משה איבגי הכי טוב:
30 | מתחת לאף |
22 | שורו |
21 | גמר גביע |
15 | נקמתו של איציק פינקלשטיין |
87 | חולה אהבה בשיכון ג' |
1 | מסוכנת |
4 | הבולשת חוקרת |
9 | סיפורי בית קפה |
36 | מדורת השבט |
20 | מטאליק בלוז |
מספר מצביעים: 245
30 | מתחת לאף |
22 | שורו |
21 | גמר גביע |
15 | נקמתו של איציק פינקלשטיין |
87 | חולה אהבה בשיכון ג' |
1 | מסוכנת |
4 | הבולשת חוקרת |
9 | סיפורי בית קפה |
36 | מדורת השבט |
20 | מטאליק בלוז |
לא ראיתי הרבה איבגי.
ואת מה שראיתי לא אהבתי. למה מה תעשו לי?
נראה לך הרבה איבגי. שתלמד.
התעללות!
מה זה "נראה לך"?! זאת התעללות! צריך לדווח לאונר"ה!!!
כן, שידעו שתהיה להם הרבה פחות עבודה מעכשיו.
ראיתי רק את ''סיפורי בית קפה''
ושם המשחק שלו די פושר. לא רע, אבל גם לא משהו יוצא דופן. אני בוחר תיאורטית ב"פרנקו וספקטור" כי רק שם ראיתי את איבגי מבצע תפקיד שממש אהבתי.
באותה התיאוריה שלך,
מותר להצביע לסרטים שהוא לא שיחק בהם?
בתיאוריה.
פינקלשטיין
אחד הסרטים האהובים עלי בארצנו הקטנטונת, ומבלי שהוא היה סרט קאלט אני חושב שזה אומר משהו.
וגם 2 נשים משחקות בו מדהים (כל אחת בקטגוריה שלה)
דבורה קידר בתור האמא
איילת זורר בתור מושא האהבה
כל מילה אמת.
סקר מכור מראש
הרי זה די ברור שחולה אהבה משיכון ג' יזכה ברוב הקולות ולא בגלל משחקו של איבגי אלא בגלל היותו המפורסם ביותר.
כמה אנשים ראו פה את זה שאר הסרטים שנמצאים פה?
אני מניח שכל אחד ראה עוד 2 עד 4 סרטים במקרה הטוב מן הרשימה וחולה אהבה משיכון ג' יזכה כי הוא יהיה סביר להניח המכנה המשותף.
השאלה היא יותר מה הסרט הפופולרי מבין הסרטים או הטוב ביותר מאשר באיזה מהם איבגי שיחק הכי טוב…
לא?
לאו דווקא.
לפני שבועיים התעניינו באיזה סרט הפגינה קייט בלאנשט את המשחק המרשים ביותר. לכאורה, לכולם היה ברור שהמנצח הוא 'שר הטבעות', שכן הוא הכי מוכר וזוכה בכל סקר בו הוא משתתף באופן אוטומטי. בסופו של דבר, היתה זו אפשרות אחרת שניצחה (ועוד 'אליזבת', שבתחילה בכלל לא היה ברור אם ייכנס לסקר, כי חשבנו שבגלל הנושא הכבד יחסית, אולי לא ראו אותו הרבה אנשים). אז אני אופטימית.
אני, אגב, את 'חולה אהבה' לא ראיתי.
נחייה ונראה
אני מניח שההנחה שלי תתממש ונראה שככה זה מתפתח בעוד אנחנו משוחחים.
לגבי "אליזבת", אני סקפטי למדי. אני חושב שגם אנשים שכלל לא ראו את הסרט הצביעו למענו, כי משחקה המשובח בסרט מוכר לכל.
האם באמת שליש מהמצביעים ראו את הסרט "אליזבת"? נשמע קצת מופרך…
בכל מקרה, זה מזכיר לי גם את עניין "אפקט השרק" שדובר עליו רבות כבר והבעייה שאנשים מושפעים בהצבעה שלהם מדברים רבים שאינם היו טוענים במצב אובייקטיבי יחסית.
אני אישית לא הצבעתי
כי ראיתי רק את אליזבת…או אולי עוד אחד, אני כבר לא ממש זוכרת. העולם, מקום משונה שכזה.
אני לא מבינה
איך אני יכולה לקחת חלק באתר קולנוע בעברית, לקרוא את דיעותיהם של אנשים רבים שלוקחים חלק בתעשיית הקולנוע בארץ, לשאוף בעצמי להיכנס לתחום באחד מן הימים, ובכל זאת… להגיע לאיפה שאני נמצאת כרגע (באתר אקווריומי משהו עם רקע כחלחל) בלי לראות אף לו אחד מסרטיו של איבגי – סמל הקולנוע הישראלי, במלואו.
זה פשוט לא בסדר. עד שתימצא דרך לתמוך בקולנוע הישראלי בלי לצפות בו אני ברוגז עם עצמי.
טוב
את "מסוכנת", "מדורת השבט" ו"מטאליק בלוז" לא ראיתי.
מהשאר-
"מתחת לאף"- קלאסיקת בורקס. סמי בן טובים דופק את הקופה ואיבגי מזליף טיפות עיניים. מי שלא מסתכן לא מרוויח, ובבית קברות של חולון יש הרבה שקט. הלאה.
"שורו"- האמת, אף פעם לא הבנתי את ההתלהבות מהסרט. חוץ מהקטע עם המונית והשיר יומולדת- סרט די סתמי. הלאה.
"גמר גביע"- טוב, זה בעיה. סרט טוב, עד כמה שזכור לי. מצד שני- לא זכור לי. בקושי פריים וחצי. הלאה.
"נקמתו של איציק פינקלשטיין"- די כנ"ל. סרט חמוד, נזירים סוריאליסטיים ועלילה מופרעת, אבל שוב- לא זוכר הרבה. הלאה.
"הבולשת חוקרת"- פחחח, איזה סרט מפגר. הלאה.
"סיפורי בית קפה"- מגניב, כיפי, אבל בעייתי מבחינה תסריטאית. מין בצק לא אפוי שכזה. הלאה.
"חולה אהבה משיכון ג"- הבחירה שלי. סרט שראיתי הרבה פעמים, וכל פעם נהניתי מחדש. איבגי בתפקיד חייו, לדעתי. אוולין! אל תלכי אוולין!
מסכימה איתך בכל מילה
חוץ מלגבי "הבולשת חוקרת" ו"סיפורי בית קפה", שלא ראיתי.
להפי בירסדיי מ"שורו".
למשל הצפרדע והעקרב מ"מתחת לאף".
לאיציק פינקלשטיין, שהיה די מצחיק אבל גם די סתמי.
לאוולין מ"חולה אהבה", למרות שזה היה בכלל שמיל בן ארי.
בעיני הבעיה העיקרית של איבגי, היא שהוא מופיע בכמעט כל סרט ישראלי, ובכמעט כולם הוא מין ערס קטן ונעבעך. כמה אפשר לראות את הדמות הזאת?
בגלל זה אהבתי אותו ב"פרנקו וספקטור" – סוף סוף דמות שונה.
גם הבחירה שלי היא "חולה אהבה משיכון ג"', כי גם הסרט טוב, וגם המשחק של איבגי טוב.
איבגי מפגין אותה רמת משחק
בכל סרטיו.
לא זכורה לי הופעה יוצאת דופן באיכותה וגם לא נפילה רצינית.
בעצם, די קשה לי להעריך יכולות משחק של שחקנים ושחקניות ישראלים. מעט מוזר. אפילו גילה "המלכה (ת הכביש)" אלמגור, שנחשבת לבעלת איכויות יוצאות דופן ("אוי'ש היא נהדרת", תמיד סבתות אומרות) נראת לי מונוטונית ואפרפרה במשחקה.
אבל על זאב רווח אני סגור. הוא גרוע.
ולא ממש קשור – איבגי דיבב אי פעם דמות בסרט מצוייר? אני מנסה להזכר ולא מצליח…..
איבגי מפגין אותה רמת משחק
כן.
תודה!
אאל''ט
הוא דיבב את החתול הרע בסטיוארט ליטל הראשון.
נכון!
חן חן
למה?
אם כבר מדברים על סרטים שלא נכללו בסקר, למה אי אפשר להצביע לתפקידו של משה (אבי) איבגי ב"ספרטן"? או שתפקידו של ואל קילמר שם מאפיל על תפקידו של איבגי?
חולה אהבה בשיכון ג'
זה סרט יפה, המשחק של משה איבגי ממש כרגיל -טוב ואת הסרטים החרים שראיתי לא אהבתי (את רובם…..היו שניים שחיבבתי)
ברוח השרב
אני חושבת שבעולם הבידור הישראלי ישנם שחקניות ושחקנים רבים שנחשפו חשיפה רחבה לקהל לאו דווקא כאשר סרט שלהם או הצגה שלהן צלחה אלא דווקא בצורות הפחות "נחשבות" דוגמאת טלנובלה או סידרת סיטקום או קומדיית מצבים או אפילו פרסומת(לא עלינו).
נראה לי שאיבגי,לפחות בסרטים בהם צפיתי העניינים הם ככה:
מתחת לאף-קלאסי,מדהים,לא ברור אם לא נס ליחו עדיין.
שורו-קלאסי גם כן,עם מאפייני תרבות ישראלים שנראה כאילו עדכניים עד היום.
חולה אהבה-אני זוכרת שבכיתי,לא זוכרת אם זה אומר שהוא היה כה טוב או סתם נורא עצוב
מסוכנת-מאוד נהניתי,אולי הייתה זו גילה אלמגור.
סיפורי בית קפה-האחרון שראיתי ומאוד נהניתי.
נראה כאילו אט אט הקול של איבגי שהיה אמור להיות מאחורי דמות הפך לקולו שלו,אנשים ואנשות הלכו והולכים(?) לצפות באיבגי לא רק בגלל שהם מכירים ואוהבות אלא בגלל שהוא מצליח להכניס את עצמו,או לפחות כך זה נראה,לתוך הסרט עצמו ולא להסוות עצמו בתוך דמות כפי שיש שטוענים שצריכ לעשות.
אני חושבת שב"בית קפה" זה היה בולט במיוחד.
לרגע אפילו לא חשבתי שהוא משחק דמות-הרגשתי שזה ממש הוא.
זה כ"כ התאים לי לחשוב שזהו סגנון חייו-כ"כ הופתעתי לקרוא שהוא בעצם חי בארה"ב ומחפש תהילה והצלחה-הפתעה שלא ממש הייתה במקומה,אבל בכל זאת,אתן מבינות.
ולסיכום-למרות הצלחתו המועטה ביותר של סיפורי בית קפה הוא המועדף עליי בסקר.
ומעל לזה,למרות חוסר אהדתי המופגנת לפרסום,אני מאוד אוהבת את התפקיד שהוא עושה בפרסומת לביטוח ההוא או משו כזה.
כל פעם שאני שומעת את קולו ברדיו עולה על פניי חיוך.
להווה הידוע זה לא דבר של מה בכך בימיי האלה…
בחרתי בגמר גביע
סרט מצוין שלדעתי לא קיבל מספיק התייחסות.
את חולה אהבה בשיכון ג' לא אהבתי בכלל, יש סרטים ישראלים הרבה יותר טובים..
גם לדעתי
יש ברשימה הזאת שלושה סרטים שטובים טיפה יותר מחולה אהבה בשיכון ג' (גמר גביע, שורו, ומדורת השבט) אבל לבי ההופעה הטובה ביותר של איבגי התלבטתי בים חולה אהבה למטליק בלוז. בסוף הלכתי על חולה אהבה.
בחרתי בגמר גביע
גם אני בחרתי בגמר גביע, דיברו כאן על שלא זוכרים אף סצנה מהסרט, הסצנה שהכי זכורה לי היתה הפלישה לתוך הבית הנטוש על מנת לראות את המשחק של ברזיל-איטליה (מונדיאל 82).
לדעתי אחד הסרטים הישראלים היותר חזקים שנעשו על מלחמת לבנון, ואחד הסרטים הישראלים הראשונים שלא מציגים את מלחמות ישראל בצורת אנחנו טובים והם רעים.
לא פייר
מצד אחד, לדעתי ב"חולה אהבה בשיכון ג"' איבגי נותן הופעה נהדרת, אבל מצד שני, את הסרט עצמו לא אהבתי במיוחד.
"שורו", לעומת זאת, היה ונשאר אחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר אי-פעם, ולכן, ולמרות שזאת לא השאלה, אני מצביע להופעה של איבגי בו.
דוד הכיטוב!
איבגי היה טוב בשורו, מצויין בחולה אהבה ואת רוב האחרים לא ראיתי.
אבל קמפיין "דוד הכיטוב" הוא ללא ספק היציאה הטובה ביותר שלו עד היום. הוא מביא כל כך הרבה לחלוחיות לקמפיין הזה שהיה יכול להיות כל כך יבשושי. כשזה רק יצאף אמרתי "כמה הם עוד ירוצו עם זה". אבל עברו כבר איזה שנתיים וכל פעם שהוא אומר איזה "הכיטוב" לפני התחזית, זה עדיין חמוד בעיני.
הכי טוב ים גבה גלי
ככה יש מספיק מקום לדגים
איזה סקר
מטאליק וללכת לא ראיתי
חולה משעמם השאר גם מתחת לאף הכי פחות
הרצל ב''מתחת לאף''
איבגי, שלא היה מוכר אז, הפליא לגלם את הפושע הקטן והעלוב.
אבל איפה קמיצ'לי, איפה
משביז. יצירה ישראלית במיטבה.