טרנטינו אמר את האמת: אחרי עשור, הוא אכן השלים את התסריט של 'Inglorious Basterds'. כל מי שקרא התלהב מהתסריט, אבל טעות הכתיב בכותרת היא לא איזו קריצה: לטרנטינו יש, מתברר, יכולת איות של ילדה בת 12 מ-Myspace. |
13.07.2008
|
יומית
טרנטינו אמר את האמת: אחרי עשור, הוא אכן השלים את התסריט של 'Inglorious Basterds'. כל מי שקרא התלהב מהתסריט, אבל טעות הכתיב בכותרת היא לא איזו קריצה: לטרנטינו יש, מתברר, יכולת איות של ילדה בת 12 מ-Myspace.
טרנטינו אמר את האמת: אחרי עשור, הוא אכן השלים את התסריט של 'Inglorious Basterds'. כל מי שקרא התלהב מהתסריט, אבל טעות הכתיב בכותרת היא לא איזו קריצה: לטרנטינו יש, מתברר, יכולת איות של ילדה בת 12 מ-Myspace.
זה קוונטין שלנו
מהו תאריך היציאה המתוכנן?
טוב, מה אתם מצפים? הבנאדם עזב את בית הספר כשהוא היה בן 16.
(אתם חושבים שזה רע? טוב, אז בגיל 16 אמא שלו ילדה אותו).
אבל מישהו, פעם אחת ולתמיד, יכול לספר לי על מה הסרט שלו, והאם זה רימייק או לא?
טוב, מה אתם מצפים? הבנאדם עזב את בית הספר כשהוא היה בן 16.
זה רימייק…לסרט אנטי מלחמתי באותו שם…
טוב, מה אתם מצפים? הבנאדם עזב את בית הספר כשהוא היה בן 16.
והנה קישור לדף הסרט באתר האוזן:
http://www.third-ear.com/p_prod.aspx?id=45115
לא, זה לא רימייק.
לא, זה לא רימייק.
(עדיין לא קראתי שום דבר על התסריט החדש, אבל) זה גם לא מתאים לטרנטינט סתם לעשות רימייק. הבנאדם הוא רפרנסן כפייתי ואני מניח שזה בדיוק מה שהוא יעשה גם בסרט הזה – סרט עם מלא רפרנסים לסרטי מלחמת העולם השניה (כולל Puns, הקצנץ מאפייני הז'אנר, אירוניה טרנטינואית והמון הומור שחור).
לטוב ולרע, טרנטינו עושה בעיקר (רק?) סרטי קולנוע על סרטי קולנוע. הפריזמה שלו היא תמיד כפולה. לעשות רימייק של סרט ספציפי שדיבר ישירות על העולם האמיתי, זה ממש לא הוא.
בקיצור: הבנאדם הזה חי בסרט ואין שום סימן לכך שהוא רוצה לצאת משם.
לא רימייק?
מדובר בסרט עם אותו שם, ולפי מה ששמעתי גם עם אותה עלילה.
זה לא פחות או יותר ההגדרה של רימייק?
מילא רימייק, כלבי אשמורת היה תת-רימייק של סרט יפני אלמוני.
אבל למה לדעתך שקוונטין יעשה סרט עם מסר פוליטי? כאילו, לסרטים שלו יש איזה מסר כלשהו, אבל לא משהו פוליטי.
מילא רימייק, כלבי אשמורת היה תת-רימייק של סרט יפני אלמוני.
קודם כל, אותי קוונטין כבר לא יכול להפתיע.
האגרוף שלו יכול לבוא אליך מכל מקום.
ויש מסר בסרטים שלו?
אילו מסרים?
כנראה שלא הבנתי…
לא רימייק?
ובכן, הקשר היחידי בין הסרט הממשמש של טרנטינו ובין הסרט הישן ובעל אותו השם(סרט איטלקי, 1977) הוא – "חבורה של חיילים בעלי נטייה קרימינלית שנלחמים בגבורה בנאצים", וקו עלילה בסיסי זה קיים בלפחות 10 סרטים נוספים, כולם שייכים לז'אנר מאוד ספציפי שבעצם מסתכם בקו העלילה שהזכרתי לעיל. המקור לז'אנר הזה הוא "12 הנועזים" (The Dirty Dozen)מ-1967 שהביא אחריו את "הנשרים פשוט עם שחר", "12 הנועזים 2" ואחרים. גם במקרה זה, הסרט הראשון היה מעולה במיוחד והבאים אחריו כבר פחות ופחות כש "Inglorious Bastards" כבר תחתית הבקבוק וממש בשלהי תקופת הרלוונטיות של הז'אנר (1977).
אני יכול להניח שכפי שטרנטינו עשה בסרטיו הקודמים, הסרט ייראה, יישמע ויילך כמו סרט מז'אנר זה, אבל בהחלט לא יהיה רימייק ישיר של סרט אחד ספציפי, גם אם שם הסרט זהה לסרט אחר,מה גם ששמו המקורי של הסרט מ-1977 הוא בכלל Quel maledetto treno blindato שזה משהו כמו "הרכבת המשוריינת הארורה הזאת" (לא זורם, הא?).
בשורה התחתונה – לא רימייק
מי שעילג בגיל שש?עשרה,
שנתיים נוספות בבית הספר לא יעזרו לשפר את שליטתו בשפה. (באמת, ממילא אף אחד לא מקשיב בשיעורי לשון.)
אאוץ'!
זה כאב.
במאי מוערך יתר על המידה. כמו שיש מין לגיטימציה לשנוא את מייקל ביי יש לגיטמציה לאהוב את טרנטינו ולתת לו תכונות של עומק מטורף שתאכלס חוץ מספרות זולה וכלבי אשמורת כל סרט אחר שלו יותר גרוע מהשני ומטומטם לא פחות.
כל אחד ודעתו
אני מאד מאד (מאד) נהניתי מקיל ביל 1 ו 2, גם אם הם לא יצירות מופת.
גם את ג'קי בראון אהבתי.
חסין מוות – בינוני בעיני.
מילא דעה, אבל היכן הנימוקים?
הקיל בילים הם קצת יותר מסרטי פופקורן מהנים. אין ספק שכלבי אשמורת וספרות זולה הם יצירות המופת של מר טרנטינו, אבל בקיל בילים גם יש איכויות בלתי מבוטלות.
קיל ביל 1 ו-2 הם כן יצירות טובות מאוד (אם אנחנו מסרבים להדביק להן את התוית יצירת מופת), לדעתי. קשה לבטל את הבימוי, העריכה, הקצב, ההומור וההבנה העמוקה של האספקטים החזותיים של הסרטים אליהם הסרט מתיחס (רואים את יד האומן והמחשבה תחילה כמעט מאחורי כל שוט ושוט בסרט). אלה סרטי קולנוע לאנשים שאוהבים את הז'אנרים אליהם שני הסרטים האלה מתיחסים ואפשר להגיד לטרנטינו או "תודה" או "לא תודה, זה לא כוס התה שלי".
דעות כנגד הקונצנזוס זה סבבה, אבל לקפוץ בראש עם איזו הכרזה בומבסטית ("שייקספיר זה דרעק ושחמט זה משחק לטאמבלים!") זו לא חוכמה גדולה. מי שאומר שהסרטים מטומטמים, סתם ככה ובלי ממש לנמק או להסביר על מה הוא בדיוק מדבר, לא ממש שווה התיחסות.
מילא דעה, אבל היכן הנימוקים?
בנוגע לקיל ביל. לקיל ביל 1 באמת יש אוירה קצב ומה לא. אבל מה אין לו עלילה וזה עדיין סבבה. בקיל ביל 2 יש פחות קצב וסגנון אבל העלילת רקע מתגלה והיא עם תסלחו לי דיי מטומטמת. הורג אותי לראות איך אנשים מסתכלים על הדיאלוג בסוף (אני כבר לא ממש זוכר אותו) שביל מדבר על ספיידרמן וסופרמן וחושבים עליו כאילו הוא פרויד.
מילא דעה, אבל היכן הנימוקים?
ותנו לי להוסיף עם כבר פתחתי עם ההשוואה לסלידה ממייקל ביי. הסרטים הגרועים שלו לפי דעתי הם גרועים בגלל התסריט המחורבן והאידיוטי ותנו לי במאי שהיה מוציא סרט נורמאלי מהתסריט האידיוטי של רובוטריקים. לסידרה משנות ה80 הייתה עלילה יותר נורמאלית בלי קובייה שהופכת פלפון של נוקיה לרוצח קטן. הפריצה לאלקטרז הוא אחד מסרטי האקשן הקלילים הכי טובים שיצא לי לראות.
לא מסכים עם טענת התסריט
לגבי הפריצה לאלקטרז אני מסכים לחלוטין, אחלה סרט.
רובוטריקים – לא מסכים. לא חסרים במאים שהיו מוציאים מזה סרט סביר,אפילו עם כזה תסריט אידיוטי. CGI נורמאלי וקרבות שניתן להבין בהם מה לעזאזל קורה (שני דברים שמייקל ביי לא השכיל ליצור) היו מספיקים להרבה מאלה שהתאכזבו מ'רובוטריקים'.
ולגבי התסריטים המחורבנים, זה לא שהוא איזה קדוש מעונה שנוחתים עליו תסריטים מרושעים מהשמיים ומכריחים אותו לעשות מהם סרטים.
ה-CGI דווקא היה מצוין.
בטח התכוונת לעיצוב של הרובוטים.
גם העיצוב של הרובוטים טוב וגם ה-CGI.
הבעיה עם הרובוטריקים היא שביי ביים את הסרט בכזאת צורה שאי אפשר להבדיל בין הרובוטים כאשר הם מתכסחים והכל נראה כמו קשקוש אחד גדול על המסך.
אנשי האפקטים עשו את עבודתם נאמנה, האשם הוא מייקל ביי שלא ידע לתת להם הוראות ולחסוט מהם את המיטב.
העיצוב של אופטימוס פריים היה טוב, לדעתי.
למרות שהשפתיים שלו קצת הרסו .
שאר הרובוטים לעומת זאת, נראו כמו חתיכות אשפה מהלכות.
ככה זה כשהסרט השני שאתה עושה נחשב ליצירת מופת.
אחריו, כל סרט שתעשה יהיה יותר גרוע מהשני.
אבל הראשון יותר טוב...
מקסים, איך שהצלחת לקחת את העמדה
הכי קונצנזואלית ולמשוח אותה בארשת אנטי-ממסדית-נון-קונפורמיסטית. בחיי שצריך שם בשביל הדברים האלה.
אממ
הייתי מסכים איתך אם היה מדובר בבמאי עם ייבול של עשרה סרטים ומעלה (רידלי סקוט, שבזכות יצירות כגון בלייד ראנר, הנוסע השמיני ובלאק הוק דאון נחשב לכישרון למרות כשלונות קשים ביותר כגון שנה מופלאה וים של חברים).
אבל…מכיוון שהבנאדם ניצח על 6 סרטים בלבד, מתוכם שניים נפלאים-אני עדיין מעריץ אותו, וארוץ לראות כל סרט שייצא שלו.
גם לדעתי הוא יצר שני סרטים נפלאים (ולא צריך להיות גאון בשביל לנחש על אילו שני סרטים אני מדבר), שני סרטים מגניבים למדיי (קילבילים), סרט אחד לא רע, ושסרטו האחרון היה (לדעתי לפחות) מחריד למדיי.
עם זאת, בזכות קול אישי בולט במיוחד, הוא עדיין משאיר בי תקווה שהוא עוד יבריק בעתיד.
מעניין,
לגבי רידלי סקוט, בעיניי בלאק הוק דאון היה שיעמום טוטאלי, בעוד שאת ים של חברים די אהבתי. איש איש וטעמו…