מצאנו באינטרנט 45: בינתיים האינטרנט התנהג כמו האינטרנט

סדרות חדשות של אפל, סרטי סטופ מושן שעבדו עליהם 30 שנה, סרט ראפ בעברית וקאברים לאיירון מיידן.

1. הבטחתי בטור הקודם לא לדבר יותר על וויל סמית', אבל מהחדשות האלה קשה להתעלם: האקדמיה הודיעה שהיא משעה את אויב האומה, הנסיך המחטיף, למשך 10 שנים – מה שמבטיח רייטינג נאה לטקס האוסקר של 2032 (בהנחה שנוכל לנהל אותו בזמן מלחמת העקרבוטים הענקית שכת הסיינטולוגיה מתכננת).

בפועל ההשעיה אומרת שלא נראה את סמית' יושב באולם בטקסים ומוחא כפיים (אם כי הנוכחות שלו תהיה מורגשת לפחות בטקס הקרוב) והוא לא יוכל להצביע לסרטים כחבר אקדמיה. למרות זאת, סמית' יוכל לקבל פרסים אם יחליטו לתת לו כאלה, משום מה.


2. טריילר נוסף, יותר כמו טריילרון, לדוקטור סטריינג':

טוב, אין כאן משהו מעניין למעט העובדה ש"וונדה-ויז'ן" תהיה יותר חשובה לעלילה ממה שחשבנו (באסה לכל המדינות האלה שאין להן דיסני פלוס. אה רגע, אנחנו עדיין בסטטיסטיקה).

אפרופו טריילרים של מארוול, לפני ימים אחדים נשבר שיא חדש: "ת'ור: אהבה ורעם" הוא סרט ה-MCU בעל הזמן הקצר ביותר ממתי ששוחרר הטריילר הראשון שלו (שנכון לכתיבת שורות אלה, טרם יצא) לתאריך היציאה של הסרט בפועל. יולי הוא מועד השחרור של ת'ור, ונכון לעכשיו אין לו אפילו את הטיזר המעצבן הזה שמודיע מתי יצא טיזר.

ובניגוד למעריצים חסרי הסבלנות (תגלשו ברדיט ותמצאו לא מעט כאלה), אני חושב שהמהלך המאופק-באופן-מפתיע הזה מצד דיסני נבון מאוד. "מון נייט" עדיין בחיתוליה, ומלבדה שני פרויקטים נוספים של מארוול עתידים לצאת לפני "ת'ור". כך שקמפיין יח"צ לפרויקט נוסף ואני אקיא, באמת. חוץ מזה, בדיסני כנראה מרוצים מהפרסום החינמי שהפסיביות שלהם מייצרת.

ובחייאת, יש עוד 3 חודשים עד ש"ת'ור: אהבה ורעם" יוצא! גם הטריילר הראשון של "אווטאר" (2009) שוחרר 3 חודשים לפני שהסרט הוקרן, והלך לו די בסדר בקופות. בדוק. אומר בדוק כי בדקתי.


3. פסטיבל הקולנוע של ירושלים ייפתח ב-21 ביולי, וגם השנה הוא ייערך בירושלים. איזה צירוף מקרים! אני דווקא הימרתי שהוא יתרחש במעלות תרשיחא, אבל מסתבר שלא. מסכנה מעלות תרשיחא. העיר הזאת ידעה ימים טובים יותר.

בכל מקרה, פרטים נוספים עדיין אין. כנראה לקחו טיפים מ"ת'ור: אהבה ורעם".

וגם אנשי פסטיבל הסרטים בחיפה ביקשו להזכיר שהפסטיבל ייערך השנה באותה תקופה שבה הוא נערך תמיד, כלומר בסוכות (בין ה-8 ל-17 באוקטובר). לא לשכוח להביא מסכות. לא בגלל הקורונה, חזירי-הבר האלה מסריחים מאוד.


4. פיל טיפט הוא אמן אפקטים זוכה שני פרסי אוסקר (ומועמד לשישה) שעבד, בין היתר, על טרילוגיית "מלחמת הכוכבים" המקורית, "גברים בחלל", "פארק היורה", "רובוקופ" ועוד. אבל החלום האמיתי שלו הוא Mad God – סרט אימה באנימציית סטופ מושן שאותו הוא מפתח כבר 30 שנה.

והנה, אחרי קשיים רבים ועם לא מעט עזרה מקיקסטארטר, הסרט מוכן ויש טריילר:

אני רק מקווה שלא הצצתם בתאריך שבו עלה הסרטון. אויש נו באמת, כמובן שתעשו את זה. אי אפשר לסמוך עליכם. אז כן, הסרט מוכן לפחות מאז יוני, אבל אני לא אשם שרק עכשיו שמעתי על הפרויקט. וחוץ מזה, מי אמר שלא שמעתי על הפרויקט עד עכשיו? יש לכם איזה הוכחות חותכות? לא! אז במקום לזרוק ככה האשמות אחד על השני בוא נתמקד בטריילר, שנראה מדהים, או בציון שלו (עומד על 93%) במדד עגבניות רקובות. 2022 מלכתחילה נראתה כמו שנה נהדרת לסטופ מושן עם "פינוקיו" של גיירמו דל טורו ו"וונדל וויילד" של הנרי סליק, ועכשיו גם זה? למה מגיע לנו כל הטוב הזה?

"אל מטורף" ישוחרר לאקרנים, רשמית, בקיץ הקרוב – בינתיים בארה"ב בלבד. אבל אם כבר הזכרנו פסטיבלים מקומיים – היי, שמעתם? יש סרט ממש מגניב שמחכה למסכים פה.


5. המון חדשות טלוויזיה מבית אפל TV מהימים האחרונים:

• הנערה עם קעקוע הדרקון נומי ראפאס תככב בסדרת מתח חדשה בשם Constellation לצד ג'ונתן בנקס ("סמוך על סול"). ראפאס תגלם את ג'ו, צעירה שחוזרת מהחלל ומגלה שמרכיבים חשובים מחייה נעלמו. את הסדרה יוצר פיטר הרנס (שכתב פרקים עבור "דוקטור הו") ותביים מישל מק'לרן (שביימה כמה מהפרקים הטובים ביותר של "שובר שורות", שבה כיכב גם ג'ונתן בנקס).

סדרה נוספת שהוכרזה היא The White Darkness בכיכובו של טום הידלסטון, מיני סדרה אודות החוקר הנרי וורסלי שמת בניסיון לחצות סולו את יבשת אנטארקטיקה ב-2016. הסדרה מבוססת על ספר של דיוויד גראן, והיא תופק על-ידי אותו צוות של "פצ'ינקו" הנהדרת שמשודרת בימים אלה באפל (רגע, אבל מה זה אומר על העונה השנייה של "פצ'ינקו"?).

אגב, בחודש הבא טום הידלסטון יככב בסדרה נוספת של אפל, The Essex Serpent, לצדה של קלייר דיינס ("הומלנד"), גם היא על פי ספר. העלילה מתרחשת בתקופה הוויקטוריאנית, ובה אישה בורחת מבעלה המתעלל בלונדון אל כפר קטן באסקס – כפר שייתכן ורדוף על ידי נחש-ים מיתולוגי. אני לגמרי בעניין למרות הסלידה שלי מנחשים וים. הים יכול להיות אכזר. גם נחשים, אני מניח.

ויש עוד: Shrinking, קומדיה בכיכובם של ג'ייסון סיגל והריסון פורד (הנה צמד שמות שלא חשבתי אי פעם שאכתוב יחד). את הסדרה כותב סיגל לצד יוצר "סקראבס" ו"טד לאסו" ביל לורנס, והיא עוסקת בפסיכולוג מתאבל שמחליט לספר למטופלים שלו בדיוק מה הוא חושב. זו הפעם הראשונה שבה פורד, שנתפס עד כה ככוכב קולנוע, יגלם תפקיד ראשי בסדרת טלוויזיה (או סטרימינג, אבל בואו לא נהיה קטנוניים).

• ולא, זה ממש לא הכול. ג'ייסון מומואה חוזר לשתף פעולה עם אפל, הפעם ב-Chief of War: מיני סדרה (שאותה הוא גם כותב) בת שמונה פרקים שמגוללת את האיחוד והקולוניזציה של הוואי מנקודת מבטם של הילידים. את הפרקים הראשונים צפוי לביים ג'סטין צ'ון (שביים את "פצ'ינקו". מה הולך פה. תהיה עונה שנייה, נכון?).

• נוסף על כך, אפל חידשו את סדרת הלהיט (המוצדקת) "ניתוק" לעונה שנייה.


6. לאמריקאים, אלה עם ההובר דאם, יש את "המילטון" – מחזמר ראפ מצליח בטירוף על האבות המייסדים שהפך להצלחה עצומה, שכרטיסים אליו עולים מאות דולרים. לנו יש את "העיר הזאת" – מחזמר ראפ מצליח על בלשים שהפך להצלחה עצומה ושירד מהבמות כי היוצרים המקוריים שלו הלכו לעשות דברים אחרים.

למי שלא מכיר, "העיר הזאת" הוא מחזמר שמתאר את עלילותיו של הבלש ג'ו (עמית אולמן) ושותפו ג'ק (ג'ימבו ג'יי) בעיר אלמונית פלונית מלאת פשע, רשע, חרוזים ודימויים של חיות.

המחזמר הועלה על הבמות יותר מ-600 פעמים, כולל כמה פעמים באנגלית ופעם אחת בגרסה אילמת לחלוטין, ועכשיו, רוצים לעבד אותו לקולנוע. אלא שליצור סרט קולנוע עולה (כך מסתבר) כסף, ויוצרי "העיר הזאת" רוצים להישאר קרובים ככל הניתן לשורשים העצמאיים שלהם אז הם עושים מה שכולם עושים עכשיו (חוץ מאיתנו, משום מה): הד סטארט.

אז אם אתם רוצים לדעת מי זה מנשה מ-1 עד 10, מה השם האמצעי של שרה בנט, מה הקושי של יחיד מול רבים ועוד רפרנסים כאלה ואחרים – תִרמו עכשיו.


7. ריבוי פלטפורמות הסטרימינג מתיש אתכם? לא יודעים איזה סרט משודר איפה? סובלים מעששת? לחברת הזרמת התוכן הוותיקה פלקס יש פתרון לשתיים מהבעיות הללו: החברה הודיעה על שירות חדש שבו ניתן יהיה לבחור את שירותי הסטרימינג שאליהם אתם מנויים, ומסך הכניסה של פלקס יהפוך למרכז שממנו תוכלו לעקוב אחר התכנים מכל הפלטפורמות, לקבל המלצות ואפילו לחפש איזה סרט משודר איפה.

חשוב לציין, פלקס עצמה לא תזרים את התוכן. לאחר שתבחרו מה לראות, הפרק / סרט המדובר עדיין ייפתח באפליקציה המקורית. ובכל זאת, תחשבו על כאב הראש שאפשר יהיה לחסוך. השירות עצמו כרגע בפיילוט, ועל אף שהאופציה להוסיף חברות סטרימינג לרשימת הצפייה מופיעה כבר באפליקציה, כרגע הפונקציה לא עובדת מחוץ לארה"ב.


8. עזרא מילר עשה שטויות בפאב בהוואי ונעצר, ובכירי וורנר כינסו פגישה כדי לדון מה יהיה העתיד שלו בתור הפלאש. ואם תהיתם מדוע דווקא את מילר מענישים (הרי מפורסמים שנעצרו כי עשו שטויות זה לא קטע חדש), דיווחים על היותו דושבאג בלי קשר למעצר הם הסיבה.


9. ואם כבר וורנר, המיזוג בין וורנר לדיסקברי יצא סופית אל הפועל – וכשאני אומר "מיזוג", הכוונה היא שדיסקברי הקטנה שולטת בוורנר הגדולה. ככה זה עסקים, לא תמיד זה הגיוני. עוד לפני שהמיזוג הושלם סופית, בכירים בוורנר מצאו את עצמם מחוסרי עבודה כחלק ממסע ניקוי אורוות, ובהם סמנכ"לים, סגני נשיא וכיוצ"ב. מנהל התוכן של HBO Max, קייסי בלויס, אותו אחד שהתראיין לא מזמן לגבי התכנים העתידיים של HBO – נשאר בתפקידו, כך שלגבי HBO אין בינתיים ממה לחשוש.


10. הצצה ראשונה לסרטו החדש של מאקוטו שינקאי ("השם שלך"):

זה אכן נראה כמו משהו שמאקוטו שינקאי יצר.

הסרט, "Suzume's Locking-Up", יעסוק בסוזומה, נערה בת 17 שיוצאת למסע בין דלתות מסתוריות כדי למנוע סדרת אסונות. בינתיים האינטרנט התנהג כמו האינטרנט, ועל סמך הטיזר הקצר שראינו, רבים החליטו שסוזומה היא הבת של טאקי ומיטסוהא, גיבורי "השם שלך" (גם כי היא נראית דומה להם וגם בגלל הסרט האדום).


11. בימים אלה רצה ברחבי יפן הצגה על פי "המסע המופלא", ועל סמך הצילומים היא נראית מדהים. חבל שאין לנו אפשרות לראות אותה. אוי, שלום לכם הולו יפן. מה אמרתם? בקיץ הקרוב תשדרו את ההצגה? בלייב?! וואו, תודה!


12. אחד הקורבנות של עסקת דיסני-פוקס הוא סרט האנימציה "נימונה" (Nimona) של אולפני Blue Sky מבית פוקס, סרט שכבר היה עמוק בהפקה ויועד לאקרנים לינואר 2022, אלא שאז דיסני סגרו את השאלטר על האולפן כולו (בכיר באולפן סיפר במסגרת פרשת Don't Say Gay שלדיסני הייתה בעיה עם נשיקה להט"בית שיועדה לסרט).

כעת יקירת עולם האנימציה, נטפליקס, בשיתוף Annapurna Pictures, לוקחת את הסרט לעצמה ומייעדת אותו ל-2023 (ולכבוד כך הועלתה גם תמונה מתוכו). קלואי גרייס מורץ ויוג'ין לי יאנג ידבבו את התפקידים הראשיים.

הסרט מבוסס על נובלה גרפית שכתב.ה נואל סטיבנסון, נובלה שעוסקת במתבגרת שמסוגלת לשנות צורה, ומודיעה במפתיע לנבל בשם שאלאזר שחורלב שהיא השולייה החדשה שלו. הנובלה גם תורגמה לעברית.


13. טריילר לסדרה חדשה ומעניינת שגם היא באפל, כי מסתבר שכמעט כל הסדרות החדשות והמעניינות הן באפל. בכל מקרה, הנה Shining Girls (ילדות נוצצות?).

למי שלא הבינו מה העלילה (ואני איתכם, הטריילר מבלבל): אליזבת' מוס היא עיתונאית זוטרה ששרדה מתקפה אכזרית של רוצח סדרתי שנוסע בזמן. למי מאיתנו זה לא קרה.

ג'יימי בל ("בילי אליוט") ופיליפה סו ("המילטון") מככבים כאן לצד מוס. הסדרה עצמה תעלה ב-29 באפריל, אבל אם אתם לא יכולים לחכות, הספר שעליו היא מבוססת תורגם לעברית.


15. הבמאי האיראני אסגאר פרהאדי ("פרידה" שאני עדיין מאוד אוהב) מואשם שגנב את הרעיון לסרטו החדש, "גיבור" (A Hero) מסרט דוקומנטרי בשם "All Winners All Losers", סרט שאותו יצרה תלמידה לשעבר של פרהאדי, אזאדה מאשיזאדה. במילים אחרות, הם הולכים למשפט. פרהאדי למעשה הודה שהרעיון לסרט, שעוסק באסיר בחופשה שמוצא שק זהב ומחליט להשיבו לבעליו החוקיים, אכן מבוסס על המקרה שמתואר בדוקו, ובו אסיר בחופשה החזיר כסף שמצא – אלא שפרהאדי לא נתן קרדיט ומכאן הסכסוך.

אם פרהאדי יפסיד במשפט, הוא עלול לאבד את הזכויות ואת ההכנסות של הסרט לטובתה של מאשיזאדה. אבל אם מאשיזאדה זו שתפסיד, היא עלולה לשבת עד שנתיים בכלא ולחטוף 74 הצלפות שוט. לא יודע מי מהשניים צודק, אבל אני מקווה שהיא לא זו שתפסיד.


16. האם סרט סודי של דיוויד לינץ' יוקרן בפסטיבל קאן בחודש הבא? לפי מקורות יודעי דבר: כן, יש מצב. עוד אין פרטים על הפרויקט (כי זה הרעיון מאחורי המילה "סודי") ויש כאלה שמהמרים שמדובר בפיילוט לסדרת נטפליקס שלינץ' עובד עליה. מה שזה לא יהיה, יש שמועות שלורה דרן תשתתף בו. וכל זה טוב ויפה, אלא שלפי דיוויד לינץ' התשובה היא: לא, אין מצב.

זה הזמן לציין שדיוויד לינץ' מנהל ערוץ יוטיוב שבו הוא מעדכן מדי יום על מזג האוויר. אל תשתנה, לינץ'.


17. השחקנית ורה פרמיגה מזמנת את הרוע שבתוכה (ראיתם מה עשיתי פה?) ומבצעת קאבר לשיר The Trooper של איירון מיידן.

 


18. ולסיום, אם עוד לא נמאס לכם מוורדל (ולמה שיימאס? משחק נהדר) – יש עכשיו וורדל של סרטים. אבל לא גרסה נטולת דמיון שהיא בעצם וורדל הרגיל רק עם מונחים קולנועיים (כי כאלה יש המון), אלא פה אתם צריכים לנחש את הסרט היומי על פי פריימים אקראיים מתוכו.