הסיכום האישי השנתי של האתר לרוב מתמקד באיזה פינות ופרוייקטים היו השנה (נגיד פינת "מצאנו באינטרנט", סדרות ההסכתים, סיכום העשור, נבלמגדון, סקירת 250 הסרטים הכי טובים של ימד"ב, דוחק"וים מהעבר, אייג' אוף קייג', יום הולדת 20 לאתר, וסקירות וביקורות לכמה זכיונות אהובים וזכורים לטוב), כמה כתבות פרסמנו (366), ולהצטער על דברים שלא הספקתי או כתבות מגניבות (שלא חלק מאיזשהו פרויקט) שכדאי לציין במיוחד ושאר שטויות וירקות שכאלה.
השנה, מה לעשות, זה נראה פחות מתאים.
אז לפני שאצלול לסיכום אישי, אסכם את סיכום השנה שהיה פה ושעבדנו עליו קשה: אתם דיברתם על הקלאסיקות שהשלמתם ועל הסרטים הגרועים של השנה, רם סיכם את מה שקרה בטלוויזיה (וגם עוד כמה מאורעות ב"מצאנו באינטרנט"), מתן דיבר על רגעי השנה, אלינה סיכמה את מה שהיה בקופות, אור נתנה הצצה לתוך השקפותיו של סורקין, שני דיברה על הקולנוע הנשי שהיה השנה, אני ונעמה בחרנו את ההופעות שהכי אהבנו, הכותבים בחרו את הסרטים שהם הכי אהבו השנה ואז אתם בחרתם את סרט השנה (ג'וג'ו ראביט) והופעת השנה (וברכות לזוכה אדם סנדלר). ועכשיו, כאמור, למשהו שאמור לנסות לסכם את השנה הזאת.
כל פעם שיש עוד דיון על כמה הייתה שנה קולנועית קשה, אני מזכיר לעצמי שהשנה הזאת התחילה (טוב, בערך) עם נצחון של פרזיטים באוסקר וממלמל לעצמי שלא הכל היה נורא בה.
קולנועית, כן? כי אומנם גם מחוץ לקולנוע אני מניח שהיו אנשים שהיה להם טוב, אבל באמצע מגפה עולמית אני לא בטוח שזה הזמן להוציא את הגיטרה ולשיר "ישנן צרות גדולות יותר". זאת הייתה תקופה קשה, אבל אני לא כלכלן, ולא אפידמיולוג, ולא פרשן פוליטי, אז אני לא באמת מומחה לכתוב על כל הנושאים הללו שפגעו באנשים באמת. במקום זה, אני מישהו שכותב על קולנוע – נושא שבמקביל יכול לשנות חיים של מישהו מהקצה אל הקצה, אבל שהוא גם חסר חשיבות לחלוטין: תלוי בסרט, תלוי בתקופה, תלוי באיש. מי שיגיד לכם שקולנוע לא יכול לשנות כלום לא יודע על מה הוא מדבר, ומי שיגיד לכם שקולנוע הוא הצורה האפקטיבית ביותר לשינוי גם לא יודע על מה הוא מדבר. חיה חמקמקה ונפלאה היא הקולנוע, וכל ניסיון לביית אותה נועד להתפוצץ לאנשים בפנים.
אנחנו מסיימים את 2020 אחרי שרובנו לא ראו את החלק הפנימי של אולם קולנוע למשך חודשים – חלק מהאנשים התרעננו אולי בהקרנות בקולנוע קנדה, חלק אולי הסתננו להקרנות אקדמיה, חלק אולי טסו לחו"ל ומצאו איזה בית קולנוע פתוח – אבל רובנו שכחו את טעמו של פופקורן במחיר מופרז ואת החוויה של לשבת באולם חשוך, עם הפלאפון על "השתק" בכיס, שקועים בתוך מסך אדיר. זאת תחושה מחורבנת, ומוזרה עבור אתר קולנוע: אנחנו אמורים לדווח על מה שקורה ומה שמוקרן, ולהמליץ האם כדאי לפנות שעתיים בשביל זה, אבל במקום זה אנחנו מדברים על סרטים שמדי פעם לחלק מהקוראים אין מושג בכלל איך לצפות בהם.
כאתר בזמן מגפה שרוב תפקידו הוא להעניק טיפה של אסקפיזם, לקחתי על עצמי לנסות להעלות את הקצב: לפרסם כתבה פעם ביום במשך ימות השבוע, למשך כל יום. כדי שבמשך כל יום בשבוע, תהיה אפשרות של כמה דקות עבור הקוראים להיות רגע במקום אחר: להאזין לסקירה של הקריירה של סרג'יו ליאונה, לקרוא ביקורות על סרטי נטפליקס האחרונים, לקרוא ביקורות על סרטים ישנים, לקרוא הגיגים, לקרוא עדכונים – משהו שהוא לא עוד ריב על חיסונים, משברים פוליטיים, מקדם ה-R, ושאר ירקות. אני לא יודע אם הצלחתי בזה: כלומר, כן, הצלחתי, בעזרת הכותבים, להעמיד כל יום כתבה, אבל במבחן התוצאה, אם אפשר להאמין לכל מיני סטטיסטיקות כאלה ואחרות (ולא בטוח שאפשר), הרבה קוראים הפסיקו להיכנס לאתר בזמן המגפה. אני מבין אותם: מה יש לבוא לאתר על קולנוע כשאין אולמות קולנוע? למי יש זמן לאסקפיזם כשהעולם בחוץ משותק?
לאנשים רבים החודשים הללו, ביחד עם ההצהרות של דיסני ו-וורנר הספיקו כדי לצאת בהכרזות על מות הקולנוע. אני לא בטוח בזה. אין לי מושג איך תראה 2021, אבל אני חושב שאנשים מזלזלים בכל מיני גורמים ומגזימים בחשיבותם של גורמים אחרים. בסופו של דבר, באיזה שגרה שלא תהיה בסוף של הדבר הזה, אנשים ירצו לשבת בקולנוע ולראות סרטים. ואם לא זה, אז לראות סרטים בצורה אחרת. סרטים, וזה חשוב לזכור – זה אדיר. ולדבר עליהם זה כיף. וזה למה אנחנו פה. כל עוד הסרטים יהיו אדירים, ולדבר עליהם יהיה כיף, אנחנו נהיה פה – לא רק פה בעין הדג, אלא בארץ ומסביב לעולם.
כמובן, זה לא בדיוק מה שמדברים עליו. כשמדברים על "מות הקולנוע" שואלים האם בסוף התקופה הזאת, האולמות האלה עדיין יהיו המגהפלקסים של יס פלאנט וסינמה סיטי, והאם הסרטים האלה יהיו סרטי האולפנים הגדולים של הוליווד. ובכנות? אני לא בטוח שהם מי שאני מגדיר כדופק הקולנוע שקובע מי יחיה ומי ימות. חזרה בארץ אל מודל של מספר בתי קולנוע קטנים יותר ושכונתיים יותר יכולה להיות יתרון גדול (בייחוד אם בתי הקולנוע לא יסתפקו ב"יאללה יש סרט תסתמו" אלא ינסו לשכלל את חווית הצפייה בכל מיני דרכים כמו אולמות יוקרתיים בחו"ל), והמשבר האמיתי שנראה הוליווד נמצאת בו, אם לשפוט לפי ההכרזה של דיסני+, הוא לא כלכלי – אלא יצירתי. ועל זה יש להגיד: נו, ומה חדש?
ואולי כל עניין הסטרימינג יפתור את עצמו: שירותי הסטרימינג יוציאו מחיי עיבודי לייב אקשן לטום וג'רי, ועל המסכים יישארו סרטים שיש סיבה לראות על מסך גדול.
אין לי תשובות, כמובן. אני פשוט לא בטוח שהנבואות השחורות על עתיד הקולנוע מדויקות, ואני חושב שהרבה פעמים אלה שמכריזים על מות הקולנוע מפחדים בעיקר משינוי בסטטוס קוו, גם כאשר הם בעצמם יכולים להצביע ולהודות בכל הרעות החולות שמתפשטות בהוליווד שהמצב החדש יכול לעזור איתן. אני פשוט לא רואה איך תעשייה שמגלגלת כמה מיליארדים של דולרים בשנה הופכת לקרפדה לא רצויה תוך מספר חודשים. אני מבין את מירוץ החימוש של הסטרימינג, אבל אני גם מבין מה שאמרו כולם לפני הקורונה: במלחמת הסטרימינג כולם הולכים להפסיד. לכן, אגב, וורנר לא התחייבו על כך שכל הסרטים שלהם לעד יהיו בשירות הסטרימינג שלהם, אלא רק אלה של 2021: הם פשוט צריכים לנצח בקרב הקרוב, ואח"כ נראה מה נעשה. יש מצב שאת סרטי 2022 לא נראה ב-HBO MAX גם אם נבקש ממש יפה.
ואולי זה המאקרו-סיפור של כל ההכרזות האלה: בעידן שבו צריך לספק כותרת תוך שנייה, ולשלוח פוש לסמארטפון תוך דקה, ולדחוף את הטראפיק כמה שיותר מעלה, אין זמן רגע להמתין ולחכות מה יקרה. אז נעשה נבואות זעם ריקות? ממילא הזעם יעבור בסערת הטוויטר הבאה, מי זוכר. והתקופה האחרונה העלתה את הלך הרוח הזה למקסימום: דוברים בעד עצמם, מומחים (או לא) בשלל תחומים, משחררים נבואות מלאות בעצמן שמתבררות תוך חודש (או פחות) כשגויות לחלוטין, ואף אחד לא עוצר לחשוב שאולי כדאי להמתין רגע עם הכותרות הבומבסטיות.
כי צריך להודות על האמת: בהחלט יש מצב שהקולנוע ההוליוודי ייכנס לסטגנציה של שנה, ואפילו כמה שנים. שעד שעניין הסטרימינג יוסדר, והוליווד תבין איך מתאמים בינו ובין הקולנוע, ומה העדיפות שלהם, הרבה אולפנים יעשו הרבה החלטות שגויות במטרה לפצח את השיטה. אבל מדיום אמנותי לא מת כל כך מהר, וגם לא הופך לאופרה או תיאטרון באותה המהירות. וכמו שאנחנו מסתכלים אחורה ויכולים למפות תקופות שהוליווד עברה משברים והתקשתה למצוא את עצמה (היי, שנות החמישים!), ייתכן שנראה בזמן אמת את הוליווד מנסה להתייצב על שתי רגליה כמה שנים.
המזל שלנו הוא שאנחנו כבר לא תלויים בהוליווד. יותר מזה, הזכייה של פרזיטים הוכיחה שאפילו הוליווד כבר לא תלויה בהוליווד. אני אשמח לראות את "וונדר וומן 1984" בבתי הקולנוע, אבל אני אשמח לא פחות לראות על המסך הגדול את הסרט הגדול הבא מדרום קוריאה, או יפן, או ישראל.
אנחנו חיים בתקופה שבהן ההגדרות לשאלה "מהו קולנוע" הולכות ומתרחבות, וזה ממש לא בעיה: יותר ויותר סגנונות ורעיונות נכנסים לדיאטה הקולנועית של המיינסטרים, ולמרות שהם גם נותנים דלק לרעיון (השגוי) של "הטלוויזיה עקפה את הקולנוע, אחי", הם מבטיחים לנו שלעולם לא נרעב – אם תחפשו, תמיד יהיה משהו שתוכלו לראות.
אני מרגיש שאני מברבר, אז אולי זה זמן טוב לעצור. זה לא שיש לי פואנטה גדולה – 2020, בסופו של דבר, היא לא סיפור שמטרתו ללמד אותנו לקח חשוב בקצה שלו. היא שנה שקרתה שמורכבת ממיליארדי סיפורים שקרו למיליארדי אנשים, ולרובם אין מסר בסוף: הם פשוט קרו. חלק מהאנשים נפגעו מהמגפה, חלק מהדרכים בהן ניסו להיאבק במגפה, חלק מהאנשים נפגעו בלי קשר – אנחנו מאוד רוצים לראות את הכל מתקשר למסקנה אחת, אבל כדאי לקחת בחשבון שיכול להיות שלא תהיה כזאת בסוף. ואם נחזור לקולנוע: אולי בעוד כמה שנים נוכל לראות בצורה יותר מובהקת אם נורות האזהרה היו תזמורת אשכבה למסך הגדול או תרגיל בפאניקה המונית. כיום, אנחנו בעיקר צריכים להתמקד בתקופה הקרובה – ליהנות מהסרטים שכן יוצאים, להזכיר שהמצב הזה לא נורמלי, ולתמוך אחד בשני.
אז נמשיך ל-2021, בציפייה דרוכה איזה שטויות (במובן הטוב ובמובן הרע) יביא לנו עולם הקולנוע (והטלוויזיה – ענף שצבר תאוצה פה באתר בשנה האחרונה, אם כי אולי לא מספיק) ופשוט נחיה. שיהיה לכולנו בהצלחה.
נסיים בתודות: תודה לכל הקולנוענים שיצרו סרטים שנוכל ליהנות מהם, ולכל העוסקים בהפצה והפקה ששיחררו את הסרטים גם בידיעה שרובנו הגדול נראה אותם על המסך הקטן – את רגעי החמלה הקטנים של השנה הזאת שקיבלנו בזכות סרטים מוצלחים, אתם ואתן נתתם לנו.
תודה לכל הכותבים הישנים והחדשים שעזרו למלא את התוכן של האתר (366 כתבות?? זאת יותר מאחד ליום! מה??), לכל העורכות שעזרו לי לתפעל את האתר ולשמור על טקסטים ברמה גבוהה, ולכל המגיבים, המגיבות, והקוראים השקטים – כמו שאמרתי בעבר, האתר הזה לא היה שווה כלום בלעדיכם ובלעדיכן. אז, תודה.
ובקשה אחת:
כמו כל שנה, אשמח לשמוע את דעתכם ודעתכן על הדברים שיש (ואין) באתר: מה הייתם רוצים לראות באתר שאין כרגע (נגיד: האם יש ביקוש לסרטונים, או כתבות "הסוף של "הלהקה" – מוסבר" או משהו אחר)?
מה הייתן רוצות לראות יותר(תכני טלוויזיה? סקירות על סדרות? פחות (נגיד, לאחרונה התחלתי "לדרדר" כתבות עם מעט תגובות. להמשיך? להפסיק?)?
האם הגיע זמן להחליף עיצוב? האם יש פלטפורמות אחרות חוץ מפייסבוק שהייתן רוצות שנהיה שם כדי להתעדכן על הנעשה?
ועוד שאלות מהסוג הזה. אני לא מבטיח ליישם כל הצעה והצעה, אבל אשמח לשמוע פידבק כללי בנושא.
מה שהייתי רוצה לראות יותר
ללא ספק – יותר דגש על טלוויזיה. עוד ביקורות מתגלגלות כמו על וונדהויז׳ן ומנדלוריאן, כשיש סדרה שמצדיקה את ההייפ והמעקב. לגמרי הייתי שמחה גם לראות סקירות מקיפות יותר על סדרות עבר שכבר נגמרו ולא סוקרו בזמן אמת בגלל שהאתר היה יותר מפוקס על קולנוע.
לצד זה שהקולנוע די קפא על שמריו בתקופת הקורונה, אני חושבת שלא מעט אנשים מנצלים את ההזדמנות להשלים פערים טלוויזיוניים באמצעות בינג׳ים למיניהם, יכול להיות מעניין לעשות איזשהי סקירה על אילו סדרות השלימו כותבי האתר לאחרונה וממליצים, לטובת מחפשי הבינג׳ המושלם.
בצד הטכני – אני ממש אוהבת את העיצוב של האתר כמו שהוא ולא הייתי רוצה שישתנה. זה מיושן? אולי. אבל זה נוסטלגי ומוכר והאהוב ואין סיבה לשנות מבחינתי. מה שכן הייתי שמחה לראות (וזה ממש מינורי) זו אפשרות הטמעה לפורמט של טוויטר שלא נראה כמו מלבן אפור מסכן של טקסט אלא פשוט הטמעה של הציוץ בפורמט המקורי. יותר ויותר חדשות ועדכונים מגיעים ישירות מהיוצרים דרך טוויטר והיה נחמד אם היה אפשר לכלול אותם כאן במסגרת הודעות כדי לדון עליהם.
אבל באופן כללי, פשוט תמשיכו ככה כי אתם עושים עבודה מצוינת.
לגבי עניין הטוויטר: בתוך הודעות המגיבים או בפוסטים עצמם?
(ל"ת)
בהודעות המגיבים
אפילו שמניחה שכשקיימת האפשרות להטמיע את הפורמט, אפשר בהחלט להשתמש בה גם בפוסטים (בעיקר באלו שסוקרים אירועי רשת דוגמת ״מצאנו באינטרנט״ וכד׳).
אני חושב שיהיה נחמד לעשות השוואות בין גרסאות שונות של אותו הסיפור
לדוגמה, שמתי לב שיצאו לא מעט עיבודים לנשים קטנות.
אפשר לעשות סקירה שלהם ולבחון את ההבדלים בין העיבודים השונים ואת היתרונות והחסרונות של כל עיבוד.
יש לא מעט סיפורים שהוליווד מספרת שוב ושוב, ונחמד לראות איך הסיפורים מתפתחים ומשתנים עם השנים.
גם הייתי שמח ליותר ״תמונה קבוצתית״.
זו פינה מאוד נחמדה ויש לי תחושה שהשנה היא הייתה קצת פחות (למרות שיכול להיות שאני טועה, לא בדקתי).
וכמובן שאני שב ומזכיר את הרעיון לעשות סקירה של סרטי ג׳יבלי.
כבר שנה שהם בנטפליקס וחסר לי דיבור עליהם פה באתר.
ושאפו על כתבה כל יום! הישג מרשים בהחלט!
אני באמת שם לב שכבר הרבה מאוד זמן לא הייתה ״תקופה מתה״ באתר וזה ממש כיף שתמיד עולים דברים חדשים. אז תודה!
עניין העיבודים מעניין (אם כי אני לא בטוח אם כפינה קבועה)
ובנוגע לג'יבלי – אינשאללה יצא לפועל השנה.
ובאופן כללי, תמשיכו כמה שיותר עם ביקורות לקלאסיקות מהעבר
יש כל כך הרבה סרטים קלאסיים מהעבר שעדיין לא קיבלו ביקורות בעין הדג, כך שתמיד יש על מה לכתוב.
ואני עדיין מרשה לעצמי להאמין שאולי יום אחד גם תהיה ביקורת לצלילי המוסיקה…
הסדרה האהובה עלי שלכם, היא "מצאנו באינטרנט" היא הכי מהנה ומגוונת, לדעתי, אז הייתי מבקש עוד דברים דומים לה
בעניין מה הייתי רוצה לראות פחות
אני לא ממש מבין את העניין בדו״ח קופות שבורות.
כלומר, כשיוצא איזה אנדגיים אז זה בהחלט מעניין לראות איך הוא מתקדם ואיזה שיאים הוא שובר, אבל זה לא משהו שכל כך מעניין (לדעתי) על בסיס שבועי, במיוחד לא כשאין ממש קולנוע והמספרים מאוד נמוכים.
ואני מבין מאיפה בא הרעיון לגוון בשנה כזאת עם נתוני קופות מהעבר, אבל זה גם לא ממש מעניין לדעתי.
הפינה לדעתי צריכה לצאת להפסקה עד שהקולנוע יחזור ובאמת יקרו דברים מעניינים בקופות.
דעתי
הייתי רוצה לראות פוסטים עם המלצות / ביקורות של כמה שורות על סרטים שאתם רואים והם לא המפורסמים ביותר עם ביקורת מלאה, ומי שרוצה יוכל לדסקס בתגובות את הסרטים האלה או להוסיף המלצות / ביקורות משלו.
תודה.
אה, רגע, איך שכחתי?
אם יש פה הזדמנות להציע הצעות בקשר לאתר, אני חייב לנצל את ההזדמנות הזאת ולבקש שתחזירו את כותרת המשנה המתחלפת של האתר.
זה היה כל כך כיף שכל כמה זמן כותרת המשנה מתחלפת, עד שהגיע יחידת המתאבדים ובין כל הדברים הרעים שהוא הביא הוא גם משום מה גרם לכותרת המשנה להפסיק להתחלף. וגם כשלעיתים רחוקות אתם משנים את כותרת המשנה זה עדיין נשאר עם ״לא מכבים את המוח בכניסה…״.
לא ברור לי למה זה נפסק ואני נורא מבקש שתחזירו את זה.
הו!
(ל"ת)
זה היה מהיר!
אני שמח ששכנעתי אתכם, גם אם לא ממש הבנתי למה הרפרנס (מישהו יכול להסביר?).
אבל זה כל היופי בתחלופה של כותרת המשנה: היום אני לא ממש מבין את הבדיחה, אחר כך מגיעה כותרת חדשה בה אני כן מבין. זה כל כך הולך לתת עניין נוסף לאתר.
הסבר
לא יודעת אם ממש להסביר את הרפרנס, אבל בגדול זה קשור לחזרות
ביקורות על סרטים מבוססי אופרות רוק, כמו "החומה", "טומי", ו"שער".
וגם לעשות סיעור מוחות תיאורטי כדי לחשוב מי מתאים לביים ולשחק בתפקיד הראשי ב"הכבשה נחה על ברודוויי" של ג'נסיס (במידה והיה הופך לסרט), אחד האלבומים הכי מופתיים ובה בעת, לא מובנים שהרוק המתקדם הוציא מתוכו.
"שיער" אינו אופרת רוק
פרט לכך, רעיון מעניין. לא יודע אם נבצעו, אבל מעניין.
שאלה:
הועלתה לפניי הנקודה שלאחרונה בגלל הקצב הגדול חלק מהאנשים גם מפספסים כתבות שעלו פה לאחרונה. האם תוספת של "כתבות נבחרות שעלו בחודש האחרון" ל"דפי סרט/סדרה" זה משהו שיעניין אנשים? או שהרוב דווקא סבבה עם הקצב?
אני בעד. אני שמח שיש הרבה כתבות, אבל אני באמת לא מספיק לעבור על הכל!
(ל"ת)
כן. זה.
כתיבה יפהפייה וזה היה די מדהים
(ל"ת)
רציתי רק לומר תודה
לכל הכותבים ובמיוחד לך.
נראה לי שנכנסתי לפה השנה יותר מלפייסבוק.
יותר כתבות מימים בשנה זה בהחלט מדהים, והיה תענוג לקרוא ולהתעדכן.
תודה
לא נעים לי להיות זה שאומר את זה, אבל
הייתה שנה מעוברת, אז זה יוצא בדיוק פוסט ליום…
תראה, אם אנחנו מאוד טכניים
אני די משוכנע, על פי תחושת הזמן, שהיו 2,873 ימים לשנה הזאת, אז אנחנו בעצם בהישג הרבה פחות מרשים.
שזה גם מרשים מאוד, כן
מקווה שלא יצאתי דוש.
בכל מקרה, עין הדג הוא האתר מספר 1 באינטרנט מבחינתי, לא רק לגבי קולנוע, אלא בכלל האתר הראשון שאני נכנס אליו.
הכותבים פה שנונים, יודעים לכתוב, והכי חשוב מבינים קולנוע.
אותו דבר אני יכול להגיד גם על המגיבים.
אז רק רציתי להגיד תודה על כל הביקורות והסקרים והטורנירים ועל הסרטים החדשים שאני מגלה (מי היה מאמין שאני אוהב כל כך את הסרטים ההודיים ברשימת 250 של ימדב).
אין ספק שהמגפה הייתה הרבה יותר קשה בלי לבחור מי הנבל הכי טוב של דיסני או סקירת הקריירה של ניק קייג'.
אז תודה לכל צוות האתר ובעיקר ליהונתן. מרגישים את ההשקעה שלכם.
תודה!
שתי הכתבות שאולי הכי אהבתי באתר בשנתיים האחרונות, היו זה על הקולנוע ההודי, וזה על 20 סרטים מפוספסים שכתב יהונתן.
ואני אסביר – מה שאני מחפש באמת הוא סרטים מעולים, אבל לא אמנותיים מדי שעוברים מתחת לרדאר בגלל סיבות תרבותיות או אחרות. אם יש משהו אחד שעין הדג עושה – הוא מספק לי רשימת סרטים לצפייה. בשביל קולנוע אמנותי יש עוד מקומות ומקורות, אבל בשביל קולנוע לא אמנותי אך מעולה שעובר מתחת לרדאר – בשביל זה מבחינתי קיים עין הדג.
אתן דוגמה. בשבוע האחרון ראיתי שני סרטים (ועוד כמה). אחד הוא la grande belazza האיטלקי והאמנותי. היתה עליו כתבה בעין הדג, ובאופן כללי זה סרט שבמקומות רבים מוזכר בתור יצירת מופת (הוא לא, הביקורת של פישלר עליו די פוגעת). השני הוא why don't you just die הרוסי. (שאני כבר לא זוכר איך אפילו שמעתי עליו) – שהוא למען האמת סרט מענג למדי גם אם קצת צפוי, שגם הכיר לי את השיר הכי קאצ׳י ששמעתי מאז ששמעתי לפני 14 שנה באמסטרדם את קייטי מלואה שרה על אופניים. זה היה נפלא ומענג, ולא כבד מדי, אבל מגניב.
https://www.youtube.com/watch?v=x9MNAtd9hFE
אז זהו – בעוד על הסרט האיטלקי הייתי שומע כנראה בכל מקרה אלף פעם, הסרט הרוסי הזה הוא בדיוק מסוג הסרטים שבלי עין הדג יהיה לי מאד קשה למצוא ושתי הכתבות שהזכרתי (על קולנוע הודי ועל 20 סרטים מפוספסים בעשרים שנה) היו בדיוק אבל בדיוק הכתבות שבשבילם עין הדג הוא מקום נפלא ואף במידה מסוימת – קריטי.
מסכים
כאן זה המקום היחיד לשמוע על סרטי אינדי טובים, או סרטים לא אמריקאיים שלא נחשבים לסרטי פסטיבלים. וכיוון שלא תמיד יש הצדקה לכתוב ביקורות על סרטים כאלו, גם רשימות בסגנון הקולנוע ההודי או סקירת טריילרים מסקרנים זה מעולה.
תודה על עוד שנה של אהבת קולנוע!
תודה על פינה של שפיות
יש כל כך מעט נקודות של שפיות בימים אלו -שזה שעבדתם שכן תהיינה מספיק כתבות וכן נרגיש קצת קולנוע היה כל כך משמעותי בעיני.
פשוט תודה!
בהחלט תודה
ליהונתן, לשאר הכותבים באתר, לעורכות הלשוניות, לכל שאר האנשים שעוזרים לתפעל אותו מאחורי הקלעים וכמובן – לכם הקוראים.
כרגיל, נהניתי לכתוב דברים לאתר בשנה האחרונה, גם אם היא הייתה קצת שונה מהשנים שלפניה. שמח במיוחד שהוצאנו לפועל את פרוייקט "שבועיים של אימה" בהאלווין האחרון, הודות ליהונתן ושאר הכותבים שהסכימו לזרום איתי ותרמו לו תוכן איכותי. גם השנה יש לי כמה רעיונות ודברים שאני מתכנן להוציא לפועל, חלק בקרוב וחלק קצת יותר רחוק.
אז תודה, שתהיה לכולנו שנה טובה יותר ושנחזור במהרה לבתי הקולנוע.
זה בדיוק אחד ליום
בפברואר 2020 היו 29 ימים:-)
ותודה רבה! האתר הזה הוא ממש כיף וזה מדהים איך שהצלחתם להשאיר אותו רלוונטי וחי בתקופה המשוגעת הזו..
אתה כותב בחסד עליון, תודה רבה לך. ומה שהייתי רוצה לראות:
זה אולי באמת יותר כתבות הכוללות ספוילרים וניתוחי עלילה? אפילו לסרטים ישנים אשר יש ביקוש לדוש בהם, וגם לסרטים חדשים כמובן.
גמני הייתי רוצה כזה לסרטים ישנים!
(ל"ת)
תודה רבה על העבודה
אני חושב שזו השנה הראשונה בהיסטוריית האתר שבה לא הספקתי לקרוא את כל הכתבות, ועכשיו אני מבין למה – 366. וואו. פשוט עבודה נהדרת, כל הכבוד!!
אני הייתי שמח לכתבות על סרטים "קלאסים" יותר (לא בהכרח 50ז, גם 80-90 זה טוב) וגם כתבות שיסבירו איפה אפשר לצפות (בצורה חוקית) בסרט/סדרה מסוימת שמתפרסמת עליה ביקורת – נטפליקס, סלקום טיוי, יס וכו'..
תודה!
רגע, כתבה נפרדת שבה מרוכזת המידע איפה אפשר לראות סרטים בכתבות אחרות?
או פשוט לציין יותר במרוכז איפה אפשר לצפות בסרטים/סדרות שיש עליהן ביקורת?
אולי במסגרת עם פרטי הסרט
המקום בו כתוב הבמאית, השחקניות והשנה, אולי תוסיפו רובריקה של 'איפה לצפות'.
אבל זה נתון שמשתנה
כלומר – יש תכנים מקוריים של נטפליקס/דיסני/אפל שזמינים רק בפלטפורמות שלהם, אבל יש גם המון תכנים שנודדים בין פלטפורמות לפי הסכמי הפצה מוגבלי זמן. היום זמינים ומחר לא.
אבל אנשים מתעניינים בעיקר ברגע שמתפרסמת ביקורת
לפחות אם אני ייצוגי לאנשים. וזו שאלה שאני תמיד שואל את עצמי (לרוב, אגב, התשובה אליה היא "אי-אפשר לראות בארץ באופן חוקי").
היי, לא לרוב
רק לסרטים הטובים באמת.
בכל מקרה: אני מנסה מאוד להבליט בביקורות (ומדי פעם שוכח, לצערי) איפה אפשר למצוא את הסרטים (במידה ואפשר. במידה ואי אפשר, אני לא מבליט את הנושא). אני מתלבט בנוגע לרעיון, כי יש לו מידה כלשהי של עזרה (אפילו אם בין "אמזון"/"אפל"/"נטפליקס" יהיה "VOD שונים ברחבי הארץ" ו"לא באופן חוקי") אבל לרוב פיצ'רים הם קצת יותר מסובכים להוסיף משזה נשמע. אני לא שולל, ולא בטוח שפתרון ה"לענות בביקורת" פותר הכל, אבל זה גם לא פשוט. הצעה מעניינת, לכל הפחות.
נראה לי עדיף בתגובה הראשונה
היו כמה כתבות שזה הופיע בתגובה הראשונה לביקורת, ומאז אני בדרך כלל מסתכל שם (ומתאכזב)
הנחתי שהכוונה להוסיף את זה לדף הסרט
אם הכוונה הייתה לדף הביקורת, ובהתייחס למצב באותה נקודת זמן, מסכימה לגמרי.
תכלס מתבקש שיהיה איזה מנוע חיפוש שיאפשר להבין מה זמין איפה בכל רגע נתון. יש כזה לגרמניה ואני משתמשת בו לפחות כמה פעמים בשבוע. אחד הדברים הנחוצים בימינו.
אז יש כזה
אבל לצערי לא אחד שרלוונטי לישראל (כן להרבה מדינות אחרות):
https://www.justwatch.com/us