![]() |
||
שוב חוזר אותו פזמון מוכר: הבמאי רוצה משהו אפל וקודר, האולפן רוצה משהו עליז יותר, ידידותי ומסחרי. אחרי 'האביר האפל', שהוכיח שאפל ומסחרי יכולים להיות אותו הדבר בדיוק, זה נהיה קצת יותר טפשי. שדה המערכה הפעם: 'וולברין'. |
![]() 22.08.2008
|
יומית
שוב חוזר אותו פזמון מוכר: הבמאי רוצה משהו אפל וקודר, האולפן רוצה משהו עליז יותר, ידידותי ומסחרי. אחרי 'האביר האפל', שהוכיח שאפל ומסחרי יכולים להיות אותו הדבר בדיוק, זה נהיה קצת יותר טפשי. שדה המערכה הפעם: 'וולברין'.
![](/images/4614.gif)
כלומר, מי מרשים יותר- טרמפ לירח או מסע אל בטן האדמה?
לא ראיתי את טרמפ לירח,
אבל מבחינת התרשמות – מסע אל בטן האדמה הוא הסרט היחידי בינתיים שמיישם את הטכנולוגיה החדשה של *צילום* בתלת מימד. והוא נראה מעולה לטעמי, ואפילו כיף לצפות בו ומצחיק לפרקים.
טרמפ לירח עושה רושם אינפנטילי ביותר, וכך או כך אנימציה בתלת מימד ראינו כבר ב"בייוולף".
אם כמה שאני אוהב את וולברין
מה קרה למגנטו?
לא שזה משנה
אבל זה היה אני
אם כמה שאני אוהב את וולברין
בהקפאה, כנראה. דיוויד גוייר (בלייד 1-3, באטמן מתחיל) אמור לכתוב את התסריט ולא מזמן הבטיח שהם מתכוונים להתחיל לצלם בתחילת השנה הבאה, אבל בדיוק פורסם שהוא הוחתם כדי לכתוב תסריט חדש בכיכובו של האיש הבלתי נראה. עם הפרויקט הנ"ל, העיכובים בהפקת 'מגנטו' וכתיבת תסריטים ל-Super Max ו-Flash – סביר להניח שצילומי מגנטו ידחו.
לא הייתי מחשיב את האביר האפל כסרט אפל במיוחד בהתחשב בעובדה:
זה כמובן lose/lose situation – לא התכוונתי למצב רופף/רופף.
אתה צודק במאה אחוז
לא חשבתי על זה ככה.
ידעתי שמשהו בסצינה עם הספינה היה לי מוזר ולא הצלחתי לשים על זה את האצבע, אבל עלית על זה בשבילי – אני באמת לא מאמין שבמציאות היה לוקח כלכך הרבה זמן, או שהתוצאה היתה כלכך חד משמעית 'לטובה'.
קצת ילדותי.
הוא צבע מחדש את הסט בזמן שהבמאי לא היה? אני לא בטוח שזה אמיתי, אבל אם כן, אלוהים, קצת עמוד שדרה. אם אתה יוצא נגד הבמאי שלך, תעשה את זה מול הפרצוף שלו.
רכשתי היום את 'היצ'קוק/טריפו' אחרי המלצות רבות (זו של יאיר רווה שכנעה אותי לגמרי).![](/static/emo/blush.gif)
אשמח אם תמליצו לי על עוד ספרות קולנוע משובחת שבעזרתה יוכל בור שכמוני להשכיל ולהנות.
''היצ'קוק/טריפו'' הוא ספר מצוין.
אתה מחפש ספרים בעברית? באנגלית? על במאי/סרט מסוים? תצטרך להיות יותר ספציפי.
עם העדפה לעברית.
העדפות:
* במאי/ סרט מסוים.
* סקירה הסטורית.
* על ה"אומנות" במדיום.
לא מעניינים אותי מדריכים לכתיבת תסריט וכד'.
אם אהבת את ''היצ'קוק/טריפו'', הייתי אומר שהשלב המתבקש הבא הוא
"הסרטים בחיי", ספר מקסים שכתב טריפו על הסרטים שהשפיעו על עבודתו כבמאי. המהדורה העברית כבר לא בדפוס, אבל לדעתי כל ספריה אוניברסיטאית מחזיקה עותק, וראיתי גם כמה עותקים מסתובבים בחנויות.
עברית קשה שפה
לא יצאו הרבה ספרים בעברית.
"הסרטים בחיי" של טריפו בהחלט נפלא, אפילו למי שלא אוהב את הבמאי.
"אהבנו כל כך- 100 סרטי מופת" של דני מוג'ה מציג תיאור תמצתי אך איכותי של 101 סרטים חשובים.
הוצאת רסלינג הוציא מספר ספרים המתנחים סרטםי מסוימים. הספרים על "נהג מונית" ו"הציפורים" מעולים, זה על "ספרות זולה" מאכזב. הם הוציאו גם את המאמר של לורה מאלווי על האזרח קיין "אדיפוס באמריקה" ונדמה לי שגם את "כל מה שרצית לדעת על לאקאן ולא הזעת לשאול את היצ'קוק של ז'יזיק, אבל זה יותר פסיכולוגיה מקולנוע.
עוד בעברית יצא סדרה של "הבמאים הגדולים" בה הופיעו ספרים על איזנשטיין, קובריק ופליני.
"פילוסופיה באמצעות קולנוע" של הנרי אונגר גם מומלץ.
מאיר שניצר הויצא לפני למעלה מעשור ספר מאוד מקיף על הקולנוע הישראלי הכולל את כל הסרטים שנעשו עד לאותה נקודה, כאשר כל סרט מקבל תקציר + ביקורת קצרה (וקוטלת בכך כלל).
לא יצא בעברית, אבל נפלא – "שיחות עם בילי וילדר" של קמרון קראו. לא "היצ'קוק/טריפו" אבל נפלא בדרכו.
תודה רבה!
באמת רשימה מצויינת. אני זוכר שנתקלתי בספרו של דני מוג'ה והוא באמת היה נראה מצוין, אם כי תמציתי.
'הסרטים בחיי' נשמע הכי מסקרן, גם כי אני מאוד אוהב את טריפו.
אני מקווה באמת למצוא בחנויות את הספרים האלה, אני מאמין שעם מאמצים אצליח למצוא רק את השניים הראשונים שציינת.
למיטב זכרוני
ב'אוזן השלישית' בת"א יש פינה מיוחדת לספרים על קולנוע, שם תוכל למצוא את רוב הספרים הללו.
''הקולנוע'' של דוד גרינברג
ספר ישן (סוף שנות ה-60, או תחילת ה-70) שסוקר בצורה מקיפה, בליווי תמונות, את ההיסטוריה של הקולנוע עד לאותה נקודה. אמנם אין שם משהו שאי אפשר ללמוד משיטוט בימד"ב או ויקיפדיה, אבל הוא בהחלט מהווה מדריך טוב למתחילים.
אני לא יודע אם אפשר למצוא את הספר כיום מחוץ לספריות. העותק שקראתי ישב אצלנו בבוידעם כמה שנים טובות. ומשהו לעס חלק מהכריכה.
כמה אוף טופיק, מה קרה??
אני ממש מקווה שהבמאי ינצח במאבקו לסרט אפל יותר. באמת ש'האביר האפל' הוא הוכחה שציבור רוצה ונהנה יותר מסרטים אפלים (שנעשים טוב כמובן).
כמה אוף טופיק, מה קרה??
תכלס
אוף טופיק זה בדרך כלל מגיע ביומיות שלא כל כך חשובות, אבל לדעתי וולברין הוא אחד הסרטים היותר גדולים של השנה הבאה, וזה המאבק על כמה הסרט יהיה טוב.
*מרגיש קצת דרמטי :P*
בכל מקרה, אני באמת מקווה שהם יתחילו להבין שהקהל לא רוצה מסרטי קומיקס להיות צבעוניים ומטופשים (ב' ור').
אין שום דבר רע בצבעוני ומטופש
צבעוני, מטופש, אדיוטי וגרוע *זה* כבר משהו אחר.
בכלל, אני חוזה שלאחר שייצאו סרטי קומיקס אפלים ורציניים הקהל כבר יתרגל ואז יגיע סרט קומיקס קליל וטפשי (אבל כזה שלא מהווה עלבון לאינטליגנציה) שיהיה להיט ענק ואז כל האולפנים ידרשו "כזה!" ~מצביעים~.
מה, איירון מן?
איירון מן *2*
תגידו
למה לא אמרתם כאן באתר כלום על הטריילר של וולברין שיצא? מוזר מאוד…
הטריילר לא משהו..
יותר מדי פיצוצים.. זה נראה כמו "אלקטרה" ממין זכר + הטיזר פוסטר מזעזע
http://www.crunchgear.com/2008/07/29/video-x-men-origins-wolverine-trailer/
לא, אני רציני
סרט שנחשב לסרט יחסית גדול לא קיבל יומית על הטריילר שלו?
הטריילר לא שוחרר עדיין
בקומיקון האחרון הוקרן לקהל טיזר-טריילר (שכמובן צולם ע"י המשתתפים והועלה לרשת). אין טריילר רשמי.
הגיע הזמן לשאול.
מה זה קון? בכל כמה ימים אני קורה באתרים שבקומיק-קון הבמאי **** שיחרר את ה*** של הסרט ****. מה אלה הקונים הללו?
קון בא מהמילה convention
משמע – כנס.