק טוב כדי שאני אחיה עם זה בשלום) ועיצוב תלבושות ל"אנה קארנינה" (סרט קרינולינות קלאסי). דרך אגב, לפי הניחושים שלי, מספר האותיות בקרב כל 24 הקטגוריות הוא 163 (למרות שאם אני אכנע לסטרייק הלא-טבעי ודוחה של ארגו הוא מן הסתם ירד יותר).
לראשונה בחיי ראיתי את כל הסרטים המועמדים בפרס הראשי
כך שיש לי עניין גובר בתחרות השנה.
אני לא יודע אם אלו המועמדים שאשאר איתם לאורך כל הדרך, אבל לא התלבטתי רבות כשבחרתי אותם.
הסרט: ארגו.
מי הייתי רוצה שיזכה: ארגו.
(אגב, לא חושב שאלין אם מישהו אחר יזכה. כל אחד מהסרטים השאיר בי חותם חיובי).
הבמאי: סטיבן ספילברג.
מי הייתי רוצה שיזכה: בן אפלק. אבל הוא לא מועמד, אז באסה.
השחקנית: עמנואל ריבה.
מי הייתי רוצה שתזכה: עמנואל ריבה.
לקחתי פה הימור גדול. אני מאוד אוהב את ג'ניפר לורנס – השחקנית החביבה עלי – ולה גם הסיכויים הרבים ביותר לזכיה על פי דעת רבים. אך אני חושב שחברי האקדמיה יבחרו לתת לריבה את הפרס, ובצדק. היא נתנה את תצורת המשחק הטובה ביותר מבין כולן. ללורנס יהיו בעתיד עוד המון הזדמנויות.
השחקן: דניאל דיי לואיס.
מי הייתי רוצה שיזכה: יוּ ג'קמן.
הוא שר מדהים, שיחק באופן קורע לב ועבר התעללות גופנית בשביל התפקיד (רזה 7 קילו ואז העלה 13). הבן-אדם הזה שחקן בנשמה. ולא שיש לי משהו נגד לואיס, אבל הוא את האוסקר שלו כבר קיבל. פעמיים.
אגב, ה-Runner up שלי הוא דנזל וושינגטון. חבל שמתעלמים מהמשחק יוצא הדופן שלו ב-"הטיסה", אני חושב שאפילו הזלתי דמעה לקראת הסוף.
שחקנית המשנה: אן האת'וויי.
מי הייתי רוצה שתזכה: אן האת'וויי.
אם דנזל וושינגטון הוציא ממני חצי דמעה בסיומו של סרט בן שעתיים, האת'וויי גרמה לי להתחרט שלא הבאתי ממחטה להופעה הקצרה שלה.
שחקן משנה: כריסטופר וואלץ.
מי הייתי רוצה שיזכה: כריסטופר וואלץ.
יש לי תחושה שהבחירה שלי עוד תשתנה בהמשך לרוברט דה-נירו, נראה שאנשים מחבבים יותר את התפקיד שהוא נתן ב-"אופטימיות", למרות שבאופן אישי לא חושב שהוא עשה שם משהו מיוחד.
התסריט המקורי: כוננות עם שחר.
מי הייתי רוצה שיזכה: כוננות עם שחר.
התסריט המעובד: לינקולן.
מי הייתי רוצה שיזכה: ארגו.
סרט האנימציה: ראלף ההורס.
מי הייתי רוצה שיזכה: הממ….
מאוד אהבתי את ראלף. אבל אני זוכר שגם מאוד אהבתי את פארנורמן ופרנקנוויני, כולם סרטים מדהימים לדעתי ולכל אחד מהם מגיע לזכות.
עצוב לדעת אגב שדווקא הסרט של פיקסאר לא נמצא אפילו בשלישייה הפותחת אצלי (למרות ש-"אמיצה" הוא סרט מאוד חמוד).
הצילום: חיי פיי.
מי הייתי רוצה שיזכה: סקייפול.
סתם כי בא לי לראות סרט של ג'יימס בונד מקבל אוסקר בקטגוריה נחשבת.
כמובן שיש יותר מזה. הצילום בסקייפול מדהים, המון שוטים נפלאים ועוצרי נשימה. חיי פיי מרשים אף הוא, אבל לא מצאתי את עצמי נפעם במיוחד.
התיעודי: מחפשים את שוגר מן.
מי הייתי רוצה שיזכה: אחד הישראלים, אני מניח. לא ראיתי אף אחד מהסרטים ברשימה הזו (ישתנה בקרוב, הבנתי ש-"חמש מצלמות שבורות" חינם ב-VOD של הוט).
אנימציה קצר: פייפרמן.
מי הייתי רוצה שיזכה: ראיתי רק את פייפרמן ו-אדם וכלב, ומבין שניהם אהבתי יותר את אדם וכלב.
שאלת בונוס: 145.
מי הייתי רוצה שיזכה: 219.
שים לב שהתשובה שלך בשאלת הבונוס לא מאוד ריאלית
זה ממוצע של 6 אותיות לזכיה, שזה הגיוני רק אם אהבה וארגו יזכו ברוב הקטגוריות, כולל סרט אנימציה וסרט תיעודי קצר.
בקשר לשובר שיוון
נגיד אני עכשיו עושה חשבון, אז בקטגורית השחקן הטוב ביותר אני סופר את האותיות בשם הסרט ולא בשם השחקן. נגיד אפלק ניצח אז אני סופר את האותיות בשם הסרט ארגו. נכון?
נכון
(ל"ת)
אם אותו סרט זוכה בשתי קטגוריות...
אם אותו סרט זוכה בשתי קטגוריות (או יותר), לדוגמה: שחקן ראשי ותסריט מקורי, האם השם שלו נספר בשובר השיוויון פעמיים (או יותר)?
כן.
(ל"ת)
כלומר,
אם The silver linings playbook זוכה בשני אוסקרים, אז נספרות 44 אותיות או 22 אותיות?
42
(ל"ת)
48 האמת
(ל"ת)
42
אין "the" בשם המקורי באנגלית. – 21 אותיות בשם.
אני מתחיל לחשוב שהסובל העיקרי של הבונוס הזה זה מי שצריך לחשב את התוצאות.
מילאתי את המלצותי לפי השיטה המעודכנת:
להמר אקראית. ממילא כשאני מנסה לכוון אני מחטיא בקילומטרים. אז אם במקרה ממלכת אור הירח זוכה בתסריט המקורי, שומרי הסף בתיעודי, ג'סיקה צ'סטיין בשחקנית הטובה ביותר וחיות הדרום הפראי בתסריט המעובד – אמרתי לכם!
כרגיל הימרתי
עפ"י הטעם האישי שלי, וללא ניסיון לנחש בכלל עפ"י ההימורים והסטטיסטיקות המוצעים בשוק.
כרגיל אני בטח אמצא את שמי אי שם בתחתית הטבלה. אבל היי, מקום ראשון מהסוף זה גם הישג!
השאלה האחרונה לא מתאימה לאתר הזה!
נהניתי לעשות את זה עד השאלה האחרונה. לא יודע מה רציתם שם. פיברקתי מספר סתם. חבל זה מיותר! שאלה אחרת היתה יותר טובה.
קודם כל, למה אתה לוקח את זה קשה? זה רק משחק
מטרת השאלה האחרונה היא להיות שוברת שיוויון, וחשיבותה נמוכה מכל שאר השאלות.
כלומר, אם יהיו 2 או יותר משתתפים שישיגו בדיוק אותו סכום נקודות משאר השאלות (וזה יקרה, בדיוק כמו בשנה שעברה, כי סכום הנקודות מוגבל וכמות המשתתפים גדולה ממנו בהרבה) השאלה הזו אמורה להכריע מי מדורג מעל מי.
כדי שהשאלה הזו תמלא את תפקידה בצורה הטובה ביותר, צריכות להיות לה כמה שיותר אפשרויות לתשובה – זה אמור לאפשר סבירות גבוהה שכל משתתף יבחר תשובה אחרת, וכך לנסות הבטיח הכרעה. בהתאם ניסינו לחשוב על שאלה עם רצף תשובות רחב יחסית וקשר ישיר לנושא התחרות. זה לא פשוט! אתה ואחרים מוזמנים להציע שאלות שובר שיוויון חלופיות, ואולי נוכל להשתמש בהן בתחרויות הבאות.
בכל מקרה, כיוון שלשאלה זו פחות חשיבות מלשאר השאלות, ניתן לנחש את התשובה בלי יותר מידי מחשבה. מצד שני, בהחלט ניתן לחשב במדויק את התשובה על סמך ההערכה לתוצאות ב-12 הקטגויות שלא נכללו בטופס, ולסכום ביחד עם שמות הסרטים הזוכים ב-12 שבטופס. ובין שני הקצוות האלו יש עוד כמה אפשרויות לאומדנים ברמות השקעה משתנות (כמו שאפשר לראות בתגובות).
הבעיה עם השאלה הזאת,
שהיא עוברת את הגבול הדק שבין להיות קלילה, נחמדה ומשעשעת (כגון: כמה פעמים יודו הזוכים לסוכן שלהם? כמה מועמדות ילבשו שמלות סגולות? כמה אנשים יחקו את הרגל של אנג'לינה ג'ולי מפעם קודמת? איזה איבר תניף הפעם אנג'י בוירטואזיות ולאיזה כיוון?) לסתם כאב ראש לא נעים, ומעט טרחני אפילו.
מצטער לשמוע שאתה מרגיש כך
ניסיתי להסביר למה בחרנו בשאלה כזו (ולמה השאלות שהזכרת לא מתאימות), ושהיא לא צרכיה להיות טרחנית – אם זה עושה לך כאב ראש, אל תתעמק בה, זרוק מספר ותעבור הלאה.
אני לא באמת "מרגיש כך", ואין לך על מה להתנצל.
זה נכתב חצי בצחוק. אבל השורה התחתונה היא, כאמור, שהיא לא קלילה כפי שהיא הייתה אמורה להיות, וכמו שכל השאלות האחרונות שלפניה היו עד עכשיו.
אני סוג של מסכים
זו לא ביקורת, רק הערה. בתחרויות הקודמות היה תמיד משהו משעשע וקליל בשאלת שובר השווין, הפעם זה קצת טרחני (בקטנה).
באמת שזה לא אסון גדול, אבל קחו את זה בחשבון בשנים הבאות.
הימורי
הסרט-ארגו-לא מגיע לו לפי דעתי אלא ללינקולן אבל בגלל שהיום הסיכוי שלו לזכות שואף למאה אני אצביע לו, כי צריך לעשות כאן לפי הראש ולא לפי הלב.
במאי-לינקולן-למרות שאני לא בטוח בכלל שהוא יזכה אחרי ההפתעה הצפויה של הזוכה בסרט אני לא אתפלא אם לא נראה אותו זוכה גם כאן.
שחקנית-אהבה
שחקן-לינקולן
משנה-עלובי החיים ומשנה 2-גאנגו שלפי שעתי תיהיה הפתעת האוסקר השנה
מקורי-כוננות
מעובד-לינקולן
צילום-לינקולן למרות שזה יכול להשתנות לחיי פיי שגם מגיע לו
תיעודי-שוגר מן
אנימציה-ראלף וקצר פייפר
ההימורים שלי...
מושפעים כמובן מהסרטים שראיתי ואלה שלא ראיתי, אז בהרבה מקרים זו יריה באפלה:
סרט – ארגו – סרט מתח מפעים ומורט עצבים, בלי אפקטים ובלי תלת מימד ובלי סיפור אהבה קורע לב – ובכל זאת מהפנט בכל פריים ופריים. הייתי שמחה אם "ענן אטלס" היה לפחות מועמד, אבל אף אחד לא שאל אותי…
בימוי – לינקולן – לא ראיתי, אין לי מושג למה.
שחקן– המאסטר – כנראה כי לא ראיתי את לינקולן.
שחקנית – אופטימיות.
שחקן משנה – ג'אנגו – לא יכולתי להתאפק (:
שחקנית משנה – עלובי החיים.
תסריט מעובד – אופטימיות. מצד שני, לא כל כך סביר. יכול להיות שאני אחליף את זה…
אנימציה – ראלף.
צילום – סקייפול – כי כשמגיע אז באמת מגיע. יש מלא סצינות צילום נפלאות שם. הסצינה בבניין היא כנראה האהובה עליי.
דוקומנטרי – שומרי הסף.
אנימציה 1 – ראלף ההורס.
אנימציה 2– אדם וכלב.
מספר אותיות – 263.
שאלת תם, אם אני כבר פה
את המועמדים לאוסקר בוחרים חברי האקדמיה, נכון?
ואת הזוכים – גם בוחרים חברי האקדמיה, נכון?
אז אחרי שסופרים את הקולות למועמדים ורואים כמה קיבל כל אחד.. זה די ברור מי יזכה באוסקר, לא?
(אני משער שאני טועה במשהו.. עזרו לי)
הטעות היא במילה "רואים"
התפלגות ההצבעות נשמרת בסוד וידועה אך ורק לשני רואי חשבון האמונים על ספירת הקולות. אותו דבר גם לגבי הזוכים – האקדמיה שומרת בסוד כמה קולות קבל כל מועמד וחושפת רק מי מועמד ומי זוכה. מעבר לכך, יש הרבה יותר סרטים שמקבלים קולות מאשר כאלה שלמעשה מועמדים. אחוז מסוים מהקולות הולך לסרטים שלא עוברים את רף המינימום וחברי האקדמיה שהצביעו להם, מתפנים להצביע לסרטים אחרים שכן השיגו מועמדות.
זה רק בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, אליה מצביעים כל חברי האקדמיה. בשאר הקטגוריות, ההצבעה למועמדים נעשית על ידי חלוקה לענפים, כאשר רק חברים בענף מסוים רשאים לבחור את המועמדים בקטגוריות הרלוונטיות. רק מי שרשום בענף השחקנים, יכול להצביע למועמדים בקטגוריות המשחק. רק צלמים יכולים להצביע על צילום. רק אנשי סאונד על קטגוריות הסאונד וכו'. בשלב הבא, בו בוחרים את הזוכים, כל חבר אקדמיה מצביע בכל הקטגוריות, בלי קשר להשתיכותו המקצועית. זאת אומרת שאחרי שרק במאים בחרו את המועמדים לבימוי, כל חברי האקדמיה מצביעים לזוכה.
כלומר,
את המועמדים לקטגוריות הצילום בוחרים הצלמים, ואת הזוכה בוחרים כל חברי האקדמיה? את המועמדים לבמאי הטוב ביותר רק אנשים כמו ספילברג או טום הופר יכולים לבחור, אבל גם ג'ניפר לורנס וקולין פירת' יכולים לבחור את הזוכה עצמו?
בדיוק
(ל"ת)
זה מקסים!
כאילו, מסביר למה המון בחירות נובעות מהסתכלות די שטחית על הקטגוריה עצמה (אווטאר זוכה בצילום הטוב ביותר – פחחח. כן, הם עשו עבודה יפה מאוד בשתי דקות שבהן הסרט לא היה פאקינג סרט מצויר), אבל זה די נחמד לראות שכולם מצביעים לכולם. ובהקשר הזה – סיפור האקדמיה המקסים ביותר ששמעתי בזמן האחרון, מפי אחת מחברות האקדמיה האהובות עלי/אשתי לעתיד – http://www.youtube.com/watch?v=wv3VMO4WGTQ
שאלה נוספת:
אני זוכר משהו במעומעם לגבי זה שחברי אקדמיה שרוצים לבחור סרט זר/דוקו צריכים לבוא להקרנות מסוימות אבל אני גם זוכר שהשתנו הנהלים לגבי זה.
ואיך באמת בוחרים את המועמדיות לסרטים הקצרים?
את המועמדים בוחרים כמו בשאר הקטגוריות
יש ענף של יוצרי סרטים קצרים ואנימטורים (הם מצביעים גם לסרטי אנימציה באורך מלא) והם בוחרים את המועמדים. בניגוד לרוב הקטגוריות, את הזוכים יכולים לבחור רק חברי אקדמיה שצפו בכל המועמדים, אבל הם לא חייבים להיות חברים בענף. אותו דבר לגבי סרטים תעודיים. יש להם ענף משלהם וכדי להצביע לזוכה, חייבים להיות נוכחים בהקרנות של כל המועמדים.
בסרטים בשפה זרה, יש קבוצת של חברי אקדמיה מתנדבים שבוחרים את המועמדים, פלוס ועדה שיכולה להוסיף על דעת עצמה שלושה סרטים לשורטליסט כדי למנוע העדרות של סרטים בולטים במיוחד. כדי להצביע, צריך לצפות בכל המועמדים.
הבטחתם מדריך!
איך אני אמורה להחליט בעצמי על הבחירות של עצמי??
אכן שערוריה.
עוד מעט גם יצפו ממני לקחת אחריות על החיים שלי. בושה.
רובי הימוריי הם הבטוחים וה"קלים" יותר
הניקוד המופחת, ההימור הבטוח.
מתוך צורך להמר על כל הקטגוריות, בכדי לענות על שאלת שובר השוויון, עולה התהייה- ייתכן ועלובי החיים יצא המנצח הגדול של הערב? אני נוטה להאמין שהוא ייקח בכל הקטגוריות ה"אמנותיות", בנוסף לשחקנית המשנה הוודאי, ובכך יזכה סך הכל בחמישה פסלונים. מעניין.
כמו כן, הניחושים שלי מובילים לאפשרות שאופטימיות היא שם המשחק המהולל (ותהרגו אותי, אין לי מושג מה רוצים מהסרט הזה) יצא ללא דבר. אבל לי בכלל אין מושג מהחיים שלי, אני אף פעם לא מנצח במשחקי הניחושים הללו, ורק משתתף מתוך תחושת מחויבות לאתר ורצון להיות "חלק מהחבר'ה". בתכלס, אני ממש לא צריך סיבה להתיישב מול המסך במשך 4 שעות ולצפות בדבר הזה. בחיי, אני נהנה מזה גם בלי להגניב מבט לטופס הצבעה.
ולמרות שלרוב אני לא מבין את הצורך לשתף בכל הבחירות, אסטה ממנהגי הפעם (אולי למישהו תהיה תובנה שתשנה את דעתי ברגע האחרון):
ארגו– פרס הסרט, עריכה ועריכת סאונד
לינקולן– שחקן ראשי, שחקן משנה, בימוי ותסריט מעובד
חיי פיי– צילום, פס קול, אפקטים
עלובי החיים– שחקנית משנה, תלבושות, איפור ושיער, עיצוב ומיקס סאונד
אהבה– סרט זר ושחקנית ראשית
כוננות עם שחר– תסריט מקורי
סקייפול– שיר מקורי
ראלף ההורס– סרט אנימציה
paperman– סרט אנימציה קצר
מחפשים את שוגר מן– סרט תיעודי
inocente– סרט תיעודי קצר
death of a shadow– סרט קצר
ואגב, אני דווקא אציין לטובה את שאלת שובר השוויון
הדבר גרם לי לעבור בעיון על כל הקטגוריות, לבחון את המועמדים ולבחור מנצח אופציונאלי. במקום שאנחש רק בקטגוריות ה"עיקריות", עכשיו יש לי יתר עניין בכל הקטגוריות.
ויצא לי מספר יפה של 222 אותיות.
לגבי הבונוס
לפי החישוב שלי (מקווה שלא טעיתי!), הטווח האפשרי הוא בין 137 לבין 467.
זה רק אני
או שנוסף סרט לקטגוריית הסרט הקצר ???
ההימורים שלי
סרט – ארגו
במאי – ספילברג
שחקן – בראדלי קופר
חחחחחחחח סתם, ברור שדיי לואיס!
שחקנית – ג'ניפר לורנס
שחקן משנה – טומי לי ג'ונס (ועלול ורוב הסיכויים שעוד ישתנה לכריסטוף ולג'ונס ולכריסטוף וכדומה)
שחקנית משנה – כמה שאני אהבתי את סאלי, אן האת'וויי
תסריט מקורי – ד-ג'אנגו! the "d" is silent you mother fucker
תסריט מעובד- לינקולן
צילום – סקייפול או חיי פיי
כל הקטגוריות הלא קשורות אחרות? סתם ניחשתי.
מצביע אוסקרים מסביר את הבחירות שלו
במיוחד מעניינת ההערה שהמצביעים המבוגרים יותר לאוסקר הזר אולי לא ירצו לתת פרס לאהבה, שיטריד אותם במיוחד.
http://www.hollywoodreporter.com/race/oscar-voters-brutally-honest-ballot-422546
יש 26 קטגוריות בסך הכל
להחשיב גם את סרט עלליתי ותיעודי קצר?
אוי, מסתבר שהיום ה-24 והשעה 3 בלילה, אבל הטקס לא משודר.
נראה שהטופס ננעל מוקדם מדי, ובדיוק כשרציתי למלא את ניחושיי.
אופס!
תוקן.
איפה (והאם) ישודר האוסקר?
בלוח השידורים של הוט אין לטקס זכר. למישהו יש מידע באשר לשעות השידור של הטקס בטלוויזיה? (לי אישית יעזור לדעת על הוט, אבל כל פיסת מידע תסייע)
בהוט זה ישודר בערוץ 3
אם אתה רוצה, יש הקרנה של האוסקר במכללה לאנימציה בתל אביב.
תודה!
לדאבוני, להגיע ולחזור מתל אביב בכאלו שעות זה קצת, אפעס, בעייתי בשביל ירושלמי נטול רישיון שכמותי, אז אצטרך להסתפק בלפטופ ובגישה לערוץ 3. חג שמח!
אני נוסע לאוסקר בתל אביב מירושלים ומחזיר לירושלים. אם אתה מעוניין, תשלח לי את המספר שלך במייל שלי dehereg בג'ימייל
לחזור זו כבר לא בעיה,
יש אוטובוסים רגילים של בוקר.
להגיע – השמועות אומרות שיש קווי לילה.
יאללה, ניחושים!
אז התחלתי לעבור על הטופס ושמתי לב שרוב הניחושים שלי הם הברורים, ואני לא יודע אם זה רע או טוב… זו השנה הראשונה שלי במשחק הזה.
הסרט: ארגו
הבמאי: סטיבן ספילברג, לינקולן
השחקנית: ג'ניפר לורנס, אופטימיות היא שם המשחק
השחקן: דניאל דיי לואיס, לינקולן
שחקנית המשנה: הן האתוואי, עלובי החיים
שחקן המשנה: כריסטוף וואלץ, ג'אנגו ללא מעצורים
התסריט המקורי: כוננות עם שחר
התסריט המעובד: ארגו
סרט האנימציה: ראלף ההורס
צילום: סקייפול
הסרט התיעודי: מחפשים את שוגר מן
אנימציה קצר: פייפרמן
שובר שיוויון: 237
אם...
אם ג'סיקה צ'אסטיין לא זוכה, אני מתאבד
צדקתי ב-8 קטגוריות.
הסרט, שחקן, שחקנית, תסריט מקורי, שחקן משנה, במאי, שחקנית משנה ותיעודי.
טעיתי בהכל פרט לאן האתויי ודניאל די לואיס
מעניין כמה קרוב הייתי בשאלת שובר השווויון.
תפורסם טבלה / אחוזי הצלחה על מנת לגלות עד כמה גרוע הייתי in comparison?
לי הלך טוב יחסית
שנה שעברה טעיתי רק בקטגוריה אחת מתוך 11, השנה בתוך 3 מתוך 12. מקווה שהם, ביחד עם שובר השיוויון, יעזרו לי להגיע לטופ 5.
ד"א,
לפי החישוב שלי, מספר האותיות יצא 240. 9 נקודות פחות ממה שחשבתי במקור.
לפי החישוב המהיר שלי קיבלתי 14 נקודות
אין לי מושג אם זה שווה משהו.
צדקתי ב8 קטגוריות מתוך 12
ויש לי 20 נקודות