אתם מקבלים בהגרלה ז'אנר, דמות ואביזר. יש לכם 48 שעות בדיוק לעשות מזה סרט – מההתחלה עד הסוף, מהתסריט ועד העריכה. לא מומלץ לישון. זוזו. |
16.05.2007
|
יומית
אתם מקבלים בהגרלה ז'אנר, דמות ואביזר. יש לכם 48 שעות בדיוק לעשות מזה סרט – מההתחלה עד הסוף, מהתסריט ועד העריכה. לא מומלץ לישון. זוזו.
אתם מקבלים בהגרלה ז'אנר, דמות ואביזר. יש לכם 48 שעות בדיוק לעשות מזה סרט – מההתחלה עד הסוף, מהתסריט ועד העריכה. לא מומלץ לישון. זוזו.
ולמקרה שלא קראתם מה כתוב בלינק, הבהרה: התחרות הזו לא שלנו,
אנחנו רק מדווחים עליה.
היא גם לא עכשיו, אלא ביוני.
היא גם לא לאנשים שלא עוסקים ישירות בקולנוע
היא גם לא לאנשים שאינם נוהגים לשים אייליינר עודף לבובות שלהם.
מה עם התחרות שלכם באמת?
מה עם עוד סיבוב של תחרות תסריטים?
אני משתתף!
קבוצת "Evil Eyes" תגרור מהומות, אני אומר לכם!
נשמע כמו רעיון נחמד.
אבל אני בספק אם יצא משם סרט שיהיה אפשר להגיד עליו שהוא סביר.
מאוד לא אהבתי
חסר טעם לחלוטין. רוב הסרטים יצאו מחופפים. מדובר פה בליצור יצירה אומנותית, לא בתחרות ריצה.
מאוד לא אהבתי
הו תתפלא.
את אחד מהסרטים הטובים שלי עשיתי ב48 שעות עם הפסקות כולל תסריט ועריכה.
הכל אפשרי באמנות
כמו שאמרתי- רוב הסרטים
אם עשית הכל- אבל הכל, ב48 שעות ויצא לך סרט טוב ומושקע, אתה בהחלט מוכשר. אך לרוב היוצרים זה עניין של כמה ימים רק לפתח את הרעיון ולכתוב תסריט, ואולי אפילו יותר. בהחלט יכול להיות שכמה מהסרטים בתחרות יהיו הברקות, אבל אני משוכנע שבתחרות "רגילה", כלומר ללא הגבלת זמן קצרה כל כך, יהיו הרבה יותר סרטים טובים.
תחרות סרטים (ולאו דווקא סרטים- כל תחרות יצירה) שהרעיון המרכזי בה הוא ליצור בזמן קצר- לדעתי, מיותרת לחלוטין.
כמו שאמרתי- רוב הסרטים
כל אחד הוא שונה. יש יוצרים שחושבים טוב יותר תחת לחץ. אני משערת שהתחרות הזו נועדה להם… אני חושבת ש48 שעות זה מספיק בשביל ליצור סרט קצר. והקטע עם הז'אנר, דמות וכו' בהחלט עוזר לפתח תסריט במהירות.
ועכשיו - דמגוגיה:
אני מעריך שגם אם בתחרות ריצה לא תהיה מגבלת זמן אז הריצה תהיה יותר איכותית
אבל ברצינות
זו כל התחרות.
ברור שיהו הרבה סרטים נוראיים, אבל כל התחרות היא מי יוכל ליצור את הסרט הטוב ביותר בזמן שמוקצב לו. בדיוק כמו בכל תחרות, מוגבלת זמן, אחרת.
כמו כל תחרות מוגבלת זמן אחרת?
מתי בפעם האחרונה שמעת על תחרות שבה צריך ליצור (דגש על ה-ליצור) בזמן מוגבל? וכשאני מדבר על זמן מוגבל אני מדבר על זמן קצר מאוד.
על תרגילים סטודנטיאליים שמעת?
מסגרת הזמן אמנם מצומצמת יותר מהנהוג בתרגילים מסוג זה (אני מניחה), אבל עצם הרעיון של הגבלת זמן העבודה על יצירה מסוימת הוא לגיטימי לגמרי, ואין שום סיבה שלא יוליד תוצאות מוצלחות.
הדיון פה הוא לא על הגבלת זמן הסרט
אלא על הגבלת זמן העשייה.
ולא רק תרגילים סטודנטיאלים הם 5-7 דקות, גם יוצרים מפורסמים יותר עשו כאלה.
לזה בדיוק התכוונתי.
לזמן ה*עשייה*, לא לזמן ה*יצירה*=*המוצר המוגמר*.
ולמען האמת, גם לא דיברתי על עשייה קולנועית דווקא, אלא על כל עשייה יצירתית שהיא.
וזו הנקודה:
לא מצפים מהמשתתפים ליצור סרטים באורך מלא, וגם לא סרטים בני חצי שעה. מי שמוכשר – עושה סרט של 10 דק', מי שעובד לאט יותר יעשה סרט של 5 דק, ומי שחטף שיתוק, יעשה סרט של דקה או חצי דקה.
מודדים את איכות הסרטים, לא את האורך שלהם.
זה לא מדויק
עד כמה שאני זוכר הסרטים צריכים להיות באורך של כ4 דקות עד 7 כדי להשתתף בתחרות.
וואי, מישהו זוכר מי פתח את המכתב שלו במשהו בסיגנון:
"סליחה על אורך המכתב, הייתי כותב מכתב קצר יותר, אבל לא היה לי מספיק זמן…"
אונגר? נחמן? בני בן דוד?
זהו אחד המשפטים האהובים והמקובלים עליי ביותר, אבל גם אני שכחתי מי אמר למי ובאיזה הקשר.
מה שאני כן זוכר שזה היה אמריקאי או אנגלי מתחילת המאה… זהו, צמצמתי אפשרויות.
אני בטוח שהם ציטטו אותו אבל זה איזה סופר באמת, אני חושב.
פרוייקט מסלול.
סדרת ריאליטי איכותית [בהשוואה לחרא אחר שרץ על הטלוויזיה שלנו] שבה מדי פרק המתמודדים מקבלים פרויקט כגון; לעצב שמלת ערב, לעצב מערכת תלבושות, לעצב כהנה וכהנה דברים [נו, הבנת את הרעיון] וכל זאת בפרק זמן מצומצם ביותר [נדמה לי שגם בסדר גודל של 48 שעות פלוס מינוס] והם עושים את זה בצורה נפלאה.
בדקתי את האתר, ולא מצוין שום דבר לגבי הגבלת גיל וכו'.
מישהו יודע האם יש כזאת? והאם אתה חייב להיות תושב ת"א בשביל להשתתף בפרוייקט?
ואני חשבתי שה-Hour Comic Challange 24
תחרות בה יוצרי קומיקס מקבלים 24 שעות לייצר 24 עמודי קומיקס, היא אכזרית.
שאלה ליודעי דבר
חשבתי איפה אני אוכל להעלות את השאלה הזו, ואני מניח שזהו המקום הכי טוב בשבילה.
אני מעוניין להתלונן על קולנוע "רענן" בנושא שקר בפרסום. אני מעוניין ליצור קשר עם מישהו יותר בכיר שם ממנהל בן 29 שגר אימא שלו ומלא בחצ'קונים.
בכל מקרה, אם מישהו כאן מכיר כתובת למשלוח דואר או כתובת דוא"ל אליה אני יכול להעביר את משנתי בנושא האמת והשקר ומה שביניהם אני אודה מאוד לעזרתו או עזרתה.
נ.ב – אם מישהו מקוראנו הוא בן 29 שעדיין גר עם אימא שלו ויש לו חצ'קונים, אנא קבל את התנצלותי, לפחות אתה לא עושה קריירה מניהול בית קולנוע.
נ.ב.נ – אם מישהו מקוראנו הוא בן 29 שעדיין גר עם אימא שלו ויש לו חצ'קונים והוא *כן* מנהל בית קולנוע, אין לי על מה להתנצל, אתה הבאת את זה על עצמך.
אני לא יכול לעזור לך עם כתובות,
אבל בתור תושב רעננה אני אשמח לשמוע על איזה שקר בפרסום אתה מתלונן.
גם לנו היו תלונות
אני ולונג היינו ברענן בזמן האחרון בהקרנה שאותה אפשר להגדיר רק כביזיונית. אלא מה, לטובת המקום צריך לומר שאחרי פניה קצרה ומנומסת לסדרנים הצלחנו לדבר עם האחראי, שהתנצל ונתן לנו במקום כרטיסים חינם להקרנה נוספת כפיצוי. זה לא מובן מאליו, כשידוע לי מניסיון אישי שבבתי קולנוע אחרים לא הייתי מצליח אפילו לדבר עם אף אחד, ואם הייתי מצליח – היו טוענים שאני לא בסדר ו/או צועקים עלי איך אני מעז להתלונן על הקולנוע שלהם. אז לפחות מהבחינה הזאת, רענן לגמרי בסדר. אני לא יודע מה התלונה שלך, אבל נראה לי שיש לך סיכויים טובים להשיג מהם תגובה ראויה.
גם לנו היו תלונות
לאחרונה יצא פרסום בעיתונות, בפרסומות מסודרות כי בקולנוע רענן יש מבצע בחודש מאי בו הם מציעים שני כרטיסים במחיר של אחד, גם באולם הVIP.
כמובן שהטבתי לקרוא את האותיות הקטנות, וגיליתי כי באולם הVIP ההטבה תקפה רק בימי השבוע ולא בסופ"ש. מה שהם לא טרחו לציין באותה פרסומת בעיתון היא שההטבה לא חלה על סרט והוא "ספיידרמן 3".
כששאלתי את הפאקצה בטלפון לפשר הדבר הנ"ל היא תירצה זאת כ"החלטה של המפיץ, כי הוא לא מותיר לסרטים שלו להשתתף במבצע", דבר מוזר בהתחשב בכך שהם מקבלים מספר סרטים מהמפיץ של ספיידרמן 3 ואולם הוא הסרט היחיד שבו לא ניתן לממש את ההטבה. מבחינתי זהו שקר בפרסום שנובע מכך שהם לא רוצים להפסיד רווח מכרטיסים על סרט עם פוטנציאל כשל ספיידרמן 3.
שקרנים, אין לי מילה אחרת לתאר זאת.
מעצבן,
אבל שאלה יהיו הצרות שלך.
אני רואה מקום לתלונה
מילא הסרט, מה עם אמת בפרסום?
בכל אופן, האם יש למשרדים שמפעילים את הקולנוע (איזה קונצרן אחראי על סינמה סיטי ודומיו?) אישזהי כתובת לתלונות?
לא אמרתי שאין מקום לתלונה.
הם בהחלט היו צריכים לפרסם פרט כזה במודעות. אבל בתכל'ס, מה הפסדת? שיחת טלפון? זה לא שסיפרו לך על זה רק אחרי שלקחו ממך את הכסף.
העניין הוא שדי בנינו על לנסות את אולם ה-VIP
והחלטנו שעם ספיידרמן זו תהיה התחלה טובה.
אז קודם כל ניסינו שבוע שעבר ולא הצלחנו להשיג כרטיסים כי הם אזלו.
ואז כל השבוע ניסיתי להתקשר ולהזמין ליום חמישי (אתמול), עד שרק ביום רביעי בערב הם התחילו למכור כרטיסים. ורק אחרי שאמרתי לנציגה שאני רוצה זוג לספיידרמן, היא טרחה להגיד לי "אבל את יודעת שהמבצע של 1+1 לא תקף על ספיידמן, גם באולם הרגיל?"
אז לא רק שזה היה מעצבן כי יכולנו ללכת לראות את הסרט כבר לפני שבוע (לא שהוא שווה את זה..) באולם רגיל של הסינמה עם המבצע של דיינרס, גם הנציגה לא הייתה אדיבה ושיקרה בכך שאמרה שגם באולמות הרגילים המבצע לא תקף על סרט זה.
אם רענן טורחים לכתוב באותיות הקטנות שהמבצע כולל רק את ימים א-ה, למה לא לרשום גם "לא תקף על סרט זה וזה.."
אין לי ספק שכאשר ייצא שודדי הקריביים, הוא גם לא יהיה כלול במבצע.. למה? ככה!
מעניין. באולמות הרגילים המבצע תופס לגבי כל הסרטים -
גם לגבי ספיידי (מניסיון). לא ברור לי למה שאולם ה-VIP יקבל יחס שלילי שכזה.
VIP ברענן
חוץ מזה, בטח תשמח לשמוע שהחוויה הלא נעימה שאני ולונג עברנו שם היתה בהקרנת VIP ב'ספיידרמן' – ככה שאם לא הלכת לסרט בעקבות חוסר האמת בפרסום, רק הרווחת. להלן הסיפור.
הקרנות VIP עולות הרבה הרבה כסף, ואמורות לתת בתמורה את היתרונות הבאים:
• כורסאות מתכווננות ונוחות
• מזנון עם אוכל ושתיה חופשיים
• הקרנה כמעט-פרטית באיכות משובחת
• אין פרסומות
• אין הפסקה
כשאנחנו היינו ב'ספיידרמן', הכורסאות אכן היו נוחות והאוכל היה אוכל, אבל שום דבר אחר לא עבד כמו שצריך. ממש שום דבר. ההקרנה היתה נוראית; המסך שם הוא בגודל לא רע ביחס לגודל האולם (לא ענק, אבל לא רע) אבל התמונה לא כיסתה את כל המסך. הסאונד היה סטראו. לאורך כל הסרט לא נשמע שמץ של סראונד. הסרט יצא מפוקוס כמה פעמים. שלוש פעמים יצאנו כדי להעיר על העניינים האלה, וזה לא עזר. היתה הפסקה, ושיא החוצפה – היו גם פרסומות. לקחת מאנשים 120 ש"ח לכרטיס ואז להכריח אותם לצפות בפרסומות זאת חוצפה ברמה שמזכירה לשפוך על מישהו נפט ואז לשאול אם יש לו אש.
כמו שאמרתי קודם, כשיצאנו זועמים למדי מהסרט, לפחות קיבלנו יחס וזוג כרטיסים לפיצוי (שהאמת, אני לא לגמרי בטוח אם להשתמש בהם). האחראי גם טען שלא העבירו לו את ההודעות על ההקרנה הלא תקינה, ושהוא היה יכול לטפל בבעיה. נו טוף. אולי בהזדמנויות אחרות ההקרנות שם פחות איומות, אבל מכיוון שדי הרבה כסף מונח כאן על הכף, אני באמת לא יודע אם זה שווה את הסיכון. ביס פלאנט אמנם לא מקבלים גלידה, אבל כרטיס עולה 35 ש"ח, ויש סראונד.
ובנושא הזה
איך אולמות ה-VIP במקומות אחרים? סינמה סיטי למשל?
פתאום עשית לי חשק (אל תשאל אותי איך).
ב-VIP בסינמה סיטי היינו פעם אחת,
לפני כמה חודשים, ושם היה סבבה (אני רק מקווה שהמדיניות שלהם לגבי פרסומות לא השתנתה בינתיים). זה עדיין יקר רצח, כמובן, אבל זה כיף אם מישהו אחר משלם.
צריך רק להבהיר שמבחינת איכות ההקרנה נטו – תמונה וסאונד – ה-VIP, גם כשהוא עובד כמו שצריך, לא מציע שום דבר שלא מקבלים ממילא באולמות הקולנוע ה"סטנדרטיים" היותר טובים בארץ. זה הבונוסים (כורסאות, אוכל) שעליהם אתה משלם.
שכחת משהו: המזגן לא עבד
ובשירותים של הבנות לא היה נייר (לפחות באחד התאים).
שאלה ליודעי דבר
"רענן" זה בקניון רננים?
כן.
איך קוראים לקולנוע המוסתר?
אומנם לפי לוח הבתי קולנוע פה כתוב שיש עוד קולנוע בשם פארק, אבל אני לא בטוח שזה זה.
מדובר בקולנוע שנמצא מתחת לקרקע, באיזה מרכז מסחרי קטן ברעננה. די נדהמתי לגלות שמדובר במעין מיני-סינמה-סיטי, עם תנאים שבהחלט מכבדים את גודל המקום. כורסאות עם מקום לשתיה, סאונד סביר ביותר (אני לא מבין גדול בסראונד, אבל אני חושב שהיה. גם העובדה שלא דובר בסרט אקשן מנעה ממני לשים לב) וכו'. התלונה היחידה היא שלטעמי, באולם 2 בו יצא לי לבקר, היו יותר מדי שורות. מהשורה האחרונה המסך בודאי קטן מדי. או שזו האוירה הכללית בגלל שגודל האולם לא פרופרציונלי – החדר רחב בהרבה מהמסך ושרת הכיסאות, כנראה בגלל העמודים התומכים, ויש הרגשה של אולם רחב מדי לקולנוע.
איך קוראים לקולנוע המוסתר?
כן, קולנוע פארק…
ראיתי שם את "אדמה משוגעת" שהוקרן בערך על רבע מסך… היה מזוויע…
קבוצת "Who's The Soundman?" כנראה תנצח, אומרות השמועות.
הבעסה היא
שאתה באמת צריך להיות יוצר בעל הרבה נסיון בקולנוע והפקת סרט כדי שדבר כזה יעבוד – אין מקום לטעויות או ללימוד עצמי בזמן היצירה של הסרט הזה.
לי, למשל, אין סיכוי בתחרות כזאת.
ועוד שאלה – אין הגבלה למספר אנשי הצוות בכל קבוצה – זה קצת לא הוגן שצוות של 24 איש יתחרה מול צוות של 12.
הבעסה היא
למה לא? צוות של 24 איש יפעל הרבה יותר לאט מצוות של 12 איש, ברוב המקרים.
הבעסה היא
תלוי מתי. לכל אחד יש עדיפויות שונות ומה שמתבצע אצלו הכי טוב.
הבעסה היא
גם יש להם את האופציה לעשות הרבה יותר דברים בו זמנית – להתחיל לערוך לפני גמר הצילומים – לכתוב את התסריט תוך כדי צילום וכו'…
והישראלים זכו בתחרות הבינלאומית!
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3513665,00.html