טוב, כן, זה באמת קורה: גם השנה יהיו אוסקרים. אולי אתם שם עוד לא שמתם לב לחלוטין, אבל בסריטה, נניח, עוקבים אחרי המירוץ המתפתח לאיטו בקטגוריית הסרט הבינלאומי, ויש אפילו איזה ארגון או שניים (בעיקר לסרטים סופר-עצמאיים) שפרסמו את המועמדויות שלהם. אז אני מניח שנצטרך גם אנחנו להכין את עצמנו מראש לעונת האוסקר הקרובה, להתמודד עם הייפ, בקלאש, גילויים סביב "מי הכוכבים האהובים עליכם שהם בעצם מתנגדי חיסונים" ועוד שטויות.
השנה הטקס יתקיים ב-27 במרץ, קצת יותר מוקדם משנה שעברה וקצת יותר מאוחר ממה שהיה בשנים שלפני כן. אבל זה לא השינוי העיקרי, אלא העובדה שהשנה אנחנו יודעים בוודאות מה יהיה מספר המועמדים, והוא 10 – לא "מספר מ-5 עד 9". בנוסף, הוא יסכם רק 10 חודשים של קולנוע ולא 12, וזה מכיוון שהטקס של השנה שעברה לקח את הסרטים שיצאו עד סוף פברואר – אז הפרס השנה הוא בעצם "הסרט הטוב ביותר של (רוב) שנת 2021". לא שזה משנה.
חוץ מזה יש עוד שינויים מינוריים בקטגוריות אחרות, אבל למי אכפת, בואו נגיע לעניין שהוא הסרטים שכרגע מסתמנים כאלה שהולכים להיות מועמדים השנה לפרס הסרט הטוב ביותר.
מה זה: סרטה החדש של ג'יין קמפיון ("הפסנתר"), על חוואי קשוח (בנדקיט קאמברבץ') שמתערער כאשר אחיו מתחתן.
מתי זה: יצא בבתי הקולנוע.
כן: ג'יין קמפיון היא אחת מהקולנועיות המוערכות ביותר בעולם כרגע, אבל האוסקר די שכח ממנה מאז "הפסנתר" אי אז ב-1993. שילוב של "לפרגן ליוצר מוערך", "לתת פרס לאישה" וגם סתם לפרגן לאחת מיצירות המופת של השנה עשוי לדחוף את הפרס לכיוונו. לנטפליקס כמעט תמיד יש סרט אחד או שניים בין המועמדים, והפעם נראה שהז'יטונים שלהם עליו.
אבל: נטפליקס עוד לא הצליחו אף פעם לנצח בפרס הגדול. האם דווקא השנה הם יצליחו, עם סרט די קטן ומבאס – בעוד שיש לו תחרות גדולה, משמחת ומלהיבה?
פרט טריוויה אקראי: כדי להתכונן לתפקידו, בנדיקט קאמברבץ' לא התרחץ למשך שבועיים.
מה זה: סרטו החדש של קנת בראנה ("תור", "מהומה רבה על לא דבר", "רצח באוריינט אקספרס"), אחד האנשים עם הפילמוגרפיה הכי אקראית אי פעם. הסרט מבוסס על ילדותו בצפון אירלנד בזמן המתיחות והמלחמה ששם.
מתי זה: אולי ישתנה, אבל כרגע מיועד ל-28/1.
כן: הסרט מקבל שבחים מקיר אל קיר, הוא אמנותי (תראו! שחור לבן!) והאקדמיה בסך הכול אוהבת את קנת בראנה כשהוא לא עושה שטויות מוחלטות. נכון לעכשיו, הכול עובד לטובתו.
אבל: מאוד מוקדם בעונה, וסביר להניח שהסרט עוד יקבל מהלומה או שניים על כך שבעידננו הוא לא הסרט ה"נכון" לתת לו את הפרס. השאלה היא אם יצלח אותן בדרכו כמו "הספר הירוק" או יפנה את המקום לסרטים אחרים.
פרט טריוויה אקראי: אם בראנה יהיה מועמד לתסריט מקורי ועל הפקה, הוא יהיה (ממה שהצלחתי למצוא) האדם שהיה מועמד בהכי הרבה קטגוריות שונות: הפקה, בימוי, תסריט מקורי, תסריט מעובד, שחקן ראשי, שחקן משנה וסרט קצר.
מה זה: סיפורם של אבא של ונוס וסרינה וויליאמס, ואיך עזר לבנות שלו להפוך לכוכבות טניס אדירות.
מתי זה: בבתי הקולנוע כרגע.
כן: דרמת ספורט מרוממת נפש? ביוגרפיה? כוכב ענק בתפקיד ראשי שנורא נורא מתאמץ לאוסקר? כן כן כן!
אבל: האם באמת תעבור עונת פרסים שלמה בלי שאף אחד יזכיר את המעשים האיומים שריצ'ארד וויליאמס עשה?
פרט טריוויה אקראי: 80% מתקציב הסרט הוא, על פי הדיווחים, השכר של וויל סמית'. תקציב הסרט, למי שתהה, מוערך ב-50 מיליון דולר.
מה זה: דני וילנב ("המפגש", "אסירים") מביא למסך את החצי הראשון של הספר הראשון של סאגת חולית, ואם אפילו הוא לא הצליח לסיים אותה בשעתיים וחצי, אני לא משוכנע שאתאר אותה כמו שצריך במשפט וחצי.
מתי זה: כבר יצא.
כן: פרויקט שאפתני, אינטליגנטי, ומעניין שבא כאילו לצאת נגד מצב שוברי הקופות בימינו ולהראות שאפשר לעשות את זה אחרת.
אבל: האם הסרט באמת הצליח? התגובות ברובן נלהבות, הקופות ברובן נשברות – ובכל זאת יש תחושה שהוא קצת "קטן" ממה שהוא היה אמור להיות.
פרט טריוויה אקראי: רבקה פרגוסון, שמגלמת את אימו של טימותי שלמיי, מבוגרת ממנו רק ב-12 שנים. שלמיי, בן 23, מבוגר מהגיל שבו פול היה בתחילת סדרת הספרים ב-8 שנים.
מה זה: סרטו החדש של גיירמו דל טורו ("צורת המים", "פסיפיק רים"), הגרסה הקולנועית השנייה של ספרו של וויליאם לינדזי גרשהם. עובד קרנבל פוגש פסיכיאטרית מסתורית ומשם הדברים מסתבכים.
מתי זה: 6/1/2022.
כן: בפעם שעברה שגיירמו דל טורו ביים סרט הוא סיים אותו עם שני אוסקרים, על בימוי הסרט ועל הפקתו, ויש לסרט באזז רב וציפיות גבוהות.
אבל: אף אחד עדיין לא ראה את הסרט הזה. האם הוא באמת טוב?
פרט טריוויה אקראי: אחד משני סרטים ברשימה שבהם ברדלי קופר החליף את ליאונרדו דיקפריו (השני הוא "ליקריץ פיצה").
מה זה: סרטו החדש של האחים, מצטער, האח כהן (ג'ואל, לא איתן). עיבוד מחדש ל"מקבת", בשחור ולבן.
מתי זה: כפי שזה נראה, ב-14/1, אבל רק באפל טיוי+.
כן: האח כהן! שייקספיר! דנזל וושינגטון! פרנסס מקדורמנד! ביקורות משבחות!
אבל: האם זה אמנותי-פלצני מדי? ומתי הייתה הפעם האחרונה שלאקדמיה היה בכלל אכפת משייקספיר?
פרט טריוויה אקראי: אם הסרט באמת יצליח באוסקרים, הוא יהיה העיבוד הראשון למקבת שיצליח לעשות כך. אם הוא לא, אז נראה שקללת מקבת הפילה גם אותו.
מה זה: סרטו החדש של פול תומאס אנדרסון ("חוטים נסתרים", "זה ייגמר בדם"), סיפור התבגרות בלוס אנג'לס של תחילת שנות השבעים.
מתי זה: 30/12 בבתי הקולנוע.
כן: פול תומאס אנדרסון הוא אחד מהבמאים המוערכים ביותר בהוליווד בימינו, ובאוסקר תמיד אוהבים סיפורים על הוליווד ולוס אנג'לס, והביקורות נופלות לרגליו.
אבל: האם זה "סרט מבקרים" שכאשר יפגוש את התעשייה יתפוצץ וייעלם?
פרט טריוויה אקראי: בניגוד לשמו, אין בסרט לא ליקריץ ולא פיצה – זה שם של איזה חנות תקליטים בכלל.
מה זה: סרטו החדש של אהרון סורקין ("משפט השבעה משיקגו"), שבו ניקול קידמן וחבייאר בארדם מגלמים את לוסיל בול ודזי ארנז.
מתי זה: על פי איך שנראה כרגע, באמזון פריים ב-21 בדצמבר.
כן: סרטים של סורקין נוטים להצליח עם האקדמיה, לפחות בשלב המועמדויות. ובעוד שרבים הרימו את האף על הליהוק, הביקורות הראשונות על הסרט היו נלהבות.
אבל: "משפט השבעה משיקגו" בא עם הרבה באזז שכולו נגמר עד לטקס עצמו, וממנו הוא יצא בלי פרסים. האם זה ישפיע על "ריקרדו"?
פרט טריוויה אקראי: את התפקיד של לוסיל בול הייתה אמורה למלא אוסטרלית אחרת במקור: קייט בלנשט.
מה זה: סרטו החדש של אדם מקיי ("מכונת הכסף", "סגן הנשיא"), שבו שני אסטרונומים מנסים להזהיר את האנושות מפני מטאור שעתיד לפגוע בה.
מתי זה: בנטפליקס ב-24 בדצמבר, בקולנוע ב-9 בדצמבר.
כן: הסאטירות של אדם מקיי התחבבו על האקדמיה, ואומנם הפעם הוא עוסק בתרחישים בדיוניים, אבל הרוח דומה. הביקורות מפרגנות.
אבל: קומדיות זה תחום בעייתי, גם כשהן סאטירות. האם מקיי יכול להמשיך להתחבב על האקדמיה לעד?
פרט טריוויה אקראי: הטאגליין של הסרט הוא "מבוסס על אירועים שבאמת יכולים לקרות" שזה טאגליין לא טוב בכלל. טוב, בסדר: יש בין צוות השחקנים 9 פסלי אוסקר על משחק. שליש מתוכם שייכים לאדם אחד: מריל סטריפ.
מה זה: סרטו החדש של סטיבן ספילברג, רימייק ל"גבירתי הנאווה".
מתי זה: 9/12.
כן: ספילברג! סיפור הפרברים! זהו, סיימנו, תנו לנו את כל האוסקר.
אבל: האם באמת צריך רימייק ל"סיפור הפרברים"? האם באמת ספילברג הוא האדם הנכון לזה? ואיך הסרט הזה, שאף אחד עוד לא באמת ראה, בעצם?
פרט טריוויה אקראי: ריטה מורנו, שזכתה באוסקר עבור תפקידה בסרט המקורי, חוזרת בסרט הזה, אם כי בתפקיד אחר.
ואולי?
המירוץ עדיין לא לחלוטין להתייצב, ואפילו סרטים שכבר יצאו וזכו לשבחים יכולים למצוא את עצמם בחוץ, ולהיפך – סרטים שעוד לא חשבנו עליהם כמתמודדים עלולים להפתיע את כולנו. אז האם, למשל, הביקורות החצויות יפגעו ב"בית גוצ'י", או שיש לו קהל אוהדים אוהב וזה מספיק? האם הסרט הביוגרפי על הנסיכה דיאנה "ספנסר" יצליח איפה שהניסיון הקודם של הבמאי בביוגרפיה על דמות נשית בולטת, "ג'קי", נכשל? האם "קדימה קדימה" (C'mon C'mon) של מייק מילס, שעשה את "נשות המאה העשרים" שזכה להתעלמות די מופגנת, הפעם יצליח לארגן לבמאי יותר כבוד? או שמא הכבוד לסרט האינדי הקטן יילך ל"CODA"? האם האקדמיה שכבר פרגנה בעבר לג'ו רייט וגם למחזות זמר, תפרגן בגדול למפגש בין השניים, "סיראנו", וזה ייגמר במועמדות לפרס הגדול? ואצל נטפליקס השאלה היא תמיד אותה שאלה: האם הם יצליחו להחזיק את כל הביצים שלהם בסל או שחלק ייפלו בגלל שהם יתמקדו בסרטים החזקים יותר? "טיק, טיק… בום!" ו"הבת האפלה" נמצאים כרגע על התפר, והקמפיין של חברת הסטרימינג ישפיע על מצבם.
טוב, לפחות קנת בראנה יודע שפרס האוסקר לצילום כבר מובטח לבלפסט
(כי הסרט בשחור לבן, אלא מה?)
ואגב, קנת בראנה הוא לא הבמאי היחיד שהחליט עכשיו לעשות סרט בערך אוטוביוגרפי על ילדותו.
סטיבן ספילברג הולך להוציא בשנה הבאה את The Fabelmans שהוא סרט חצי אוטוביוגרפי על ילדותו.
אז יאללה, מי הבמאי הבא שיחליט שהילדות שלו מאוד מעניינת ומצדיקה לעשות עליה סרט?
גם "מקבת" בשחור לבן
אז לכל הפחות תהיה תחרות בתוך הקטגוריה. אני אגב חושב שיילך ל"כוחו של הכלב", אבל בוא נראה איך זה יתקדם.
בבקשה בבקשה בבקשה שג'וד היל מבלפסט יהיה הג'ייקוב טרמבלי של 2021.
הילד מוכשר בטירוף.
בעולם מתוקן
היה ל-CODA אוסקר באז רציני, וגם לאוונגליון בקטגורית האנימציה.
וגם לאביר הירוק – אם לא בקטגוריות הגדולות אז לפחות בשלל הקטגוריות הטכניות.
אבל העולם אינו מתוקן.
לא הבנתי את הציפייה שקודה יהיה מועמד או יזכה באוסקר
מסכים שהוא נותן זרקור אור לחלק באוכלוסייה שפחות בא לידי ביטוי, אבל סך הכל הסרט די סולידי. לי הוא הזכיר את ההצגות החינוכיות שהיינו הולכים לראות מטעם בתי הספר. הכל מאד by the book, השתלשלות האירועים ואפילו הבדיחות צפויות עד כאב. אין לסרט איזה עוקץ או משהו שיהפוך אותו לזכור במיוחד.
הצגות שלוקחים אליהם בתי ספר, אבל עם תקציב של כמה עשרות מיליונים=סרטים שלאקדמיה יש חיבה אליהם
(ולפעמים אפילו נותנת להם את הסרט הטוב ביותר, ע"ע ספוטלייט והתרסקות). אותי הוא ריגש, מעבר לעניין הערכי שנובע ממנו, ואני חושב שהמקום ב-CODA שקהל המצביעים יכול להימשך אליו הוא דרך מרלי מטלין, אישה שבסקאלה ההוליוודית ממוקמת באיזור היוקרתי יותר של ה-B ליסט. ייתכן שתהיה מועמדת – שחקנית משנה היא קטגוריה לא פשוטה השנה – ויתכן ש-CODA יהיה מועמד על תסריט מעובד (קטגוריה יחסית יותר אוורירית). בסרט הטוב ביותר אני לא רואה את זה קורה, אבל אני לא חזאי טוב במיוחד. זכייה היא כנראה לא משהו שיקרה לו (אבל אוסקר שני עבור מטלין בפירוש יכול להיות סטייטמנט די מגניב מצד האקדמיה).
ספוטלייט זה אפילו לא הצגת בית ספר. זה מקסימום בני עקיבא
וואלה זה סרט מדהים.
מרגש, כתוב טוב והקאסט נהדר.
נראה לי קצת לא הוגן מצב בו אחד הסרטים המשמעותיים במירוץ
יהיה סרט שהוא בסך הכל גרסה נאמנה ויעילה באנגלית לסרט שעשו לפני 5-6 שנים בצרפתית, שגם הוא בתורו היה בסך הכל טייק על סרט גרמני (שהיה מועמד לאוסקר בקטגורית הסרט הזר).
למה לא, בעצם?
התחרות היא לא על מקוריות הרי.
ברור שלא (כולנו זוכרים את ״השתולים״)
אבל לא הרגשתי שהיה משהו חדש או מיוחד ב״קודה״ (חוץ מהקטע של הפיסי). אחלה סרט אבל האם יש שם מרכיב שיהפוך אותו לאחד הבולטים של השנה? לא יודע.
אני חושב שלו היו פחות סרטים "סוחפי קהל" בתחרות
הוא היה יותר בולט. כי הוא לא עושה משהו מיוחד, אבל הוא עושה את הלא-משהו-מיוחד הזה מאוד טוב. אבל כש"בלפסט" ו"משפחה מנצחת" יושבים לו על המקום של "סרט קטן על המשפחה שיכולה", הוא בהחלט נראה קצת פחות לידם.
נראה לי שהקולנוע במצב מספיק טוב
בשביל שהאוסקרים לא יצטרכו להתפשר על סרטים סוחפי קהל שאין בהם דבר אחד מיוחד. יצאו הרבה סרטים מיוחדים השנה, גם אם מסתכלים לכיוון היותר מיינסטרימי/ אוסקרי, לא חסר. קודה סרט חביב אבל כל תואר שיינתן לו רק יעשה עוול לסרט, כי ציפיות ממנו להיות משהו מעבר לצפיית צהריים חביבה שפורחת מהזיכרון פשוט נדונו לכישלון.
מה עם הדו קרב האחרון
עוד לא ראיתי, אבל סרט של במאי גדול על נושא רלוונטי שקיבל ביקורות טובות. אמנם הוא נכשל בקופות, אבל אין לו מספיק כדי להצדיק מועמדות?
אני מאוד מקווה
אבל נכון לעכשיו הוא לא מצליח למצוא לחלוטין את הקהל שלו. צריך לראות האם התעשייה קצת יותר תדחוף אותו.
נורא הופתעתי מההעינות הנמוכה של אנשים לסרט.
בהקרנת עין הדג שנערכה הרגשתי שזה סרט שיצליח טוב דווקא. האולם היה מלא ואף אחד לא עזב למרות אורך הסרט ומעבר לזה אנשים ממש הגיבו לסרט, במיוחד הרבה צחוקים המקומות הנכונים (שזה בערך כל מילה או מחווה של אפלק בסרט אבל לא רק). מקווה שלפחות הוא יצליח להשתחל לקטגוריות משחק (זה רק עניין של זמן עד שקומר תיכנס לרדאר של האקדמיה, אם לא השנה אולי שנה הבאה),
הכרוניקה הצרפתית לא במשחק?
אומנם טוס אנדרסון לא מפלצת אוסקרים אבל מלון בודפשט קיבל לא מעט מועמדויות ובשנים האחרונות הוא ממש יצא ממסגרת הילד השוליים ההיפסטרי לכיוון יותר מיינסטרימי (מבחינה תדמיתית כמובן, מבחינה אומנותית הוא לא השתנה). בקטגוריות יותר “טכניות״ (חייבים למצוא להם שום אחר זו מילה נוראית לתאר אותן) יש לו כמה מועמדויות בטוחות אבל אולי הוא גם יצליח להתגנב לתסריט/בימוי/סרט (יש לי הרגשה שבמשחק לא). מבהיר שלצערי לא צפיתי בסרט עדיין אז זו השערה.
נראה שלא
הבאזז העיקרי סביבו הוא שזה "יותר מדי ווס אנדרסוני", משהו שב"מלון גרנד בודפסט" (וסרטים אחרים) הוא הצליח להתגבר עליו ופה נראה שפחות. אבל אני, בלי לראות עדיין, בגדול בעד.
סיפור הפרברים הוא כמובן רימייק של סיפור הפרברים.
לא רואה קשר בינו לבין גבירתי הנאווה…
נראה לי שזו הייתה בדיחה. נראה לי
(ל"ת)
Whoosh
(ל"ת)
אני ממש חושש לקראת סיפור הפרברים
מצד אחד- ספילברג הוא אחד הבמאים האהובים עליי, אני די סומך עליו כמספר סיפורים וכבמאי וירטואוז' ואני ממש מקווה שיצליח לו. חוץ מזה יש במחזמר הזה כמה שירים מעולים וממש אהבתי את דמויות המשנה בסרט המקורי (אריאנה דבוז משחקת את אניטה ואני בטוח שהיא תעשה עבודה מצויינת). וריטה מורנו חוזרת! (אני מכיר אותה מהסיטקום 'כל יום מחדש' שם היא משחקת בימים אלו).
מצד שני- סיפור האהבה הגרוע ביותר אי פעם בסרט או בכל מדיה שאי פעם נתקלתי בו, ושני דמויות ראשיות שמלבד כמה דקות פשוט מעצבנות אותי בכל רגע שלהם על המסך באהבה העיוורת שלהם וחוסר האכפתיות שלהם לסובבים אותם.
ממש מקווה שספילברג יצליח להעביר את הסיפור הזה בצורה יותר אמינה….
זה אמנם ממש ראשוני ואנקדוטלי
אבל התגובות הראשונות ממבקרים שאני עוקבת אחריהם בטוויטר היו חיוביות בצורה מפתיעה ממש.
מקודם לא ממש ציפיתי לו, עכשיו אחרי שקראתי את התגובות האלו, אני כן.
מרימים לו ברמות, ידעתי כל הזמן שזה יהיה סרט וואו, שיחיו הקנאים ויסבלו
(ל"ת)
הייתי בטוח שהפרט האקראי של "ליקריץ פיצה"
הוא שהכוכבת הראשית, אלנה חיים, היא הבת של כוכב מכבי יפו לשעבר מוטי חיים, וכן היא חברה עם אחיותה בלהקת HAIM המצליחה.
אם כבר פרט אקראי על "ליקריץ פיצה" - מי זה סם הארפון?
בפאנל אחרי הסרט עם תומאס אנדרסון ב-27:50, המנחה אמר שבן סטילר עושה תפקיד קטן. אנדרסון עונה שזה לא הוא, אלא "במאי מפורסם בשם סם הארפון", בנאדם שלא ממש קיים (וגם ב-30:30 אומר שאנחנו "רואים את בן סטילר", אז הוא בסרט או לא?).
אבל יש משתמש טוויטר בשם סאם הרפון, שפעיל מאז חודש יוני, שבני ספדי ועוד כמה אנשים מהסרט עוקבים אחריו, שנראה כמו במאי מפורסם משנות ה-70 שלא היה קיים.
אחת התאוריות היא שזה פול תומאס אנדרסון שמפרסם שטויות, כי זה נראה די מתאים לו (יש ציוצים על צילום דיגיטלי לעומת פילם ועוד דברים שמתאימים לו).
יש עוד תאוריה שזה תומאס פינצ'ון, הסופר שלא מוכן להתראיין או שיצלמו תמונה שלו, ושאנדרסון עיבד את הספר שלו ב"מידות רעות", שהתרחש בשנות השבעים כמו הסרט הזה. ג'וש ברולין אמר באחד הראיונות על "מידות רעות" שלפינצ'ון יש cameo ב"מידות רעות", שזה וואו שגרם לכולם לחפש אותו כי הבנאדם לא מוכן להצטלם, אז אולי יש לו עוד cameo בתור עוזר צלם ליד שון פן בסרט הזה, והחשבון בטוויטר זאת דאחקה שלהם? כי הציוצים האלה גם די נראים בשפה שמתאימה לפינצ'ון.
גם ריאן ג'ונסון הגיב לזה וכתב "לא מאמין שיש את הרפרנס לסם הארפון, משהו שרק אני ואולי עוד כמה Zoetrope scholars (מה זה אומר?) יבינו". זה אולי מחזק את התאוריה על פינצ'ון כי ריאן ג'ונסון מעריץ שלו, גם היה רפרנס ל"Gravity's Rainbow" ב"רצח כתוב היטב" (הבלש שמשחק דניאל קרייג אומר שהוא אוהב את הכותרת, אבל אף אחד לא קרא את הספר).
בכל מקרה, תזכורת לשים לב מי עוזר הצלם שעומד ליד שון פן מתישהו בסרט הזה.
מצאתי עוד משהו מחיפוש עליו עכשיו
עדכנו את רשימת השחקנים המלאה ויש קרדיט ל-Dan Chariton על התפקיד של סם הרפון, שזה תסריטאי די אנונימי עם סרט אחד מ-2013. אבל יש לו קרדיט בתודות כמעט בכל הסרטים של ריאן ג'ונסון, כי הם למדו ביחד ב-USC School of Cinematic Arts, שזה אולי ה-Zoetrope scholars שהוא מדבר עליו? אני לא מצאתי שקוראים למקום הזה Zoetrope. בכל מקרה, אז אולי סם הרפון הוא איזה מרצה שהיה שם והם עושים לו מחווה או מריצים עליו דאחקה? זה עדיין קצת מוזר כי פת"א לא למד שם, אבל אולי אם הוא מישהו מוכר בחוגי קולנוע בלוס אנג'לס, גם פת"א מכיר אותו. שזה שוב מוזר, כי אין עליו כלום בגוגל. או שאולי הוא עדיין חי וכותב בעצמו בטוויטר?
אין לי מושג מי זה, אבל מאוד מקווה שיום אחד יגיע הסבר כלשהו.
תגידו, מוטי חיים הזה
הוא היה שם דבר באיזשהו שלב או סתם כולם נתפסים לזה שהיה לרגע בנבחרת מכבי יפו ומנפחים את זה קלות? כי אני לא ראוה שהשאיר כאן מאחוריו שורת הישגים בכדורגל, וזה מרגיש לי התלהבות מעט כפויה לרגעים. כלומר, בהשוואה לכוכבי כדורגל עכשווים, זה הערן זהבי או סתם מישהו בנבחרת מכבי יפו בימינו?
מכבי יפו של הסבנטיז הייתה קבוצה טובה.
אם כי זה בעיקר פרט טריוויה חינני ורנדומלי. אם אבא-חיים היה מהנדס בסולל בונה, מן הסתם היינו שומעים על זה פחות.
הערת שוליים, לא שם שיגיד משהו למישהו מתחת לגיל 40
וגם מעל לא בטוח.
שזו אפילו לא הלהקה הכי טובה של שלישיית אחיות יהודיות עם שם משפחה "חיים"
הכבוד הולך לA-WA
עוד פרט טריוויה ברוח דומה הקשור לסרט
השחקן הראשי, לצד אלנה חיים, הוא הבן של פיליפ סיימור הופמן (בהופעה הראשונה שלו).
כמו כן יהיו שם הופעות אורח של הבת של ספילברג ואבא של ליאונרדו דיקפריו. מוזר אבל מעניין.
סיכוייו של סיפור הפרברים לצבור מועמדויות נוספות השתפרו הרגע
בזכות מותו של סטיבן סונדהיים, אגדה בחייו ואדם מאוד מוערך על ידי הוליווד.
כבר עכשיו אפשר לצפות שמתישהו בטקס יעלה מישהו (אולי שפילברג, אולי לין מנואל מירנדה) וייתן הספד יפה לסונדהיים כשלאחריו ודאי יוצג שיר לזכרו מתוך "סיפור הפרברים", הימור שלי: Something coming
וגם - הדיבור הוא שהוא לכל הפחות אחלה
(ל"ת)
חייב לציין,
לא ראיתי עד כה סרט אחד טוב ממש השנה,
לא מדבר על מצוין, סתם שיהיה סרט טוב +
אתה צריך או לראות יותר סרטים
או לכייל סטנדרטים.
אגדת חורבן
כוחו של הכלב
שומר טינה
האביר הירוק
CODA
אוונגליון 3.0 +1.0
הדו קרב האחרון
פיג
בל
לוקה
ויקטורי
מין חסר מזל או פורנו משוגעים
תשעה ימים
(וזה בלי להכניס לקלחת כל מיני סרטי 2020-2021 ש"יצאו" ב-2020 בעונת הפרסים אבל בתכלס השנה או לחלופין יצאו בארה"ב ב-2020 אבל פה רק ב-2021 בבתי הקולנוע)
תשעה ימים פשוט וואו של סרט.
כמו כן, זה לא בושה להגיד שחולית סרט מצויין.
ודאי שלא בושה
אבל לאו דווקא דעה שאני שותף לה.
צודק
CODA
טוב מאוד- מצוין
יש אנשים שנהנים מלהגיד שהמצב כיום מחורבן ופעם היה יוותר טוב
ואני תמיד לא מסכים. מוכן לפרט מה ראית השנה? או שבחרת רק סרטים גרועים או שהדרך שלך להעריך סרטים שונה משל צופה קולנוע ממוצע. אפילו לא מרגיש טעם לפרט.
ראיתי בערך 20 סרטים השנה
ועל 7 מהם אני יכול להגיד שהיו ממש טובים:
חולית
אתמול בלילה בסוהו
לוקה
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות
סתם אחד
טיק, טיק… בום!
האחים ספארקס
עוד לא ראיתי השנה סרט שאני יכול להגדיר כמצוין, אבל יש כמה סרטים שעוד לא ראיתי שיש להם פוטנציאל להגיע לשם:
ליקריץ פיצה
ספיידרמן
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
הדו קרב האחרון
מכסחי השדים
סמטת הסיוטים
אל תסתכלו למעלה
המברק הצרפתי
אנקאנטו
הטרגדיה של מקבת'
האביר הירוק
טיטאן
אגדת חורבן
קודה
וזאת רק רשימה חלקית
מה שכן מכל הסרטים שראיתי אין אחד שלא חיבבתי ברמה כזו או אחרת. אולי אני יודע לבחור איזה סרטים לראות, אולי הדרישות שלי לא גבוהות, אבל מה שבטוח שבינתיים זאת שנה די בינונית. לא ראיתי סרטים מדהימים וגם לא סרטים גרועים.
עכשיו כשאני קצת מציץ ברשימת הסרטים, הולך להיות *מאוד* קשה לבחור את החמישייה
(ל"ת)
אוקיי אז האביר הירוק וכוחו של הכלב היו אחלה
אבל יש 3 סרטים השנה שאני יכול להגיד עליהם שהם מצוינים, מדהימים, הולי שיט כמה שהם טובים ועוד יותר הולי שיט כמה שהם שונים אחד מהשני.
אני מדבר כמובן על:
אגדת חורבן
קודה
ספיידרמן
היום פורסמו המועמדויות לגלובוס הזהב ופרסי המבקרים
ודי מה שתיארתי, תכלס. "טיק טיק בום" ו-"CODA" חזקים יותר, "להיות הזוג ריקרדו" ו"הטרגדיה של מקבת" חלש יותר אבל בקרוב נתחיל פרסי תעשייה ונבין יותר מי נגד מה.
ראיה והדרקון האחרון מועמד לאנימציה ומשפחת מיטשל לא
באיזה עולם בדיוק זה הגיוני?!
רק שהאוסקר לא יעשו את זה גם כן.
פשוט מעצבן.
לפחות אז נדע שהזוכה מבית העכבר מאב אחוז (;
(ל"ת)
הלוואי והמיטשלים יהיו הפתעה באוסקר כמו הספיידר-ורס.
אבל יש ים סרטי אנימציה ממש טובים שלא זכו, וסביר להניח שסרט של דיסני יקח את הפרס גם השנה.
אני מוכן להשלים עם מציאות שמשפחת מיטשל לא יזכה
אבל עם מציאות שבה הוא לא מועמד אפילו, עם זה אני מסרב להשלים.
לא יכול להיות שסרט כל כך בינוני כמו ריה והדרקון האחרון יהיה מועמד בשעה שסרט שככל הידוע לי הוא סרט האנימציה האמריקאי עם הביקורות הטובות ביותר של 2021 לא יהיה מועמד.
זה פשוט לא הגיוני.
אני אתן תשובה רצינית יותר מקודם
1. לדעתי הסרט שאתה מדבר עליו יהיה מועמד, הוא של מותג חזק יחסית והסרט דובר ומוכר לכן הגיוני שיהיה מועמד
2. גם אם לא אבל, זה לא סוף העולם, אוקי זה סרט שאתה מעריך עם זאת זה כולה פרס , אני חושב שזה לא צריך להיות לך משמעותי מידי , חבל שתתלה בזה את שמחת חייך(אני מגזים לצורך הבהרת נקודה).
אם הייתי תולה את שמחת חיי בציפיות מהאוסקר, מצבי לא היה טוב כל כך
כך שזה לא מה שיפריע לשלוות חיי, זה פשוט סתם יהיה מעצבן בקטע כזה של חוסר הערכה לסרט שמגיע לו לקבל את ההערכה הזאת.
ואני יודע שכתבתי בדיון אחר שבדרך כלל דיסני מקבלים את המועמדויות שלהם בצדק, אבל אם האוסקר יעתיקו השנה את רשימת המועמדים של גלובוס הזהב אני באמת אטען שלפחות השנה האוסקר היה מוטה לטובת דיסני בצורה לחלוטין לא הוגנת.
בכל מקרה, גם אם זה יקרה זו וודאי לא תהיה ההחלטה המטופשת הראשונה בקטגוריה הזאת (אני עוד זוכר איך ב-2013 הם נתנו מועמדות ל״גנוב על המיניונים״ ולא ל״בית ספר למפלצות״. אני תוהה לעצמי כמה אנשים מבינים את ההיגיון, אם יש בכלל כזה, בהחלטה טיפשית שכזאת).
רק אמרתי את זה כי אמרתי שלא תוכל להשלים עם זה (:
(ל"ת)
הוא יהיה מועמד בוודאות, וגם זכיה היא לא בלתי אפשרית.
אני יודעת שבביקורת הבעתי חשש שעד עונת הפרסים כבר ישכחו ממנו, אבל עכשיו כבר אפשר לראות שנטפליקס נותנים לו קמפיין אוסקר מושקע ויפה, אז לדעתי מועמדות היא לא שאלה. מעבר לזה יותר קשה לי לקוות, כי לקטגוריה הזו תמיד הייתה הטיה כלפי דיסני-פיקסאר, והמיטשלים לא נהיה תופעה חד פעמית כמו ספיידוורס, אבל הכל יכול לקרות.
בכל מקרה התחרות צמודה
למיטשלים יש את הביקורות הכי טובות, בפער די נחמד על לוקה ואנקאנטו (ובואו, אין מצב בעולם שסרט אנימציה אחר יזכה). לוקה שייך לפיקסאר ואנקאנטו לדיסני, ככה שהסיכויים שלהם לזכות יותר טובים. הם גם מדברים על מסרים שהאקדמיה אוהבת (כן! להט"ב! נשים!) והמיטשלים קצת פחות (אמממ טכנולוגיה זה רע תפסיקו עם זה. כן גם אתה עם המצלמה).
מצד שני יש יותר ויותר אנשים שפחות אוהבים את הזכיה האוטומטית של פיקסאר (או דיסני, בסדר) אז לא יודע.
זה לא המסר של המיטשלים.
והמיטשלים גם להט"בי ונשי, בדרכים שונות אולי, לא שאני חושבת שיש לזה השפעה משמעותית על הסיכויים שלו.
המיטשלים
הוא להט"בי כמו ש"טנט" הוא סרט אפריקאי-אמריקאי.
הוא לא להט"בי פחות מלוקה.
קו העלילה של קייטי עוסק בזה שהיא מרגישה שהמשפחה שלה לא מבינה אותה, ורוצה להשתחרר מהם כדי להתחיל את החיים שלה מחדש עם, והמילים המדויקות מודגשות בסרט, "האנשים שלה". ובעיקר עם אחת מהבחורות בבית הספר לקולנוע שהיא מתעניינת בה במיוחד ומציירת אותה במחברת. ובסופו של דבר ההורים שלה כמובן לומדים לקבל אותה כמו שהיא, למרות שזה שונה לחלוטין מהם. זה בהחלט מהדהד חוויה להט"בית מסוימת, וההבדל המרכזי בין זה לבין לוקה הוא שבשנייה האחרונה חושפים שהיא גם קאנונית קווירית, ולא רק מטאפורית.
אבל בהחלט אשמח לשמוע או לקרוא על קווי הדמיון בין טנט לחוויה האפרו-אמריקאית, נשמע מרתק.
זה לא המסר אבל זה כן משהו שנוכח בסרט. לפחות מהעיניים שלי
(ל"ת)
זה מאוד ברקע
הנקודה של הסרט זה סיפור על משפחה ועל תקשורת בין בני המשפחה, בדגש על אבא ובתו התבגרת שלא מצליחים להגיע לתקשורת טובה ונכונה.
כל הסיפור על אפוקליפסת הרובוטים זה רק רקע בשביל הסיפור המשפחתי שהוא לב הסרט.
כך שכששופטי האוסקר חושבים אם לתת מועמדות / זכייה לסרט, לא נראה לי שמה שיהיה לנגד עיניהם זה ״סרט נגד טכנולוגיה״ אלא יותר ״סרט על משפחה ובעיות תקשורת במשפחה״.
אם לחזור להודעה שלי מתחילת השנה
אני חושב שההחלטה לשלוח אותו ישר לנטפליקס היתה טעות.
למרות שלוקה לא נפגע מזה שגם הוא יצא רק לסטרימינג
אבל כנראה שזה קשור בסופו של דבר לכך שלוקה הוא סרט של פיקסאר (ועוד הסרט היחיד של פיקסאר השנה, כך שאין עוד אופציות למועמד אחר של פיקסאר ויש לו מקום שמור מראש).
לוקה יצא בסטרימינג רק באמריקה
(ל"ת)
ושופטי האוסקר הם, למיטב ידיעתי, אמריקאים (או לפחות ברובם אמריקאים)
וזה לא שברחבי העולם הרבה ראו את הסרט בקולנוע.
הרווחים הכוללים שלו עומדים על פחות מ-50 מיליון בכל העולם, שזה לא נראה לי סכום מי יודע מה.
כך שאני מסיק ששופטי האוסקר נחשפו ללוקה בדיוק כמו שהם נחשפו למיטשלים: דרך הסטרימינג.
כן אבל את נטפליקס האקדמיה לא אוהבת ואת דיסני כן
אמנם זה לא בהכרח מוחק סיכויים אבל מוריד לדעתי
אם הדיבור הוא על האולפן שעומד מאחורי הסרט, אז מדובר פה על סוני אנימציה מול דיסני ופיקסאר
וסוני אנימציה כבר זכו באוסקר בעודם מנצחים את דיסני ופיקסאר, כך שזה אפשרי.
ואם הדיבור הוא על פלטפורמת הסטרימינג, הרי שאני לא רואה למה שנטפליקס יהיה נחות מדיסני פלוס.
נפליקס הביא עד היום לא מעט מועמדויות וגם זכיות בקטגוריות שונות, כולל באנימציה (שם הוא הביא רק מועמדויות, אבל מצד שני עד עכשיו נטפליקס מעולם לא הריצו סרט אנימציה של אולפן גדול כמו סוני אנימציה).
אני ממש לא רואה איפה מתבטא חוסר האהבה, לטענתך, של האקדמיה לנטפליקס.
ידוע לך, לדוגמא, על סרט אחד של דיסני שזכה בפרס האוסקר לבימוי הטוב ביותר? (ואני מדבר על סרטים שיצאו תחת המטרייה של דיסני ולא על סרטי אולפני המאה העשרים שבאופן רטרואקטיבי נהיו סרטי דיסני) כי לנטפליקס יש את ״רומא״.
ובכן, ברכות לקנת בראנה על השיא החדש
(ל"ת)