עוד משהו קטן על האוסקר: אלה הם שלושת האנשים החשובים ביותר בטקס – רואי החשבון שסופרים את הקולות (ידנית. למחשבים אפשר לפרוץ), מגישים למגישים את המעטפות, ותפקידם העיקרי הוא לא לספר לאף אחד מי זכה. |
09.02.2005
|
יומית
עוד משהו קטן על האוסקר: אלה הם שלושת האנשים החשובים ביותר בטקס – רואי החשבון שסופרים את הקולות (ידנית. למחשבים אפשר לפרוץ), מגישים למגישים את המעטפות, ותפקידם העיקרי הוא לא לספר לאף אחד מי זכה.
עוד משהו קטן על האוסקר: אלה הם שלושת האנשים החשובים ביותר בטקס – רואי החשבון שסופרים את הקולות (ידנית. למחשבים אפשר לפרוץ), מגישים למגישים את המעטפות, ותפקידם העיקרי הוא לא לספר לאף אחד מי זכה.
הו, רואי חשבון...
אני בטוחה שהם מעולם לא חשבו שהם יזכו להתחכך בעולם הזוהר של הוליווד כשהם בחרו במקצוע שלהם.
ודרך אגב, אין שום בדיקה לספירה שלהם?
הם רואי חשבון, למען השם!
אין סיכון שאחד מהם יחליט פתאום להיות מאלף אריות?
אני בטח מפדח את עצמי ולא הבנתי נכון,
אבל כתוב שאולטמן חדש, והוא בן 24.
לעומת זאת, כשלוחצים על התמונה, אף אחד מהם לא נראה בן 24, והכיתוב למטה אומר שאולטמן הוא השמאלי – שבכלל נראה המבוגר ביניהם.
ועוד משהו,
מי בוחר את המועמדים לאוסקר?
אני בטח מפדח את עצמי ולא הבנתי נכון,
אני חושב שהכוונה היא שהוא מועסק 24 שנים.
את המועמדים בוחרים חברי האקדמיה
בתחילת ינואר נשלחים לכל אחד מהחברים טפסים למילוי, בהם רושם כל אחד את שמות המועמדים המתאימים בעיניו, תוך הקפדה על מספר מגבלות*. יש להם שבועיים לשלוח את הטפסים בחזרה לשם ספירה והרכבת רשימת המועמדים הסופית. לאחר מכן, שוב נשלחים טפסים לחברי האקדמיה עם רשימת המועמדים הרשמית, ממנה הם מתבקשים לבחור את הראוי ביותר לזכיה בעיניהם. במהלך שנות השלושים, בעקבות זעם על אי-מועמדותה של בטי דיוויס לשחקנית (על הסרט A human bondage), הותרה למשך שנתיים הכנסת מועמדים נוספים לאחר ההכרזה הרשמית. הדבר הופסק במהרה מכיוון שהוא, לדעתי לפחות, לא ממש הוגן ומאפשר הפעלת לחץ לא ספורטיבי על חברי האקדמיה. כיום, מגבילים את מספר המועמדים בכל קטגוריה ללא יותר מחמישה.
החבר'ה ביומית אחראיים על ספירת הקולות, הפרדת קולות לא כשרים במידה ונמצאו ושמירה על סודיות מוחלטת אודות זהות הזוכים, עד לאחר הזכיה.
*לדוגמה, הקפדה שהסרט הופץ בלוס אנג'לס (בה נערך הטקס) במהלך השנה האחרונה. כמו כן, לחלק מהקטגוריות הטכניות ולקטגוריות האנימציה והסרט התיעודי, יש רשימה מצומצמת של מועמדים אפשריים, כפי שנבחרו קודם לכן בידי אנשי מקצוע (כלומר, אנשי הסאונד יגבילו מראש את רשימת המועמדים האפשריים על סאונד לסרטים הראויים ביותר לפי דעתם).
http://www.oscars.org/academyawards/voting01.html
3 רואי חשבון??
זאת אומרת שהם יכולים לזייף את ההצבעות או לטעות וזה יכול להיות ההבדל בין ניצחון להפסד של סרטים שלמים!
הם יכולים להעריץ שחקן מסויים ולהשפיעה לטובתו…..אם היו קצת יותר משלושה אנשים זה היה יכול להיות קצת אמין- אם לדוגמא היו 10 אנשים אז גם אם היו זיופים זה היה משפיע פחות!
כל האשלייה שהייתה לי שהאוסקר זה טקס הוגן ואמיתי התנפצו!!!
הם יכולים להזין את המחשבים בקודים מאוד (מאוד מאוד מאוד) ארוכים וככה למנוע פריצות – אפילו בנקים ששומרים על הכסף של מיליוני ומילירדי אנשים מרחבי העולם משתמשים במחשבים! למה המארגנים של הטקס לא יכולים להשתמש בהם- זה מה שלא הוגן….
אם הם ידעגו לקודים משוכללים ומחשבים מוגנים לא תיהיה בעייה, כי אחרי הכל אם מישהו יוכל לזייף כ"כ הרבה את תוצאות האוסקר בלי שיגלו אותו הוא באמת ישתמש בזה בשביל שהשחקן/נית שהוא מעריץ יזכו באוסקר או ינסה להרוויח מלא (מלא מלא מלא) כסף ע"י פריצה למחשב של בנק?
תחשבו על זה….
3 רואי חשבון??
לא שחכת משהו? אולי את האמוטיקון של ה ?
הם רואי חשבון, לא בנקאים*
למען האמת, אם יהיו עשרה אנשים, יהיה פשוט יותר קשה למצוא את האשם. אני מניח שחברי האקדמיה זוכרים פחות או יותר למי הצביעו ויכולים לדרוש ספירה חוזרת. העובדה היא שעד היום איש לא דרש ברצינות שיבדקו מחדש את כל הטפסים ויבטלו את הזכיות עד להודעה חדשה. אם אי פעם זויפו התוצאות, כנראה שלאף אחד זה לא הפריע מספיק בכדי לשים לב. הסיבה ההגיונית היחידה לא להשתמש במחשבים היא מכיוון שגם למחשב עם הקוד הכי מסובך, ימצא מי שיצליח לפרוץ ומלחמת סקעת-מויאל אחת זה יותר מדי ממילא. לגבי טעויות בספירה, אני מניח שזו הסיבה שיש שלושה אנשים שסופרים ולא אחד (יתכן גם שהקולות נספרים פעם נוספת ליתר בטחון). בעקרון, רואי החשבון האלה נבחרו מתוך מיליוני רואי חשבון בעולם מסיבה מסוימת ואני לא חושב שניקוי הנעליים של בילי קריסטל הוא השיקול לבחירה. הם מקבלים משכורת נכבדה ומודעים היטב שאם ימצא זיוף, הם לא יעבדו יותר בעיר הזו (לאנשים בהוליווד יש קשרים בכל מקום).
*הממ… התיחסות שניה שלי בעמוד הזה לאותו מערכון.
עוד דבר שמעולם לא קרה:
אם מסיבה כלשהי, השחקנ/ית שמכריז על הפרס יכריז על המועמד הלא נכון כזוכה – תפקידו של הרוא"ח שמתחבא מאחורי הקלעים הוא לצעוד אל קדמת הבמה, לבקש מהתזמורת להפסיק לנגן ולהכריז על הזוכה הנכון.
אני לא רואה למה שדבר כזה יקרה, אבל היה יכול להיות רגע נפלא ובלתי נשכח בתולדות האוסקרים.
למה שיפסיקו לנגן?
הלוא ממילא אחרי שרוה"ח יכריז על המועמד הנכון, הם יצטרכו לנגן שוב. עדיף כבר לעשות פייד יפה למנגינה השניה. מוכרחים להמשיך לנגן!
אגב, משהו שלא ברור לי: איך הם יודעים מה לנגן? נשמע לי עצוב לתת למנצח להקשיב לכל הבבל"ת של הטקס, רק כדי שהוא ישמע מי המנצח, ייזכר מיד מה מספר העמוד עם התווים של השיר המתאים, ויורה לתזמורת לנגן. זה בלגאן שלם ויש פה הרבה פוטנציאל לבלבול או לזיופים.
זה מה שכל כך יפה בזה.
אם מישהו פורץ למחשב של חברי האקדמיה ומגלה את זהות הזוכים (או משנה אותה), הוא יוכל להכנס לאתרים בהם מהמרים על זהות הזוכים, ולהרוויח מלא מלא מלא כסף באופן חוקי.
חוץ מזה, עם שיטת הספירה המסובכת של הטפסים, אני בספק אם אפשר היה לתת לעשרה אנשים לספור. הרבה יותר מדי בלגאן.
הודעה בפורום הימורים לאוסקר, היום שאחרי התקנת המחשבים:
17:39
א: "נו, אז מי יקח שחקן?"
ב: "כולם יודעים שג'יימי פוקס. אין מצב שלא. אני שם עליו עשרה דולר."
ג: "אז אתם מהמרים עליו? הסיכוי הוא 1:2, לא תרוויחו כל כך הרבה אם תשימו רק עשרה דולר."
ב: "למי יש את הסיכוי הכי נמוך?"
ג: "דון צ'ידל על מלון רואנדה. הסיכויים שלו מוערכים 1:1000."
ב: "אחד לאלף? תסלחו לי רגע."
17:49
ב: "טוב, אני שם עשרה דולר על דון צ'ידל."
זה מה שכל כך יפה בזה.
ני עדיין חושבת שעשרה אנשים זה יותר טוב משלושה! אפשר לחלק אותם לשלוש קבוצות ושכל קבוצה תספור את הקולות בניפרד ככה שאם מישהו יעשה טעות הקבוצה השנייה והשלישית יוכלו לתקן את הטעות.
נ.ב
מי שבאמת יכול לפרוץ לכל הדברים המסובכים האלו סטוח הרוויח כבר המון המון המון המון כסף מדברים אחרים בצורה חוקית ככה שהאוסקר זה הדבר האחרון שמעניין אותו (אני חושבת……או לפחות מקווה !)
נ.ב2
אני לא שכחתי לכתוב או משהו בסיגנון של או או !
אם כבר אז הייתי צריכה לסים או (וזה סתם כי אני אוהבת סמיילים…)
ועשירי, מה יהיה עליו?
הארקה
יספור את האחרים לראות שהם באמת עשרה
(הדג כ"כ יותר מצחיק ממני שזה עצוב. או מצחיק.)