האיש הרזה
Posted in: חדשות
– פורסם ב 8 באוקטובר 2004האופנה הנוכחית היא השמנה למען האוסקר, אבל כריסטיאן בייל (באטמן לעתיד) בחר בדרך ההפוכה. מעולם לא ראיתם כוכב קולנוע נראה רע כמו שבייל נראה מאחורי הקלעים של 'The Machinist'. (יש גם טריילר). |
08.10.2004
|
עור ועצמות
שמישהו יכין לו מרק ומהר!!!
והיום בפינתנו: ''אמת בפרסום''
המקום: מוסף גלריה של היום לעיתון הארץ.
הנידון: מודעה גדולה ויפה לסרט "כשהבנערים שרים" שבה מצויין בברור כי הסרט הינו מועמד לאוסקר הזר שנת 2005.
זה ניסוח נפוץ
מה שבעצם צריך להבין זה שהסרט נבחר לייצג את מדינתו (צרפת?) בתחרות לאוסקר הסרט הזר. מבחינת המפיצים (ותמצאי את זה בהרבה סרטים "זרים"), עצם העובדה שסרט מייצג מדינה, מספיקה כדי להציגו כמועמד. זה אמנם ניסוח מטעה, אבל ממילא העיקר הוא למשוך יותר צופים.
זה לא ניסוח מטעה. זה שקר. ואחד גדול.
אבל היי, זה לא כאילו זאת הפעם הראשונה.
הניסוח החביב עליי הוא ''זכה במועמדות לאוסקר''
הוא זכה! במועמדות! לא, לא בפרס. אבל תבואו בכל זאת.
א. אוי ויי!
ב. זיהיתי שם לפחות שני אלמנטים של סטיבן קינג: נדודי שינה ורזון מזעזע. יש קשר?
מכיוון שסטיבן קינג כתב
בערך שני מיליון ספרים, כמעט כל אלמנט בעולם מופיע לפחות באחד מהם.
יש בזה משהו. שמישהו יביא לפה חתול.
לא כזה הרבה
נראה לי שאסימוב כתה הרבה יותר ספרים, לא? ההבדל כנראה שקינג כתב את רוב ספריו בסגנון אחד ואסימוב כתה בהרבה סגנונות, ובחלקם לא היה מי יודע מה טוב, במיוחד בתחילת הקריירה שלו. קינג לאומתו לא משתבח אם השנים.
-האשף הדגול
לא כזה הרבה
אסימוב כתב מעל 500 ספרים
לא כזה הרבה
שמעתצי איפשהו מספר דומה, אבל נראה לי שחלק ממספר זה הינם סיפורים קצרים ולא "ספרים"
-האשף הדגול
תיקון
ישנם מעל 500 ספרים שנושאים את שמו של אסימוב. חלקם ספרים שהוא כתב (והוא בלי ספק כתב הרבה ספרים), אבל רבים מהם הם אנתולוגיות שהוא ערך, או אפילו ספרים שהוא רק "הציג" (בנוסח "קוונטין טרנטינו מגיש: 'גיבור' של ז'אנג יימו"), ובפועל לא עשה יותר מלכתוב להם את ההקדמה.
(אאל"ט)
לפני כמה שנים,
כחלק מכתבה על היהודים הגדולים ביותר נכתב שאסימוב כתב 499 וחצי ספרים – כלומר נפטר באמצע הספר ה – 500.
אין לי מושג אם זה נכון או לא (לא כל מה שכתוב בעיתון נכון, הפתעה הפתעה), אבל זה עדיין קוריוז משעשע שכזה..
ווי זמיר!
איך.. הוא חי?! אמאלההה
זה ספוקי שיט לגמרי!
אם הייתי אמא שלו הייתי מרביצה לו!
:-]
היה ברור שהיומית הזאת תעזור סוף סוף לפתור את החידה הנצחית: כמה פולניות אמיתיות יש לנו בעין הדג.
הימורים חברה? אובר אנדר? משהו?
לא צריך להיות פולניה
כדי להבין שהאיש הזה זקוק בדחיפות לסנדויץ'. ומסור לעבודתו קצת יותר מדי (ואפילו אוסקר לא סביר שהוא יקבל על זה).
אני תוהה...
לא יכלו לקחת סתם שחקן שחיף, במקום להפוך אותו לשלד מהלך?
איך הוא לא התעלף מחוסר אוכל?!
איש לא שפוי…..
קריפי..
הוא פשוט.. קריפי.. בקושי רואים אותו.. הוא נראה כזה מסכן.
נו באמת
תפתחו ערוץ האופנה once in a while. יש שם כמה בנות שמתחרות איתו יפה מאוד..
ביג דיל
120 פאונד? זה שני קילו פחות ממני. מה ההתלהבות?
(מטר שמונים- תודה ששאלתם).
ביג דיל
בוא רק נקווה שאת/ה לא נראה/ת ככה…
ביג דיל
120 פאונד? זה 5 קילו יותר ממני, וגם אני מטר שמונים. לא בשליטתי, אני מקווה שזה יעלם כשאתבגר.
ראיתי את האיש הזה, הוא הרבה יותר רזה ממני. אין סיכוי שהוא 120 פאונד.
לא הבנתי
מה העלילה של הסרט בעצם. עלילותיו של סופר-אנורקטי?
ראית גם את הטריילר
או רק את ה'מאחורי הקלעים'?
רגע... היה גם טריילר?
אגב
זה יופי של סרט. חבל שהוא לא זכה לתהודה כלשהי. מומלץ!
לכל המעוניינים
הסרט יוקרן בפסטיבל אשדוד, מתישהו בין ה-24 ל-28 באפריל.
סרט מעולה
סרט משעמם
הוא אפילו לא הצליח לעורר בי את הרצון לגלות מה הסיפור של המכונאי, ומה הגורם לרזון שלו.
למחמירים.
וכשההסבר הגיע סוף סוף, הוא היה חסר השראה, והוריד עוד יותר מההערכה שלי לסרט, למרות שלא חשבתי שזה אפשרי.
סרט מאד טוב
מלבד פרט או שניים שנראו די מאולצים (האיש השמן, למשל, וכמה משפטים שאנשים אומרים), מדובר באחד מהסרטים היותר טובים שראיתי לאחרונה, ואפילו להכניס אותי לא רע ללחץ במהלכו.
אז התפלקה לי ל', אז מה?
לא סוף העולם, אתם יודעים.
אף פעם לא טענתי שאני מושלם, או משהו.
אולי לא יצירת מופת
אבל כריסטיאן בייל, במה שהוא אולי תפקיד חייו, מחזיק סרט שבלעדיו ועם במאי קצת פחות מיומן היה נופל על התחת. יותר מנהג מונית, פייט קלאב ובטח שלגעת במוות ואינסומניה, הסרט הזה הצליח להעביר את ההרגשה של נדודי שינה באופן הטוב ביותר שראיתי. ואני מדבר מניסיון.
סרט לא רע, אבל גם לא טוב מדי
הבימוי בסה"כ מוצלח, כריסטיאן בייל משחק בערך כמו ב"אקוויליבריום", אז כל אחד יסיק מזה את המסקנות שלו. ניחשתי את הטוויסט כבר בתחילת הסרט, כך שלא הייתי יותר מדי במתח.
ניחוש הטוויסט בקלות מוריד משהו מההנאה
לפחות מבחינתי, להבין כבר אחרי עשרים דקות לאיזה סיום הבמאי יקח את העלילה ולא יפתיע עם כיוון שונה לגמרי, פשוט הורס את המתח. אני לא טוען שהסרט רע, הסצנות המובילות לטוויסט (על שני חלקיו) עשויות טוב בסה"כ, אבל זה פשוט פחות כיף.
זו אפשרות, אבל קשה לי לתת לסרט כזה קרדיט
יכול להיות שכל הסרט בעצם מונע ממודעות עצמית המבוססת על ההרגל של הצופה לחפש טוויסטים ופתרונות בזק בסוף הסרט. אני לא פוסל את האפשרות, אבל זו גם לא הטענה שלי. מה שהפריע לי הוא שברגע שכבר ברור לאיזה כיוון הבמאי ימשוך את הסרט, משהו במתח שלי כצופה, הולך לאיבוד. באותה מידה, מאוד לא נהנתי מ"החשיכה" כי הבנתי כבר מהאמצע מה יקרה בסוף. אולי "המכונאי" לא מנסה להביא לסוף מזעזע או מפתיע במיוחד, אבל נראה לי שהוא מתנהג כאילו אני אמור להיות מזועזע ולרצות לראות את כל הסרט מהתחלה כדי לחפש רמזים מטרימים. בשלב מסוים, זה פשוט נדמה כאילו בנו סרט שלם על כל טוויסט שהופיע בקולנוע בעשור האחרון, אבל שכחו להשאיר מקום למקוריות.