על פי הפרומו הארוך שהוצג ב'קומיק-קון', העיבוד של רוברט רודריגז ל'סין סיטי' של פרנק מילר (עם שחקנים מפורסמים מכאן ועד הודעה חדשה), עוקב אחרי הקומיקס, אחד לאחד, פריים אחרי פריים. מרהיב, אבל הקומיקס (עדיין) נראה יותר טוב. |
17.09.2004
|
יומית
על פי הפרומו הארוך שהוצג ב'קומיק-קון', העיבוד של רוברט רודריגז ל'סין סיטי' של פרנק מילר (עם שחקנים מפורסמים מכאן ועד הודעה חדשה), עוקב אחרי הקומיקס, אחד לאחד, פריים אחרי פריים. מרהיב, אבל הקומיקס (עדיין) נראה יותר טוב.
על פי הפרומו הארוך שהוצג ב'קומיק-קון', העיבוד של רוברט רודריגז ל'סין סיטי' של פרנק מילר (עם שחקנים מפורסמים מכאן ועד הודעה חדשה), עוקב אחרי הקומיקס, אחד לאחד, פריים אחרי פריים. מרהיב, אבל הקומיקס (עדיין) נראה יותר טוב.
מעולה!
זה נראה ממש מגניב.
סטייל מאוד מיוחד, אהבתי את כל השחור-לבן-צבע ואת הקישורים לקומיקס.
מזכיר לי טיפה את קיל ביל.
אני כבר מחכה.
ל'יודע.
הדעה שלי עלולה להיות מאוד לא פופולרית: אני מאוד התאכזבתי מהטריילר.
קודם כל, זה פשוט ברור מדי שהוא מצולם בוידאו. זה נראה רע. זה נראה זול. זה לא נראה כמו סרט קולנוע. אבל זה בסך הכל טריילר על מסך מחשב, אני מקווה שיצליחו לגרום לזה להיראות טוב על מסך גדול.
נחמד שנצמדו לתמונות המקוריות, אבל גם את זה אפשר היה לעשות יותר טוב. בכל מקום שבו בטריילר מוצגת השוואה לתמונה המקורית מהקומיקס, המקור יותר יפה. רודריגז לא הלך עד הסוף עם הקטע של השחור-לבן. הייחוד של הקומיקס הוא שהוא שחור-לבן לחלוטין. אין בו גווני אפור בכלל (זו לא מטאפורה. או שמא כן?). הסרט הוא סתם שחור-לבן. כמו סרט רגיל, רק בלי צבע. היה צריך להביא את ויטוריו סטורארו לסרט הזה – הוא הראה שהוא יכול לצלם קומיקס צבעוני ב'דיק טרייסי', עכשיו נראה אותו מצלם בשחור לבן.
ה"תרגום" של כל הדמויות מהקומיקס לקולנוע נראה נהדר, אבל המשחק נורא. מה הטעם לשחזר במדויק את הקומיקס, אם השחקנים לא מדקלמים את הטקסט יותר טוב מכפי שאני יכולתי לעשות תוך כדי קריאה? עדיף לקרוא את הקומיקס וזהו.
המראה הוא לא זה שאכזב אותי.
אני לא מצפה לסרט שיעביר את הקומיקס אחד לאחד, בוודאי לא מההיבט הויזואלי. אם ניגודי הצבעים בסרט היו רק שחור ולבן, כמו שהצעת, אני מניח שפשוט היה בלתי-אפשרי לראות חלקים נכבדים ממה שמתרחש על המסך (בקומיקס, אגב, הרקעים לרוב לא מאוד מפורטים מהסיבה הזאת בדיוק).
מה שכן אכזב אותי זה באמת הטקסט. קודם כל, הדיאלוג באורך הגלות שפותח את הטריילר זה משהו שפשוט אין בקומיקס. יש שם מונולוגים ארוכים (והרבה מאוד מהם), אבל לא דיאלוגים כאלה. יכול להיות שהדיאלוגים האלה הם ניסיון להעביר למסך את אותם מונולוגים? בכל מקרה, זה לא עובד.
ועדיין, זה אחד הסרטים שאני בהחלט מצפה להם בשנה הקרובה.
דיאלוגים
אני לא מצליח למצוא את העותק שלי של Booze and Broads, אבל נראה לי שהסצנה הראשונה – שהיא היחידה שערוכה באמת והייתה מוכנה לשחרור – היא העתק, כמעט אחד-לאחד, של סיפור קצר מהאוסף האמור. גם שם הגיבור מדבר באריכות אל הבחורה, גם שם היא בקושי עונה לו, גם שם הסוף זהה.
עד כמה אני צודק/טועה?
אכן, מהסיפור The Customer is Always Right
רק שהסיפור הגיע לפואנטה יותר מהר. בלי קשר – Booze, Broads and Bullets הוא אוסף של סיפורים בינוניים עד גרועים, והסיפור הזה נמצא איפשהו באמצע (יותר קרוב לבינוני). לא ברור למה בחרו דווקא בו לטריילר.
אכן, מהסיפור The Customer is Always Right
לא נראה לי שזה הטריילר (כל העסק לא גמור – זה סתם שוחרר בשביל הכנס), אלא אולי הטיזר. כטיזר, זה מצוין: זה קצר וזה סגור.
לא, הקטע הספציפי הזה, למיטב ידיעתי
הוא משהו שרודריגז צילם לפני שהתחילו לצלם את הסרט, כדי לשכנע את מילר שאפשר לעשות סרט על פי הסדרה. בכלל לא בטוח שהוא יהיה בסרט עצמו.
כן לא שחור לבן
אני לא מצפה שהסרט יהיה פשוט הנפשה של הקומיקס (זה דווקא יכול להיות מעניין), אבל אם כבר הולכים על "תרגום" מדויק של הקומיקס לסרט, אז למה לא ללכת קרוב יותר? לא רק שחור מוחלט ולבן מוחלט כמו בקומיקס, אבל בהחלט אפשר היה ללכת על יותר קונטרסט ופחות אפור באמצע. לצלם בדיוק מאותן הזויות כמו בציורים זו לא חכמה גדולה. לעשות את זה טוב – בשביל זה צריך צלם.
וואוו. וואוו. עוצר נשימה.
על אף שאני תוהה איך ידחפו את כל הסיפורים השונים יחד לסרט אחד, לעלילה אחת – הדבר הזה פשוט נראה מדהים. SinCity הפך כרגע להיות הסרט שיש לי ממנו את הציפיות הגבוהות ביותר. וכמובן, את פוטנציאל האכזבה הגבוה ביותר.
יכול להיות מעניין
מילר ורודריגז הם שני יוצרים שאני מעריך מאוד, אבל חושב שעשו בעיקר דברים גרועים בקריירה שלהם. להבדיל ממילר, שיש לו את The Dark Knight Returns שהוא תמיד יכול להתגאות בו, רודריגז עוד לא עשה סרט שלם ומושלם, אבל ניצוצות של גאונות ניכרים כמעט בכל יצירה שלו.
השילוב בין שניהם יכול להיות נורא, ויכול להיות מרתק. שניהם מאוד אוהבים אלימות וויזואליה כובשת, שניהם טובים בטריקים, ושניהם קצת חלשים בסיפורים. אם לוקחים את Sin City כחגיגה לעיניים שהיא, לרוב, זבלונית למדי במרבית הרמות האחרות (עלילה, דיאלוגים, דמויות), אז הטריילר מבטיח הנאה צרופה.
נכון, העיצוב של הקומיקס יפה יותר, אבל זה היה די ברור, לא? אפילו Batman הראשון והמדהים פחות מוצלח מהקומיקסים הטובים באמת שנכתבו על איש העטלף (ויותר מוצלח מרובם, כמובן). Sin City של מילר היא סדרה שהיא לא פחות ממדהימה מבחינה ויזואלית, ולכן לא ציפיתי שהסרט יתעלה עליה. אבל הסרט מצליח להשתוות אליה, כמעט – העיר והבניינים המדהימים שלה, הדמויות הייחודיות, הנשים, והגשם, אוי הגשם. רק בזכות הגשם – שאצל מילר הוא כמעט דמות בפני עצמה – אני מוכן להיות אופטימי: ראיתם פעם גשם יפה כל-כך, מוגדר כל-כך, עם קו לכל טיפה? פשוט מרשים.
ואגב, החלק הראשון, שנראה כמו טיזר (בניגוד לחלקים האחרים, שהם סתם אוסף של סצנות קצרצרות שערכו יחד בחופזה) גם עשוי מצוין. מבחינתי, לפחות ברמה של הסיפור הקצר עליו הוא מבוסס.
מי יודע? אולי, עם תסריטאי מוכשר במקום לעשות את הכל בעצמו, רודריגז עוד יכול לספק לנו יצירת מופת.
הבניינים
ממתי סין סיטי מצטיינת דווקא בבניינים שלה? ממה שקראתי מהקומיקס, אני לא זוכר אותה כמשהו עמוס גורדי שחקים כמו בפתיחה של הטריילר.
הבניינים
יכול להיות – למרות שהעיר כל הזמן ברקע – אבל מצד שני, מדובר במדיום שונה, אחרי הכל. בניגוד לקומיקס, יהיה קשה מאוד להתמקד רק במסגרת קטנה ומצומצמת של ויזואליציה בכל פעם. אם מדובר בשינוי גדול (והוא לא מרגיש ככה), הוא דווקא נבון ביותר.
Basin City, בקומיקס, היא שילוב של אדריכלות מכל מני מקומות
שלא בהכרח קשורים זה לזה: יש שם גם בניינים גרנדיוזיים בסגנון לאס-וגאס (העיר נמצאת באמצע המדבר), שיכוני עוני כמו הסלאמס של ניו-יורק, פארק שעשועים (נטוש) סטייל דיסנילנד, ומוזכר גם רובע אסייתי (למרות שהוא לא מופיע בסדרה עצמה). אני לא זוכר ספציפית גורדי שחקים, אבל זה לא מחוץ לקונטקסט של הסדרה.
אני מרשה לעצמי להיות אופטימי.
כפי שהצעת, עם תסריט נבון, הסרט יכול להיות מוצלח בהרבה מהקומיקס עליו הוא מבוסס. את הערכים האסתטיים הם הצליחו להעתיק היטב. עכשיו נשאר לדאוג לשפר את העלילות הלוקות בחסר של הקומיקס.
והעיקר -
הבטן של ג'סיקה אלבה מופיעה.
על משקל הפרסומות לקול ישראל -
הניג'וס באינטרנט – עובד.
לגבי כל מה שנאמר, על הצילום… אני לא יודע. לשפוט ויזואליה של סרט משוטים של עד 10 שניות שגובבו להן יחדיו לטריילר לא רשמי (כשהן מופרעות ע"י תמונות מהקומיקס כדי לרצות את המעריצים), בנוסף למצגת תכלית של רודריגז שלא תיכלל בסרט, נראה לי קצת חסר היגיון בשלב הזה.
בכל מקרה, אני דמיינתי את זה בדיוק כך. לא הייתי יכול לדמיין את זה יותר טוב, אבל מצד שני זה לא התפקיד שלי :P.
מה שכן, זה שנראה לי שמה שכל כך לא נתפס זאת התנועה: הציורים של מילר הם כולם מלאי פתוס, וקשה להעביר את זה לתמונות זזות – הן נוטות לא לקפוא לפוזה דרמטית אחת. חוץ מאלייז'ה ווד.
לדוגמא, אני חושב שכדאי שתסתכלו על הפוסטרים של הסרט. בשקט היו עוברים ככריכה –
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=3639
ובנימה אישית – הלכתי וחפרתי את הקומיקסים שלי מאחסון אחרי שראיתי את הטריילר הזה. 5 שנים שלא נגעתי בהם, 11 ארגזים, וגיליתי שמעולם לא השלמתי את hell and back. קריזה.
פוסטרים נהדרים, אין ספק.
וכן, הבטן של ג'סיקה אלבה נותנת עוד הופעה בלתי נשכחת.
שאלת אוף טופיק, ועוד שחקנית לרשימה:
זיהיתי שם את אלקסיס בלדל, רורי מבנות גילמור. נחמד.
ולשאלה: יש אפשרות לחפש יומית לפי תאריך?
חושבני כי לא.
הדבר הכי קרוב אליו ניתן להגיע הוא עינדקס היומיות, מסודר לפי תאריך (לפי חודשים): http://www.fisheye.co.il/storylist?SortOrder=date&desc=1&special=2
יותר טוב מכלום. המון תודה.
Vampire Hunter D
רז, שאלה לי אליך – ולכל מי שראה את הסרט האמור. ראיתי בסוף השבוע, אחרי שהבנתי שיש לי חור בהשכלת האנימה שלי אם טרם הספיקותי, ואני לא מבין: מה זה הסרט הנורא הזה? למה, לעזאזל, זה נחשב משהו חוץ מאשר ביזיון מחפיר?
נכון, החזון האפוקליפטי די משכנע (ומדכא), אבל העלילה נוראית, הדמויות קטסטרופליות, אין שום הגיון (פנימי או חיצוני) או הרבה יצירתיות, הציורים לא מרשימים והפסקול הוא הגרוע ביותר ששמעתי מימי.
פיספסתי משהו?
טוב שלא אלי הופנתה השאלה.
גם אני לא אהבתי, אז אין לי יכולת להסביר לך מה טוב כל כך שם.
השאלה הנשאלת היא איזה מהם ראית
כי הראשון משנות ה-80 באמת איום ונורא. השני משנות ה-90 [1] הוא חלש מאוד עלילתית, אבל האקשן בו מצויין, הוא נאה ונשמע נהדר.
[1] ביקורת:
http://www.isf.co.il/new/article.asp?ref=62
השאלה הנשאלת היא איזה מהם ראית
אה-הא! הראשון, הראשון. אבל זאת "מהדורת עשור לסרט הקאלט", כך שהנחתי שהוא אמור להיות בעל איכויות מסוימות.
המממ. האמת היא, שמאז Ninja Scroll אני מחפש סרט אנימה-אקשן טוב כמו, אררר, Ninja Scroll, ולא מוצא.
במקרה שלא שלא קראת את הביקורת המלונקקת:
גם הסרט החדש יותר הוא בפירוש *לא* טוב כמו Ninja Scroll. בפני עצמו הוא סביר פלוס.
השאלה הנשאלת היא איזה מהם ראית
נוטה להסכים.
השני הוא לא משנות ה90, אלא מ-2001, ודובב לאנגלית במקור. העלילה בו אומנם מפגרת, אבל כבר מה30 שניות הראשונות (הקטע עם הכרכרה) אתה מבין שיש לך עסק עם אחת האנימציות המושקעות שנוצרו.
מה שלא עונה על השאלה – למה המקור משנות ה80 נחשב לכזאת קלאסיקה?
אה, אופס.
איכשהו 2001 נתפס אצלי עוד כחלק משנות ה-90. התקופה של סוף-צבא-אוניברסיטה טשטשה אצלי את תחושת הזמן
רק לי לא עובד??
זה רק המחשב הטיפשי שלי או שהפרומו הזה לא פועל??
בכל מקרה, אחלה פוסטרים..