הופעתו הטובה ביותר של שחקן בתפקיד נבל-קומיקס:
26 ![]() |
ג'ין הקמן, לקס לותור (סופרמן) |
250 ![]() |
ג'ק ניקולסון, הג'וקר (באטמן) |
170 ![]() |
איאן מקלן, מגנטו (אקס-מן) |
19 ![]() |
ווילם דפו, הגובלין (ספיידרמן) |
19 ![]() |
קולין פארל, בולסאיי (דרדוויל) |
24 ![]() |
אלפרד מולינה, דוקטור אוקטופוס (ספיידרמן 2) |
63 ![]() |
ניק סטאל, הממזר הצהוב (עיר החטאים) |
7 ![]() |
ג'וליאן מקמהון, דוקטור דום (ארבעת המופלאים) |
19 ![]() |
קווין ספייסי, לקס לותור (סופרמן חוזר) |
36 ![]() |
הוגו וויבינג, וי (ונדטה) |
מספר מצביעים: 633
כבר היה לנו סקר לפני שנה על נבלי באטמן,
כאן:
כתבה מספר 2782
ובו הג'וקר זכה ברוב מוחץ, ולכן הוא נבחר לנציג "באטמן" בסרט הנוכחי.
אגב, בנוסף לאפשרויות בסקר, אני גם זוכר לטוב את שרדר מצבי הנינג'ה, אבל סביר שזו בעיקר הנוסטלגיה.
אוף...
ובדיוק כשבאתי לכתוב "איך שכחתם את הפינגווין".
:'(
אבל הייתי מצביע לג'ים קארי!
הוא היה פסיכופת מופלא…
בכל מקרה, אני הצבעתי לג'וקר. עצם העובדה שניקולסון הצליח להשתחל לסקר על נבלי קומיקס… מצוין.
אלמלא הוא, הייתי מצביע לקווין ספייסי, ואילו רק לשם השעשוע!
אבל אם הייתי מצביע לצורך הכנות, נראה לי שהייתי מצביע לדפו או לבחור הצהוב.
וי הוא נבל קומיקס?
או שמדובר בזאב רווח?
וי הוא טרוריסט מסוכן!
יש למצוא אותו ולחסל אותו.
כן, הו שליט רב חסד!
(וכן. מדובר בהומאז')
אומ, עלו בי כמה מחשבות
בנוגע להשוואה בין וי למארב מסין סיטי. איפה עדיף לפרט, בביקורת העמוסה של סין סיטי או בביקורת על ונדטה, או בדוחק"ו?
נראה לי ש'ונדטה' זה המקום.
חבל שסיליאן מרפי לא ברשימה.
אבל מידע.
שיהיה קולין פארל. הוא באמת היה טוב.
אין טעם להכניס עוד נבלי באטמן חוץ מהג'וקר לסרט.
כבר עשו סקר "הנבל הטוב ביותר מסרטי באטמן" וניקולסון ניצח. טוב, אז ברורו גם שדום לא ינצח, אבל אי אפשר לקבוע באופן רשמי בלי להכניס אותו.
מש''א.
למרות שיותר משניהם, חסר לי דווקא ג'.ק' סימונס בתור ג'יימסון. כלומר, הוא לא סופר-נבל, אבל הוא בכל זאת נבל-קומיקס, לא?
אין על איאן!
וזהו.
אפשר להתחרט על ההצבעה?
הצבעתי לג'יק ניקולסון, אם כי הייתה תחרות צמודה עם ג'ין הקמן.
אבל עכשיו אני רואה שאף אחד לא הצביע עבור ג'ין הקמן – אי צדק נוראי.
הצעה לסקר חדש (אם לא היה כבר)
ה"ברוס ויין" הכי מוצלח.
מה, ויהיו רק חמש אופציות?
מייקל קיטון, ואל קילמר, ג'ורג' קלוני (פחחח), כריסטיאן בייל או ניקו בר?
ךמעשה יש רק שתי אופציות טובות
אלא אם לואל קלימר יש מאגר מעריצים חבוי.
נעים מאד, קהל מעריצים חבוי.
קרא לי שטחית, אבל… אבל… ראוור!
יעקב איילון
מה, ויהיו רק חמש אופציות?
ואדם ווסט
זה לא הוגן, אני לא יודע איך קוראים לו באמת
וביננו, הוא באמת היה הבאטמן הכי טוב, הוא היחיד שניצח כריש על סולם של מסוק.
מה, ויהיו רק חמש אופציות?
וקווין קונרוי.
בחירה קשה
דווקא בגלל שאני לא זוכרת שאחד מהם עשה עלי רושם במיוחד.
בסוף הצבעתי להוגו ווייבינג, אבל עכשיו התחרטתי, ואני רוצה להצביע לג'ק ניקולסון. אולי יש מישהו שרוצה להצביע להוגו ווייבינג ומוכן להצביע בשמי לניקולסון?
למען האמת
אני חושבת שג'ין הקמן הוא זאב רווח.
(
ליתר ביטחון)
וזה לא נכון שאתה לא יכול להגיד כלום על ההופעה של הוגו – הופעה לא נקבעת לפי הפנים של השחקן. חוץ מהדיבור, שמהווה חלק עיקרי בתפקיד שלו, יש גם את שפת הגוף וההתנהלות הכללית שלו.
אתה לא יכול להגיד שכל שחקן אחר היה עושה את התפקיד בדיוק אותו דבר.
אני כנראה טיפש מאד.
לא חשבתי על זה.
נכון, אבל ההופעה של וויבינג בסרט ההוא לא ממש הרשימה אותי
מבחינת שפת הגוף וההתנהלות הוא היה בסדר, אבל מבחינת הדיאלוגים הוא היה איום ונורא.
אוי לבושה, או שלא.
לא צפיתי ב"אקסמן" וגם לא ב"סופרמן" המקורי בצורה מעמיקה מספיק, אבל אני לא חושבת שמישהו משניהם (ובטח שלא מהאחרים) יכולים להתעלות על החלקלקות של וויבינג ב"ונדטה".
אבל זה קצת לא הוגן, כי וי הוא הגיבור הראשי בסרט שלו, והשאר הם – הממ – לא.
איאן, תעשה לי ילד!
המם. האמת היא שהתלבטתי. כבר מההתחלה רציתי להצביע למגנטו מהאקס-מן, אבל כל הזמן ישב לי בראש הסרט השלישי, וההתעללות שהדמות שלו עברה שם.
שבור מהטראומה הזו, כמעט הצבעתי לספייסי-לות'ר, או ניקולסון-ג'וקר. כמעט. ואז נזכרתי בדיאלוג הנפלא שלו אקסווייר (spl?) בתחילת הסרט הראשון ("אני אתן לך תקווה, צ'ארלס, ואני מבקש רק דבר אחד בתמורה: אל תעמוד בדרכי"), וכמה התלהבתי כשראיתי אותו בתפקיד הזה בפעם הראשונה. אז הצבעתי למגנטו.
אם רק לא היו נותנים לו כאלה שורות מפגרות בסרט השלישי…
ראיתי שבע סרטים מתוך עשר
זה טוב או רע?
(והצבעתי לג'וקר, בכל אופן. אני מקווה שמישהו יחליף את ג'ק ניקולסון כמו שצריך בהמשך של הסאגה החדשה.)
רע מאד. על פחות מ-13 לא נתפשר.
(מה הקשר?)
ראיתי שבע סרטים מתוך עשר
מצטער לאכזב אותך אבל מי שיחליף אותו כפי שכבר נכתב פה הולך להיות כנראה הית' לדג'ר, מה שאומר שניקולסון זה לא יהיה
כתבה מספר 3414
בולסאיי
הוא הנבל הכי משעשע שראיתי, וגם מבין סרטי הקומיקס שהכי אהבתי, במיוחד כי הוא היה כזה מגוחך.
(עוד לא ראיתי את ונדטה. אף אחד לא רצה ללכת איתי)
דרדביל? מה היה טוב בדרדביל?
דרדוויל
אני יכול להסביר, אבל לונג ג'ון עשתה את זה הרבה יותר טוב ממני בביקורת עליו:
כתבה מספר 1474
אקס-מן (במיוחד הראשון) היה סרט יותר טוב, אבל הוא לא היה משעשע כמו דרדוויל. באטמנים 1, 2 ו"חוזר" היו גם בסדר, את עיר החטאים לא כל כך אהבתי, את ספיידרמן לא אהבתי בכלל, ואת סופרמן אני לא זוכר (אני חושש לראות את סופרמן חוזר – נראה לי כמו בזבוז זמן רציני). ובגלל זה דרדוויל הוא הנבחר.
מה ההבדל בין באטמן 2 ל ''חוזר''?
מה ההבדל בין באטמן 2 ל ''חוזר''?
סליחה. התכוונתי ל"מתחיל"..
ביל ס. פרסטון,
מחקתי לך את ההודעה בגלל ספוילר אכזרי במיוחד. לא רק שלא הזהרת שאתה עומד לספיילר את הסרט ולגלות לא סתם פרט עלילה אלא את הסוף שלו (מה שמכונה סנל"ל – ספוילר נוראי, לא לקרוא!), זה גם הופיע מיד בשורה הראשונה של ההודעה שלך כך שלא היתה דרך להתחמק מהספוילר.
אגב, הסרט בכלל לא מבוסס על קומיקס, גם אם עוסק בו.
ותאודור לוגן?
ותאודור לוגן? (כה''ב)
אז לא רק בי השאיר הUltimate showdown שריטות עמוקות.
ביל ס. פרסטון,
וואלה. זה לא הייתי אני, זה היה התאום הרובוט הרע שלי.
(שכחתי שזה ספויילר, וזה באמת אכזרי)
יש ברשימה כמה שחקנים נפלאים
שעשו כמה נבלים נפלאים. אבל איאן מקלן לוקח את כולם.
הצבעה והסתייגות
הצבעתי למק'קלן, כי האיש גאון וכי ניקולסון לא צריך את עזרתי. אבל רציתי לציין שמקמוהן עשה נבל נהדר ב'ארבעת המופלאים' – כריזמטי, מעניין, מפחיד – מה שמרשים במיוחד בהתחשב בתסריט ובבימוי שעמדו לרשותו.
לדעתי הוא לא היה מפחיד
לא באשמתו כמובן, באשמת התסריט. יש גבול כמה דמות טיפשה יכולה להפחיד. הוא היה יכול לנצח אותם כל כך בקלות.
הדמות שהוא עשה ב"מכושפות" היתה יותר מפחידה (לפחות בהתחלה).
הממזר הצהוב?
יש קשר למונטי פייתון?
yellow bastard = ממזר פחדן
yellow bastard = ממזר פחדן
אה… הבנתי.
אני רואה שאני במיעוט..
אבל אותי דוקטור דום הכי הפחיד. לא היה בו שום מפלט – הוא פשוט היה רע ואנושי.
בכלל, ג'וליאן מקמהון נולד להיות הרע.
מגנטו!
בחרתי באיאן מקלן מהסיבה שהוא בין הנבלים היחידים שהוצגו שהצליח ליצור גם סוג של הזדהות (לפחות ב1 ו2).
לפחות לפי דעתי ג'ק ניקולסון היה אחלה נבל אבל הג'וקר הוא לא היה!
במקום להביא איזה צעיר שחיף פסיכופט שיהיה ג'וקר מושלם (עד לפני כמה שנים חשבתי שג'ים קרי הוא ג'וקר מפוספס…עם כל הכבוד לאיש החידה הג'וקר פשוט תפור עליו!) הם הביאו איזה זקן פסיכופט שמגבלות הגיל והגוף עצרו אותו מלהיות מטורף לגמרי.
נקווה שבבאטמן הבא הם (כנראה הבחור מברוקבק) יעשו ג'וקר כמו שהקומיקס תיאר.
יש בעיה אחת עם הליהוק של הית' לדג'ר
הג'וקר, לפחות כפי שהוצג עד היום, אמור לחייך, פונקציה שלדג'ר אינו מסוגל לבצע עקב מבנה פניו המאוד לא אלסטיים. ג'ק, לעומת זאת, הוא חתול הצ'שייר של עולם הבידור.
ולצחוק
הצחוק המטורף שלו אחרי שהוא גומר לחשמל את מינלי (ככה קראו לו, נכון?) מהדהד באוזניי עד היום.
לדגר לא יכול לחייך?!
אז מה אלה?



http://www.smh.com.au/articles/2006/01/30/1138469641782.html
הבנאדם מהווה הדגמה חיה של הביטוי "חיוך מאוזן לאוזן".
אבל הג'וקר לא אמור להיות צעיר.
מגנטו!
ללא ספק מקלן גם משחק מעולה, גם מעורר הזדהות – והוא גם יהודי, מה שהופך אותו לנבל אולטימטיבי לפי זרמים בנצרות.
אבל ברצינות, אין עוד אף נבל שהצליח לצאת מסרט קומיקס ולהיתפס בעיני ככל כך רציני ואמיתי.
חכה רגע
לא נאמר שום דבר על דתו או חשד ליהדותו של מגנטו
כן, בסצינה הפותחת של סדרת X-מן רואים את מגנטו כילד במחנה ריכוז אך זה לאו דווקא אומר הוא יהודי
הוא יכול באותה מידה להיות בנו של מתנגד המשטר הנאצי, בנו של הומוסקסואל או אפילו צועני.
כן, אבל בקומיקס, בעולם של מארוול, מגנטו יהודי.
זו עובדה, לא מסקנה שהגיעו אליה מסצינת הפתיחה של אקס מן.
כן, אבל בקומיקס, בעולם של מארוול, מגנטו יהודי.
כן, אבל בעולם של סרטי הקולנוע של X-מן זה לאו דווקא משתמע או מודגש בעלילה.
כן, אבל בקומיקס, בעולם של מארוול, מגנטו יהודי.
עד כמה שזכור לי, הוא או יהודי או צועני.
אני די בטוח שבשום מקום בקומיקס לא נאמר שהוא יהודי.
זאת לא עובדה.
במארבל עצמם מכחישים את עצם היותו יהודי ומסרבים לגלות את גזעו האמיתי.
אם כבר יש יותר נטייה להחשיב אותו כצועני.
ובכל מקרה זה לא עקרוני,
המסר נשאר אותו מסר, עמעום המוצא שלו רק מוסיף לאוניברסליות של אותו מסר.
לא טענתי דבר.
רק תיקנתי.
זאת לא עובדה.
אם יש משהו שוויקיפדיה טובה בו, הרי זה מידע על תרבות פופלרית. ובהקשר למוצאו של מגניטו, הם קצת מאוד לא מסכימים איתך – http://en.wikipedia.org/wiki/Magneto_%28comics%29
מה שזה מוכיח,
כמו מה שכל ויכוח על מורשת קומיקס אחר מוכיח, זה שה"היסטוריה" של הדמות שונתה כמה פעמים, והיא תלויה במי שכותב את הקומיקס באותו רגע נתון.
בכל מקרה, זה לא משנה. מגניטו הוא ניצול שואה, זה מה שחשוב. אם הוא נימול או לא, זה עניינו הפרטי.
אבל כל הפתיל הזה התחיל
מהודעה בה היה כתוב שמגנטו הוא נבל טוב לנוצרים בגלל הוא יהודי. אם הוא בנם של שני הומואים עקרים אז הוא לא מתאים להגדרה הזו.
המילים ''ועכשיו ברצינות''
שנכתבו באותה הודעה, אמורות היו לרמוז לך שגם מי שכתב אותה לא באמת בחר במגנטו בגלל שהוא יהודי.
נקודה מעניינת.
את, בעצם, מעלה לחזית את נושא הקונבנציות הקולנועיות. לדוגמא, אם רואים מישהו שמשתמש בחופשיות בפרקי ידיו, ברור שהוא הומו. אם גבר ואשה מסתכלים אחד בשני ישירות יותר משניה, ברור שהם יתאהבו. ואם למישהו יש מספר על היד (או סתם מראים שהוא היה קורבן של הנאצים), ברור שהוא יהודי.
כל אלו קלישאות, שכמו כל קלישאה, יש להם ביסוס מסוים במציאות. אבל לא זו הנקודה שלי: אלא שבהיעדר נתונים אחרים, וכיוון שמדובר ב_בדיון_, אכן ניתן להניח שכוונת התסריטאים הייתה שמגנטו יהודי. במלים אחרות, השימוש שלהם בקלישאה היה מכוון, דרך יעילה להעביר אינפורמציה לצופים במהירות.
הבנתי את הכוונה שלך.
אבל חוט המחשבה שלי הלך אחרת משלך.
אני חשבתי שיוצרי הסרט יצרו בכוונה את העמימות שסביב הקלישאה של "מספר על היד" כדי לא לפגוע במיעוט היהודי.
(ולפתוח את הראש לאולי עוד מיעוטים שסבלו מאותו תהליך)
דוגמא לאנשים כאלו: אני
אבל זאת כבר אני.
בנו של המוסקסואל?
אכן, יש ניסים בעולם.
דווקא לא קשור לניסים
יותר לעניין שהומואים באותה תקופה, ובמיוחד בזמן שהם נרדפו ע"י הנאצים, לא יצאו מהארון באופן פומבי, אלא היו נשואים עם ילדים לנשים שלא ידעו שהם הומואים, ומימשו את הנטיות האמיתיות שלהם בסוד.
באותה סצינה ממש
יש טלאי צהוב על המעילים של כל בני משפחת מגניטו. לפחות מבחינת הסרט, מגניטו הוא יהודי.
אלוהים ישמור
בדקה הראשונה של הסרט הראשון רואים את מגנטו ואת אמא שלו, שניהם עם טלאים צהובים בצורת מגן דוד. כמה עוד אתם צריכים בשביל להסיק שהוא יהודי?
ושם כמו אריק לנשר לא נשמע צועני.
אבל הסרט הוא לא הקאנון!
בקולנוע מגנטו יהודי אבל בקומיקס אף אחד לא יודע את מוצאו!
אם בא לכם, תשאלו בפורומים של קומיקאזה, אני משוכנע שיגבו אותי שם.
אבל הקאנון הוא לא הסרט!
השאלה עלתה בהקשר של הסרט. בקומיקס מגנטו היה יכול להיות איש מאדים ירוק לו רצה, ועדיין אם אמרו בסרט שהוא יהודי, אז בסרט הוא יהודי. ככה זה בעיבודים קולנועיים, כשהם לוקחים את המקור ומשנים אותו, מה שנשאר זה השינוי, גם אם הוא שחיטה מוחלטת של יצירת מופת.
אני מבין,
ובכל זאת קשה לי לראות בסרטי קומיקס כסמכות כלשהי בפרטים הקשורים לדמויות.
יש המון סרטי קומיקס טובים שאהבתי, אני עדיין לא רואה בהם כ"מקור".
הסרטים הם לא סמכות לדמויות.
הם סמכות לסרטים. זה הכל. אבל כשעולה שאלה לגבי הסרט, אם יש קביעה בסרט, אי אפשר לסתור אותה באמצעות הקומיקס.
לנטפקנים מתקדמים
הרבה טקסט.
http://www.alara.net/opeople/xbooks/magjew.html
ובענייני נבלים...
זה הזמן לסקר נוסף (אם עוד לא היה כזה): מיהו הנבל האולטימטיבי בסרטי האנימציה של דיסני.
אורסולה, קפטן הוק, שיר-חאן, סקאר, הדס (הרקולס), קרואלה דה-ויל וג'פאר הם רק אחדים מרשימת המועמדים המרשימה שעולה כרגע על דעתי.
עם כל הכבוד לכל נבלי דיסני לדורותיהם, אין על קרואלה. היא כל כך… לא-פנטסטית. מביטים בה ויודעים, אי שם בעולם בטח מסתובבת אחת כזאת ומפנטזת על החתול הרך-להדהים שלי…
רק אחת?
הלוואי שזו היתה רק אחת. עסקי הפרוות היו פושטים רגל אילו היה מדובר רק באחת.
רק אחת.
אני משערת, ולו מטעמי מוכנות, שיש איזו אחת שעברה את הסינון הקפדני של מי שאני מוכנה שיתקרב לחתול שלי. חתולי ביתך קודמים.
זה שיש עוד כאלו שמסתובבות בעולם באופן כללי, ומפנטזות על חתולים של אנשים אחרים… זה כבר חומר לסיוטי לילה אחרים.
עם כל הערכתי להוד נבליותה קרואלה, אני דווקא נותן את קולי לקפטן הוק, הנבל הנפלא ביותר שאי פעם הפליג בין גלי האנימציה של דיסני.
ומה עם מלפיסנט?
עד היום יש לי סיוטים מהקטע ב"יפהפיה הנרדמת" שבו היא הופכת לדרקון….
ובענייני נבלים...
אין על אורסולה!מספר 1 וחבל על הזמן לכולכם
ובענייני נבלים...
זה יכול להיות סקר צמוד מאוד עם המון תגובות. אני מהמר על קרב אכזרי, לחיים ולמוות, בין אורסולה, קפטן הוק וקרואלה.
ובענייני נבלים...
רעיון מעולה לסקר…
ומעורר התלבטות קשה.
מבחינת אנימציה ואפיון דמות אני חושבת ששיר-קאן הנמר לוקח בגדול, הוא אמנם לא עורר בי פחד גדול, אך הוא פשוט מצוייר ומשוחק ממש ממש טוב.
מבחינת פחד אורסולה ומלפיסנט חולקות אצלי מקום ראשון, הקטע שמלפיסנט מכשפת את אורורה היה אחד הקטעים הכי מפחידים שדיסני עשו אי פעם.
ובאותו עניין:
צריך גם לתת ציון לשבח לאלי גורנשטיין, המדבב האולטימטיבי של הרעים בסרטי דיסני.
הוא אולי לא נבל הקומיקס הטוב ביותר..
אבל ג'וליאן מקמהון הוא אחד השחקנים היותר מגניבים שיש והתפקיד בניפ טאק פשוט תפור עליו (זיין חסר אתיקה).
מה שכן אני נתתי את קולי לג'ק ניקולסון, ולא רק כי זה ג'ק ניקולסון בגלל שהוא עשה את ג'וקר בצורה מטורפת וכל כך שולתת!1 ובזמן המסך שהיה לו הוא גנב את ההופעה, אני מניח שזה גם בזכות הבימוי של ברטון..
כי זה לא סתם אקדח (ספוילר?)
…זה אקדח תופי עם קנה ארוך מאוד. חוץ מזה הוא (ניקולסון) באמת נבל קומיקס מצויין. מצחיק ומטורף, אך יחד עם זאת פיקח ומבין בכימיה…
למה קווין ספייסי מופיע לפני ונדטה?
לפני שאנשים שואלים למה זה מעניין אותי, כבר עניתי על השאלות האלה בסקר על הספינה.
כי וי מופיע כזאב רווח.
הסרט לא מציג אותו כנבל – לא במובן המקובל של המילה. אלה הפרשנויות לסרט שהפכו אותו לכזה.
ג'ק ניקולסון
איך עשיתם טעות כזו?
ג'ק ניקולסון לא גילם את הג'וקר- זה היה ההוא מהמסיכה (לא זוכרת את השם).
ג'ק ניקולסון שיחק את הפינגווין!!!
ואם ככה- אז זה אכן הייתה דמות נבל נפלאה!
לא טעינו. תבדקי שוב.
ג'ק ניקולסון
ג'ק ניקולסון שיחק את הג'וקר.
ג'ים קארי שיחק את הרידלר.
דני דה-ויטו שיחק את הפינגווין.
אני עוד מחכה לקולות החיילים
לא הוגן שג'ק ניקולסון זכה בכזה הפרש. כן, הוא היה טוב, אבל
א. זה די קל לשחק פסיכי.
ב. זה מה שג'ק ניקולסון עושה חלק גדול מהזמן ממילא, בדרך זו או אחרת.
מגניטו היה יותר מורכב, הממזר הצהוב היה יותר מפלצתי.
אבל
לדעתי, רוב איכותו של הממזר הצהוב נובעת מהעבודה על הסט (מאפרים, אנשי מחשב, וואטאבר), הרבה הרבה יותר מאשר של ניק סטאהל.
לדעתי הוא גם שיחק טוב.
לדעתי הוא גם שיחק טוב.
זה גם מה שאני חשבתי אחרי סיןסיטי, עד שנזכרתי שהשחקן הזה בעצם מוכר לי מאיזה סרט טלוויזיוני, משהו ש"מבוסס על סיפור אמיתי". הוא היה הבריון השכונתי, שהחברה הטובים החליטו לרצוח (הגיעו מים עד נפש וכו'). הוא היה חלקלק ומגעיל, והכול הגיע לו (אפילו כשהסרטנים אכלו אותו). בקיצור, אותה תצוגת משחק בדיוק, רק בסיןסיטי זה היה הרבה יותר מרשים עם האיפור והכל.
''ילד רע'' של לארי קלארק.
ואני דווקא חשבתי שה"חברה הטובים" ממש הגזימו בתגובה שלהם, ושהם בכלל לא היו טובים.
לדעתי הוא גם שיחק טוב (כה''ב)
אני מכיר את סטאהל בעיקר מהתפקיד הראשי שהוא עושה בסדרה הנהדרת 'קרניבל'. שם הוא שונה לחלוטין מהדמות שלו בסין סיטי, וגם שונה למדי מהדמות שלו ב'שליחות קטלנית 3'.
לדעתי הוא גם שיחק טוב (כה''ב)
אהה! השליחות! ידעתי שהוא נראה לי מוכר. בכלופן, את קרניבל לא ראיתי, למרות שכבר קיבלתי כמה המלצות. והנה עוד אחת (אני מניחה ש"נהדרת" לא היה בציניות?)
בכלל לא בציניות.
איך שאני נכנס לסניף המקומי של האוזן, המוכרים ישר צועקים עלי: "לא! העונה השניה של קרניבל עוד לא הגיעה! נודניק!"
זה עוד כלום, נראה אותך מחכה לעונה השלישית.
אה, ולמען האונטופיקיות, הצבעתי לסטאל, בין השאר בגלל שהוא שחקן מעולה (עד כמה שראיתי), ואחד מהיחידים בסקר שההופעה שלו כנבל קומיקס לא נראתה כמו חלטורה (לעומת ג'ק ניקולסון או מקקלן, למשל, שהנבלים שלהם היו מהתפקידים הפחות מעניינים שלהם כשחקנים).
אם אפשר לא לגרום לי לבכות. תודה.
יצאה באמצע יולי
ובאוקטובר תגיע לארץ עם תרגום. ולא מנומס לצעוק על לקוחות.
אמצע יולי?
יש! זה אומר שאפשר לצפות לזה בסניפי האוזן עוד החודש, אם הם ישמרו על הקצב הקבוע שלהם (מי צריך תרגום?).
וכמובן שזו הייתה הגזמה פואטית, ו/או שימוש בכישורי הטלפתיה שלי. הם דווקא עונים בנימוס.
קשה לי עם סטאהל.
מקרניבל אני זוכר אותו כדיקט עם הבעה אחת, אבל את קרניבל לא אהבתי , אז אוותר לו. *
אני כבר לא זוכר את סטאהל משליחות 3, אבל שליחות 3 עצמו התנדף זה מכבר מהזכרון שלי.
והנה – הלכתי לסין סיטי, וסטאהל עושה שם אחלה עבודה. הבעיה היא שאת סין סיטי אהבתי, כך שעדיין אני לא בטוח שאני יכול לזקוף את זה לזכותו.
בקיצור, כל דבר שאני צופה בו עם סטאהל מעורר בי את אותה הרגשה שמשחקו של סטאהל מעורר בי. וזה כמובן יכול לומר שלסטאהל יש נוכחות חזקה, או לחילופין שסטאהל הוא זיקית המשתנה בהתאם למקום בו היא מופיעה. או שאני סתם אובססיבי.
* דעתי האישית. אין כוונה לפגוע במי ממעריצי הסדרה או להיכנס עכשיו לדיון על איכויותיה.
דיקט, אבל מיוסר!
סדר החשיפה שלי לסטאהל היה שק"3, קרניבל, סין סיטי. מהראשון בקושי זכרתי אותו, והדמות שלו שם כל-כך מעצבנת (ולא מתאימה לדמות משק"2) שאי-אפשר להגיד שהוא השאיר עלי רושם טוב. בקרניבל חשבתי שהוא מכסה היטב את הגאמוט של חוסר-אושר, מפחד דרך ייסורים. בסין סיטי הוא היה נהדר.
סליחה על הניטפוק ועל הכניסה המאוחרת
"ילד רע" הוא לא בדיוק סרט טלוויזיה. מי שאין לו קיבה רגישה לאלימות בוטה / סקס בוטה (מאוד) / מציאות (?) אמריקאית בוטה, ואוהב סרטים שהופכים לו את העולם, כדאי לו לצפות בסרטים של לארי קלארק. http://www.imdb.com/name/nm0164187/ גם העבודות שלו כצלם סטילס הן מעולות.
_____
זהו, אפשר להמשיך לחסל את הממ"א.
תודה על ההמלצה
זה תמיד נחמד. ובנוגע ל"ילד רע" – הוא פשוט עשה קולות ואימג'ים של סרט טלוויזיה, סטייל הולמרק בטריפ רע.
יש הולמארק לא בטריפ רע?
הולמארק - דווקא כן?
זה אמנם היה מזמן, אבל היתה שם איזו הפקה מוצלחת על מרלין המכשף עם סם ניל ומירנדה ריצ'רדסון הנפלאה. היה את אודיסיאה עם ארמנד אסאנטה. בטח היה עוד משהו טוב, בים המלודרמות על מתבגרות עם הפרעות אכילה (לא שזה לא נושא חשוב, חלילה, רק הביצוע שם היה שטחי משהו, בין יתר מגרעותיו).
וואי, נכון.
מרלין היה מצוין, למרות שהמצלמה רעדה ללא הפסקה (יש לזה איזו שהיא סיבה מיוחדת, פרט לכך שהם התקמצנו על מייצב?).
בדיוק עכשיו נזכרתי – למרות שראיתי אותה די מזמן, זכור לי שההפקה שלהם של יאסון וגיזת הזהב היתה טובה למדי.
ג'ייסון (זה היה באנגלית)
ונכון, היה נחמד, חוץ מהשיער של הגיבור. תוספת השיער המזעזעת הזו שימשה גם את לאונרדו דיקפריו ב"מסיכת הברזל". זה נראה כמו קשת של ערסים מתחת לרעמה שהוסיפו.
יש משהו במה שאתה אומר אבל
הקול שלו היה מצמרר לחלוטין ותאם את אופיה של הדמות.
גם הבעות הפנים היו יחסית עשירות לדעתי אז הוא הצליח להוציא את האישיות המצמררת מחוץ לכל האיפור הכבד.
מש''א.