ההרפתקה המהנה ביותר של אינדיאנה ג'ונס:
178 | שודדי התיבה האבודה |
63 | המקדש הארור |
110 | מסע הצלב האחרון |
29 | ממלכת גולגולת הבדולח |
מספר מצביעים: 380
178 | שודדי התיבה האבודה |
63 | המקדש הארור |
110 | מסע הצלב האחרון |
29 | ממלכת גולגולת הבדולח |
נו מה יהיה?
סקר שלישי רצוף על אינדי? חלק מאיתנו לא ראו אותו עדיין…
(למען האמת, חלק מאיתנו פשוט מתלבטים אם הם בכלל רוצים לראות אותו בקולנוע, אבל אני מדברת על חלק כללי של האוכלוסיה שעוד לא הגיע לאינדי, ומסכן נורא בסקרים האחרונים)
לראות בקולנוע. לרוץ.
אינדי והגולגולת הוא מהסרטים שכיף לראות על המסך הגדול. ספילברג עושה קצת שוויצים, וזה פשוט תענוג. אם יש משהו שכדאי לעשות עם הסרט הזה זה קודם כל להנות מהויז'ואל.
ואם אני כבר כאן…
בסקר הצבעתי לשודדי התיבה האבודה. אני לא יודעת אם אני אובייקטיבית (אבל ברור שכן!), כיוון שזה הסרט שבו התאהבתי נואשות בהריסון פורד כאינדיאנה ג'ונס, ואין כמו אהבה ראשונה.
אבל בלי קשר, שודדי תמיד נראה לי השלם ביותר, עם הבנייה הטובה ביותר. גם בגלל זה, בסופו של דבר הוא לדעתי המהנה ביותר.
לא ראיתי את אינדי 4, אבל ממה שקראתי
הוא בטוח לא טוב יותר מאינדי ומסע הצלב האחרון..
תהייה לגבי אינדי והצלב...
הסרט הזה נוצר כסאטירה על אחיו?
פשוט העלילה שלו מצטיירת מטוויסט לטוויסט כפארודיה, מישהו?
אני חושב שלא ראיתי סרט אחד מהם במלואו.
האחרון רק טריילר.
לא ראיתי אף אחד
את האחרון אני מתכנן לראות כשיגיע לדי.וי.די.
אתם לא חושבים שאתם תמיד צריכים להוסיף את אופצית 'אף אחד' או משהו? זה לא נעים כשעובר סקר שבו לא מצביעים אבל לפעמים אין ברירה.
לא
מי שלא יכול או לא רוצה להצביע, לא צריך להצביע. הסקרים של ימד"ב, למשל, לפעמים נראים מגוחך: בנוסף לכל האפשרויות הרגילות יש גם "אני לא יכול להחליט", "לא ראיתי את הסרטים", "ראיתי רק סרט אחד", "כולם אחלה באותה מידה", "כולם גרועים", ו"לא אכפת לי". לנו זה נראה מיותר לגמרי. מי שיש לו דעה בעניין, שיצביע בסקר; מי שלא – לא.
כן זה די משעשע
פלא שהם לא הכניסו עוד קטגוריות כמו "אני בכלל לא רואה סרטים אבל נורא משעמם לי", "באופן מסורתי אני תמיד בוחר ברובריקה התחתונה" או "אני לא מוצא את הגרביים השחורות שלי עם הפס הלבן".
מסע הצלב האחרון
ללא ספק הנקודה שבה הגיעו לאיזון מושלם – מבחינת הדיאלוגים, הקצב, הבימוי והמשחק. הסיום המושלם לסדרה. אה, אופס.
אחרי התלבטות קשה
הדירוג שלי:
1. שודדי התיבה האבודה.
2. מסע הצלב.
3. המקדש הארור.
4. גולגולת.
אהבתי את כל הסרטים אבל הישנים יותר טובים, מה לעשות.
בד''כ אני לא מדרג את הסקרים
אבל במקרה של אינדי, אחרוג מהרגלי.
1. המקדש הארור.
2. מסע הצלב.
3. שודדי התיבה האבודה.
4. גולגולת.
המקדש הארור
הוא הפרק הטוב בסדרה. כשיצא לאור "מסע הצלב" היתה הדיעה המקובלת שהוא החלש בסדרה. עם השנים "הצלב" נתחבב בגלל הדמיון שלו ל"שודדי התיבה" המקורי, ו"המקדש הארור", עם השנים, נעשה פחות מועדף. מבחינתי זה פשוט מאוד: כל פרק בסדרה עולה על הפרק שנעשה אחריו, וכל הפרקים נפלאים.
סתרתי את עצמי.
בכל מקרה, השניים הראשונים בסדרת "אינדיאנה ג'ונס" הכי טובים, השלישי פחות והרביעי הכי פחות.
מסע הצלב האחרון
כנראה שהראשון טוב יותר, אבל שון קונרי וכמויות נכבדות של חוסר רצינות הופך את "מסע הצלב האחרון" לסרט אינדי המהנה ביותר (ואולי, מכיוון שזה הקריטריון העיקרי, הוא בעצם טוב יותר מהראשון?).
מיד אחריו מגיע "שודדי התיבה האבודה", ואז (בהפרש מה) "ממלכת המשהו-בלה-בלה".
בסוף, בהפרש גדול, משתרכת לה הזוועה המיותרת הזו עם הילד המעצבן והאישה הסטריאוטיפית-היסטרית, למרות הפתיחה המבריקה שלו. מה שמוזר (ומעט מביש) הוא שבתור ילד דווקא אהבתי מאוד את הסרט הזה.
אני עדיין שם
שנים התווכחתי עם כולם שמדובר בסרט הטוב ביותר בסדרה, אלא שלפני שבועיים ראיתי כמה סצנות ממנו, ואלוהים אדירים, מי כתב את התסריט?!
ולכן, עד למרתון סרטי אינדי הבא, אני עדיין מחזיק בדעתי, אבל כבר לא מוכן לתמוך בה פומבית.
המקדש הארור
הסרט שעשה לי סיוטים על כהנים אפלים כורתי לבבות בילדותי, והוא לדעתי גם המצחיק ביותר מבין כל הסדרה.
המקדש הארור
מי הוא המולה רם? זה האיש המודרני עם המשקפיים?
הבחירה
שלי:
1 שודדי
2 מסע
3 ממלכת
4 המקדש
אני מספיק זקן בשביל לזכור אפילו כל פעם שראיתי את הסרטים בקולנוע.
מהראשון יצאתי עם פה פתוח (זה קרה לי רק עם מעט סרטים: מלחמת הכוכבים, מת לחיות, בחזרה לעתיד, המטריקס הראשון, לדוגמה).
מהשני יצאתי בהרגשה שמישהו פישל איפשהו גם אם לא ידעתי לפרש בדיוק איפה.
מהשלישי יצאתי בהרגשה של "אני רוצה עוד!" ומהאחרון בהרגשה של "איזה כיף, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".
מבחינתי כל עוד ספילברג ופורד בין החיים, הם יכולים להמשיך להוציא סרטי אינדי.
אש''כ
גורלה של אטלנטיס, כמובן.
!
אוף, גנב.
אם כבר אז
שעות של הנאה (ושבעה משחקים בשקל)
זה אכן יותר משעשע, אבל אני הייתי רציני (חוץ מאי-היותו סרט,כמובן)
עיין ערך ההערה שלי מלפני כמה זמן על סטנדרטים שונים למשחקים.
ככל שאני יכול לזכור – זה היה מזמן – העלילה של 'אינדיאנה ג'ונס וגורל אטלנטיס' היא לא רעה בסטנדרטים של משחקי מחשב, ורק בהם. אם הוא היה סרט, הוא היה הסרט הכי גרוע בסדרה.
נאלץ להסכים שלא להסכים
כי העלילה בעיני עומדת בדיוק בסטנדרטים של הסרטים האחרים בסדרה, והדיאלוגים/הדמויות הרבה יותר טובים.
נאלץ להסכים שלא להסכים
אבל אם יעצרו את הסרט מידי פעם ויתנו לקהל לבחור את המשך הדיאלוג מתוך מספר אפשרויות, זה עלול לפגוע קצת בקצב של הסרט.
אם כך אין לי אלא לשלוח אותך לכתבי הקודש
פיוצ'רמה 2:8 (Raging Bender)
אם כך אין לי אלא לשלוח אותך לכתבי הקודש
Gender Bender עוד תנצח!
מסע הצלב האחרון.
בזכות שון קונרי, כמובן.
אגב, אני תוהה כמה מהאנשים שהצביעו פה בסקר ראו את הסרטים לאחרונה. המקדש הארור הוא סרט הרבה יותר מופרך, עם דמויות משנה הרבה יותר מעצבנות מממלכת גולגולת הבדולח, למשל.
כנראה הנוסטלגיה עושה את שלה.
יכול להיות שזה נכון
אבל המצחיק הוא שאם 'גולגולת הבדולח' היה מוביל, אז מישהו כבר היה קופץ ומאשים את אפקט שרק.
בשביל שיקרה דבר כזה, אתה צריך כמות של מצביעים שראתה רק את
"גולגולת הבדולח" מבין כל הסרטים, ולא נראה לי שיש מספיק כאלה.
אני מסכים, אגב, ש-"גולגולת הבדולח" טוב יותר מ-"המקדש הארור", אבל זה מעיד יותר על "המקדש הארור" מאשר על כל דבר אחר.
''אפקט שרק'' יכול להיות מוצדק במקרה הזה
אני לא מהילדים פה באתר, ועדיין פספסתי את כל הסדרה המקורית בקולנוע. בסרטים כאלה, גודל המסך ואיכות מערכת הקול היא פקטור לא מבוטל בהנאה מהסרט, ואני יכול להגיד על עצמי שלפחות במובן מסויים נהניתי מגולגולת הבדולח יותר מאשר כל השאר בגלל העניין הזה.
מה שרז אמר נשמע לי יותר מתאים.
המקדש הארור באמת, יותר מכל הסרטים, מתאפיין בדיאלוגים מביכים ממש, בסגנון "לא תהיה לך טובה ממני!" "אני מדען – אני לא מאמין למשהו עד שאני לא בודק אותו בעצמי." וכן הלאה.
מצטערת,
לא הבנתי. אולי אני פשוט לא זוכרת את הסרטים מספיק טוב :)
הקלישאות שציינת
הזכירו לי קצת את "The Lost Skeleton of Cadavra"
למשל:
לא ראיתי את ממלכת גולגלות הבדולח
אבל ראיתי את שלושת הסרטים האחרים בחודש האחרון ואני חייבת לציין שמסע הצלב הוא הטוב ללא ספק מביניהם. שודדי התיבה הוא סרט טוב, אבל הוא מיושבן בצורה כל כך קיצונית שהיה לי קשה איתו. המקדש הארור הוא פשוט סרט גרוע. דמות האשה הצווחנית והילד הקטן עיצבנו אותי כל כך שלא הצלחתי להנות מהסרט. מסע הצלב, לעומת זאת, כיפי מאוד ומיושבן פחות (אפילו מודע לעצמו לפרקים) ולכן טוב יותר מהראשון. עכשיו נשאר לי רק לראות את החדש :)
גם אני לא ראיתי את ממלכת גולגלות הבדולח
ראיתי החודש את שלושת הסרטים שוב (ושוב פעם שניה). הראשון פחות מוצלח ממה שזכרתי, השני גרוע הרבה יותר ממה שזכרתי והשלישי טוב יותר ממה שזכרתי.
הראשון הוא קלאסיקה – למרות הפגמים צריך לתת לו את הכאבוד. השני הוא Sequel מיותר, ילדותי ומעצבן (למרות קטע הגשר הקלאסי) עם אפקטים גרועים (אפילו לתקופה) ומערכות יחסים אינפנטיליות (אינדי עם הילד ואינדי עם הצורחת). השלישי הוא הכל – הומאג', קצת פרודיה, מקצועי יותר, ערוך ומצולם בצורה נפלאה, משוחק נפלא ועם דמויות חביבות מתמיד.
את הרביעי עדיין לא ראיתי, אבל אני מנחש (עפ"י תגובות האנשים) שהוא יתברג אצלי במקום השלישי.
1. מסע.
2. שודדי.
3. גולגלות. (?)
4. הארור.
אנחנו בבעיה
אנוכי, הברווז והבנזוג עורכים עבודת הכנה יסודית לפני יציאת כל המשכון. לפני מלחמת הכוכבים ראינו את שלושת ה..ראשונים? אחרונים? נו, אלו שצולמו קודם. זאת היתה טעות, כמובן, כי שלושת ה..נו, אלה שצולמו אח"כ, הרבה יותר גרועים משלושת אלה שצולמו קודם. (כלומר אלה שצולמו קודם טובים ואלה שצולמו אח"כ גרועים, כל אחד בשיטתו שלו).
כנ"ל עבור ספיידי. אגב, לקוראיי הנאמנים, עצה: לא לראות את שלושת הסרטים יחדיו, כיוון שההתלבטויות של טובי במרוכז עלולות להוציא את בודהה משלוותו.
בלי ללמוד לקח, ראינו גם את שני המטריקסים לפני השלישי (אני חושבת הסרט השני משמש כאידיומט על מנת להבין שהשלישי יכול להיות רק יותר גרוע).
וגם עכשיו התחלנו לעשות עבודת הכנה.. ראינו את התיבה (סביר) ראינו את המקדש (מזעזע ומביך, וקייט קפשאו צריכה להיכנס לכלא על תפקידה בסרט זה), ואז הברווז ובן זוגי שאלו אותי, כ"א בנפרד, מה הם עשו לי שהם צריכים לסבול את זה, והאם חייבים לראות את הסרט בקולנוע.
גם לי אין חשק לראות את מסע הצלב האחרון, למרות שון קונרי, כי אני זוכרת שכבר כשראיתי אותו בקולנוע הוא היה חסר נשמה.
וכמובן שגם אין לי חשק לראות את גולגלות הבדולח, על אף הסקרנות הקלה. תחושת הנוסטלגיה אבדה לה אי שם בין הסרט הראשון לשני.
מה לעשות?
תראי את השלישי
לא כמו במקרה של מטריקס, השלישי טוב בהרבה מהשני ואחרי שראיתי אותו בהחלט קיבלתי חשק לראות את החדש :)
הסרט השני בסדרת 'המטריקס' הוא, ללא ספק, הגרוע בשלושה. זה לא אומר הרבה (לצערי) על איכותו של השלישי, רק את זה: הוא טוב מהשני.
מסכים עם הממליצים האחרים
השני היה נפילה חד פעמית. אל תחרצי את גורל הסדרה בגינו.
בשלישי, מבחינתי, מגיעה סדרת אינדי לאופטימום – מבחינת הומור, אקשן וקצב (אם כי לוקח לה קצת יותר זמן להכנס לקצב הזה מאשר בסרט הראשון). הרביעי הוא כבר סתם כיף טהור ודבילי, מהסוג שקשה למצוא היום בקולנוע (לצערי. ותעיד ההתלהבות המיותרת והבלתי מוסברת מ-"לירות כדי להרוג").
ושון קונרי מלך.
אנחנו בבעיה
האינדי השלישי טוב מהשני.
הרגע חזרתי מהרביעי. בדיוק מה שציפיתי שהוא יהיה. יש דברים שהייתי משפר בסרט על מנת שהוא יהיה יותר נאמן לרוח הסרטים האחרים, אבל הדירוג שחזיתי נשמר.
1. אינדי 3.
2. אינדי 1.
3. אינדי 4.
4. אינדי 2.
בכל מקרה, מי שסבל (במידה יותר ממסוימת) מסירטי אינדי הקודמים, שיחסוך מעצמו ולא ילך לקולנוע על מנת לצפות ברביעי. הסרט לא בשבילו ולא למענו.
שודדי התיבה - מיושבן רצח
המקדש הארור – ארור
מסע הצלב – פנינה
לכן הצבעתי למסע הצלב, למרות שלא ראיתי את גולגולת הבדולח.
הסצנה המדוברת במקדש הארור
זכורה לי בתור ילדה כאחד הסצנות המזעזעות והמזוויעות אי פעם.
שמעתי פעם שמועה שהדירוג PG-13 הומצא בשביל אינדיאנה ג'ונס. אני לא יודעת עד כמה זה אמיתי, אבל אם זה נכון – אני בהחלט מבינה למה.
לא יודע לגבי הדירוג
אבל בגרסה שיצאה בבריטניה צנזרו את הקטע הזה.
זה נכון
כלומר, לא "בשבילו" כמו "בהשפעתו". עד 1984 לא היה קיים דירוג בין PG ו-R, ו'המקדש הארור' קיבל PG (דירוג שהיום הוא בחיים לא היה יכול לקבל). זה גרם להמצאת הדירוג PG-13, שנמצא בינהם (והפך מאז לדירוג הנפוץ ביותר לסרטי הרפתקאות ושוברי קופות למיניהם).
אגב, כמה פה כתבו על שהתה''א
שהוא "מיושבן". למה הכוונה?
מיושבן =
היה טוב פעם, אבל מרוב התיישנות עכשיו הוא שווה לישבן.
הא, תודה.
כנראה שעדיף שאמנע מלצפות בו שוב, שלא יהרס לי.
שודדי התיבה פי 50 יותר מיושבן
ממסע הצלב. מסע הצלב למעשה בכלל כמעט ולא מיושבן. שודדי התיבה לעומת זאת נראה כמו סרט אקשן ממוצעי להחריד לעומת סרטי האקשן של היום.
שודדי התיבה.
בגלל הסצינה עם העכבישים…
אוי כמה שאני שונא עכבישים…
המקדש הארור
אני ממש אוהבת את הסרט הזה, אולי בגלל שזה אחד הראשונים שראיתי בילדות, אבל אני משוגעת עליו ומוזר לי שהוא שנוי במחלוקת כ"כ. אז יש דיאלוגים מפגרים, אבל לאינדי לא באים בגלל הדיאלוגים אלא בגלל: הסצינה עם היהלומים, הסצינה עם הוצאת הלב, הסצינה עם הגשר, הסצינה עם מרדף הקרוניות, הסצינה עם המים שפורצים וגורמים לאינדי וחבורתו לצאת מההר רק כדי לגלות שהוא ממש תלול,הקטע עם ארוחת הערב ומוח הקוף,הקטע עם כל החרקים והיד שצריך להכניס בחור מלא הרמשים, שאני אמשיך?
להגיד שזה חרא סרט, ושהוא מביך ומיותר? לטעמי זה קצת מוגזם.
אני מסכים.
ראיתי את סוף הסרט לא מזמן ולמרות ההתיישנות הוא עדיין היה כיפי מאוד.
אני לא מבין איך אנשים יכולים להשמיץ סרט עם תהום של תנינים אוכלי אדם, ולהסתכל על עצמם במראה אחר כך.
אני מסכים.
תנינים אוכלי בגדים. בני אדם לא היו שם.
זה אותו טריק כמו הקטע המפורסם ההוא של היצ'קוק ב-'פסיכו'.
לא מראים לך את הדבר עצמו אלא נותנים לך לדמיין אותו, מה שהרבה יותר אפקטיבי.
זה אותו טריק כמו הקטע המפורסם ההוא של היצ'קוק ב-'פסיכו'.
קל להפעיל דמיון כאשר לא מראים לך בדיוק איך נראה המשהו שהבמאי רוצה שתדמיין לבד.
בגיל 12 זה אכן היה אפקטיבי, אבל היום זה באמת נראה לי כמו תנינים שאוכלים בדים ריקים. בעיניים של מבוגר ובהנחה שהבמאי לא רצה להראות לי את ה-Gore, זה היה הרבה יותר אפקטיבי עבורי אם היו עושים את הסעודה הנ"ל לגמרי "Off Camera" (מראים תנינים, איש נופל, סאונד של תנין אוכל אדם וקולזאפ על פנים מבועטות של דמות המסתכלת על המחזה המזעזע או משהו כזה).
אני לא חושב שספילברג רצה להבהיל את הצופים עד הסוף בקטע הזה
כשהוא רוצה להפחיד באמת – כמו למשל בסצנת המרתף ב-'מלחמת העולמות – הוא עושה את זה מצוין.
הקטע עם התנינים, כמו כל קטעי הרמשים/גולגלות/שרצים/דברים מגעילים, בכל סרטי אינדיאנה ג'ונס, נועד להיות עשוי בחצי קריצה: שתדמיין מה שקורה, אבל בו זמנית שלא תרגיש באמת שזה מציאותי. לדעתי זה נעשה היטב.
אני לא חושב שספילברג רצה להבהיל את הצופים עד הסוף בקטע הזה
סצנת המרתף (כמו שאר הסרט הנ"ל) היתה משעממת, לדעתי.
אני אוהב את שפילברג, באמת, אבל מניפולציות הפחדה מוצלחות זה לא הצד החזק שלו.
לא רק שאני לא מסכים איתך.
אחרי צפייה חוזרת ב'מלתעות', אני סבור שספילברג צריך לעבור לביים סרטי מתח ואימה לצמיתות.
לא רק שאני לא מסכים איתך.
אתה מתכוון למלתעות הראשון? אני רואה בחלק ה"אימתי" שבו את החלק החלש ביותר בסרט (מהדוגמאות הבולטות ביותר למשמעות המילה "מיושבן") ואת הכח האמיתי שלו בפיתוח הדמויות.
אני לא חושב שספילברג רצה להבהיל את הצופים עד הסוף בקטע הזה
לגבי מלחמת העולמות, אני מאד מסכים איתך, ובאופן כללי חושב שהסרט מאד underrated, בעיקר כאן באתר. אני אהבתי.
נכון, ל-''אינדיאנה ג'ונס'' לא באתי בשביל הדיאלוגים,
(למרות שב-"המקדש הארור" הם ממש רעים) אבל מצד שני, גם לא באתי בשביל לקלקל לעצמי את ארוחת-הערב הקרובה, או לצפות בילד מעצבן או פוסטמה צווחנית.
ומכל הסרטים – ואני כולל בזה גם את "גולגולת הבדולח", התסריט של "המקדש הארור" הוא אולי הכי לקוי מבחינה מבנית (להוציא את רצף הפתיחה): יש תחושה שהכותבים לא ממש חשבו על איזשהי מסגרת שתחזיק הכל ביחד (כמו ב-"מסע הצלב האחרון") אלא פשוט זרקו פנימה כל מה שעבר להם בראש ברגע נתון.