סדרת 'שליחות קטלנית' עשויה ללכת בדרכן של 'איש הנצח' ו'בלייד', ולהגר לטלויזיה. לנה הדי ('האחים גרים') תהיה שרה קונור בפיילוט ל'רשומות שרה קונור', שבו יסתבר שעוד כמה מחסלים מהעתיד שרצו בלוס אנגל'ס לאורך השנים. |
12.11.2006
|
יומית
סדרת 'שליחות קטלנית' עשויה ללכת בדרכן של 'איש הנצח' ו'בלייד', ולהגר לטלויזיה. לנה הדי ('האחים גרים') תהיה שרה קונור בפיילוט ל'רשומות שרה קונור', שבו יסתבר שעוד כמה מחסלים מהעתיד שרצו בלוס אנגל'ס לאורך השנים.
סדרת 'שליחות קטלנית' עשויה ללכת בדרכן של 'איש הנצח' ו'בלייד', ולהגר לטלויזיה. לנה הדי ('האחים גרים') תהיה שרה קונור בפיילוט ל'רשומות שרה קונור', שבו יסתבר שעוד כמה מחסלים מהעתיד שרצו בלוס אנגל'ס לאורך השנים.
ואו! איזה רעיון מבריק!
זאת אומרת, גם רובוטים חדשים כל פרק, גם דיון מעמיק ברצון חופשי לעומת עתיד קבוע מראש וגם המון רובים! שלא לדבר על זה שהבימוי בטח יהיה סוחף והתסריט אינטיליגנטי, והמשחק, אוי, המשחק יהיה…
לא.
אני לא יכול להעמיד פנים יותר.
זה יהיה זבל מזוקק.
תשמע
גם אם מישהו היה מספר לי ב-1992 שהולכים לעשות סדרת טלויזיה על פי הסרט הכושל 'באפי קוטלת הערפדים' הייתי אומר את אותו הדבר. כנ"ל לגבי בלייד, ואמנם לא ראיתי אף פרק, אבל הבנתי שהסדרה דווקא נחשבת לטובה. בקיצור, הרעיון לסדרה אמנם נשמע מאוד תמוה, אבל לך תדע.
בלייד היא סדרה נחמדה
אבל היא בוטלה אחרי שהעונה הראשונה הסתיימה (איך לא, ב"המשך יבוא").
אבל כאן זה ההפך
שליחות קטלנית הוא לא איזה זבלון שניתן לשפר. מסרטים בבימוי ג'יימס קמרון ניתן רק לרדת (כפי שראינו בשליחות קטלנית 3).
בלייד היה יכול להיות טוב, אבל בואו נודה בזה, כבר יש לנו מדד לגבי איך סדרה על מין חצי ערפד כזה שקוטל ערפדים אחרים צריכה להראות, והכתיבה של בלייד הסדרה לא היתה ברמה של אנג'ל. היא היתה ברמה של ווקר, טקסס ריינג'ר.
בדיוק
מה גם שלבן אדם היה קשר כלשהו לסמולוויל, שזה מבחינתי כבר סוגר את הגולל לאיזה פוטנציאל.
כתיבה ברמה של ווקר, טקסס ריינג'ר
אה, רמה של פול האגיס?
ווקר לא היה ברמה של פול האגיס המוכר כיום
היא היתה סדרת זבל. נקודה. אבל תסריטאים בראשית דרכם לא יכולים להתלונן ומקום עבודה זה מקום עבודה.
בתור מי שמאוד לא אהב את מיליון דולר בייבי והתרסקות
אני חייב להודות שאפילו אני הופתעתי מהגילוי שאותו אדם כתב אותם ואת ווקר.
תשמע
מחסל שנשלח אלייך מן העתיד כדי למנוע את הפיכתה של שרה מישל גלר לכוכבת אינו נשמע כרעיון רע בכלל
תיראה
למה למנוע?
ניראה לך שהטינה 2 הפך אותה לכוכבת?
אולי יפיקו מזה נפט?
כמו מהפסולת המזוקקת מבתי הזיקוק בחיפה?
חו"מ, אני גם חושב שזה יהייה מאולץ….
אני לא בטוח. יש תקדים די דומה, של 'ניקיטה'.
בראשית היה 'ניקיטה' הסרט, שלא ראיתי, אבל נחשב מצוין. ואז עשו על פיו סדרה, שראיתי כמה וכמה פרקים שלה. היא לא הייתה מצוינת – אבל היא הייתה לא רעה בכלל.
אם הסדרה הזו תתממש, קשה להאמין שהיא תגיע לאיכויות של הטרמינייטור 1+2. אבל אין סיבה להיות בטוחים מראש שהיא תהיה זבל מזוקק, אולי היא תהיה טובה. אי אפשר לדעת.
הסרט הצרפתי המקורי של לוק בסון
אכו סרט טוב מאד. הגרסה אמריקאית עם ברידג'ט פונדה מ-ז-ע-ז-ע-ת.
מרוב ששנאתי את הסרט לא רציתי לצפות בסדרה אבל כשהייתי מזפזפ ונופל עליה תמיד הייתי נשאר עד שבסוף הפכתי לצופה קבוע שלה. הסדרה אכן היתה טובה.
בקשר לשרה קונור, אני מעדיף לשמור על אופטימיות, הרעיון מענין ואפשר להוציא מזה זהב, אפשר כמובן גם להיכשל אבל יש שם פוטנציאל רב ואני מקווה שהוא ימומש. תמיד ישנה גם האופציה שהפיילוט יהיה מחורבן והרשת תחליט בסוף לוותר על הסדרה ולחסוך מאיתנו ונישאר עם הזכרונות הטובים מהסרטים.
מתוך הידיעה:
ו שיש לו מגע זהב, או שכשהרשתות נותנות לו לביים פיילוטים הן כבר בעצם יודעות מראש שתהיה סדרה.
אוקיי, אז זבל מדולל.
אין שום דוגמא של סדרה שבאה בעקבות סרט מצליח והייתה סדרה טובה באמת. פשוט אין (או שזכרוני בוגד בי).
יתרה מזאת, הדוגמא היחידה של סדרה שבאה בעקבות סרט כושל והייתה טובה היא של באפי, ושם מדובר באותו תסריטאי.
הבעיה היא לא רק שהסדרה, כמעט בטוח, תהיה בינונית ומטה; אלא שהיא גם תפגום באיכות הסדרה כולה. תראה מה קרה ליקום של 'ניקיטה', למשל: הוא הפך למין בועת הייטק עם פסיכולוגיה בגרוש, והאקשן נהיה פתטי לחלוטין. מאוד אהבתי את הסרט (הצרפתי), אבל אני לא מסוגל לראות אותו כרגע בגלל שהוא מזכיר לי את הסדרה.
כמובן שלא צריך לקחת את כל העסק יותר מדי ברצינות – סרטי 'טרמינטור' הם לא שיא היצירה הקולנועית אי-פעם, והסרט השלישי – למרות שהוא בסדר גמור – לא מתקרב לאיכות של השניים שלפניו. חוץ מזה, במקרה של יצירות קומיקס יש לנו כמה וכמה מקרים של סדרות שמתקיימות במקביל לסרטים, ובדרך כלל האחד פשוט מתעלם מהשני וכולם מרוצים. רק שלא נראה לי שזה מה שיקרה כאן.
''פארקר לואיס'' (העונה הראשונה בלבד!)
הייתה סדרה טובה, שבאה בעקבות סרט מצליח.
לגבי ניקיטה-הסדרה, אני מסכים איתך שהיא הייתה לגמרי לא מציאותית בכל תחום (עצם קיומו של המדור, הצורה שהוא עבד, ההתנהגות של אנשים בו, האקשן, וכמעט כל דבר אחר). אבל היא לקחה את חוסר-המציאותיות לרמה כזו שזה כבר הפסיק להפריע לי, כי זה לא היה קשור לשום דבר אמיתי. פה ושם היו טוויסטים נחמדים, ולפעמים פסיכולוגיה בגרוש זה כיף.
איזה סרט?
אם אתה מתכוון לסרט על פריס ביולר (זה עם ברודריק), נכון שיש העתקות מסוימות, אבל הסגנון עדיין שונה מאוד – שלא לדבר על זה שלביולר יש סדרת טלוויזיה משלו, והיא (כצפוי), גרועה.
אם גם לפרקר לואיס היה סרט, אני לא מכיר אותו.
לגבי ניקיטה – כיוון ששלושת הפרקים (נדמה לי) שראיתי ממנה זכורים לי כאחת התצוגות העלובות ביותר של משחק ותסריטאות שראיתי מימי, בוא נניח שפשוט נפלתי על פרקים גרועים במיוחד ונסכים שזו דוגמא לא משכנעת מספיק, לכל הפחות.
כן, פאריס ביולר
למה 'סגנון שונה מאוד'? זה בדיוק אותו רעיון בסיסי (טינאייג'ר תחמן שכל הזמן משגע את המורים שלו ומבלה עם החברים), ואי אפשר לצפות שסדרה תהיה *זהה* לסרט.
ונכון שהייתה סדרה כושלת של ביולר, אבל זה לא שולל את העובדה ש'פארקר לואיס' גם היא התבססה על הסרט.
בוודאי שזה שולל.
הסגנון דומה כי זה הצליח באותה התקופה – אבל זה כמו להגיד שרנגלר עושים ג'ינס של ליוויס. הם אולי מחקים אותם, אבל זה לא אותו הג'ינס.
מה שהפך את פארקר לואיס לסדרה מצוינת הם זוויות הצילום המוזרות, ההומור החד, הצבעוניות המטורפת, הפנייה המתמדת למצלמה והדמויות המוקצנות. חוץ מהפנייה למצלמה, כל אלו היו הרבה (הרבה) יותר מתונים בסרט. יתרה מכך, הסרט היה מוצלח בעיקר בגלל שהוא הצליח להיות אמין ורגיש אבל גם משעשע; הסדרה הייתה מוצלחת כי היא הצליחה להיות מצחיקה וסאטירית, ללא שביב של רגישות או אמינות.
אם נסכם:
א) הסדרה לא מבוססת על הסרט ממש, ולכן היא לא דוגמא.
ב) מה שהפך את הסדרה למוצלחת אינו מה שהפך את הסרט למוצלח, ולכן היא לא דוגמא.
ג) אין אף סדרה טובה המבוססת על סרט מצליח (אם כי אנשים כאן העלו את הטיעון ש'ניקיטה' הוא דוגמא אחרת).
אגב, עד כמה שאני נהנה לשחק את תפקיד הדמגוג, ברור שמקרה כזה אינו בלתי אפשרי – אבל בוא נגיד שהדוגמאות עד כאן לא מעודדות.
רק אם אתה מגדיר 'מבוססת' כ'דומה מאוד עד זהה'.
אבל אני (וגם מילון ממוצע, אני חושב) לא מסכים עם ההגדרה הזו.
ובכלל, בתגובה המקורית שלך אמרת ש'לא היה מקרה של סדרה טובה שבאה בעקבות סרט מצליח'. אבל זה בדיוק המקרה הנוכחי, של 'פריס ביולר' / 'פארקר לואיס'. בלי הסרט המצליח – לא היתה באה בעקבותיו הסדרה הטובה.
בואנ'ה, אתה עקשן כמוני.
אבל במקרה זה, אתה גם קצת קטנוני. 'הטינה' מבוסס על 'הצלצול'? 'שושלת' מבוססת על 'דאלאס'? כל הצלחה גוררת חיקויים. במקרה זה, החיקוי אולי ברור יותר – אבל הוא עדיין חיקוי, ולא המקור בפורמט חדש.
אגב, עברו 4 שנים בין הסרט לבין סדרת הטלוויזיה.
ובעניינים קטנוניים פחות: אני חושב שיש סיבה טובה למה סרטים לא הופכים לסדרות טלוויזיה טובות (וגם להיפך): המדיומים, למרות דמיון ברור, גם שונים מאוד האחד מהשני. מה שיהפוך סרט לטוב (לדוגמא, שינוי ממשי של הדמויות במהלכו או אפילו סתם קתרזיס) יכול לרצוח סדרת טלוויזיה לחלוטין. סרטים גם זקוקים להרבה יותר פאתוס, מה שבסדרת טלוויזיה, שבוע אחרי שבוע, סתם הופך לפתטי.
הדוגמאות שלך הן של סרט/סרט וסדרה/סדרה, לא של סרט/סדרה.
אבל נגיד לרגע, רק לצורך הדיון, שאני מקבל אותן, ובוא נקרא להן 'חיקוי' – מה זה חיקוי, אם לא התבססות על מקור מצליח כדי להצליח גם כן?
מה שאמרת נכון לגמרי: יש הבדלים בין המדיה השונים. זו בדיוק הסיבה שאם סדרה רוצה להיות מוצלחת, היא צריכה להיות שונה מהסרט המוצלח שהיא מתבססת עליו – ושני הדברים לא סותרים זה את זה.
טוב, טוב, נשברתי.
אתה יותר עקשן, יותר ג'ינג'י ומגובה ביותר אנשים בעלי סודות אפלים בעברם הקרוב.
אני לא מבין על מה הוויכוח כאן בכלל
פארקר לואיס הוא לא דוגמא למה שהדיון כאן עוסק בו.
אם אתה בענייני סמנטיקה, אדם אכן אמר "אין סדרה טובה שבאה בעקבות סרט", ו"באה בעקבות" פתוח למליון פרשנויות (אולי בעקבות הכנסות של סרט לאולפן היה כסף ואז היה מספיק תקציב להפיק סדרה שבכלל לא קשורה, זה גם קביל).
אבל הדיון כאן הוא על סדרות שממשיכות את העולם של הסרט, אותה מיתולוגיה, אותו VERSE, בד"כ גם אותן הדמויות או לפחות מוזכרות אותן הדמויות, גם עם סדרה היא RIP-OFF גמור לסרט מסויים, זה לא רלוונטי לדיון.
רק סדרה שמרחיבה את ה VERSE של סרט יכולה בפוטנציה גם לפגוע בסיפור שלו, ולכן ההסתייגות של רבים מהאנשים כאן.
חלק מהויכוח
היה על זה – עד כמה סדרה שנולדה בעקבות סרט גם צריכה להיות דומה לסרט, כדי שנגיד שהיא מבוססת עליו (כי יש טווח רחב מאוד בין זהות מוחלטת לדמיון קלוש).
ובעיקרון אתה צודק – שרק סדרה שדומה לעולם יכולה בפוטנציה לפגוע ממש בסיפור שלו – אבל גם סדרה שלא דומה יכולה להרגיז, אם אנשים אהבו את המקור ולא מוצא חן בעיניהם ששינו אותו.
זו דווקא אחת הסדרות האהובות עליי
העולם שם אכן הפך מנותק לחלוטין מהמציאות, אבל הצעידה האופיינית בחלל התחנה, הסלואו-מושן במבט לעבר חלון חדר הבקרה, מעלי העור השחורים, משקפי השמש…נכון, אלו רק מאפיינים חיצוניים. אבל האמת היא שהעונות הראשונות של "הגברת ניקיטה" היו מצוינות בעיניי. המצב הנפשי של ניקיטה, ההצצה המדודה אל התככים שבמאחורי הקלעים, הקור של מייקל, וגם המפגש המזדמן עם העולם שבחוץ (שכנה, ידיד, דייט של ניקיטה) נתנו עומק מסוים (מסוים אמרתי).
עם זאת, את העונות האחרונות לא שרדתי כצופה, עקב זלזול מתמיד בצופים. במשך פרקים מספר קוננה בי התחושה שהתסריטאי לא קרא בעיון את תקציר העונות הקודמות ולא ממש מודע למצב היחסים בין ניקיטה למייקל, למשל. כמה פעמים אפשר לאפס את הסיפור שלהם למצב של "אני לא בטוחה, אבל אתה נראה לי מוכר. לא נמלטנו פעם מהמדור יחדיו לעבר השקיעה?"
אולי זה לא 8 1/2 של פליני
אבל שליחות קטלנית 2 הוא אחד הסרטים הטובים שנעשו
דווקא על זה בחרת להגיב?
למקרה שזה לא ברור מהדיון כולו: אני אוהב מאוד את סרטי 'טרמינטור', ובמיוחד את השניים הראשונים. ובכל זאת, לא, אני לא חושב שאף אחד מהם הוא מהסרטים הטובים שנעשו – כי אין בהם חידוש קולנועי מיוחד ואין בהם עומק אומנותי או פילוסופי משמעותי.
אני משתדל להגיב כשיש לי משהו להגיב עליו
כולם עושים יופי של עבודה ואין לי ממש מה להוסיף חוץ מזה.
טרמינטור 2 הוא אחד מהסרטים האהובים עלי ומכאן שהוא אחד הסרטים הטובים שנעשו – אלא אם אתה רק מחשיב רשימות של מבקרים למיניהם. (אני גם חושב שרוברט מקי שם אותו שם)
וכהערת שוליים:
האם פיירפלי זה מקרה הפוך שבו הסרט שנעשה ע"פ הסדרה פחות מוצלח מהסדרה?
אני מחשיב שני דברים שונים.
לו הייתי מחזיק רשימות, הייתי מחזיק שתיים: האחת של הסרטים שאני הכי אוהב, והשניה של הסרטים הכי טובים שנעשו. השניים לא בהכרח חופפים. סרטים טובים צריכים לענות על שני הקריטריונים שציינתי, כמו גם להיות מהנים, כמו גם להיות מסוגלים לעמוד במבחן הזמן. סרטים שאני הכי אוהב הם סתם סרטים שנהנתי מהם מאוד, ובעיקר אלו שאני מסוגל לראות יותר מפעם אחת.
לא לגמרי הבנתי
אז סרטים טובים הם סרטים שאתה נהנה מהם ועומדים במבחן הזמן וסרטים שאתה אוהם הם גם סרטים שאתה נהנה מהם ועומדים במבחן הזמן וגם שאתה מסוגל לראות הרבה פעמים? זה לא קצת חופף?
עשית סלט
אם הבנתי נכון, יש שלוש רשימות:
1. סרטים שאדם אוהב
2. הסרטים הכי טובים שנעשו
3. סרטים טובים לדעתו של אדם
• הסרטים הכי טובים שנעשו – רשימה "אובייקטיבית" של יצירות מופת, שהוגדרה על ידי קונצנזוס בין מבקרים, מורים לקולנוע וקהל הצופים כקבוצה.
• סרטים שאדם אוהב – סרטים שאדם נהנה מהם מאד באופן הכי סובייקטיבי שיש, ומסוגל לראות יותר מפעם אחת. אלה יכולים להיות גם סרטים מטופשים ונטולי מסר, ובעיקר – לא סרטים חשובים; אדם לא טען לרגע שסרטים אלו צריכים לעמוד במבחן הזמן. כלומר, יכול לקרות מצב בו סרט כלשהו התיישן והמסר שלו לא נושך ולא מתאים לזמננו אנו ("לא עומד במבחן הזמן") – ובכל זאת אדם יהנה לצפות בו, בלי קשר לאיכותו או חשיבותו.
• סרטים טובים בעיני אדם – סרטים שמשלבים בין שתי הקבוצות (הוא מאד אוהב, וגם נחשבים לטובים/חשובים בעיני אחרים) וגם עומדים במבחן הזמן.
בערך
ברשימת סרטי יצירות המופת שלי ניצבים סרטים שהם:
א) בעלי עומק פילוסופי
ב) בעלי תרומה לאמנות הקולנוע
ג) נהנתי מהם
אוקי הבנתי
אז שליחות קטלנית הוא סרט שאתה אוהב או סרט טוב?
סרט טוב שאני אוהב
אבל לא יצירת מופת (אני מקפיד על ההבחנה בגלל שיש גם סרטים שאני אוהב שלא הייתי מחמיא להם אפילו ב'טוב')
מ.א.ש.
סדרה נפלאה, שאף התעלתה על הסרט שהיא מבוססת עליו (גם מצחיקה יותר, וגם מכילה יותר חמלה ויותר אלן אלדה).
מצד שני, אני גם ממש אהבתי ניקיטה – העונות הראשונות שלה הן נפלאות, והתברכו בסצנות אקשן נהדרות ופסקול מהנה ומדויק להפליא.
אהה! תודה.
לא רק על דוגמה מוחצת, אלא גם על כך ששחררת את חרצובות זכרוני, והנה נזכרתי גם בסדרה הקומית "הזוג המוזר", שהתבססה על הסרט, ולמיטב זכרוני הייתה טובה למדי(שודרה בכבלים כשהייתי ילד, לפני 15 שנים או משהו כזה).
'תהילה'?
איפה הייתם כולכם היום בבוקר?!
הייתם יכולים ליישב את כל הויכוח הסמנטי המיותר הזה, עם כמה דוגמאות פשוטות.
כן, גם זו, תודה רבה.
אין איזה חוק כזה
שאסור להזכיר את שמם של סרטים/סדרות שלובשים בהם חותלות? כי אם אין, הגיע הזמן לחוקק אותו, ויפה שעה אחת קודם.
טלוויזיה זה לא מה שהיה פעם
אולי זה יהיה ברמה קולנועית?
מועדון בית הקברות.
מישהו יודע אם הסרט "מועדון בית הקברות", שכרגע מוקרן רק בת"א (אני סומכת על מה שמופיע בעין הדג), מתוכנן לעוד סיבוב בירושלים (נגיד בסינמטק) בזמן הקרוב?
מועדון בית הקברות.
אין לי שמץ, אבל אני חושב שלא…
בכל מקרה עדיף להתקשר לסינמטק ולבדוק. (או לב ירושלים או משהו).
לא כזה סרט משהו ד"א…
ראיתי את הפיילוט היום.
"פחות גרוע ממה שציפיתי" היא לא מחמאה מי-יודע-מה, אבל ככה זה היה. הבימוי מוצלח. התסריט קלישאתי, אבל נסבל. השחקנים בסדר. לא סבלתי מדי לאורך ה-50 דקות האלה. אגב, הסדרה לא ממוקמת בתוך ההמשכיות של הסרטים – היא יותר גרסה אלטרנטיבית לסרט השלישי (ומהבחינה הזאת, הפיילוט היה הרבה יותר מוצלח ממנו) וגם את העלילה של הסרט השני היא דוחפת קדימה בכמה שנים.
אבל מצד שני, לא היו שם יותר מדי דברים שיגרמו לי להתעניין במה שיקרה הלאה. זו נראית כמו סדרה שמהר מאוד הולכת לחזור על אותו שטיק. וגם האפקטים הקוליים איומים – כל יריה נשמעת כמו רעם, כל חריקת-צמיג מנסה להפוך את הצופים לחרשים. יותר מדי רעש.
אבל כל שאמרתי: היה יכול להיות יותר גרוע.