בפעם הראשונה בתולדותיו, המועמדויות לפרס אופיר (לשעבר מוישה) מגוונות ובלתי צפויות. 'סוף העולם שמאלה' ו'האושפיזין' נעדרים, במפתיע; המועמדים לפרס הסרט הטוב הם 'אור', 'ללכת על המים', 'מדורת השבט', 'מטאליק בלוז', ו'עטאש'. |
23.08.2004
|
יומית
בפעם הראשונה בתולדותיו, המועמדויות לפרס אופיר (לשעבר מוישה) מגוונות ובלתי צפויות. 'סוף העולם שמאלה' ו'האושפיזין' נעדרים, במפתיע; המועמדים לפרס הסרט הטוב הם 'אור', 'ללכת על המים', 'מדורת השבט', 'מטאליק בלוז', ו'עטאש'.
בפעם הראשונה בתולדותיו, המועמדויות לפרס אופיר (לשעבר מוישה) מגוונות ובלתי צפויות. 'סוף העולם שמאלה' ו'האושפיזין' נעדרים, במפתיע; המועמדים לפרס הסרט הטוב הם 'אור', 'ללכת על המים', 'מדורת השבט', 'מטאליק בלוז', ו'עטאש'.
הרשימה המלאה...
לא פורסמה עדיין באף אתר, משום מה. ברגע שיהיה לינק נביא אותו, ובינתיים, המועמדים בכמה מהקטגוריות המרכזיות:
הבמאי הטוב ביותר:
קרן ידעיה – אור
ערן ריקליס – הכלה הסורית
איתן פוקס – ללכת על המים
יוסף סידר – מדורת השבט
תאופיק אבו ואיל – עטאש
יוסף פיצ'חדזה – שנת אפס
השחקן הטוב ביותר:
שולי רנד – האושפיזין
מכרם ח'ורי – הכלה הסורית
ליאור אשכנזי – ללכת על המים
משה "כמובן" איבגי – מדורת השבט
אבי קושניר – רצים לדירה. אה, כלומר, מטאליק בלוז
טל פרידמן – שושלת שוורץ (מה זה?)
השחקנית הטובה ביותר:
דנה איבגי – אור
היאם עבאס – הכלה הסורית
רונית אלקבץ – ולקחת לך אישה
מיכאלה עשת – מדורת השבט
נטע גרטי – סוף העולם שמאלה
אאל''ט
היתה כתבה על שושלת שוורץ לפני כמה שבועות זה לפי תסריט של אחיין של שמואל הספרי והם ביימו ביחד או משהו כזה
והנה הרשימה המלאה.
http://www.nrg.co.il/online/5/ART/772/733.html
לך תסמוך על העתונות
בהודעה לעתונות נכתב במפורש ששמו החדש של הפרס, 'אופיר' ע"ש שייקה אופיר ז"ל, בא להחליף את הכינוי "האוסקר הישראלי", שגם אני וגם האקדמיה לא אוהבים. 'מעריב' לא התבלבלו ונתנו לכתבה את הכותרת "המועמדים לאוסקר הישראלי". יופי נחמה.
זה מדהים
פעם ראשונה שהתחרות נראית למעשה קצת צמודה. האמת היא שיש עדיפות גדולה לאור, עטאש וללכת על המים מפני שכבר הוקרנו בפסטיבלים בינלאומיים וזכו בפרסים. בנוסף, ללכת על המים זכה ליחצ"נות מקצועית וסקירה כמעט בכל מדיום תקשורתי בארץ. למרות זאת, אור ועטאש זכו ביחד בפרס וולג'ין שלרוב מנבה את הזוכה במוישה.
ומצד שני...
'מדורת השבט' הוא הסרט היחיד שהשיג מועמדויות בכל הקטגוריות, 13 בסך הכל. האם בכל זאת צפוי ניצחון סוחף?
המשך הספירה הכללית: ללכת על המים – 8 מועמדויות, שנת אפס – 8, הכלה הסורית – 7, אור – 6, עטאש – 6, סוף העולם שמאלה – 6, מטאליק בלוז – 5, אושפיזין – 3, שושלת שוורץ – 3, אהבה קולומביאנית – 3, ריקי ריקי – 2, ולקחת לך אישה – 1, סיפור קיץ – 1.
אמן כן יהי רצון
אגב, למה לא לינקקתם לאתר הרשמי של "מדורת"?
לינקקנו.
עטאש
אני ראיתי לפני שבועיים את "עטאש" בהקרנה אקסקלוסיבית בלב ת"א, ואני חייב להגיד לכם שזה סרט מופתי… קולנוע במיטבו, בהחלט ראוי לשקילה של פרסים ואפילו זכייה, אבל הבעיה שאני לא יודע אם הוא יופץ בארץ, כי הכתוביות שהיו בגוף הסרט היו באנגלית, כנראה משיטוט בפסטיבלים בינ"לים…
מישהו יודע משהו אם זה מגיע לארץ לאקרנים או לא?
עטאש לא צריך ''להגיע'' לשום מקום
זוהי הפקה ישראלית, שהושקעו בה כספים ישראלים, ושהצוות שלה ישראלי.
וקצת בתגובה להודעה אחרת של הפינגווין – ההנחה שבקרב הצמוד על אופיר (ארר… עם כל האהבה שלי לשייקה, זה לא מתגלגל טוב על הלשון) ל"עטאש" יש סיכוי של ממש היא נאיבית לדעתי. זה אומנם מרשים שסרט של במאי ששמו תאופיק זוכה לכל כך הרבה כבוד בלב הממסד, אבל לא צריך להגזים. בלי שום קשר לטיב הסרט (ואציין שאני מכיר את תאופיק אישית ושעורכת הסרט גלית שקד-שאול המוכשרת היא חברה שלי), האקדמיה לא תיתן לסרט של במאי ערבי לייצג את ישראל, ואם היא תיתן, לימור לבנת כבר תמצא דרך לסכל את זה. לא מספיק ש"מחסומים" הופך הקרביים מועמד לפרס הדוקומנטרי?
''מחסומים''
אני לא יודע מה לבנת חושבת על "מחסומים" אבל, אלל"ט , הסרט מוקרן בפני חיילים כחלק מניסיון "להכין אותם" למחסומים. יעני, מצד אחד הסרט הופך קרביים. מצד שני, המדינה ניכסה אותו, עושה בו שימוש שהופך אותו חלק מההתנהלות המדינית המוצהרת.
אם השם ''פרס האופיר''
לא מתגלגל טוב על הלשון, למה לא לקרוא לזה פשוט "פרס השייקה"? גם קרוב למוישה, גם שומר על הרעיון של השם, וגם מגניב.
מעתה אל תאמרו פרס האופיר, אמרו פרס השייקה. (וגם אלביס של אסתי יהיה מרוצה)
וואלה בהחלט
לשם 'אופיר' יש הדרת כבוד כלשהי.
'שייקה' זה שם של קיבוצניק, כמו 'נחצ'ה' ו'חיימקה'. זה אולי שם מאוד ישראלי, אבל לא שם של פרס מכובד.
אה,
ולמוישה כן (;
'מוישה' הוא לא שם רשמי.
זה כינוי שאנחנו בחרנו לטקס, ולפחות בכל הקשור אלי, הוא שם שמייצג היטב את מה שאני חושבת על הדבר הזה שנקרא 'האוסקר הישראלי'.
'מוישה' הוא לא שם רשמי
אני חשבתי שהכוונה של ברק היתה להחליף את מוישה בשייקה, לא את השם הרשמי. אולי לא הבנתי.
בערך.
הכוונה היתה שמי שאין לו כוח להגיד "פרסי אופיר", שפשוט ישתמש ב"פרסי השייקה", כמו שלמי שלא היה כוח לקרוא לו "פרסי האוסקר הישראלי" החליט לקרוא לו "פרסי המוישה".
קפישקה?
או.קיי.
זה מה שחשבתי.
עטאש
לפי "סרט", זה יוצא בישראל ב-25.11:
http://seret.msn.co.il/ShowMovies.asp?id=1530
למרות שזה לא מופיע כאן ב"לא סופי".
כנראה שפרס האוסקר לא נראה קרוב מתמיד
(לפי המודעות של "סוף העולם שמאלה").
הוא כן נראה קרוב מתמיד
רק לא לסרט הזה. אם נגיד 'ללכת על המים' ינצח, יש לו יותר סיכוי לקבל מועמדות מאשר לכל סרט ישראלי אחר בעשור האחרון.
הוא כן נראה קרוב מתמיד
ראיתי אתמול את מדורת השבט, סרט נפלא, כמובן יש כמה דמיות שאינן פטורות עד הסוף אבל חוויה של סרט ישראלי טוב כמעט ולא יצא לי להתקל, בשנים האחרונות. בניגוד כמובן ללכת על המים שהיה מאכזב, והסיכוי שלו להשתחל איכשהו לתוך האוסקר האורגינל הוא אפסי(לדעתי) מרוב שהוא מנסה להיות כמו… הוא בסופו של דבר נופל להיות לא כלום, עם שפה קולנועית דלה ביותר, עם תסריט בזיוני להחריד.
מדורת השבט יש בו סוג של עולם שלא מכירים לרוב, עם תסריט הבנוי על נראטיבים הוליהודים. ולו יש את הסיכוי הגדול והאמיתי לזכות בדוד אוסקר.
בעזרת השם- במחווה למגזר הנדון בסרט.
כך גם חושב יאיר רווה
ראיתי את כל הסרטים המועמדים
אור- אחד מן הסרטים הישראלים הטובים שראיתי, אבל עלול להיות בוטה מדי לטעם של האמיריקאים. כל סצנה היא יצירת מופת קטנה משל עצמה, התוצאה הסופית מרשימה ומעיקה.
עטאש – עוד סרט מצוין, אבל לטעמי איט מדי בהתחלה, לא מתאים לכל אחד.
מדורת השבט – הרבה יותר טוב מן הסרט הקודם של סידר "ההסדר" שזכה בפרס הגדול. נוגע ללב. חני פירסטנברג ראויה לאופיר על תפקיד משנה.
מטאליק בלוז – סיפור קטן ויפה, תפקיד טוב של איבגי, למרות שעוסק גם בזכר השואה לא הותיר עלי רושם כבד מדי. אני אופתע אם יזכה, למרות שעיסוק בשואה יכול לעזור בטקס האמריקאי.
ללכת על המים – לדעתי הסרט הפחות טוב בחמישיה, אבל גם כן סרט טוב מאוד, שנראה כאילו נעשה עבור הפרס על האוסקר הזר.
אני מופתע ש"שנת אפס" של יוסף פיצ'חזדה לא מועמד לסרט הטוב ביותר. זה אחד מן הסרטים הטובים ביותר ששראיתי בשנים האחרונות.
הכפר
כנראה שטלפונים כן עוזרים..
http://go.walla.co.il/village/
...בהנחה שהם לא תרגמו את זה עצמאית,
אלא השתמשו בתרגום של המפיצים.
...בהנחה שהם לא תרגמו את זה עצמאית,
זה התרגום של המפיצים… לפי האתר של פורום פילם…
או שלא...
http://go.walla.co.il/village/desk2_1024.html
ועכשיו בסוף העולם כועסים שקיפחו אותם.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2967535,00.html
איזו תגובה מטומטמת. בפעם הבאה שהם נעלבים, שיעצמו עיניים ויספרו עד עשר.
זה בגלל שהם מרוקאים
או הודים.
בכל מקרה, תמיד דופקים את השחורים.
אכן מטומטם.
האם יש איזושהיא סיבה שהסרט המצליח ביותר בקופות יהיה בין חמשת המועמדים לאוסקר?
2002, הסרט הקופתי ביותר, ספיידרמן, לא מועמד לאוסקר.
2001, הסרט המצליח ביותר בקופות, הארי פוטר, לא במועמדים.
ב- 2000 זה הגרינץ', ב- 1999 אימת הפאנטה, ב- 96 היום השלישי…
למעשה, בעשר השנים האחרונות, רק 4 פעמים קרה שהסרט הקופתי ביותר היה מועמד לאוסקר: שר הטבעות (2003, זכה), להציל את טוראי ראיין (1998, לא זכה), טיטאניק (1997, זכה) ופורסט גאמפ (1994, זכה).
בשאר השנים הסרט הקופתי ביותר נאלץ להסתפק במועמדויות מרתקות כמו אפקטים מיוחדים (ספיידרמן, אימת הפאנטום, היום השלישי) תלבושות ותפאורה (הארי פוטר, הגרינץ'), פסקול (הארי פוטר), איפור (הגרינץ'), עריכת סאונד (אימת הפאנטום), או שיר מקורי (צעצוע של סיפור). יחסית לאלה, "סוף העולם שמאלה" קיבל לא מעט הכרה.
כנראה קשור
לגלגציו"ת של האוסקר. (מבחינתי, גלגל"ץ והאוסקר הם סוג של תאומים סיאמיים).
תמיד
הצד המפסיד יטען לקיפוח או זיוף תוצאות.
אז שיטענו לקיפוח אם זה עושה להם טוב.
אבל "סטירת לחי לקהל הישראלי"? ממתי יש קשר בין מה שהקהל רואה הכי הרבה לפרסי האקדמיה? אוסקר ל'כוכב נולד 2' ומיד.
וגם לגל פרידמן.
כאחד שרואה את עצמו
כחלק מהקהל הישראלי, סטירת הלחי בכלל לא היתה חזקה, לא ממש הרגשתי אותה.
יכול להיות שהאנשים בשורות הראשונות ספגו את רוב העוצמה.
והיום ב-''7 לילות'', ראיון עם אבי נשר
בו הוא מסביר למה הוא בכלל לא לקח קשה את העובדה שהסרט שלו לא מועמד, ובאותה נשימה יורה אש חיה מטווח אפס בחברי האקדמיה ובצורת קבלת ההחלטות שלהם. וגם משתחצן לא-מעט.
אני בהחלט מבין מאיפה הכאב של האיש הזה מגיע, אבל סגנון ההתבטאות שלו שם – לא, עזבו את הסגנון. *ההתבטאויות* שלו נטו, לא יקדמו את ענייניו בטווח הקצר או הארוך.
במאים הם צנועים, זה ידוע.
ב'טיים אאוט' האחרון התפרסמה תגובה של גידי דר לביקורת של אשרה שוורץ על 'האושפיזין', ותגובה של אשרה שוורץ לתגובה של גידי דר. הכל סבבה והדיון לגיטימי, חוץ מדבר אחד – הציטוט הבא, מתוך התגובה של דר.
"אחת המשימות של במאי היא לבנות עולם וגיבורים שמאפשרים לצופה להזדהות איתם, בלי התנגדויות, בלי שיפוט מוקדם. ב'האושפיזין' הצלחתי במשימה הזאת אף מעבר לציפיות של עצמי. כבר בפריימים הראשונים מאבד הצופה את כל הדחייה שלו מהחרדים, מתהפנט מהסיפור המדליק והמצחיק ששולי כתב (במעורבות מלאה וחילונית שלי, דרך אגב) ולמשך שעה וחצי מזדהה לחלוטין עם גיבור בעל תפיסת עולם טוטאלית ושונה לגמרי מזו של החילוני הממוצע. לעניות דעתי הצנועה, זהו קולנוע!!!" [סימני הקריאה במקור].
מכיוון שלא ראיתי עדיין את הסרט, אני לא יכול לומר עד כמה הוא מדייק בדבריו, אבל חבל רק שבאותה הזדמנות הוא לא הכריז על עצמו כיורש של אורסון וולס והעניק לעצמו פרס אוסקר על מפעל חיים.
וזה היה בלי טיפת ציניות?
מצטער על הבורות
אני מבקר קבוע כמו כבר כמה שנים, אבל איכשהו פיספסתי את שינויי שם הפרס. למה השינויי ומה משמעותו?
-האשף הדגול
לא שינוי, עד עכשיו לא היה לו שם משלו.
ו"אופיר" זה על שם שייקה אופיר, שבאמת לא צריך הסבר.
עד עכשיו לא היה לפרס שם.
הכינוי "מוישה" היה המצאה שלנו, ולא נפוץ במיוחד מחוץ לכתלי האתר. כל השם "אופיר" הודיעה האקדמיה עצמה בהודעה לעתונות, והוא אמור להפוך עכשיו לשם הלא-רשמי הרשמי שלו.
אולי זה הדף הנכון למלה על ''מדורת השבט''?
שותפי לצפיה בסרט הזה הערב הכריז שהסרט הזה הוא אולי פרוייקט גמר שנה ב' של סטודנטים לקולנוע, אבל לא סרט קולנוע, ואפילו לא סרט טלוויזיה. מה שמוזר זה שאני רואה מה הפריע לו – למשל, החוסר המוחלט בעלילה – ובכל זאת נהניתי מאוד.
אני חושבת שאלה היו השחקניות שעשו לי את זה – במיוחד מיכאלה עשת (האמא), שהיתה מצוינת באותה המידה ברגעים קומיים וברגעים דרמטיים, והקרינה אלגנטיות של כוכבת קולנוע כזו שעוד לא יצא לי לראות בסרט ישראלי. לא שזה אומר הרבה כשזה בא ממני.
וגם חני פירסטנברג מצוינת. ואיכשהו גם נראית שם כמו ילדה.
וזהו. סרט מתוק, מעורר הזדהות ושווה צפיה, אבל רק אם באים בציפיות לא גבוהות מדי.