15. המוות המטומטם של השנה, "האלווין 2: הנקמה" *אזהרה: קצת גרפי*
אני יודע שדמויות בסרטי אימה הן מטומטמות מטבען, אבל אלוהים אדירים. מישהי מנסה לחסל את מייקל מאיירס ונכשלת בדרך המטומטמת ביותר האפשרית. כמעט ירקתי את הקולה מרוב צחוק. אפילו מייקל עומד ומסתכל על הקורבן אחר כך עם מבט של "ברצינות?"
14. מילטון?, "יחידת המתאבדים"
כמו הסרט הקודם, גם הגרסה הזאת לוקחת כמה מהנבלים הפחות מוכרים ביקום של DC ושולחת אותם למשימת התאבדות. אבל מסתבר שגם בצוות של הנבלים המשניים יש אנשים משניים שלא מקבלים את הכבוד הראוי.
13. סבלנות ואמונה, "שכונה על הגובה"
קולנוע הוא לא מחזמר בימתי, ויש לא מעט הבדל בין שני המדיומים. אולי זה נשמע לכם מובן מאליו, אבל אם לשפוט לפי חלק מהסרטים שמבוססים על מחזות זמר, נראה שלא כולם מבינים את זה והרעיון שלהם לסרט מוזיקלי הוא פשוט לכוון את המצלמה על שחקן ולתת לו לשיר. למרבה המזל, נראה שג'ון מ. צ'ו הוא במאי שמבין את הפוטנציאל בהעברת מחזמר למסך הגדול, ומשתמש במדיום הקולנועי כדי לספר סיפור בצורה שאי אפשר להעביר על הבמה. הביטוי הכי יפה לכך הוא בשיר של אבואלה קלאודיה על הילדות שלה והחיים הקשוחים שהיו לה. הבימוי היצירתי וההופעה הנהדרת של אולגה מרדיז הופכים את זה לשיר שזכרתי הכי טוב לאחר הצפייה.
12. סטרייק, "מילקשייק אבק שריפה"
סרטו ההוליוודי של נבות פפושדו לובש את ההשראות שלו על השרוול, מטרנטינו ועד קולנוע קוריאני. זה מתבטא במיוחד בסצנות האקשן, שהן בין היצירתיות שראיתי השנה. המוצלחת ביותר מתרחשת באולם באולינג שבו כל דבר הוא נשק, מטייזר חשמלי ועד ידית של טרולי בצורת פנדה.
11. אפשר להתחיל?, "אנט"
אני אוהב מיוזיקלס, אני אוהב מודעות עצמית (בטעם טוב) ואני אוהב וואן-שוטים. "אנט" מתחיל עם שיר שבו הדמויות הראשיות צועדות ברחוב יחד עם התסריטאים והבמאי של הסרט וכולם שרים על התקציב ועל איך הם מוכנים למות בשביל הקהל (הדמויות, לא השחקנים). אם כבר להתחיל, שיהיה ככה.
10. יום 1, "מקום שקט 2"
מה שאני לא אוהב זה פריקוולים של סרטי אימה. חלק מהאפקטיביות של סרטים עם מפלצות או רוצחים עם מסיכה מגיעה מכך שאנחנו לא יודעים עליהם הרבה, אם בכלל, וגם לא צריך לדעת. לא חייבים לראות את הילדות הקשה של אותו רוצח או את הכוכב שממנו הגיעה המפלצת, בשביל מה זה טוב? לכן, לא ממש התלהבתי מכך ש"מקום שקט 2" נפתח עם פלאשבק ליום שבו המפלצות הופיעו. ועדיין, כמו בקודמו, גם הפעם ג'ון קרסינסקי מביים סיקוונס פתיחה אפקטיבי, שעובד גם בתור סרט קצר.
9. עולה רמות, "לשחרר את גאי"
מאוד יתכן ש"לשחרר את גאי" הוא הפתעת השנה שלי: לא ציפיתי להרבה ונהניתי מאוד. מבין המונטאז'ים הרבים שהיו בקולנוע השנה, המוצלח ביותר הוא זה שבו הדמות הווירטואלית שמגלם ריאן ריינולדס עולה שלבים במשחק שבו הוא נמצא על ידי כך שהוא – בניגוד לשחקנים אחרים – עוזר לאנשים במשחק.
8. לונג שוט, "קנדימן"
הסיקוול לסרט האימה משנות התשעים מציג כמה מהשוטים הכי יפים שראיתי השנה. באחת הסצנות, דמות מוצאת את מותה בידי הרוצח שבשם הסרט. במקום להראות אותו בצורה קרובה, אלימה ומדממת, הבמאית ניה דקוסטה מחליטה לעשות זום-אאוט מדירתה, מה שגם יוצר סצנת מוות מאוד מאופקת וגם מדגיש היטב חלק מהתמות של הסרט.
7. קובה ליברה, "לא זמן למות"
הקטע הכי מהנה ב"לא זמן למות" מתרחש בקובה, שם בונד נפגש עם סוכנת CIA בשם פלומה ומסתנן איתה לפגישה של ארגון "ספקטר". את פלומה מגלמת אנה דה ארמס, שכיכבה לצד קרייג לא כל כך מזמן ב"רצח כתוב היטב". בדומה לשם, יש להם כאן כימיה מאוד מוצלחת ופשוט כיף לראות אותם יורים באנשים בצוותא. מצד אחד, קצת מבאס שפלומה מופיעה לפחות מרבע שעה. מצד שני, יש עוד לא מעט סרט לאחר מכן, אז אולי הייתה עדיפה לה גיחה קצרה ולעניין.
6. ריקוד טקסני, "אתמול בלילה בסוהו"
הטכניקה הידועה כ"החלפת טקסס" – שבה שחקנים מחליפים מקום עם פעלולנים או ההפך במהלכו של שוט רציף – לא זרה לאדגר רייט. הוא השתמש בה כבר ב"סקוט פילגרים" וב"שוטרים לוהטים". אבל כל שימוש שונה מקודמו, וגם בסרטו החדש הוא משתמש בזה בצורה יצירתית. בחלומותיה, תומסין מקנזי מגיעה אל לונדון של שנות השישים והופכת להיות דמותה של אניה טיילור ג'וי. במהלך וואן-שוט של ריקודים, גם מקנזי וגם ג'וי קורעות את הרחבה ומתחלפות ביניהן כל כמה רגעים, וחוץ מטריק עריכה אחד קטן, כל ההחלפות מתבצעות באמת ממש מחוץ לפריים. אפשר לראות את רייט מסביר על זה כאן.
5. הטוויסט, "מורעל" *אזהרה – מאוד גרפי*
אני לא אכנס לספוילרים, רק אגיד שאחרי 80 דקות של סרט אימה טיפוסי של ג'יימס וואן מגיעה חשיפה שהיא אחד מרגעי ה-WTF הגדולים של השנה, אם לא ה-, והופכת את מה שנשאר מהסרט לחוויה היפראקטיבית, מדממת ומאוד מבדרת.
4. חרטה, "צעירה מבטיחה"
בסרטה של אמרלד פנל – שהוא אחד מהאהובים עליי השנה – קארי מוליגן מחפשת נקמה על טרגדיה שעברה חברתה, והיא מגיעה אל עורך דין לשעבר שאותו מגלם אלפרד מולינה. בניגוד לאחרים, הוא מייד מביע חרטה על מעשיו. מולינה מופיע רק לכמה דקות אך מוציא מהן את המיטב, ונראה כמו מישהו שמצד אחד באמת מצטער ועל סף דמעות ומצד שני עשוי להפוך לאגרסיבי בכל רגע.
3. פרבי, "משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות"
ב"אתמול בלילה בסוהו" הנ"ל, אדגר רייט מנסה להראות את סכנות הנוסטלגיה. אבל הביטוי הכי מוצלח לכך נמצא בכלל ב"משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות", שלקחו את צעצוע הפרבי – עם המראה החמוד אך קצת קריפי שלו – והפכו אותו למשהו מתוך סרט אימה. כלומר, יותר משהוא כבר היה.
2. מעבדה, "ספיידרמן: איך דרך הביתה"
יש שתי בעיות עם להכניס סרטים שיוצאים בסוף השנה לרשימות האלו: אי אפשר ממש לדבר על הקטע כי כנראה יש הרבה אנשים שלא ראו את הסרט עדיין, וגם אי אפשר למצוא אותו באיכות טובה כי הסרט עדיין בקולנוע. בתור סרט, "אין דרך הביתה" בהחלט פגום, אבל בתור פאן-סרוויס הוא אחראי לכמה רגעים שלא האמנתי שאראה בסרט של ספיידרמן. כדי להשאיר את זה הכי נטול-ספוילרים שאפשר, רק אגיד שדווקא סצנות האקשן בסרט פחות הרשימו אותי ויותר אהבתי את הרגעים הקטנים, כמו אחד קצת אחרי נקודת החצי של הסרט שמתרחש במעבדת מחשבים והוא מאוד פיטר פרקר-י.
1. פאנצ'ליין, "בו ברנהאם: בפנים"
יש הרבה רגעים נפלאים בספיישל החדש של בו ברנהם, ובקלות הייתי יכול לשים פה חמישה אחרים לפחות. אבל הרגע הכי חזק מגיע באמצע אחד השירים, כשבו מספר על הסיבה שהחליט להפסיק להופיע לפני כמה שנים: הוא התחיל לחוות התקפי פאניקה על הבמה ("שזה לא מקום טוב לחוות אותם"). עם הזמן מצבו השתפר ובתחילת 2020 הוא ממש חשב לחזור ולהופיע. "ואז," הוא אומר, בקול שמכווץ את הלב, "קרה הדבר הכי מצחיק…". בספיישל שמנסה לתפוס את רוח התקופה של השנתיים האחרונות, משהו במשפט הזה מתמצת אותן בצורה שהיא בו זמנית עצובה ומצחיקה. קצת כמוהן.
מעתיק עם מעט שידרוגים משהו שעשיתי רגע לפני סוף השנה
הרגעים המוזיקליים הגדולים בקולנוע:
בונוס כי אני בטח אשכח לעשות את זה שנה הבאה וזה מתי שטכנית הסרט הזה יוצא בארץ אבל אם היה של השנה היה מקבל מקום גבוה: "אהבה אינסופית", בלפסט
בונוס סצנה שלא הייתה בסרט ועל כן אני לא יכול לשים אותה, אבל אם הייתי יכול הייתה פה די גבוה: "הכל פשוט" מלשחרר את שולי – מונטי פייטון פוגש את הגשש החיוור בסרט שהיה לא זה ולא זה
12. ריקוד, מלקולם ומרי
זה סרט לא משהו (אם כי באופן מוזר, כל אדם נוסף ששונא אותו מגביר את האהבה שלי אליו), זה אסתטיקה יפה קלישאתית שצריך לכעוס עליה (וואו צילמתם בשחור לבן איזה מדהים שיואו אני מת), ולעזאזל, עם זה – זה עדיין היה יפה שהוא רקד לשיר ששכחתי מהו, אז אני מפרגן.
11. "בקצב שלי", ויוו
השיר המקורי שלין מנואל מירנדה כתב השנה שהיה הכי כיף. נורא ניסיתי להיכנס לענייני ברונו או סיר לחץ ופשוט לא הצלחתי באמת. אם אני מפרגן הרפריזה של "ברונו" חמודה, אבל עדיין יותר כיף עם הילדה ששרה על התוף שלה.
10. שבק"ס, הברך
טיפ של אלופים לבמאים בארץ: שימו שירים של שבק"ס בסרט שלכם ואני אוטומטית אוהב אותו יותר. זה לא מאוד עזר ל"ברך" במכלול, אבל תראו, הנה אני מזכיר אותו לחיוב! ש' ב' ק' ס' אימפריהההההההההההה
9. "96 אלף", שכונה על הגובה
אפשרי שהמקום הזה שייך גם באותה מידה ל"קרנבל בבריו" או לשיר הפתיחה של המחזמר, כי הבעיה העיקרית של הסרט היא כמה השירים, בשלב מסוים ולמרות איכותם, מתחילים להתגבש לאיזה גוש אחד אחיד ובלתי ניתן להפרדה של "מקצב מהיר-שניניות לין מנואל מירנדה-מלא אנשים רוקדים". כגוש אחד זה יוצר אפקט קצת חוזר על עצמו, אבל בנפרד זה די נפלא. גם "סבלנות ואמונה" הוא יפהפה, אבל מתן התייחס אליו למעלה ומאז שעשיתי את הטבלה הזאת במקור נוספה סצנה אחת שמהותית שתתפוס את מקומה.
8. סיום, "ואז רקדנו"
המסקנות העיקרית שלי מ"ואז רקדנו", סרט מאוד יפה ומאוד רציני ומאוד נוגע ללב זה שריקוד גרוזיני זה מגוחך והולי שיט אני חייב לראות עוד מלא ממנו. הסיום, בכל מקרה, מצליח לקחת את הציניות הזאת הצידה ולמוסס אותה.
7. "תוכן", בו ברנהאם בפנים
מאפיין חוזר ברשימה הנ"ל לחלוטין הולך להיות תחושת אכזבה כללית מפרויקטים ותחושה שדווקא היו להם שיאים ספציפיים. אחרים יבחרו ב"ברוכים הבאים לאינטרנט" או "התחושה המצחיקה הזאת" אבל ליבי לעד שייך ל"אם הייתם אומרים לי שבעוד שנה שאני אהיה נעול בבית שלי, הייתי אומר לכם "מעניין, עכשיו תעזבו אותי".
6. "בכנות, אני", אוון הנסן היקר
כן כן, זה לא סרט טוב, זה לא מחזמר טוב, זה לא טוב, אבל די נו: הנאמבר היחיד הארור שעובד בסרט הזה (ומרחיקי לכת יאמרו: במחזמר הזה), ממש ממש עובד. הידעתם? מחזות זמר זה כיף כשאנשים רוקדים!
5. "העירה" (Downtown), אתמול בלילה בסוהו
עוד סרטש אהבתי פחות משרציתי ושעובד פחות טוב מסך חלקיו, אבל הרגע הזה? נראה לי הגדרה קולעת למונח "עוצר הצגה" (show stopper). גם השימוש של השיר ב"הודעה אדומה" נחמד מאוד.
4. "תפילתו של אדגר", בארב וסטאר הולכות לויסטה דל מאר
זה לא שיר טוב. כלומר, אוקיי, זה בכל מקרה שיר "אירוני" אבל גם כשיר מצחיקול, אני לא בטוח שיש בו יותר מדי שנינויות. זה לא משנה בכלל, כי מה שג'יימי דורנן עושה בשתי דקות וחצי הזה הוא פשוט כל כך אדיר שהוא גורם לכל ז'אנר ה"אני חתיך אבל מצחיק" כמו המסוורת' או ג'ון האם להחוויר לחלוטין.
3.5. הופעה על הגג, "הביטלס: תחזור"
אה שיט אמרתי שזה רגעים מוזיקליים קולנועיים?? טוב אני משתמש בקלף "זה היה אמור להיות סרט" ושם אותו פה בכל מקרה. טוב נו בסדר, נקח הופעה מסרט תיעודי אחר:
3. הופעה, "התזמורת עם הכלים השבורים"
אני אולי קצת מרמה כי בעצם בא לי לשים פשוט את הסרט ולא ספציפית את ההופעה אבל כן, נו, גם ההופעה. סרטים תיעודיים בארץ זה קצת תת-נישה לתת-נישה אבל אם יוצא לכם להיתקל בסרט הזה: צפו בו. הוא פשוט נפלא.
עקרונית היה פה את "אפשר להתחיל" אבל אז מתן שם אותו למעלה ואני בכל מקרה איכשהו למען השם שכחתי את הסצנה הזאת אז בוא נגיד ש"אנט" הוא 2.5 וזה 2, בסדר: סיום, עוד סיבוב
אם כל הסרט היה רק הסצנה הזאת, דיינו.
הפסקה מתודית למענק תעודה למחזמר הקולנועי המצטיין של השנה שלא היה נאמבר ספציפי שאהבתי ממנו אבל בכלליות בהתחשב בהכל הוא הטוב ביותר של השנה: טיק, טיק… בום!
אותה הפסקה מתודית למענק אותה תעודה אבל לצילום מחזמר הבימתי השנה שאם מחשיבים אותו אז הוא מעיף את "טיק טיק בום" מהמים אבל נראה לי קצת גבולי: Come From Away
1. "משני הצדדים עכשיו", CODA
אחת הפאקינג סצנות של השנה, בכל מקצה שהוא. מופת של שילוב של מוזיקה, רגש, משחק, ותימה של סרט. ואיזה שיר, בחייאת.
יופי
עכשיו 'הכל פשוט' תקוע לי בראש שוב…
Come From Away לגמרי מעיף את טיק טיק בום מהמים.
(ל"ת)
Therapy מטיק, טיק... בום
המעבר מהבמה לעולם הרגיל ואז שוב ושוב ושוב ושוב לא היה חדשני אבל הוא היה כל כך יפה ועצוב והזכיר קצת את שיקגו
הרגעים שלי
(מלבד כמה מהרגעים כאן שאני מסכים איתם)
ספויילרים כנראה לכל סרט שמצוין פה.
*לוקה, הנשים הזקנות חושפות את עצמן כמפלצות ים – ממה שהבנתי, האלגוריה הלהט"בית בסרט לא הייתה מכוונת, אבל הרגע הזה משתלב בה בצורה כל כך יפה. יש משהו מרגש בתחושה שהדור הצעיר שנלחם על קבלה מהחברה מצליח גם להשפיע על מי שחיו את רוב חייהם בתקופה בה המאבק הזה לא היה מאוד אפשרי.
*משפחת מיטשל, מונצ'י משמש כנשק נגד מודל הזיהוי של הרובוטים – ברור שזה מוגזם, אבל כמי שמתעסק במודלים לומדים, כל כך הצחיק אותי שהשתמשו בקונספט של דוגמאות מבלבלות בסרט כזה. במדע בדיוני אוהבים להתעסק בשאלות כמו הבנה של הומור ורגשות על ידי בינה מלאכותית, וזו הפעם הראשונה שאני רואה לדעתי שעוסקים בשאלות יותר רלוונטיות לימינו כמו מה קורה כשיש דוגמא לא ברורה למודל או שימוש בדוגמאות אדברסיאליות.
תיכון פיצוץ (Spontaneous), כולם מרגישים אשמים – כל הסרט ניסה לשחק על הריאליזם שבתוך הסיטואציה *הסוריאליסטית הזו, אבל הרגע הזה הרגיש אחד האמיתיים ביותר. כל כך הגיוני שאנשים יציפו את הרשת בתיאוריות על כל אחד מהמעורבים, וזה כל כך אנושי לחשוב שדווקא אתה המקולל שבגללו הכל קורה.
*מפת הדברים הקטנים והמושלמים, לא הסיפור שלי – אחד הטוויסטים שתפסו אותי הכי מופתע בשנים האחרונות, והצליח לרגש אותי מאוד.
*ספיידרמן: אין דרך הביתה, קסם? יש דבר כזה? – תגובה מאוד הגיונית של חבורת המדענים\נבלים, שקצת גורמת לך לתהות אם גם ספיידרמן לא היה צריך להיות טיפה יותר סקפטי או זהיר לפחות בכל הנוגע לקסמים.
*שבעה בייבי, שאלות על חיי האהבה של דניאל – דודות יהודיות והורים מביכים שרים לך שיר מביך בזמן שמתעסקים לך בחיים הפרטיים זה הרבה יותר מפחיד מרוב המפלצות למיניהן שאפשר לראות בסרטי אימה.
והרגע האהוב עליי השנה, ללא ספק:
*הכרוניקה הצרפתית, הטבח תוהה על טעמם של המלחים הרעילים – בזמן שהביע נאמנות מוחלטת למעסיקים שלו וכמעט הקריב את חייו עבורם, הטבח נשאר גם נאמן לחלוטין למקצוע שלו ולא יכל שלא לעסוק בטעם של החומר שהוא צרך בידיעה שזה עלול לעלות לו בחייו.
הריקוד בלילה אחרון בסוהו אכן חוויה.
יש גם קטע נהדר של מאחורי הקלעים שמראה איך הוא צולם.
רגעי השנה שלי הם:
1. הריקוד בסצינה האחרונה של עוד סיבוב שהוא מבחינתי הריקוד הכי מרגש שראיתי אי פעם, ולא רק בגלל שמדס הוא רקדן מדהים, אלא בגלל ההקשר שהוא מוצג בסרט.
2. סצינת הענקים באביר הירוק. פשוט מצמררת וסוריאליסטית.
3. לגמרי קובה בלא זמן מות. פלומה היא הברקה של דמות וכנראה שהיא עובדת כל כך רק בגלל שהיא בסיקוונס הזה בלבד.
4. בערך כל רגע עם ראטקאצ'ר ביחידת המתאבדים. ג'יימס גאן הוא קדוש בזכות הגילוי של דניאלה מלצ'יאור.
5. ספוילר לספיידרמן: אין דרך הביתה: החזרה של אנדרו גארפילד – הספיידי הכי טוב בלייב אקשן.
6. סיקוונס הסיום של אוונגליון. לא הסיום שציפיתי לראות אבל הסיום שכולם היו צריכים.
7. רובי שרה לאבא שלה בקודה. וואו.
8. הדו-קרב האחרון, בדו-קרב האחרון. כן, רידלי סקוט הוא עדיין במאי אקשן מעולה שיודע לעשות מתח ופיי-אוף יותר מרוב הבמאים שעובדים היום.
9. מונולוג רפלקטיבי, פיג.
10. צבא הסרדאוקר בהכנות ללכלוך ידיים, חולית.
לצערי לא יצא לי לראות הרבה סרטים השנה
אבל הנה כמה רגעים שאהבתי במיוחד:
1. Boho Days / "טיק, טיק… בום!" – שיר של דקה וחצי שייתקע לכם בראש במשך שנה וחצי. הקצב טוב, אנחנו מקבלים הצצה לחיים של לארסון, ואנדרו גארפילד נותן לעצמו להתפרע לגמרי בריקוד ובמשחק. כיף טהור.
2. רגע לפני הקרב האחרון / "ספיידרמן" – בערך חמש דקות של רפרנסים לכל כך הרבה דברים טובי מגווייר מתלונן על כאבי הגב שלו היה הרגע שקרע אותי מצחוק, וגם הכינוי של אנדרו כספיידרמן השלישי. תנו לו עוד סרט!.
3. סצנת האוטובוס / "שאנג צ'י" – הרבה זמן לא נהניתי מסצנת אקשן כמו שנהניתי מהסצנה הזאת. רק מוכיח שלא צריך מפלצות ענקיות וכמויות של CGI כשאפשר לעשות סצנת מכות איכותית.
4. 8 הדקות הראשונות / "In The Heights" – אני מתה על שירי אקספוזיציה, והשיר הראשון של הסרט עושה את זה בצורה מושלמת.
אני חושב שזה המקום המתאים
להכתיר את האלמנה השחורה בתור ״הפער הגדול ביותר בין הפתיחה לסרט שבא לאחר מכן״.
סצינת הפתיחה של האלמנה השחורה היא בעיני אחד הרגעים הטובים בקולנוע השנה וכנראה הפתיחה הטובה ביותר שראיתי השנה, אבל כל מה שלאחר מכן מהווה ירידה עצומה ברמה והופך לסרט די בינוני.
בוא נגיד שאם הסרט היה ברמה של הפתיחה, יש מצב שהוא היה אחד מסרטי השנה שלי.
וכשאני אומר הפתיחה אני מתכוון לכל מה שקורה מהרגע שהסרט מתחיל ועד שנגמרות כתוביות הפתיחה הנהדרות שלו.
וניסיתי לחשוב למה זה כך? מה השתבש בסרט ומנע ממנו להיות טוב כמו הפתיחה המצויינת?
ואז הבנתי שהסיבה היא שהפתיחה הזאת היא לא הפתיחה של הסרט הזה אלא של סרט שיכל להיות הרבה יותר טוב מהסרט הזה ולצערנו לא קיבלנו סרט כזה: סיפור המקור של האלמנה השחורה.
מה שהורס את הפתיחה הגדולה היא הקפיצה ל-2016 לאחר מאורעות מלחמת האזרחים.
הפתיחה הנהדרת מראה כמה היה יכול להיות נהדר סרט שבאמת מספר לנו את סיפור המקור של נטשה רומנוף ומסתיים בכך שהיא הופכת להיות סוכנת של שיל״ד. זה היה יכול להיות כל כך הרבה יותר מעניין ממה שקיבלנו שפשוט היה רימייק ל״קפטן אמריקה: חייל החורף״.
אז מכל זה, לפחות נשארנו עם פתיחה שמראה לנו הצצה קטנה לסרט המעולה שיכולנו לקבל ולא קיבלנו.
תודה! זה לגמרי מה שהרגשתי.
היינו צריכים לקבל סרט אוריג'ין, ובמקום זה קיבלנו אפיזודה חולפת בלי שום משקל או תובנות על הדמות הראשית.
כל המטרה של הסרט היא להציג את ילנה בתור מישהי דמוית בלאק ווידו שיוכלו להשתמש בה בהמשך.
סצינת התולעת בחולית
ישבתי עם פה פעור במשך פחות או יותר כל הסצינה
כן, זו חד משמעית אחת הסדרות הכי טובות שיצאו השנה
אני התחלתי לקרוא את הקומיקס בגלל הסדרה ואני עוד שנייה מסיים אותו (זה איזה 3,000 עמודים), ואני יכול להגיד שהקומיקס ממש ממש ממש גרוע. זה די מטורף איך למרות החומר מקור המזעזע, הסדרה עדיין יצאה ממש מעולה. כאילו, הם עיבדו בערך רק עשירית מהקומיקס בעונה הראשונה ויש להם את עוד את רוב הקומיקס לפניהם, אבל גם החלק שעובד לעונה הראשונה היה ממש גרוע בקומיקס והסדרה ביצעה אותו בצורה מושלמת. זה מדהים איך אותו סיפור בדיוק יכול לצאת מזעזע בעיבוד אחד ומדהים בעיבוד אחר.
אני פה להעיד שהוא צודק.
(ל"ת)
התגובה שלך עזרה לי לדחות את הקריאה כנראה.
הייתי מאד מאוכזב מהקומיקס של המתים המהלכים, אבל תכננתי לתת צ'אנס לאינווינסיבל אחרי שכל מי שאני מכיר מהסצינה מהלל את הקומיקס הזה.
אולי רוברט קירקמן פשוט לא בשבילי.
קח בחשבון שזה פחות או יותר סדרת הקומיקס גיבורי על הראשונה שאני קורא
כן קראתי את "השומרים" (שהיה מדהים) אבל זה נחשב רומן גרפי וזה לא סדרה שרצה לאורך שנים. מה שאני אומר זה שאני יודע מעט מאוד על המדיום ואני לא יודע איך לשים את הקומיקס הזה בפרספקטיבה לשאר יצירות במדיום, פשוט כי לא קראתי שאר יצירות במדיום.
הבנתי שהמון אנשים כן מאוד אהבו את הקומיקס וכשניהלתי דיונים באינטרנט על הקומיקס וציינתי את הדברים שלא אהבתי בו, כולם אמרו לי שזה דברים שנפוצים במדיום הזה של סדרות קומיקס שיוצאות אחת לחודש וממשיכות במשך שנים. יכול להיות שהם צודקים, למרות שאני חושב שלכל מדיום יש מספיק להציע כדי לפנות לכל בן אדם ושאין כזה דבר באמת מדיום שלא מתאים למישהו. אבל לא יודע, יכול להיות שאני טועה. בכל מקרה, אני חושב שהסיפור שמסופר בקומיקס הוא פשוט לא טוב, וגם אם הבעיות שלו הם חלק מהמדיום שלו, זה עדיין לא הופך אותו לסיפור טוב.
לשם השוואה
בתור מישהו שלא קורא הרבה קומיקס, קראתי את הבנים לאחר שראיתי את הטריילר לעונה הראשונה.
הקומיקס היה די בסדר, ועדיין ברוב הדברים הסדרה שיפרה.
בין אם בשינויים קלים או בשינויים דרסטיים כמו שהבנים לא משתמשים בנסיוב בכדי להיות גם סופר חזקים.
מתוודה שאת אינווינסיבל לא קראתי הרבה, נטשתי די מהר, כשבעוד את הבנים קראתי עד הסוף.
מתי זה היה?
(ל"ת)
לא יודע, 2021 הייתה עבורי די חלשה.
מ"אתמול בלילה בסוהו" יצאתי ציני. נהנתי מהסטייל של "צ'רי" אבל הוא פשוט ארוך מדי ומשעמם מדי. "תמונת הניצחון" היה מופת של עיצוב הפקה ישראלית, שגם מתקן עוול היסטורי, למרות קצב רע ושוט הסיום הגרוע ביותר שראיתי. ו"מילקשייק אבק שריפה"… טוב, אותו לא ראיתי עדיין אבל הביקורות שלו לא עושות בי רושם טוב.
אבל מתוך עניין מורבידי בעקבות טריילר מזעזע, הלכתי לראות ככה בספונטניות את "אגדת חורבן". פייר, איזו הפתעה מדהימה. הוא לא חף מבעיות, אבל שוט הסיום שלו הוא רגע השנה שלי – לא רק בגלל הטרגיות שבו, לא רק בגלל הסימבוליות שלו, אלא בעיקר בגלל שהוא שובר את הפורמט של הסרט עצמו בדיוק ברגע הנכון.
נ.ב. אינסייד
"ברוכים הבאים לאינטרנט" ו"עיניים עליי" הם גאונות, והספיישל כולו הוא מופת של הפקה מוזיקלית וקולנועית. אבל אני בעל ההוט טייק שסה"כ הסרט היה די איטי ודי… אובררייטד, אני מניח? לא שבו ברנהם חייב לי משהו, אבל על כל פעם שהוא מדבר מדם ליבו או יוצר שיר מבריק יש לפחות 3-2 מערכונים או שירים עם בדיחות קרינג'יות או שירים עם רעיון מרכזי שחוק, ותעתועי מקרנים ותאורה לא יכולים להציל אותם.