2011 לא נראית כמו שנה טובה לאנימציה, לפחות לא מהאולפנים הגדולים, שמעסיקים את עצמם בהמשכונים. פיקסאר מוציאים את "מכוניות 2" – בזבוז משווע של משאבים שהיו יכולים להיות מנוצלים כדי ליצור סרט של פיקסאר שאינו "מכוניות 2". בינתיים, דרימוורקס, שאצלם המשכונים הם השיגרה מוציאים שני סרטי המשך/ספין אוף, כדי למשוך זמן עד "מדגסקר 3" ו"הדרקון הראשון שלי 2". היום החברה שחררה, בצמוד ל"רנגו" (שאינו סרט של דרימוורקס, אבל מה זה משנה) שני טריילרים חדשים ליבול השנתי שלה, וקשה לומר שיצאתי מגדרי מרוב התלהבות לגבי אף אחד מהם.
הראשון הוא טריילר מלא ל"קונג פו פנדה 2", אחרי שכבר שוחררו טיזרים. ועדיין, זה נראה בדיוק כמו "קונג פו פנדה" הראשון. אם סרט ההמשך מחדש משהו, הטריילר מסתיר את זה היטב.
דרימווקס קצת רימו כשהבטיחו ש"שרק לנצח" יהיה הסרט האחרון של שרק. זה אולי נכון, אבל זה לא יפריע להם להוציא ספין-אוף בכיכובו של החתול במגפיים. זה נשמע כמו רעיון נפלא. ב-2004. הטיזר הזה גורם לסרט להיראות מאוס ומיותר אפילו יותר מ"שרק 5".
אגב, אזהרה: בחודש הבא אמור לצאת בארץ סרט אנימציה בשם "החתול במגפיים – הסיפור האמיתי". למרות שהחתול נראה בדיוק אותו הדבר, ולא במקרה, זה לא הסרט של דרימוורקס אלא חיקוי, שהמטרה שלו היא לגרום לכם לעשות את הטעות הזאת. אם ספרתי נכון, זאת העתקה של ספין-אוף של המשך של פארודיה. האנשים שעשו את זה בטח נורא גאים בעצמם.
רנגו עושה רושם טוב בסך הכל
ואם פיקסאר הוכיחו משהו עם toy story זה שהם משתפרים מהמשכון להמשכון – אז אולי גם ל-Cars יש עוד תקווה (אני מודה שזה הסרט היחיד של פיקסאר שלא ראיתי). אגב – מישהו יודע למה דווקא לסרט הכי כושל של פיקסאר (קופתית וביקורתית) החליטו לעשות המשך? הניחוש שלי הוא שמדובר בסרט שאולי לא הצליח בקופות, אבל מאוד הצליח במרצ'נדייזינג (אני עדיין נתקל בצעצועי cars פה ושם) – מישהו יודע על סיבה נוספת?
זאת בדיוק הסיבה.
(ל"ת)
אוי, זה ממש לא סימן טוב.
למרות שגם המיסחור האדיר של toy story לא מנע ממנה להיות סדרה מופתית. בכל זאת, עם נתוני הפתיחה של הסרט הראשון, יש סיכוי טוב ש-Cars 2 יהיה לא יותר מסרט בינוני פלוס – חבל, בהתחשב בעובדה שפיקסאר נמצאים בשיא האומנותי שלהם בשנים האחרונות.
גם ל"מפלצות בע"מ" הולך להיות המשך
חוץ מזה, לדעתי דווקא סדרת Toy Story דווקא הידרדרה מסרט לסרט, למרות שהסרט השלישי לא גרוע בעיני אלא סתם חביב ודי מיותר (אבל עדיין יותר טוב מ"למעלה" שהוא סרט אוברייטד בטירוף).
למעלה הוא הסרט הכי טוב שלהם
הוא מצחיק, עצוב ומותח
הוא מדבר על אהבה, חלומות לא מוגשמים, מוות, הצימעון האנושי לכסף(כרישי הנדל"ן),
על יחס בין הורים לילדים (של ראסל וגם של קווין), על הארצה של דמות ועפילו על שילטונות דיקטטורים (הכלבים)
ואת כל זה פיט דוקטר סיפר בצורה כמעט חלקה וכל כך מרגשת
יכול להיות שהוא דיברעל כל זה
אבל בשורה התחתונה הוא פשוט לא היה טוב מספיק, במיוחד בהתחשב בכל הסופרלטיבים שהוא קיבל. חוץ מזה, לדעתי הסרט שיזכר כיצירת המופת של פיקסר וגם ישתמר הכי טוב עם הזמן הוא "רטטוי".
מסכים לגמרי עם השורה האחרונה
אני לא יודע אם רטטוי יזכר אצל כולם כיצירת המופת של פיקסאר, אבל הוא בהחלט הסרט של פיקסאר שאני הכי אוהב. רק לאחרונה הבנתי את זה, אחרי צפייה או שתיים נוספות.
אני מסוגל לצפות בו מספר רב של פעמים מבלי שהוא יתחיל לייגע או לשעמם, מבחן שוול-אי (שאני מאוד אוהב) לא עמד בו.
בטעות כתבתם רטטוי
במקום משפחת סופר על. לא נורא, אני סולח לכם.
משפחת סופר על זו דרך מעניינת לאיית וול-אי...
(ל"ת)
מעניין שאת בוחרת לכנות את 'צעצוע של סיפור'
דווקא בשם 'וול-אי' [שזו, אגב, גם מילה נרדפת לאוברייטד].
Toy Story 2 was OK
(ל"ת)
פה כל אחד רושם
איזה סרט של פיקסאר הוא הכי אוהב, ובעצם מוכיח שהמונח "יצירת המופת הכי גדולה של פיקסאר" הוא מאוד סובייקטיבי
מעיין שבחרת לאיית את המשפט
"הסרט שאני אוהב הוא הסרט הכי טוב" כ- "המונח 'יצירת המופת הכי גדולה של פיקסאר' הוא מאוד סובייקטיבי"
אני חושב
שהגיע הזמן לעוד סקר פיקסאר כדי שנוכל לריב כמו שצריך.
רד פיש, אתה שומע?
צודק לריך עוד סקר פיקסאר דחוף
רד פיש רגע לפני מכוניות 2 היגיע הזמן לעוד סקר
אני ישאר עם למעלה
מהסקר הקודם
נוסף רק צעצוע של סיפור 3, שאמנם יכול לחולל מהפך כלשהו, אבל סרט אחד לא מצדיק לעשות עוד פעם ממש את אותו סקר.
אפשר גם להמשיך להתווכח בסקר הקיים. (רק שכל עוד ויכוח ישאר ברמת ה- "x הוא הסרט הכי טוב. לא נכון! y הוא הסרט הכי טוב", הוויכוח יהיה דיי משעמם..)
זה יכול להיות אובייקטיבי איכשהו?
(ל"ת)
הטריילר לחתול במגפיים נראה כמו פארודיה על עצמו
(ל"ת)
הפלאשבק הביזארי של היום:
הקול של דסטין הופמן בטריילר הזכיר לי את הדיבוב של אורסון וולס ב-"רובוטריקים: הסרט" (המצויר).
ונכון, הטריילר לא משהו (אם כי הבדיחה עם הדרקון היתה מוצלחת), אבל גם הטריילרים ל-"קונג-פו פנדה" הקודם היו לא-משהו. הסרט הזה מעניין מבחינה אחרת – זה סרט האנימציה הממוחשבת הראשון, מאז שהגל הזה התחיל, שמבוים על ידי אשה.
האמת, אני לא יודע למה זה מעניין
זה נכון שעדיין יש מספר זעיר יחסית של במאיות נשים, גם אחרי שקתרין ביגלו סגרה את הפינה של האוסקר בשנה שעברה. אבל אין שום דבר ראוי לציון מיוחד בסרט רק משום שביימה אותו אישה. אין שום הבדל יסודי בין סרטים של במאיות לסרטים של במאים. ג'ניפר יו היא לא סתם "אישה", היא בנאדם, והסרט שהיא תביים ייראה שונה מכפי שהיה מביים אותו כל אדם אחר. מה זה משנה איזה סוג של צנרת יש לה?
חוץ מזה, גם בתור ציון דרך היסטורי זה לא משהו – ויקי ג'נסן כבר השתתפה בבימוי "שרק" הראשון ו"תפוס ת'כריש".
על נושא ה-"אין שום הבדל" יש מבקרים וחוקרים (ומבקרות
וחוקרות) שלא ממש יסכימו איתך. ברור לי ש-"קונג פו פנדה 2" הוא לא סרט של ג'יין צ'מפיון (נגיד) שמביא איזו אג'נדה נשית לעולם האנימציה הממוחשבת, כי זה בכל זאת סרט שמגיע מתהליך-הפקה מאוד מסחרי. מצד שני, הרבה מבקרים וחוקרים (ומבקרות וחוקרות) טענו שדווקא בתהליך הזה, כשלבמאי/ת של הסרט יש שליטה מעטה יחסית על סוג הסרט שנעשה, יש לו/לה הזדמנות להפגין טאץ' אישי יותר בערוצים החזותיים של העבודה על הסרט עצמו.
אז מה הולך להיות שונה ב-"קונג פו פנדה 2" לעומת הסרט הראשון? יכול להיות שכלום. אבל יכול להיות, סתם לדוגמה, שהסרט יתן לדמות של הנמרה ("טיגריס" כמו שהתעקשו לקרוא לה בתרגום של הסרט הקודם) קצת יותר זמן מסך ואולי פוזות קצת אחרות מהמע(ו)צבנת-תמידית שהיא היתה בסרט הקודם. אני באמת לא יודע. בכל מקרה, יהיה מעניין לבדוק.
לגבי ויקי ג'נסן – נכון.
ניטפוק קטנטן
היא באמת טיגריס ולא נמרה… (פסים – טיגריס, חברבורות – נמר). כנראה למתרגם יש ניסיון עם סרטי טבע, או פשוט זה שם הדמות בדיאלוג שסיפקה החברה למתרגמים.
ולגופו של סרט (וטריילר) – הראשון לא עורר בי שביב של עניין, והטריילר הזה לא הזיז שריר אחד בפניי. ממש סתם. (והחתול במגפיים הוביל להודעת שגיאה משום מה).
ניטפוק עוד יותר קטן
טיגריס – Tiger – החתול הגדול הכי גדול
נמר – Leopard – החתול הגדול הכי קטן.
מה שמלמדים אותנו בתור ילדים שהוא נמר הוא טיגריס
גדול החתולים הגדולים הוא כמובן הלייגר.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%92%D7%A8
בזהירות עם תגובות כאלה.
לא סתם עשית לי סלט בראש מכל מונחי הילדות, תוסיף על כל זה את שלל ציטוטי Beware of the leopard ו-Release the tiger שעוררת והמוח שלי הופך למקום מאוד מבלבל להסתובב בו.
למרות שהוא לא מחדש, הטריילר של פנדה 2 גרם לי לצחוק בקטעים מסויימים – דווקא יכול להיות נחמד…
לגבי החתול – טוב נו… לא בועטים במישהו כשהוא כבר מדמם על הרצפה
עוד מאותו הדבר זה לא בהכרח גרוע...
אני נהניתי מפנדה 1 והטריילר משאיר רושם ש-2 יהיה המשך ראוי.
מעניין שהם אפילו השאירו את רשימת השחקני המשנה (אני מתכוון לקולות המדובבים) ואפילו הוסיפו עליהם, למרות שב-1 היה להם בערך 15 מילים להגיד וגם אלו לא ממש הביעו משהו.
עוד מאותו הדבר
לא, זה לא בהכרח גרוע. אבל זו בעיה, ודרימוורקס עצמם הם ההוכחה הכי טובה לכך. הם האולפן הכי תאב-סיקוולים שיש, בוודאי בתחום האנימציה, והם נראים מאוד מרוצים משיטת ה"עוד מאותו הדבר". "שרק" הראשון היה סרט מבריק. הגישה שלו היתה מקורית לגמרי לזמנו, הוא היה נורא מצחיק והיו בו דמויות נהדרות. אז בעקבות ההצלחה, דרימוורקס עשו אותו שוב, ושוב, ושוב. בפעם השניה זה עוד היה מצחיק, בפעם השלישית זה היה מאוס, בפעם הרביעית אף אחד לא הלך לראות את זה אם הילדים לא הכריחו אותו. וזה לא שהסרטים האלה היו גרועים – מהרבה בחינות "שרק 4" הוא סרט טוב בדיוק כמו "שרק 1", אבל הוא כבר מאוד לא מקורי, והדמויות שסירבו להתפתח או להשתנות מיצו את עצמן מזמן. ולפי כל הסימנים כרגע, דרימוורקס לא למדו שום דבר והם הולכים להעביר את "קונג פו פנדה" את אותו הטיפול: לעשות שורת המשכים זהים עד שלכולם יימאס.
אז נכון, יש דברים הרבה יותר גרועים מעוד "קונג פו פנדה" בלי חידושים. אבל העובדה שהוא נראה בדיוק כמו הסרט הראשון מדאיגה. (ומילא פנדה, אבל אם הם יעשו את זה ל"הדרקון הראשון שלי" אני אכעס).
עוד מאותו הדבר יהיה נהדר - אבל זה לא יקרה
'קונג פו פנדה' היה סרט נהדר בגלל שלושה דברים: סצנות אקשן, הומור וקונפליקטים/התפתחות של הדמויות (פו ושיפו).
לפי הטריילר, בסרט השני יהיו רק שניים משלושת אלו, וזה מבשר רעות. הם יכולים לפצות על זה בהכנסת גורם חדש, למשל עלילה מוצלחת (שהיא ממש לא הסיבה לראות את הסרט הראשון), אבל נדמה לי שבמקום זה הם הלכו בדרך הקלה ובסך הכל זרקו לקלחת אויב חזק חדש. וזה לא יהיה מספיק.
אל תחשוב שזה הולך להשתנות.
קצנברג אמר שהוא מתכנן לפחות ארבעה סרטים ל"דרקון הראשון שלי" ול"קונג פו פנדה".
לא מבין את הגישה הזו, אפילו הם צריכים להבין שאחרי סרט שלישי, אם אין שום חידושים או התפתחויות מעניינות (כמו בסרטי "הארי פוטר") לאף אחד כבר לא יהיה אכפת ואף אחד לא יבוא.
אני חושב שאני מבין את מקור הבעיה ואת ההשוואה לפיקסאר. זה לא רק העניין שהם רוצים סיקוולים, זו גם ההתעקשות שלהם לא לפתח אוטורים. כל סרט שלהם מבוים על ידי במאי אחד או שניים, לרוב לא מאוד מוכשרים או לפחות לא בעלי ייחוד כלשהו, ואחר כך הם זורקים אותם ומביאים במאים אחרים לסרט ההמשך, בטח כדי שעלות הסרט לא תעלה כי הרי להשאיר את אותם במאים אומר להעלות להם את השכר.
זו בעיה די רצינית.
עד עכשיו הסרטים היחידים שלהם שראיתי בהם איזשהו סוג של ייחוד היו "שרק" הראשון, "קונג פו פנדה" ו"הדרקון הראשון שלי".
ולהחליף את הבמאים לכל הסרטים האלה ולתת להם פשוט להעתיק את הנוסחה של קודמיהם היתה החלטה מאוד לא חכמה. כי ככה באמת אין שום סיכוי לשום התפתחות רצינית ועניין.
זו מחשבה של אולפן גרידי, וזה בדיוק מה שמבדיל בינם לבין פיקסאר והסיבה למה הם לעולם לא יתעלו עליהם.
לפחות בקשר ל"הדרקון הראשון שלי", יש תקווה
מראש זה היה הסרט הכי לא דרימוורקסי של דרימוורקס, והוא אמנם לא חמק מסיקווליזציה, אבל לפחות הבמאי של סרט ההמשך הוא דין דבלואה, אחד משני הבמאים של הסרט המקורי.
הדרקון הסרט הכי פחות טוב של דרימוורקס
נכון אין בו את האופי של דרימוורקס אבל אין בו גם שום דבר אחר
בטח שלא פקסאריות
אני מאוד לא מסכים איתך.
(ל"ת)
אני קצת מסכימה איתו
צפיתי בדרקון הראשון לפני שבוע, ובאמת שאני לא מבינה את ההתלהבות. בסדר, זה סרט טוב יותר מסיקוולי שרק או מהסרטים הרגילים של דרימוורקס (למרות שבמקרה השני אני מסתמכת על ביקורות והלך רוח כללי – לא צפיתי בסרטים של דרימוורקס חוץ משרק 1-3), אבל לא כזה טוב. הוא דחוס מדי בעלילה, הדמויות שבלוניות, והסוף מקושקש מרוב מאמצים לקשור יחד חצי תריסר קוי עלילה ותמות. קטעי הטיסה מאוד כיפיים, וסך הכל הסרט חביב, אבל ההשתפכות ממנו לגמרי לא מובנת לי.
רק לא זה!
יהרסו את קונג פו פנדה!?
איום ונורא :P
אני לא מבין מה ההתלהבות מדרימוורקס…… זה פיקסאר בלי חוש יצירתיות…..
אז זהו
בזמן אמת מאוד נהניתי מהסרט הראשון ודי נהניתי גם מהסרט השני. אבל הסרט השלישי היה כל כך גרוע בעיני עד שלא רק שאין לי עניין לראות את הסרט רביעי, הוא גם גרם לי להעריך מחדש את שני הסרטים הראשונים. והסתבר לי שהם לא משהו. אני חושב ש"שרק" הוא בדיוק מהסרטים האלה שהתאימו לתקופה מסוימת והיו מאוד מרגשים לשעתם אבל הם פשוט לא עוברים את מבחן הזמן. בנוסף, יש משהו מאוד מרושע בסרט הזה, ולא במובן הטוב. מל ברוקס אמר פעם שאם יוצרים פרודיה אז צריך לאהוב את מה שצוחקים עליו. אבל "שרק" פשוט שונא את מה שהוא צוחק עליו (סרטי דיסני). גם החתרנות שיוחסה בזמנו ל"שרק" על הצורה שבה הוא עשה צחוק מהמסחרה של דיסני היא לא יותר מעבודה בעיניים. כי לא רק שמותג "שרק" מוסחר בצורה שאף סרט של דיסני לא הגיע אליה, גם, בניגוד לסרטי דיסני הקלאסיים, אין לו ערך מוסף מעבר למסחרה (חוץ מרפרנסים לתרבות הפופ שלא עברו את מבחן הזמן).
מסכימה עם כל מילה
הנוסטלגיה צ'יק תיארה את זה בצורה מקיפה מאוד בשתי סקירות שעשתה על היריבות בין דיסני לדרימוורקס. הנה החלק השני, שבו היא מתייחסת בהרחבה לשרק בדיוק בנקודות שהעלית פה (ולהבדלים בתוכן של הסרטים באופן כללי) – חייבת להוסיף שממש לא חשבתי על זה ככה, אבל בשנייה ששמעתי אותה קלטתי בבת אחת שזה נכון:
http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thedudette/nostalgia-chick/29147-nchick-dreamworks-vs-disney-dualing
ולמי שמעוניין הנה החלק הראשון של הסקירה, שמתמקד יותר בצורת השיווק השונה של החברות ועל המקום שהיה ל-WB כיריבה הגדולים של דיסני בעבר, ופשוט מאוד מעניין:
http://thatguywiththeglasses.com/videolinks/thedudette/nostalgia-chick/29052-dreamworks-vs-disney-rise-of-the-eyebrow
איזה קטע
לפני כמה זמן העליתי קישור בהודעה שלי פה לחלק הראשון אבל באמת לא הייתי מודע לחלק השני ולזה שהיא התייחסה בדיוק לאותו ציטוט שאני התייחסתי אליו. זה רק מחזק את הטענה שלי בקשר ל"שרק". תודה!
איזה מצחיקה היא יא אללה
והיא ממש צודקת לגבי "תפוס ת'כריש".
No! Not the WillSmithFish!!!
(ל"ת)
מוסחר, כן; אבל בצורה שדיסני בהחלט הגיעו אליה
עם כל הכבוד למיסחור של שרק, דיסני יכולים ללמד פחות או יותר כל אחד בעולם שיעור במיסחור. מה שהם עשו ל'פו הדוב' ולכל סדרת הנסיכות שלהם (ובעצם, לכל מותג שהם הצליחו לייצר) הוא פשוט אות ומופת לתאוות בצע.
הדרקון הראשון שלי
כתבתי את זה בעוד מקום אבל אני חייב להגיד שמתכננים לעשות (לפחות) עוד 2 סרטי הדרקון הראשון שלי :
(בלי להזכיר את קונג פו פנדה 6 ומדגסקר 4)
http://www.darkhorizons.com/news/18868
'How to Train Your Dragon' is at least three: maybe more, but we know there are a least three chapters to that story. There are actually eight books
לא יודע עם שמת לב , אבל בסוף הם מדגישים את זה שיש 8 ספרים זה בטוח אומר משהו לדעתי .
אולי די כבר עם התלת מימד!!
ומדאיג אותי שיוצא "הדרקון הראשון שלי 2". יש לי הרגשה זה רק יוריד את הסרט הראשון.
מחדש או לא, הטריילר של "קונג פו פנדה 2" היה מצחיק.
מאוד מצחיק אפילו, ובקשר לחתול במגפיים, עדיף לחכות לטריילר אמיתי לפני שמחליטים, לא? הטיזר דווקא לא רע אבל זה רק טיזר והרעיון של לעשות סרט על סיפורו המקורי של החתול במגפיים (שהקשר היחידי שיש לו לשרק הוא העיצוב ואנטוניו בנדרס) נשמע מאוד מעניין.
באמת? אותי הצחיקה רק בדיחה אחת שם.
וגם זה רק בגלל שאנחנו חולקים את אותה הגישה כלפי מדרגות…
אותי הצחיק לדמיין את החתול בסוף,
עומד על הסוס ואומר i'm on a horse.
LOL
(ל"ת)
רנגו הוא באמת לא סרט של דרימוורקס
הוא סרט של פאראמונט, שמפיצים את הסרטים של דרימוורקס.
נראה נחמד
מאוד נהניתי מ"קונג פו פנדה" הראשון.
לגבי "רנגו"- לא ממש ציפיתי לו אבל לאחרונה קראתי עליו כבר כמה ביקורות חיוביות.
הלו"ז של סרטי דרימוורקס לשנים הבאות פורסם
מתברר שאחרי מתקפת הסיקוולים הנוכחית הם דווקא יוציאו לא מעט סרטים מקוריים.
מאי 2011: קונג פו פנדה 2
נובמבר 2011: החתול במגפיים
יוני 2012: מדגסקר 3
נובמבר 2012: Rise of the Guardians – סרט על צוות של מיתוסים, בינהם סנטה קלאוס, פיית השיניים וארנב הפסחא.
מרץ 2013: The Croods
יוני 2013: Turbo (פעם ראשונה שאני שומע על זה: סיפורו של החילזון המהיר בעולם)
נובמבר 2013: Me and My Shadow
מרץ 2014: Mr. Peabody and Sherman
יוני 2014: הדרקון הראשון שלי 2
תלוי למה אתה קורא "מקורי"
Rise of the Guardians, The Croods, ואם אני לא טועה גם Me and My Shadow מבוססים כולם על ספרים.
ואני חושב ש-Mr. Peabody and Sherman מבוסס על סדרה מצוירת ישנה.
התכוונתי ל"מקורי" במובן "לא סרט המשך/ספין-אוף" בלבד.
(ל"ת)
פיטר סארטה מסלאש פילם ראה את החלק הראשון של הסרטים
ולמרבה ההפתעה (לפחות שלו, לא שלי. וכבר הסברתי פה באחת התגובות למה) הוא התאכזב ממה שראה מ"קונג פו פנדה 2".
ועוד יותר למרבה ההפתעה, הוא מאוד אהב את מה שראה מ"החתול במגפיים".
http://www.slashfilm.com/early-buzz-kung-fu-panda-2-puss-boots/