מאפיה, חיסולים, "מבוסס על סיפור אמיתי", הפקה בינלאומית, "ניקיטה הישראלית" ומערך יחצ"נות שמתחיל לפעול חודשים לפני שהסרט צולם – כל אלה הם סיבה מספיקה כדי לחכות לסרט האקשן העברי 'כיפה אדומה'? |
06.07.2008
|
יומית
מאפיה, חיסולים, "מבוסס על סיפור אמיתי", הפקה בינלאומית, "ניקיטה הישראלית" ומערך יחצ"נות שמתחיל לפעול חודשים לפני שהסרט צולם – כל אלה הם סיבה מספיקה כדי לחכות לסרט האקשן העברי 'כיפה אדומה'?
מאפיה, חיסולים, "מבוסס על סיפור אמיתי", הפקה בינלאומית, "ניקיטה הישראלית" ומערך יחצ"נות שמתחיל לפעול חודשים לפני שהסרט צולם – כל אלה הם סיבה מספיקה כדי לחכות לסרט האקשן העברי 'כיפה אדומה'?
מגניב!
נשבעת, היא נראית כמו מיילי למעלה!
אבל רק שם.
רותי!
כן, רותי רותי! תקני בדיוטי!
ידעתי שהיא תגיע רחוק.
לא יודע, האמת.
בינתיים היחצ"נות גורמת לזה להשמע כמו פרויקט של מנחם גולן. נחכה ונראה.
הימורים מישהו?
מתוך הכתבה:
"ניקיטה הישראלית, שיגולל את סיפור המאפיה המרוקאית והרוסית בישראל באמצעות סיפורו של עבריין שירד מגדולתו ומטפח נערה רוסייה להיות מחסלת בשירות המאפיה."
אני מהמר שזהותו של העבריין שירד מגדולתו תגולם ע"י משה איבגי…
יש הימורים לתפקיד?
איבגי? לא נראה לי.
יש לו יותר מדי על הראש בזמן הקרוב:
'היו לילות'-סרט שלישי משותף עם בתו דאנה בבימויו של רוני ניניו ('עבודה ערבית', 'במרחק נגיעה').
סרט ביכורים בתור במאי שגם בו הוא מככב בתפקיד ראשי.
עונות 2 ו-3 של 'הבורר' שמתוכננות להצטלם במקביל.
ועוד לא דיברנו על תיאטרון, סרטי סטודנטים למכביר וטלויזיה.
אחרי שפסלנו את החשוד המיידי נשארו עם: שמיל בן ארי, עמוס לביא, אורי גבריאל, *אלברט אילוז*, שאול מזרחי(?). אני מהמר על לביא, למרות שאחרי 'תנועה מגונה' הייתי יותר ממעדיף את אשר צרפתי (או כל ליהוק מרענן אחר).
יש מצב שהררי גם מצלם?
ואפרופו עמוס לביא, למה ביונייטד קינג מתמהמהים עם היציאה של 'כבוד'? סרט הפשע של חיים בוזגלו, היותר מסקרן מבין מבול הסרטים שהוא עתיד להוציא בשנה הקרובה, 'דלת מול דלת' פרויקט בינלאומי בכיכובה של בר רפאלי (?WTF), הרי הסרט לא בונה על תנופה מטקס אופיר מכיוון שהוא לא הוגש למועמדות, ובכל זאת, הוא עדיין מספיק מסקרן בזכות הקאסט המאוד-מאוד ענף שלו.
לגבי חיים בוזגלו
אאל"ט, גם סרטו הקודם "ג'נאם ג'נאם" התמהמה בהפצה. למעשה, לא זכור לי שהוא בכלל יצא לאקרנים. יכול להיות שבוזגלו מסוכסך עם מישהו בקרנות/חברות הפצה?
מה באמת קורה עם 'דלת מול דלת'?
הוא לא היה אמור לצאת כבר בארה"ב?
אופס, נשמטה לי 'ו' לפני המילה פרויקט
'דלת מול דלת' הוא לא אותו סרט עם רפאלי, הוא סרט אחר לגמרי של בוזגלו (מתוך שלושה סרטים שלו בתקופה הקרובה), הסרט היחיד שבוזגלו הגיש לאופיר, וחוץ מזה לא ברור לי מה העניין בסרט ההוא עם רפאלי, נראה כל כך סתמי.
תודה לאל.
'דלת מול דלת' באמת לא נשמע לי כמו שם מתאים אחרי שקראתי את תקציר העלילה.
מבחן בוזגלו
לא ברור מה נסגר עם יצירותיו של האיש הזה – מאז "דיסטורשן" ב2005 האיש השלים הרבה סרטים, אף אחד מהם לא הופץ:
"ג'אנם ג'אנם" הוקרן בירושלים 2005
"דלת מול דלת"
"הכבוד" עם קאסט עשיר
"סשן" הבינלאומי עם בר רפאלי
והפקה צרפתית שאם אני זוכר נכון נקראת "לחיות מחדש"
וגם הפיק את "חומר למחשבה".
כאמור שום דבר מזה לא ראה הפצה מסודרת [אפילו לא הקרנה בטלויזיה]. מוזר.
מחוון הציניות שלי נשבר
מצד אחד, מה הסיכוי שזה באמת יצא מוצלח? במדד הטנדרטים הגובהים, הפקות אקשן לא ממש זוכות פה לציון טוב. בד"כ, זול ותואם מנחם גולן. אנחנו יותר טובים במלנכוליה אורבנית, משום מה. אולי בגלל שהכל קרוב ומוכר וקשה באמת לדמיין אקשן מתרחש בפיצוציה שאתה מכיר או בגבעה שעשית עליה מסע כומתה. נניח.
מצד שני, למה שלא יצא פה משהו נורמלי? היה שיפור ברמת ההפקות והתקציבים גם בקולנוע וגם בטלוויזיה. וכן, אני יודע שאני סותר את מה שאמרתי קודם. אם היה לי יותר כח, הייתי מביא דוגמאות לכל צד.
בקיצור, בחזקת לא ידוע מבחינתי.
איבגי הזה הוא כמו וירוס
של הקולנוע הישראלי.
אין ספק שזה יהיה ביזיון, אבל עם טיפת מזל זה יכול להפוך לקאלט.
איזה וירוס ואיזה נעליים?
עד הסרט האחרון והקלישאתי עם רן דנקר הבנאדם לא עשה סרט מאז 2004 ('מטאליק בלוז', 'מדורת השבט'), 4 שנים שהן נצח במושגים של איבגי מהניינטיז.
רגע.. מה אמרת?
"הסרט הקלישאתי"?
בואנה אני לא מבין איך סרטים בינוניים ומטה כדוגמת 'אביבה אהובתי', 'הכוכבים של שלומי', 'האסונות של נינה', 'ביקור התזמורת' או 'הבופור' זוכים לתשבוחות והילולים בעוד סרט כל כך מצוין ואנושי כמו 'חסר מנוחה' נקטל בצורה מכפירה. לא פייר.
בוא ניקח רגע לנשום עמוק
התייחסת לחמישה מהסרטים הישראלים היותר אהובים מהעשור האחרון כבינוניים ומטה, בעוד לדעתך הקטילה של "חסר מנוחה" לא הוגנת.
מעוניין להרחיב?
קונטרדיקציה, אני יודע.
אני מודע לעובדה שאלו סרטים מוערכים. והקושיה, אולי יתר על המידה?
נדמה כאילו הקולנוע הישראלי הוא קולנוע מכור, זול, העושה שימוש ביומרות פוליטיות ובפרטנסיות מלוקקות רק כדי לזכות בעוד תואר נחשק או התמודדות מסחרית. וזה רע. ונלוז. כי כשמגיע סרט אנושי, הפועל כמן מראה מדויקת למלנכוליות הישראלית, ומספר מציאות כואבת, הכרחית, הוא נקטל בלי בושה. זה מה שהופך את הקולנוע הישראלי לכל כך רע בעיניי.
לא הייתי קורא ל'חסר מנוחה' סרט קלישאתי.
הייתי קורא לו סרט איום ונורא. ההתחנפות לקהל הפסטיבלים בחו"ל בולטת מכל שורה באנגלית שהדמויות (שכולן מדברות עברית) אומרות משום מה. התסריט המלא קלישאות-אשמה ישראליות נראה כמו חיקוי זול לאסי דיין, שעושה כבר לבד חיקויים זולים של עצמו. וה"שירים" הפתטיים שאיבגי קורא לאורך כל הסרט הם זוועה בליגה של מנחם גולן.
כל כך מש"א.
ואיך היית מגדיר סרטים כמו 'הבופור'?
באמת לא זיהית קלישאות -צבא-סכסוך-קונפליקט פנימי-סרבנות- בשקל? למה דווקא הוא זכה לכבוד?
כי הוא, להבדיל מ'חסר מנוחה', סרט טוב
(ואיפה היתה ב'בופור' סרבנות?).
היי, שכחת את 'ואלס עם באשיר' ואת...............................
אם על 'אביבה אהובתי', 'האסונות של נינה', 'הכוכבים של שלומי' (וגם על 'בופור') עוד היה אפשר להחליק (בכל זאת, אף אחד מהם הוא לא מאסטר פיס וכל אחד מהם מכיל אי אלו פגמים) באה התוספת של 'ביקור התזמורת' (בינוני???) שאחריה קשה לקחת תגובה כזאת ברצינות, לא נראה שאתה באמת חושב שהסרטים הנ"ל באמת *בינוניים*, אתה סתם מנסה להוכיח שאתה לא אוהב לשחות עם הזרם גם כשאין ברירה והסרט באמת מצוין.
ובכל זאת, תרשה לי לשאול, בהנחה שאתה לא עוד גרופית של רן דנקר ההורססססס!!!, מה מצאת בסרט שמצדיק "מצוין" או קרוב לזה?
לא, באמת שלא.
אני לא אגיד שלא אהבתי סרט רק כדי לשחות נגד ה'זרם' (שונא את המילה הזו), זה יהיה מצחיק מצידי.
ובאופן כללי, "חסר מנוחה", יחד עם "אדמה משוגעת" ו"האושפיזין", הוא מהסרטים היותר טובים שנעשו בשנים האחרונות.
בראיה שטחית, הוא באמת מתחיל כמו עוד סרט ישראלי טיפוסי, כזה שמעביר ביקורת על החברה דרך עיניהם של משפחה קטנה והרוסה. אבל הוא לא. כי הוא עמוק הרבה יותר מזה. משה איבגי באחת מהופעותיו הגדולות מצייר דרך דמותו את האבטיפוס הישראלי המדופלם, העגמומי, ציוני וחם מחד, אנטי פטריוטי וכפוי טובה באותה נשימה מאידך. 'חסר מנוחה' הוא מיני סיפור שמתאר את כל ישראל, אירוני, אבל בכלל לא דרך ישראל, אלא, ארה"ב, האימא שלנו.
בנוסף, 'חסר מנוחה' הוא גם פרוזה נפלאה ומרתקת על יחסי אב ובן. הוא מלא בהומאניות ורגישות. והוא מומלץ. מומלץ באמת.
אם כבר אקשן ישראלי
ל-"קירות", הסרט החדש של דני לרנר, שגם הוא נשמע ניקיטאי-משהו, יש הרבה יותר פוטנציאל.
מריח רע.
את הסרט כתב מי שמנהל את חברת ההפקה, ומביים צלם.
לא סתם צלם, אחד הבולטים של השנים האחרונות
אבל בקשר לשאר אני נאלץ להסכים, יותר מדי אנשי 'HOT' מעורבים בעניין, מחשיד, כמו גם העניין שמדור התרבות של ווינט (אותו אתר שמייחצן את הסרט) נראה בחודש האחרון אדום יותר מדי.
זה עקב שיתוף הפעולה עם הוט
הוט חתמה עם וויינט על הסכם שיתוף פעולה הדומה לזה שיס חתמה עם אתר וואלה
רק שבווינט הוא מתבטא בצורה בוטה ומגעילה
עם כל הקטע שדמויות מהטלנובלה העונתית של הוט חתומות על אייטמים כאילו הם כתבי התרבות של האתר.
מדהים. אפשר לינקים? (אני לא יודעת מי הדמויות...)
להרחיק ילדים ובע''ח בהריון.
http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-5396,00.html
אני דווקא התכוונתי למשהו אחר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3561558,00.html
דיברתי על הבלוג של כביכול הדמות של בר זוהר בסדרה שזה רעיון די גאוני בעיקר כי אין שום סיכוי שאחת מהן (בר זוהר או דמותה) עומדת מאחורי המילים.
כל עוד זה בצד זה בסדר, רק שיש להם מנהג שם בווינט לקחת פוסט מסוים ולשים אותו בעמוד הראשי של מדור התרבות כך שעל פי הכותרת יראה כאילו מדובר בעוד אייטם תרבות ואז כשנכנסים מאכזב לגלות במה מדובר.