אנו נמצאים בשעות האחרונות שבו אנחנו יכולים לתת לדמיון שלנו להפליג לגבי המועמדים – לדמיין עולם שבו "נצחיים" מועמד בכל הקטגוריות באוסקר, שדניאל קרייג מועמד לשחקן ראשי או ש"כוחו של הכלב" מועמד רק על העריכה שלו.
בכל מקרה, כל הפנטזיות האלו יחזיקו עד 15:18, אז יכריזו לזלי ג'ורדן וטרייסי אליס רוס על המועמדים (בשני חלקים. החלק השני והמשמעותי יותר יתחיל ב-15:31).
מוזמנים לזרוק את הניחושים הכי פרועים שלכם עד שזה יקרה.
טוב זה אולי יפתיע אתכם ואני בטוח שאף אחד לא הולך להסכים איתי
אבל יש לי תחושת בטן לא מוסברת שהודעה אדומה לא הולך להיות מועמד לכלום
יאללה, הימורים אופטימיים (לטעמי)
ג'ואל כהן יקבל מועמדות לבימוי על הטרגדיה של מקבת'; מארק ריילנס יקבל מועמדות על שחקן משנה באל תסתכלו למעלה (סרט בינוני אבל הוא בבירור החלק הכי טוב בו); קדימה קדימה יקבל מועמדות על תסריט מקורי (שזה בבירור הסרט שמצולם בשחור לבן ומככב בו ילד שנמצא בדינמיקה מסובכת אבל סימפטית עם דמויות הורה שיצא השנה); והדו קרב האחרון יזכה לפחות למועמדות אחת (בבקשה, אקדמיה, זה סרט כל כך הרבה יותר טוב מבית גוצ'י בכל מובן).
אף אחד מאלו לא יקרה (חוץ מאולי קדימה קדימה, אבל אני באמת בספק), אבל אלו הדברים שאני מקווה להם והם אפשריים (במובן הכי כללי של המילה).
הימור אופטימי שלא יקרה
תסריט מעובד לטיק טיק בום. הבנייה מחדש של חומר המקור מוצלחת מאוד בעיני.
ועוד הימור אופטימי מהכיוון השני
שבאמת אין שום סיכוי שיקרה –
משפחה מנצחת לא יקבל כלום.
שום כלום בפיתה.
זה לא יקרה אבל יש לי עוד שעה לקוות…
כאילו כל שנה חייב להיות איזה סרט סופר סביר ורגיל אבל ל א מעבר ואפילו פחות
שיהיה מועמד לאוסקר ויגרום לאנשים לקצת מרמור. התורן השנה הוא כנראה יהיה משפחה מנצחת, שנה שעברה לקח את התואר משפט השבעה בשיקגו (מבחינתי הזוג ריקרדו גם שייך למשצבת הזו אם יהיה מועמד). ולפני כן בסדר יורד: פורד נגד פרארי, הספר הירוק, שעה אפלה, מאחורי המספרים, להציל את מארק ווטני, משחק החיקוי ופילומינה. כאילו הם בכוח משריינים לפחות משבצת אחת לסרט נשכח וחסר כל ערך.
להציל את מארק וואטני? הא?
איך הוא שייך לחבורת הסרטים הזאת?
(בנוסף, אני מבין איך "פילומינה" שייך לשם – אבל הוא ממש לא צריך להיות. זאת יצירת מופת שנונה וחריפה ומלאת אהבה שאנשים ביטלו כאיזה "סרט סבתות" וזה הכל חוץ מזה).
אני לא ממש זוכר את פילומינה מאחר ולא צפיתי בו מאז 2013. ג'ודי דנץ הייתה אחלה כהרגלה.
בעיקר אני זכור שהוא הרגיש נחות לעומת "סרט הסבתות" שהתמודד מולו, "נברסקה", וברוס דרן וג'ון סקוויב התעלו על שם על דנץ.
לגבי ווטני, די התבלטתי אם להכליל ברשימה ובסוף החלטתי שהוא כן. אומנם הוא סרט חלל ומד"ב, אבל ברוחו הוא סרט פיל גוד מובהק אשר אמור לעורר השראה כמיטב הסרטים מהסוג הזה( איזה ענק צרציל!איזה מטורף טיורינג!) ולא מאתגר בעליל. הוא מרגיש לי במהותו יותר קרוב לסרטי רון הווארד מאשר ל"כוח משיכה", "בין כוכבים" או "חולית" (מה שהופך אותו בעצם לאפולו 11). בעיקרון לגבי 2015 בהתחלה באתי לכתוב את ספוטלייט אבל הוא לא הרגיש לי לגמרי נכון, הא לא מספיק כיפי וקליל ואז נזכרתי בווטני שמבחינתי התאים כמו כפפה.
שעה אפלה הביא הרבה מאוד דיבור חיובי
בעיקר בשל כך שזאת באמת הייתה הופעת חייו של גארי אולדמן (זה בשונה ממשפחה מנצחת, שממה שאני שומע נראה שהדיבור על זכייה של וויל סמית׳ הוא פחות בגלל שזאת הופעת חייו ויותר בגלל ש״הגיע הזמן שהוא יקבל אוסקר״).
זה באמת חלק גדול מהדיבור
רק שאני באמת לא מבין למה וויל סמית' צריך להיות זוכה אוסקר, אני חושב שתופסים אותו כאחד שצריך לזכות באוסקר יותר בגלל שהוא אחד השחקנים הכי מפורסמים ולא בגלל היסטוריה של הופעות מדהימות שצריך לכפר על כך שהוא לא זכה (אולי יש גם קשר לדיבורי "oscars too white" שהיו בשנים האחרונות).
הוא צריך היה לקבל אוסקר על הפרק ההוא של "הנסיך המדליק מבל אייר"
כן, אתם יודעים על איזה פרק אני מדבר.
וואו לקרוא להופעה של גארי אולדמן הופעת חייו די משנמך את הקריירה האגדית שלו
לא אמרתי שזה סרט רע, טענתי משהו אחר
חכה רגע
משחקי החיקוי , סרט נהדר ומעניין עם משחק איכותי . כנל פילומנה. כמו שיש סרטים כאלו לדעתך, יש גם סרטים שהגיעו לאוסקר בגלל pc כמו …משפט השבעה של שיקגו.
זה לא בגלל שהוא סופר סביר וסופר רגיל
זה בגלל שבעיני, באופן אישי, הוא עמוס במסרים הלא נכונים (הכנס ויכוח על האם מסר של סרט משפיע על האיכות שלו כאן).
אין לי בעיה עם סרטים שלא התלהבתי מהאיכות שלהם. יש לי בעיה עם סרטים שא. מעודדים התנהוגת הורית בעייתית. ב. מתייחסים בסלחנות לגיבורים שלהם מעלימים את החסרונות שלהם ומאדירים אותם. וג. *שוב* בוחרים להתמקד בסיפור של הגבר, למרות שהסיפור של הנשים בו (וספציפית האחיות) הוא יותר חשוב, יותר משמעותי ויותר מעניין.
אני לגמרי בסדר אם סרט שכל מה שאני יכולה להגיד עליו זה שהוא חמוד יזכה באוסקר. זה ספציפית הסרט הזה.
אם הולכים בכיוון הזה
אני גם הייתי ממש שמח אם בית גוצ'י ואל תסתכלו למעלה לא יקבלו מועמדויות לסרט או במאי, כי ממש לא מגיע לאף אחד משניהם.
בינתיים לא התאכזבתי ממש
רק קצת התאכזבתי שדורנן לא מועמד לשחקן משנה
סך הכל מועמדויות נחמדות
שימחו אותי במיוחד: מועמדויות משנה לזוג הנשוי קירסטן דאנסט וג׳סי פלמונס (עוד לא ראיתי את הסרט אבל מאוד אוהבת את שניהם), ושחקן ראשי אנדרו גארפילד. הוא כנראה לא יזכה אבל סוף סוף מועמד!
הקטגוריה שבה הרגיש לי כאילו היו הכי הרבה הפתעות הייתה שחקנית ראשית, אבל באמת לא הייתי מאוד בעניינים השנה אז יכול להיות שכולם ידעו שפנלופה קרוז וג׳סיקה צ׳סטיין היה לגמרי צפוי. המעריצים של ליידי גאגא הולכים להיות עצבניים אבל באופן כללי לא נראה שהקדימה התחברה לבית גוצ׳י.
אה והקראת המועמדים הרגישה לי די נעימה ולא מציקה הפעם. זה הרבה פחות מעצבן לשמוע שגיאות בהגיית שמות כשמי ששוגה הוא סבא קטן וחביב כמו לזלי ג׳ורדן.
לזלי היה ממש חמוד
אבל זה נתן מן תחושה כזאת כאילו הוא סנילי וטרייסי שם בשביל להשגיח עליו
התגובה של קירסטן דאנסט
עוד יותר שימחה אותי עכשיו. איזה כיף לראות אנשים מוכשרים ונחמדים מקבלים הערכה.
קצת במורד השרשור בטוויטר, מישהו חלק קטע מראיון איתה שבו היא מדברת על כמה זה צורב לא לקבל כמעט הכרה מהתעשייה שלה על העבודה לאורך כל כך הרבה שנים. שמחה מאוד שהיום זה כבר לא המצב.
https://twitter.com/filmupdates/status/1491086220893749248?s=21
נ.ב. אין אפשרות להטמיע ציוצים בתגובות נכון?
מצד אחד אני טוען שלא כזה אכפת לי מהאוסקר השנה.
מצד שני אני מזנק משמחה שאני מגלה על המועמדות של קריסטן סטיוארט.
הסרט הכי טוב
רק ממס' המועמדויות שכל סרט קיבל אפשר להבין למי יש סיכוי לזכות ולמי לא. כוחו של הכלב קיבל 12 מועמדויות. לעומת זאת אל תסתכלו למעלה וקודה קיבלו 4 ו 3 מועמדויות בהתאמה . למה מעמידים כך הרבה סרטים לפרס הסרט הכי טוב כשגם ככה האנשים באוסקר לא חושבים עליהם ככאלו . יש שנים שצריכים להיות 8 מועמדים ויש שנים שצריכים להיות 5 מועמדים.