בקרוב יצטרכו למצוא לזה שם. ב-2005, כשהכנסותיהם של בתי הקולנוע פחתו באופן עקבי לעומת השנה שלפניה והבהילו את הוליווד, קראו לזה "השפל", או "The Slump". אז איך תקראו ל-2009? הגאות? The Bump? בכל מקרה, זה ממשיך: כל סופ"ש השנה עד כה היה גדול יותר מהשבוע המקביל בשנה שעברה, למרות, או אולי בגלל, השפל הכלכלי הגדול בכל תחום שאינו קולנוע או תרופות נגד דיכאון.
במקום הראשון נמצא 'הוא פשוט לא בקטע שלך' (תרגום מדויק במידה מפתיעה ל'He's Just Not That Into You'), סרט שיכולתי לדלג מעליו על תקן קומדיה רומנטית סטנדרטית, רק שהוא לא: הוא משהו כמו שש קומדיות רומנטיות סטנדרטיות. כמו מין גרסה אמריקאית ונחותה של "אהבה זה כל הסיפור", זה אוסף של סיפורים שמצטלבים זה עם זה לפעמים, ועדיין הדבר הכי משעשע בסרט הוא השם שלו. אלא מה, יש דרך פשוטה שבה גם סרטים סטנדרטיים ומטה יכולים למשוך הרבה תשומת לב – אם משתתפים בהם סקרלט ג'והנסן וג'ניפר קונלי וג'ניפר אניסטון ודרו ברימור ובן אפלק. הוכח כבר יותר מפעם אחת ששמות גדולים לבדם לא תמיד מושכים קהל, אבל אוסף כזה של שמות חביבי-קהל בטח לא מזיק. 'הוא פשוט לא בקטע שלך' (שיצא בארץ בסוף השבוע האחרון) הכניס 27 מיליון דולר, כש-80 אחוז מהצופים היו נשים. ואם זה לא מספיק, בשבוע הבא נחגג יום ואלנטיין, תקופה טובה לסרטים רומנטיים, ולכן צפויה לסרט ירידה לא גדולה וחבל, כי הסרט הזה הוא פשוט לא.
אם כבר מדברים על ירידות קטנות, הייתי צריך לבדוק כמה פעמים שלא חל השבוע באמריקה איזה חג לאומי שלא שמעתי עליו עד עכשיו: הירידות של כל הסרטים בעשיריה היו קטנות באופן חשוד ממש. 'חטופה' הצליח מעבר לצפוי כשנכנס למקום הראשון בשבוע שעבר, אבל הוא סרט אקשן נוסחתי, ולכאלה יש נטיה להידרדר במהירות במורד הטבלה אחרי השבוע הראשון. אז 'חטופה' אמנם ירד למקום השני, אבל עדיין הכניס השבוע 20 מיליון דולר – סכום שהיה משמח את מפיצי הסרט גם כהכנסות לסופ"ש ראשון (וירידה קלילה של 18% מהשבוע שעבר). 'פול בלארט' ירד ב-21% אל המקום השישי והכניס כבר 97 מיליון דולר, ואת טרילוגית הלהיטים המפתיעים סוגר 'גראן טורינו', שאיבד פחות מעשרה אחוז, והגיע ל-120 מיליון. להבדיל מכל אלה, ל'נער החידות ממומביי' לפחות יש תירוץ מצוין ליציבות, עם כל הפרסים האלה שהוא מקבל והסטטוס שלו בתור הזוכה הוודאי באוסקר, ועדיין הירידה הזניחה שלו – 3 אחוזים בלבד – מדהימה.
האוסקר של השנה עוד לפנינו, אבל כבר עכשיו הקרב על האוסקר של 2010 מתחמם, לפחות בקטגוריה אחת: סרט האנימציה הטוב ביותר. אל המועמדים המובנים מאליהם – פיקסאר, דיסני ומיאזאקי – הצטרף השבוע 'קורליין', שנכנס למקום השלישי (למעשה, 'קורליין ודלת הקסמים' הוא השם הרשמי והמלא בעברית, אבל אשתדל להתעלם מזה). 'קורליין' הוא עיבוד באנימצית בובות של הנרי סליק, במאי 'הסיוט שלפני חג המולד', לספרו של ניל גיימן, והעובדות האלה לבדן יגרמו לו להישמע, עבור ציבור גדול של גיקים אדוקים, טוב מכדי להיות אמיתי. הנחת העבודה שלי ביחס לסרט היתה שמשהו יתפקשש. זה לא שכל מה שהנרי סליק עשה היה טוב (הסרט האחרון באורך מלא שביים היה 'מאנקיבון' מ-2001, שנחשב לאיום ונורא). אבל עושה רושם ששום דבר לא התפקשש. 'קורליין', עלך פי תגובת הביקורות, הוא הסרט הטוב ביותר של 2009 עד כה. הביקורות עליו, מקיר לקיר, נעות בין אוהדות לנלהבות. למרות הכל, הציפיות הקופתיות ממנו לא היו גבוהות: אנימציה לא-ממוחשבת לא כל כך הולכת היום, והרבה מבקרים הזהירו שהסרט אפל ומפחיד ביחס לסרט ילדים. 'קורליין' התעלה על הציפיות הצנועות כשהכניס 16 מיליון דולר, מהפצה לא מאוד גדולה. בערך 70% מהכנסותיו הגיעו מבתי קולנוע בהם הוא מוצג בתלת-מימד. נכון לעכשיו, 'קורליין' אמור להגיע לארץ ב-14 במאי.
ומהצד הפחות מצליח: לפני שנתיים יצא הרימייק/המשך/ריבוט/ווטאבר של 'הפנתר הוורוד', עם סטיב מרטין בתפקיד המפקח קלוזו, ועל אפם ועל חמתם של המבקרים, הגיע להכנסות לא רעות – מספיק כדי לגרור סרט המשך. סרט ההמשך יצא השבוע, אבל המשך נוסף לא סביר שיהיה: הפעם לא רק שהמבקרים שנאו את הסרט – הרבה יותר מאשר את הראשון – הפעם גם הקהל לא הגיע. הסרט פתח עם 12 מיליון דולר, לעומת פתיחת ה-20 מיליון של הראשון.
סרט חדש אחרון הוא 'Push', או בשמו הלא רשמי 'כמו "גיבורים" אבל בקולנוע', או לחלופין, 'אקס-מן לעניים'. ברחבי העולם מסתובבים, מתברר, אנשים בעלי כוחות מיוחדים – טלקינזיס, ראיית העתיד וכאלה. הממשלה רוצה לשלוט בהם ולנצל אותם לצרכיה, אבל הם מתנגדים, מי היה מאמין. עם רעיון משומש ושורה של שחקנים כמעט מפורסמים כמו כריס אוואנס, דג'ימון הונסו ודקוטה פאנינג, 'Push' אף פעם לא נועד להיות שובר קופות גדול. ואכן, הוא לא היה כזה. הוא הכניס 10 מיליון דולר, והגיע למקום השישי. הסרט הופק בתקציב צנוע יחסית של 38 מיליון דולר, כך שלא מדובר באסון. הצלחה ב-DVD עשויה להציל אותו.
מעקב באשיר: בפעם הראשונה אחרי שבעה שבועות בקולנוע, הכנסות 'ואלס עם באשיר' ירדו מעט השבוע. לא משהו שצריך להדאיג אתכם. מס' בתי קולנוע בהם הוא מוצג: 46; הכנסות כוללות עד היום – 1.2 מיליון דולר.
בשבוע הבא: רימייק לסרט האימה 'יום שישי ה-13', הקומדיה 'וידויים של שופהוליק' והמותחן 'הבנק' (The International') עם קלייב אוון ונעמי וואטס.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
האמת, לא כל-כך בטוח לגבי סיכויי האוסקר של ''קורליין''.
הסרט יושב כרגע על 87 אחוזי טריות בעגבניות – גבוה, אבל לא מתקרב למה שהיה, נגיד, לוול-אי (קרוב למה שהיה ל-"קונג-פו פנדה" – אבל הסרט הזה היה גם להיט ענקי בקופות, עם הרבה הייפ). חוץ מזה, באקדמיה נוהגים להתעלם מסרטים שיצאו באזור תחילת השנה (כמעט כל הסרטים של פוקס/בלו-סקי שיצאו עד היום סבלו מהעובדה הזאת). הסרט יצטרך להתברג גבוה ברשימות סיכומי השנה של המבקרים בשביל להתמודד על האוסקר, וצריך לחכות ולראות כמה מהם יכניסו אותו לרשימות שלהם עד סוף השנה.
בכלל, הדבר הבטוח היחיד שאפשר להגיד על המועמדים בקטגוריית האנימציה בשנה הקרובה הוא שלא יהיו מועמדים בטוחים.
''חוץ מזה, באקדמיה נוהגים להתעלם מסרטים שיצאו באזור תחילת השנה''..
עם ככה, גם ל'מפלצות נגד חייזרים' אין שום סיכוי (הוא יוצא בארה"ב לקראות סוף חודש מרץ).
ואכן, למרות שדרימוורקס ללא ספק ידחפו אותו קדימה באלימות,
"מפלצות נגד חייזרים" לא נראה לי כמועמד רציני בשנה הקרובה (עם הדיסקליימר הרגיל – אין שום דבר בטוח בשנה הקרובה, וקשה להבין את האקדמיה בכל הנוגע לקטגוריית המצוירים באורך מלא).
ומצד שני,
פעם שמעתי איזו בדיחה לפיה הכשרון הגדול ביותר של אייל קיציס הוא טל פרידמן.
אמרו על הנרי סליק שבימוי הבובות שלו ב"הסיוט" היה חביב, אבל את הכישרון הביא מהבית אדון ברטון. הויכוח על רמת המעורבות של ברטון בסרט מתנהל on/off כבר בערך חמש עשרה שנים. והנה עכשיו יש לסליק יש הזדמנות להוכיח קבל עם ובובה שגם בו יש משהו.
מצד שלישי, ניל גיימן.
ניל גיימן הוא לא במאי אנימציה
ולפי התגובות, סליק הוכיח בסרט הזה ש'הסיוט' לא היה מקרי ושהוא אחראי לפחות לחלק גדול מההצלחה שלו.
ידוע,
אבל האם זה ימנע מהפנבוייס של גיימן לנכס לעצמם לפחות חלק מההצלחה?
סליק הוא מה שהיה חסר
בחתונת הרפאים שהיה חמוד,אבל לא הגיע לרבע מסיוט
בהתחשב במועמדים השנה,
נראה לי שזה תלוי אם תופסים את האקדמיה במצב רוח של כמות או איכות. יש שנים בהן רשימת המועמדים לאוסקר כוללת לא מעט סרטים קטנים יחסית, כולל כאלה מהחצי הראשון של השנה, שאכן זכו לאזכורים רבים בסיכומי סוף השנה. מצד שני, יש שנים (כמו השנה) שהאקדמיה הולכת עם קו מאוד ברור לפיו השנה מתחילה בנובמבר.
במקרה של קורליין, התחרות הולכת להיות קשה עד בלתי אפשרית. נראה לי שהסיכוי הטוב ביותר שלו הוא אם מצביעי האוסקר ירגישו ש"פוניו על הצוק" ילדותי מדי ו-"9" לא יתפוס.
פסיכוקינזיס!!!
המ, זה מוזר.
לסרט החדש של ווילי סמית' יש מצב אחד 27% בעגבניות רקובות, אבל מהצד השני 7.6 בדבי (ציון מרשים מאוד). מישהו ראה את הסרט ויכול להגיד אם הוא גרוע או טוב?
אם אתה מדבר על ''שבע נשמות''
אז מדובר בסרט טוב מאד, לדעתי האישית.
מש''א,
אולי בתחילתו הוא משעמם מעט (ובמחשבה שניה, זה נבע מחוסר ההבנה שלי, לכן זה לא אומר כלום), אך משלב כלשהו הוא מפצה על זה, כך לפחות לטעמי.
וראוי לציין גם את הפס-קול המשובח.
'הוא לא בקטע' מסמל את תחילת פריחתו של טרנד חדש של שוברי קופות:
סרטים שנבנו סביב משפט מסוים שנאמר בסדרה.
על 'הוא לא בקטע' טוענים שהוא מבוסס על משפט ("אולי הוא לא מעוניין בך" או משהו כזה) שמישהו אומר לקארי באחד הפרקים של 'סקס והעיר'. לפני כן היה את 'בייבי מאמא' של טינה פיי שמבוסס על עלילת משנה באחד הפרקים בעונה הראשונה של 'רוק 30'.
משהו אומר לי שהמשפט היה קיים הרבה לפני ''סקס והעיר הגדולה''.
אבל זה רק אני.
לא הרבה לפני
אלא תוך כדי, למען האמת. שני כותבי הספר, הם תסריטאים של "סקס והעיר", והספר נכתב בהשראת הרעיון המרכזי באותו פרק (אם הוא היה בעניין שלך, הוא היה מתקשר/ מציע לך נישואין/ עושה לך ילד/ כל דבר אחר שתחפצי בו, אישה תלותית שכמוך). גם ויקי מאשרת: http://en.wikipedia.org/wiki/He%27s_Just_Not_That_into_You
שאלה אחת בנוגע לאופן הצילום של שר''ה.
אני יודע שהכול צולם יחד כמו סרט אחד, אבל זה גם אומר שכמו סרט אחד, גם צילמו אותו בסדר לא כרונולוגי? כלומר, ביום צילום אחד צילמו את גלדריאל, את הריב הפנימי של גולום ואת שילוב, או משהו כזה?
______
נ.ב. – בלא סופי קראתם לסרט "My sister's keepr" שומר אחותי, אבל קוראים לסרט הזה בעצם "שומר*ת* אחותי". אלא אם כן שינו באופן דרסטי ביותר את הספר (מה שאומר שכנראה היה לאביגייל ברסלין תפקיד קטן מאוד בסרט).
שר''ה צולם לא כרונולוגית, כמו רוב הסרטים.
הסצינה הראשונה שצולמה, אגב, היא זו בה פרודו והחבר'ה יושבים על הסלעים מחוץ למכרות מורייה ובוכים על האובדן של ההוא (במקרה יצא שזה דווקא כן מהסרט הראשון).
יש לא מעט סיקוונסים בשר"ה שכלל לא בוימו ע"י פיטר ג'קסון. בגלל העומס הרב עבדו שני צוותים סימולטנית ברחבי ניו זילנד, באחד פיטר ביים ובשני ריצ'ארד בארקר (את סיקוונס הקרב מול הטרול במורייה ביימה בכלל פיליפה בויינס, אאז"ן מהקומנטרי).
ארבעה צוותים לפחות.
Second Unit, שמצלם שוטים שבהם לא משתתפים השחקנים הראשיים בלי נוכחות הבמאי, הוא עניין סטנדרטי לגמרי בסרטים גדולי תקציב. בשר"ה, בגלל העומס כאמור, עבדו יותר משניים.
הג'וב הבא של כריסטופר נולאן.
על פי AICN, יכול מאוד להיות שהוא יביים גם את הבאטמן הבא (וורנר שומרים אותו אצלם בחוזה), אבל לפני כן, נולאן מתכוון לביים סרט מדע-בדיוני בהתבסס על תסריט מקורי שהוא כתב (בפעם הראשונה מאז סרט הבכורה שלו, Following).
לפרטים:
http://www.aintitcoolnews.com/node/40087
אלאדין בעברית
בחור בשם גל שמש דבב מחדש את "אלאדין" (נראה לי שגם את "מלך האריות"), על פי תסריט וולגרי במיוחד. בדרך כלל, לא הייתי מתייחס לזה, במיוחד כשהגרסה שלו הרבה פחות מצחיקה מהמקור. אלא שאני חייב לציין שמדובר בעבודה מקצוענית להפליא:
http://www.youtube.com/watch?v=U-_9ylCLaXw&feature=channel
אוי, אני לא סובלת את זה
לא אכפת לי כמה מקצוענית העבודה שלו, זה וולגרי שלא לצורך ולא מצחיק בכלל.
זה לא כזה וולגרי
לא יותר משיחה סטנדרטית ולא-מודעת-לעצמה בין שני צעירים (שאינם מתכוונים להיות וולגרים).
זה מאוד וולגרי
כאמור, לא הייתי מתייחס לזה אם עבודת הדיבוב לא הייתה כל כך מושקעת. רמת ההומור, לעומת זאת, גורמת לג'קאס להראות כמו האחים מרקס.
זה וולגרי?!?!
אני מסכים שיש שם קצת קללות שנכנסות בכח רק כדי לקלל, אבל זה לא יותר מהרבה סדרות אחרות, או שסתם שיחה בן שני אנשים ברחוב…
אם שני האנשים האלה הם במקרה
ילדים קטנים שעדיין נורא מתלהבים מלהגיד "זין". זה לא מזעזע, זה סתם ילדותי.
אני כבר מכיר את זה
האמת, לדעתי זה די מצחיק (וגם העבודה על זה מאוד מקצוענית).
בומבה של סרטון.
מה שכן, כבר כשהייתי בכיתה ה' (רמז: אני בכיתה ז') הדבר הזה הפך להיות שיחת היום, ואני לא חושב שזאת תגלית חדשה.
בומבה של סרטון.
אצלי זה הפך לשיחת היום בכיתה ז' (אני עכשיו בכיתה ט').
פשששש
מבחינת הביצוע זה יותר מקצועי מכמה דיבובים רשמיים לעברית שראיתי. חבל באמת שההומור ברמה של כיתה ה'.
זה סרטון ישן מאוד
הדיבוב הזה היה להיט לפני 3 שנים… (כשהייתי בכיתה ח') חלק מהפופולריות שלו היא בגלל ההומור המפגר, אבל במקרה לפני כמה ימים מישהו אמר לי שזה דיבוב טוב יותר מהדיבוב הרשמי של אלאדין לעברית. השירים מספיק קליטים בשביל שחצי מהילדים שתפגשו ברחוב בטח זוכרים אותם בעל פה…
הייתי שמח אם תסביר את הטענה לגבי ''רייצ'ל''
כי בינתיים הבאת טיעון שנוגע לשני סרטים, אבל הנימוק שלך התייחס רק לאחד מהם.
תגיד רד, יש לי שאלה קטנה.
אני מתכוון לבקר בסינמה סיטי ולצפות בסרט "My Bloody Valentine 3D". עכשיו, אם אתה יודע, איך פועלת פרוצדורת הרכבת משקפי תלת המימד על גביי משקפי ראייה ואם היא אפשרית?
כתבה מספר 4535
ומאז כבר ראיתי כמה סרטי תלת
עם כמה בעלי משקפיים. זה לא מפריע.
ואם אנחנו כבר בנושא: ציפיתי מ'בלאדי ולנטיין 3D' להיות במקרה הטוב גרוע באופן מבדר, אבל להפתעתי הוא סרט אימה סביר בהחלט. לא גאוני או משהו, אבל לגמרי בסדר.
ראיתי אותו בהקרנת בכורה וחשבתי שהוא היה די אחלה.
האחים וואצ'ווסקי יביימו ריבוט של סופרמן?
http://www.slashfilm.com/2009/02/11/the-wachowski-brothers-to-direct-superman-reboot/
ואני נזכר עכשיו בביקורת של יאיר רוה
על מטריקס רבולושונס (ציטוט מהזיכרון): תנו לאחים וואשבסקי לביים את סופרמן!
למי שקצת מבין בתחום, האם ביה"ס גילדהול למשחק בלונדון שווה משהו? האם מי שלומד שם יכול להתפתח ולהתקדם להוליווד נגיד?
רד, ''הפנתר הורוד'' עם סטיב מרטין
יצא לפני שלוש שנים, ולא לפני שנתיים.