שני טריילרים: 'Paycheck' (בבימוי ג'ון וו, על פי סיפור של פיליפ ק' דיק) ו'Cypher' (מאת הבמאי של 'קיוב'), עוסקים שניהם באנשים שלא לגמרי זוכרים את עצמם, ועל שניהם שורה רוח 'מיינוריטי ריפורט' (מה רע?). |
12.08.2003
|
יומית
שני טריילרים: 'Paycheck' (בבימוי
ג'ון וו, על פי סיפור של פיליפ ק' דיק)
ו'Cypher' (מאת הבמאי של 'קיוב'),
עוסקים שניהם באנשים שלא לגמרי
זוכרים את עצמם, ועל שניהם שורה רוח
'מיינוריטי ריפורט' (מה רע?).
שני טריילרים: 'Paycheck' (בבימוי
ג'ון וו, על פי סיפור של פיליפ ק' דיק)
ו'Cypher' (מאת הבמאי של 'קיוב'),
עוסקים שניהם באנשים שלא לגמרי
זוכרים את עצמם, ועל שניהם שורה רוח
'מיינוריטי ריפורט' (מה רע?).
במגזין SFX נתנו ל-Cypher ציון של ארבעה כוכבים
וכתבו עליו שהוא "סרט הפיליפ ק. דיק הכי טוב שאינו מבוסס על כתביו של פיליפ ק. דיק", או משהו בסגנון.
הקשר בין הסיפורים שלו
לסרטים הוא בדרך כלל כל כך קלוש שאפשר לומר שאף סרט פיליפ ק' דיק לא באמת מבוסס על ספריו של פיליפ ק' דיק.
הקשר בין הסיפורים שלו
נדמה לי שגונקל טען את זה לפני, אבל "מועדון קרב" הוא סרט הפק"ד הכי טוב, ללא שמץ של ספק.
לא ג'.ג'. באלרד?
לא ג'.ג'. באלרד?
הא?
הרבה אנשים
השוו את הספר והסרט של "מועדון קרב" לספריו של J.G. Ballard, האיש הנחמד שכתב את "קראש" ועוד כמה עשרות ספרי מדע בדיוני מתחילת שנות ה-60 ועד היום.
הרבה אנשים
לא מכיר, לצערי, אבל ההשפעות הפק"דיות במועדון קרב כל כך ברורות שממש קשה להתעלם מהן.
החלר מ*ספוילר למועדון קרב, אתם יודעים איזה* דרך האופן שבו חתיכות הפאזל לא מתחברות, ועד לאווירה.
''קראש'' של קרוננברג מבוסס על ספר? יש עותק בעברית? (של הספר)
באט עוף קורס
אני קראתי באנגלית ולא אחשוב אפילו על לקרוא משהו מהסוג הזה שלא בשפת המקור, אבל אתה מוזמן:
http://www.dbook2.co.il/product.asp?pf_id=000630002445&category_id=0
http://tzion.tel-aviv.gov.il:4501/ALEPH/HEB/SZA/SZB/SZB/FULL/1252896?
ועדיין, באופן מופלא,
כל סרט על פי פק"ד נראה באופן בולט כמו סרט על פי פק"ד.
ומכיוון שדו"ח מיוחד הוא הסרט הפק"די הטוב ביותר (ברגע שוורהובן הניח את ידו על זכרון גורלי, זה הפך לסרט שלו, ואילו בבלייד ראנר הפק"דיות הוחבאה מאחורי הזקן של הריסון פורד), אין בזה שום דבר רע.
ועדיין, באופן מופלא,
מיינוריטי ריפורט לא קשור בשום אופן, צורה ודרך לסיפור של פק"ד חוץ מזה שבשניהם יש שלושה פרה-קוגים, המילה "דו"ח מיעוט" מופעה, ולגיבור קוראים ג'ון.
זה לא שהוא מעוות או הורס או משהו, פשוט סיפוק אחר לחלוטין, נפרד, עם רעיונות שונים, מטה פיזיקה שונה, דמויות שונות, תמות אחרות לגמרי.
*ספויילרים לסרט ולסיפור*
בסיפרו המקורי, שהוא , אגב, קצרצר, דו"ח המיעוט הוא בכלל שקר שהצבא המציא בניסיון לערער את האמניות של המערכת ש*עובדת*, ומסתבר בסוף שדו"ח המיעוט הוא המערכת שמחשבת את השפעותיה שלה על כוונות ה"רוצח" אם הרוצח רואה את הפלט של המערכת, ולמעשה יש שלושה דוחות שונים, כל אחד מחשב את התוצאות של זה שג'ון רואה את הקודם לו.
בסיפור המצב הוא כזה- הצבא מנסה לפרק את היחידה של ג'ון, ובעקבגות זה, תאורטית, ג'ון רוצח קולונל מסוים בעתיד.
עכשיו, הפריקוגים מודיעים שג'ון הולךלרצוח את הקולונל הזה עוד לפני שקורה משהו, אז ג'ון לא יודע שהוא הולך לעשות את זה. אבל מה שקורה הוא שעצם העובדה שג'ון מקבל את המידע מהפריקוגים משנה את המצב, ונוצר דו"ח שני, שבו ג'ון לא הורג אותו, בגלל שהוא ראה את הדו"ח הראשון. העניין הוא שמסתבר שיש דו"ח שלישי, שבו ג'ון ראה גם את השני ובגלל מה שיש בו החליט להרוג אותו בכל זאת (כדי שלא יפרקו לו את היחידה כי " דו"ח המיעוט צדק").
העובדה שג'ון רואה את הדו"ח השלישי לא יוצרת עתיד חדש, בגלל שג'ון מעוניין שיקרה בדיוק מה שהוא ראוה בדו"ח השלישי הזה.
וזה *כל*מה שקורה בסיפור, חוץ מקצת משחקים קונספירטיביים עם הצבא. פריגוקים נשארים בבריכה ואף אחד לא מדבר איתם, אין סיפור עם הבן שלו, אין דיונים על פאטאליזם, אין דילמה מוסרית. זה סיפור חידה מד"בי קטן ונחמד על סלף-רפרנציאליות בניבוי העתיד. לא דומה בסרט בשום צורה ואופן, אפילו במעט.
אם בבלייד ראנר הפק''דיות
הוחבאה מתחת לזקן של פורד, אני מרחם על מי שינסה לחפש אותה מתחת לזה של שפילברג. איזה מין סרט פק"ד מסתיים בשני בחורים ובחורה שבונים יחד בית בכפר? "שבע כלות לשבעה אחים", להזכירך, זה לא על פי סיפור שלו.
אבל זה כבר דיון למקום אחר.
בעניין היומית – מסקרן לראות איך הבמאי של סרט מקושקש כקיוב מתמודד עלילה מד"בית יותר רצינית (גם אם שחוקה, שחוקה עד כאב). ובעניין ג'ון וו – אני כבר מזמן הפסקתי לצפות לעיבוד פק"ד שבאמת נאמן לרוח המקור (ומתנחם בסרטים אחרים לחלוטין, כמו ההוא שפלאי הזכיר, וגם הרגעים היותר מוצלחים של טרי גיליאם). מאידך, סרט של ג'ון וו מעורר ציפיה בפני עצמו כמובן, וזה נראה ממש לא רע.
אם בבלייד ראנר הפק''דיות
דווקא "אימפוסטר" היה סיפור פק"ד קצר נאמן לחלוטין.
לא קראתיא ת המקור, האמת, אבל הוא כלכך דומה בסגנון לקצרים של פק"ד, שאני דייי בטוח בכך.
ההבדל היחיד בין אימפוסטר לפק''ד
הוא שאימפוסטר היה גרוע.
ולמרות שאנחנו מכירים את דעתך
הצהרה בומבסטית שכזו ראויה לפחות ללינק להסבר.
אה, זה בגלל ששפילברג היה חייב לעשות את זה.
אבל בעוד שזכרון גורלי היה סרט וורהובני להחריד (וגם פק"די מאד, אבל וורהובן מאפיל על זה), ובלייד ראנר היה לא פק"די (בגלל שרידלי סקוט העלים בכוונה את האלמנטים הפק"דיים לרמה המינימלית ביותר האפשרית), ספילרג הוא במאי מספיק מעודן בשביל שדו"ח מיוחד יהיה סרט פק"די באותה מידה שהוא ספילברגי. הסיום הוא ספילברגי לחלוטין, כמובן.
אה, זה בגלל ששפילברג היה חייב לעשות את זה.
מה בדיוק פק"די במיינויריטי?
האם זה אומר
שאנו עתידים לראות בכרזות לסרטים את הכיתוב: "מבוסס על הסרטים שמבוססים על הספרים של פק"ד"? או לחילופין "מבוסס על ספר שפק"ד היה כותב, לו לא היה עמוק בקבר. אנחנו יודעים. תסמכו עלינו"?
ואם כבר, מסתבר שיש בעולם אנשים כנים מספיק כדי להודות שהסרט שלהם לא ממש נאמן למקור, ובסיבות לכך:
http://www.scifi.com/scifiwire/art-main.html?2003-08/12/12.00.film
נראה משעמם לחלוטין
עוד שני סרטים עתידניים על סוכנים עם חליפות שנדפק להם המוח או משהו כזה ובסוף יש איזה טוויסט לא צפוי (ממש)…
ראינו דברים דומים בכל סרט כמעט של פיליפ ק. דיק (זכרון גולרי,מיינוריטי, בלייד ראנר ועוד…). ג'ון וו הוא במאי צפוי לפרוייקט כזה. הסרט הזה הולך להיות כזה אקשן שיגרתי שראינו כמותו בעשור האחרון כמעט בכל סרט הוליוודי מד"ב.
אני אישית מחשכה לסרט "פיינל קאט" עם רובין וויליאמס שנשמע בדיוק אותו דבר כמו שאר הסרטים האלה אבל מביים אותו הלבנוני עומר נעים שאומרים שהוא השמאלאן הבא או משהו כזה. נראה אם הוא יכול לראענן את הז'אנר הזה שכבר הרבה זמן דרוש לדחיפה רצינית.
נראה משעמם לחלוטין
מה באמת קורה עם שמאלאן? לא שמענו ממנו בזמן האחרון.
דווקא כן
כתבה מספר 1553
אולי יש טריילר לסרט הזה איפשהו?
תן לגמור לצלם אותו קודם.
למה מה קרה?
בזמנים הקשים הללו צריך להתחיל את ההייפ הכי מוקדם שאפשר, לא?
נראה משעמם לחלוטין
גם נצפה משעמם לחלוטין. לפחות Cypher, בו צפיתי.
ההתחלה מבטיחה, אך ההמשך בנאלי וצפוי, ומכיוון שהסרט אינו מספק דבר מלבד מתח ומיסתורין, הרי ש…הסרט אינו מספק דבר, נקודה.
השאמלן הבא... כי גם הוא אוריינטלי?
הראשון נראה טוב, השני פחות.
אבל אולי זה בגלל שבשני הייתה חסרה הקריינות הקבועה של ההוא שאני לא זוכרת איך קוראים לו. וגם הטריילר הלך נורא לאט. הנשמה יצאה עד שקרה שם משהו.
זה קשור גם
לזה שהראשון הוא סרט הוליוודי גדול, והשני הוא קנדי, שנעשה כנראה בתקציב קטן הרבה יותר ועדיין אין לו תאריך הפצה בארה"ב. מערכת הפרסום האמריקנית בטח תיצור לו טריילר חדש, עם אחד הקריינים הקבועים.
1) עורכים יקרים, אני חושב שאפשר להחזיר את הבאנר הישן של המסך, אחרי הכל הפרק המרקד כבר היה לפני חודשיים
העורכים הלא נכונים
השליטה על הבאנירים למסמ"צ היא של עורכי המסמ"צ.
אבל חוץ מזה- כל יום מחזמר. That's gloomy.
אה... לא בדיוק.
פה זה לא איימדיה.
השליטה על הבאנרים היא שלנו. אם עורכי המסמ"צ ירצו להחליף את הבאנר, הם יוכלו לבקש מאיתנו, אבל לא יוכלו להחליפו לבד.
טוב לפחות זה תפס גם לאתמול
אתמול בלילה היה את פרק המחזמר של הסימפסונס, מה שהתאים לי יופי לבאנר שבדיוק התלוננתי עליו.
באמת יש פרק מחזמר לסימפסונים?
בערך
אם זה הפרק שאני חושב שזה, מדובר בלקט של קטעים מוזיקליים שהם עשו במהלך העונות. בין השאר נמצא שירו של מיסטר ברנז See my vests.
בערך
כן זה זה, אבל אני אישית לא זיהיתי אף שיר
זיהיתי את כולם
ואת שיר הסתתים צריך ללמד בבתי ספר לקומדיה.
על איזה ספר מבוסס paycheck?
על הסיפור 'Paycheck'
שאותו אפשר למצוא באוסף 'Paycheck ועוד 24 סיפורים מאת פיליפ ק' דיק'.
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0806526300/qid=1060780168/sr=2-1/ref=sr_2_1/102-6179540-0320936
על הסיפור 'Paycheck'
טרנד? שני הסיפורים שהפכו לסרטים- זה ומיינוריטי, משמשים ככותרת של אוסף.
מיינוריטי, לפחות, הוא בבירור לא אחד מהסיפורים החשובים, או אפילו המפורסמים של פק"ד.
אולי תסריטאים חושבים "יש הרבה דיבור על פק"ד היום, מה שלו כדאי לעבד?", עוברים בסטימצקי ומביטים על הכותרות, ומחליטים לפי הדבר הראשון שהם רואים?
זו הביצה, לא התרנגולת.
אאל"ט, תאריכי היציאה של האוספים האלו – הם במקביל, או לאחר, הסרטים המתאימים. באוספים ישנים יותר שמות הסיפורים הללו, מן הסתם, לא הובלטו.