קירסטן דאנסט תהיה, יש לקוות, חייכנית פחות מהרגיל כשתצעד לגרדום בתפקיד מארי אנטואנט ("תאכלו עוגות"), בסרט שתביים סופיה קופולה ('אבודים בטוקיו'). הסכיתו! שומעים? זהו הד צעדיו של אוסקר. |
12.08.2004
|
יומית
קירסטן דאנסט תהיה, יש לקוות, חייכנית פחות מהרגיל כשתצעד לגרדום בתפקיד מארי אנטואנט ("תאכלו עוגות"), בסרט שתביים סופיה קופולה ('אבודים בטוקיו'). הסכיתו! שומעים? זהו הד צעדיו של אוסקר.
קירסטן דאנסט תהיה, יש לקוות, חייכנית פחות מהרגיל כשתצעד לגרדום בתפקיד מארי אנטואנט ("תאכלו עוגות"), בסרט שתביים סופיה קופולה ('אבודים בטוקיו'). הסכיתו! שומעים? זהו הד צעדיו של אוסקר.
ספוילר!
מארי אנטואנט הוצאה להורג בגיל 38.
מתוך הנחה שהסרט לא יתמקד רק בילדותה המאושרת, קירסטן היא לא קצת צעירה לתפקיד?
ספוילר!
אחרי שראיתי באנשי המזימות איך שהציגו את אליסון לוהמן בת ה24 בתור ילדה בת 14, אני לא חושב שתהיה למאפרים בעיה להעלות קצת את הגיל של קירסטן.
ובכלל, כל היומית הזו היא ספוילר. צריך להתחשב באנשים שלא למדו היסטוריה (ולא קוראים תקצירים של סרטים), ולא לגלות להם ישר את הסוף של הסרט!
אבל ברצינות.. מה הטעם להסריט מאורעות היסטוריים? במיוחד כשיש להם סוף רע. התוצאה היא כל כך צפוייה ומדכאת.
כי מקבלים על זה אוסקרים חופשי.
סטריפ קצר הממחיש את הנקודה הזאת...
http://www.reallifecomics.com/daily.php?strip_id=839
שאלה מצויינת
אתה מוזמן להפנות אותה לג'יימס קמרון.
טיטניק
באמת מאוד לא אהבתי את הסרט הזה. כנראה שלא מומלץ להתייעץ בי לפני שעושים סרטים..
ספוילר!
היא שחקה בראיון עם ערפד כשהייתה בת 12(?) וכבר אז היא שיחקה אישה בשנות השלושים לחייה.
הדמות נראית אותו דבר, אבל היא מגיעה לגיל שלושים
הדמות נראית אותו דבר, אבל היא מגיעה לגיל שלושים
בדיוק. תודה.
הדיון היה על מראה חיצוני, דומני
ספוילר!
נכון שהיא שיחקה אישה בת 30, אבל זה רק היה הנשמה שלה. מבחינה חיצונית היא לא השתנתה, אלא נשארה אותה הילדה קטנה, ולכן לא בוצעה אף עבודת איפור למען הפיכתה לבוגרת יותר. דרך אגב, המשחק שלה בראיון היה יוצא מין הכלל, במיחוד לילדה כלכך קטנה!!
ספוילר!
בדיוק, אז היום כשהיא הרבה יותר בוגרת פלוס איפור, אולי יצא מזה משהו מצוין.
(ואולי לא? )
בתור מישהי
שלומדת לאיטה להסתייג פחות ופחות מקירסטן דאנסט (תוך התעלמות מוחלטת מתפקידה ב"ספיידרמן", והתמקדות ב"חמש ילדות יפות") נראה לי שהסרט הזה דווקא דיי מבטיח. היא כן מסוגלת לעשות תפקידים קצת יותר רציניים, כשהיא רוצה. אפילו שעדיין נדמה לי שיש בה משהו ממש מוזר, ולא החלטתי עדיין אם זה מוזר טוב או מוזר רע.
נראה לי שדווקא יהיה מעניין לראות איך יתפרשו האירועים ההסטוריים הללו מנקודת מבטה של קופולה. עד עכשיו היא הצליחה רק לחדש.
ובקרוב תצטרכי להתאמץ יותר עם ההתעלמויות
שמעת על סרטה החדש "ווימבלדון"?
טוב, היא דווקא חמודה אבל הבנאליות עושה גזים בבטן…
http://www.apple.com/trailers/universal/wimbledon/
הם גנבו מהפרסומת של ''ברק''
"הלו, איז דיס וימבלדון?"
של 012-קווי זהב
מצד שני
יש לה תפקיד ממש טוב ב"שמש נצחית"
הדבר היחיד הראוי לציון
בקשר ל'ווימבלדון', הוא הפוסטר שלו, שמדגים דרכים חדשות להטעיית הצרכן האמריקאי. 'ווימבלדון', כמו שלא מאוד קשה להסיק משמו, עוסק בטניס, אבל מה לעשות והאמריקאי הממוצע מתעניין בטניס רק טיפה יותר מכפי שהוא מתעניין בכדורגל, שזה טיפה פחות מכפי שהוא מתעניין בתולדות גרוזיה במאה ה-17? מצלמים תמונת פוסטר שבה המחבט של קירסטן נראה בפרופיל מושלם, ומסתווה למחבט בייסבול. ואל תספרו לי שזה מקרי. אף אחד לא היה מצלם מחבט טניס במקרה בצורה מטשטשת-זהות כזאת. בייסבול, זה מעניין! זה מה שיביא את הקהל לקולנוע!
הפוסטר הזה, אני מניח
http://www.imdb.com/title/tt0360201/posters
פול בטאני בפוזה של רוצח סדרתי, קירסטן דאנסט מנסה להכין מעצמה פירה.
כן, אבל
רואים את זה טוב יותר בדף של הטריילר שפלאמבוינט קישר אליו.
זה פול בטאני?
לא הצלחתי לראות את הטריילר (אני לא יכולה להתקין קוויקטיים, דמיט!), אבל עיני מטעות אותי או שזה פול בטאני?
קודם כל: הוא לא קצת מבוגר בשבילה? (אפילו שהיא דיי מנוסה בזה: בראד פיט היה בן מאתיים שנה ב"ראיון עם ערפד").
שנית: זאת ירידה דיי רצנית בשבילו. הוא בדרך כלל בוחר בסרטים מעולים, ואם הסרט לא משהו, אז הוא מקבל תפקיד ומבצע אותו שלא מן העולם הזה. זה נראה כמו תפקיד… משעמם וחסר פואנטה למדיי.
אם אין לחם תאכלו עוגות
מישהו היה חייב לצטט את הקלישאה הזו מתישהו. אני גאה להיות המישהו הזה (האם יש צורך להוסיף אהרו"כ?). אנטואנט היתה מתוחכמת יחסית לתקופה ההיא, אין מה לומר.
לסופיה קופולה יש עוד הרבה מה ללמוד מאבא שלה הסמאח. אני לא צופה לסרט הזה יותר מדי (הפסימיות הזו נשענת על "אבודים בטוקיו" ו"חמש ילדות יפות"). אם מקבלים על סרטים כאלו אוסקרים, אני לא מבינה למה טרנטינו מתבכיין/ מצטער/ מוטרד שלא יקבל כזה פרס על קיל ביל שלו.
אם אין לחם תאכלו עוגות
הקלישאה מצוטטת כבר ביומית עצמה…
אם אין לחם תאכלו עוגות
מעניין באמת אם הסרט יפריך את השטות הזו, מאחר שמארי אף פעם לא אמרה משהו כזה. (למרות שהרבה יותר כיף, וקל, להאמין שהיא כן).
מכיוון שהסרט מן הסתם יתן את הצד שלה לסיפור,
היא לא תגיד את זה. מצד שני, לעשות סרט על דמות היסטורית בלי המשפט המזוהה איתה ביותר אי אפשר, לכן המשפט בטח יוזכר בסרט, אבל לא מפיה.
אני זוכר שראיתי סרט על פי.טי. בארנום ("כל דקה נולד פראייר") שנתקל באותה בעיה, ופתר אותה על ידי כך שהוא אמר "הם אומרים שאמרתי שכל דקה נולד פראייר. מעולם לא אמרתי דבר כזה". אני לא מתפלא אם קירסטן אנטואנט תאמר בסרט דבר דומה.
מכיוון שהסרט מן הסתם יתן את הצד שלה לסיפור,
די קל לעשות את זה, באמת – המשפט אכן יוחס לה בתקופה כדי להשמיץ אותה, כאילו שהיא לא הייתה די מושמצת גם בלעדיו. אולי אפילו יעשו כאן צדק היסטורי.
אם אין לחם תאכלו קרקרים
ומי שיצא לשטח מבין (למרות שאחרי זה יציאות זה באמת בעיה)
בכל מקרה הרשימו את חבריכם במסיבות קוקטייל וערבי כיתה:
http://www.straightdope.com/classics/a2_334.html
לא מתלב מקירסטין ומסופיה.
הסרט האחרון של סופיה, אבודים בטוקיו, היה כה גרוע וחסר טעם.
נקווה לטוב.
לדעתי יש כאן פוטנציאל לסרט מעולה.
ואני אפילו לא חסיד של סופיה קופולה, לא אהבתי את "אבודים בטוקיו" במיוחד.
את "חמש ילדות יפות" אהבתי הרבה יותר, גם אם לא חשבתי שהוא מופתי. ובשניהם היתה את אותה בעיה.
סופיה קופולה, היא במאית גדולה. עם חזון ויזואלי ולירי נהדר. עם רעיונות נכונים ומקוריים, עם פרספקטיבה מעניינת על המציאות, ועם הבנה מצוינת של הנפש האנושית.
מה שאין לקופולה, זה את היכולת לתת רצף של סיפור מעניין. הדיאלוגים שלה אמנם שנונים, אבל לא מספיק בשביל לשמור על מתח בסרט. באבודים בטוקיו, יש רעיון, אבל כלום לא קורה. וגם בחמש ילדות יפות, קיים במידה מסוימת אותו סיממפטום.
ולכן, הסרט הזה, זה בדיוק מה שהיא צריכה. מהסיבה הפשוטה שבסרט הזה, היא לא יכולה רק לעשות דיאלוגים, היא חייבת גם לעשות תרחישים, היא חייבת שמשהו יקרה על המסך. מדובר בכל זאת בתקופה של דם ודמעות. ולכן, לדעתי לפחות. מדובר במבחן גדול מאד בשביל קופולה. אם היא תשכיל לנצל את האיכויות הרבות שיש לה, גם בסרט עם קצב מהיר יותר, מאשר הסרטים הרגילים שלה. יכולה להיווצר כאן יצירת מופת.
לדעתי יש כאן פוטנציאל לסרט מעולה.
שיהיה לה בהצלחה.
בהחלט אראה
מאז ומעולם הייתי מעריץ של דאנסט, הכל מהמשחק הגאוני שלה בראיון עם ערפד ועד לשמש נצחית המעולה (איך אפשר לשכוח את קטע הג'וינט המעולה שלה?). את אבודים בטוקיו לא ראיתי עדיין, אבל את חמש ילדות ראיתי ומאוד אהבתי. אני בכלל אוהב סרטים רציניים, מדכאים ודרמטיים, וסרטים היסטוריים אני גם מחבב למדי (למרות שכל האפוסים האלה מתחילילם להמעס- טרויה, אלכסנדר [לא ממש שונה], המלך ארתור. נחמד והכל אבל כמה??). זה בטח יהיה נחמד. לאו דווקא להיט אבל שווה צפייה.
בהחלט אראה
תן לי לנחש שבניגוד למלך ארתור ולטרויה – קטעי לחימה מרהיבים לא נראה כאן.
יותר 'אליזבת' מכל דבר אחר, לדעתי
ג'יסון שוורצמן
ג'יסון שוורצמן יגלם את המלך לואי ה-16. זאת אומרת שאולי צפויות לו אי אלו סצנות אינטימיות עם קירסטן דאנסט.
או במילים אחרות, It's good to be the king.
ואם זה לא היה ג'ייסון שוורצמן
אז לא היו צפויות סצינות כאלה?
ואם זה לא היה ג'ייסון שוורצמן
אני חושב שההדגשה הייתה בגלל שכמעט תמיד הוא משחק דמויות גיקיות במיוחד.
ההדגשה הייתה על הציטוט באנגלית
אגב ג'ייסון שוורצמן
מוזר שבשום מקום בכתבה לא הוזכר שג'ייסון הוא בן דוד של סופיה. או שפיספסתי?
בסופו של דבר, כולם בני דודים של סופיה
מה זה קשור?
אצלה במשפחה אין פרוטקציות.
10 חודשים לפני הבכורה
(אם לא ידחו אותה כדי לשפר את הסיכויים לאוסקר), מגיע הטריילר הבא:
http://movies.aol.com/movie_exclusive_marie_antoinette_trailer
הפסקול… מפתיע.
וגם הטון מפתיע.
מסתבר שטעיתי כשחשבתי שקירסטן תהיה חייכנית פחות.
זה אומר שהסוף הקצת פחות עליז אמור להיות מפתיע?
אכן. לאורך רוב הצפייה בטריילר תהיתי אם מונטי פייתון לא החליטו
להתאחד ולצרף לשורותיהם את דאנסט.
אם זה מונטי-פייתוני, אני לא אהיה כל כך מופתעת.
אחרי "ולמונט" ו"Quills" (איך שלא קראו לו בעברית, ההוא עם המרקיז דה סאד וקייט ווינסלט), כמעט שוכנעתי שאם זה צרפתי ותקופתי, זה חייב להיות מוקצן, קופצני ולכיוון הפארסה. ורע.
לא שאפשר לדעת משהו על בסיס הטריילר הזה, כמובן. אבל אם.
קומדייה רומנטית בתקופה קדומה?
10 חודשים לפני הבכורה
למה לא עובד לי..?
דובר כאן על זה?
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/marieantoinette/
כי אם כן, אני לא קונה את זה.
כן, זה אותו הדבר.
לא קונה מבחינת מה?
בעיקר, קירסטן.
אני לא יודע עם זה המראה המחוייך שציינת, או פשוט היא בכלליות, אבל בתור אנטטואנט אני לא חושב שהיא מאוד אמינה.