1. "שלושת אלפים שנות כמיהה" של ג'ורג' מילר, עכשיו בגירסת הטריילר:
ידענו לפי התקציר שזה יהיה סרט מוזר, ועכשיו אנחנו יודעים זאת גם לפי הטריילר. אבל היי, כמה מוזר – ככה יפה. והסרט נראה כמו מתחרה ראוי ל"הכל בכל מקום בבת אחת" לטריפ הוויזואלי של השנה.
2. העונה הראשונה של "מראה שחורה" עלתה ב-2011, והיא הייתה משב רוח צעיר ומרענן שלקח את כל קלישאות המד"ב הדיסטופי אי פעם וריכז אותן במקום אחד, ובכך גרם לכל סרט מד"בי שלא עוסק בפיצוצים וחייזרים ישר לקבל השוואות אליה.
אני מזכיר אותה כי האנתולוגיה חודשה לעונה שישית שתעלה בנטפליקס, למעלה מ-3 שנים אחרי ששודרה עונה 5. עוד אין פרטים אחרים אודותיה אבל ידוע שהיא תכיל יותר מ-3 פרקים.
בסקופ בלעדי לעין הדג, הצלחנו לגלות חלק מהרעיונות שהוצעו לפרקים לסדרה: "מה אם טינדר אבל כולם כרישים", "מתקן שמאפשר להקליט חלומות, אבל אז התעוררת וראית שאח שלך הצעיר הקליט על זה את החיפושית המופלאה", "חברת סטרימינג מכניסה פיצ'ר שיפוצץ את הטלוויזיה שלך תוך חצי שעה אם לא תבחר משהו לראות", "עתיד שבו כולם יכולים לתקשר רק ב-280 תווים כל פעם", "זיכיון נהפך לכל כך מצליח עד שכל האנשים בעולם משתתפים בו. הטוויסט: הופכים אותם לכרישים", "חברה מסרבת לשלם לכותבים שלה את המינימום כי אמריקה היא דיסטופיה קפיטליסטית".
3. ואפרופו דיסני, נפתחה הרשמה מוקדמת לדיסני+ פה בישראל במחיר שקשה לומר לו לא: 319 ש"ח לשנה הראשונה, שהם 26.5 ש"ח לחודש בממוצע, שהם 0.88 ש"ח ליום בממוצע, שהם 0.03 ש"ח לשעה בממוצע, שהם 0.0006 ש"ח לדקה בממוצע. מתמטיקה!
זו כרגע לא הרשמה מסובכת עם אשראי – צריך רק להזין דוא"ל וטלפון, וביום שהשירות יעלה תקבלו לינק עם ההרשמה. אבל עכשיו כשיש פרונט ישראלי, יש שאלה שאני תוהה לגביה, והיא הפסקה הבאה מתוך עמוד השאלות הנפוצות:
דיסני+ יכלול תכנים של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'יאוגרפיק, אולפני המאה העשרים (20th Century Studios), אולפני הטלוויזיה של דיסני, FX, סרטי סירצ'לייט (Searchlight Pictures) ועוד. המנויים יוכלו להינות מתכני מקור של דיסני, כגון 'הספר של בובה פט והמנדלוריאן' מאולפני מלחמת הכוכבים, סדרת מון-נייט של מארוול, הסרט 'שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות' שהיה מועמד לאוסקר, לוקה, 'אנקנטו' ו'קרואלה' שזכו באוסקר, סדרות בידור כללי כגון 'האנטומיה של גריי', 'מלכות', 'משפחת קרדשייאן', 'משפחת סימפסון' ועוד סדרות רבות. והאם הזכרנו את כל הסרטים באורך מלא?
על פניו, חגיגה. "פיקסאר", "מארוול", "מלחמת הכוכבים". אבל עבדתי בעברי די והותר במשרד פרסום כדי לזהות ניסוח שהוא מתחמק. מדוע כתבו שהשירות רק "יכלול תכנים של…" והתמקדו בדוגמאות שהן די, בואו נודה, מעפנות, כמו "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" או "קרואלה"? בחייאת נו, תכתבו באותיות קידוש לבנה "הנוקמים!", "כל פיקסאר!", "מלחמת הכוכבים? בעל הבית השתגע! קחו את כל פאקינג מלחמת הכוכבים כי למה מי זה בובה פט"!
ומה זה "והאם הזכרנו את כל הסרטים באורך מלא?" לא, לא הזכרתם, אלא אם זה מתחיל ונגמר ב"שאנג צ'י" ו"קרואלה", ובמקרה הזה אני חושש לגורל 319 השקלים שלי. זה 0.0006 ש"ח לדקה, דיסני, אני לוקח את זה ברצינות!
אני כמובן לא באמת מאמין שלא נקבל תוכן מעניין, אבל אני חושש שרבים מהתכנים מבית FX דוגמת "אטלנטה" או "פארגו", ואפילו הסדרה החדשה של אנדרו גרפילד (שבניתי עליה לקראת עליית השירות) "Under the Banner of Heaven", לא יהיו חלק מדיסני+ ישראל ביום הראשון. טוב, יש עוד פחות מחודש לפני שנגלה.
4. ואפרופו (שוב) דיסני: החברה נתנה אור ירוק, בשעה טובה, לסדרה חדשה של "דרדוויל".
אלה החדשות הטובות. הפחות-טובות הן שיוצרי הסדרה החדשה הם טים מת'יסון ומאט קורמן, הצמד מאחורי "פרשיות סמויות" ה… בסדר? השניים גם כתבו עבור מספר סדרות טלוויזיה בשנים האחרונות, סדרות מהסוג שבוטלו כעבור עונה. אני לא ממהר לשפוט, אולי הם מוכשרים, אבל מדוע לא לתת את המושכות לאלה שעשו את הסדרה הקודמת והכה מוצלחת?
וללא קשר לבוסים החדשים של דרדוויל, יש מספר תהיות סביב הסדרה החדשה: האם היא תמשיך את העלילה של קודמתה או שמדובר בריבוט? והאם דיסני יאפשרו לסדרה להיות בוגרת, אלימה ואפלה או שהם מקווים שגם ילדים יוכלו לצפות בה? והאם היא תהיה מכונסת בתוך עצמה ביחס ל-MCU, או שנראה את דרדוויל וחייל החורף נלחמים נגד ויז'ן הלבן באסגרד או משהו כזה?
בעצם, אולי אלה לא חדשות טובות.
5. ובאותו נושא, התבשרנו לאחרונה מי יהיה הדוקטור הבא: שוטי גטווה, הלא הוא אריק מ"חינוך מיני" (סתם, זה לא באמת באותו נושא. בדקתי ערנות). גטווה שחקן מקסים ואני לגמרי בעד.
אם כי על החדשות אודות הליהוק שלו האפילה הידיעה שהצמד דיוויד טננט וקתרין טייט ישוב לסדרה – לכבוד חגיגות ה-60 של דוקטור הו – בתור הדוקטור העשירי ובת הלוויה שלו דונה, מה שהותיר את המעריצים נרגשים כי קו העלילה של שניהם הסתיים עם סימני שאלה.
6. סדרת אנימה של ריק ומורטי הוזמנה עבור רצועת Adult Swin. את הסדרה בת 10 הפרקים יביים טאקאשי סאנו, אחד מבמאי האנימה היותר-מעניינים בתעשייה. האיש ביים ספיישל אנימה של ריק ומורטי לפני כשנה, ספיישל שנראה לא רע בכלל. ויזואלית ממתין לנו פה ממתק אמיתי. עכשיו רק יש שאלה אחת בנוגע לכל העניין: למה?
7. הסרט הבא של פיקסאר הוא "Elemental" (הימורים בתגובות האם יקראו לו בעברית "אלמנטל", "אלמנטלי" או "יסודי") והוא מיועד ליוני 2023, שזה הפרש של שנה מינוס יום מ"שנות-אור".
ב"יסודוני הפלא" יככבו גרסאות מואנשות של היסודות מים, אדמה, אוויר ואש, מה שבהחלט נשמע כמו סרט פיקסאר טיפוסי. במאי הסרט הלא-גרוע-כפי-שעשו-ממנו "הדינוזאור הטוב" פיטר סון, הוא שמביים, ובדומה ל"אדומה אש" – גם "היסוד שתקע אותי" יתבסס באופן חופשי על תקופת ילדותו של הבמאי.
"פיקסאר לא תנוח עד שהם יאנישו כל דבר בסיפור מסע בין שתי דמויות שלא מסתדרות בהתחלה ואז בסוף כן" יעלה לאקרנים בארה"ב ב-17 ביוני עד שדיסני יחליטו אחרת.
8. המוזיקאי והמלחין היווני ואנגליס הלך לעולמו בגיל 79. האיש אחראי לכמה מהפסקולים היותר טובים ששמענו בקולנוע, ובראשם אלו של "מרכבות האש" ו"בלייד ראנר" – כמו גם אלבומים ויצירות שהמילה "אפי" לא תתחיל לתאר את מה שהם באמת.
הקהל מתבקש לדפוק את הרחבה למשך 5 דקות עם "Pulstar" כדי לחלוק לו כבוד אחרון:
9. אדם דרייבר, נטלי עמנואל, פורסט וויטיקר, לורנס פישבורן וג'ון ווייט יככבו בסרט החדש של פרנסיס פורד קופולה, "מגלופוליס", שאותו הוא גם מממן מכיסו הפרטי (רק 100 מיליון דולר, בקטנה). ועל מה הסרט? ובכן, זה התיאור: "גורלה של רומא רודף עולם מודרני שאינו מסוגל לפתור את בעיותיו החברתיות בסיפור הכביר אודות שאפתנות פוליטית, גאונות ואהבה בקונפליקט". אה, כמובן, מה?
ועד כמה שאני מעריך ואוהב את פרנסיס, הסרט (הנורמלי) האחרון שלו, "טוויקסט", הוא שעמום אחד מתמשך, ולא בטוח שעדיין יש לו את זה. אבל גם אם ניצב לפנינו כישלון (ועוד כישלון יקר), יהיה מעניין לראות את זה.
10. אף אחד לא שם את בייבי בפינה, למרות שאולי היה עדיף שכן: סרט המשך של "ריקוד מושחת" קיבל אור ירוק, לא ברור מדוע. במאי "מת עליה" (ההוא שבו ניקולס הולט מגלם זומבי חתיך) ג'ונתן לוין (וגם "50/50", ו"מה הסיכוי", בסדר) יביים את הפרויקט שאליו תשוב ג'ניפר גריי בתור בייבי האוזמן, ולפי לוין היא לא היחידה מהקאסט המקורי שתשוב. האם אנחנו עומדים בפני ה"סוף שבוע אצל ברני" הכי גדול בתולדות ההיסטוריה עם אנשים שינסו לשכנע אותנו שפטריק סווייזי חי וקיים על אף שהוא שלד? סביר שלא, אבל אפשר לחלום.
11. ריקוד מושחת אינו הזיכיון היחיד משנות השמונים שחוזר מהמתים: סרט המשך של "ספיינל טאפ" יעשה דרכו לאקרנים (או לחברת הסטרימינג עם הכיסים העמוקים-יותר), וזה כולל את רוב ריינר כבמאי ואת כל שלושת חברי להקת המטאל הפיקטיבית והרועשת ביותר בבריטניה.
12. Ynet העלו מפה אינטראקטיבית ובה תוכלו ללמוד על הייצוג הקולנועי של ערים בישראל: ממטולה (על אף שאני לא בטוח ש"חגיגה בעיניים" מתרחש שם. אבל הוא כן באזור) ועד סרטי הבורקס שמתרחשים באילת, אבל בלי אף אזכור לחוות עין כמונים שלקחה את השם שלה מהכפר ב"שועל בלול התרנגולות".
13. סדרת אנימציה של "נשואים פלוס" היא משהו שכנראה עתיד לקרות, רק לא ברור איפה ומתי. מחזיקת הזכויות, סוני, מנסה למכור את הקונספט למספר גופי שידור שהביעו עניין. השואוראנר המיועד הוא אלכס קרטר, מפיק ותסריטאי של "איש משפחה". אם הרעיון ייצא אל הפועל הוא יאחד את הקאסט המקורי.
וכן, למה לא. אומנם הייתי רוצה לראות את בני המשפחה מתאחדים בלייב אקשן, אבל אנימציה תאפשר להמשיך את "נשואים פלוס" ללא קפיצה של עשרות שנים בזמן, אלא מהנקודה שבה עצרה.
14. במצב הנוכחי, תאגיד השידור העלה למרשתת את "ניקוי ראש", תכנית הסאטירה המיתולוגית שמה זאת אומרת ברור שאני יכול לצטט לכם מערכונים שלהם אבל רגע מה זה שם ציפור בלי מקור?
אתם מוזמנים למרתן את כל הפרקים בארכיון תאגיד השידור, אבל צפו קודם בהקדמה של רבקה מיכאלי המקסימה:
15. "גודזילה נגד קונג" הוא לא האחרון ביקום מפלצות הענק של לג'נדרי: סרט המשך בכיכובם של הגורילה והלטאה קיבל אור ירוק מהאולפן. אדם וינגארד ישוב לכס הבמאי (סליחה שפקפקתי בך בעבר אדם. אבל אתה יכול להבין אותי, עשית את "מחברת המוות" בנטפליקס) ודן סטיבס יגלם את התפקיד הראשי שהוא לא של מפלצת-ענק (אני… חושב? יש דיווח שאומר אחרת?). הצילומים יחלו בקיץ הקרוב באוסטרליה.
וחכו, זה לא נעצר כאן: בינואר אפל TV פלוס הזמינו סדרה חדשה של גודזילה, "Godzilla and the Titans" שמה, והיא תתרחש ביקום של הסרטים החדשים (כן, גם אני לא מבין איך היא לא מיועדת ל-HBO Max. כנראה ענייני זכויות עם אולפני לג'נדרי, אבל אין לי כוח לגגל). מי שיביים את פרקי הפתיחה הוא מאט שנקמן מ-"וונדה-ויז'ן", שביים גם את הפרק "שלל המלחמה" (Spoils of War) ב"משחקי הכס" – אחד מפרקי האקשן המוצלחים על המסך הקטן. הסדרה של גודזילה בידיים טובות.
16. ההופעה הקצרה של אנה דה ארמס ב"לא זמן למות" היא ללא ספק החלק המוצלח ביותר בסרט, ונתקלתי במספר קריאות של כאלה (ואני ביניהם) שמבקשים ספין אוף בכיכובה. ובכן, ספין אוף לא נקבל כי "ג'יימס בונד" הוא זיכיון קדוש ונטול שטויות כמו סרטי ספין אוף וסדרות טלוויזיה (עד שיחליטו כמובן אחרת) אבל אנו צפויים לקבל משהו קרוב לכך: "בלרינה", ספין אוף של ג'ון וויק בכיכובה של אנה דה ארמס (הרי לא באמת משנה לי באיזו קונסטלציה אנה דה ארמס רצה ויורה באנשים).
בסרט היא תגלם מתנקשת צעירה שיוצאת לנקום את הרצח של משפחתה (מה? בלי סיבה אידיוטית כמו "הרגו לה את הכלב" או "ביטוח לאומי ביקשו ממנה לשלוח להם פקס"?), ויביים את הפרויקט לן וייסמן שעשה את "מת לחיות 4" (סרט טוב כל עוד לא משווים אותו לטרילוגיה הקודמת) וסרטי "מלחמת האופל" (לא יודע, תגידו אתם. לא ראיתי).
17. וכיוון שאנחנו בכור מצרף רווי בנשמות תועות של זיכיונות שמסרבים להמשיך לעולם הבא (הנה משחק, ילדים: תספרו כמה מהידיעות למעלה קשורות בפרויקטים מקוריים?), ריבוט של "ג'נטלמנים מובחרים" יעשה דרכו אל הולו, בתקווה שהסרט החדש יהיה מוצלח מהניסיון הקודם עם שון קונרי.
וזה לא נגמר: סרט פריקוול של "אושן 11" בכיכובה של מרגו רובי (פססט, הוליווד. יש עוד שחקניות בעולם) נמצא בפיתוח עם במאי סרטי אוסטין פאוורס ג'יי רוץ' (אשר ביים את מרגו רובי ב"פצצה" מ-2019). הסרט יתרחש בשנות השישים, וכאילו, למה לא סתם לעשות סרט שוד בשנות השישים עם מרגו רובי? למה חייבים שיהיה על זה את השם של דני אושן? על פי תקופת הזמן אני מניח שיהיה מדובר באמא שלו או דודה שלו, וכזה, למה? פשוט תעשו סרט שוד מגניב עם מרגו רובי בשנות השישים. אני מבטיח לכם שנבוא לראות, אפילו אם לא יקראו לזה "אושן 69".
18. והנה סיפור שגם ב"מראה שחורה" לא היו יכולים לחשוב עליו: דיסני רכשו את סטן לי. כלומר, הם לא באמת רכשו את סטן לי. האיש מת, ואני חושב שלקנות בני אדם זה כבר לא חוקי – אבל דיסני רכשו את הזכות להשתמש בשמו ודמותו ("likeness", מה שזה לא יהיה) למשך 20 השנים הקרובות בפרויקטים של מארוול, בפארקים של דיסני ואפילו במרצ'נדייז (ילדים, מי רוצה מחזיק מפתחות של יהודי בן 95?). אולי מישהו במארוול חשב שהבעיה הגדולה של פייז 4 היא מחסור בהופעות אורח מיותרות.
ואם זה לא מספיק דיסטופי עבורכם, הנה ההצהרה האמיתית לחלוטין שהם הוציאו:
"[העסקה] מבטיחה שסטן, באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית, צילומי ארכיון ודרכים נוספות, יחיה במָקום החשוב ביותר: סרטי מארוול ופארקי השעשועים של דיסני"
אפשר להתעורר מהסיוט בבקשה?
19. ואסיים עם משהו נחמד: היוטיובר האוסטרלי-יפני ג'וזף ביזינגר, הידוע בתור The Anime Man, הפיק סרטון שבו הוא שאל 100 יוטיוברים אחרים (107, אם לדייק) "מה האנימה הטובה בכל הזמנים", וזה ממש לא משנה אם סרט או סדרה.
בסרטון משתתפים יוצרי רשת ידועים וידועים פחות – חלקם הגדול לאו דווקא קשור לעולם האנימה – והתשובות המגוונות הן מכל קשת העשורים והז'אנרים. גם כשאותה התשובה ניתנת מספר פעמים, הסיבות השונות שבגינן אנשים אוהבים את אותם סרטים וסדרות, הן שיוצרות פסיפס מרתק.
אז… מה לדעתכם האנימה הטובה ביותר בכל הזמנים?
אני מבין את האילוצים הגרפיים שעמדו בפני טמקא,
אבל המפה הזאת היא עדיין עלבון גיאוגרפי.
מילא שחצי מערי גוש דן נמצאות עמוק בשטחים; מילא שרמלה נמצאת במקום ירושלים וירושלים נדחקה לאזור חברון. אבל אין שום הסבר גרפי למה טבריה נמצאת בדגניה ולא במקום האמיתי שלה, כמה פיקסלים למעלה.
הם גם שכחו לא מעט סרטים וערים – אם זה עפולה של עפולה אקספרס, הקריות ב'צומת וולקן', ים המלח ב'הפורצת' של הגר בן אשר, וזה רק בשליפה מהירה מהראש.
1. לא חושב שהם ניסו למפות גאוגרפית את כל ההיסטוריה של הקולנוע המקומי, סתם כמה סרטים מייצגים שיעבירו נקודות/אמירות על מקומות
2. נראה לי מוזר למפות את ״עפולה אקספרס״ בעפולה כש-90% מהסרט מתרחש בכלל בתל אביב
ונגליס היה מגדולי המלחינים.
הוא השפיע ישירות או בעקיפין על כל פס קול שמולחן היום. יהי זכרו ברוך.
לגבי דרדוויל – אחרי שנחמדו את מון נייט, אין לי שום ציפיות מהחזרה של דרדוויל.
אבל יש זווית לשביב של תקווה – יש קו עלילה בקומיקס שבו דרדוויל, אחרי שנישפה הזהות שלו, מחליט לעזוב את הלס קיצ׳ן ולעבור לחיות בסן פרנציסקו ולהפוך להן אדם מאוזן נפשית וקליל. זה לא עובד לו בסופו של דבר אבל זה פייז שאפשר לעבד לנישה הקלילה של ה-MCU.
לגבי לן וייסמן – אחלה במאי אקשן. דווקא מתאים לפרנצ׳ייז של ג׳ון וויק.
איזה דרך דבילית להתמודד עם בעיות.
למה הוא לא פשוט מבקש ממכשף למחוק לכל האנושות את הזיכרון?
מחיקת הזיכרון לאנושות זה בארק הבא.
כן, אני לא צוחק.
למה אנימה של ריק ומורטי?
שני הסנט שלי – כי ליוצרים אין מושג איך לסיים את הסידרה אז מתחילים בספין-אופים :(
רגע, הסדרה צריכה סיום?!
יש איזשהו קו עלילה מתמשך שם שצריך סגירה? אני הייתי בטוח שכל עונה נסגרת ואז בכל עונה חדשה מוצאים את הדרך לפתוח מחדש.
אין שום דרך לתת סיום לסדרה הזו כיוון שאין שום דבר בעולם הזה שהוא לא הפיך
(ל"ת)
לגביי סדרות FX בדיסני+
בדקתי מה המצב כאן בגרמניה, איפה שיש לנו סטאר אז בתיאוריה ההיצע אמור להיות דומה לארץ:
אטלנטה – יש, אבל רק 2 עונות כרגע. עונה 3 תתחיל בסוף יוני.
פארגו – אין
Under the Banner of Heaven – אין
מה עם דברים כמו
לגיון, מה אנחנו עושים בצללים, Justified?
מן הסתם נדע בעוד פחות מחודש בעצמנו אבל בשבילי תכני FX הם נקודת המכירה העיקרית.
לגיון - יש את כל 3 העונות
Justified – אין בכלל, אבל אני רואה שהיא זמינה כאן כמעט בכל שירותי הסטרימינג האחרים אז כנראה עניין של זכויות שנמכרו מבעוד מועד.
What we do in the shadows – יש רק 2 עונות כרגע, בשירותים אחרים יש כבר את השלישית.
Devs של אלכס גארלנד נמצאת?
(ל"ת)
אכן נמצאת
דרך אגב אתם יכולים לבדוק בעצמכם –
האתר החמוד הזה מפרט בדיוק מה משודר איפה. נוח מאוד ולא באמת דורש ידע בגרמנית.
כמובן שההיצע בארץ עשוי להיות שונה ותלוי בהסכמי שידור עם גופים שונים. אבל אם מישהו מעוניין באינדיקציה, אולי זה יוכל לתת מושג.
יכול להבין את פארגו ואטלנטה
הסכמי זכויות עם גופי שידור מקומיים הם בטח החסם העיקרי. אבל מה התירוץ לגבי Under the Banner of Heaven? זו סדרת מקור חדשה של FX בהולו, לא נמכרה / הושכרה (כמדומני) לאף גוף מחוץ למטרייה של דיסני. למה היא לא זמינה?
אני מתחיל לחשוש באמת לסדרות לקהל הבוגר.
הקטע הוא שהיא לא זמינה כאן בשום שירות
אז אני חייבת להניח שהעניין הוא שחרור בדיליי שלה, כמו שלפעמים סרטים מופצים כאן באיחור ניכר.
אולי זה עניין של דיבוב לגרמנית שלוקח זמן? לא ברור.
לי תמיד הזוי שבגרמניה הכל מדובב לגרמנית
(ל"ת)
אז, פיקסאר הפכו רשמית לאולפן לסרטים פסבדו-אוטוביוגרפיים מונפשים…
בוש ונכלם אני להודות
שבמשך שנים הייתי בטוח ש-Pulstar היא יצירה של מייק אולדפילד. נו, זה מה שקורה כשטוחנים לך במוח נעימות אלקטרוניות על רקע שיקופיות מהטלטקסט או תמונות נוף בערוץ 2 הניסיוני במשך חצי עשור.
ואגב, הקישור לארכיון רשות השידור לא עובד.
לא אשמת כותב הכתבה הנוכחית, חלילה – כניסה לאתר הארכיון מעלה שכל לינק שני שם שבור.
וואלה?
אצלי עובד. מוזר.
עכשיו עובד. יכול להיות שהיתה אצלם נפילה זמנית
(ל"ת)
תודה
א. חייבת לציין שזה אחד מה"מצאנו האינטרנט" הכי מצחיקים שהיו, מצאתי את עצמי כמה פעמים מצחקקת בקול רם…
ב. אני דורשת ייצוג במפה של ynet לקיבוץ כיסופים. כן כן, אז במבצע סבתא זה נקרא קיבוץ עסיסים אבל בהתחשב בעובדה שיותר מדי חלקים מהסיפור הזה מבוססים על סיפור אמיתי לחלוטין מגיע לו אזכור! (וברצינות – אדמה משוגעת כן הוגדר בכיסופים או שאני מדמיינת?)
ג. לא כל כך ברור לי איך אפשר לעשות סרט המשך לריקוד מושחת עם ג'ניפר גריי ובלי פטריק סוויזי, אבל לכו תדעו, זה הוליווד, הם עוד ימציאו דרכים להביא גם אותו…
ד. דיסני+ – אני חושבת שחלק מהסרטים הישנים עדיין סגורים בחוזי הפצה בלעדיים עם כל מיני חברות בארץ אז יקח זמן עד שהם יחזרו למאגר של דיסני.
לגבי ב.
בדף ויקיפדיה לא מזכירים את שם הקיבוץ. נראה לי שהוא לא רצה להסתכסך איתם אז הוא לא נקב בשם המפורש למרות שברור לכל מי שמכיר איתו במה מדובר.
עד כמה שאני ראיתי
חברות הטלויזיה הישראליות כבר הסירו את כל תכני דיסני מהשירות שלהם לפני איזה חודש או יותר.
כך שהחברה הישראלית היחידה שמחזיקה בזכויות לתכני דיסני היא המפיצה הרשמית של דיסני ״פורום פילם״ שכנראה תקבל אחוזים מהרווחים של דיסני פלוס בארץ (וכנראה גם תתעסק בניהול של תרגום / דיבוב תוכן בדיסני פלוס לעברית), כך שאני לא רואה שהולכת להיות בעייה.
אולי יש בעיה עם החטיבה של סטאר
עובדה שפארגו משודר ביס בהוט ואפילו בנטלפיקס לדוגמא
ג. כמו שלרוב עושים את זה: עם שחקנים צעירים חדשים ואיתה בהופעת אורח
(ל"ת)
משימה בלתי אפשרית בבוסניה
הטריילר לסרט השביעי עלה ברדיט באיכות נמוכה עם תרגום לבוסנית. מתפלל מעכשיו שיוקרן לפני טופ גאן ברביעי, כי אפילו ב-360p הוא עשה לי את הבוקר.
360p?
אם זה לא 144p וגם בדיבוב לבוסנית וב-4 פריימים לשנייה, אל תעיר אותי.
אכן נראה פצצה
אבל תת הכותרת: PART ONE. אוף. יש לי חשש רציני שהסרט ייגמר באמצע וקרוז יעשה לנו 'מלחמת האינסוף'.
מצד שני, טוב שהם לא מחביאים את זה כמו 'חולית'.
לא מסכים עם התלונה
כשזה סרט או פרנצ'ייז שאני אוהב, אין לי שום בעיה ללכת לקולנוע בשביל לקבל רק חלק מהסיפור, בהפתעה או בידיעה מראש, כי זה אומר שאקבל ממנו עוד. מצדי שיכריזו מעכשיו שזה 4 חלקים שייצאו ברצף כמו אווטאר, כל עוד אני נהנה אלך לכולם.
אבל כבר ידוע שתקבל עוד
חלק 8 כבר בצילומים, אולי אפילו כבר סיים. אני *מאד* אוהב את הסדרה הזו, אבל אני אתעצבן בוודאות אם אצא אחרי קליף האנגר מרגיז.
אני אוהב קליף-האנגרים
בנוסף, סרטים שנגמרים באמצע הסיפור "מרגישים" קצרים בהרבה ממה שהם באמת. כי האורך של הסרט מורגש לפי איך שהוא בנוי (מבחינת המערכות שלו) ואם הוא נגמר באמצע המערכה השנייה אז הוא ירגיש כמו סרט קצר גם אם הוא שעתיים וחצי, וזה פלוס גדול.
אני במהלך רוב הטריילר: אוקיי אבל מה זה החרא הזה איפה טום קרוז מנסה להרוג את עצמו זה סתם נראה כמו סרט אקשן כיפי
אני בסוף הטריילר: אה הנה
זה נראה יותר כמו אינדיאנה ג'ונס בכיכובו של טום קרוז
(ל"ת)
כמו כן, אני לא חזק בדגמי מכוניות, אבל-
זאת הפירט-500 הצהובה של לופן השלישי שם? באמת?
ואוו
ההודעה שדיסני הוציאו על סטן לי מקריפה בטירוף…
היות וההופעות שלו תמיד הפריעו והוציאו אותי מהסרט, חבל שנמצאה הדרך להמשיך אותן
בלי לזלזל בפועלו, לטעמי זה היה מנהג מעצבן ומיותר עוד בחייו ואז לפחות היה את התירוץ שהוא נהנה מזה. אז מי בדיוק צריך את זה עכשיו?
זה תלוי
אם הזכויות הן לדמות ולמראה שלו, והמחווה תהיה בתמונה, נניח יושבים בחדר ומאחורה יש תמונה של איזה קרוב משפחה וזה בעצם סטן לי, זו יכולה להיות דרך מאוד נחמדה להמשיך את המורשת שלו (כי הוא כן שמח ונהנה להשתתף בסרטים הללו).
אבל אם זה יעבור לעולמות הCGI זה קטסטרופה שאים כדוגמתה.
נכון
ההופעות שלו קלקלו סצנות.
קשה לסספנד את העובדה שזה קשיש שרצה להופיע בסרט.
רק סטן לי המצויר ב"כוח הטיטאנים! חיים בסרט" היה מתאים.
אוקיי אני מבין שלא רצו מפה דחוסה ובכל זאת,
במפת הקולנוע של ynet –
ראש פינה ברמת הגולן
טבריה בצד הלא נכון של הכנרת
כפר סבא פחות או יותר במיקום של ג'נין
פתח תקווה גבעת שמואל רמת גן בני ברק וראשל"צ הן התנחלויות עכשיו אני מניח,
שדרות בגזרת שקף פחות או יותר, באר יעקב בכניסה לפרוזדור י-ם,
לוד במעלה אדומים
רמלה איפה שירושלים אמורה להיות
וירושלים האמיתית בחברון.
ובאר שבע דרומית מערבית לשדרות?
אני *כמעט* בטוח שבמציאות באר שבע דרומית מזרחית לשדרות. וגם דימונה…
הפוך
באר שבע יחסית במקום (כאילו, היא צריכה להיות טיפה יותר צפונית, היא באותו קו כמו הגבול הדרומי של רצועת עזה) אבל היא יחסית באמצע וזה סבבה
שדרות צמודה לפינה הצפון מערבית של רצועת עזה, כך שהמיקום של שדרות הוא בגדול מאוד טיפה מערבית לאיפה שכתובה הת' של שדרות (אם היו שמים את הנקודה אחרי המילה זה היה סבבה)
דימונה היא דרום מזרחית לבאר שבע אבל יותר בכיוון מזרח. היא אמורה להיות פחות או יותר באותו קו כמו דרום ים המלח, באמצע בין ים המלח לבאר שבע.
דווקא ספציפית באר שבע יחסית הכי קרובה למיקום הגיאוגרפי שלה.
לא נראה לי שהסרט הבא של פיקסאר יקרא בעברית ״יסודי״
זה יותר מדי עושה אסוציאציות לבית ספר, במקום למשמעות שהסרט מכוון אליה.
״אלמנטאל״ זאת אפשרות, אבל אני חושב שילכו על ״יסודות״, שאמנם משנה קצת את משמעות השם, אבל לפחות ניתן להבין ממנו בקלות את העיסוק ביסודות טבע בסרט.
כמובן שיתכן וינסו משהו אחר שיותר מתאים לשפה העברית, בדומה לכך ש״frozen” לא תורגם ל״קפוא״ אלא ל״לשבור את הקרח״ (שם גאוני, דרך אגב. אחת מההברקות הנדירות של המפיצים בארץ, ביחד עם ״הקול בראש״).
בהתחשב בכך שיש סבירות של 44%
שהסרט בסוף יופץ רק בדיסני פלוס, ושדיסני פלוס – כך נראה – נוראיים ומתעקשים לבחור את השמות הכי גרועים שאפשר בעברית, אני אניח שיקראו לזה משהו "אלמנטאלי" או משהו אפילו יותר מעליב לעיניים.
בכל מקרה, "יסודי" זה שם טוב כבסיס ונראה מה המפיצים יעשו, אם בכלל תהיה להם אופציה.
אני מקווה שעד שנה הבאה דיסני תשחרר את פיקסאר גם לקלונוע
(ל"ת)
היה פעם קומיקס של נשואים פלוס שפורסם בראש 1
מניח/מקווה שסדרת האנימציה תהיה המשך של זה.
לוקה לא זכה באוסקר!
אלה אם כן הופעת האורח של ברונו מחשיב אותו גם אנקאנטו !silence your bruno.
אני חושב ש"זכו באוסקר" מתכוון רק לאנקאנטו וקרואלה
ואין לי שום כוונה להתחיל פה מכות על איזה סרט יותר ראוי לאוסקר, אבל כולנו יודעים שלוקה היה הרבה יותר טוב מאנקאנטו
מסכים
לוקה אכן היה בהחלט יותר טוב מאנקאנטו.
אבל משפחת מיטשל היה יותר טוב משניהם ולכן לדעתי הוא היה צריך לקחת את האוסקר.
אבל באמת אם משווים בין לוקה לאנקאנטו, אז כן, לוקה יותר טוב.
אנקאנטו מרגיש כמו סרט חצי אפוי שהיו צריכים לעבוד עליו (בעיקר על התסריט) עוד כמה שנים ויכול להיות שהיה יוצא להם סרט הרבה יותר טוב.
לגבי הכותרת, אתה בהחלט צודק, זה גם מה שאני הבנתי.
ולגבי התהיה בכתבה למה מוזכרים רק התכנים האלה ולא הקלאסיקות הגדולות, אני חושב שזה משום שאלו תכנים חדשים מהשנה האחרונה. הם פועלים מתוך מחשבה שמה שיותר מושך זה מה שיצא יותר לאחרונה ולכן הם הזכירו דווקא אותם ולא סרטים כמו ״הנוקמים״ או הטרילוגיה המקורית של מלחמת הכוכבים.
האם זו אסטרטגיה שיווקית נכונה? אני לא יודע.
אבל מה שבטוח הוא שהזכרת הכותרים האחרונים לא אומרת שדיסני באמת חושבים ששאנג צ׳י או קרואלה הם הסרטים הגדולים ביותר שיש להם בדיסני פלוס.
זה עובד ככה
מוזיקה – אנקאנטו (יש אגדה על שיר של למ"מ שאף אחד לא אהב)
אנימציה – תחרות קשה מאוד בין לוקה למיטשלז, ששניהם מתהדרים באנימציה שטותית וכיפית. מיטשלז לוקחים.
סיפור – לאנקאנטו היה פוטנציאל בסיפור הבסיסי אבל הם די איבדו אותו. הסיפור של לוקה מאוד גנרי. מיטשלז.
כימיה בין שחקנים ובאופן כללי משחק קולי (ואני לא מתייחס לתפקידים של רודולף): לוקה, קל. ג'ק דילן גרייזר עם משחק מעולה, טרמבלי מתעלה עליו וברמן שאיכשהו עדיין לא שמענו עליה משאירה אבק לשניהם. פרייסלס.
לוקה יותר טוב מאנקאנטו בגלל המינוריזם שלו. אנקאנטו הפגיז אותי כל הזמן ולא היתה סצנה שעברה בשקט. שניהם נופלים מהמיטשלז בגלל הקלילות והכיף שבו.
אבל וואו, איזו שנת אנימציה זאת היתה
עוד זוג טריילרים
(זה כאילו שהאולפנים עושים לעין הדג דווקא)
⋅ "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון". טריילר מוצלח. נראה שהסרט החדש יתכתב עם הסרט הראשון בסדרה. רק לא ברור לי מדוע הטריילר הראשון עולה 14 חודשים לפני הקרנת הבכורה. ובכלל, למה מוציאים ביולי 2023 סרט שסיימו לצלם בספטמבר 2021?
⋅ תור: אהבה ורעם. חמוד. טאיקה ממש אוהב לשלוח את ת'ור לזירות גלדיאטורים, וכריסטיאן בייל לפחות נראה הפעם כמו עצמו.
שניהם נראים מצוין.
לגבי משימה בלתי אפשרית: איזה כיף לראות את ונסה קירבי, היילי אטוול ופום קלמנטיף שחוברות לרבקה פרגוסון הנהדרת. קצת מפצה על האנטי שיש לי לקרוז. וגם עם כל האנטי הזה, אני חייב להעריך את הטוטאליות של הבנאדם הזה והמסירות שלו לפעלולים הכי משוגעים אי פעם בערך.
ת'ור גם עושה תיאבון – הדיאלוגים הם וואטיטי 100 אחוז וסוף סוף רואים את כריסטיאן בייל בתור גור וראסל קרואו בתור זאוס… והם נראים ממש טוב.
רק מהטריילר הייתי נותן את השם תור:חזרתו של וולדמורט.
מה שאני אוהב בת'ור 4 שאין לי ציפיות מהסרט ואני פשוט סומך על הבמאי
שלא כמו עם דוקטור סטריינג', ששם לקחו את וונדה עם וונדוויז'ון לכיוון אחד ואז הסרט הרגיש אחרת ובלי ניואנסים לדמות שלה. ת'ור כל כך נהנתי מהריבוט שהבמאי עשה לסרטים הקודמים שלא היה איכפת לי שזה הלך לכיוון אחר ועכשיו הוא ממשיך.
2 דברים מיוחדים לגבי הסרט הזה, 1. טייקה כתב את התסריט בעצמו ביחס לראגנרוק שהוא רק ביים. שאלת אותי בעבר למה אני מתכוון, כשאני אומר שאני מעדיף הומור קורקי על פני קרוליטי? – זה שהומור קורקי הוא יותר על סיטואציות חברתיות מטופשות, 'כן אין לי רגשות', 'נעזור לו?'. ההומור של גאן – קרוליטי, הוא יותר רע, זאת אומרת בוא נראה כמה אנחנו זבלים אחד לשני וזה מצחיק, כמו 'את מכוערת'. עוד הבדל בין הבמאים בהומור, כשכריס פראט התראיין לא מזמן, הוא סיפר שטייקה נותן לו הרבה יותר חופש לאלתר מאשר ג'יימס גאן. שלדעתי גם נותן יותר תוצאה של קומדיה שכותבת את עצמה, מאשר קומדיה שמרגישה מבויימת. 2. נראה שהוא שיפר את הויזואליה בכמה רמות בסרט הזה, עם יותר לנסקייפ, ניגודיות וצבעוניות. אם אני לא טועה זה הסרט הראשון שמשתמש בטכנולוגיה של המנדלוריין, עם מסכים מאחור במקום מסך ירוק, מה שנותן יותר עומק וריאליזם לסרט עצמו ולשחקנים שבתוכו.
מתוך 3 סרטי הMCU, זה לדעתי האחד הכי בטוח. דוקטור סטריינג', הייתי צריך לדעת טוב יותר, שזה בעייתי לסרט להיות תלוי בסדרה, אפילו שהיא הייתה האהובה עליי. וואקנדה פוראבר, יש לו בעיה שאין לו את השחקן הראשי של הסרט הקודם. אהבה ורעם לא תלוי בכלום מלבד עבודתו של הבמאי הקודמת, שכבר אהבתי.
רק תיקון, יהונתן שאל אותי בעבר, לא אתה רם
(ל"ת)
לפי מה שגרייג פרייזר אמר על העבודה שלו בבאטמן
איפה שהשתמשו במסכי הלד הענקיים של המנדלוריאן, היתרון בשיטה הוא הדמיה של תאורה דינמית בתנאי אולפן.
משהו שהיה חסר בצורה קריטית בסרטים של מארוול. מקווה שבת׳ור הם יפתרו את זה והסרטים יפסיקו להיות פלסטיקיים. המסכים האלה הם בהחלט גיים צ׳יינג׳ר. יש בבאטמן וגם במנדלוריאן כמה קטעים שקשה להאמין שצילמו בסטודיו.
השתמשו בטכנולוגיה הזו גם בour flag means death שואטיטי היה מעורב בה.
התוצאה שם כעורה, שטוחה ואפורה למדי. סדרה מעולה שצילום הוא בהחלט אחד החלקים החלשים בה. אני מניח שכמו הרבה טכנולוגיות אחרות, התוצאה תלויה באיך משתמשים בה.
מניח שזה גם ענין של תקציב.
(ל"ת)
סביר להניח. הסדרה הזו בכללי נראית דחוקה בתקציב (המזל הוא שתחושת החפיפניקיות ההפקתית מצליחה לעבור יותר חלק בקומדיות)
(ל"ת)
הם אמרו במפורש המפיקים של הסדרה
שלט לכולם יש את התקציב של המנדלוריין, אז אתה צודק.
אתה צודק הסרט הראשון להתשמש בטכנולוגיה הוא הבאטמן
וכמה שלא אהבתי אותו, אי אפשר לקחת ממנו שהצילום היה פנומנלי. הדינמיות והתאורה הורגשו היטיב וגם אני לא האמנתי כמה זה משנה. עכשיו אני קולט גם למה תמיד קראתי לסדרה של המנדלוריין קודם כל 'אווירה' כי לא היה איכפת לי מה היה קורה נסקור והנראות הייתי יכול לראות שעות, ראו את הריפלקשיין של התאורה תמיד על השריון הנוצץ שלו.
מה שאני אוהב כאן שת'ור לוקח את הצבעים ל11 ועם התאורה הדינאמית זה נראה הסרט הכי קרטוני ריאליסטי בלייב אקשן. באתי לומר חוץ מאווטאר, כי אצלו הכול אנימציה, אבל יש כמה אנשים וכבר ראיתי שהוא צילם מתחת למים עם מסך כחול, ככה שקצת בומר לו, אולי ישתמש ב'ווליום' (זה השם שלך הטכנולוגיה) לחלקים 4 ו5.
טייקה לא כתב את התסריט בעצמו
יש בכל מקום קרדיט גם ל-Jennifer Kaytin Robinson.
לפי ימד״ב היא כתבה את הסיפור ביחד עם וואיטיטי
אבל התסריט עצמו הוא רק של וואיטיטי.
ורק לתזכורת: ב״תור ראגנארוק״ וואיטיטי לא היה מעורב בכלל בתסריט, אלא היה רק הבמאי. כך שללא ספק הפעם זה הולך להיות יותר סרט שלו כשהוא גם מביים וגם כותב את התסריט.
(אגב, את האוסקר שלו הוא קיבל על תסריט, כך שנראה שזה הצד שבו הוא חזק יותר. מעניין אם זה יתבטא בסרט)
מעניין, כי נתנו כל כך הרבה קרדיט לוואיטיטי על ראגנרוק
אבל בעצם הוא לא אחראי על הקצב ההומוריסטי (התלונה הרווחת הייתה שלא היה זמן לעכל נושאים דרמתיים בין בדיחה לבדיחה).
אני די בטוח שהיו קצת אלתורים גם בראגנרוק.
נכון, התסריט שם לא לגמרי מרגיש וואטיטי אבל ההשפעות שלו מאד ניכרות.
בכל מקרה, קצב הומוריסטי זה בעיקר עניין של בימוי ולא תסריט.
בדקתי ואתה צודק במקור טייקה הושכר לעשות הכול בעצמו
והיא נוספה בהמשך. אני עדיין חושב שהDNA שלו יהיה הטון הרשמי בתסריט מאחר והוא גם הבמאי.
לא כתב רק בעצמו
בתסריט של ראגנארוק אין לו שום קרדיט בתסריט, גם לא כשותף.
לגבי משימה בלתי אפשרית נקמת המוות
קראתי בזמנו, שהם נתקעו בקשיים בהפקה של החלק השני והם רוצים לשחרר את החלקים בהפרש שנה. דומה למה שקורה עם ספידר וורס 2 ו3 שגם נדחו ל2023 ו2024. מה גם שהסרטים האלה עם הפקה מאוד יקרה, משימה בלתי אפשרית 7 כבר עם תקציב של 290 מיליון! והם עדיין לא סומכים על ההכנסות של בקופות של המצב היום, אז הם מחכים. בשביל לכסות את התקציב, החלק הראשון צריך לעשות 750 ל800 במינימום ואת זה רק הסרט האחרון בסדרה הצליח לעשות, כשלא הייתה קורונה וסין הייתה מקבלת יותר סרטי הוליווד.
תור נראה נהדר
גם הטריילר נחמד מאוד!
אני אגיע (מה שלא טרחתי עבור סרט מארוול מאז אנדגיים).
גם יצא הטריילר של האיש האפור, נראה מעולה
האחים רוסו חוזרים! https://youtu.be/BmllggGO4pM
צריך גם להגיד ״מרקוס ומקפילי חוזרים!״
צמד התסריטאים האלה חתום על התסריטים של כל ארבעת הסרטים של האחים רוסו במארוול, ועכשיו לראשונה הם חוזרים לשתף פעולה (ובשביל מרקוס ומקפילי לא מדובר רק על השיתוף פעולה הראשון עם האחים רוסו מאז אנדגיים, אלא גם בכלל על התסריט הראשון שלהם מאז אנדגיים. הם לקחו הפסקה די ארוכה אחרי שסיימו לעבוד במארוול)
הטריילר בהחלט נראה טוב ומאוד רוסו-י, נקווה שזה יצא טוב.
אגב, בטריילר מנו את כל ארבעת הסרטים שרוסו ביימו במארוול אבל לא הזכירו אפילו ברמז את צ׳רי. כנראה מעדיפים שנשכח שהם כבר ביימו סרט אחרי מארוול והוא לא ממש הצליח.
אגב, צ׳רי דורג R ונעשה ללא מעורבות של מרקוס ומקפילי, מה שהבדיל אותו מסרטי מארוול שלהם. אבל פה הסרט בדירוג PG-13 ועם מרקוס ומקפילי על התסריט, מה שאומר שאולי זה יהיה יותר חזרה לסטייל שלהם ממארוול וע״י כך אולי גם זה יהיה סרט מוצלח כמו הסרטים שלהם במארוול.
וכמובן כריס אוונס שאהבתי אותו כדוש משפחתי בנייף אווט
והסדרה שלו מגינים על ג'ייקוב אצל אפל גם הייתה מעולה. זה מרגיש הרבה יותר האחים רוסו בהחלט ובאיזשהו שלב במרדף מכוניות עם הרובה הגדול והשיער, חשבתי לרגע שזה חייל החורף.
תסתכל בשנייה 0:22
זה ממש מזכיר שוט שהופיע בתחילת קפטן אמריקה מלחמת האזרחים, שגם בו חמושים יצאו מתוך משאית והתחילו לירות.
גם נראה שהסרט מנצל את המקום הטבעי יותר של רוסו שהוא ״אקשן ארצי מציאותי״ כמו שהם עשו בשני סרטי קפטן אמריקה. בסרטי הנוקמים, לעומת זאת, כשהם הכניסו גם ״אקשן קסמים, מדע בדיוני וחלל״ הם קצת פחות היו מוצלחים. נראה שהכישרון שלהם הוא לקרבות ארציים יותר ופחות לפנטזיה. כך שאני שמח שהם מבליטים בסרט הזה את הצד שהם טובים בו יותר.
עכשיו אני גם מגלה שעל הפסקול חתום הנרי ג׳קמן
שהלחין גם את שני סרטי קפטן אמריקה שהאחים רוסו ביימו.
בקיצור, כל הסימנים מראים שזה הולך להיות בסגנון של צמד סרטי קפטן אמריקה של האחים רוסו.
רק שזה לא יאכזב.
רק שזה לא יצא בסוף יותר מידי דומה?
גם בסוף יש שוט שמזכיר את הקרב הסופי בין קאפ לטוני
טוב, לכל הפחות אפשר לומר שכריס אוונס לא נראה פה כמו קפטן אמריקה
כך שיש בסרט משהו אחד לפחות שלא יהיה דומה לסרטי קפטן אמריקה של האחים רוסו.
זה כי בעיצוב השיער, שיתפו פעולה עם המפרצים הגדלים
כמו ברוס ויליס באמצע הקריירה.
הוא גם יותר מלא עכשיו: הגיע הזמן לאכול אחרי שנים בדיאטת סטנדרט מארוול.
למען האמת, התכוונתי יותר בהתנהגות ובאופי שלו
הוא מגלם דמות שלא דומה בשום דבר לקפטן אמריקה שהוא גילם (״כדי להכין חביתה צריך להרוג כמה אנשים״).
אבל כן, גם במראה הוא נראה אחרת.
אני בעיקר שמתי לב לשפם, ולפי הטריילר אני לא היחיד ששם לב לשפם הזה.
לפי דפי הסרט שנפתחים
צפוי פרויקט טום קרוז?
לא בדיוק אבל בערך בים בם בום
(ל"ת)
v
3,000 שנה? טילדה סווינטון? רגע, זה סיפור המקור של "העתיקה"?
(סתם, סתם. אני כולי… כמיהה לראות כבר את הסרט הזה)