במקור: Bulletproof Monk
במאי: פול האנטר
תסריט: איתן רייף וסירוס ווריס
שחקנים: צ'או יאן-פאט, שון
וויליאם סקוט, ג'יימי קינג, קארל
רודן, ויקטוריה סמרפיט, מאקו
ניגש הנזיר אל מורה הזן הזקן, ושאל – אמור לי מורי, מה היא משמעות החיים וכל השאר?
הוריד המורה את סנדלו הימני, וסטר לו לנזיר.
אמר הנזיר איי, ונעלם.
התפיסה של אנשי המערב את מגוון הפילוסופיות המזרחיות נוטה לעתים קרובות לחטוא בשטחיות ובזלזול, וביצירת שעטנז מבולבל מכל אותן תורות. הן הרי כולם שם במזרח נראים אותו הדבר, אז מן הסתם הם מאמינים באותם דברים. למען האמת, גם לי אין לי בדיוק מושג מה ההבדל בין טאו, זן, בודהיזם וקונפוציוניזם. למרבה המזל, אין הדבר נדרש להבנת 'נזיר חסין אש', מסיבה פשוטה אחת – גם לתסריטאים שלו לא היה מושג. כך התקבל סרט המשלב בין חכמת המזרח והמערב, כמו בין פילוסופיה מעמיקה ובין הומור ופעולה. בהא.
הסיפור הוא סיפור פשוט לכאורה. נזיר חסר שם מנסה להגן על כוח אדיר "שהאנושות אינה מוכנה לו עדיין, ואולי לעולם לא תהיה", ומישהו רע ומטורף מנסה לקחת את אותו כוח, ו… ולעשות איתו משהו ממש רע, אני מניח. יש דברים שאינם זקוקים להסבר בסרטים, כמו למשל למה בדיוק אנשים מנסים שוב ושוב להרוס את העולם.
הסרט מתחיל בהימלטותו של אותו נזיר חסר שם מהמנזר בו שכן, אי שם בהרי טיבט, והגעתו שנים אחר כך לרחובות ניו יורק. שם הוא פוגש את שון וויליאם סקוט ('אמריקן פאי', 'אבולוציה'), צעיר עתיר "חכמת רחוב". מאחר ובסרטים אף פגישה אינה לשווא, מסתבר ש'קאר' הצעיר (זה שמו של סקוט), יתכן ויהיה הנזיר הבא בתור. הם צריכים להלחם בקולונל סטראקר, נאצי קשיש שנמלט מצילומי 'אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה' בעור שיניו. כעת, שנים כה רבות לאחר מכן, הוא עומד להתפורר מרוב זקנה. אלא אם כן ישיג את אותו כוח קמאי ומסתורי.
וכאן מתחיל גם סיפור חניכה קלאסי, על הצעיר המגלה את כוחו ומוצא את ייעודו, חרף הציניות והספקנות. שון דבליו סקוט חביב כאן כהרגלו. אלוהים חנן אותו בכשרון להראות חביב, שרק במאמץ רב, בקטעים בהם הוא מנסה להפגין מרדנות יהירה נוסח ג'יימס דין, הוא מצליח לנער מעצמו. אבל דיינו בכך, אלמלא הנזיר.
הנזיר חסר השם מגולם כאן ע"י צ'או יאן פאט. פעם הוא היה אלוהי – 'נמר דרקון' ו'רוצחים בהמתנה' לאחרונה, ועדרי סרטי אקשן הונג-קונגיים קודם לכן. ברובם הוא שיחק דמות שתקנית למדי, ובכך היה כוחו. עדיף שישתוק. כאן התסריטאים העניקו לו מבחר קואנים והתחכמויות טאו-זניסטיות, אותן הוא פולט ללא הרף. האם תהיתם פעם בנוגע לקנוניות הנוגעות למספר הנקניקיות שזוגלובק שמים בחבילה אחת? אני מניח שלא, אף אדם שפוי בדעתו לא מתעסק בזוטות כאלו. לא כך הנזיר חסר השם. המרוץ אחר תשובות הנוגעות ללחמניות, לנקניקיות, ולמה שביניהן מעסיק אותו לפעמים אפילו יותר מאשר קו העלילה הראשי. חבר'ה, אין לכם עולם להציל?
והאמת, אני מאמין שגם זחיחותו הדלאי-למאית המאושרת תמידית ומעצבנת בהחלט של הנזיר-ללא-שם היתה עשויה להיות נסבלת, חרף ההתחכמויות המטופשות והבדיחות התפלות, אילו הסיבה העיקרית לצפייה בסרט היתה מקבלת מענה הולם – הקרבות.
גורנישט.
הקרבות ישנם, כן, אבל הם מבוימים ברשלנות מדהימה. העריכה הופכת אותם לבלתי ניתנים למעקב, המצלמה המקפצת מתודלקת בקפאין רב, והמעברים המיידיים מנקודה חסרת משמעות אחת לאחרת עשויים לגרום לסחרחורת גם למשוריינים שביניכם, בלי שיהיה אפשר לראות את התמונה הכוללת של הקרב ולהבין מה בעצם קורה. אפילו הפעלולים לא משהו, וצ'או יאן פאט עצמו כנראה עייף. הייתי אומר שהוא מנצל את ההזדמנות לנוח כאן, אילו הוא היה עושה משהו לאחרונה, ולא כך היא. מאז 'נמר דרקון' (2000) הוא לא עשה שום דבר משמעותי. אולי הוא הזדקן. כמעט בן חמישים, האדון.
גם עבודת החבלים לא משהו. מושג שהפציע בסרטים ההונג-קונגיים הוא ה-Wire-fu. קרבות הנערכים כאשר הלוחמים קשורים במספר חוטים דקים, המאפשרים להם לבצע אקרובטיקה מדהימה באוויר, בעיקר אם אותם חוטים נמחקים אחר כך מהגרסא הסופית של הסרט. צ'או יאן פאט הדגים כבר ב'נמר, דרקון', מיומנות בשיטת לחימה זאת, אז למה כאן הדברים נראים רע כל כך? למה ברור כל כך שהם תלויים כמו מריונטות, ולמה התנועות לא זורמות? יתכן והאשמה בכוריאוגרף, ויתכן פשוט שצוות ההפקה האמריקאי לא הבין מה הוא באמת עושה.
אכזבה, הסרט. דווקא ציפיתי לו. שני שחקנים שאני מעריך מאוד, כל אחד ונקודותיו החזקות, ורעיון שנשמע יפה על הנייר – לשלב מזרח ומערב, קדמה וימה. ובכלל, אני אוהב קומדיות לחימה. וסתם קומדיות. וסתם סרטי לחימה. אבל זה לא עובד. פרט לבדיחות בודדות מוצלחות, ופעלולי קרב המצליחים להרשים רק לזעיר הרגעים, אפילו בחורה נאה למדי (ג'יימי קינג, 'נערה רעה') לא מצליחה להרים את הסרט לדרגה ניתנת לעיכול.
- אתר רשמי
- אתר ישראלי
- צ'או יאן-פאט
- שון וויליאם סקוט
- נזיר, נוצרי ומניח רעפים
- יינות הנזיר האפור
- זן
- בודהיזם
- קונפוציוניזם
- טאואיזם למתחילים
- טאו טאו
- נזיר חסין אש הלוואי שהייתי
אף פעם אל תקראו ביקורות
בשש בבוקר. לא מבינים כלום.
מה שכן, ההזכרה בביקורת את דבר הקונספירציה בעניין מספר הנקנקיות בחבילה של זוגלובק (כמה באמת יש שם?… מעולם לא טרחתי לספור) הזכירה לי את השמועה מלפני כמה שנים שקוקה קולה הורידו את כל המוצרים שלהם מהמדף (מתי זה קרה, אגב?) כדי להחליפם בבקבוקים שבתחתית יש להם מספר מעקב, או מצלמת מעקב, או כל דבר מעקב כזה או אחר, שעוקב אחרי שתיית הרגלי הקוקה קולה שלנו.
אם כבר קוסנפרציות, אז עדיף שיהיו באמת מגניבות.
בקשר לסרט – אין מצב. דווקא מהטריילרים הוא נראה חביב ביותר, אבל משהו בחיוך של ההוא מאמריקן פאי עושה לי רע. אפילו ברוד טריפ, סרט חביב למדי, היו לי עוויתות כל פעם שהוא הופיע על המסך, קל וחומר חייך. אני כבר מעדיפה את ג'ואי פוטר.
החיוך המעצבן
היה אפשר לזהות את שון בתור הנזיר לעתיד כבר מהתחלה, חכמת רחוב… אלק. יש לו מה שדורות של מורי זן כוסברא ושאר הירקות מנסים להקנות לפלספני המזרח, חיוך יודע כל מעצבן. ממש לא מוצדק כשזה דבוק לפרצוף מערבי של בן עשרים משהו שעוד לא עשה צבא. מה הוא צוחייק?!! כנראה בגלל שהוא קרא את כל העלילה וגילה ששוב פעם מזומן לו להציל את העולם. אז המלצה שלי,תתרחקו מאמריקאים מחייכים עם תסביך משיחות,ונאצים עם תסביך עליונות. אם כבר אז כבר, מישהו כבר חשב לתת את העבודה לעכברי מעבדה לבנים?.. כן? שיט! כנראה שכל הרעיונות הטובים כבר באמת תפושים.
אם כבר אמריקן פאי ורוד טריפ,
שועשעתי מאד לגלות שהסרט boat trip הולך על פרס כפול, וייקרא בארץ הקודש: "אמריקן טריפ". יופי של שם עברי גאה.
אה, זה ממש לא אכפת לי
מכיוון שזה סרט שממילא אף אחד לא יראה ושייעלם מהמסכים תוך שבועיים. מדובר בסרט זבל (הסכמה אוניברסלית, אני מרשה לעצמי להניח שזה נכון גם בלי לראות אותו) שהכניס בארה"ב סכום מדהים של 8.6 מיליון דולר (לא ביום. לא בסוף שבוע. במשך כל תקופת הקרנתו). למה לעזאזל הוא בכלל מוקרן בארץ, זאת השאלה.
מן הסתם כי המפיצים לא יכלו
לעמוד בפיתוי שהציב בפניהם השם.
אם כבר אמריקן פאי ורוד טריפ,
זה הסרט שיש לו את הפרסומת הכי מדהימה שראיתי אי פעם לסרט: "רוצים בחורות? אמריקן טריפ."
לא מראים קטעים מהסרט, לא אומרים שום דבר. טקטיקת שיווק חדשה. בחורות=אמריקן טריפ.
בחורות שוודיות, הם שכחו להוסיף.
מה שאני לא מבינה: תיאור העלילה בקומוניקט ששלחו לנו שונה בצורה די מהותית מתיאור העלילה כפי שהוא הופיע בכמה אתרים אחרים בהם נעזרתי, בזמנו, לכתיבת תקציר הסרט בדוחק"ו. בסוף אני עוד אצטרך ממש לצפות בסרט כדי לדעת מה העלילה שלו. בררר…
זה פשוט מאוד
איך מוכרים סרט על הומואים לאנשים שאוהבים T&A? מכניסים חבורה של שוודיות לסרט ומוציאים את ההומואים מהפוסטר.
כולנו מעדיפים את ג'ואי פוטר, בכל מצב!
לא,
חלקנו מעדיפים כדור בראש.
לגבי הנקניקיות
לגבי הדילמה הקיומית עם הנקניקיות. האם זו אותה אחת שהופיעה באנימניאקס – כלומר למה נקניקיות באות בחבילות של ששה בעוד לחמניות באות בשמונה?
כי אם כן, זה ממש גרוע.
לגבי הנקניקיות
שקראתי את זה אמרתי לעצמי שאני חייב לכתוב את זה
איזה תסריטאי גנב
בלי שום בושה גונב מסדרה מצויירת
מעניין מי כתב (כתב, מתכווון, גנב) את הסרט, אני יבדוק בימד"ב
הגנב מגונב פטור
אני מכיר את זה עוד מ"בדרך למטה" (Falling Down).
כמו גם, למה אכפת למסעדת מזון מהיר למכור "ארוחת בוקר" אחרי 11:30 (הדמות של מייקל דאגלס הגיעה ב-11:32…).
לגבי הנקניקיות
זאת שאלה "פילוסופית" ידועה בנוסח "אם עץ נופל ביער, ואין אף אחד באזור, האם הוא עדיין משמיע רעש?"
זה לא נקרא גנבה כפי שהאחים גרים לא נקראים גנבים על כך שרשמו את שמם על אגדות עם ישנות.
-האשף הדגול
לא לראות!
הייתי צריך לחשוד עוד כשראיתי את האיות השגוי של השם באנגלית, בפוסטר של הסרט-bullet proof moonk.
היה מחריד מההתחלה ועד הסוף.
השם אכן מטומטם
בכל פעם שאני מגיע לקולנוע אני רואה את הפוסטר וצוחק. אחד מהשמות הכי מפגרים שאפשר לתת לסרט. שם בדרך-כלל צריך לגרום לך לרצות להגיע לאותו הסרט, השם הדבילי הזה גורם לך להתרחק.
הסרט עצמו מאד חביב, ציפיתי למשהו נוראי, וקיבלתי סרט קליל, כך שאני לא מתלונן.
מה שעשה לי את הסרט היא ההופעה של ג'יימי, אחת מהנשים היפות בעולם !
לי אין שום בעיה עם השם.
הסרט אמור להיות קליל, לא מחייב ואולי קצת טפשי, וכך גם השם. כשאתה רואה פוסטר לסרט שנקרא 'נזיר חסין אש' כנראה שלא תחשוב שמדובר בסרט דוגמה 95 על יחסי אבות ובנים.
הסרט אמנם יצא סתם גרוע, אבל השם עדיין נחמד.
לי אין שום בעיה עם השם.
סליחה, אבל זה לא אמור להיות מתורגם ל"נזיר חסין כדורים" או "נזיר חסין קליעים"?
האסוציאציה הראשונה שלי כל פעם שאני רואה את השם המתורגם של הסרט היא שהוא על נוצרים שמשמשים כבאי אש במשרה חלקית.
בהחלט לא.
"חסין כדורים" הוא לא ביטוי בעברית כשלעצמו, הוא רק תרגום מילולי של ביטוי באנגלית. "חסין אש" הוא כן בעברית. מכיוון שאני מניח (בלי לראות את הסרט) שבשום שלב בו לא בודקים את עמידותו של הנזיר ההיפוטתי לתחמושת, אזי "נזיר חסין אש" הוא תרגום טוב מאוד, גם אם לא אחד לאחד.
כן ולא.
השימוש הנפוץ ל"חסין אש" הוא לא במובן של אש מקלעים, אלא במובן של שריפה, ואף זכה לר"ת הצבאיות חסנ"ש, בשימוש נרחב מאוד.
לעומתו, ה-Bulletproof אמור להיות "חסין ירי" (כמקובל לציון שכפ"צים) או בכל-זאת, כפי שתרגמו בבילון, "חסין קליעים". הרבה-מאוד זמן לא זכיתי לראות את "חסין אש" במובן של המילה האנגלית.
וכיוון שאף-אחד לא חושב עליה כשהוא קורא את השם, הרי גם אם טכנית התרגום הזה נכון, הרי שמעשית זה תרגום רע מכל בחינה שהיא.
לי אין שום בעיה עם השם.
זה בדיוק מה שכתבתי בתגובה שלי. לא ציפיתי שהסרט הזה יהיה שווה משהו והתוצאה הסופית הייתה סרט קליל ומעט טיפשי, בדיוק כמו השם והפוסטר. =]
סרט חביב למרות הכל
אני דווקה מצאתי בו קסם מסויים. סרט חמוד, והשחקן של הנזיר אחד מאהובים עלי בז'אנר הזה. אני נהנתי.
-האשף הדגול
קיפוד, פיספסת את הסרט
נח"א הינו לחלוטין פארודיית סרטי קונג-פו-חניכה, וככזה הקלישאיות של אמרות הזן מכוונת, סצינות החניכה מופרכות, המכות לא ריאליות והנאצים נאצים.
כפארודיה הוא סרט משעשע ומהנה.
הסרט פספס אותי.
ניסוח יותר טוב, לא?
הבעיה עם התיאוריה שלך היא קטנטנה – פרודיה אמורה להצחיק. הסרט הזה, אבוי, לא הצחיק.
אז כן, הסרט נע על הקו שבין הפרודיה למחווה. אבל הוא עושה זאת בצורה עלובה למדי. פרודיה, אולי, אבל פרודיה כושלת.
הו, ומה שיש בסרט זה עוד כלום.
אם לא ראית את הסצנות שהוצאו בעריכה בדויד, טרם ידעת קלישאות, סצינות חניכה(?), מכות ונאצים מהם.
טוב, אולי חוץ מנאצים.
קיפוד, פיספסת את הסרט
מסכים לחלוטין, ניתן לראות בבירור שהסרט מטוטמם בכוונה תחילה…
אני אישית נהניתי מאוד, לא גרם לי לצחוק, אבל הקפיא את הפנים שלי על הבעה דבילית למשך שעה וחצי. מה גם שבן-עשרה לא יתלונן על סרט כל עוד מופיעה בו בחורה יפה, והבחורה הזאת יפה מאוד.
יש סיכוי שזה הקאסט הכי מופרך בסרט
הוליוודי אי פעם?!?
הבחור הנחמד מסרטי הנעורים למינהם הוא האדם האחרון שהייתי לוקח על תקן 'הגיבור שאמור להציל את העולם', ובהחלט, גם הסיני מ'נמר, דרקון' נמצא בתחתית הרשימה של השחקנים אותם הייתי לוקח לקומדיה/פארודיה. הקיץ כנראה, הוא המזבלה של הסרטים הגרועים ביותר שסיפקה השנה בניכר, ואין מה לעשות בנוגע לכך.
נכון.
אם מדביקים לו סטיגמה של "הבחור הנחמד מסרטי הנעורים למיניהם", ברור שלא ילהקו אותו לשום תפקיד אחר.
ממש לא,
וגם לא אמרתי שאי אפשר ללהק אותו לתפקידים אחרים, אבל מה לעשות שיש כזה דבר הגיון, ומה לעשות שיש כזה דבר קאסטינג מוצלח או לא. במקרה הנוכחי הוא פשוט לא מתאים לתפקיד (הנראה לעין, לא ראיתי את הסרט). אז כן, אפשר לומר שאני מדביק סטיגמות או…באמת לקרוא ולהסביר למה אני צודק או טועה, ובתוספת נימוק אם אפשר.
אני חושב שאתה טועה
בגלל שאתה מדביק סטיגמות. אין מה להסביר.
אתה לא יכול לתת הסבר מלבד הסטיגמה שיש לו.
נו באמת, אני לא יכול להסביר?
אפשר להסביר את זה באלף דרכים שונות מלבד עניין הסטיגמה. לשחקן הנ"ל אמנם דבקה סטיגמה של כוכב סרטי נעורים טיפשיים, אבל זה לא אומר שאם לא הייתה לו סטיגמה כזו, הוא עדיין היה מתאים לתפקיד. מה אני אגיד לך? אולי זה רק אני, אבל הוא ממש לא נמנה על סטייל הכוכבים מצילי העולם (שוורצנגר ודומיו). קורה שבן אדם לא מתאים לסרט מסוים, ואז יש מצב שנקרא ליהוק כושל. המצב הזה הוא אפשרי למרות כל מה שנראה לך. לא כל ליהוק רע, מקורו בהדבקת סטיגמות. אז אם אתה רוצה להמשיך לטעון שאני מדביק סטיגמות (אף על פי שהסברתי לך במשך שלוש הודעות שזה לא המצב), שיבושם לך.
אויש, נו.
עדיין לא נתת אפילו הסבר אחד, מתוך אלף האפשריים, למה הוא לא מתאים לתפקיד מלבד ה"סטייל" שלו. ואתה לא יכול לומר שהוא לא מתאים לתפקיד על-פי הופעות קודמות שלו, המראה החיצוני שלו או כל גורם אחר שלפיו אתה שופט שחקן משום מה. אם ראית את הסרט, אתה חייב להיות מסוגל לתת הסבר יותר רציני. ולדעתי ההגדרה שנתת בהודעה הראשונה שלך היא בהחלט סטיגמה.
ולמה זה בדיוק?
המראה החיצוני הוא בהחלט אחד הדברים שקובעים האם שחקן מתאים או לא לתפקיד מסוים. ה'סטייל' של שחקן הוא אחד הדברים החשובים – אם לא החשוב מבינהם – כאשר אתה רוצה להתאים אותו לדמות מסויימת. בוא ניקח לדוגמא שחקן נחמד בשם היילי ג'ואל אוסמנט. אין עוררין על כך שהבחור הצעיר מוכשר ומלא כישרון, ויחד עם זאת, במידה והיו מלהקים אותו לתפקיד ג'יימס בונד בסרט הבא, קשה לי להאמין שהיית בא אליי באותן טענות. איזה עוד טיעונים אתה רוצה שאני אביא לך? הנקודה היא שהשחקן שמגלם את התפקיד לא נראה מתאים לו. מה לא בסדר?
הבעיה היא
שאלא אם כן קראת את התסריט, אתה לא מכיר את התפקיד ולכן לא יכול לדעת מי מתאים לו.
יש הבדל קטן בין בחירת נער לשחק תפקיד של מבוגר לבין בחירת שחקן שאינו ברוס וויליס לתפקיד "הגיבור שמציל את העולם". את מי היית מציע לתפקיד, שהגבלת לסטריאוטייפ שהצעת?
לא באמת צריך לקרוא את התסריט
כדי לדעת מי מתאים לשחק אותו. אם אתה יודע את הרעיון הכללי של הדמות והתפקיד שלה, זה בהחלט מספיק. העניין הוא שלא חייבים להיות ברוס וויליס או ואן דאם כדי לגלם תפקיד כזה, אבל המינימום הוא שיהיה מי שעונה על הדרישות. ומכיוון שאני כבר מודע לכך שתשאל מהם הדרישות, אני אענה לך בערך: זה באמת לא משהו ספציפי, אבל כן, כשאני רואה סרט על גיבור אני מצפה שהוא יראה כמו גיבור. ואם זה כולל שרירים מנופחים או כל דבר אחר, אז שיהיה.
לשון סקוט יש
שרירים מנופחים ופרצוף מרובע. מרובע מאוד אפילו. אולי מפריע לך שהוא חמוד מדי?
כמובן שזה לא משהו ספציפי שמפריע לך. שים לב להבעה שלו בתמונה למעלה. אתה חושב שהבמאי התכון שהוא ייראה כמו גיבור?
אם הוא התכוון, הוא נכשל.
אולי אנחנו צריכים לדון בשאלה אחרת בכלל: האם זו פארודיה או קומדיה פעולה לגטימית?
בתור פארודיה, יכול להיות שהקאסט הוא סביר.
אח, סרט טוב...
ככה סרטי הקונג פו של הדור הבא נראים, צעירים, שנונים, מלאי אפקטים, יש צעיר חתיך, צעירה יפה, מפורסם מעולם אומניות הלחימה וכל זה עם מוזיקה פצצה.
מה עוד צריך?
לסרט יש הכול, עלילה קולחת, אפקטים מרשימים, שחקנים מצויינים והרבה הרבה פוטנציאל.
בקיצור = שווה.
עלילה קולחת? שנון? מוזיקה פצצה?
הסרט משתמש בכל קלישאה שהצטברה במשך השנים ב"מחסן הקלישאות לסרטי קונג פו",הדיאלוגים פלצניים ומגוחכים ,המוזיקה מטרטרת בשכל ומתאימה לסצנות שבה היא מתנגנת כמו שבוב מארלי מתאים לטרילוגיית שר הטבעות!
בקיצור, נהנתי מכל רגע.
איזה סרט מטומטם!
מסכים עם כל מילה מהביקורת. כבר שנים שלא ראיתי סרט אקשן כתוב, מבוים וערוך כ"כ רע. העובדה שהוא היה שלאגר רק מחזקת בעיניי את הדיעה שאמריקאים יאכלו גם זבל אורגני אם יחסי הציבור יפמפמו להם שזה טעים.
אבל הוא לא היה שלאגר
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=bulletproofmonk.htm
הוא הרוויח בשני מיליון פחות מתקציב *הפרסום* שלו, פחות מחצי מתקציב ההפקה שלו ופחות משליש מהסכום הכולל. זה שלאגר אצלך?
אודה ואבוש כי לא הבנתי
זכור לי Hitler on Ice הקלאסי של מל ברוקס, אבל לא נראה לי שלכך אתה מתכוון.
אכן מל ברוקס
אבל בסרט אחר: "המפיקים".
ובשביל להבין אתה צריך לראות את הסרט.
או את ההצגה
המצחיקה עד דמעות שרצה עכשיו ברחבי ארה"ב
אני זוכר שראיתי אותו
בראש טבלת סרטים המכניסים ביותר בידמ"ב בזמנו. הצלחה קופתית לא נחשבת שלאגר?
מצד שני, יתכן שאני טועה.
קודם כל,
'נזיר חסין אש' לא היה מעולם בראש הטבלה, מקסימום במקום הרביעי. ושנית, גם אם הוא כן היה, הטבלאות האלה לעתים קרובות מטעות. השבוע, למשל, הסרט שבמקום הראשון הכניס 13 מיליון דולר, וסכום כזה בוודאי שלא הופך כל סרט לסרט מצליח.
כואב לך ללחוץ על הלינק?
הסרט נפתח במקום הרביעי, אחרי זה זז לשישי, לתשיעי ובשבוע הרביעי להקרנתו עף לו מהעשיריה הפותחת. ומה זה אומר לך? שיחסית לסרטים שרצו באפריל הוא הרוויח לא רע *בשבועיים הראשונים להקרנתו*? אז מה? כמעט כל סרט עם תקציב מכובד ומסע פרסום בהתאם נפתח בעשרת הגדולים, אבל לא בהכרח מרוויח הרבה כסף אבסולוטית וגם לא נשאר בטבלה לאורך זמן.
לא שזה עניינך מה כואב לי
אבל הלינק לא עבד אצלי.
אגב, אני חייב להזכיר שרשימת הסרטים שהסרט הזה גונב מהם בלי בושה היא כ"כ ארוכה שאי אפשר לכתוב כאן את כולה, אבל הנה חלק: "אינדיאנה ג'ונס", "קרטה קיד", "מטריקס" (דה!), ואפילו "ממנטו". ואם יגידו לי כאן ש"ככה היה בקומיקס" (מי שמע עליו בכלל?) אז מבחינתי גם הקומיקס גנב את הנ"ל, ולא רק הסרט.