פעם היה סדר בעולם.
הבלוקבאסטרים חסרי-השכל
היו יוצאים בקיץ והסרטים
האיכותיים שזוכים באוסקר
היו יוצאים בחורף, ביחד עם
כל הדברים שלא נמצאו ראויים
להפצה בקיץ (ובתרגום לעברית:
הסרטים שאסור לגעת בהם אפילו עם מקל). חוץ מזה, פעם האחים כהן ביימו סרטים קטנים ואזוטריים, סרטי-ימאים נחשבו להשקעה בטוחה עבור אולפן שרוצה להפסיד כסף לצורכי מס, וסרטי המשך היו דבר שמתחילים לדבר עליו רק אחרי שהסרט המקורי יוצא לאקרנים. אחחח, הימים ההם. אבל אותם ימים היו ואינם עוד.
בעולם שבו במאים זוכי-אוסקר מיד מקבלים הצעה לביים את סרט הסופר-גיבורים הבא, כששוברי קופות מדלגים בקלילות מהדוחק"ו לרשימת המועמדים לאוסקר, וכשהתסריטאי של 'באטמן ורובין' זוכה באוסקר כאילו כלום לא קרה, אפשר לחשוף את האמת המרה: זה הכל עבודה בעיניים.
כן, כן, שמעתם נכון. לאף אחד בהוליווד לא אכפת מהאוסקר, וגם הכסף שהסרטים מכניסים לא מעניין אף אחד באולפנים (הם תורמים את כולו לילדים רעבים באפריקה). כל מה שהולך בהוליווד הוא בעצם מסך-עשן למטרה האמיתית: קריירה פוליטית של האנשים שעובדים שם. כמו שאצלנו בישראל הדרך הכי קצרה לכנסת עוברת בצה"ל, בארה"ב עבודה בסרטים מביאה אנשים למשרות בכירות. ואם אתם לא מאמינים, אתם מוזמנים לצפות ב-'שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות', תשדיר הבחירות של ארנולד שוורצנגר למועמדותו לתפקיד מושל קליפורניה.
אם כן, 'עין הדג' מביא לכם, בחשיפה בלעדית, את השמות החמים של החורף הנוכחי בהוליווד, שהם גם דור המנהיגים הבא בארה"ב. גזרו ושמרו!
כשנפוליאון יכבוש את עכו
אפוסים היסטוריים זה טוב, גילו האולפנים, גם לכיס וגם לאוסקר, ומאז ההצלחה המסחררת של 'גלדיאטור', שהצליח להשיג דאבל – גם בלוקבאסטר גדול וגם סרט עטור אוסקרים – הם עסוקים במרץ בניסיון לשבט הצלחה זו. בחורף הנוכחי הם הלכו על בטוח: אפוס היסטורי שנכתב על ידי התסריטאי של 'גלדיאטור', אפוס היסטורי עם הכוכב של 'גלאדיאטור', אפוס היסטורי שאמור-היה-להיות-בו הכוכב של 'גלדיאטור', ועוד כמה שהקשר שלהם ל'גלדיאטור' לא מתעלה מעבר לנערת מים משותפת.
הסמוראי האחרון: טום קרוז מגלם את אחד מקציני הצבא האמריקאי שהוזמנו ליפן לקראת סופה של המאה ה-19, כדי להפוך את צבאה לצבא מערבי-מודרני, שיחליף את צבא הסמוראים המסורתי של המדינה. בדרך הוא לומד משהו על ערכי הכבוד והמוסר של אותו צבא שהוא מסייע בפירוקו. אד זווייק, מפיק טלוויזיה מוערך ('שלושים ומשהו') שהפך לבמאי קולנוע לא-משהו ('המצור', 'רוחות של תשוקה') מביים. התסריט נכתב על ידי ג'ון לוגן, כאמור – התסריטאי של 'גלדיאטור', ועוד פליט מהסרט ההוא, ניק פאוול, אחראי לפעלולי הסיוף בסרט.
אלאמו: עוד פעם המאה ה-19. הסרט הזה היה אמור להיות ה-סרט הגדול של החורף. ראסל קרואו והבמאי רון הווארד היו אמורים לחזור לשתף בו פעולה אחרי 'נפלאות התבונה', והוא גם מבוסס על סיפור גבורה אמריקאי ידוע – עמידתם האמיצה של חיילים אמריקאים ספורים במבצר האלאמו כנגד המוני חיילים מכסיקנים. אבל אז דברים התחילו להתפקשש: הווארד וקרואו עזבו את הסרט, ובמקומם הוצנחו הבמאי האלמוני ג'ון לי הנקוק, ורשימת ליהוק שהתואר "תמוהה" הוא אנדרסטייטמנט עבורה: דניס קווייד (מתי הפעם האחרונה שמישהו ראה סרט בכיכובו, תזכירו לי?), ג'ייסון פאטריק (זוכרים את 'ספיד 2'? לא, לא חשבתי), ומארק בלוקאס (למי שאינו בקיא בנבכי התוכנית שאסור לדון בה כאן נסביר רק כי בקרב חלק חובביה הוא נחשב לשטן בהתגלמותו). הטריילר מצליח לדחוס כמות פנטסטית של קלישאות בפרק זמן אפסי, ואפשר לקוות רק שבילי-בוב ת'ורנטון לפחות יספק את הסחורה.
The Missing: ובכל זאת, רון הווארד וראסל קרואו נוכחים שניהם בחורף הזה – אבל בשני סרטים שונים. הסרט של הווארד הוא קצת פחות אקשן ויותר דרמה: טומי לי-ג'ונס מגלם אב שיוצא לחיפוש אחר הנכדה הנעדרת שלו, ביחד עם בתו, קייט בלאנשט, שיחסיו עמה מעורערים למדי. העסק מתרחש, איך לא, במאה ה-19.
הקצה הרחוק של העולם: אחרי ש-'הפיראטים מהקריביים' הוכיח שסרטי-ים יכולים לעשות כסף, יהיה מעניין לראות אם גם סרט רציני מהז'אנר מסוגל לזה. הסרט עוקב אחר מעללי הקפטן הנועז ג'ק אוברי (ראסל קרואו), מפקד בצי הוד-מלכותה בראשית המאה ה-19 (כמובן). המנהל מרדף סוער כנגד ספינה אחרת, של הצרפתים הרשעים. מבין כל הסרטים בקטגוריה הזו, הסרט הזה מתהדר בבמאי המוכשר מכולם – פיטר ווייר ('ללכת שבי אחריו', 'המופע של טרומן').
Cold Mountain: המאה ה-19, פעם אחרונה ודי. אנתוני מינגלה ('הפצוע האנגלי') מביים את ג'וד לאו בתפקיד חייל במלחמת האזרחים, היוצא למסע ארוך בחזרה אל אהובתו ניקול קידמן ופוגש המון טיפוסים צבעוניים בדרך.
סיכול ממוקד
גם סרטי אקשן לא-חסרים בחורף הנוכחי, וכצפוי הם בעלי גוון אפל יותר מזה של מקביליהם הקיציים. באופן מפתיע, מינון הכוכבים הגדולים שמופיע בהם הוא נמוך למדי. אם כן:
קו זמן: זוכרים את התקופה, לא-ממש מזמן זה היה, שבה כל ספר של מייקל קרייטון ('פארק היורה') היה נחשב חומר-גלם בטוח לשובר-קופות היסטרי, והזכויות עליו נקנו לפני שקרייטון אפילו הקליד אות אחת במעבד-התמלילים שלו? ובכן, התקופה הזו נגמרה, וקרייטון והאולפנים היו צריכים לעבוד קשה מאוד לפני שהם מצאו מישהו שיסכים לשבת בכסא הבמאי של הסרט הזה. ריצ'ארד דונר ('נשק קטלני') קיבל בסופו של דבר את הג'וב, והסרט, שלפי השמועות עבר עריכה וקיצוצים מאסיביים בדרך למסך הגדול, עוסק בחבורת סטודנטים לארכיאולוגיה שחוזרים למאה ה-14 כדי לאתר את הפרופסור שלהם, שהלך שם לאיבוד. בדרך הם צריכים להיזהר מהצרפתים הרשעים. פול ווקר ('מהיר ועצבני') ופרנסס או'קונור ('אינטליגנציה מלאכותית') מככבים.
Paycheck: ספריו של הפרנואיד המסומם פיליפ ק. דיק הופכים לסרטים עתירי-תקציב שמכניסים מיליונים – דבר כל כך מופרך לא עלה אפילו בדעתו של הפרנואיד המסומם פיליפ ק. דיק. בן אפלק מגלם מהנדס שעבד על פרויקט סודי. כל-כך סודי, עד שהבוסים שלו החליטו למחוק מזכרונו את הפרטים הנוגעים אליו. עכשיו הוא מנסה לגלות למה במקום כסף, הוא קיבל בתור תשלום על הפרויקט כמה חפצים חסרי-ערך למראית עין. כצפוי, הוא מסתבך. וגם אומה ת'ורמן והבמאי ג'ון וו ('עימות חזיתי') בסביבה.
להרוג את ביל: ועוד פעם אומה ת'ורמן, ביחד עם הקאמבק של הבמאי קוונטין טרנטינו, שעושה כאן מחווה לבמאים כמו ג'ון וו. סרט קונג-פו אמריקאי למהדרין, אודות רוצחת שכירה (ת'ורמן) שמתעוררת מתרדמת ויוצאת לסגור חשבון. גלריית השחקנים, כרגיל אצל טרנטינו, מסקרנת במיוחד וכוללת מלבד החשודים הרגילים (סמואל ל. ג'קסון ומייקל מדסן) גם את לוסי ליו, דאריל האנה (עוד קאמבק מבית המדרש של הבמאי?), וכמה שחקנים מז'אנר ה-"'אקשן באפס כסף" האהוב כל כך על הבמאי. הסרט מתהדר גם באיש-הפעלולים יואן וו-פינג ('מטריקס'), ובקטעי אנימציה של האולפן היפאני Production IG (יוצרי 'Ghost in the Shell'). חוץ מזה? 'להרוג את ביל' צולם כסרט אחד, אבל מפאת אורכו, חולק לשניים – ספק תרגיל מבריק, ספק תרגיל מסריח.
שלוש עכשיו!
רגע, לא היו מספיק סרטי המשך בקיץ האחרון? מסתבר שלא. בחורף הנוכחי אנחנו עומדים בסימן סיום טרילוגיות, ולפחות שלוש סדרות סרטים חוגגות את הפרק השלישי שלהן. על שתיים מהן נאמר כבר הכל, ועל השלישית ככל שנמעיט בדיבור, כן ייטב.
שר הטבעות: שובו של המלך: 'שר הטבעות' בפעם האחרונה, הפעם בלי הילד הקוסם שנדבק אליו כמו קרצייה. המתח עולה: האם יצלח מסעם של פרודו וסאם? האם הם יצליחו להשמיד את הטבעת האחת? האם לכבוד סופה של הטרילוגיה תגלה האקדמיה גדלות-נפש ותיתן לסרט אוסקר בקטגוריה נחשבת? מי שרוצה תשובות, יצטרך לחכות לדצמבר, מועד צאת הסרט, או לקרוא את הספר (שעונה על כל השאלות, חוץ מזו על האוסקר).
מטריקס Revolutions: ועוד טרילוגיה מגיעה לסופה במה שהוא כנראה פרק הזמן הקצר ביותר בין חלק 2 לחלק 3 של טרילוגיה אי-פעם. הניאו, הטריניטי, המורפיאוס, האייג'נט-סמית' והזמן-קליע חוזרים והמתח עולה: האם ישמידו המכונות את ציון? האם השהות על פני השטח של העולם האמיתי (בו מתרחש, לפי השמועות, חלק נכבד מהסרט), תגרום למורדים לחשוב שאולי בכל-זאת עדיף להיות שבויים? האם הסרט הזה ישנה את דעתם של כל אלה שהתאכזבו מקודמו? מי שרוצה תשובות יצטרך לחכות לנובמבר, מועד צאת הסרט (הפעם על-אמת. אין שיטה אחרת. סורי).
מת לצעוק 3: לא, זה לא ה-"זאב רווח" של הקטגוריה הזו! באמת! הסרט הזה הוא מתמודד ב-ט-ו-ח על האוסקר הקרוב. חכו ותראו. הוא גם מסמן חזרה לשורשים של ז'אנר ה-"פארודיה על כל מה שזז בקולנוע" כשהוא מתהדר בבמאי שפחות או יותר המציא אותו – דייויד צוקר ('טיסה נעימה', 'האקדח מת מצחוק'). הפעם צפויים, בין השאר, צחוקים על 'הצלצול', 'הענק', 'סיינס' ו-'8 מייל'. יהיו קטעים, למי שזה הסגנון שלו.
נציגי הנשים בכנסת
אכזריות בלתי נסבלת: הייתכן? האחים כהן, אבירי הלא-שגרתי, עושים קומדיה רומנטית קונבנציונלית לחלוטין? או אולי עוד עבודה מתוחכמת בעיניים, מהסוג שהם רגילים אליה? סיפור על אשה (קתרין זטה-ג'ונס) מתחתנת-ומתגרשת סדרתית, ועורך דין מומחה לענייני גירושים (ג'ורג' קלוני) עם קשיים להתחייב למערכות יחסים. הם נפגשים, מתאהבים וההמשך ידוע. או שלא.
Love, Actually: ואם כבר בריטניה, חובה להזכיר גם את הסרט הזה, עבודת הבימוי הראשונה של ריצ'ארד קרטיס, התסריטאי העשיר והמצליח ביותר בממלכה ('ארבע חתונות ולוויה אחת', 'נוטינג היל', 'יומנה של בריג'יט ג'ונס'). הסרט הזה, שלא במפתיע, הוא קומדיה רומנטית, ועוד פחות מפתיע למצוא בו את יו גראנט – הפעם בתפקיד ראש ממשלת בריטניה. העלילה מורכבת מהמון סיפורי-אהבה קטנים המתרחשים בלונדון, ומגיעים לקליימקס בערב חג-המולד. בסרט משתתפים ה-מ-ו-ן שחקנים ידועים משני צדי האוקיינוס (קחו נשימה עמוקה): ליאם ניסן, אמה תומפסון, אלאן ריקמן, אלישה קאת'ברט (מ-'24'), קולין פירת', לורה ליני, קיירה נייטלי ('שודדי הקאריביים') ועוד הרבה-הרבה אחרים.
Mona Lisa Smile: וגם הבמאי של 'ארבע חתונות ולוויה אחת' לא נשאר מובטל בחורף הנוכחי. הסרט הזה בבימויו הוא קומדיה אודות מרצה ליברלית שמגיעה ללמד בקולג'-בנות שמרני בשנות ה-50 של המאה הקודמת. מככבות: ג'וליה וג'וליה (רוברטס וסטיילס), קירסטן דאנסט, מאגי גילנהאל (אחותו של ג'ייק) ועוד הרבה-הרבה אחרות. מועמדות אחת לפחות לאוסקר השחקנית הטובה ביותר בטח תצא מזה.
חיה פוליטית
זה באמת מוזר – כמות הסרטים בחורף הנוכחי שהגיבורים שלהם הולכים על ארבע היא לחלוטין לא-פרופורציונלית. מה קרה? השומרים בגני-החיות פתחו בשביתה?
Brother Bear: 'מלך האריות', גרסת 2003. ניסיון כמעט-אחרון של אולפני דיסני להוכיח שמחלקת האנימציה המסורתית שלהם לא מתה – פשוט יש לה ריח משונה. הגיבור הוא בנו של צ'יף אינדיאני, שיוצא לנקום את מותו של אביו שנהרג על ידי דובים, והופך לדוב בעצמו. בקרב המדובבים ניתן למצוא את חואקין פינקס, ריק מורניס ומייקל קלארק דנקן. פיל קולינס חוזר לשתף פעולה עם דיסני אחרי 'טרזן', ומבצע את שירי הנושא.
חתול תעלול: 'הגרינץ", גרסת 2003. סרט לפי אותו שטאנץ כמו ההוא עם ג'ים קארי: לוקחים ספר של גאון-ספרי-הילדים ד"ר סוס, מלהקים אליו ליצן-קולנועי ידוע, מאפרים אותו על ידי סמאח-המאפרים ריק בייקר, עד שאפילו אמא שלו לא תכיר אותו, ויאללה לקולנוע. הליצן התורן הוא מייק מאיירס, בתפקיד חתול שזורע הרס בדירתם של שני ילדים, בזמן שאמא שלהם לא בבית. הבעיה היא שלפי הטריילרים, הסרט הזה נראה זוועה.
Looney Tunes: Back in Action: לא חבל? אמנם יש קונצנזוס די גדול שהעיבוד של 'סקובי-דו' לקולנוע הוא מחורבן, אבל אף אחד לא החזיק מסדרת הטלוויזיה המקורית יצירת מופת, כך שחילול הקודש לא היה שם. לעומת זאת, מה-'לוני טונס' – באגס באני, דאפי דאק והאחרים – יש בהחלט ציפיות גבוהות, כך שאם יוצרי הסרט הזה יפקששו – כדאי להם מאוד לשקול מנוסה למדינה שאין לה הסכמי הסגרה עם ארה"ב. הסרט משלב בין שחקנים חיים (ג'ינה אלפמן, ג'ון קיוזאק, וברנדן פרייז'ר, בין השאר) והדמויות המצוירות, והעלילה עוסקת בדאפי דאק, שמחליט לעזוב את הוליווד ולנסות את מזלו בלאס-וגאס. באגס-באני יוצא בעקבותיו. ג'ו דנטה ('גרמלינס') מביים.
מזדהה עם מיעוטים
ולסיום, כרגיל, כל הסרטים המסקרנים, שלא נדחסים לשום קטגוריה אחרת:
Big Fish: האומנם דג שמן העלה טים ברטון בחכתו, או שלעוד 'כוכב הקופים' צפויים אנו? תגובות מהקרנות מוקדמות טוענות שמדובר באחד הסרטים היותר טובים של ברטון. הלוואי. בסרט הזה מנסה וויליאם בלום (בילי קרדאפ, 'כמעט מפורסמים') ללמוד אודות אביו הגוסס (אלברט פיני ויואן מקגרגור מגלמים את אותה הדמות בתקופות-חיים שונות) דרך סיפורים ואגדות אותם הוא סיפר לו בילדותו.
משחק המושבעים: גם ספרים של ג'ון גרישם היו להיט לא-קטן בהוליווד עד לא מזמן, והיום הם כבר לא. הסרט הזה, שבמקור עסק בתרגילים המלוכלכים מאחורי תביעה נגד חברות הטבק בארה"ב, עבר מיליון ואחד שינויים עד שהגיע למצבו הנוכחי, בו הוא עוסק בתביעה דומה נגד תעשיית הנשק. הליהוק דווקא נראה לא רע בכלל (ג'ון קיוזאק, רייצ'ל ווייז, ג'ין הקמן, דאסטין הופמן), והבמאי המקורי, ג'ואל שומאכר, הוחלף – שזה אף פעם לא דבר רע – בגארי פלדר ('סידורים אחרונים בדנבר').
הבלש המזמר: עיבוד הוליוודי ליצירת המופת של דניס פוטר המנוח, גדול תסריטאי הטלוויזיה בכל הזמנים. סיפורו של סופר (רוברט דאוני ג'וניור) הסובל ממחלה קשה ומאושפז בבית חולים, ומפנטז אודות היותו גיבור הספר שלו, בלש נועז. אי אפשר להתחייב שזה יהיה טוב (עיבודים אמריקאיים לקלאסיקות בריטיות נגמרות בדרך כלל באסון), אבל זה בטוח נשמע מסקרן.
גותיקה: מתיא קאסוביץ', בעבר במאי של סרטים איכותיים ('השנאה') בארץ מולדתו (זו של הצרפתים הרשעים), עשה שם שמיניות באוויר כדי להוכיח שהוא יכול לביים סרטים מטופשים בדיוק כמו בהוליווד ('נהרות הארגמן') וכנראה הצליח. עובדה – בהוליווד לקחו אותו לביים את הסרט הזה. מותחן אודות פסיכולוגית המתמחה באבחון פושעים (האלי ברי), שמואשמת ברצח בעלה, ונאלצת לעבור אבחון מהסוג שהיא בדרך כלל עושה לאנשים. עם רוברט דאוני ג'וניור, ופנלופה קרוז.
וישנם, כרגיל, כל המועמדים האחרים לתפקידים פוליטיים בכירים שלא יכלו להיכנס לכאן, מפאת מקום וזמן. אנחנו תקשורת עוינת. מה, לא ידעתם?
- הסמוראי האחרון
- אלאמו
- הקצה הרחוק של העולם
- Timeline
- להרוג את ביל
- שר הטבעות: שיבת המלך
- מטריקס Revolutions
- Mona Lisa Smile
- אכזריות בלתי נסבלת
- Brother Bear
- חתול תעלול
- Looney Tunes
- גותיקה
- מפצלים את 'קיל ביל'
- טריילר של 'גותיקה'
- מהפכות המטריקס
- האחים כהן בלתי נסבלים
- מרתון שר הטבעות
- אהבה, בעצם
- ברטון והדג
אהרו''כ
דווקא אני מקווה שהאח דוב יהיה סרט טוב. ואם טוב, שיצליח.
כי אני אוהב גם אנימציה מסורתית ומיושנת.
אמן.
זו גם הזדמנות לריק מוראניס לעשות קאמבק.
האם יכול להיות שליציאה של שר''ה3 יש קשר לאי-יציאה של פוטר?
אני יודע שרשמית לא, אבל זה מסקרן בכל זאת…
פעם ראשונה שאני שומע על "brother bear", ומה להגיד, נקווה לטוב. אני אופטימי.
לא נראה לי שיש דרך שרבולושנז ימחק את הרושם הנוראי של הסרט הקודם, אחרי הכול הוא תואר ע"י יוצריו כחלק ב' של הרילודד, ולא סרט בעל קצב וערך ואופי שונים לחלוטין שכפי שהראשון היה בהשוואה לשני.
כל סרט של טים ברטון (אפילו אם הוא לא "קורליין") הוא חדשות טובות. מחכה בקוצר נשימה.
וסתם, שיהיה, ב"חיוכה של מונה ליזה" יש הופעת אורח של טורי איימוס. היפ היפ הוריי.
אני לא תולה תקוות גדולות
בחדש של דיסני.
את מלך האריות לקח להם מספר לא מבוטל של שנים להוציא (זה היה 4לא?). הסרט הזה נשמע…נו, מאולץ משהו.
אני מקווה שאני טועה, אבל יש לי הרגשה שיהיה פה פלופ.
תשמע, זה מה שחשבתי בזמנו על לילו וסטיץ'
ושמחתי לגלות שטעיתי.
נחיה ונראה (לא בהכרח לפי הסדר הזה).
אני לא תולה תקוות גדולות
4 שנים? יותר כמו שנתיים. אלאדין ב 92 ומלך האריות בא ב 94.
גם שנתיים זה הרבה
ולדעתי הם התחילו לעבוד על מלך האריות לפני שהם סיימו את אלאדין.
אני לא תולה תקוות גדולות
אם כבר מדברים על מלך האריות, בטריילר לסרט החדש של דיסני יש קטע שבו הדב הצעיר עומד מול עדר של אנטילופות(?) שדוהר לעברו ומשאיר אחריו ענני אבק.גם האנימציה נראית מאוד ישנה ולא מתוחכמת יחסית לסרטי דיסני ב15 השנים האחרונות.
ניסיון פטתי להעלות נוסטלגיה בלב הצופים?
אין מה לדאוג לגבי רבולושנס..
הסרט יקבל את החשיפה אליה הוא שואף (ואף יותר) בכל מקרה, ואם הוא יהיה טוב, כל הרע הרילודדי ישכח (או יותר טוב – אדיר את הסרט השלישי..).
הרע הרילודדי לא יישכח ולא ייסלח
וכל הסימנים מראים שרבולושנז יהיה יותר רילודד מאשר מאטריקס, כך שלא נראה לי שאפשר לצפות לשיפור אדיר.
אבל כל-כך קל..
להפוך את "רילודד" מסרט "בעע" לסרט "אווו.. אההה..". אם זה מה שהם עשו עם רבולושנס – הידד!
איך אפשר לעשות
מרילודד סרט טוב?!!
הרי הוא סרט רע נקודה , סימן קריאה או כל סימן פיסוק אחר..
כולי תקווה שרבולושנס יהיה סיום מכובד לסרט הראשון..
( ואם הוא לא יהיה – אני תובעת את הוושבסקי האלה! – הם הרסו סרט ענק!)
קצת יותר הגיון עלילתי..
+ חלוקה של הפילוסופיה בסרט למספר מוקדים + לזכור את גורם המאגניבות של הסרט = סרט טוב מאוד. באמת.
קצת יותר הגיון עלילתי..
אני חושב שהייתה ברילודד מספיק פילוסופיה לכל הטרילוגיה.
ברילודד
הייתה מספיקה פילוסופיה בגרוש ( בלי להעליב את הפילוסופיה) גם לעוד 3 דורות….
אהרו''כ
אז בעצם מה שמשותף לסרטים שנראה החורף הזה הם המאה ה19, צרפת וסרטים שהיו פעם ספרים הא?
מה זה כל ההייפ סביב המאה ה19?
לא עבר כל כך הרבה זמן מאז. למה לא לעשות יותר סרטים בימי הביניים או אפילו בתקופת האבן או משהו (היו בכלל סרטים שהתרחשו בתקופת האבן?).
נו, נקווה שהם יודעים מה הם עושים שם בהוליווד הרחוקה.
חלק מ''ההיסטוריה המטורפתשל העולם'' מתרחש בתקופת האבן
ההמונים דורשים מל ברוקס
לא נקרא
גם חלק מאודיסאה בחלל מתרחש בתקופת האבן.
אני מדבר על סרט שלם (חוץ מהפלינסטונז) שמתרחש בתקופת האבן.
מן שחזור הסטורי כזה.
וכן, העם דורש מל ברוקס וישא"ק.
'שבט דוב המערות'
מה?
מה?
סרט נוראי, ספר מצויין, עם ספרי המשך פורנוגרפיים, אנתרופלוגיים וארכיאולוגיים.
אני מוחה!
גם הספר הראשון פורנוגרפי.
יחסית להמשכים הוא הברית החדשה
אין בו כמעט תיאורי סקס ולאלו שיש אין תחושה של פורנוגרפיה. אני אפילו יכול לטעון שהסקס בספר הראשון קשור/תורם לעלילה.
אפשר לחשוב
יש מלא כאלה. החל מ"One Million Years BC" בו רקל וולש מסתובבת עם ביקיני מפרווה.
http://us.imdb.com/title/tt0060782/combined
ועד "איש המערות" עם רינגו סטאר ושלי דובאל ("זאג זאג!").
http://us.imdb.com/title/tt0082146/combined
ביחד עם 'שבט דב' זה שלושה.
יש באמת מלא כאלה? חוץ מהשלושה האלה? אני שואל ברצינות.
כמובן. שמות ספציפיים אני לא זוכר,
אבל אם תעבור על רשימות בימד"ב לפי מילות קוד, תמצא לא מעט –
http://us.imdb.com/List?tv=on&&keywords=caveman&&heading=19;caveman
http://us.imdb.com/List?tv=on&&keywords=dinosaur&&heading=19;dinosaur
וכמובן – http://us.imdb.com/List?tv=on&&keywords=prehistoric&&heading=19;prehistoric
(פלינטסטונס נחשב?)
בוא נגיד שזה לא ז'אנר בפני עצמו
אבל נעשו מספיק סרטים כאלה, במיוחד באמצע המאה (שנות הארבעים עד שנות השישים), כדי להגיד שיש, אהם, מלא מהם.
ביחד עם 'שבט דב' זה שלושה.
נו, מי צריך ימד''ב כשיש רייבי?
http://www.imdb.com/title/tt0082146/
Ooops מה?
Ooops כתבתי לפני שראיתי שכבר כתבו את זה
ג'ו דנטה, ללא ספק,
הוא הבמאי שהייתי לוקח לביים סרט של לוני טונס.
לא שאפשר להרוס בהרבה את הזכיון אחרי "ספייס ג'אם" (שהיה, למרות הכל, בכלל לא רע, יחסית)
מתיו קאסוביץ
מעולם לא היה במאי של מה שהייתי קורא לו סרטי איכות, אבל נחמד שאתם טורחים להעלות אותו לאיזהשהי פסגה דמיונית רק כדי אח"כ להוריד אותו ממנה. אה, והוא גם לא ביים את "גיבור בזכות עצמו", רק כיכב בו.
כמה הערות
אודות אפוסים: דווקא בשנה שעברה הם נחלו השפלה באוסקר. שני הצריחים זכה רק בשני פרסים טכניים צפויים. כנופיות ניו-יורק שבר אולי שיא, מספר עגול של מועמדויות (10) ומספר אפילו יותר עגול של זכיות (0).
אודות דיסני: אחד הסימנים הראשונים לסוף העולם הוא כשדיסני מחליטים לוותר סופית על האנימציה המסורתית. במידה והם יעשו את זה באופן סופי ומוחלט, תפגשו אותי בהר מגידו. הייתה כבר תקופה (בשנות ה-70 וה-80) בה הם כמעט לא הוציאו סרטי אנימציה "רציניים" לקולנוע. אחרי ההימור המוצלח על "בת הים הקטנה", זכינו לכמה שנים של חסד. עכשיו, כשפיקסאר הם הכח השולט בעולם האנימציה, יש ממה לחשוש.
אודות חיוכה של המונה ליסה: השאלה היא לא רק מי מהג'וליות תקבל את המועמדות לשחקנית הטובה ביותר, אלא גם מי תקבל מועמדות לשחקנית משנה. המלהקים עשו כנראה עבודה טובה ביותר.
אודות יו גראנט: יש מישהו יותר מתאים ממנו לתפקיד ראש-ממשלת בריטניה בסרט כזה?
אודות לוני טונס: ג'ו דנטה כבר הוכיח את עצמו בשילוב בין שחקנים בשר ודם לבין שחקנים… אחרים. כמו ששלמקו ציין, הוא בהחלט הבמאי שהייתי לוקח לסרט כזה. אם הסרט יצחין (באנגלית זה נשמע יותר טוב), ג'ו דנטה מוגן בידי חסד נעורים, אבל לתסריטאי יהיה כדאי להזמין חדר אצל רומן פולנסקי. יהיה מספיק מוזר להתרגל לדיבוב ה"דומה, אבל לא ממש זה".
אודות מטריקס: ברור שאני אראה את הסרט בקולנוע. כן, התאכזבתי קשות מרילודד והרגשתי שהאחים איבדו את חוש הטעם המדויק שהיה להם בסרט הראשון, אבל אני לא מספיק מזוכיסט בשביל לנסות לקרוא את כל שלושת אלפים התגובות שיהיו בכתבה חצי שנה אחרי, רק כי חיכיתי לדויד.
כמה הערות volume 2
אודות ברטון: שנים היה ברור שמתישהו תבוא הנפילה. יש מי שמייחס אותה דווקא לפלישה ממאדים או לסליפי הולו, אבל הרוב יסכימו בודאות שהנפילה הגיעה בכוכב הקופים (ואני עדיין מאשים את האולפנים, הבימוי והמשחק של הלנה ב"ק וטים רות' דווקא היו משובחים). עכשיו שהזוועה מאחורינו, התמונה מביג פיש שפורסמה לפני שבוע ב"השבוע" נראית מבטיחה.
אודות האחים כהן: קומדיה רומנטית? אני לא יודע, אני סומך עליהם שידעו מה הם עושים.
אודות קיל ביל: לטרנטינו יש מספיק השפעה ואהדה בקרב הקהל והמבקרים בשביל להוציא סרט אחד ארוך. אני משוכנע שההחלטה לפצל את קיל ביל נובעת משיקולים כלכליים בלבד וזה מאוד מצער אותי.
אודות קורליין (אני יודע שהוא לא מופיע בכתבה, אבל אני בשוונג): ניל גיימן הוא גאון. עכשיו שהצבנו עובדות, ניגש לבמאי. הנרי סליק הוא מין ברטון לעניים. הוא מאוד מסוגנן ושם דגש על הפרטים הקטנים ביותר, תוך עריכה מתוחכמת ויצירת דמויות מקוריות הגובלות בדמיון. למרות הפאשלה של מאנקי בון, אני מאמין שבעזרת מפיק מתאים שידאג שהסיפור המקורי לא יפגע בידי מפיצים שיראו אותו כאפל מדי, יכול לצאת סרט מעולה.
הלוואי
ש'קורליין' היה רלוונטי לכתבה הזו.
מה הפאשלה של מנקי בון?
לדעתי, הסיום ורוב הבדיחות
אבל לא לזה התכוונתי. הפאשלה האמיתית היא של האולפנים שהשקיעו סכום נכבד בסרט (75 מיליון דולר לפי ימד"ב), אבל חתכו ושיספו אותו ללא רחמים. מה שיצא בסוף הוא סרט הרבה פחות אפל ומעניין ממה שסליק התכוון ופלופ קופתי. בגלל זה אני מקווה שלקורליין יצמידו מפיק שיותר חשוב לו הסיפור מהאפקטים ומוכן לקחת סיכונים.
איפה שארק-סלייר ???
בחורף 2004
הערה אחת:
בתצפית דובר על אפוסים היסטוריים ושר"ה, אאל"ט, איננו כזה (למרות שיש כאלה המשוכנעים כי האירועים המתוארים בסרטים הנ"ל אכן התרחשו…)
אני יודע וחשבתי על זה
מצד שני, אני לא יודע מה הגישה האקדמאית לנושא. בסה"כ גם כנופיות ניו-יורק לא בדיוק התרחש במציאות .
אגב, הישיבות בכנסת זה אמיתי?
הרבה אנשים אמרו לי שכן, אבל עדיין לא השתכנעתי…
איך יהיה אמיתי? זה בירושלים
ולא ראית שהן ריקות?
מליאת הכנסת זה קונספירציה של הבונים החופשיים.
כל ההחלטות החשובות נעשות במזנון.
קסביץ'
אני חשבתי ש"נהרות הארגמן" זה סרט די חמוד (מה לעשות אנחנו לא שולטים על הטעם הוא שולט בנו) אבל בכל מקרה "טפשותו" של הסרט לא באה- עם היא בכלל קיימת- מהוליוודיות יתר אלא בדיוק ההפך מהזנחה של נרטיב "בנוי היטב" וסטנדרטי (שבהוליווד הנוסחתיות הזאת יכולה להוביל באמת לסרטים פלגמטים לפעמים). כמו הרבה במאים "איכותיים" לפניו הוא ניסה לשחק קצט עם הנרטיב ולהיות יותר סינמטי וויזואלי, רק שהוא לא כל כך הצליח.
הסרט הכי טוב שלו זה דווקא לא "השנאה" שכולם אוהבים אלא זה שהוא עשה אחר כך(assassins) שווה לבדוק מי שלא ראה.
חבל שלא הכנסתם את
אתמול יצא הטריילר הראשון של הסרט בלעדי לyahoo
http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&id=1808457310&cf=trailer
בסרט משחקים ג'ים קארי , קייט וינסלט,קירסטין דאנסט, אלייזה ווד ,טום וילקינסון ומארק ראפולו. את הסרט יביים מייקל גודרי שביים את "המין האנושי" וכתב אותו צ'ארלי קאופמן שכתב את "להיות ג'ון מלקוביץ"'. הצילומים יחלו בחודש הבא בניו יורק.
הסרט מספר על זוג, קארי ווינסלט, שלא ממש מסתדרים זה עם זו. השניים מחליטים לתת ליחסים הזדמנות נוספת ומתנדבים להשתתף בניסוי שמוחק על זיכרון כואב מן המוח האנושי. אלייזה ווד הוא האדם שהמציא את הניסוי, טום וילקינסון הוא הפסיכיאטר ודאנסט היא העוזרת האישית שלו. העניינים מסתבכים כאשר בני הזוג רוצים להפסיק את הניסוי למורת רוחם של כל המטפלים.
מייקל?
לצערי הרב (מאמת)
הסרט הזה נדחה לשנה הבאה ולכן לא שייך לכתבה הזאת. לצערי הרב גם, אני לא הולך לצפות בטריילר שלו מכיוון שאני לא נוהג לצפות בטריילרים בגודל של חצי כרטיס אשראי.
לצערי הרב (מאמת)
כן דחו אותו לינואר 2004
והטריילר ממש קצר
זה יותר טיזר מטריילר
ינואר?
הייתי רוצה, אבל אני חושב שהדחייה היא משמעותית יותר. שום סרט עם סיכוי כלשהו לאוסקרים או להערכה ביקורתית לא יוצא בינואר; הם יוצאים בהפצה מוגבלת במהלך נובמבר-דצמבר, ומרחיבים אותה במהלך ינואר-פברואר. בכל מקרה, הודעה רשמית בנושא לא מצאתי.
ינואר?
כן הסרט יוצא בינואר רק בניו יורק ובלוס אנג'לס
ביום שישי הקרוב האתר הרשמי של הסרט יעלה ושם יהיה גם את התאריך המדויק
זה האתרhttp://www.lacunainc.com
רד פיש
אתה צודק הייתי בטח שזה יוצא בינואר ככה ראיתי בכמה אתרים,
עכשיו אמרו לי כמה מעריצים של גים שאין בכלל תאריך מדויק לסרט.
ועוד משהו כניראה שהסרט הזה לא יוכל להיות בכלל מעומד לאוסקר כי הוא יוצא מאוחר מדי
(אולי יש אפשרות שהוא כן יהיה מעומד ?)
זה רק כמה שניות לאחר תחילת הטריילר.
ושלא כמו בד"כ ביאהו, הצלחתי לראות את הטריילר ללא שום קטיעה.
ומה הקטע עם מוקומרשלס בהתחלה של טריילרים? הפעם אפילו האמנתי לרגע שמדובר בפרסומת (באתר הוידיאוקליפים של יאהו, למשל, אכן יש פרסומות לפני קליפים).
זה רק כמה שניות לאחר תחילת הטריילר.
לדעתי הסרט הזה יתן הרבה כבוד לג'ים קארי
זה ניראה סרט מענין מאוד
אוי לא - לא ''קוזמן''!!!
לאחרונה סיימתי לקרוא את הספר בקריאה שנייה, מזוכיסטית וללא כל סיבה הגיונית.
מישהו שמע פעם על ספר של סופר רבי מכר קבוע שיש בו טעויות עלילה (כמו אדם ש"זוכר" מילים שאדם אחר אמר לו, על אף שאותו אדם היה כל הזמן בתרדמת ואז מת)?
מישהו שמע פעם על ספר של סופר רבי מכר קבוע שהדמויות עושות קפיצת מדרגה בסוף העלילה אבל לא מסופר לנו דבר על מחשבותיהן או מה הניע אותן?
מישהו שמע פעם על ספר שהחלוקה שלו לפרקים יוצרת רושם כאילו הספר כוון מראש להיות מיני סידרה?
לאחר התחבטויות קשות הגעתי למסקנה שזה לא המייקל קרייטון שאני מכיר ושהתרגום בעברית שקראתי בטח היה תרגום של הטיוטא ולא של הספר.
אם הסרט יכיל רק חצי מהקלישאות, הסתירות ומהטמטום הכללי שבספר הוא לבטח יעבור את ג'י(ג)לי ברשימת סרטי הנפל.
עוד פעם - לגבי שומכר
אני רוצה לציין פעם נוספת, שמייקל שומאכר, על אף החטא החמור שבהריסת סרטי באטמן המופתיים, ביים את אחד הסרטים היותר מוערכים על ידי – "בדרך למטה" (Falling down).
לא ברור לי איך יכול להיות שמדובר באותו איש, אבל זו האמת.
מבחינתי, תמיד יזכר לו חסד זה…
אררררר.... ג'ואל
הכוונה כמובן לג'ואל שומאכר. מייקל שומאכר זה מסיפור אחר (יותר מהיר יותר עצבני?)
האמת, במונחי עיבודים לגרישם,
"הלקוח" בבימויו של שומאכר הוא סרט סביר-פלוס.
לעומת זאת, "עת להרוג", גם בבימויו, הוא סרט איום ונורא.
אז נראה לי שבכל זאת טוב שהחליפו אותו.
אם תשים לב
תגלה שאותן הנטיות הדביליות קיימות בכל הסרטים של שומאכר. ב"בדרך למטה" הם פשוט נמצאות בקונטקסט בו הן עובדות לטובת הסיפור. אפשר לטעון גם שב"תא טלפון" זה ככה, אבל יש רבים שיתנגדו לדעה הזאת.
אם תשים לב
אני אשמח לשים לב, רק מהן נטיות דביליות אלו?
שלוש, ארבע, ו...
המלודרמטיות, האגרסיביות, ההגזמות הפרועות, הדמויות החד-מימדיות, חוסר הנכונות לסמוך על האינטליגנציה של הצופים. כל מיני שטויות כאלה. בגלל ש"בדרך למטה" ו"תא טלפון" הם בעיקר אלגוריות, מותר להם.
אם יורשה לי...
עברתי על הרשימה של הסרטים של שומאכר בתנ"ך והתברר לי שהסרט הראשון שהוא ביים היה סרט עם לילי טומלין שאני ואח שלי כל הזמן ראינו כששכרנו מקרן מחנות הצילום השכונתית (כמובן שזה היה עותק מקוצר מאוד, ולא הסרט המלא) "The Incredible Shrinking Woman"
חורף, חורף, לה-לה-לה...
•אפוסים היסטוריים – בעעעע… כולם אותו דבר, אני מקווה שכולם יפסידו הון תועפות ושהוליווד תהיה על סף קריסה ותלמד להפסיק עם האפוסים-שמפוסים שלהם.
•סרטי אקשן לחורף –
ל"קו הזמן" ו"לשלם המחאה" יש טריילרים מאכזבים, "קיל ביל" – תזכרו שאמרתי את זה – הולך להיות אכזבה איומה! זה נראה לי סרט משומש מידי (על שני חלקיו)
•טרילוגיות –
לא ראיתי את "שרה טבעות 1,2" ולא ראיתי את "מת לצעוק 1,2"
כן ראיתי את מטריקס 1,2" ואני מצפה מאוד לשלישי (השני היה כל כך יפה, מנקר עיניים שכזה)
•סרטי נשים –
האחים כהן, כמובן שאני הולך לראות והולך להנות. הסרט הבריטי על האהבה, נראה לי, יצליח לעשות את העבודה, (לפי הטריילר, הוא נראה מתקתק באופן בריטי) ורק "החיוך של גוליה" נראה לי מסוג הסרטים שאני צריך לראות עם שקית הקאה בצד.
•סרטי ילדים מעצבנים –
מה לומר… אין מילים, פשוט אין מילים.
•שונות –
החדש של טים ברטון – יהיה יצירת מופת, אני בטוח! (כל החוששים, תרגיעו. זה לא "סליפי הולו" או "הפלישה ממאדים" ובטח שלא "כוכב הקופים"!)
גותיקה – נראה מאגניב, עם עלילה כזאת צריך להיות ממש מפגר כדי להכשל ומתיה קאסוביץ' עושה רושם של אחד עם שכל בקודקודו.
הבלש המזמר – אני מחזיק אצבעות לג'וניור, אני מחבב אותו.
משחק המושבעים – נראה לי מותחן מסורתי שכזה, ואני מחבב אותם גם כן.
ולסיכום, אני מקים תנועה חברתית לתמיכה ב"לה דיבורסה" –
"לה דיבורסה לאוסקר!" המעוניינים להצטרף שיחפשו את אייבורי בסיבוב.
''לשלם המחאה''-מניח הרעפים של החורף?
חורף, חורף, לה-לה-לה...
הפלישה ממאדים לא היה כזה מזעזע.
סתם עוד פארודיה.
הסתם פארודיה
היחידה שעשתה סיבוכים נפשיים להרבה ילדים בגיל הרך שצפו בה.
בגלל זה הדודים הנחמדים מאמריקה
סיווגו אותה בתור PG-13, יעני מוגבל לילדים מגיל 13 ומעלה. אם ילדים מתחת לגיל הזה רואים את הסרט וסובלים בגלל זה מטראומות, האשמה היא מן הסתם בהורים.
מה שגורם לי להרהר,
איזה דירוג היה מקבל "נערות לוח השנה" אילו היה מדובר בסרט על עלמות חן, ולא על מטרוניות כבודות.
כן תמשיכו להכחיש. בוש מאחוריכם
הנה תראו:
http://news.walla.co.il/?w=/8/443000
טוב, טעית,
קיל ביל (על שני חלקיו) בהחלט לא היה אכזבה…
יופי, יופי, תצרו ציפיות, למה לא.
איך שהוא, אני תמיד יוצאת מסקירות ה"מה יהיה" האלה עם צפיות עד השמיים, מסרטים ספציפים ובאופן כללי. יש בהם מין אופטימיות שכזו. לא?
השנה, הספיציפוצואליים שלי הם סרט הים הרציני – איש איש ושריטותיו, חברים, ואחת מהשריטות הראשיות שלי מתמקדת בצי הבריטי ובימיו המפוארים – והקומדיה הרומנטית עטורת הכוכבים. לא כי אני כזו חובבת של קומדיה רומנטית, אלא כי גררו אותי בכח לארבע חתונות, נוטינג היל ובריג'יט, ומכו-לם יצאתי מבסוטה עד הגג. והי, אלאן ריקמן …
מה עם אנג'לינה גולי?
לפי ימד"ב יוצאים מלא סרטים בהם היא מככבת נשנה.
לא, רק שניים.
'טומב ריידר 2' שכבר יצא, ו'Beyond Borders' שאמנם יוצא החורף, אבל לפחות לטעמי (ולטעמו של רז, מסתבר) פשוט לא נראה מעניין.
ומה עם כל האלכסנדרים?
ולמיטב זכרוני היא מופיעה אפילו באחד מהם…
זה בשנה הבאה.
שמעתי שהקדימו את היציאה
של מטריקס 3 ל27 באוקטובר.
מישהו יודע אם גם בישראל מתכננים מחווה דומה?
לא שמעתי על זה,
ככל הנראה משום שזה לא נכון.
האח של הדוב
בתור אחד שנהנה מסרטים של דיסני היה לי מאוד קשה לראות את הטריילר של הסרט החדש – לפחות לפיו , הסרט הולך להיות ערבוביה של סרטים קודמים.
ולהלן הפירוט :
*כאמור , עדר האנטילופות – כבר ראינו במלך האריות{שהיה אגב אחלה סרט}
*אדם הופך לחייה ורק אז לומד על איך להיות אדם – ראינו ב"קיסר נפל על הראש" {שהיה אגב אחלה סרט}
*פיל קולינס כותב שיר מחורבן ומקבל עליו אוסקר – ראינו בטרזן {שהיה אגב אחלה סרט}
*ולקינוח דיבוב מפיו של אפרואמריקאי[כושי] גדול וקירח-ראינו כבר בלילו וסטיץ'{שהיה אגב אחלה סרט}
*האם פיספסתי עוד משהו ?
כן,
אדם שהןפך לחיה ולומד להיות בנאדם: גם ב'היפה והחיה' (שהיה אגב אחלה סרט).
בני אדם רעים נגד חיות טובות: ראינו בבמבי (שראיתי ממזמן אבל אני זוכר כאחלה סרט).
ואני הולך לישון כי אני לא ישן מספיק, אבל אח"כ אני אראה אם אני יכול להמשיך…
ועוד תחזית לא מחייבת:
פה ב-"עין הדג" יופיעו שתי ביקורות על "קיל ביל": גרסת הקיל וגרסת הביל.
אבל בשביל זה צריך..
שתי ביקורות שונות, והרי די ברור לנו שכולנו הולכים להלל את הסרט. (או שלא?)
אתה מתכוון ארבע ביקורות
האינפלציה משתוללת
סתם שאלה
מאיזה סרט לקוחה התמונה שמופיעה בעמוד הראשי?
(מקווה שאני לא טועה..).
אתה לא טועה.
אוף, אני הימרתי נגדו
נפילת האלאמו
סרט היסטורי אחד פחות: 'אלאמו' נדחה לאפריל 2004. תרגום בגוף הסרט: הוא כנראה לא מספיק טוב, ואין לו סיכוי משמעותי מול סרטי החורף האחרים באוסקר. נו טוף.
הטרילוגיה הכי קצרה
תיקון קטן לגבי תוכן הכתבה…
למי ששכח,חלקים 2 ו 3 של בחזרה לעתיד יצאו בהפרש של משהו כמו חודש אחד מהשני,כך שלא יהיה מדויק לאמר ששני החלקים של המטריקס הם "הסיום הכי מהיר לטרילוגיה"
זהו.
לא נכון
הם יצאו בהפרש של כמה חודשים זה מזה. מס' 2 יצא בנובמבר 1989, ומס' 3 – במאי 1990.