הסרט הטוב ביותר
CODA (סך הכל 3 מועמדויות)
אל תסתכלו למעלה (סך הכל 4 מועמדויות)
בלפסט (סך הכל 7 מועמדויות)
הנהגת של מר יוסוקה (סך הכל 4 מועמדויות)
חולית (סך הכל 10 מועמדויות)
כוחו של הכלב (סך הכל 12 מועמדויות)
ליקריץ פיצה (סך הכל 3 מועמדויות)
משפחה מנצחת (סך הכל 6 מועמדויות)
סיפור הפרברים (סך הכל 7 מועמדויות)
סמטת הסיוטים (סך הכל 4 מועמדויות)
שתי הפתעות מרכזיות יש בקטגוריה הנ"ל, למרות שאולי "הפתעות" זה הגזמה: "סמטת הסיוטים" (שמופיע כאן בלי שום מועמדות בקטגוריה "מרכזית") ו"הנהגרת של מר יוסוקה" (שדווקא כן). שניהם נכנסו על חשבון סרטים כמו "להיות הזוג ריקרדו", "טיק, טיק.. בום!" או "הבת האפלה". הכלל שנטפליקס יכולים להכניס רק 2 סרטים כל פעם עומד איתן. ברכות לאפל על המועמד הראשון שלהם.
מצטיין הקטגוריה: כוחו של הכלב. אבל גם "הנהגת של מר יוסוקה" נפלא, וגם "CODA" וגם טוב בסדר די.
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): בלפסט, ככל הנראה.
הבמאי/ת הטוב/ה ביותר
ג'יין קמפיון, כוחו של הכלב
סטיבן ספילברג, סיפור הפרברים
פול תומאס אנדרסון, ליקריץ פיצה
קנת בראנה, בלפסט
ריוסוקה המגוצ'י, הנהגת של מר יוסוקה
זה שהמגוצ'י נכנס זה לא כזה הלם – רבים הימרו עליו. זה שמי שהוא הפיל לא היה ספילברג או בראנה אלא דני וילנב – זאת ההפתעה האמיתית.
מצטיין הקטגוריה: כוחו של הכלב
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): כוחו של הכלב
השחקן הראשי הטוב ביותר
אנדרו גארפילד, טיק, טיק… בום!
בנדיקט קאמברבאץ', כוחו של הכלב
דנזל וושינגטון, הטרגדיה של מקבת
וויל סמית', משפחה מנצחת
חביאר בארדם, להיות הזוג ריקרדו
רשימה "ללא הפתעות" בסך הכל.
מצטיין הקטגוריה: קטגוריה סבירה שכזאת: וויל סמית' בסדר, וגם דנזל. מפה נהיה קצת יותר טוב – גארפילד, קאמברבץ' ובארדם כולם נפלאים. אלך עם בארדם, למה לא.
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): וויל סמית'
השחקנית הטובה ביותר
אוליביה קולמן, הבת האפלה
ג'סיקה צ'סטיין, העיניים של תמי פיי
ניקול קידמן, להיות הזוג ריקרדו
פנלופה קרוז, אמהות מקבילות
קריסטן סטיוארט, ספנסר
למשך כל העונה דיברו על פנלופה קרוז כאפשרות אמיתית והנה היא מתרחשת לנגד עינינו. גם כאן ההפתעה היא לא מי פה אלא את מי היא העיפה: ליידי גאגא, השחקנית היחידה שהייתה מועמדת בכל מקום עד כה בעונה.
מצטיין הקטגוריה: מתלבט בין צ'סטיין, קרוז וקולמן – כל אחת עם מעלות משלה
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): בלגן מוחלט לאף אחד אין מושג. לכאורה ניקול קידמן, אבל לא הייתי בונה על זה.
שחקן המשנה הטוב ביותר
ג'יי. קיי. סימונס, להיות הזוג ריקרדו
ג'סי פלמונס, כוחו של הכלב
טרוי קוצור, CODA
קודי סמיט-מקפי, כוחו של הכלב
קיירן הינדס, בלפסט
"ג'סי פלמונס יפתיע את כולם" אמרו כולם, וצדקו. אז האם זה באמת הפתעה? לא. ג'יי. קיי סימונס לוקח את מקומו של ג'ארד ליטו וכל הכבוד לו על זה.
מצטיין הקטגוריה: טרוי קוצור
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): קודי סמיט-מקפי
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אונג'אנו אליס, משפחה מנצחת
אראינה דהבוז, סיפור הפרברים
ג'ודי דנץ', בלפסט
ג'סי באקלי, הבת האפלה
קירסטן דאנסט, כוחו של הכלב
עד כה ציינתי "הפתעות" אבל זה היה שימוש מעט חופשי במונח – אלה דברים שמישהו חשב שהם יכולים לקרות. ג'ודי דנץ' על בלפסט, לעומת זאת? מי מה מו איך ועוד על חשבון קתרין באלף? טירוף מערכות. אבל תקשיבו, הכל נסלח ונשכח כאשר רואים את ג'סי באקלי, אולי הופעת המשנה הכי טובה של השנה, פה.
מצטיין הקטגוריה: כאמור, ג'סי באקלי
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): אריאנה דהבוז
התסריט המקורי הטוב ביותר
אל תסתכלו למעלה
בלפסט
האדם הגרוע בעולם
ליקריץ פיצה
משפחה מנצחת
באופן תמוה, נראה ש"להיות הזוג ריקרדו" היה הצלחה מסחררת רק אצל השחקנים, כי הוא נעדר גם אצל התסריטאים – שעד כה היו חברים של סורקין בסך הכל. את מקומו תפס "האדם הגרוע בעולם", ובכך הוא מוכיח שיש עוד סרט זר שקיים השנה חוץ מ"הנהגת של מר יוסוקה".
מצטיין הקטגוריה: האדם הגרוע בעולם
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): בלפסט או ליקריץ פיצה.
התסריט המעובד הטוב ביותר
CODA
הבת האפלה
הנהגת של מר יוסוקה
חולית
כוחו של הכלב
כצפוי, כמו שאומרים – אבל איזה קטגוריה חזקה, מה זה הדברים האלה.
מצטיין הקטגוריה: הבת האפלה או הנהגת של מר יוסוקה
צפוי לנצח (נכון להיום בלי חרטות): כוחו של הכלב זה המתמודד "הבולט", אבל זה אולי למה אני חושב שהוא יפספס לטובת המגוצ'י או חולית או משהו מפתיע שכזה
הצילום הטוב ביותר
הטרגדיה של מקבת
חולית
כוחו של הכלב
סיפור הפרברים
סמטת הסיוטים
אז השנה לא יתמודדו שני סרטים בשחור לבן אלא רק אחד. אחרי שפספס באיגוד הצלמים, "סיפור הפרברים" לוקח את מקומו של "בלפסט".
העריכה הטובה ביותר
אל תסתכלו למעלה
חולית
טיק, טיק… בום!
כוחו של הכלב
משפחה מנצחת
"טיק, טיק.. בום!" הוא ההפתעה, שמדיח את "בלפסט", שעכשיו לכאורה יתקשה לנצח בסרט הטוב ביותר (מבחינה סטטיסטית).
הפסקול הטוב ביותר
אימהות מקבילות
אל תסתכלו למעלה
אנקאנטו
חולית
כוחו של הכלב
עיצוב תפאורה
הטרגדיה של מקבת
חולית
כוחו של הכלב
סיפור הפרברים
סמטת הסיוטים
בדיוק אותם מועמדים כמו לצילום, אגב. כמעט כאילו יש קשר בין שתי הקטגוריות.
התלבושות הטובות ביותר
חולית
סיפור הפרברים
סיראנו
סמטת הסיוטים
קרואלה
סאונד
לא זמן למות
בלפסט
חולית
כוחו של הכלב
סיפור הפרברים
מישהו התרשם מאוד מהסאונד של בלפסט? או.. קי..
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
לא זמן למות
חולית
לשחרר את גאי
ספיידרמן: אין דרך הביתה
שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות
"מטריקס: התחייה" מפספס בקטגוריות שהיה צפוי שייקח בהן.
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר
בית גוצ'י
העיניים של תמי פיי
חולית
מגלה את אמריקה 2
קרואלה
השיר המקורי הטוב ביותר
"אין זמן למות", לא זמן למות
"שני זחלים", אנקאנטו
"איכשהו מצליחים", ארבעה ימים טובים
"לאושר", בלפסט
"להיות חי", משפחה מנצחת
לא מהמרים נגד דיאן וורן. כל השאר פה נע בין הצפוי לבין ה"רכב על הגל של סרט שמועמד לפרס הסרט הטוב ביותר".
הסרט המונפש הטוב ביותר
אנקאנטו
לברוח
לוקה
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות
ריה והדרקון האחרון
החמישייה שתמיד ידענו שתהיה. תנחומיי ל"בל".
הסרט התיעודי הטוב ביותר
אטיקה | Attica
התעלות | Acension
לברוח
לכתוב באש | Writing With Fire
קיץ של נשמה
הסרט הזר הטוב ביותר
האדם הגרוע בעולם (נורבגיה)
הנהגת של מר יוסוקה (יפן)
יד האלוהים (איטליה)
לברוח (דנמרק)
לונאנה: יש יאק בכיתה (בוטהן)
"לברוח" מצליח לעשות 3 מתוך 3. כל הכבוד לו. עכשיו השאלה אם גם יצליח לזכות באחת מהקטגוריות. לא בטוח.
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
כשהיינו בריונים | When We Were Bullies
מלכת הכדורסל | Queen of Basketball
קול הניצחון: סיפורו של אתלט | Audible
קורת גג | Lead Me Home
שלושה שירים לבנזיר | Three Songs for Benazir
כל הקישורים מובילים לנטפליקס או יוטיוב.
הסרט הקצר המונפש הטוב ביותר
בוקסבאלט | Boxballet
המגב | The Windshield Wiper
חיה | Bestia
ענייני האומנות | Affairs of the Art
רובין עם הכנפיים | Robin Robin
הסרט הלייב אקשן הקצר הטוב ביותר
אנא המתן | Please Hold
בראש שלי | On My Mind
הפרידה הארוכה | The Long Goodbye
השמלה | The Dress
לקחת ולברוח | Ala Kachuu: Take and Run
אז מה למדנו?
קודם כל, כמו שאמרתי קודם: שהאקדמיה היא הרבה הרבה יותר בינלאומית משחשבנו. זה לא רק "הנהגת של מר יוסוקה" שהתגנב עד לסרט – גם "האדם הגרוע בעולם" זכה במועמדות בקטגורית התסריט, וגם "אימהות מקבילות" התגנב לפרסי המשחק והפסקול.
אז האקדמיה היא עכשיו היפסטרית מגניבה עם חשבון לטרבוקסד?
לא, לא ממש. כן, נמנעו מועמדות לסרטים כמו "להיות הזוג ריקרדו" אבל "בלפסט" החמוד עדיין כבש את הלבבות של כל הגילדות החשובות (כולל, ואני שוב מציין זאת – הסאונד? באמת?), ובכלליות נראה שבסך הכל יש עכשיו חלק מסוים באקדמיה שידחוף למועמדות הבודדות בתסריט או הבימוי של סרט קטן יותר וזר יותר – אבל זה גם היה בעבר, ולא מדובר בחידוש רציני למדי אלא רק בהפיכתו לבינלאומי. אז כן, יש עוד צעד לעבר סרטים "קטנים" יותר ומוכרים פחות (חוץ מבועת הפסטיבלים) אבל נראה שמדובר כרגע לא בכלל האקדמיה, אלא בצד אחד שלה. אותו צד שמצליח לשים את האצבע על הופעה גאונית כמו ג'סי באקלי ב"הבת האפלה". מצד שני, האקדמיה היא עדיין האקדמיה ויש לה את הצד המוכר והידוע – אותו צעד שגם נתן מועמדת על הופעה אוטומטית ולא מלהיבה כמו ג'ודי דנץ' ב"בלפסט".
האם זהו? לא נראה יותר סרטים שמצליחים בקופות באוסקר?
לא יודע אם "זהו", אבל בהחלט נראה שאנחנו בעיצומו של עידן האוסקרים "הקטנים". מצד שני – לא יודע אם שמתם לב, אבל יש קורונה בחוץ וזה. זה לא שיש מבחר עצום מדי של סרטים קופתיים. עם זאת, חשוב לציין שהוליווד והאקדמיה זה דבר שמשתנה בצורה תדירה: ואפשרי שהשנה המאכזבת בקופות תוליד גל חדש של סרטים "בינוניים" שיכולים להחזיר את התקציב בקופות בצורה נוחה יותר, אחרי שזנחו אותם לטובת הסטרימינג. ואולי לא – ובאמת ההקצנה בין שוברי קופות לקהל וסרטים למבקרים/פרסים/פסטיבלים ילכו ויתרחקו זה מזה, חוץ מאיזה "חולית" שיבוא פעם בכמה זמן לעשות טובה.
טוב, בסדר, מספיק עם נבואות לא מתחייבות: הסרטים המועמדים לאוסקר הסרט הטוב ביותר – זה טוב ליהודים?
סוג של? "הנהגת של מר יוסוקה", מעבר לשאלה של מה הוא מסמל הוא בעיקר סרט באמת מאוד יפה, ולא סרט ש"ברור" שהאקדמיה תלך עליו. לא מדובר באיזה סיפור אמיתי, אלא בסרט דרמה עלילתי באורך שלוש שעות איטי למדי שמתבסס על דיאלוגים, בלי שטיק מיוחד כזה או אחר.
חוץ ממנו, ההפתעה הגדולה היא "סמטת הסיוטים" – סרט שמפתיע שהוא פה וגם לא: מצד אחד מדובר בעוד סיפור אהבה לקולנוע ולסרטי הנואר של פעם, שבזמן אמת האקדמיה לא פירגנה להם אבל עכשיו כשזה נוסטלגיה אז איזה כיף זה. הייתי מתלהב יותר מזה אם הסרט היה, נו, טוב – אבל נראה שאפילו האקדמיה לא ממש בטוחה למה היא העמידה אותו לסרט הטוב ביותר. כאילו, כן, יש לו צילום ותפאורה יפים אבל חבר'ה – הם לא עד כדי כך יפים.
פרט לאלה, יש את 8 הסרטים שכבר התרגלתי לחשוב עליהם, אז קשה לי לחשוב אם הם באמת טובים או לא: "כוחו של הכלב" הוא מצוין, "בלפסט" הוא סרט מקסים, ו-"CODA" כנ"ל. ל"ליקריץ פיצה", "חולית", ו-"אל תסתכלו למעלה" יש בעיות (בעיקר: כולם ארוכים הרבה יותר ממה שהם צריכים) אבל יש להם מספיק מעלות כדי להצדיק את הנוכחות שלהם (בסדר יורד מ"ליקריץ" ועד "אל"). ושני מועמדים שאין לי שום דבר בעדם, "משפחה מנצחת" ו"סיפור הפרברים" – הם סרטים שנואשתי מלהבין מה כולם מוצאים בהם, אבל מישהו, מסתבר, מוצא בהם דברים.
בסך הכל, זאת עשירייה שמנסה לקחת משהו "מכל העולמות". ואומנם אישית הייתי שמח לעשיריות אחרות (בין אם כזאת שמורכבת משוברי קופות ובין אם כזאת שמורכבת מסרטים אפילו יותר קטנים ולא מוכרים) אבל זאת, נו, עשירייה. אני מניח שנתרגל אליה.
אני לא מאמין שדני וילנב לא מועמד לבימוי
(ל"ת)
כן בחירה הזויה.אם הייתי קנת בראנה הייתי מהבושה מוותר על המעמד רק בגלל תפיסת הכיסא של וילנב
(ל"ת)
באמת?
לי דווקא בראנה היה נראה הימור די בטוח. ספילברג זה מי שהפתיע אותי (ושצריך להתבייש וכו וכו).
לא ראיתי את סיפור הפרברים אבל הרגשתי בלפסט זה סרט שתפור עליו לזכות בפרס הסרט בלי מועמדות לבימוי אפילו.
השנע שאני ממש יורד על הסרט אבל זה לא באמת המצב. הוא באמת אחלה של סרט ובראנה יודע מה שהוא עושה, אבל הוא פשוט לא בליגה.
אני מסכים איתך שעל בלפסט רשום "זוכה"
ואני אומר את זה מתוך חוסר חיבה עז לסרט הזה.
יש לזה תקדים?
כבר היה אי פעם סרט שהיה מועמד לעשרה פרסים אבל לא לבימוי?
הרי האוסקר מודים שהסרט מצטיין בכל כך הרבה תחומים, אז מה הם חושבים, שזה מקרה?ֿ
אם כל כך הרבה אנשים בתחומים שונים לחלוטין בהפקה עשו עבודה מצויינת, האם זה לא אומר שמי שניהל את הכל עשה עבודה טובה?
איך פול תומאס אנדרסון, שהסרט בבימויו לא הצטיין על פי האוסקר בשום דבר ספציפי מלבד בתסריט, קיבל מועמדות על הבימוי, אבל דני וילנב, שהסרט שלו הטציין על פי האוסקר ב-8 תחומים נוספים בנוסף לתסריט, לא קיבל?
טוב, לפחות אפשר להתנחם בכך שאם הביקורת תגיע לאוזני האוסקר, יש מצב שהם יתחרטו על ההחלטה המטופשת הזאת וכפיצוי יעניקו לוילנב בשנה הבאה זכייה בבימוי על ״חולית חלק 2״ ואז מעז יצא מתוק.
ג׳וקר.
מועמד ל-10 אוסקרים אבל לא לבימוי.
וכן, זה קצת מוזר.
לפי ימד״ב הוא כן היה מועמד לבימוי
(ל"ת)
היה מועמד לבימוי
(ל"ת)
נראה לי פשוט אין טעם לחפש הרבה היגיון בחוקיות של ההצבעות או המשמעות מאחריהן כי פשוט אין.
גם לא הגיוני שסרט יזכה בפרס הסרט הכי טוב בלי שהבמאי הועמד אבל זה קרה. שלא לדבר על זה שיש את העניין של הגילדות שמצביעות בנפרד. כלומר גילדת המאפרים שהצביעו לחולית הם לא בהכרח אנשים שיש להם דעה על הבימוי של הסרט או על הסרט בכללותו. בקיצור אין מה לחפש היגיון כי הוא בפח.
מסכים עם הרעיון הכללי של ההודעה שלך שאין מה לחפש הרבה היגיון במועמדים
אבל לא מסכים בכלל לגבי ההנחה שהסרט הזוכה בפרס הסרט חייב שיהיה מועמד על בימוי. זה ממש לא הכרחי בעיניי. סרט יכול להיות מוצלח ממש בזכות תסריט מבריק, למשל. כמובן שדרוש בימוי טוב בשביל להעביר אותו למסך אבל לא הכרחי שאותו בימוי יהיה מהחמשה הכי טובים של אותה שנה בשביל שהסרט יממש את הפוטנציאל המירבי שלו.
יש תקדים
אבל הוא רחוק – Airport מ-1970 עשה הישג דומה, וגם שנה לפני כן "אן של אלף הימים" (Anne of a thousand Days) עשה דבר דומה.
לגבי "מה הם חושבים" – הם לא. כל מועמדות מגיעה מענף אחר, ובעוד שכל הענפים האחרים עפו על חולית – הן ענף השחקנים (מה שהיה צפוי) והן ענף הבמאים (שלא היה) החליטו לא להעניק ל"חולית" מועמדות.
הוורדים אדומים
קולנוע זה כיף
טקס האוסקר
יהיה מעייף
בגלל זה לא צופים בו אלא מתעדכנים יום אחרי בזכיות , ואת כל הפאשלות והרגעים הבודדים השווים כבר יסכמו באיזה מהדורת שישי
(ל"ת)
תלוי
אם המנחים יהיו טובים יכול להיות מעניין
גיי קיי סימונס כמו מריל סטריפ כל מטאטא יורה
(ל"ת)
זה פיצוי על כל השנים שאקדמיה (של הטלוויזיה) התעלמה מפועלו באוז
(ל"ת)
ממתי לאוסקר מזיז מהבחירות שהיו באמי?
בכל מקרה המועמדות של סימונס תמוהה לחלוטין. הוא לא מביא משהו חדש בתפקיד אלא פחות או יותר משחזר תפקיד שעשה במיליון סרטים אחרים. עוד לא ראיתי אותו מביא לי משהו חדש ומעניין מאז וויפלאש.
ליידי גאגא זה חתיכת בום
(ל"ת)
ברכות לכוחו של הכלב על הזכייה באוסקר
(ל"ת)
אין סרט שדווקא יוסקה תעשה פריזיטים ותביא סרט ״זר״ לאוסקר ?
(ל"ת)
עוד לא ראיתי את יוסוקה
אבל המועמדויות הרבות האלה קצת מפתיעות. לא ראיתי סביבו באז, אהבה ושבחים במידה שמתקרבת לזו של פרזיטים, אז לא נראה לי, אישית, שזה יגיע לכדי קטיפת הפרס הגדול.
הבנתי תודה על התשובה
רק מבחינת ״לא ראיתי״
למיטב ידעתי לא צריך לראות את הסרטים כדי לדעת מצבם באוסקר, לא?
כמו שבעצם הסברת לאחר מכן (:
בהתחשב במועמדויות לבימוי לסרט ולתסריט, שבדרך כלל סרטים זרים לא חולמים אפילו לקבל
אני בהחלט רואה אפשרות שדבר כזה יקרה וזאת תהיה מעין אמירה של האוסקר ש״חשבתם שמה שעשינו עם פרזיטים היה חד פעמי? לא ולא. אנחנו מאוד רציניים ברצון שלנו להפוך את הטקס לבינלאומי ותתחילו להתרגל לכך שזוכים בינלאומיים בסרט זה דבר שקרה קורה ויקרה״.
אני תוהה אם לא יותר חשוב להם יהיה להוכיח
שזה שהם נתנו את פרס הבימוי והסרט לאישה זה לא היה חד פעמי.
לא חושב
זה מאוד נחמד שהחדש של אלמודובר (סרט יפה) קיבל מועמדויות (ואכן פנלופה קרוז מצוינת), וגם "האדם הגרוע בעולם" (סרט נהדר) קיבל יותר ממועמדות אחת, וכמובן היפני, אבל בניגוד ל"פרזיטים", נדמה לי שהפעם הם יהיו רק קישוט. סוג של עלה תאנה להגיד: הנה, אנחנו נותנים מועמדויות גם לזרים. אבל הם לא יזכו בכלום. חוץ מבקטגוריה של הזרים, כמובן (הופתעתי ש"לונאנה" נכנס. סרט נורא).
וממש לא ציפיתי
שלברוח יועמד גם במונפש, גם בתיעודי וגם בזר.
חשבתי שהפסיק להיות לי אכפת מהאוסקר אבל טקס ההכרזות הזכיר לי למה זה כיף כל כך
היו הרבה דברים שלא אהבתי (ההשמטה של 'חולית' על בימוי! קטגוריות השחקני משנה שכוללות בעיקר הופעות סבירות ולא יותר) שאני מעדיף להתעלם מהם כרגע ולהתמקד במועמדויות שכן אהבתי אהבתי:
המועמדות של 'האדם הנורא בעולם' בקטגורית התסריט המקורי, המועמדות של 'הנהגת של מר יוסוקה' על בימוי, שתי המועמדויות של 'אמהות מקבילות' ושלוש המומעדויות של 'Flee'. אני כבר מזמן מאחל ליום שבו האוסקר יפסיק להיות טקס כל כך אמריקאי (גם במועמדויות וגם בנושאים הפוליטיים שמתעסק בהם) ויפנה ולו קצת יותר לקהל הבינלאומי שמרכיב את מרבית צופיו. אני כבר יכול לדמיין איך בעוד עשרים-שלושים שנה מעכשיו יהיה לנו באופן קבוע 3-4 סרטים זרים המועמדים לפרס הסרט לצד שאר הומעמדים האמריקאיים, הייתי גם מעדיף אם קטגורית הסרט הזר הייתה יורדת לגמרי. הזכייה של 'פרזיטים' הייתה צעד ענק לכיוון הזה. והשנה לא רק ש-'הנהגת של מר יוסוקה' הצליח להשיג ארבע מועמדויות כולל בימוי, תסריט וסרט אלא שהוא לא הסרט הזר היחיד שכיכב מחוץ לקטגורית הסרט הזר.
ג'סי בקלי קיבלה מועמדות על התפקיד המדהים שלה ב-'הבת האפלה'! לא רק שמגיע לה, אלא שמתוך כל חמשת המועמדות בקטגורית השחקנית המשנית היא היחידה שנתנה הופעה ששווה אזכור בטקס פרסים כלשהו.
המועמדות של 'טיק, טיק…בום!' על עריכה גם הייתה מנחמת לאור ההתעלמות מהסרט בשאר הקטגוריות. תמיד הערכתי את קטגורית העריכה כאחת מהכי יוקרתיות של הטקס ומגיעה לו מועמדות עליה.
פרס הסרט שחשבתי שאדלג עליו ועכשיו כנראה אשלים הולך ל...
"לונאנה: יש יאק בכיתה" (בפער קטן: "ארבעה ימים טובים").
סרט חמוד מאוד
אם כי מאוד תעמולה בוטהנית. אבל באמת חמוד מאוד!
פעם ראשונה מאז 2014 (ופעם שנייה בסך הכל) ששני סרטים של מארוול מועמדים לאפקטים
תשובה מנצחת לדיון שהתקיים פה לאחרונה על האפקטים במארוול (זה כבר לא ״צריך היה איזה סרט אחרון כדי לסגור את החמישייה״ זה כבר למעלה משליש מהמועמדים ובהחלט מעיד על הערכה של האוסקר לאפקטים במארוול).
מה שמפתיע בקטגוריה הזאת זה שגודזילה נגד קונג לא הצליח להיכנס למרות האפקטים המאוד מושקעים שלו והעובדה שקונג משתתף בו.
לא מפתיע בכלל שמטריקס נעדר מהקטגוריה הויזואלית
הסרט איכזב מאוד גם בתחום הזה.
ההימור מהפוסט הקודם על איך שהאקדמיה נהיית יותר בינלאומית
התברר כנכון הרבה יותר משנדמה. לא רק שיוסוקה נכנס לבימוי ולסרט, גם טרייר נכנס לתסריט עם "האדם הגרוע בעולם" ו"לברוח" עשה את הטרייפקטה שואלס עם באשיר לא הצליח. אני אגב היחיד שמופתע מההתעלמות המוחלטת מהסרט האיראני? אולי נמאס להם כבר מפרהאדי..?
וה Head-canon שלי הוא שג'סי פלמונס ובקלי מועמדים על "אני חושבת על לסיים את זה".
ומי רוצה לעשות הימורים להפתעות בטקס עצמו?
– אני חושב שאחרי שהפתיעה ונכנסה לקטגוריית השחקנית למרות ההתעלמות משאר הפרסים המקדימים – קירסטין סטיוארט גם תזכה.
– כוחו של הכלב מאכזב בזכיות. את שחקן משנה הוא יפסיד לקודה, תסריט לבת האפלה, בימוי וסרט לבלפסט (כן, ההימור הציני שלי זה שהוא יזכה).
– לברוח זוכה בתיעודי.
מה עוד?
וגם - סיפור הפרברים מחליף את חולית בתור הסרט שיקח את כל הפרסים הטכניים.
(ל"ת)
ברכות על האוסקר בילי אייליש
ברצינות, זה לא לגמרי ברור שהיא הולכת לזכות? אם המועמד מאנקאנטו היה ״We don’t talk about Bruno״ אז הייתה פה תחרות (השיר הארור הזה תקוע לי בראש ברמות של לט איט גו, בחיי).
אחרי שנה שבה כמעט לא צפיתי בסרטים, לפחות יכולה לומר שהמועמדויות האלה עושות לי ממש חשק לצפות בדי הרבה מהסרטים המועמדים. בראש ובראשונה Power of the dog, כי קשה לי להאמין שכל כך הרבה מועמדויות הולכות ברגל, אבל גם בבלפאסט, דרייב מיי קאר, טיק טיק בום, סמטת הסיוטים, הבת האפלה, קודה וליקריץ פיצה.
תכלס הסרט היחיד שממש לא בא לי לצפות בו גם אחרי כמות מועמדויות יפה זה משפחה מנצחת.
במבט מהצד, בהחלט נראה שג׳יין קמפיון מועמדת מובילה לבימאית, ומצב טוב שגם לסרט השנה. אני מניחה שיהיה לי יותר איכפת ויהיו לי יותר דעות למי מגיע, אחרי שאצפה לפחות בחלק מהסרטים המועמדים (תכלס ראיתי עד כה רק את Don’t Look Up ואנקאנטו).
אבל בינתיים, נראה לי כמו אחלה מועמדויות ואני מקווה שיהיו קצת הפתעות בקטגוריות הכביכול מוכרעות מראש כמו שחקן ראשי (לא וויל סמית) וסרט אנימציה (לא אנקאנטו).
גם אני מרגיש
שעכשיו בא לי לצפות בהרבה מהסרטים שהפסדתי. יש משהו ממש מרגש במועמדויות ובטקסיות של הכל. אני מקווה (עבור תעשיית הקולנוע) שעוד אנשים ירגישו ככה, ולקרוא את התגובות פה שמהדהדות את זה ממש מעורר אופטימיות.
אני ממש לא רואה את קטגוריית האנימציה כקטגוריה מוכרעת מראש לטובת אנקאנטו
אני רואה פה קרב משולש לא קל בין אנקאנטו משפחת מיטשל ולוקה ודי קשה לדעת בוודאות מי מביניהם יקח את הפרס.
יש, אם כבר, קטגוריות אחרות שנראה לי שיותר הוכרעו מראש, כמו האפקטים (חולית) הצילום (הטרגדיה של מקבת) או השיר (לא זמן למות).
למה הצילום סגור ל-'מקבת'?
(ל"ת)
כי שחור לבן
(ל"ת)
הלוואי שהייתי חושבת שיש סיכוי
למשפחת מיטשל, כי בעיני זה ביי פאר סרט האנימציה הכי מוצלח שיצא השנה (ופה בניגוד ליתר הקטגוריות ראיתי כמעט את כל המועמדים).
לא חושבת שלוקה ממש מהווה תחרות לאנקאנטו כי התזמון של היציאה של אנקאנטו הרבה יותר טרי ויש לזה אימפקט, וגם כי התחושה היא שאנקאנטו היה להיט הרבה יותר גדול (עד כמה שקשה להעריך את הדברים האלה בעידן הסטרימינג).
בכל אופן, לוקה ואנקאנטו די שקולים מבחינתי, שניהם היו חביבים אבל לא התעלו, ולכן מה שתכלס ישמח אותי בקטגוריה הזו זה המיטשלים, אבל מרגיש לי קצת חסר סיכוי כרגע.
לגביי הקטגוריות הטכניות, אני אהיה חייבת לראות כמה מהסרטים כדי שיהיה לי איכפת. זה חלק מהסיבה שכרגע אני פחות מתייחסת אליהן.
הדו קרב האחרון
אהבתי ממש את הסרט הזה, לא יכלו לתת לו מועמדות באחת הקטגוריות? .גם לרידלי סקוט יכלו לפרגן.
אז מסתבר שמלבד העובדה שוויל סמית׳ מועמד לשחקן (וכנראה גם יזכה)
הוא גם קיבל מועמדות לסרט הטוב ביותר.
כך שמעתה וויל סמית׳ הוא לא רק שחקן מועמד לאוסקר אלא גם מפיק מועמד לסרט הטוב ביותר.
בהחלט שדרוג במעמד שלו, וזה עוד לפני הזכייה הצפוייה שלו.
יותר הזוי שבראדלי קופר קיבלת היום את המועמדות התשיעית שלו
(ל"ת)
התווספו כמה הערות ודברי סיכום כלליים, למי שנכנס רק בהתחלה
אני עוד חייב לכם השלמה על הקטגוריות הטכניות אבל נראה שזה יהיה רק מחר, לצערי.
אז
האם קמפיין האוסקר של ספיידרמן נכשל בגלל פדיחת ההרשמה לבאפט"א או שמלכתחילה לא באמת היה פה סיכוי?
לא זה ולא זה?
אני חושב שהקמפיין שלו נוהל לא נכון (והבאפט"א בהחלט חלק) אבל אני לא חושב שזה רק ההרשמה שסגרה לו את הסיכויים. אני לא חושב שמספיק אנשים, כולל מבקרים, באמת האמינו בו או דחפו אותו או העריכו אותו בשביל שזה יקרה אבל זה לא אומר שמלכתחילה זה היה חסר סיכוי לחלוטין.
איזה פאדיחה הייתה בבאפט״א?
(ל"ת)
היתה לי תחושה שחולית יקבל מועמדות לסרט ולחבילה הטכנית "בלבד".
במידה והסרט השני יתקבל טוב אני מאמין שהחגיגה תתחיל אז. זה סיום השלב הזה בסיפור והספר מלא בהפגזות די מטורפות שיהפכו את הסיקוול לספקטקל של ממש.
כמה דברים רנדומליים שמשמחים אותי:
הנהגת של מר יוסוקה לא רק בסרט הזר אלא בכללי, כולל במאי ותסריט מעובד
קריסטן סטיוארט בפנים
טרוי קוצור בפנים
בכללי CODA בפנים
ג'ארד לטו בחוץ
המיטשלים בפנים
סך הכל אחלה מועמדויות.
ישראל והאוסקר
ראיתי 12 סרטים ישראלים השנה, את רוב המועמדים הגדולים לאופיר ועוד קצת אחרים. חיבבתי את רובם, גם די בסדר עם "ויהי בוקר" שנשלח, היחיד שהיה יחסית וואו מבחינתי זה "אגדת חורבן".
ראיתי 4 מתוך 5 הסרטים הזרים שקיבלו מועמדות ועוד 3 מה-shortlist שלא קיבלו. אני מעדיף כמעט כל אחד מהם על כמעט כל סרט ישראלי שראיתי.
קצת נשארנו מאחור, לא? עם דרמות די "בסיסיות" שלא תמיד עובדות וכנראה כבר פחות מעניינות את האקדמיה האמריקאית. היחיד ששונה מזה ועשה משהו מיוחד הוא "אגדת חורבן", שאהבתי מאוד אבל סרטים זרים אחרים השנה עבדו עליי הרבה יותר. קולנוע עולמי תמיד מתפוצץ לאלף כיוונים כי הוא פשוט מכל העולם, אבל מרגיש שמזמן לא היה סרט ישראלי שממש הייתי רוצה שיקבל במועמדות לאוסקר, ולפי המועמדויות בשנים האחרונות אני לא היחיד. אני שונא את הקלישאות של "הקולנוע מת, כבר לא עושים סרטים טובים יותר" שאנשים אומרים בערך משנות ה-40 (או ה-70 על קולנוע ישראלי), אבל מרגיש שמשהו קצת נאבד בקולנוע הישראלי בחצי השני של העשור הקודם.
אני מסכים חלקית.
כלומר אנחנו מאד חיוורים בהשוואה לקולנוע העולמי. מה שמפליא אותי זה שתמיד אומרים שהסיבה היא שאין כסף אבל יצא לי לצפות בתזרים של סרטים מעולים גם ממדינות שהם לא בדיוק שיא המפותחות כלכלית.
אני לא מסכים עם זה שמשהו אבד בשנים האחרונות כי אני לא ממש זוכר שהיה זמן שהיינו ממש על הגל, יש כזה דבר תור הזהב בקולנוע הישראלי? כלומר אני יודע שיהיו כאלה שיחשיבו את תחילת שנות האלפיים או תחילת שנות ה10' אבל קשה לי להגיד שבאמת היה שם גל רציני.
מה שכן אני מאמין שיש הרבה יוצרים חזקים בארץ, הרבה מהם מתרכזים דווקא בעשיית טלוויזיה, ואני חושב שכוח יצירתי לא חסר. הבעיה היא בגוף שעושה את הסלקציה ומתוך אלף תסריטים שמוגשים לו יתן אור ירוק לשניים הכי סטנדרטים. מקווה שישתנה המצב. לפחות אפשר להתנחם בזה שאנחנו אומנם לא חזקים במיוחד אבל לא חסר גם דברים שאפשר להתגאות בהם.
אני לא מסכים לגבי האוסקר.
אפשר היה להרכיב את השורטליסט 17 פעמים ועדיין להשאיר סרטים טובים, מעניינים ומוכרים (ואפילו מוכרים מאד) בחוץ. בסופו של דבר ישראל היא מדינה קטנה ותעשייה קטנה, חשוב לזכור את זה. זה משחק נטו כמותי.
אני גם לא מסכים עם הרעיון שחזרנו לתקופת הדרמות הבסיסיות ותו לא. יש היום גיוון גדול מאד בקולנוע הישראלי, יותר מאי פעם. בעיניי סרטים כמו "הברך", "מותו של הקולנוע…" (רק מהשנה), דוחפים את השפה הקולנועית והביטוי הקולנועי קדימה בצורות הרבה יותר רדיקליות וחדשניות אפילו מ"אגדת חורבן". שלטון הדרמות הבסיסיות דווקא הלך והתרופף עם השנים (למרות שהן עדיין הרוב, אבל זה כנראה לנצח יהיה המצב בכל תעשייה לא-הוליוודית).
על זה אגיד
אגדת חורבן (לא דרמה), אחד בלב (לא דרמה) ונתראה בשמחות (לא דרמה). מוכן להוסיף גם את "תמונת הנצחון" (שאינו דרמה) למרות שלי אישית יש פחות התלהבות ממנו.
כל אחד משלושת אלה טוב, בעיניי, מרוב הקטגוריה הזרה (בטח לברוח, גם יד האלוהים – ואומנם זה נהיה יותר קשה מול "הנהגת" ו"האדם" אבל כן – אני נוטה לטובת הישראלים פה).
אז אני לא יודע מה ראית, ואני מסכים שנראה שחסרה "תהודה" לקולנוע הישראלי כמו שהיה לרגע קצר ב-2013-2014, אבל לא רק דרמות, וממש לא בסיסיות.
הסרטים האלה, וגם אלו שרביד אמר בתגובה קודם
חוץ מאולי "אגדת חורבן" שגם אני ציינתי אותו כבר וקצת "תמונת הניצחון" (דרמה עם קצת אקשן), הם לא בדיוק סרט אוסקר. לא רואה את נדב לפיד או נתראה בשמחות מגיע לשם.
וכמו שכתבתי בהודעה הקודמת, אישית העדפתי את הזרים שראיתי השנה גם על פניהם.
אני לא חושב שהבעיה שלך זה עם ה"דרמות", אלא עם ה"בסיסיות"
אם אני מבין נכון מאיפה אתה מגיע, הבעיה שלך לא הייתה נפתרת אם במקום דרמות בסיסיות היינו טובעים בקומדיות בסיסיות. השאלה היא אילו סרטים דוחפים את הקולנוע קדימה, מחדשים, נותנים איזו חוויה חושית או רגשית שאתה לא מקבל מסרטים כמו "ויהי בוקר" (עם כמה שאני אהבתי אותו).
זה הדבר העיקרי שמבדיל בין "אגדת חורבן" לדרמה בסיסית (בעיניי).
הדבר היחיד הנוסף שהופך אותו למיוחד זה שיש בו יותר אלמנטים של סרט ספקטקל הוליוודי (סרט תקופתי, אקשן, מוזיקה, תלבושות וכו'), אבל לנצח אתה לא תראה יותר מידי מאלו בקולנוע הישראלי מאותה סיבה ש(אני חושד) "אגדת חורבן" הוא… מה שהוא ולא סרט מצולם "רגיל" – אין פה את הכסף הזה, וזה בסדר ואפילו דבר טוב. אם אני מדמיין את "אגדת חורבן" כסרט מצולם, הוא היה עולה יותר מכל הסרטים שיהונתן ואני ציינו ביחד והיה למעשה "מחליף" את כולם.
ו"אחד בלב", בעיניי, יכול להיות סרט אוסקר בדיוק על אותו משקל של "האדם הגרוע בעולם". מה יש בשני שאין בראשון שהופך אותו ליותר "סרט אוסקר"?
כן, לזה יותר התכוונתי
במיוחד הפסקה הראשונה.
לגבי הפסקה השנייה – לא מדבר על אלמנטים של ספקטקל הוליוודי, אחרת "תמונת הניצחון" היה מוביל מבחינתי. אני הייתי שמח לראות את "בית לחם", "גט", "אפס ביחסי אנוש", "הזאב הרע", "בלדה לאביב הבוכה" ועוד סרטים כאלה בירשאל ובאוסקר. הייתי מאוד בעד "הערת שוליים" גם כשהיה מועמד. ממעבר זריז על פרסי אופיר מלפני עשור, כמעט כל שנה יש לפחות סרט אחד כזה מבחינתי. ב-5 שנים האחרונות לא מצאתי אף אחד.
בסוף את "האדם הגרוע בעולם" אהבתי יותר מכל סרט ישראלי השנה והוא עבד לי הרבה יותר טוב מ"אחד בלב". מבין את זה שהוא או אגדת החורבן היה יכול לתפוס את המשבצת הזו אצל אנשים, אבל אצלי הם לא. ונראה שגם אצל האקדמיות.
רגע, שנייה, התבלבלתי
הסוגיה היא איכות הקולנוע או איכות הסיכויים שלנו להיכנס לאוסקר? כי אלה שתי שאלות שונות מאוד מאוד.
משהו באמצע מבחינתי - איכות "סרטי האוסקר" שלנו
ובזה אנחנו הדרדרנו לדעתי.
אה. לא יודע
חושב ש"הנה אנחנו", "אפריקה" או "קולות רקע" לחלוטין ברמה אם מישהו היה שולח אותם ומתייחס אליהם. "ויהי בוקר", נגיד זאת כך, הוא לדעתי מהסרטים הגרועים של התקופה האחרונה. אז, כן, היו פספוסים ועוד עניינים אבל אני לא בטוח שהרמה באמת ירדה מאז "הערת שוליים".
לפרוטוקול: אמרנו "המועמדת לאוסקר מגי ג'ילנהול" כבר ב 2010!
נכון, ככה זה שעובדים בלחץ
(ל"ת)
לגבי הפרס הראשי
מלבד נתונים סטטיסטיים כאלו ואחרים, נראה שבשנים האחרונות יש נטיה חזקה יותר להעניק את הפרס לסרטים קשוחים על פני crowd pleasers (כולל הזכיות המפתיעות של אור ירח, צורת המים ופרזיטים). נראה לי ש"כוחו של הכלב" נמצא במקום אידיאלי מהבחינה הזו.
יש מועמד ישראלי אחד
ניב אדירי, בקטגוריית הסאונד, על בלפסט. הוא כבר זכה פעם אחת בעבר ויש מצב שגם הפעם. נחזיק אצבעות כי הוא ישראלי ולא אכפת לנו באמת ממה שהוא עשה שם כי הוא ישראלי וגם אם הוא היה עושה עבודה איומה היינו מחזיקים לו אצבעות כי הוא ישראלי ואנחנו אוהבים ישראלים. זהו. ישראלי.
כן, אבל בלפסט זה באירלנד ואירלנד זה אנטישמים
(ל"ת)
*אירלנד של הסיקסטיז, בעיקר עסוקים בלשנוא את עצמם
והקאסט כולו די ידוע בתור סבבה עם יהודים או ישראלים (אלא אם כן ג'וד היל הספיק לשנוא יהודים באחת עשרה שנותיו) אז אנחנו בעדו
לא הישראלי היחיד
יש גם את אסתר שורר על ההפקה של ריה והדרקון האחרון
*אסנת שורר
(ל"ת)
ראיתי את השם שלה אבל לא קישרתי לישראל משום מה
ניב אדירי כבר מוכר יותר בתור אחד מהחמישה שזכו (אם לא מחשיבים את פורטמן)
לה זו כבר מועמדות שנייה
אחרי שהייתה גם מועמדת על "מואנה" ב-2016 והפסידה שלא בצדק ל"זוטורופיה"
מה שיפה אצל מגי גילנהול
שהיא שיחקה בצמד בתור אחת שהופכת מזונה לבמאית (פורנו אבל עדיין)
והנה התפקיד הופך למציאות
לא יודע מה אתכם, אבל
אני מאחל את האוסקר בתלבושות- לחולית. זה פשוט יפה מידי. וכן, היו כמה רגעים גאוניים שראויים להערכה. במיוחד שבקטגוריה הזו לא מרבים להופיע סרטי מד"ב אלא דרמות היסטוריות ודומיהן.
אזכיר שבזמנו הפנתר השחור גם כן זכה באוסקר. למרות ששם לתלבושות היה תוספת יתרון בגלל כל הפולקלור העדתי היפיפה שהקיף אותן.
הסיכויים קלושים עד לא קיימים
נראה לי שלכל אחד מהמועמדים האחרים, כולל קרואלה, יש סיכויים יותר גדולים לזכות בתלבושות.
חולית יותר נמצא בקטגוריה הזאת בתור האחד שלא ציפו בכלל שיהיה מועמד ועצם המועמדות היא ניצחון בשבילו.
ואמנם הפנתר השחור באמת השיג ניצחון עם תלבושות שונות מהמקובל, אבל מצד שני שם היה גם את עניין הגיוון האתני.
זה היה נראה כמו הרגע הנכון לתת לרות׳ אי. קרטר להיות הזוכה הראשונה אי פעם בקטגוריה הזאת מהקהילה האפרו-אמריקאית (כנ״ל בקטגוריית הבימוי האומנותי, שם זה לא רק היה זכייה ראשונה אלא גם מועמדות ראשונה אי פעם).
לחולית אין איזה קלף מנצח שכזה, מה גם שיהיו פרסים אחרים שהוא כנראה יקח (פסקול, אפקטים, סאונד ובתקווה גם עריכה) כך שהאוסקר ירגישו לגמרי בנוח להעניק את פרס התלבושות לסרט יותר ״שגרתי״.
בקיצור, לא כדאי לפתח ציפיות.
הסרט האנימציה של לפני אנקאנטו הגיע לגמר?
.
האדם הגרוע בעולם
אמור לצאת בארץ מתישהו? או לפחות הקרנות בסינמטקים?
רגע, אז מה קורה עכשיו?
הטקס הוא ב 27 למרץ.
זה אומר שבחודש הקרוב אנחנו הולכים לראות את כל השחקנים שברשימת המועמדים טוחנים הופעות בלייט נייטס האמריקאיים? איך בדיוק עובד הPR עכשיו?
עכשיו יהיו כל הטקסים שמנסים לחזות את האוסקר
הגילדות, BAFTA, אנני, כל אלה. ותוך כדי כל העסק המועמדים יתראיינו/ישבו בפאנלים ועוד שיט כזה
אני לא חושבת שהפרסים האלה "מנסים לחזות את האוסקר".
ברובם, אלה אנשי מקצוע שמפרגנים לקולגות. מכיוון שרוב אנשי המקצוע האלה חברים גם באקדמיה, הבחירות שלהם עשויות להצביע גם על מה יצליח באוסקר, אבל זו לא המטרה של הפרסים.
אולי זה לא המטרה של מארגני הטקס
אבל נראה שבפועל זה העניין היחיד שיש לאנשים בטקסים הללו, עוד קצת חישובים, סיכויים וסטטיסטיקות. וכמובן אנשי אנשי התעשייה תמיד נהנים לחלק לעצמם פרסים. דווקא הפרסים עם האופי היותר אלטרנטיבי אבל פחות תואם אוסקר, כמו האינדיפנדט ספיריטס, מושכים יותר תשומת לב מאשר כל נספחי האוסקר למיניהם שאני בקושי זוכר את שמותיהם (יש אחד גותהאם נכון? מה הקטע עם זה?)
טוב, זה מאד תלוי באנשים.
מן הסתם חזאי אוסקר מתעניינים בפרסים האלה רק כאינדיקטורים. רוב האנשים לא מתעניינים בהם בכלל, וגם באוסקר בקושי.
גותהאם זה כינוי ישן לעיר ניו יורק, ובעיקרון זה גם פרס של סרטים עצמאיים, כמו האינדי ספיריטס.
לא התכוונתי שהם ליטרלי מנסים לחזות את האוסקר
פשוט… את יודעת
אאוץ'
ייתכן שאני במצב הגרוע ביותר אי פעם מבחינת סרטים מועמדים שאני יכול לסמן שראיתי במועד ההכרזה עליהם. לפחות יש לי חודש וחצי להשלמות.
סרט – ראיתי פה רק את "חולית" ו את "אל תסתכלו למעלה", ושניהם מועמדים כאן ליותר מדי פרסים. כלומר, ליותר מאפס. אם כבר, הם צריכים להיות בראזי.
משחק – אוליביה קולמן הייתה טובה, אבל ג'סי באקלי הייתה נהדרת (ואחד הליהוקים הכי טובים אי פעם של גרסה צעירה של שחקנית אחרת). יכול להבין את המועמדות של בארדם, אבל קידמן ממש לא הרשימה אותי וסימונס…כלומר, אני אוהב אותו אבל גם הוא לא עשה כאן שום דבר מיוחד.
תסריט – לסורקין לגמרי נעשה עוול, לאדם מקיי אין שום סיבה להיות פה.
עריכה – "בית גוצ'י" לגמרי היה צריך להיות כאן, לו רק בשביל קאט נהדר של ג'ארד לטו וצופר רכב.
שיר – קודום כל, "Surface Pressure" הוא השיר הכי טוב ב"אנקנטו" בפער ענקי ומבאס שהוא לא כאן. ודבר שני, כמו שכתבתי בביקורת, השיר של בילי אייליש הוא כדור שינה ואם היא תגיע להופיע איתו יש סיכוי לא רע שחלק מהקהל ירדם. אולי גם חלק מהצופים בבית.
אנימציה – משפחת מיטשללללללל! ההפתעה הכי משמחת כאן, ולגמרי הפייבוריט שלי.
למה ככה
חולית ראוי לחלק מהפרסים הטכניים שהוא מועמד אליהם
אבל למה ללכלך
בעיקר על הסאונד של "בלפסט" במהלך הכתבה, כשזו אחת הקטגוריות הבודדות שמועמד אליהן ישראלי? אפשר לפרגן קצת בצביעות, או אולי לצנזר את דעתנו בצניעות. אחרת מה יבדיל בינינו לבין טוקבקיסטים מורידים/משמיצים בטמקא?
תראה, כשנכתבה הכתבה לא ידעתי שאחד המועמדים הוא ניב אדירי
וגם אחרי זה – כל הכבוד לו, הלוואי שינצח, היידה ישראל, זאת מועמדות תמוהה (שמצביעה על כך שלבלפסט עוד יש סיכוי למרות הפספוס בעריכה).
מממ...מה?
לא הבנתי – אם לא נפרגן לישראלי כי אנחנו לא חושבים שמגיע לו, או שנפרגן לו אפילו שאנחנו לא חושבים שמגיע לו, אז *כן* נהיה כמו הטוקבקיסטים? אני די משוכנע שזה הפוך.
יש מנחות לטקס
איימי שומר, וונדה סייקס ורג'ינה הול נבחרו להנחות.
חשבתי שהרגע הזה לעולם לא יגיע
(ל"ת)
נכון לעכשיו הן המנחות
עכשיו החבר'ה ה"טובים" בטוויטר מחפשים עליהן לכלוך…
טיפשים, שיחפשו ברדיט.
שם איימי שומר נחשבת לבערך היטלר, אולי אפילו פחות פופולרית.
אני לא עף עליה בתור קומיקאית
אבל השנה (שעברה, אני בראש עדיין ב21)היא נתנה חתיכת הופעה דרמתית משובחת בסרט "אנושיים". למעשה לא זיהיתי אותה בכלל בסרט ורק אחרי שקראתי את רשימת השחקנים נפל לי האסימון.
וזה משעשע כי היא יהודיה
בכלל, מישהו הופתע שמדובר בשלוש נשים שתיים מהן שחורות ואחת יהודיה?
האמת שלא חשבתי על זה, שזה סימן טוב
(ל"ת)
על סייקס ורג'ינה הול אולי ימצאו משהו שיערער את המצב
אבל שומר כבר "עברה ביטול" וזה די מאחוריה – האשימו אותה בגניבת בדיחות, בכמה בדיחות שאולי יותר מדי מתקרבות לגזענות ואז היא שתקה כמה שנים, ועכשיו היא חוזרת.
אז כלומר, האם יכול להיות שאנשים ינסו להוריד אותה בגלל זה? אולי. אבל היה כבר גל די גדול בנושא, ונראה שהוא חלף אז אני חושב שהיא "בטוחה".
למה לגנוב בדיחות לא מצחיקות?
(ל"ת)
כי זה יותר קל מלכתוב בדיחות לא מצחיקות
(ל"ת)
רק מעדכן על הזכיות המאוד מוזרות ב-SAG
שחקן ראשי – וויל סמית' (סבבה)
שחקנית ראשית – ג'סיקה צ'סטיין (הפתעה נעימה)
שחקן משנה – טרוי קוצור (יאיייי)
שחקנית משנה – אריאנה דהבוז (אכזבה צפויה)
קאסט – CODA (מהמהמהמהמהמהמה?)
אנסמבל פעלולנים – אין זמן למות (לא מעניין אותי באמאשכ'ם)