גבירותי ורבותי, אחרי שחיכינו השנה יותר זמן מהרגיל – להלן, בשעה טובה, המועמדים הסופיים-סופיים-סופיים אשר יתחרו ב-25 באפריל על פסלוני זהב (שאינו מוזהב יותר מהחליפה של ניק ג'ונאס שסינוורה אותי).
הסרט הטוב ביותר
מאנק (סך הכל 10 מועמדויות)
משפט השבעה משיקגו (סך הכל 6 מועמדויות)
צלילי המטאל ( סך הכל 6 מועמדויות)
מינארי (סך הכל 6 מועמדויות)
ארץ נוודים (סך הכל 6 מועמדויות)
יהודה איש קריות והמשיח השחור (סך הכל 6 מועמדויות)
האבא (סך הכל 6 מועמדויות)
צעירה מבטיחה (סך הכל 5 מועמדויות)
פינצ'ר אולי נפקד מקטגוריית התסריט אבל הוא יכול להתנחם בכך ש"מאנק" מוביל במספר המועמדויות.
הבמאי/ת הטוב/ה ביותר
קלואי ז'או, ארץ נוודים
דייוויד פינצ'ר, מאנק
לי אייזק צ'אנג, מינארי
אמרלד פנל, צעירה מבטיחה
תומאס וינטרברג, עוד סיבוב
קלואי ז'או היא הבמאית הראשונה ממוצא אסייאתי שמועמדת בקטגוריה (לאחר שכל הנשים עד היום היו ממוצא אירופאי). כמו כן, לראשונה בתולדות אוסקר: שתי במאיות בקטגוריה!
השחקן הראשי הטוב ביותר
צ'דוויק בוזמן, הבלוז של מא רייני
אנתוני הופקינס, האבא
ריז אחמד, צלילי המטאל
גארי אולדמן, מאנק
סטיבן יואן, מינארי
מועמדותו של בוסמן לפרס השחקן הטוב ביותר היא הפעם הראשונה מאז 1994 בה שחקן מועמד לאוסקר בקטגוריה הזאת אחרי מותו, והפעם הראשונה מאז 2009 בה שחקן מועמד אחרי מותו. הוא השחקן השחור הראשון שמועמד לאוסקר אחרי מותו. באופן מעניין, הפעם האחרונה בה מישהו היה מועמד לאוסקר אחרי מותו הייתה ב-2017, אז אוגוסט ווילסון, שכתב את המחזה "הבלוז של מא רייני", קיבל מועמדות לפרס התסריט המעובד הטוב ביותר, על "גדרות". ובאשר לסר אנתוני הופקינס – הקניבל האהוב בתולדות הקולנוע זוכה לעדנה מחודשת ביחסיו עם האקדמיה. המועמדות על תפקידו ב"האב" היא הפעם השנייה ברציפות בה הוא מועמד, אחרי שהאקדמיה לא ספרה אותו במשך עשרים שנה (בכנות – הוא לא נתן לה סיבה טובה לספור אותו).
השחקנית הטובה ביותר
קארי מוליגן, צעירה מבטיחה
ויולה דייויס, הבלוז של מא רייני
פרנסס מקדורמנד, ארץ הנוודים
ונסה קירבי, קרעים של אישה
אנדרה דיי, ממשלת ארה"ב נגד בילי הולידיי
מועמדותה של אנדרה דיי היא הפעם השנייה בה שחקנית מועמדת לאוסקר השחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקיד בילי הולידיי. הפעם הראשונה הייתה ב-1973, בה באופן נדיר – כמו שקרה היום בדיוק – שתי נשים שחורות זכו למועמדות לפרס. מועמדותה של פרנסס מקדורמנד לפרס מסמנת את הפעם הראשונה בתולדות האוסקר בה אישה מועמדת גם כמפיקה וגם כשחקנית על אותו הסרט – עד כה, היחידים שזכו לכבוד הזה היו גברים (בראדלי קופר, וורן בייטי, דנזל וושינגטון).
שחקן המשנה הטוב ביותר
דניאל קאלויה, יהודה איש קריות והמשיח השחור
לזלי אודום ג'וניור, לילה אחד במיאמי
סשה ברון כהן, משפט השבעה משיקגו
פול רייסי, צלילי המטאל
לקית' סטנפילד, יהודה איש קריות והמשיח השחור
לאקית' סטנפילד מפתיע לחלוטין עם נוכחות שנייה בקטגוריה ליהודה איש קריות והמשיח השחור ושלישית עד כה. מועמדות ראשונה לפרס של שחקן אדיר, שמחים בשמחתך ובהצלחה בהמשך הדרך! השאלה היא מי, אם כך, נחשב לשחקן הראשי של הסרט?
חובבי "המילטון" יכולים לשמוח במועמדותו לאוסקר של לזלי אודום ג'וניור, הלוא הוא אהרון בר (סר!).
שחקנית המשנה הטובה ביותר
יו-ג'ונג יון, מינארי
אמנדה סייפריד, מאנק
מריה בקאלובה, סרט המשך בוראט
גלן קלוז, יומני האפלצ'ים
אוליביה קולמן, האבא
מריה בקלובה מועמדת, ובכך מגשימה חלום לרבים שמתים לראות הופעה קומית אמיתית זוכה באוסקר. גלן קלוז מועמדת, בפעם השמינית בקריירה שלה. אוליביה קולמן מועמדת אחרי שכבר זכתה כשחקנית הראשית הטובה ביותר לפני שנתיים. מועמדותה של מריה בקאלובה היא הפעם הראשונה בה שחקן מהיקום הקולנועי של בוראט מועמד לפרס. בקטגוריה הנגדית, אביה הקולנועי מועמד כשחקן המשנה הטוב ביותר, על תפקידו ב"משפט השבעה משיקגו". זוהי מועמדותה השמינית של גלן קלוז לפרס. נכון לעכשיו, היא מחזיקת שיא ההפסדים באוסקר לשחקנית (שלא בצדק); אם תפסיד, היא תהיה בתיקו עם פיטר אוטול על שיא ההפסדים לשחקן או שחקנית. בינתיים, בין אם תזכה או תפסיד, קלוז כבשה עוד יעד ראוי לציון בזכות המועמדות הזאת – ונהייתה לאדם הראשון בשלושים השנים האחרונות שהועמד לאוסקר ולראזי על אותו תפקיד (שלא בצדק – "יומני האפלצ'ים" לא סרט טוב, אבל גלן מצוינת בו). המועמדות המוצדקת לאמנדה סייפריד על "מאנק" הופכת אותה לפלסטיקית השנייה מחבורת ה"ילדות רעות" עם מועמדות לאוסקר, אחרי שרייצ'ל מקאדמס, הלוא היא רג'ינה ג'ורג' האחת והיחידה, הייתה מועמדת לפרס על תפקידה ב"ספוטלייט". יו ג'ונג יון, כמו סטיבן יאון, היא השחקנית הקוריאנית הראשונה שמועמדת לאוסקר.
התסריט המקורי הטוב ביותר
משפט השבעה משיקגו
צעירה מבטיחה
מינארי
צלילי המטאל
יהודה איש קריות והמשיח השחור
התסריט המעובד הטוב ביותר
ארץ נוודים
לילה אחד במיאמי
האבא
סרט המשך הבוראט
הטיגריס הלבן
בוראט מועמד, כצפוי, בהקראת המועמדות הארוכה בהיסטוריה, עם שם של משהו כמו שבעים מילים וארבעים מועמדים.
הצילום הטוב ביותר
ארץ נוודים
מאנק
חדשות העולם הגדול
משפט של השבעה משיקגו
יהודה איש קריות והמשיח השחור
הפסקול הטוב ביותר
הזהב של נורמן
מאנק
מינארי
חדשות העולם הגדול
נשמה
העריכה הטובה ביותר
ארץ נוודים
משפט השבעה משיקגו
צלילי המטאל
האבא
צעירה מבטיחה
יש שיכנו את קטגוריית העריכה כחשובה ביותר באוסקרים; נדיר מאוד שסרט זוכה בלי מועמדות לפרס העריכה. הפעם היחידה שזה קרה בארבעים-ומשהו השנים האחרונות הייתה ב-2015, אז "בירדמן" זכה בלי מועמדות על עריכה (הגיוני, בהתחשב בעובדה שזה היה סרט-בשוט-אחד. עלק).
עיצוב תפאורה
מאנק
טנט
חדשות העולם הגדול
הבלוז של מא רייני
האבא
סאונד
צלילי המטאל
גרייהאונד
נשמה
חדשות העולם הגדול
מאנק
הפעם הראשונה מאז 1981 שקטגוריות העריכה והמיקס אוחדו תחת "סאונד".
התלבושות הטובות ביותר
הבלוז של מא רייני
מאנק
מולאן
אמה
פינוקיו
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
אהבה ומפלצות
שמי חצות
מולאן
איוון האחד והיחיד
טנט
השיר המקורי הטוב ביותר
"העיירה שלי", תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של FIRE SAGA
"להילחם עבורך", יהודה איש קריות והמשיח השחור
“נראית", כל החיים לפניו
“דבר עכשיו”, לילה אחד במיאמי
“שמעו את קולי”, משפט השבעה משיקגו
זוהי המועמדות ה-12 של דיאן וורן בקטגוריית השיר הטוב ביותר; היא לא זכתה בפרס מעולם. חזאים מסוימים יגידו שזו לבדה סיבה מספיק טובה למקם אותה בראש טבלת ההימורים לזכייה בפרס השנה. מולה מתמודד לזלי אודום ג'וניור, במועמדות השניה שלו לטקס הזה, על כתיבת השיר "Speak Now" מתוך "לילה אחד במיאמי". זוהי השנה הרביעית ברציפות בה שחקן מועמד על הופעתו בסרט ועל כתיבת שיר עבורו; שנה שעברה זאת הייתה סינתיה אריבו (לפני שלוש שנים, מרי ג'יי בלייג' הייתה הראשונה להגיע להישג זה, על עבודתה בסרט "פרחים בבוץ").
הייתי מסכם ואומר ש"יהיה מעניין", אבל בהתחשב בעובדה שרוב העם היושב בציון לא ראה יותר מחמישה מהסרטים שמועמדים (ותודה ל"מורתי התמנונית" שנכנס לקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר), זה לא בדיוק המצב. אחת התוצאות הלא-חשובות-אך-מבאסות של השנה המטריפה הזאת היא שרוב הסרטים שזכו למועמדות הם מהסוג שהמפיצים הישראלים לא חשבו עליהם כל-כך עד כה; סרטים עצמאיים ונישתיים שאור הזרקורים מופנה אליהם בגלל שהפקות היוקרה הגדולות של הוליווד נדחו לתקופה בה נוכל להידחס כולנו באולם 3 ביס פלאנט ראשון לציון. ניתן לראות זאת במובהק בקטגוריית האפקטים המיוחדים הטובים ביותר, בעבר הבית החם של הבלוקבאסטרים הגדולים של הקיץ, והשנה אסופה של סרטים (שיתכן והם נהדרים!) שעל חלקם הניכר פשוט לא שמעתי, ותנו לי לומר לכם משהו, נשמות, אינני חירש. יהיה אוסקר. יהיה כיף לחובבי הז'אנר. לכל השאר יהיו – השנה, יותר מאי פעם – דברים יותר חשובים לעשות.
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר
אמה
יומני האפלצ'ים
הבלוז של מא רייני
מאנק
פינוקיו
הסרט המונפש הטוב ביותר
נשמה
מוליכי הזאבים
קדימה
מעל ומעבר לירח
שון כבשון: עף על החלל
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
קונצ'רטו הוא שיחה / A Concerto Is a Conversation:
שיר אהבה ללטאשה
קולט / Collette
לא להתפצל / Do Not Split
אגף הרעב / Hunger Ward
כל הקישורים (גם למטה) מובילים לצפייה חינמית בסרט אלא אם הסרט של נטפליקס.
הסרט התיעודי הטוב ביותר
קולקטיב / Collective (אוקי, הקישור הזה ספציפית הוא לביקורת)
מורתי התמנונית / My Octopus Teacher
זמן / Time
קיץ בלי הגבלה: מהפכה על גלגלים / Crip Camp
סוכן החפרפרת / The Mole Agent
הסרט הזר הטוב ביותר
לאן את הולכת, אאידה? (בוסניה והרצגובינה)
עוד סיבוב (דנמרק)
קולקטיב (רומניה)
האיש שמכר את העור שלו (תוניסיה)
ימים טובים יותר (הונג קונג)
הסרט הקצר המונפש הטוב ביותר
מחילה / Burrow
לוקי הגאון / Genius Loci
אם משהו קורה לי, אני אוהבת אתכם
אופרה / Opera
אנשי-כן / Yes-People
"אם משהו קורה לי" הוא הסרט הראשון של נטפליקס שמועמד בקטגוריה הנ"ל; מרשים-פחות אחרי שהם כבר זכו בקטגורית הבימוי, אבל תקדים זה תקדים.
הסרט הלייב אקשן הקצר הטוב ביותר
להרגיש דרך / Feeling Through
חדר המכתבים / The Letter Room
המתנה / The Present
עין לבנה
שני זרים / Two Distant Strangers
"עין לבנה" הא סרטו הישראלי של תומר שושן. האם הוא יצליח לשחזר את ההישג של גיא נתיב ("סקין")? מי יודע, עכשיו כשאלמודובר וטילדה סווינטון בחוץ. הקישורים הלחיצים מובילים לסרטים עצמם.
אז האם היו פה הפתעות? קצת. אבל לא באמת. היו פספוסים מצערים – רבים תלו תקוות גדולות בבכורתה של זוכת האוסקר רג'ינה קינג, "לילה אחד במיאמי", אבל מלבד 3 מועמדויות (שתיים מהן חשובות!) הוא קצת התפספס. בנוסף, "הבלוז של מא רייני", שרבים הימרו שיהיה מועמד לפרס הסרט טוב ביותר, פספס, למרות שהפגין נוכחות בקטגוריות המלאכה והביא שני שחקנים ראשיים למועמדות לפרס, בהפתעה לא מעניינת במיוחד.
אבל רק אם יורשה לי – הו כן, ידעתי שאהרון סורקין לא יכנס על הבימוי הטוב ביותר! האם סיכוייה של דרמת בית המשפט הבינונית שנטפליקס רכשה בתקווה לזכות השנה בסרט הטוב ביותר נפגמו? קצת כן. אבל גם לא ממש – מאז הזכיות של "ארגו" ו"הספר הירוק" שגם פספסו מועמדות בימוי, קטגוריית הבימוי הטוב ביותר כבר לא מהווה הקרקע הבטוחה עבור כל סרט שצריך זכייה באוסקר.
האמת שהמועמדים לבימוי הטוב ביותר היו כנראה החדשות המעניינות מכולן השנה. בתקופה בת היובל בה היו רק חמישה מועמדים לסרט הטוב ביותר, כל שנה היה נכנס לקטגוריית הבימוי במאי אחד שסרטו לא זכה להיכנס לקטגוריית הסרט הטוב ביותר; תופעה זו כונתה "הבמאי הבודד". לעיתים קרובות זה היה הבמאי של הסרט הזר האופנתי של השנה. מאז שהקטגוריה הורחבה לכעשרה מועמדים, זה קרה בדיוק פעמיים – כשבפעם הלפני האחרונה (פאבל פליקובסקי, "אהבה בימים קרים"), כמו השנה, משבצת הבמאי הבודד הלכה לבמאי של סרט זר: תומס וינטנברג, על "עוד סיבוב". אישית הימרתי שיכנס על התסריט הטוב ביותר, אבל ההפתעה האוסקרית החליטה להעלות להימור שלי. כעת, כל סרט אחר שיזכה כסרט הזר הטוב ביותר יהיה הפתעה קולוסאלית.
עוד מסקנה מהרכב המועמדים לקטגוריית הבימוי הטוב ביותר: מעתה, אין לקרוא לה יותר "הבמאי הטוב ביותר". למרות שרג'ינה קינג התפספסה, זוהי הפעם הראשונה בתולדות הפרס בה יותר מאישה אחת מועמדת בקטגוריית הבימוי, עם היכללותן של אמרלד פנל, בסרט הביכורים המבריק שלה, "צעירה מבטיחה", ושל קלואי ז'או, שביימה את המוביל לזכייה "נומאדלנד". אם יזכה, "נומאדלנד" יהיה זוכה לא שגרתי בדיוק כמו "פרזיטים" שקדם לו; למרות שבכיכובו כוכבת הוליוודית זוכת שני אוסקרים (עליה בהמשך), הוא אנקדוטלי, פיוטי, לרגעים קצת נטול עלילה. בעיני הוא היה יפהפה, ובעיני רוב המבקרים שגמרו עליו את ההלל. האם מספיק מצביעים באוסקר השנה חולקים איתם את הסנטימנט הזה?
ובכן, בלוגרי אוסקר רבים ציפו לגדולות ונצורות מפנינת האינדי של קלואי ז'או, אבל סרטה הצנוע הסתפק בשש מועמדויות, בעוד "מאנק" מועמד לעשרה אוסקרים. יש לציין שזה לא בהכרח פוגע בסיכויו לזכות; "מאנק" פספס מועמדות לתסריט ולעריכה, וקשה מאוד לזכות בסרט הטוב ביותר בלי תמיכה מצד שני הענפים האלה. "נומאדלנד" מועמד לשניהם. קלואי ז'או גם ערכה וכתבה את הסרט, כך שהיא מועמדת למעשה שלוש פעמים על סרט אחד, ואם תזכה תהיה האישה הראשונה מאז פראן וולש ("שיבת המלך") שזוכה בשלושה אוסקרים בערב אחד. אשת אשכולות בסך הכל.
בקטגוריות המשחק הראשיות לא הייתה אף הפתעה, למען האמת. על אף שחלק הימרו שטהאר ראחים מ"המאוריטני" יבצע מחטף לגארי אולדמן, הבריטי האהוב נשאר איתן במועמדותו על "מאנק". בקטגוריית השחקנית הראשית אף אחת לא הבקיעה בהפתעה, וגם אנדרה דיי, שנהייתה למתמודדת חזקה באיחור יחסי במירוץ, נכנסה, כצפוי, על הופעתה כבילי הולידיי ב"ארצות הברית נגד בילי הולידיי". בינתיים אין פייבוריטית רשמית למירוץ; למרות שפרנסס מקדורמנד האחת והיחידה היא א. אגדת קולנוע בהתהוות וב. מופיעה בסרט המוביל בינתיים, סביר מאוד שידלגו עליה, משום שהיא גם מועמדת כמפיקה של "נומאדלנד". שני אוסקרים בערב אחד וארבעה בסך הכל? האוסקרים ככל הנראה יגידו לה "תנוחי" ויתנו למישהי שעוד לא עמדה על הבמה כזוכה.
ההפתעה היחידה שהייתה הטקס היא הדאבל של "יהודה איש קריות ומשיח השחור", שאמנם לא מוביל במועמדויות, אבל הפגין נוכחות מרשימה בקטגוריות הטכניות, אסף מועמדות על התסריט והביא שניים משחקניו למועמדות לשחקן המשנה הטוב ביותר – דניאל קלויה, עליו רבים הימרו כמועמד בטוח, ולקית' סטנפילד, מועמדות שלא נראה לי שמישהו ראה מגיעה. בין השאר, משום שסטנפילד שווק כשחקן הראשי של הסרט (מה שהוא באמת, בתכלס). יכול מאוד להיות שזה עומד להזיק לסיכויי הזכייה של קלויה וייתן בוסט נאה לסשה ברון כהן. כהן מועמד על תפקידו כבוראט סגדייב – סליחה, זה אני והווישפול ת'ינקינג שלי. כהן מועמד על תפקידו ב"משפט השבעה משיקגו", ואם יזכה ככל הנראה תהיה זאת עבודת המבטא המפוקפקת ביותר שזכתה באוסקר אי פעם, אבל גם ריספקט של האקדמיה לסרט שהם כנראה מאוד חיבבו, אבל לא מספיק כדי לזכור מי ביים אותו.
בכלל, זאת שנה מצוינת לאפוס הבוראטי, כשהראיס האהוב שלו מועמד עם סיכויי זכייה לא רעים על סרט אחד, ומריה בקלובה, הכישרון החדש והטרי שהביא לתעשייה, מועמדת כשחקנית משנה, ונמצאת בעמדה לא רעה לניצחון. האם זה אשכרה יקרה? יכול מאוד להיות שלא ושהאקדמיה תרצה לכבד את גלן קלוז שמועמדת בפעם השמינית לאוסקר, ללא ניצחון לזכותה עד כה, ולא סבבה, היא באמת שחקנית ממש טובה ומגיע לה את זה!!!
שון כבשון מועמד לאוסקר!
איזה משפט שכיף לכתוב: "שון כבשון מועמד לאוסקר" :)
זה בא לי בהפתעה גמורה, שכחתי לחלוטין שהסרט הזה יצא בשנה שעברה.
זה אומנם סרט מתוק מאד אך הוא לא משתווה לסרט הקודם שיצא.
אני בעד "מוליכי הזאבים", אגב.
וזו כבר הפעם השנייה שאפשר לכתוב את המשפט הזה
יאללה, מתי יוצא ״שון כבשון 3״?
ואגב, גם אני בעד מוליכי הזאבים למרות שזה חסר סיכוי, נשמה יאכל את כולם בלי מלח (הוא גם היחיד שהיה מועמד לעוד קטגוריות. המועמדות שלו לסאונד, אגב, זו המועמדות הראשונה של סרט אנימציה לסאונד מאז 2010).
ועכשיו אני שם לב שהמועמדות של נשמה לפסקול זה הפעם הראשונה מאז 2009 שסרט אנימציה מועמד לפסקול
כך ששתי המועמדויות הנוספות שנשמה קיבל הם לא דבר מובן מאליו בכל הנוגע לסרט אנימציה, מה שמעיד שהאקדמיה מחבבת במיוחד את הסרט.
הייתי אומר שאם היו באמת מעריכים
הסרט היה מקבל מועמדות לסרט הטוב ביותר ותסריט מקורי. ראוי בהרבה מסרטים אחרים ברשימה (בעיקר סרטי נטפליקס, שהם הכי פחות מעניינים מהרשימה)
אז מסתבר שאיכשהו שכחתי שאי הכלבים היה מועמד לפסקול ב-2018
כך שזה כבר לא ממש מרשים (מצד שני, בהנחה שנשמה הולך לזכות בפסקול, זו תהיה הזכיה הראשונה מאז 2009 של סרט אנימציה בקטגוריה זו).
לגבי הסאונד, אני עדיין די בטוח שמאז צעצוע של סיפור 3 לא היה אף סרט אנימציה שהיה מועמד.
קלואי ז'או מועמדת ארבע פעמים
ולא שלוש, היא גם המפיקה של הסרט,
(ואאל"ט זה גם הכי הרבה לאדם אחד השנה)
הייתי אומרת שתומר שושן כבר ניצח את אלמודובר
בהתחשב בזה שרק אחד מהם באמת מועמד.
גם "בחוץ" לא מועמד דרך אגב.
נו מה אתם באים עם שטויות כמו "עובדות"
(הטעויות תוקנו, הן עלי. תודה)
אפשר שג'ון טרבולטה יגיש את פרס שחקנית המשנה רק כדי להכריז על "מרים בקלאווה" כזוכה?
(ל"ת)
באמת מעניין הקטע של דניאל קלויה ולקית' סטאנפילד
יותר נפוץ לראות את ההפך, ששני שחקנים בתפקידים הראשיים מפצלים את המועמדות ואחד "מודח" לקטגוריית המשנה כדי לא לפצל את ההצבעות (לדוגמה "המועדפת" ששמה שמו את אולביה קולמן בראשי ואת רייצ'ל וויז ואמה סטון במשני, למרות שבפועל אפשר להגיד ששלושתן שחקניות ראשיות).
מה גם, שוורנר באמת הריצו את סטאנפליד לתפקיד השחקן הראשי, ואת קאלויה (וג'סי פלמונס) למשני, אז לא ברור איך זה קרה.
אני חייב לציין שקטגוריית האנימציה השנה היא שיפור משמעותי מהשנה שעברה
בשנה שעברה לפחות 2 סרטים היו כאלה שלדעתי לא הייתה כל סיבה לתת להם מועמדות ואחד משניהם אפילו זכה (השני, אגב, זה הדרקון הראשון שלי 3 שבעיני הוא היה אכזבה טוטאלית אחרי שני הסרטים הראשונים הנהדרים של הסדרה הזאת). מיסטר לינק היה היחיד מהחמישיה שיכולתי להגיד שראיתי ואהבתי (את יד אבודה לא ראיתי ואת קלאוס ניסיתי לראות ולא שרדתי עד סוף הסרט).
השנה, לעומת זאת, מלבד שון כבשון 2, ראיתי את כל הסרטים ואני בהחלט אוהב את כולם (ולאור הסרט הראשון שלו, אני די בטוח שאחרי שאראה אות שון כבשון 2 אני גם אוהב אותו). אין אף סרט אנימציה שאני מזועזע שקיבל מועמדות, ולהגיד את זה שנה אחרי שצעצוע של סיפור 4 הסתמי המשעמם ועם הסוף המרגיז שגורם לך לרצות לזרוק משהו על המסך זכה בפרס האנימציה, זה בהחלט משהו.
אתה צןדק במאה אחוז. במיוחד בחלק של צעצוע שהיה פשוט רע
(גם את פרוזן 2 לא אהבתי).
מה עם ליידי גאגא? למיטב זכרוני זכתה על שיר והייתה מועמדת כשחקנית על ״A Star is Born”.
וזה אכן הופך את השנה הזו לשנה השלישית ברציפות בה זה קורה, תודה על התיקון
(ל"ת)
אם כבר, אז רביעית
בלייג', גאגא, אריבו, אודום
תכלס מטורף
מתופעה שלא קרתה אי פעם ב90 שנות האקדמיה, ההישג הזה עכשיו פשוט הופך למסורת כל שנה מחדש כבר 4 שנים ברצף! די מטורף.
אולי עוד לא מאוחר לצלם סצנות משחק לבילי אייליש בסרט של ג׳יימס בונד החדש כדי שהיא גם תהיה מועמדת למשחק בנוסף למועמדות (וזכייה, כנראה) בקטגוריית השיר.
הלינק לעין הלבנה לא עובד
איפה אפשר לצפות בו?
מה שקרה זה שהוא עבד רגע עד לפני המועמדויות
ועכשיו, כמו שאתה מציין, הוא נפל, וזה מתסכל.
אם יימצא לינק חדש, נפרסם.
מסתבר שארבעה אנשים השיגו מועמדות לאוסקר גם על נשמה וגם על מאנק
מדובר על שני אנשי סאונד וצמד מלחיני הפסקול.
זה כנראה לא אומר כלום (אלא אם כן נגלה שהיו עוד אנשים שעבדו על שני הסרטים הלא קשורים אחד לשני האלה ואז זה יהיה מוזר) אבל זה צירוף מקרים נחמד שנראה לי שלא קורה לעיתים קרובות (אם בכלל קרה אי פעם).
תיקון הבמאי הבודד
״ לעיתים קרובות זה היה הבמאי של הסרט הזר האופנתי של השנה. מאז שהקטגוריה הורחבה לכעשרה מועמדים, זה קרה בדיוק פעמיים – כשבפעם הלפני האחרונה (פאבל פליקובסקי, "אהבה בימים קרים"), כמו השנה, משבצת הבמאי הבודד הלכה לבמאי של סרט זר: תומס וינטנברג, על "עוד סיבוב".״
נראה לי התכוונת בפעם האחרונה ולא הלפני אחרונה. הלפני אחרונה היה ב2015 עם הבמאי הבודד של פוקס קאצ׳ר ובפעם האחרונה זה קרה ב2019 עם הבמאי הבודד של אהבה בימים קרים, בסדר הכרונולוגי הזה. לא כך?
הפעם האחרונה שבה במאי מועמד ללא מועמדות לסרט קרתה היום, עם המועמדות של וינטנברג :)
(ל"ת)
הערת שוליים- תיקון השחקנית הראשית \ מפיקה
מרגוט רובי הייתה האישה הראשונה שהועמדה גם בתור מפיקה וגם בתור השחקנית הראשית על "אני טוניה" ב2018
היא הייתה קרובה לכך, אבל "אני, טוניה" לא היה מועמד לסרט הטוב ביותר (וחבל)
(ל"ת)
הטוב, הרע, וההלאה
הטוב: אני לא צריך להשלים את "הדברים קטנים". אוקיי, וגם – "מא רייני" בהחלט נחלש, ומלא אנשים שאני אוהב קיבלו מועמדויות לאוסקר (גם אם על סרטים והופעות שאני פחות עף עליהם) – לאקית' סטנפילד, סטיבן יואן ועוד. המשיכו כך.
שני הסרטים היחידים שעל פי הסטטסטיקה קיבלו את כל המועמדויות הנחוצות (סרט-בימוי-משחק-תסריט-עריכה) הן "צעירה מבטיחה" ו"נומאדלנד".
ומודה שבעיקר שמח על מועמדויות בקטגוריות הקטנות יותר: הדאבל-מועמדות של "קולקטיב" היא נפלאה, "עין לבנה"-"חדר המכתבים"-"שני זרים" הם לחלוטין הטובים מבין הסרטים הקצרים, "שון כבשון" עושה קצת חסד עם קטגוריה מבאסת קלות, והפרגון ל"פינוקיו" ול"טיגריס הלבן" מוצדק ביותר.
הרע: די, נו, מורתי התמנונית?? באמת?????
ההלאה: טוב, "נומאדלנד" לחלוטין בדרך לזכות בבימוי-סרט. כן, נו, הפתעות, וכו', אז אני מוכן ללכת ל"יזכה בבימוי או סרט" אבל אין לו באמת מתחרים השנה, וטוב שכך. איפה שהתחרות יותר פתוחה (לכאורה) היא קטגוריות המשחק: חכמים ממני אומרים שצ'דוויק בוזמן נעול-סגור, אבל אני מודה שאני יותר סקפטי, מקדורמנד-דיי-מוליגן יהיה קרה מעניין בקטגורית השחקנית, בקלובה-קלוז כנ"ל בשחקנית המשנה, והאם באמת תחושת הבטן שלי מלפני כמה חודשים תתגשם וסשה ברון כהן יגבור על לאקויה, או שבכלל מישהו שלישי יזכה? ומה יקרה בקטגורית התסריט המקורי?
בקיצור, בינתיים יש לא מעט סימני שאלה, שזה כיף.
תודה על אחלה סקירה
לקית' סטיינפלד יכול לזכות בפרס נובל מצידי אחרי "סליחה על ההפרעה" וזה יהיה בסדר גמור
לצערי קודם בוחרים מה המגדר והצבע של השחקן/במאי ואח"כ איך הביצועים
וזה עוד לפני החוק המטומטם שלהם על חיוב שילוב מגדרים צבעים בהפקה ומשחק מ2025
פעם שר הטבעות וטיטניק זכו היום סרטים שבקושי ראו חברי האקדמיה ועוד 100 איש.
ואח"כ כל שחקן זוכה מבלבל את המח על להציל את העולם בזמן שהם חוגגים כל החיים שלהם עם הכסף שלהם .
לא פלא שהרטייג של הטכס יורד כל שנה.
שנה לפני הזכיה של טיטאניק זכה הפצוע האנגלי
שנה אחרי הזכיה של טיטאניק זכה שייקספיר מאוהב.
שנה לפני הזכיה של שר הטבעות זכה שיקגו.
שנה אחרי הזכיה של שר הטבעות זכה מיליון דולר בייבי.
מה שאני מנסה לומר זה שלהגיד שפעם האוסקר הלכו עם הקהל ונתנו את האוסקר לסרט המרוויח שהקהל מטורף עליו בעוד והיום נבחרים סרטים שלא אומרים הרבה לקהל הרחב זה פשוט לא נכון.
טיטאניק ושר הטבעות לא היו חלק מתקופה בה האוסקר הלך עם הציבור אלא היו יוצאי דופן.
אני לא יודע אם הייתה בכלל תקופה של כמה וכמה שנים רצופות שהאוסקר הוענק לשוברי קופות (זה מדהים כשחושבים על זה אבל לא מלחמת הכוכבים תקווה חדשה ולא אי.טי. זכו באוסקר לסרט הטוב ביותר בשנים בהם יצאו). צריך להשלים עם זה, זה האוסקר והוא לא הולך להשתנות, המקסימום שאפשר לצפות זה לשנים חד פעמיות כמו טיטאניק ושר הטבעות.
מוקי מאוד טועה, אבל "זה האוסקר והוא לא הולך להשתנות"
זה דווקא לא סנטימנט שאני מסכים איתו – הטעמים של האוסקר הם חיה משתנה ומתפתחת, ובהחלט אפשר לראות אם/איך/מה יחזיר אותם לשוברי הקופות (וזה כשאנחנו זוכרים שלהיט כמו "ג'וקר", נניח, בהחלט היה מועמד שנה שעברה) – כאשר אני אסכים שזה לא רק הדרך שהאוסקר צריכה לעשות אל עבר שוברי הקופות, אלא גם תעשיית שוברי הקופות אל האוסקר.
מוקי בכל מקרה, טועה כמעט בכל משפט שהוא כותב, אולי חוץ מזה שהרייטינג יורד בכל שנה.
הג׳וקר הרגיש לי כמו עלה תאנה
שבא לכסות על השפל הנוראי של האוסקר ביחס לנוקמים סוף המשחק.
עד שנה שעברה כל הסרטים ששברו את שיא הקופות של כל הזמנים זכו בלפחות שלושה פרסי אוסקר ובדרך כלל גם היו מועמדים לעוד שלל פרסים לרבות הסרט הטוב ביותר.
האם באמת הגיע לאווטאר כל מה שהוא זכה בו? לא בטוח, אבל הוא עשה היסטוריה ועולם שלם התלהב עליו ולכן כן הגיע לו בסופו של דבר.
הנוקמים סוף המשחק, לעומת זאת, היה מועמד אך ורק לאפקטים ואפילו בזה הוא לא זכה. זה בעיני משפיל.
אני בטוח שאם היו עושים סקר עולמי רחב בקרב צופי קולנוע היה מתקבל רוב מוחץ שטוען שהנוקמים סוף המשחק הוא הסרט הטוב ביותר של 2019 בפער ענק מכל המתחרים, אבל את האוסקר זה לא עניין בשום צורה.
בעולם מתוקן בו האוסקר היו חיים בתוך עמם ומקשיבים לרחשי הציבור, הנוקמים סוף המשחק היה מקבל ים של מועמדויות וכנראה גם היה זוכה בכמה וכמה פרסים לרבות הסרט והבימוי.
עולם שלם השתגע על הסרט הזה, זה היה האירוע הגדול של השנה אם לא של כל העשור, אבל האוסקר מעדיפים את פורד נגד פרארי.
אז תסלח לי שאני לא מי יודע מה מתלהב על העניין עם הג׳וקר, כי מה לעשות שבאותה שנה יצא סרט הרבה יותר מרוויח ומדובר ממנו שממש עשה היסטוריה ושבר את השיא של כל הזמנים לאחר עשור שאף אחד אפילו לא התקרב לשבור אותו והאוסקר הסתפקו בלתת לו מועמדות אחת לאפקטים וגם זה בלי זכייה.
אני לא רואה את 'הג'וקר' בתור האוסקר הולכים על שובר קופות
אלא בתור סרט אוסקר שהפך לשובר קופות כי 'הג'וקר' באפיון שלו הוא, בעיניי, יותר "סרט אוסקרים" דרמתי ושונה מהמיינסטרים שבאופן מפתיע זכה להרבה מאוד צופים (יש מצב שאני טועה אבל לצופה הממוצע יש באופן כללי טעם לא רע בסרטים רק שהם לא נחשפים לאותם סרטים איכותיים יותר. לג'וקר הם נחשפו כי, נו, זה סרט קומיקס על הג'וקר).
ולא הבנתי מה אתה רוצה שהאוסקר יעשה. שהוא יהפוך לסקר דעת קהל? 'סוף המשחק' אולי נחשב לסרט הכי טוב של אותה שנה על ידי הבן אדם הממוצע (שאגב, כנראה שחוץ מ-'סוף המשחק' ראה רק עוד עשרה סרטים מסרטי אותה שנה. רובם בלוקבאסטרים) אבל האוסקר בא לשקף את דעתם של קולנוענים. אנשים שרואים יותר סרטים ועם טעם מפותח יותר. ואמנם גם ככזה יש לי הרבה מאוד טענות נגד האוסקר אבל היה מאוד מפתיע ומאכזב בעיניי אם אנשים כאלה היו בוחרים ב-'סוף המשחק' לסרט הכי "טוב" של אותה שנה (לטעמי הוא סרט אקשן טוב מאוד. אבל לא מדגדג ל-'פרזיטים', הזוכה של אותה שנה, את הקרוסליים).
האוסקר יכולים לתת למי שהם רוצים
אבל כשרוב צופי הקולנוע בעולם מרגישים ניתוק מהבחירות של האוסקר זה מוריד את ערך האוסקר אצלם.
בסופו של דבר, בעוד שנים רבות אני לא יודע מי יזכור את פרזיטים, לעומת זאת את הנוקמים סוף המשחק נראה לי שבהחלט יזכרו.
כמה אנשים, לדוגמא, זוכרים היום את ״הרומן שלי עם אנני״ או בכלל שמעו עליו לעומת כמה אנשים זוכרים ואוהבים את מלחמת הכוכבים תקווה חדשה?
וכמה אנשים יגידו מילות שבח על גנדי (הסרט, לא האיש) לעומת כמה שיגידו על אי.טי. ?
כמה אנשים מעריצים את ארגו לעומת כמה שמעריצים את הנוקמים?
כל זה פשוט הופך את האוסקר לפחות רלוונטיים לרוב האוכלוסיה.
רשימת הזוכים בפרס הסרט הטוב ביותר במהלך השנים לא ממש תואמת לרשימת הסרטים הקלאסיים והאהובים בציבור הרחב.
כל זה אגב בסדר גמור, האוסקר לא חייבים ללכת עם הציבור.
אבל הציבור גם צריך להבין את זה ולא לצפות שהאוסקר יהיה מי יודע מה רלוונטי לקהל הרחב.
כמה אנשים זוכרים היום את הנוקמים 2: עידן אולטרון?
אף אחד לא ידבר על הנוקמים 4 עוד עשר שנים. מארוול יביאו לך את ארבעת המופלאים והאקס מן ונערת הסנאי המופלאה ועוד שלוש שנים יהיה סרט חדש ואף אחד לא ידבר יותר על הסרט הקודם כמו שאף אחד לא מדבר היום על הנוקמים 2.
כמה שנאמר consume product and get excited for next product. סקורסזה צדק.
וואו, להשוות בין אולטרון לסוף המשחק
זה כמעט כמו להשוות בין נקמת הסית' לתקווה חדשה. אני אישית חושב שהפער באיכות הסרטים הוא אדיר, אבל זו בכלל לא הנקודה. סוף המשחק היה אירוע קולנועי פנומנלי: הוא סיכם סדרת סרטים ענקית, והפך לשובר הקופות הגדול בהיסטוריה. אני לא רואה שום סיכוי שהוא יישכח בעשור הקרוב.
ואגב, למה לדבר על אולטרון אם אפשר להתייחס לסרט ישן יותר, הנוקמים הראשון, שנראה לי זכור היטב עד היום.
למען האמת, זה אפילו יותר מזה
עידן אולטרון, לא רק שלא שבר את השיא של כל הזמנים או אפילו קצת התקרב לשם, אלא שאפילו לא היה הסרט המרוויח ביותר של 2015 וגם לא השני או השלישי.
עידן אולטרון היה רק הסרט הרביעי הכי מכניס של 2015.
וכן, אני יודע של-2015 היה רף גבוה, אבל באותה המידה גם 2019 הייתה שנה עם רווחים מטורפים, כך שבהחלט ניתן להשוות.
וזה, אגב, בלי שדיברתי על העובדה שהרבה אנשים לא ממש אהבו את עידן אולטרון והוא נחשב כאכזבה וכנראה כסרט הנוקמים החלש ביותר, לעומת סוף המשחק לו יש קונצנזוס רחב של אחד הסרטים הטובים ביותר של מארוול אם לא ה-
ציטוט של Nerd Crew?
Very cool
אגב, גם אם נגיד שהנוקמים סוף המשחק לא היה צריך לזכות בסרט הטוב ביותר, האם לא הייתה מגיעה לו לפחות מועמדות?
האם לא הגיע לו לקבל כמה מועמדיות ואולי גם איזה זכייה שניים בקטגוריות טכניות לפחות?
האם זה הגיוני שסרט כזה שעשה היסטוריה מקבל רק מועמדות אחת לאפקטים ואפילו שם הוא לא זוכה?
לזה אני קורה השפלה.
בשום שלב לא נטען על ידי האוסקר שהם מעוידים לקהל הרחב
האוסקר, באופן מובהק, פונה לסניפילים או למעריצי קולנוע (לא בטוח איך לקרוא לזה. הכוונה למישהו שרואה סרטים הרבה יותר מהאדם הממוצע). הוא מנסה להתחנף לפעמים לקהל הרחב והוא אכן היה רוצה שכמה שיותר אנשים יצפו בו, כי בכל זאת הטקס צריך לעשות כסף בשביל להתקיים. אבל הבחירות בו לא מנסות לשקף את דעתה של אוכלוסיית העולם אלא של סוג מסוים של אנשים. וטוב שכך. אם היה מדובר בדעתו של הקהל הרחב הטקס היה מעניין הרבה פחות (נראה לי שגם בעיני הציבור הרחב). וגם היה הרבה יותר קשה לביצוע.
לגבי אם מגיע ל-'סוף המשחק' מועמדות. ובכן זה כבר לא משהו שאני יכול לענות עליו. רוצה את דעתי האישית? לא, לא מגיע לו להיות מועמד. אישית ל-'מלחמת הנצח' הייתי נותן מועמדות שנה לפני אבל לא ל-'סוף המשחק'. אבל זו דעתי האישית, זה לא קשור לאוסקר. וזה שהוא היה מועמד רק לקטגוריה אחת גם לא אמור להיות משפיל עבורו. בתור מישהו שעורך עם עצמו מדי שנה את 'טקס פרסי אדון האופל' לפי שיטת האוסקר (חמש מועמדויות לכל קטגוריה) זה קורה המון שסרטים שאני ממש אוהב לא מקבלים מועמדות אחת. זה לא אומר הרבה.
האוסקר, אולי זה המקום להזכיר,
הוא הטקס שבו האקדמיה האמריקאית לקולנוע מעניקה פרסים למצטיינים של אותה שנה משירותיה. זה בפועל טקס העובד המצטיין, רק יותר דמוקרטי.
זה נחמד מאד שפרס האקדמיה לקולנוע, או "אוסקר" בשמו המוכר, הוא תו תקן עולמי לאיכות בקולנוע. אבל הוא לא אובייקטיבי, והוא לא קשור לצופי הקולנוע. הוא קשור לאנשי המקצוע של הקולנוע *האמריקאי* שבוחרים את המצטיין *מביניהם*. האקדמיה לא חייבת שום דבר לצופי הקולנוע. כן, היא צריכה להתחשב בהם על מנת שהפרס ימשיך להיות תו תקן לאיכות ולא יהפוך לעוד טקס גילדה אזוטרי; אבל היא לא חייבת.
צודק
ובאמת נשאלת השאלה למה כל כך הרבה צופי קולנוע ברחבי העולם (כולל גם אני, מודה) מחשיבים את הטקס למשהו חשוב כל כך.
כמו שאמרת זה ״טקס העובד המצטיין״. זה חבורה מצומצמת מאוד של אנשי קולנוע אמריקאיים שמחלקת פרסים לאנשי קולנוע (בעיקר-)אמריקאים ויש להם טעם מאוד מסויים שרחוק מהטעם הכללי של הציבור, אז איך זה הפך להיות משהו כל כך חשוב?
וזה אפילו לא הטקס היחיד לחלוקת פרסים בתחום הקולנוע.
יש עונה שלמה עם לא מעט טקסי פרסים, אבל בעיני הציבור הרחב החשיבות שלהם היא רק בשאלה האם הם חוזים את האוסקר.
באמת מעניין אותי איך האוסקר הפך להיות מה שהוא היום, זה בטח לא היה ככה על ההתחלה.
אולי יכול להיות רעיון נחמד להקדיש לזה כתבה.
האוסקר חשוב כי האוסקר חשוב
באותה מידה שגלובוס הזהב הוא הטקס המוביל בטקסים שלפני האוסקר, למרות שהבחירות שלו די לא נחשבות על ידי אף אחד שמבין. זה פשוט המצב, וכל הניסיונות של הטקסים להישאר רלוונטיים ופופולריים נועדו בשביל להשאיר אותם פשוט כתו תקן.
זה אולי מעגל שמזין את עצמו, אבל זה המצב הנוכחי.
החשיבות מבחינת טקסי הפרסים הקודמים
היא די כי ככה טקסי הפרסים החליטו להיות – אני חושב שהרבה מאוד טקסים היו יכולים להיות הסמנים של סרטים מסוג אחר, אבל זה פחות עבד.
ואני רוצה רק לציין משהו – כשאתה אומר "הקהל הרחב" בהקשר של "סוף המשחק" (נניח), אתה לא מדבר ממש על הקהל הרחב, אלא על הקהל של 10-48 (נניח), עם נטייה גיקית קלה. קהל המבוגרים, מה לעשות, פשוט לא מתעניין בסרטים מהסוג הזה (ברובו ובמדגם לא מייצג של כל מי שעבר את גיל 50 שאני מכיר), וזה לא בגלל שהוא לא אוהב קולנוע, אלא בגלל שהוא לא אוהב את הקולנוע הזה.
החשיבות של האוסקר לעומת פרסי הסרטים האחרים היא כי באמת מדובר בטקס שמחולק על ידי האנשים שעוסקים במלאכה, במספרים עצומים. את גלובוס הזהב מחלקים 80 עיתונאים שאף אחד לא מכיר, פרסי הגילדה מתמחים בתחום אחד ולרוב כוללים גם אנשים שלא מאוד מקצועיים בתחום, אבל את פרסי האוסקר מחלקים האנשים המקצועיים ביותר (או שהיו מקצועיים בעבר ונשארו באקדמיה מאינרציה) בכל התחומים, שיושבים יחד ומחליטים. מבחינת אופן הדגימה, אין משהו שני לזה.
לא בא להגיד שאתה טועה
זו בהחלט ההגדרה של טקס האוסקר ומהותו אבל מסקרן אותי איך זה בדיוק מסתדר עם מועמדויות של סרטים זרים בכל מיני קטגוריות (משחק, איפור, בימוי ואף סרט) ואף זכיה בהם. זה קצת סותר את הקטע הזה ש-"הוא קשור לאנשי המקצוע של הקולנוע *האמריקאי* שבוחרים את המצטיין *מביניהם*".
זאת בדיוק ההוכחה -
אנשי האקדמיה מנומסים מספיק בשביל לומר שיש אנשי מקצוע נהדרים בעולם שהם לא אמריקאים, אבל הם דוחקים את כולם לגטו של קטגוריה אחת, ומדי פעם נותנים להם מועמדות אם הם גם עבדו בסרט אמריקאי. עובדה, כשסרט לא אמריקאי כמו פרזיטים כבר זוכה, זאת הפתעה גדולה.
לא סתם הפתעה
כזאת שעיצבנה בצורה לא פרופורציונלית את נשיא ארה"ב.
אתה מתכוון, שעצבנה את השחקן ההוליוודי לשעבר.
(ל"ת)
בונוס, אני מניח
(ל"ת)
שחקן הוליוודי. בוא.
שתי מילים בשכחו אותי בבית 2 עדיין לא הופכות אותך לשחקן
מבחינה מסוימת אתה צודק,
10 קרדיטים בסרטים ו10 קרדיטים בתוכניות טלוויזיה אכן עושים אותו רק חצי הוליוודי.
26 קרדיטים (כשחקן) לפי ימד"ב
אבל אני דבק בסנטימנט של הודעתי הראשונה
אבל האוסקר כן מקשיב לרחשי הציבור
כלומר, לפחות כאן באתר ולפחות בשנה שעברה. אני לא יודע מה קורה במקומות אחרים כי אני לא עוקב אחרי ביצועים של סרטים בקופות, אבל העובדה היא שלמיטב זכרוני, כל תשעת הסרטים שהיו מועמדים לאוסקר נבחרו כאן כאחד מעשרת סרטי השנה(בשני סקרים שונים אמנם). כך שלפחות כאן באתר, האקדמיה די פגעה בול ובחרה סרטים אהובים. בהתחשב בכך שעין הדג לא ידוע בטעם האיזוטרי שלו, אני מרשה לעצמי לנחש שהסרטים הללו הצליחו גם באמריקה ומחוצה לה. זה שיש סרט ששבר שיא בביצועים בקופות זה אומר ש…מה בעצם? עדיין זכותה של האקדמיה לא להתלהב ממנו. כפי שאמרו פה, ההצבעה לא אמורה לשקף את דעת הקהל אלא את דעת המצביעים.
בנוסף, נראה לי שבגלל ההתעלמות מ'סוף המשחק', לא מדברים על כך שרשימת המועמדים האחרונה היתה מאוד בידורית:
'1917'- וואן שוט וסרט על המלחמה ומשמעויות סמליות וכל זה, אבל גם ספקטקל קולנועי מרהיב, מלהיב, ומלא באקשן וירטואוזי. ואני לא הראשון שאומר שזה מזכיר קצת משחק מחשב.( ואם אנחנו כבר כאן, אז גם "דנקרק" שהיה מועמד הוא סרט מאוד בידורי).
'ג'וג'ו ראביט'- היו גם רגעים קשים, אבל גם קומדיה קורעת מצחוק.
'פרזיטים'- מדברים ובצדק, על המורכבות וערבוב הז'אנרים, אבל החל מהשליש זה נהיה מותחן מופרע, מלא באדרנלין, ומבדר לאללה.
'האירי'- אני כנראה במיעוט כאן, אבל מלבד עניין האורך, לא היה שום אלמנט מאתגר בסרט הזה(כלומר, חוץ מזה שממש סבלתי מהצפייה בו.) מאפיונרים שמדברים בזחיחות ויורים ודי נהנים מכל העסק.
'ג'וקר'- לא סרט בידורי במובן המקובל, אבל סך הכל עדיין סרט פשע די סוחף שניסה לפנות לקהל די רחב וגם הצליח מאוד מסחרית. וכמובן, הוא גם זכה באריה הזהב לפני שהועמד לאוסקר.
'סיפור נישואים'- סבבה, לא סרט בידורי.
'היו זמנים בהוליווד'- לא ראיתי, אבל זה טרנטינו. קשה לי להאמין שזה דומה ל'עץ החיים'.
'פורד נגד פרארי'- כנ"ל
'נשים קטנות'- לא ראיתי, גם לא קראתי, נשמע די בידורי.
וזה רק בשנה שעברה. היו בשנים האחרונות גם 'הספר הירוק', 'הפנתר השחור', 'מקס הזועם', 'האיש שנולד מחדש', 'לה לה לנד'.
מה שאני מנסה להגיד הוא שגם אם האקדמיה לא בוחרת את הבלוקבאסטרים הפופולריים מכולם, היא עדיין נותנת פרס\מועמדות לסרטים מאוד נגישים ומהנים, ולכן הסטיגמה שיצאה לה כמנותקת מטעם הציבור קצת תמוהה בעיני. זה לא פסטיבל קאן שנותן כבוד ל'שנת חורף' או אפילו 'המשפחה שלי'.
בסופו של דבר זה גם לא ממש משנה. מישהו שבאמת חובב קולנוע פשוט יכול לעקוב אחרי הזוכים לאורך השנים ולהבין האם הם קולעים לטעמו. ואם הם לא, אין שום חובה להתייחס לאוסקר כתו תקן לאיכות. הם לא יכולים לקבוע עבור אף אחד מהם הסרטים הטובים ביותר, ואפילו אם מלאך היה יורד אלינו וקובע שהאקדמיה הם האורים והתומים של האיכות הקולנועית, למי אכפת? העיקר שהם לא יחליטו לכם אילו סרטים לראות. בתכלס, עם כל הכסף שהאחים רוסו עשו, לא חושב שמאוד אכפת להם שהם לא קיבלו מועמדות.
אני למען האמת לא מחשיב במיוחד את האוסקר, אבל מסיבות הפוכות מהרוב. לא כי הסרטים אמנותיים מדי, אלא דווקא כי הם בידוריים ובנאליים מדי(אם כי לא תמיד). מעדיף את פסטיבל קאן, שכאמור בוחרים סרטים כמו 'שנת חורף' ו'המשפחה שלי'
"סיפור נישואים" הוא סרט מאוד נגיש ושלדעתי הגיע להרבה אנשים
זה נטפליקס, אז אין לי מספרים מדויקים, אבל הוא בדיוק מסוג שוברי הקופות הישנים האלה שלא היו עם גימיק או ז'אנר אבל הם נגעו באיזשהו עצב והיו עשויים היטב ועברו מפה לאוזן וכו' וכו'.
ולא כל תשעת הסרטים, כי "פורד נגד פרארי" הפסיד פה באתר. (ולמען האמת "היו זמנים בהוליווד" לא כזה רחוק מ"עץ החיים" כמו שהיינו רוצים).
אבל, אממ, כן, מה שאמרת.
אכן סרט נגיש
וגם חשבתי להוסיף את זה, אבל רציתי לעדן קצת את הטיעון שלי.
אבל למרות שהוא נגיש, בידורי זה תואר שפחות מתאים לו לדעתי*, בוודאי בהשוואה לסרטים האחרים.
*לדעתי כמעט לכל סרט יש ערך בידורי מסוים,אפילו לסרט כמו 'סטאלקר'. אבל זה פחות הקונוטציות שעולות בהקשר למילה הזו.
שוב, אני חושב שהתפיסה של "בידורי" היא משהו שהשתנה עם השנים
ל"קליל", אבל "קרמר נגד קרמר" נגיד, שהסרט מאוד נעשה בהשראתו, היה הסרט הכי קופתי של 1979, והוא בוגר, ורציני, וכו', אבל הוא גם בידורי יונגיש הרבה יותר מ"סטאלקר" – כי אנשים לא רוצים רק אסקפיזם למחוזות העבר הרחוק ו/או עולמות מקבילים, אלא מדי פעם רוצים לעסוק במציאות וביחסים שלהם ושל עכשיו וללמוד מהם משהו.
הייתי אומר שהוא צודק גם עם הקטע של נאומי הזכייה
לשמוע את אנשי התעשייה הפריבילגים והעשירים בטירוף האלו מתלוננים על צרות העולם שכלל לא נוגעות בהם זה כמו ציפורניים על לוח גיר בשבילי.
אלו עדיין סרטים שהיו יותר במיינסטרים מהיום.
בלי קשר גם אין הרבה שוברי קופות עם סיפורים מקוריים שהם לא המשך של עולם מסויים או reboot ..
שאני אבין, איזה סרטים ציפית למצוא השנה במועמדויות ולא מצאת?
השנה אין כל כך סרטי מיינסטרים כי לא ממש היה קולנוע.
היבול של השנה הוא בעיקר סרטי סטרימינג שפחות נוטים להיות מיינסטרים.
באמת מעניין אותי לדעת, לו אתה היית מגבש את רשימת המועמדים איזה סרטים שאין כאן היית שם כי הם במיינסטרים?
שיקגו דווקא היה סרט גדול
הוא הכניס 306 מיליון דולר, הסרטים הזוכים היחידים שהכניסו יותר מאז היו שר"ה(כמובן), נער החידות ממומביי, נאום המלך והספר הירוק
ההשוואה הייתה ספציפית לטיטאניק ושר הטבעות
יכול להיות שזה בהחלט יותר מכניס מהרבה סרטי אוסקר אחרים (וזה אומר דברים לא ממש טובים על האוסקר), אבל מבחינת הציבור הרחב לא הייתי קורא ל-306 מיליון דולר הצלחה אדירה בקופות. שובר קופות ענק זה לא היה (הסרט המרוויח ביותר באותה שנה הרוויח למעלה מפי שלוש ממנו).
זה די גלגל , מתי היה שובר קופות עם תסריט מקורי חדש ?
https://www.boxofficemojo.com/year/world/2019/ אותו הדבר גם ב2018
כל העשרייה סרטי המשך או ריבוט.. למעט ג'וקר שעדיין שייך לDC אבל עדיין איכותי
בכל מקרה הכייון של תעשיית הקולנוע הוא אוסקר לסרטי נישה עם גיוון חברתי , או סרטי המשך עתרי תקציב בתור שוברי קופות , נדיר לראות במאי מקבל 200M $ לתסריט מקורי חוץ מנולן .
עולם הקומדיה נמחק לחלוטין בגלל הCancel culture תמיד מישהו יפגע ממשהו .
אם לא יחזירו לשם סרטים שהציבור הכללי מכיר ויכול להזדהות איתו עתיד הטכס יהיה לא טוב..
חוץ מהסרטים שבנטפליקס
הסרטים זמינים לצפייה בצורה כלשהיא?
הסרטים שבאמזון זמינים לצפייה (וחלק גם כבר זלגו ל-VOD של יס/הוט/וכו')
חוץ מזה, סרטים כמו מינארי/ארץ נוודים/האבא /יהודה איש קריות/צעירה וכו' – עוד לא.
הסרט קצר "Two Distant Strangers" עלה לנטפליקס היום
תחת השם "זרים גמורים". הוא מומלץ – אבל אל תקראו שום דבר עליו לפני זה.
תודה על ההמלצה, צפיתי הרגע
אכן מומלץ, בעיקר בזכות הדמות הראשית המקסימה. הבעיה היחידה שהיתה לי איתו היא שהמסר שלו מתפספס דווקא בגלל הדטרמיניזים שהוא מציג, וכיוון שהוא קצת תוקף איש קש סימבולי במקום דמות אמיתית (יותר מזה יהיה ספוילר).
מעניין שהשחקן הראשי הוא בכלל ראפר במקצועו
נכון שהוא לא הראשון אבל בד"כ זמרים לא הופכים לשחקנים מוצלחים. מסתבר שגם שיחק גם דמות קטנה במיסטר רובוט (למרות שלא זיהיתי בעצמי).
וכן, מצטרף להמלצות
לא ידעתי על הסרט כלום וטוב שכך, הסיום עוצמתי למרות שמה שכתב נמרוד בהחלט מדויק.
צפיתי בלילה
עשוי נהדר, מעניין וחד. למרות שהמסר הוא On the nose מה שנקרא, ואני מסים עם עמדתו של נמרוד. בכל מקרה – שווה צפייה. אגב, לחובבי ההיפהופ – השחקן הראשי הוא Joey Badass (הS מעוצבות כמו דולרים) ואלבום הבכורה שלו, "1999", ממש ממש טוב בעיניי. עד שצפיתי בסרט הקצר לא ידעתי בכלל איך הוא נראה אבל כשגיגלתי גיליתי שזה הוא, מה שנתן לסרט נקודות בעיניי.
שיר לדוגמא
https://www.youtube.com/watch?v=DDWAk8-leVA
חוסר מזל זו בחירת מילים מאד מאד *מאד* מעניינת
(ל"ת)
אגב, עוד נקודה לגבי הסרט
שלמשך דקה בהתחלה הוא הופך לפרסומת ממש לא סמויה למוצר אמיתי. אבל המוצר, הסיטואציה והדמות כל כך חמודים שזה פשוט עובד נהדר ואפילו מלמד אותנו משהו על הדמות. אדם סנדלר, ככה עושים את זה!
ובניגוד להמלצה הנ"ל
גם "המתנה" הקצר עלה לנטפליקס (רק באנגלית). אבל הוא, באמת, מאוד מאוד לא מומלץ.
אצלי "מועמד לאוסקר" זה כמו תוית אזהרה: "סרט משעמם"
למה זה ככה ב20 שנה האחרונות? (או יותר, לא ספרתי בדיוק)
נראה פעם זה לא היה ככה. גם סרטים כיפיים יכלו לזכות…
לדוגמה?
(ל"ת)
"מועמד" או "זוכה"?
כי שניהם לא נכונים, אבל אחד ממש לא נכון והשני עוד איכשהו ניתן לויכוח
אני לא חושב שאתה יכול להגיד שזה לא נכון, כי זו דעתו וזו דעתך
לגופו של עניין-
אני מניח שזוכה נתון לויכוח(לדעתי זה נכון )
אם ההנחה שלי נכונה אז כן יש מועמדים טובים ונרומלים
מכיוון ששלל סרטים בשלל ז'אנרים הועמדו (וזכו)
ב-20 השנה האחרונות, בשביל ש"סרט משעמם" יהיה נכון (גם כדעתו) הוא צריך באמת להיות קיצוני מאוד בדעותיו לגביו "מה זה סרט מעניין/כיפי".
הוא כנראה קיצוני בהודעה ולא בדעותיו
בא להגזים על מנת להגיד נקודה. אני מניח.
אני יכול להגיד על עצמי שעם כל הכבוד לזוכים משלל ז’אנרים , לרוב אני חושב שהסרט בינוני במקרה הטוב.
אבל סרט בינוני זה לא אותו דבר כמו "סרט משעמם"
ו"סרט אוסקר" ו"סרט נטפליקס" הם שני דברים שונים, אפילו אם שניהם מובילים לתוצאה דומה.
סבבה תודה מקבל .
(ל"ת)