משהו נראה לי מאוד לא בסדר,
בעודי עומד בין קהל המצטופפים
מול מגדלי התאומים, מביט מעלה
אל הטרוריסט העומד על הגג (הוא
נראה דומה באופן חשוד לסארומן
מ'שר הטבעות – הסרט'). זו לא
היתה הסיטואציה עצמה, גם לא
העובדה שהמתווך המשטרתי (למה הוא נראה כמו קווין ספייסי?) לא הפסיק לצרוח מלמטה "אתה מוקף!". אפילו לא העובדה שהייתי בניו-יורק כאשר, לפי כל היגיון בריא, הייתי צריך להיות בחדרי בירושלים, לומד לבחינות. לא. זה היה משהו אחר.
"תגיד", פניתי לאחד האנשים שהתקהלו ליד הסרט הצהוב אותו מתחה המשטרה, "משהו כאן לא נראה לך מוזר? אני מתכוון, כאילו, מגדלי התאומים נמצאים פה? לא… קרה כאן משהו לפני כמה חודשים?".
האיש אליו פניתי חייך: "יכול להיות שזו דרמה היסטורית. וגם אם לא – מה הבעיה לעשות קצת עריכה ממוחשבת ולהוריד את המגדלים?".
"א-הא", אמרתי, מנסה להעמיד פנים שיש לי מושג על מה הוא מדבר. בינתיים הסתיים המו"מ עם הטרוריסט, כאשר זה השליך עצמו מהגג וסיים בנחיתה – מאוד לא רכה – על הקרקע. "נו, טוב", אמר אותו איש אליו פניתי קודם, "לפחות עכשיו אנחנו בטוחים שזו לא קומדיה". ואז סוף-סוף הבנתי:
"תגידו", שאלתי את הקהל שהתגודד, "רוצים כתבה על סרטי הקיץ, כמו בשנה שעברה?"
"Yes!" הם שאגו בהתלהבות, מהנהנים במרץ.
"רוצים לשמוע על סרטי אקשן, אנימציה וכאלה?"
"Yes!" הם שאגו שנית, חיוכי מונה-ליסה מטופשים מרוחים על פניהם.
"על המשכים, סרטים מסקרנים וכו'?"
"Yes, Yes ,Yes!" הם המשיכו לשאוג, ואני איבדתי סופית את השמיעה באוזן ימין.
"טוב", נאנחתי, "אז בואו נתחיל".
בתפקיד הג'דיי: אחד שלא שמעתם עליו (בתפקיד העכביש: כנ"ל)
שני סרטים גדולים יוצאים בקיץ הנוכחי בהפרש של שבועיים זה מזה. אחד מביים סם ריימי, את השני מביים ג'ורג' לוקאס; הגיבור של אחד מהם חמוש בתלבושת צבעונית ומגלם אותו שחקן אלמוני יחסית, הגיבור של הסרט השני חמוש בחרב אור ומגלם אותו שחקן אלמוני לחלוטין; בסרט הראשון מופיעה החתיכה קירסטן דאנסט בשיער ג'ינג'י מודבק, בסרט השני מופיעה החתיכה נטלי פורטמן – רק בלי הקשקושים על הפרצוף; על הסרט הראשון עבדו בערך מיליון ואחד תסריטאים, בסרט השני יש בערך מיליון ואחד אפקטים ממוחשבים; הסרט הראשון צפוי להגיע לישראל כמעט חודשיים אחרי שהוא יוצא, לסרט השני נצטרך לחכות רק יומיים. מדובר, למי שעוד לא ניחש, ב'ספיידרמן' וב'מלחמת הכוכבים – פרק 2: מתקפת המשובטים', ואם לא יקרה שום דבר יוצא דופן – אלה הולכים להיות שני להיטי הענק של הקיץ.
בתפקיד האריסון פורד: בן אפלק!
קיץ בלי אקשן אין, והקיץ הנוכחי מבטיח להיות עוד יותר קטלני, גורלי ומסוכן מקודמו בתחום הזה. להלן רשימה מייצגת:
'כל הפחדים כולם': מדובר בספר נוסף של טום קלנסי שעובד לסרט, לאחר 'המרדף אחר אוקטובר האדום', 'משחקים פטריוטיים' ו'סכנה ברורה ומיידית'. העלילה: קבוצת טרוריסטים מתכננת לבצע פיגוע בעזרת פצצת אטום בזמן גמר הסופר-בול. את הטרוריסטים הפלשתינים מהספר מחליפים בסרט ניאו-נאצים, ואת גיבור הסרט, ג'ק ראיין – אותו גילמו בעבר אלק בולדווין והאריסון פורד – מגלם הפעם… בן אפלק. מה יש לדבר, שתי טיפות מים. מה שכן, מעניין יהיה לבחון את סבלנותו של הקהל לסרט הזה, לאור אירועי ספטמבר האחרון.
'Minority Report' ('דו"ח מיעוט'): טום קרוז הוא סוכן-חשאי בעתיד שבו אפשר לגלות פשעים עוד לפני שהם התרחשו. הבעיה היא שהסוכנות שבה הוא עובד גילתה רצח שהוא עצמו עומד לבצע, ורוצה להכניס אותו לכלא. סטיבן שפילברג מביים, על פי סיפור של פיליפ ק. דיק (שעל כתביו התבססו גם 'בלייד ראנר' ו'זכרון גורלי'), והסרט, שמסמן את שובו של הבמאי לקטגוריית האקשן-בלי-הפסקה הולך להיות גדוש ודחוס עד להתפקע בפעלולים ואפקטים עוצרי נשימה, או לפחות כך מבטיחים לנו. עם הנוכחות של שני תותחי-הקופות מאחורי הקלעים ובתפקיד הראשי, הימור על הסרט הזה כאחד הלהיטים הגדולים של הקיץ אינו מסוכן מדי.
'Bad Company' ('חברה רעה'): האם יש שם הולם מזה לסרט בו מעורבים המפיק ג'רי ברוקהיימר ('פרל הארבור') והבמאי ג'ואל שומכר – האיש שהחריב סופית את סדרת סרטי 'באטמן'? קומדיית אקשן, אודות פרחח רחוב (הקומיקאי השחור כריס רוק), אשר נקרא להחליף את אחיו התאום, סוכן חשאי שנהרג בעת מילוי תפקידו. איפה אחיו התאום של ג'ואל שיבוא להחליף אותו?
'Reign of Fire' ('שלטון האש'): על הסרט הזה דווח כאן כבר בכתבה אחרת, ואחרי אינספור עיכובים בהפקה, הוא נוחת לבסוף בקיץ הנוכחי. העלילה: כבאים אמיצים יוצאים נגד דרקונים ששורפים את העולם. בתפקידים הראשיים כריסטיאן בייל מ'אמריקן פסיכו' ומתיו מקונהיי, שלצורך התפקיד גילח את רעמת המטאטא המעטרת את ראשו (לא שזה עזר. הוא נראה אהבל גם בלעדיה). הבמאי הוא רוב באומן, אקס-'אקס-פיילס', אשר הצליח לגייס את מלחין הסדרה, מארק סנואו, לצורך הלחנת הפסקול. חוץ מזה, מבטיחים לנו בסרט גם את "הדרקונים הריאליסטיים ביותר שהוצגו בקולנוע עד היום", מה שאומר שאולי גם פנינה דבורין בקאסט.
'Windtalkers': הסרט, שככל הנראה יקרא במקומותינו 'רוחות מלחמה', נדחה גם הוא מספר פעמים, עד שהגיע לקיץ הנוכחי: סרטו של ג'ון וו על מקודדי הצפנים האינדיאנים במלחמת העולם השנייה והחיילים האמריקנים שהגנו עליהם. ניקולס קייג' מככב, ולצדו גם כריסטיאן סלייטר.
'K-19: the Widowmaker': ועוד קצת אקשן היסטורי – האריסון פורד כמפקד צוללת גרעינית רוסית של שנות ה-60, שתקלה חמורה התרחשה על סיפונה, והוא יוצא במירוץ נגד הזמן כדי למנוע אסון. קטרין ביגלו – במאית 'נקודת פריצה', ו'ימים מוזרים' – מביימת.
'Eight-Legged Freaks': מחווה לבי-מוביז של שנות ה-50 בהפקת רונלד אמריך, המומחה למחוות כאלה ('היום השלישי'). סיפורה של עיירה קטנה ושלווה המותקפת על ידי עכבישי ענק. עבודת בכורה של הבמאי אלרוי אלקיים, עם הרבה מאוד שחקנים לא-ידועים, כך שיהיה כיף לשחק בזמן הצפייה במשחק "מי יהיה הבא שעכביש יאכל אותו?".
'סקובי-דו': גם לסרט הזה, כמדומני, היה צריך להצמיד את התואר "פריק", במובן השלילי של המלה. עיבוד לסדרה המצויירת של האנה-ברברה משנות ה-60, אודות קבוצת חברים וכלב, שפותרים יחדיו תעלומות שונות. שרה מישל גלר, הלוא היא באפי קוטלת הערפדים, מככבת ביחד עם חברה לחיים פרדי פרינץ-ג'וניור וביחד עם שחקנים רבים נוספים, שמן הסתם עברו טיפול אצל מהפנט סיני לפני שהסכימו להשתתף בסרט הזה. הכלב, לעומתם, הוא ממוחשב.
'XXX': עם הצלחה, כידוע, לא מתווכחים, וההצלחה של 'מהיר ועצבני' בשנה שעברה הובילה לשיתוף פעולה נוסף בין רוב כהן, במאי אותו סרט, לבין וין דיזל, הכוכב שלו. הפעם וין הוא אתלט שמגוייס על ידי הממשלה, בניגוד לרצונו, כדי להילחם בטרוריסט שרוצה להשמיד את העולם.
בתפקיד הסוס: מאט דיימון!
בקיץ הנוכחי נראה פחות סרטי אנימציה מאשר בקיץ הקודם, אבל דווקא רשימת הסרטים המונפשים המצומצמת-משהו של השנה עושה רושם טוב יותר מקודמתה. בניגוד לשנה שעברה, הסרטים בקיץ הנוכחי נעשו באנימציה מסורתית ולא תלת-מימדית, כך שהם יצטרכו להיבנות על תסריטים טובים במקום תעלולי היי-טק מורכבים. אם כן:
'לילו וסטיץ'': הטריילרים לסרט מספרים אודות חייזר מכוכב אחר, שבא להתארח בכל מיני סרטים של דיסני, ומכולם הוא נבעט תוך דרישה חד-משמעית: "תמצא לך סרט משלך". אז הנה – הוא מצא. החייזר הזה מתחבא אצל ילדה מהוואי מפני המשטרה הגלקטית שמחפשת אחריו. לפי השמועות מדובר בקומדיה מצחיקה מאוד, עם הומור פרוע וחסר גבולות, שונה מאוד מכל מה שהתרגלנו אליו בסרטי דיסני האחרים. וגם בסרט הזה (בדומה ל'אטלנטיס'), החליטו בדיסני שלא לכלול דמויות הפוצחות בזמר. זה בהחלט יכול להיות הסרט שישקם את כבודה האבוד של מחלקת האנימציה המסורתית של האולפן, אחרי כמה נפילות.
'Spirit: Stallion of the Cimarron': אולפני דרימוורקס אינם טומנים ידם בצלחת, ומוציאים את הסרט הזה, שהוקדשה לו כאן כבר כתבה שלמה. הסיפור בקצרה: סוס נמלט משוביו במערב הפרוע, מתיידד עם אינדיאני, ואת יתר דברי העלילה תוכלו לראות בטריילר שמספר לכם מה קורה בסרט מתחילתו ועד סופו, כולל כל הקטעים הטובים באמצע!
למרות שלא נשמע את הסוס מדבר, נוכל לשמוע אותו חושב בקול רם, שיהיה קולו של מאט דיימון.
בתפקיד ההמשך: הקומדיות!
גם קיץ בלי סרטי המשך אי-אפשר, אבל השנה הם מעטים מאוד, יחסית. ובקיץ הנוכחי, להוציא את 'מתקפת המשובטים', שהגדרתו כסרט המשך מפוקפקת-משהו (סיקוול? פריקוול? לך תדע), כל סרטי ההמשך בקיץ הנוכחי ממשיכים קומדיות מצליחות. קבלו את:
'אוסטין פאוורס 3': לאחר תסבוכת משפטית קלה (אולפני MGM גילו למרבה הפתעתם כי כותרת הסרט המקורית שמה ללעג סרט ג'יימס בונד ידוע בעל שם דומה!) נראה שהסרט יוכל להחזיק בשמו המקורי: 'גולדממבר'. למען הפרוטוקול: יש אנשים שסרטי אוסטין פאוורס מצחיקים אותם, אבל אני לא אחד מהם, ולכן השמועות על כך שזה יהיה הסרט האחרון בסדרה ממלאות את לבי באושר ותקווה לעולם טוב יותר.
'גברים בשחור 2': וויל סמית' וטומי לי-ג'ונס עשו המון כסף בתפקיד הסוכנים החשאיים שמוחקים את הזיכרון של אנשים שראו חייזרים, מה שמצדיק את הפקת סרט ההמשך. סמית' טוען שהתסריט הוא "גאוני", ולי, משום מה, יש ספקות כבדים בעניין (לסרט הראשון היה תסריט? מה פספסתי?), אבל אין סיבה להתבאס. יהיו צחוקים.
'ספיי קידס 2: אי החלומות האבודים': ובמהירות שיא מגיע גם ההמשך ללהיט לצעירים ולצעירים-בנפשם מהשנה שעברה, אודות שני הילדים שנחלצים לעזרת הוריהם המרגלים האימפוטנטים (מקצועית, מקצועית). אם יותר לי להסתכן בניחוש פרוע: זו תהיה קומדיית ריגול מצחיקה יותר מ'אוסטין פאוורס 3'.
ובתפקיד הרוצח: טום הנקס (ופעמיים אל-פאצ'ינו)
בניגוד לשנה שעברה, קטגוריית הסרטים המסקרנים לא מורכבת השנה מסרטים שנשמעים בתיאוריה גרועים ועשויים להתברר כטובים, אלא מסרטים שנשמעים טובים, ויכולים להתברר כטובים עוד יותר. או כגרועים. לא משנה. קחו נשימה עמוקה:
'Insomnia' ('נדודי שינה'): סרטו של כריסטופר נולאן (שמא סמאח בהתהוות?) שהביא לנו בשנה שעברה את 'ממנטו'. אל פאצ'ינו הוא שוטר עם נדודי שינה, שיוצא למרדף אחר רוצח, בסיועה של שוטרת בעלת שיניים בולטות (הילארי סוואנק). מה רובין וויליאמס עושה שם – לא ברור.
'Road to Perdition' ('הדרך לאבדון'): בקיץ יש בדרך כלל מעט מאוד סרטים שהם חומר פוטנציאלי לאוסקר, אבל הסרט הזה יוצא דופן – סם מנדז, במאי 'אמריקן ביוטי', מלהק בסרט הזה את טום הנקס בתפקיד רוצח מקצועי (!), שיוצא לנקום את מות משפחתו. מבוסס על נובלה גראפית (או בעברית: ספר קומיקס), ומלא בשחקנים משובחים: פול ניומן, ג'וד לאו, ג'ניפר ג'ייסון לי ועוד.
'Signs' ('סימנים'): מל גיבסון הוא חוואי שבשדות שלו מתחילים להופיע סימנים משונים על הקרקע. עב"מים? משהו אחר? מ' נייט שמאלאן, הבמאי של 'החוש השישי' ו'בלתי שביר' מביים, ונרמז שבסרט הזה, בניגוד לשני קודמיו, לא יהיה טוויסט בסוף. ואולי זה בעצם הטוויסט?
'Simone': אחרי עיכובים אין-קץ, נראה שסרטו החדש של אנדרו ניקול ('גאטאקה') יוצא סוף סוף למסכים. 'סימון' מספר על מפיק הוליוודי (אל פאצ'ינו, פעם שנייה) שהשחקנית שלו נוטשת אותו, והוא מחליף אותה בשחקנית ממוחשבת. סיכוייו של הסרט הזה להתחרות בהצלחה בשאר סרטי הקיץ הם, כמובן, אפסיים. נתראה בספריות הוידאו.
וכרגיל, ישנם עוד כמה סרטים שלא יכלו להיכנס לכאן מפאת קוצר היריעה והזמן. אם קרה שמשהו פוספס, אל תתקשרו אלינו, אנחנו כבר נודיע לכם. מתישהו.
טוב לראות שוב סקירה על הקיץ.
האמת הקיץ הקרוב נראה מרשים בהחלט וגם אם רק חלק מהסרטים יגשומו את הפוטנציל שלהם יהיה מה לראות בקולנוע.
אני אישית מחכה לגברים בשחור 2 ו'Minority Report
נראה לי שיהיה יופי של קיץ:
אני מחכה כבר הרבה זמן לספיידרמן, לפרק 2 ולדו"ח מיעוט.
ולא חסרים עוד סרטים ברשימה שנשמעים מסקרנים – סימנים, נדודי שינה והדרך לאבדון.
יהיה מעניין.
פנינה דבורין לא נראית כמו דרקון.
היא הרבה יותר דומה לרוז (מנהלת העבודה) מ'מפלצות בע"מ'.
* למען הגילוי הנאות, אציין שזו בדיחה שגנבתי מרד.
בהבדל אחד:
השחקנית שמגלמת את רוז, התגלתה כאישיות מצחיקה וחביבה. קשה לי להאמין בזה בקשר לעו"ד דבורין.
אתה כמובן מתכוון
לשחקנית המצחיקה והחביבה בוב פיטרסון?
לא.
אני מתכוון למש שקורה אחרי שהסרט נגמר, האורות נדלקים וכולם מתחילים ללכת הבייתה דרך מבוך של שיירי פופקורן וקולה.
אולי פשוט
תשאלו את שלמקו, הוא נראה לי יודע הכי טוב…
כן, תאשים את הבחור שהיה בחוליה
החלשה, ושיש לו מיתר קול אחד!
מה אני אגיד לכם? כשיש סיבה לירידות, הן נשמעות פתאום הגיוניות… ומלבד זאת, את *כל* האינטראקציות שהיו ביני לפנינה אתם ראיתם. לא טרחה אפילו לדבר איתנו, הנבלה…
נ.ב. אין בקריאה "נבלה" הבעת דעה אישית.
פנינה איכסה
לא, זו רק הבעת עמדה אובייקטיבית.
אני היחיד שמחכה
ללילו,סקובי דו ?
כמובן שאני מחכה גם לדו"ח מיעוטים,פרק 2,ספידרמן .
ותמיד כיף לראות את פול ניומן בסרטים.
נכווה לראות את כולכם מחר בלילו של יורי.
אני לא מחכה ללילו.
אני מחכה לסטיצ'. וזה באמת נראה סרט שהולך להצחיק בהיסטריה.
אבל סקובי דו? השתגעת? או שכלבים חומים ענקיים שמדברים בריישים עושים לך את זה?
אם דו''ח קופות זה דוחקו
מוקש מכך שדו"ח מיעוטים זה דוחמ"י?
למעט הלהיטים הבטוחים
כלומר- ספיידי, סטאר וורס ומינוריטי רפורט, הסרטים שנראים לי מעניינים הם "הדרך לאבדון"- שנשמע כמו סרט פיצוצי למדי, "רוחות מלחמה"- רק בגלל שהנושא מעניין אותי באופן אישי (ידעתם שהנאווחו היא שיטת ההצפנה היחידה שהיפנים לא הצליחו לפענח במלחמה?), וכמובן- לילו וסטיץ'- שנראה מגניב ביותר.
כל השאר לא נשמעים משהו- "סימנים" נשמע סתמי- הרי כבר הוכיחו מעל לכל ספק כמה קל לזייף סימנים כאלו בחיטה- אז בשביל מה לדוש בנושא הזה?
"נדודי שינה"- נשמע משעמם פחד.
ההוא עם העכבישים-הממ.. לא עשו כבר סרט דומה? (אראכנופוביה).
ו"שלטון האש"- לאיזה תהומות צוללים כבר התסריטאים של הוליווד? כבאים ודרקונים? זה נשמע דבילי אש (שמתם לב להתחכמות?).
לגבי "ספיריט"- הטריילר לא הלהיב אותי במיוחד (למרות שהאנימציה יפה), אבל לך תדע- אולי זה סרט טוב.
כל השאר נראה לי זבלונים (ראיתי את הפרומו של "גברים בשחור 2". שטויות במיץ קוקוס- טומי ג'ונס עובד עכשיו בדואר, וסמית מנסה לגייס אותו מחדש. איזה קטעים).
ואוסטין פאוורס באמת נמאס כבר.
עכבישים
העכבישים ב'ארכנופוביה' היו די גדולים (נגיד, שמונה ס"מ מקצה לקצה). העכבישים ב'פריקים על שמונה רגליים' הם גדולים קצת יותר – נגיד, שמונה מטר מקצה לקצה.
ובכל זאת, כמובן שעשו כבר סרט כזה, או יותר נכון, מאות סרטים כאלה. בשנות החמישים והשישים היו טונות של סרטי "מתקפת ה[….] הענקיים". זאת כל הפואנטה – לראות איך סרט כזה, זבלי במתכוון, יכול להראות עם היכולת הטכנית של היום. ולפי הטריילר, זה נראה נורא כיף.
כיף? בלשון המעטה
מהטריילר זה נראה ממש ממש מגניב! כל עוד לא ימלאו את הסרט בבדיחות מין תפלות (כמו מת לצעוק ודומיו) זה הולך להיות אחד הסרטים שאני הכי מצפה להם.
האחרים הם כמובן פרק 2, גב"ש2, סטיץ' וסימון (כלומר בתקווה שסימון יהיה טוב כמו גאטאקה).
וגם דוח מיעוט נשמע טוב (פק"ד כמובן).
דווקא ספיידי לא מלהיב אותי במיוחד אבל אני לא איש של קומיקסים כלכך וגם לא של סדרות מצוירות מבוססות על קומיקס (למעט האקסמן. מה קורה עם סרט ההמשך, אגב?)
ודרך אגב- לא אמור לצאת גם המומיה שלוש בקרוב?
'המומיה 3' לא.
ממש בקרוב יוצא 'מלך העקרבים' שהוא מין פריקוול ל'מומיה', אבל חוץ ממלך העקרבים עצמו שהופיע לכמה שניות בתחילת ובסוף 'המומיה 2' אף אחת מדמויות 'המומיה' לא תשתתף בו, ככל הידוע לי.
הצילומים של 'אקס-מן 2' מתחילים בקרוב, והוא יצא כנראה בקיץ של השנה הבאה.
כן, נו, לזה התכוונתי
המומיה שלוש :-)
אקס-מן2 ייצא במאי 2003
http://us.imdb.com/ReleaseDates?0290334
סרט נחמד ביותר
לילו מכה שנית!
גם אני, כמו כמה אנשים אחרים שהגיבו לפתיל הזה, מחכה לראות את "לילו וסטיטץ"'. ולמי שהסרט הזה לא יספיק – מסתבר שיש עוד בדרך!
דייוי צ'ייס, הילדה שמדובבת את התפקיד של לילו, נבחרה על ידי דיסני לדובב גם קולה של הגיבורה צ'יהירו ב-Spirited Away של מיאזאקי, שהדיבוב המזורז שלו מוקלט בימים אלה, ותאריך הפצה אפשרי-אופטימי עבורו (בארה"ב) הוא אוגוסט-ספטמבר (בין "לילו וסטיטץ"' לסרט אחר של דיסני – "כוכב המטמון"). אי אפשר שלא לתהות אם פסו מהעולם כל שאר השחקניות שמסוגלות לדובב ילדה בת 10, או שההופעה של צ'ייס ב-"לילו" היתה כזה שוס, שהם החליטו אוטומטית ללהק אותה לכל התפקידים האלה, מעתה ועד סוף חייה. למעשה, בהתבסס על טריילר שראיתי (ובו שמעתי את הקול של אותה צ'ייס), אני דווקא נוטה להאמין באופציה השנייה…
וגם אם היא היתה כזה שוס,
גם אם צ'ייס היא מדובבת מדהימה לחלוטין, זאת עדיין טעות לגייס אותה לדיבוב קולות של שתי גיבורות ראשיות בשני סרטי אנימציה גדולים באותה שנה. קח את היילי ג'ואל אוסמנט: הילד עילוי בלי ספק, ועדיין יש אנשים שטוענים שנמאס להם ממנו, פשוט משום שהם ראו אותו יותר מדי. כמובן, סביר מאוד שדיסני פשוט לא מתכוונים באמת להוציא את 'Spirited Away' השנה. ממתי אתה מאמין להם?
אני אופטימיסט
דיסני הצהירו שהם מתכוונים להוציא את הסרט עוד השנה וריצת האמוק שלהם, בכל הנוגע לדיבוב הסרט, היא די אינדיקציה שהם רציניים הפעם (וגם אם הוא יצא, נאמר, בתחילת השנה הבאה, זה לא כ-ז-ה אסון. השווה לשנתיים וחצי שלקח להם לעבוד על "מונונוקי").
וכמובן את מה שאמרתי על צ'ייס אמרתי בצחוק. קהל היעד של שני הסרטים ("לילו" ו-"Spirited") הוא ילדים. איכשהו קשה לי להאמין שילדים ישימו לב לעובדה שאותה שחקנית מדובבת את שני הסרטים.
ושאלה (לא צינית, אני באמת לא זוכר): היילי ג'ואל אוסמונט עשה סרטים שיצאו בהפרש של חודשים ספורים זה מזה?
לא.
ובכל זאת לאנשים נמאס ממנו, או ככה הם טוענים.
אם הם לא שמו לב
שאת כל דמויות האנימציה הנקביות בעברית מדובבת שפרירה זכאי, למה שהם ישימו לב לזה?
תשאל את הילדים בארץ
אם הם שמים לב לזה שיש אותו מדובב.
הרי בדיבובי דיסני השונים יש נטיה ברורה למחזר שחקנים.
אני שמתי לב.
יש מישהו שלא?
האח הקטן שלי לדוגמא.
גם שאמרתי לו הוא עדיין היה צריך להתאמץ כדי לשים לב.
בנילס הולגרסון למשל
יש מעט מאד שחקנים – סדר גודל של 4. רק כשצפיתי לא מזמן בשידור חוזר, שמתי לב לגודל המיחזור… יוני חן (ז"ל) מדבב שם חצי מהדמויות! כיום זה משהו שקופץ לי לאוזן מיידית, אבל בתור ילדה אני לא חושבת ששמתי לב לזה יותר מדי, ואני בספק אם זה הפריע לי.
בכל מקרה, נילס הוא דוגמה קצת קיצונית. אני חושבת שברוב הסדרות אין מחזור כזה בתוך הסדרה עצמה – בדר"כ יש שחקן לכל דמות, ורק דמויות אורחות חולקות שחקנים. בין הסדרות וודאי שיש מיחזור – השוק לא גדול, ויש מדבבים (תקופתיים) דיי קבועים… אבל למה שזה יפריע למישהו? אחי ואני עסקנו הרבה בנסיונות לזהות קולות (מגיל מסויים) והצלחנו בזה לא רע.
זו סטיגמה דיי רצינית להגיד ששפרירה זכאי מדבבת את *כל* הדמויות הנשיות… בתחילת שנות ה-80 היא דיבבה לא מעט (ועדיין, לא כ"כ הרבה כמו שעושים מזה) אבל לאט לאט הכמות פחתה (לאנשים נמאס מהקול המעצבן שלה כנראה) והיא התרכזה בעיקר ב"אחורי הקלעים" – תרגום, בימוי, הפקה וכו'. מדי פעם אפשר עוד אפשר היה לשמוע אותה מדבבת, אבל בעיקר תפקידים קטנים של דמויות משנה (לדוגמה: משרתת בסרט "בת הים הקטנה") וגם זה הלך ונעשה נדיר עם השנים.
משום מה
נזכרתי במערכון מהחמישיה הקאמרית שבו המדובבים מתרגלים לקולות שלהם, ומדברים בהם גם אחרי העבודה…
למה ללכת רחוק?
בסדרות של מט גרונינג: הסיפסונים וfuturama משתמשים בשחקנים שעושים מספר תפקידים.
האנק אזריה מדובב לפחות 12 דמויות שונות בסימפסונים וכך גם בילי וסט בfuturama
אבל הם גם מדובבים יותר טובים.
מהסדרות שאני זוכר, אקסמן וספיידרמן, יש משהו כמו 4-6 מדובבים. מה שנורא עיצבן אותי הוא שבפרק אחד הייתה איזה פרחה שדיברה בקול מעצבן נורא ובפרק הבא היא הייתה גם אבל גם רוג עברה לדבר בקול הזה.
אבל הם גם מדובבים יותר טובים.
אני חושב שזאת שעשתה את הדיבוב של רוג עשתה את הדיבוב הגרוע ביותר שאני מכיר (או זוכר לפחות). באותו זמן גם החליפו בערך לכל הדמויות שם את הקול, לא?
ואגב דמויות נשיות, שמעתי שגם בסאות' פארק יש
באנגלית זה ''to dubb''
ובכל מקרה, היא התאבדה.
מתוך פיצול אישיות?
וברצינות, למה? ואיך הדיבובים החדשים בסאות' פארק?
דוגמה יותר קיצונית
היא קלטת מסדרת 'סיפורי מופת' שנמצאת בביתי. כל קולות הגברים הם ניקו בר בוריאציות שונות וכל קולות הנשים הן מישהי אחת.
בסרטים בדיבוב לרוסית זה תמיד כך!
מעניין איך נשמע פארק גוספורד…
לא תמיד!
לפעמים זה רק שחקן אחד שעושה גם את הקולות של הגברים וגם את של הנשים.
דיסני ממחזרים שחקנים? ממתי?
אולי פעם, לא בדקתי. אבל בשנות ה-90? לא שמתי לב. יש לך דוגמאות?
המחזור היחידי שראיתי עד כה היה של הזמרת ששרה (רק שרה) את יסמין באלדין, ושרה גם את מולאן. לא הייתי שמה לב לזה אלמלא יש לי את הפסקולים של 2 הסרטים וטרחתי להתעמק בקרדיטים.
זה היה גם
ב"סיפור הפרברים" ו"גבירתי הנאווה"
לא הבנתי - איך זה קשור לדיסני?
הדיבוב של דיסני.
לא המקור באנגלית.
ממחזרים בין הסרטים השונים
ובאופן דיי חלקי.
לוקחים לא מעט שחקנים/זמרים ייחודיים לסרט אחד בלבד – שלומית אהרון, דני ליטני, טוביה צפיר, ריטה – זה לא שכל השחקנים נמצאים בכל הסרטים… עד כמה שאני ראיתי, יש כמה שמדבבים יותר מסרט אחד, וזה בדר"כ דמויות משנה.
זה לא הפריע
לחבר'ה של הסימפסונז, לתת לליסה סימפסון לדובב את ליסה ג'וניור בפרק הישושו המפורסם.
ועכשיו יצאה ההודעה הרשמית
על רכישת הזכויות ל'Spirited Away' על ידי דיסני, ובה נאמר שהם מתכוונים להוציא את הסרט בסתיו. הידד מסויג. אני נשאר סקפטי – הם לא יוציאו את הסרט, לפחות לא בהפצה רחבה, בשום זמן שבו הוא עשוי להפריע במידה כלשהי ל'כוכב המטמון' שלהם.
את ההודעה המלאה
אפשר לקרוא כאן (ב-AICN פרסמו רק את ההודעה המקוצרת מ-"יאהו"):
http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=1938
שימו לב למילים החמות של ג'ון לסיטר מפיקסאר (שדיסני הפקידו על פרוייקט התרגום של Spirited). כמו שכבר אמרתי פעם, הסביה שהאנשים האלה עושים סרטים מוצלחים היא, בין השאר, שיש להם טעם מצויין…
אתה הצלחת לקרוא
את כל הכתב הנטוי הזה?
כן.
בלי שום בעיה.
אז תתרגם לנו...
בשביל מה?
יש פה מספיק אנשים שמבינים אנגלית, לא?
בשביל מה?
כי יש פה גוזלים עם משקפיים לא עלינו…
ואותי! ואותי!
באיזה סרטים סטיץ יופיע?
לא יופיע אלא הופיע
בסדרה של טריילרים, שבכולם הוא נדחף לקטעים מסרטי דיסני מפורסמים, ואותם אפשר לראות באתר הרשמי של הסרט.
מישהו מוכן להוסיף לינק?
יש למעלה.
משמיצן!
סקובי דו הולך להיות סרט אידיוטי לגמרי, אבל באופן חיובי. הטריילר (לא הטיזר, כי אם הטריילר האמיתי), עושה רושם שהחליטו ללכת עד הסוף בהעברת הסדרה המיוצרת הקאלטית למסך הגדול, תוך כדי שמירה על רוח השטותיות שלה. וזה דבר *טוב*. וחוץ מזה, שרה נותנת מכות לרעים מזכיר את באפי, מה שמעורר רגשות חמימים.
חוץ מזה? ספיידרמן יראה טוב, אני מאד מקווה שמיינוריטי יהיה טוב, השיבוטות ירוויח המון כסף, ונדודי שינה והדרך לאבדון בהחלט נראים מבטיחים. הקיץ בהחלט נראה טוב.
מה שמצחיק בכל הענין הוא שחבורת ה"טובים" בבאפי מכונה בשם חיבה "the scoobie gang", בדיוק על שם הסדרה הזאת.
כנראה שלמישהו שם יש זכרונות ילדות חמים מהדבר האווילי הזה.
למישהו? אולי, נאמר...
לאיזה חצי מהאומה האמריקאית לפחות?
אתה חושב שזה מקרי שמכל הסדרות המצוירות שבעולם, דווקא בסקובי גאנג פגשו ג'יי וסיילנט בוב בדרכם להוליווד?
סקובי דו זה קאלט, וקאלט בעל פופולריות מסיבית.
וכמו כל קאלט,
מי שבא מבחוץ לא יכול להבין את זה. אני, למשל, מהמעט שראיתי מ'סקובי דו' היא נראה כמו סדרת ילדים עם הומור משומש ועיצוב הדמויות הדוחה ביותר בהסטוריה של האנימציה. אבל זה רק אני.
אוי, סדרה דוחה לחלוטין!
קשה לי להאמין שסרט לפי הדבר הזה יכול להיות משהו חוץ מאידיוטי ומביך. אני רואה ששרה מישל גלר ממשיכה במסורת של להשתתף רק בסרטים מגוחכים, וכך מבטיחה שיזכרו אותה לנצח בתור "ההיא מבאפי".
או, מה שיותר גרוע
הסרט יכול לצאת כ-ז-ה סרט גרוע, שכולם ישכחו לה את באפי, ויזכרו אותה בתור "ההיא מהסרט עם הכלב הממוחשב".
אני דווקא אוהב את הסדרה
אמנם לא ראיתי אותה מאז גיל 8 בערך, אבל הזכרונות שיש לי ממנה הם ממש טובים. העיצוב של הסדרה הוא באמת מוזר וגם ההומור מוזר (לפחות ממה שאני זוכר), אבל זה מוזר טוב.
יכול להיות שהסיבה שאני אוהב את הסדרה היא שגרתי באמריקה במשך שנה (גיל 5). אולי זה באמת קאלט שקשה להבין אם לא גדלת בארה"ב.
מצד שני, אני לא זוכר שום דבר כל כך מיוחד או שונה מהתקופה הזאת (אני בכלל לא זוכר הרבה מהגיל הזה) אז אני לא רואה איך אני משתייך ל"אלה שבפנים".
זהו, שלפי גישתי
אם סרט הוא "אידיוטי לגמרי" זה לא יכול להיות "באופן חיובי". אהבתי כמה סרטים אדיוטיים בחיי, אבל הסרטים האלה ידעו למתוח קו איפשהו ולא לעבור גבול מסויים. סרטים שהם אידיוטיים לגמרי – ראה הערותי לגבי אוסטין פאוורס – זה משהו אחר.
ובלי קשר, השתתפות בסרט הזה, גם אם הוא יעשה מיליונים, גם אם הוא יכניס יותר כסף מ-"מתקפת המשובטים", היא השפלה לכל השחקנים בו.
סקרנות.
מה דעתך על הסרטים הבאים –
ביל וטד (I + II)
ארבעתם נופלים אצלי להגדרה של "אידיוטיים להחריד" ("אידיוטיים לגמרי" הוא לא מונח שנראה לי שאשתמש בו אי פעם), ומארבעתם נהניתי מאוד.
ואתה?
לא יודע
לא ראיתי אף אחד מהם.
אני עובד על זה
בין הישגי אני יכול לזקוף, בינתיים, את שיכנוע רז לראות את אוסטין פאוארס 2 ואפילו לזקוף מחמאה אחת ויחידה לזכות הסרט! ("זה יותר טוב מהראשון")
כמו כן בהקדם האפשרי אשתדל לקשור אותו לכורסא מול "ביל וטד 2" המיתולוגי.
האמת, מה שהכי מפתיע אותי
זה השקט המוחלט שבו עברו הדברים שכתבתי בכתבה על סרטי "אוסטין פאוורס". ציפיתי לעשרות הודעות בלשון נזעמת (ועילגת) שמאשימים אותי ב-"חוסר ידע בסרטי אוסטין פאוורס" תוך ציון מיליוני הדולרים שהסרטים האלה עשו, בתוספת התבכייניות על כך שהסרטים הנ"ל לא זכו בשום אוסקר.
אה, לא.
למדנו להכיר את הדעתנות המוחלטת שלך, שאין טעם להתווכח איתה.
הומור הוא מאד סובייקטיבי
בתור היחידה באתר הזה (כך נדמה לי לפחות) שנהנתה מ"פגוש את ההורים" (בקולנוע) וצחקה ממנו בכל פה, אני לא הולכת להטיף לאף אחד שאוסטין פאוארס הם "אחלה סרטים שבעולם". אלה סרטי FUN, שטותיים ואינפנטיליים. זה סוד קסמם. יש מי שאוהב וצוחק, יש מי שלא.
גם אני צחקתי בפגוש את ההורים
אני לא מגדיר את זה כסרט טוב או מצחיק מאד, אבל לקחתי אותו בדויד כדי שיעביר לי שעה וחצי-שעתיים בסבבה, בלי שאני אצטרך לחשוב או להתרכז והוא עשה בדיוק את זה.
בקשר לאוסטין פאוארס, זה תלוי במצב רוח ובחברה. זה יכול להיות סרט ממש ממש קורע, וזה יכול להיות סרט ממש גרוע. אני בדרך כלל מאד נהנה ממנו
אני דווקא הלכתי לפגוש את
ההורים, ועוד בקולנוע, ועוד אחרי המלצות הדג*!*, ודווקא מאוד נהנתי (אם כי בצפיה שניה זה לא החזיק). גם את אוסטין פאוורס די חיבבתי, וגם זה אני לא חושבת שישרוד עוד צפיה.
הומור הוא מאד סובייקטיבי
"פגוש את ההורים" גם לדעתי היה סרט נפלא, כך שאת לא בד.
לגבי "אוסטין פאוורס" אני חייבת לציין שבפעם הראשונה שרואים את זה, לא מבינים מה מצאו בזה אלה שאהבו את הסגנון. אך כמו כל קומדיה פסיכית,ואני מסתכנת כאן לגבי התגובות של מה שאני אומרת, גם את אוסטין פאוורס לומדים לקבל.
אגב אותי ממש מעניין מה יקרה עם "מינורטי ריפורט"….
אז מה? אתה יודע מה דעתי על אנימה
זכותך לא לאהוב את אוסטין פאוורס. זכותי לגחך כל פעם שנשמעת המילה shag, ולא בגלל הקונוטציות המיניות אלא בגלל הקונוטציות האוסטיניות. מלבד זאת, כמו שקיפוד אמר, עם רז לא מתווכחים. אם רז מקסימום טוענים שאתה חושב ההפך. רז יודע על מה הוא מדבר.
למה להתפלא?
אלה סרטים גרועים עם הומור קקי-פיפי. הסרט היחיד שמתעלה על אוסטין פארש 2 מבחינת הדביליות שלו הוא "מת לצעוק" או לצחוק, או איך שלא תרגמו את זה.
ועכשיו, אני הולכת להסתגר בחדר האטום מפחד כל אוהדי אוסטין.
אין לך מה להסתתר
(ואני לא אומר את זה רק כדי לפתות אותך החוצה). חלק מבדיחות ההפרשות בסרט הן מיותרות (במיוחד האגוזים). אם כי כל מה שמערב את המניאק השמן (שהוא לא טנצר) הוא בדיחת הפרשות אחת גדולה.
אנטי פאוורס
וגם כל השאר. לפחות במר פאוורס 2.
אני אענה כאן לכל הפתיל הזה
אוסטין 1 ו2 הם סרטים מעולים שאני יכול לראות פעם אחר פעם, (אי אפשר להשוות אבל אני חושב שמס' הפעמים שראיתי כל אחד הם מתקרבת מאוד למס' הפעמים שראיתי את שגעון בחלל והגביע הקדוש). הם סרטים לציטוט חוזר ובלתי פוסק (בעיקר כשאתה בצבא) וכמו שרז גם אמר 2 יותר מוצלח בהרבה.
פגוש את ההורים הוא סרט חביב ביותר, שנחמד להעביר איתו שעה וחצי בחברה נכונה וסרטי אדם סנדלר (בניגוד לסטילר) הרבה יותר מצחיקים.
רודטריפ ,אחי איפה האותו וגם סרט מפחיד 2 (הראשון היה טוב) הם מהסרטים המטומטמים והלא מצחיקים ביותר שראיתי. את שלושתם ראיתי בקלנוע ואני מצטער על זה עד היום, הם אפילו לא מתקרבים לאמריקן פאי (את 2 לא ראיתי) ולסרט מפחיד 1 המצחיקים ביותר.
ולסיום רז, אחרי איזה ויכוח שהיה לך לפני איזה שבועיים ואני לא זוכר עם מי (נראה לי בקשר למלך האריות "מה אתה מבין מהחיים שלך בכלל" אני לא חושב שיש מישהו באתר הזה שימרה את מה שאתה אומר בצורה דומה
זה הייתי אני
דבר ראשון. ולא אמרתי לו שהוא לא מבין מהחיים שלו אלא שהוא פרסם בכתבה את הדעה שלו באופן בוטה במיוחד.
דבר שני למה תירגמת את שמם של הסרטים בתרגום חופשי?
לכל הסרטים האלה יש שמות בעברית ולקחו לי כמה רגעים עד שהבנתי על איזה סרטים אתה מדבר.
להבא:
SCARY MOVIE=מת לצעוק.
והפעם נראה לי שהשם העברי עולה על השם האנגלישל הסרט למרבה הפלא.
באמת?
מה scary movie זה מת לצעוק, פדיחה לא ידעתי
מת לצעוק זה שוב טייק אוף על האקדח מת מצחוק שאחריו כל הפרודיות שהגיעו לארץ קיבלו מת מצחוק או לצעוק, די נמאס זה מטומטם והתרגום המילולי הרבה יותר מוצלח, ומעביר את הרעיון של הסרט בצורה טובה (פרודיה על גל סרטי האימה והנעורים)
וחוץ מזה זה כיף לתרגם מילולית סרטים שתורגמו גרוע לעברית.
מת לצעוק הוא דווקא טייק אוף
על מת לחיות, לא?
ברוכה השבה
אבל בואי נתפשר על טייק אוף משולב (ואז זה דווקא יוצא תרגום די מוצלח אבל לא משנה)
'מת לצעוק' הוא טייק-אוף
על 'מת לצחוק', שהיה פארודיה על 'מת לחיות'.
מסובך אך נכון.
זה מתחיל להזכיר לי
את המשחק ההוא עם קווין בייקון (6 שלבים של תודעה וכו').
שש רמות, לא שלבים, כמובן
זה לא משחק, זה אמיתי.
וחברה שלי חזרה מניו יורק לפני שבועיים (אנחנו ממש הכיתה המעופפת), שם ראתה אותו בהצגה (לא זוכרת איזה, אני חלשה בתיאטרון) ואף הצטלמה עימו, כאחרונת המזדנבות. הייתי אומרת שעכשיו גם אני ב"משחק קווין בייקון" (כי אני מכירה אותה, שמכירה אותו), אבל אאל"ט, המשחק רלוונטי רק לגבי אנשים שהשתתפו איתו בסרטים/הצגות ולא לגבי אנשים שהצטלמו איתו מאחורי הקלעים והחברים שלהם.
משחק קווין בייקון?
רוצים לפרט?
משחק קווין בייקון
הוא מעין תיאוריה הקובעת שבהוליווד כל אחד מקושר לקווין בייקון דרך 6 דרגות של קשר.
קשר מוגדר כמשחק בסרט איתו או עם מישהו ששיחק איתו, בימוי, הפקה,כתיבת תסריט וכל שאר הפונקציות (כן, כולל נערת תסריט, אבל הכוונה היא לאנשים קצת יותר מפורסמים) וכן קשר אישי, כמו נישואים או הורות.
דוגמא: איך לני קרביץ קשור לקווין בייקון? בייקון שיחק ב"פוטלוס" עם לורי סינגר,ששיחקה את הצ'לנית היפה ב"תהילה", שם שיחקה גם דבי אלן, שהיא במציאות אחותה של זאת ששיחקה את אשתו של קוסבי, שם שיחקה גם ליסה בונה, שהיתה אישתו של לני קרביץ. פרוע, לא?
עכשיו תנסי את. (ימד"ב מאוד שימושי במקרים כאלה, אבל אפשר גם בלי).
לא רק קווין בייקון
יש סברה שאומרת שבכלל, כל אדם בעולם מקושר לכל אדם אחר בעולם דרך 6 רמות. הבעיה היא שאנחנו לא תמיד מודעים לקשר.
רוצה להשתתף בניסוי?
http://smallworld.sociology.columbia.edu/
אכן, ועל כך מבוססת תוכנית התרבות
החדשה של דב אלפון בערוץ 2 (שבת, 12:30). הוא בוחר 6 אנשים מתחום התרבות בארץ, שאיכשהו כל אחד מהם קשור לזה שבא אחריו. נשמע מעניין, אבל לא יצא לי לראות הפעם. אולי בשבוע הבא. אגב, בגלל זה כתבתי "בהוליווד", רק שם מדובר על קווין בייקון.
משחק קווין בייקון, כאן:
http://www.cs.virginia.edu/oracle/
נסו גם שחקנים ישראליים.
אהבתי!
עשיתי חיפוש על כמה ישראלים, ואפילו יקיר האתר ז. רווח קשור לקווין בייקון, בשלושה שלבים. מדהים.
http://oracleofbacon.org/cgi-bin/oracle/movielinks?firstname=Bacon%2c+Kevin&game=1&secondname=Revach%2c+Ze%27ev
זה בטח לא יעניין אף אחד,
אבל על אותו עקרון, אני יכולה להגיע לביל קלינטון ב-4 רמות, משני כיוונים שונים (פחות או יותר).
וגם ראיתי פעם כפיל של אלי יצפאן! רגע… זה היה פתיל אוף טופיק מיותר אחר… .
אם הכוונה ל-Loaded Weapon 1
אז הוא פרודיה על "נשק קטלני", לא על "מת לחיות".
או שמא אני מסתכן פה בפדיחה וכוונתך הייתה עדיין רק לטייק-אוף בשם המעוברת ולא לסרט עצמו? אם כן אני הולך לתפוס מחסה.
אבל זה אני…
די מובן מאליו, לא?
משמיצן!
אם לשפוט לפי הטריילר, הסרט נראה טיפשי להחריד בסגנון הגאג'טס של ספיי קידס ומזכיר באופן האנימציה את הרפתקאות רוקי ובולווינקל שגם הוא מבוסס על סדרה ישנה. והוא (רוקי ובולווינקל)היה סרט זוועה, והאנימציה שם של הדמויות על גבי רקע אמיתי לא התאימה. כך זה נראה גם פה.
בזמן האחרון..
נעשים הרבה סרטים על פי קומיקס, ואני לא מדבר על ספיידרמן ואקס מן, אלא על קומיקסים שהם לא בהכרח פנטזיה, כמו 'ממעמקי הגהנום' ועכשיו 'הדרך לאבדון' (היו לי עוד כמה דוגמאות אבל שכחתי). אני חושב שאם 'הדרך לאבדון' באמת יזכה באוסקר זה ייתן תדמית חדשה לכל קהילת קוראי הקומיקס, או משהו, כאנשים שלא סתם מתעצלים לקרוא 'ספרים אמיתיים' ורק מסתכלים בתמונות, אלא כעל קוראי ספרים עם נופח ויזואלי.
מצד שני, טום הנקס…
אפרופו ''גברים בשחור''
לאן נעלמה לינדה פיורנטינו?
תזכורת (ו למי שלא ראה את הסרט הראשון): בסוף הסרט הראשון טומי לי ג'ונס פורש לו לחיים רגילים ושלווים, ואת מקומו בצמד תופסת אישה, הלא היא לינדה. אז אחרי שההגמוניה הגברית נשברה, וגם נשים הורשו ללבוד שחור ולהיות סוכנות מיוחדות, מעלימים אותה ומחזירים את טומי? איפה הפמיניזם? למה להרוס את הפוטנציאל של הסוכן והסוכנת שעובדים יחד ו"לוקחים את העבודה הביתה" לשעות נוספות?
אם נלך על פי הנסיון של קווין
סמית בדוגמה, יכול להיות שהם פשוט לא רוצים לראות את פיורנטינו על הסט שוב.
חוץ מזה, גב"ש עשה טונות של כסף עם ויל סמית וטומי לי ג'ונס. כשעושים המשך לסרט שהרוויח ככה עם צמד שחקנים מוביל, בדרך כלל משתדלים להחזיר את הצמד.
אתה יכול לפרט בנושא קווין סמית?
הוא... אמממ... איך נגיד?
לא נהנה לעבוד איתה. הוא מתלונן עליה כמה פעמים בקומנטרי של דוגמה, מספר שהיא בעייתית. הוא גם מביע חרטה עמוקה על כך שהוא לא ליהק את ג'נין גארופלו לתפקיד בתאני.
בסה"כ, התמונה שהוא מצייר היא של שחקנית שמתלוננת ה-ר-ב-ה, מתווכחת ה-ר-ב-ה, ועולה על העצבים באופן כללי.
המממ... אם כך זה מובן בהחלט.
תודה על ההסבר. רק מי זו ג'נין גארופלו? (הייתי בודקת בימד"ב אבל אין לי מושג איך מאייתים את שמה).
המממ... אם כך זה מובן בהחלט.
http://us.imdb.com/Name?Garofalo,+Janeane
אאל''ט
מדובר בשחקנית/סטנדאפיסטית מאד מוכשרת, עם שיער שחור, שהופיעה בתור מייבל הבוגרת באחד מהפרקים של משתגעים מאהבה, והופיעה בתור הוטרינרית עם החברה הבלונדינית בסרט על אחד שהתאהב בשדרנית ברדיו (הוטרינרית) ורוצה לצאת איתה אז היא שולחת את החברה השווה שלה במקום.
אבל…. כל הפרטים הנ"ל מתבססים אך ורק על זכרוני ה(כמו שכבר גילית) לא משהו לפרטים.
תמיד יש את ימד"ב (ואני בטוחה שמישהו כבר יצרף לינק רלונטי)
וצדקת (;
ואם ראית דוגמה,
תוכלי לזהות אותה כחברה היהודייה של בתאני בהתחלה, שעובדת איתה בקליניקה להפלות.
שכחת את הכי חשוב
היא הופיעה בלארי סנדרס, בתור פולה, זאת שהזמינה את האורחים ועשתה ראיונות מקדימים.
ולגבי משתגעים מאהבה- זה לא סתם "אחד הפרקים". היא הופיעה בפרק הכפול שסיים את הסידרה, והייתה מצויינת שם.
וגם בסיינפלד
בתור ה"נפש התאומה" של ג'רי.. עד שהיא נמאסו אחד על השני ונפרדו..
מישהו? עוד דוגמאות ? :)
כייבל גאי
מלצרית הפפסי.
רומי ומישל (Highschool Reunion)
בתור הלא-מקובלת
מציאות נושכת!
וגם באיזה סרט מטופש שמראים המון בסינמה, משהו על מחנה קיץ של כל מיני צעירים שהיא מדריכה בו.
אם תשאלו אותי, כמעט כל התפקידים שלה בסרטים הם אותו דבר. אבל זה לא מפריע לי לאהוב אותה ולהעריץ אותה. מאמי.
לא יצא לי לראות..
יש אותו בסינמה של הכבלים הדיגיטליים ?
בהזדמנות..
כרגע סיימתי לראות
ואני חייב להגיד לכם, כבר הרבה זמן לא ראיתי דבר כל כך לא קוהרנטי, לא הגיוני, מטורף, מוגזם. לסרט ישנו סיפור מסגרת, אבל כל מה שמתרחש בו לא קשור לחלוטין לעולם האמיתי, ומעלה שאלה איך ההורים של הילדים שהשתתפו בו בכלל הרשו להם להיות שם. אבל הסרט באמת נחמד, ולא דומה לכלום. אבל לא כדאי לחשוב בו יותר מדי, אלא פשוט לזרום- יש לי הרגשה שכל רעיון מטורף שהיה לתסריטאים באמת הוכנס, בלי שעבר קודם במסננת של "מה זה השטויות הללו?".
יש למישהו מושג מאיזה שנה לעזאזל הסרט הזה?
2001
לפי ימד"ב (http://www.imdb.com/title/tt0243655).
מה זה אאל''ט?
אם אני לא טועה
אפרופו ''גברים בשחור''
למה חייבים לחזור כל הזמן על אותם מוטיבים?!!!
"סוכן וסוכנת….", נו באמת!
מה הרעיון הנוכחי לא משעשע?!
דווקא צריך להיות ממש נחמד..
אני בקושי מחכה לראות את זה.
מסכים בהחלט
סוף סוף היה זוג הומואי שהוצג בצורה חיובית בקולנוע – מזל שהחליטו לשמור על הקונספט הזה גם בסרט ההמשך. סתם, סתם, סתם, לא היה לי משהו חכם לכתוב (אז מה אם הפתיל ההוא הסתים? גם לי מגיע).
בכל מקרה, אם אני כבר מבזבז את זמנכם, אז ככה:
ג'נין גרופלו שיחקה גם את ה-Bowler – התפקיד הנשי המוביל בסרט הקאלט החמוד Mystery Men על חבורת סופר-גיבורים סוג ג מינוס (למיטב זכרוני, זאת היתה פרודיה שאינה קומדיה אלא יותר דרמה אנושית חביבה על רקע מציאות קיומית אלטרנטיבית, למרות שאני מודע לכך שזה לא נשמע משכנע במיוחד).
צל-אפור, סיים את מבחני סמסטר א.
תהיתי מתי מישהו יתקע פה איזושהי רמיזה קרנפית.
אני דוקא מצפה לs1m0ne...
נשמע דומה ל- AI. נקווה שאת זה יבצעו טוב יותר.
*כולנו* מצפים לסימון
אחרי הכל מדובר באנדרו ניקול, האיש מגאטאקה.
אתה מתכוון
לאנדרו ניקול, התסריטאי של "המופע של טרומן". רבים מתבלבלים ומקשרים בין היוצר הגאון הזה ובין האידיוט שכתב וביים את "גאטאקה". אני תוהה מי מבין השניים עשה את "סימון"…
האדיוט שכתב את גאטאקה?
האידיוט שכתב את גאטאקה?
האידיוט שכתב את גאטאקה?
גאטאקה הוא מהסרטים היותר משובחים שראיתי…
אני דוקא מצפה לs1m0ne...
בהחלט, הביצוע של AI היה ממש מאכזב
נקווה שזה יהיה יותר טוב
מה הכוונה בביצוע מאכזב?
אני חושבת ש"הביצוע" של AI היה טוב.
מה הכוונה בביצוע מאכזב?
קודם כל האורך, היה פשוט ארוך בצורה משגעת, ולא לטובה!
אני מצטערת פשוט הרגשתי שמשכו אותו יותר מדי.
את הסוף אהבתי, זה היה באמת מיוחד,
אבל אם הסרט היה יותר קצר,הוא היה פחות מייגע.
יכלו לחתוך שם הרבה קטעים שלדעתי סתם ביזבזו זמן. חלק גדול מהחלק השני של הסרט היה לדעתי מיותר.
ההתחלה היתה מעניינת, הסוף היה טוב, אבל איפה שהוא באמצע זה נמרח…
שכחתם את הסרט הכי טוב...
והכי נהדר והכי מקסים והכי מושלם והכי אנימצי לא ריאליסטי שמגיע בקיץ:
איך אפשר לעשות דבר כזה? אני מחרים את האתר ל2 שניות
אוקי חזרתי בקיצור סרט נפלא נהדר ומצויין, לראות לראות לראות
נ.ב
בקרו ביומית(ששיכת ב 80 אחוז לי) בנוגע לסרט.
נכון! נכון!
הפאוור פאף גירלז רולז!!1
לא, באמת, זו תוכנית טובה ואני כבר לא יכול לחכות לסרט. יש כבר רמזים בקשר לעלילה?
על פי הטריילר
מדובר על סיפור ההתחלה- כיצד הפאוור פאפס הומצאו, כיצד הן גילו שהן גיבורות על וכל זה. כמו הסרט על ספיידי.
מה? ה – PPG מגיע לארץ בתור סרט מלא? ואף אחד לא סיפר לי? לינק ועכשיו!
כתבה מספר 180
אבל זה ישן….
קיוויתי שיש משהו קונקרטי יותר. תאריך, למשל, יכול להיות נחמד, וגם הבטחה שלא ידבבו את הסרט לעיברית.
קאזה היא אולי דבר נפלא,
אבל אני לא מאמין שאתה ראית סרט שלושה חודשים לפני שהוא יצא. אז אולי תחכה עד שתראה את הסרט לפני שתכתיר אותו כנפלא נהדר ומצוין?
מתי?
מתי מגיע הסרט הזה לישראל?
אני ואח שלי הקטן פשוט מעריצים שרופים של התוכנית הזאת…
לא עושים גם סרט על המעבדה של דקסטר? או אד אדד ואדי? או אמיץ הכלב הפחדן?
כי אם עשו על הפאוור ועל הסקובי למה שלא ימשיכו את זה במקום הקומיקסים?
לדקסטר כבר עשו
אבל סרט טלוויזיה, לא לקולנוע. דווקא נחמד, דקסטר משוטט בעתיד ופוגש את הצורות העתידיות שלו…
דרך הגב
מה הקשר בין הפאוור פאף לבין דקסטר? כי יש הרבה איזכורים של דקסטר בתוכנית.
אותו צוות
קרייג מקראקן, היוצר של הפאוורפאפס, ביים גם לא מעט פרקים של דקסטר.
נו דההה...
רק תסתכלו על הציורים, ותבינו שזה מאותה חברה. וגם ההומור של שניהם מה זה דומה.
איפה אתם חיים, מתחת לסלע?
קודם כל, דקסטר, דידי, מונקי, דקסטר האדיוט, דקסטר המבוגר ו… זהו אני חושב הופיעו ככוכבים אורחים באיזה מיליון פרקים של הפאוורפאף
דבר שני זה טוב שלא עושים סרט על אד אדד ואדדי כי זו אחת מהסדרות הדפוקות ביותר בקארטון נטוורק, כנ"ל על קורג'.
דבר שלישי: לא, לא ראיתי את הסרט מקאזה אבל כל משהו שכולל בתוכו את הפאוורפאף חייב להיות מצויין(חוץ מהפרק ההוא עם הזקנים, וכל פרק בדיבוב לעברית)
אז זהו מחכים לקיץ
נ.ב
אנשים שימו לב: בפעם הראשונה בהיסטוריית התגובות שלי, רד לחץ על פרסם תגובה ולא על מחק(-:
גם הברווז של מנדארק
הופיע פעם לאיזו שנייה….
הברווז או בשמו קווק
הופיע בין הרשעים של הסידרה בפרק שבו פרינסס קונה את העיר
וואלה, צודק
אל תגזים, בבקשה.
תנסה לעשות פעם חיפוש על השם שלך. יש מספיק תגובות שכתבת ולא נמחקו.
ואם תכתוב דברים שהם לא אוף-טופיקיים מוצהרים (או חסרי תוכן במוצהר) – אף אחד גם לא ימחק אותך.
דווקא הסרטון הראשון של Courage
היה נחמד. Long live What-a-Cartoon.
צריך לעשות סרט על ג'וני בראבו
הסרט שבאמת צריך לעשות
זה מפגש של כל גיבורי הסדרות של crtoon crtoon (מינוס אד אד ואד, הזה על הנוסעים בזמן וקרג') כמו שהם עושים בפורסומות, אם זה לא יצא טוב אני לא יודע מה כן.
לא זה לא ואיזה כיף אנחנו אחרונים
הפרק על הזקנים אולי לא היה כל כך נורא אם לא היו משדרים אותו כל יום כמעט
קארטוון תמיד לוקחים פרק טוב ומשדרים אותו 2 מיליון פעמים עד שישחק(עיין ערך הפרק עם הנסיעה בזמן)
ובקשר לקוואקר דה פאוול(הברווז של מנדארק) כן שכחתי אותו
אה אגב אוגר של הגן של הפאוור פאף(טוויגי) הופיע בדקסטר בפרק של הזמן שהולך לאט
וכן סרט על כל הדמויות יהיה נחמד, היו כמה תוצאות יפות לשילוב דמויות לפרק(עיין ערך הריימיק של סקובידו לג'וני בראבו), אז זהו, הכל סבבה ואצלי הכל בסדר
יאללה בי
נ.ב
עוד 2 פרטים לרישום, תגובה ראשונה מלונג ג'ון ומספר התגובות הארוך ביותר שלי, אכן העם עשה היסטוריה
גיחי.
מה לעשות שאני נוטה להגיב רק אם יש לי משהו עקרוני להגיד.
מה שכן, אם אתה פריק כזה גדול של הפאוורפאף – לך ל'בלייד 2'.
:)
כן, גם אני שמתי לב לזה…
יש להן הופעת אורח של כמה שניות בסרט.
''כמה שניות''?
זה היה הרבה מאוד פעמים "כמה שניות".
הא?!
מישהו מוכן לפרט מה עשו הפאפס בבלייד 2?
כרגיל: הרביצו לרעים.
(העוזר החדש של בלייד כל הזמן ראה פאוורפאף בטלוויזיה/וידיאו).
בינתיים זה לא נמחק,
אבל אם יתפתח פה פתיל שלם על "איזה פרק של הפאוורפאף היה הכי טוב" אז באמת שנאבד את הסבלנות ונמחק את כל העסק (אגב, לא יודעת איך זה אצלך, אבל כשאני מדברת בהתרגשות/התלהבות – אני עדיין צריכה לנשום מידי פעם).
טובי מגוויר אלמוני??
כל כך לא!
הוא ידוע!
ידוע מאוד!
מי לעזאזל כתב את זה?
רז גרינברג.
אהמ. תורת היחסות:
יחסית לבראד פיט, ג'ורג' קלוני וסטארים אחרים, טובי מגוויר עדיין נחשב אלמוני.
אבל יחסית לשחקנים כמו אלה ב'פרוייקט המכשפה מבלייר', אז כן. טובי מגוויר הוא ממש ידוע.
אהמ. תורת היחסות:
אבל השחקנים ב"פרויקט המכשפה מבלייר" לעומת זאת יודעים לשחק טוב מאוד.
ובהודעה זו אני לא מצפצף על רמת המשחק של טובי מגוויר כי אני לא מכיר אותו. רק רציתי להבהיר את דעתי שהשחקנים בסרט הנ"ל הם ממש מצוינים.
אני מבקש: מפורסם-למחצה.
מה קורה איתו
חברים יקרים
מי יכול לענות לי מה קורה לעזאזל עם "כנופיות ניו יורק"???
כבר לפחות שנתיים לדעתי אני שומע שעובדים עליו.
עד מתי???
???
'כנופיות ניו יורק'
הסרט החדש של מרטין סקורסזה עם לאונרדו דיקפריו, שמתרחש בניו יורק במאה ה-19 (זה למי ששאל ???) היה אמור לצאת בסוף השנה שעברה, נדחה לקיץ השנה, ונדחה שוב – הפעם סופית, כנראה – לסוף השנה הנכחית, מתוך כוונה להתחרות על האוסקר.
הטריילר החדש של Minority Report
עלה לרשת, והוא משובח, מרהיב ומסקרן – כל מה שטריילר צריך להיות. אבל מה, עדיין כחול.
http://www.apple.com/trailers/fox/minority_report/
לצערי, יש תחום אחד שבו דרימוורקס רחוקים מלהצטיין – הזריזות בהפצה הבינלאומית. כרגע נראה ש'מיינוריטי' יגיע לארץ רק בתחילת אוגוסט. עצבים.
וכדי להקדים מכה לתרופה
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/f04e1405e753b9/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177dec64930069d746b821950e6ddf44b4239509/minority_report-tlr3s_m240.mov
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/f04e1405e753b9/1a1a1aaa2198c627970773d80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8177dec64930069d746b821950e6ddf44b4239509/minority_report-tlr3s_m480.mov
תודג! (וגם על הירוק)
הטריילר בהחלט נראה מעניין ומגניב (וכחול, כאמור).
ולרז – לא ממש זכורה לי הנעימה אבל מעט המוזיקה ששמעתי בטריילר לא גרמה לי לפלשבקים. אז כן – זה אתה.
אבל העובדה שוויליאמס הלחין את הפסקול היא נקודה נוספת בזכות הסרט (למרות הפישול של ה"פ).
דומני כי מה שקרה בקיץ הנוכחי
הוא ש-"מטלון" קנו את הזכויות על הפצת שלושת הסרטים הכי חמים: "ספיידרמן", "פרק II" ו-"דו"ח מיעוט" (איכשהו הייתי בטוח שגלובוס מפיצים את הסרטים של דרימוורקס, אבל "דו"ח מיעוט" מופיע באתר של מטלון דווקא). כדי לא להפסיד צופים (שילכו לסרט אחד ולא לאחר), הם חייבים לפרוס את הסרטים במרווחי זמן מסויימים.
Having said that, ובתור מי שברך כלל מאחל למפיצים בארץ שחורות, הפעם אין לי טענות כלפי מטלון. כלכלית, זה צעד הגיוני מבחינתם. ואיחור של חודש-חודשיים בהפצה זה לא היסטרי (לעומת האיחור של ארבעה-חמישה חודשים שנאלצנו לסבול עם "אינטליגנציה מלאכותית"). אפשר לחיות עם זה. הסרטים האלה לא יגיעו לדוד כל כך מהר.
ובנוגע לטריילר של "דו"ח מיעוט" – רק לי המוסיקה עשתה פלאשבקים מהנעימה Dual of Fates ב-"אימת הפאנטום" (כן, אני יודע שמדובר באותו מלחין…)?
ועוד משהו, דג, ידועים לך במקרה תאריכי הפצה ל-"ספיריט" ו-"לילו" בארץ?
טרם.
ברגע שאני אדע, אני אספר. אבל גם המפיצים עצמם עדיין לא יודעים.
עכשיו אני יודע.
Spirit, או בעברית 'סוס פרא', יופץ בארץ ב-11.7. אמרתי שדרימוורקס הם איטיים, או לא אמרתי?
מה הקשר לדרימוורקס?
זה לא מטלון שקובעים את תאריכי ההפצה?
לא רק הם.
אני מבין בנושא מעט מאוד, אבל ככל הידוע לי האולפן של הסרט יכול לשחרר אותו להפצה בעולם מתי שהוא רוצה, והחל מכאן זה כבר תלוי במפיץ בארץ. הסרטים של דרימוורקס מגיעים לארץ באופן עקבי באיחור מסוים (ביחס לשוברי קופות של אולפנים אחרים, שבדרך כלל מגיעים הנה תוך שלושה שבועות, גג), לכן אני מסיק שזאת המדיניות שלהם.
עכשיו אני נזכר שגם קרוסרודס,
יצא ב*אירופה* הרבה אחרי ארה"ב, אנחנו לפי מה ששאני זוכר מקבלים גם כן את תאריכי ההפצה באירופה, אבל קרוסרודס יצא ממש סמוך לתאריך בארה"ב-בפסח. זאת אומרת, שאם המפיצים ממש רוצים הם יכולים גם להקדים.
ואם כבר סרטים בארץ: דרגונפליי עם קווין קוסטנר הגיע, והוא נראה כמו סרט שמומלץ לוותר עליו.
תאריך מצויין, אם יורשה לי.
גירסת קולנוע פלוס
זה מה שיש ל'קולנוע פלוס', הירחון הפרסומי שמחולק בבתי הקולנוע של 'חן', להגיד על Minority Report (או בשמו העברי המצער, 'דו"ח מיוחד'):
"קרוז מגלם שוטר שיוצא להגנת אחיו המואשם ברצח אותו לא ביצע".
ומה עם הפשעים שהוא עוד יבצע? לטום קרוז יש בסרט בכלל אח? לא יודע, לא ראיתי. נגיד. הלאה – זה מה שכתוב שם על 'שלטון האש':
"בלונדון של היום, קווין בן ה-12 היה עד לשריפה הגדולה שגרמה אימו. 20 שנה אחרי קווין הופך לשומר החוק בעיירה שלווה. השקט מופר כאשר אחד מבעלי הכוח בעיירה מנסה להשליט טרור על תושבי המקום".
ונשאלת השאלה: האם כותבי המדור פשוט שכחו לציין שאותו בעל כח הוא במקרה דרקון? או שכל הסיפור הזה עם הדרקונים הוא בכלל עלילת משנה שולית בסרט, ובטריילר סתם ניפחו אותו מעבר לכל פרופורציה?
איפה אבשלום קור כשצריך אותו?
טוב, לתקצירים של סרטים שלא מחוברים למציאות (או לסרט שעליו הם אמורים להתבסס) אנחנו כבר רגילים, אבל-
"דו"ח מיוחד"?
"מיוחד"?
משפחת ה-"קטלני"/"גורלי"/"מסוכן"/"סיוט"/"מת מצחוק"/"אחי, איפה…"/
באמת היתה צריכה תוספת?
שתוק ותגיד תודה.
לפני שהם יחליטו שזה באמת לא תרגום מדויק, וישנו את זה ל"דוח קטלני".
אני חושב שבמקרה זה
"אחי, איפה הדו"ח?"
יהיה יותר הולם.
("אני חוזה שהוא יוגש באיחור")
לא ולא!
עם "דו"ח קטלני" הייתי איכשהו מסתדר (ברמת ה-"נו, שיהיה"). מה שאני בשום אופן לא מוכן לקבל זה הברקה חולנית חדשה של המפיצים עם כל סרט חדש שנוחת אצלנו.
נראה לי שבתי הקולנוע
הגיעו למסקנה כי בתור סרטי מדב"פ הסרטים האלה יהיו כישלון ולכן מנסים למכור אותם כדרמות משפחתיות/סרטי אקשן/מותחנים.
ונשאלת השאלה: הא?!?
לטובתם יאמר שתקצירים כמו "קרוז מואשם ברצח שהוא עוד לא ביצע" ו "כבאים נגד דרקונים" נשמעים דביליים לאללה.
דבילי ככל שזה יהיה,
'כבאים נגד דרקונים' (אגב, בטריילר לא נראה אף כבאי) נשמע לי מושך יור מ'השקט מופר כאשר אחד מבעלי הכח בעיירה וכו".
ואני באמת לא מאמין שמי שכתב את הדברים העילגים האלה עשה את זה בכוונה. כשיש לך סרט על דרקונים, אתה לא מנסה להסתיר את הדרקונים.
אבל הסרט הוא על דרקונים!
זה בערך הדבר היחיד שניתן לומר עליו על פי הטריילר. הרי הדרקונים הם כל הגימיק שבו.
עכשיו, הבה נבחן את העובדות:
1. יש בסרט דרקונים.
2. כל כותב ביקורות שלא מונע על ידי מניעים אפלים היה מנופף בעובדה הזו.
3. בביקורת לא הוזכרו דרקונים.
מכאן=> מניעים אפלים (מש"ל).
איך אומר הולמס, כשאתה מבטל את כל האפשרויות ההגיוניות…
אולי
אחיו כבאי והוא לא רוצה להגיד שאחיו נלחם במפלצות דמיוניות כדי שהוא לא יעלב אז הוא השמיט את נושא הדרקונים, או שזה סרט של הפצה שהוא לא אוהב (שפירא??) והוא לא רוצה שאנשים יראו את הסרט הזה. מה אני יודע אני סתם ממלמל בשעות מוזרות.
דרקונים - טוויסט אפשרי
ואולי, הדרקונים הם סתם אלטר-אגו של הבחורצ'יק הכבאי, ובסוף הסרט הדרקון מדבר אליו ואומר לו שהוא רק דמיין אותו, ושהאקדח נמצא בעצם אצלו ביד, וכל העולם קורס, ושאסור לו לדבר על מועדו…
אמם…
זה בעצם מסרט אחר.
עזבו את המפיצים – הם לא ראו בכלל את הסרט, וברור מאליו שמי שכתב את התקציר הנ"ל ראה שקוראים לסרט "משהו אש", והמציא כמה שורות בנושא.