אין דבר בעולם שיעמוד בפני פנים חמודות ועגולות עיניים. למשל, אף אחד לא יכול על פורפרה כשהיא עושה את פרצוף "קטונקו" שלה, ובהתאם, אף סרט לא יכול על פרצוף האפרוחון החמוד ובר התושיה שהגיע מבית דיסני. 'ציקן ליטל' הוא סרט האנימציה הממוחשבת הראשון של דיסני שהם הפיקו לבד-לבד, ואי לכך, הם השקיעו המון בצדדים הטכניים, כדי להראות שהם לא פחות טובים ממלכי האנימציה, 'פיקסאר'. במידה מסוימת, זה בא על חשבון העלילה. צ'יקן ליטל, אפרוח שנראה כמו הסמל המעצבן הבא של בזק בינלאומי, זורע בהלה בעיר כשהוא טועה לחשוב שהשמים נופלים. כשמתגלה הטעות, קרנו יורדת בעיני כולם והוא נחוש בדעתו לשקם את המוניטין שלו. דווקא כשנראה שהוא עולה על דרך המלך, נופלת על ראשו פיסת שמים אמיתית.
המבקרים לא מאד התלהבו מהניסיון הזה לחקות את הדבר האמיתי. לטענתם, לא משנה אם מדובר באנימציה מסורתית או ב-CGI – הבעיה של דיסני היתה ותישאר הסיפור האנמי. מתחת לשפם הם עוד הספיקו להתמרמר שמה זה כבר משנה, הרי דעתם לא תשנה כלום, וממילא מנגנון השיווק המשומן של דיסני ידאג שכל ילד יראה את הסרט הזה. והם צודקים. בסוף השבוע הראשון לשהייתו של 'צ'יקן ליטל' על המסכים, הוא גרף 40 מיליון דולר. זו אמנם חתיכת פתיחה שכמוה לא ראינו כבר זמן רב, אבל אם המטרה של דיסני היתה להלחם ב'פיקסאר', יש להם עוד דרך ארוכה עד שיגיעו לפתיחת ה-70 מיליון של 'משפחת סופר על' ו'מוצאים את נמו', או אפילו פתיחת ה-60 מיליון של 'מפלצות בע"מ'. בקיצור, לדיסני הולך טוב, אבל לא טוב מספיק. בכל מקרה, עונת החגים מתקרבת, כך שיש סיכוי יותר מסביר שהאפרוח יקרקר לנו בטבלה עוד הרבה זמן. מצד שני, עונת החגים תביא איתה את הסרט הרביעי בסדרת 'הארי פוטר', והוא בוודאי יהפוך לפחם את התבשיל הרך של דיסני. דיסני עצמם, כך נראה, לא ינסו להציל את האפרוח שלהם מהצרה המתרגשת עליו – כבר עתה הם הפסיקו להשקיע בפרסומות שלו ועברו לשווק את 'נרניה'.
במקום השני, במרחק לא מאד גדול, נמצאים סם מנדז, ג'יימי פוקס וג'ייק ג'ילנהול עם 'Jarhead'. הסרט הוא שיר אהבה למארינס, בחורינו המצוינים שהוכיחו את מצויינותם עוד במלחמת המפרץ הראשונה, והוא מבוסס על זיכרונותיו של החייל אנתוני סוופורד (למקרה שינסו למכור לכם את הספר). ג'ילנהול נבחר לגלם את "סווף" (אנחנו כבר אחוקים. נ.ב: נו, קניתם את הספר?), והסרט עוקב אחריו עת התגלגל למלחמה והתמודד עם אמיתות פנימיות נוקבות כמו "חם לי". עובדי הכוכבים והמזלות ציפו ש'Jarhead' ירוויח 18 מיליון דולר לכל היותר, אבל הקהל הפגין פטריוטיות אמיתית, והביא את הלוחמים להכנסות סופשבוע של 27.7 מיליון דולר. כיוון שמדובר במספר קולנועים נמוך יותר מאשר 'צ'יקן ליטל', ממוצע ההכנסות לקולנוע של 'Jarhead' גבוה יותר מזה של האפרוחון.
המבקרים, אגב, לא מאד מצדיקים את הרעש. למעשה, הביקורות נחלקות לשניים: החיוביות, שמפגינות פטריוטיות ומספרות עד כמה חשוב ומעניין לראות את המלחמה מבעד לעינו של החייל הפשוט, ועד כמה תפקיד הצלף אינו פשוט כפי שנראה. מנגד, מתרכזות הביקורות השליליות בסיפור עצמו, בכך שאין בו כמעט מלחמה, אין בו כמעט סיפור ובטח שאין מסר.
במקום השביעי נמצא מה שנשמע כמו סרט ההמשך ל'מופע של טרומן': 'Good Night, and Good Luck'. אך לא. זהו השבוע החמישי של 'לילה טוב ובהצלחה', סרטו ההיסטורי והביקורתי של ג'ורג' קלוני. כיאה לסרט בעל התווית "חשוב", השבוע הורחבה הפצתו ל-670 קולנועים, והוא הצליח להשתחל לעשירייה. הסרט מתאר את המאבק שהתרחש בשנות החמישים בין ג'וזף מקארתי, צייד הקומוניסטים, לבין אדוארד מורו מרשת CBS, והמפיק שלו, פרד פריינדלי, שנלחמו במקארתי בעזרתם של חברים טובים. הביקורות, כמובן, משבחות בלי הכרה, ומציינות במיוחד את המשחק של כולם, את השחזור התקופתי, העיצוב (שחור לבן!) ואת המסר האישי של קלוני, שהוכנס לסרט. הסרט, אגב, נעשה בתקציב זעום של שבעה מיליון דולר. המקום השביעי הביא לו שלושה מיליון דולר, ויחד עם רווחי ההפצה המצומצמת, הוא הגיע כבר לרווחים של 11 מיליון דולר.
המקום התשיעי מביא איתו את 'Shopgirl', עם סטיב מרטין, קלייר דיינס וג'ייסון שוורצמן. גם הסרט הזה היה בשבועות קודמים בהפצה מצומצמת בת קולנועים בודדים, ועתה הורחב מעט להפצה מוגבלת (כ-500 קולנועים). מדובר בעיבוד לספרו של סטיב מרטין, העוקב אחר מירבל בטרספילד (קלייר דאנס) העוברת ללוס אנג'לס מתוך תקווה ששם תתחיל לחיות. צעיר נעבעך מחזר אחריה, וכמוהו גם קשיש עשיר. בקיצור, תהליך ההתלבטות-התאהבות-אכזבה שמוכר היטב לכל צופי 'סקס והעיר הגדולה'. הביקורות חצויות בדעתן. כולם מסכימים שמה שאמור להצחיק נשאר לפעמים בחזקת "אמור". יש שקונים את המסר המריר של הסרט, ולא מצפים ממנו לצחוקיה ושיגועים, ויש המתמרמרים על חסרונו של עומק, ועל כך שהסרט מהווה שיר הלל לגברים מזדקנים, שהחזות שלהם אינה הכל ובעצם יש להם הרבה מה להציע.
שאר הטבלה מפגינה אופטימיות זהירה. למעט 'המסור 2', שירד ב-47%, וגם זה סביר כשמדובר בסרט אימה, כל שאר הסרטים ספגו ירידות זעירות בלבד. ובכל זאת, למרות הסכומים המכובדים של הסרטים שבמקום הראשון והשני, ולמרות הירידות הלא גדולות, גם השבוע הצטרף לשורת השבועות המפסידים בהשוואה לשבוע המקביל בשנה שעברה. נו טוב, בשנה שעברה יצא 'משפחת סופר-על'.
בשבוע הבא: ביום רביעי נלמד איך הופכים לעשירים מ-50 סנט, ב-'Get Rich or Die Tryin". בסוף השבוע יגיעו 'Derailed' עם קלייב אוון וג'ניפר אניסטון, ו-'Zathura', הגירסה החללית ל'ג'ומנג'י'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אנקדוטה קטנה לגבי הסרט של קלוני
קלוני סיפר כי לאחר התלבטות קצרה, החליט לא ללהק שחקן שיגלם את הסנטור מק'קרתי, אלא להשתמש בקטעי ארכיון עם מק'קרתי המקורי. הקהל שראה את הסרט בהקרנת מבחן אמר שמאוד נהנה, המסר עמוק, התסריט מצוין וגם השחקנים נפלאים. רק דבר אחד הפריע לצופים: זה שמשחק את מק'קרתי לא כל כך אמין.
כצופה, הייתה לי אותה בעיה עם ''מבצע יונתן''
זה לא קשור אבל חמוד
מלחמת העולמות בשלושים שניות- וזה גם מספיק.
אה, ובמקום טום קרוז- יש ארנבים!!
http://www.angryalien.com/1005/wowbuns.asp
גם לא היה טום קרוז
זה על הסרט הישן.
באסה שלוקח להם הרבה זמן ליצור את הסרטונים האלה.
גם לא היה טום קרוז
לא ידעתי אפילו שהיה סרט ישן.. ולי הציגו את זה כאילו זה על החדש..
לא נורא- זה עדיין הצחיק אותי=)
גם לא היה טום קרוז
ת'אמת שהייתה להם תקופה כזאת שהם היו על גל, ולקח מעט מאוד זמן (יחסי כמובן) עד שיצא סרט חדש. עכשיו הם בהפסקה אני חושב עד "מלחמת הכוכבים", אבל עדיין מהנה לצפות במה שכבר יש.
רגע, אבל מה אם דינוזאור?
אני יודע שהנופים בסרט היו אמיתיים אבל הדינוזאורים עצמם עדיין היו ממוחשבים (והסרט לא היה של פיקסאר).
זה נכון.
האמת, אני לא יודע למה דיסני מתעלמים מהסרט הזה כשהם קוראים ל'צ'יקן ליטל' סרט האנימציה התלת-מימדי הראשון שלהם.
כי הוא היה כל כך גרוע,.
שהם כנראה הדחיקו אותו או משהו.
או שהם כל כך גאים בו
עד שהם מתייחסים אליו כאל סרט ריאליסטי ואל צ'יקן ליטל כסרט ה"מצויר" הראשון שלהם באנימציה תלת-מימדית.
כי הוא לא היה סרט
הסרט דינוזאור לא נחשב לסרט התלת-מימדי הראשון של דיסני כי הוא לא היה סרט.
הוא היה יותר tech-demo, שאמור להדגים את הטכנולוגיה שדיסני היתה מסוגלת ליצור באותה תקופה (ב 200 מליון דולר).
מעבר לכך הסרט סבל מעלילה חלשה למדי – שלמען האמת קשה להתעלם מהעובדה שהיא מזכירה באופן לא מקרי במיוחד את סרטי the land before time
יצאו מהדו''ח
Ladies in Lavender, 27 שבועות, 6M$
באטמן מתחיל, 20 שבועות, 205M$
Must Love Dogs, 14 שבועות, 43M$
הדיוק'ס קורעים את הזארד, 15 שבועות, 80M$
Cry Wolf, 7 שבועות, 10M$
Lord of War, 7 שבועות, 24M$
סודות הים הכחול, 5 שבועות, 18M$
יצאו מהדו''ח
יופי לבאטמן- מישהו יודע האם יש חדשות בנושא באטמן "ממשיך" ?
לא.
שמועות יש, אבל באופן רשמי הסרט הזה עדיין לא קיים.
אז המידע של IMDB מבוסס על שמועות?
http://www.imdb.com/title/tt0468569/
אה... כן?
לא שאני טוען שלא ייצא סרט המשך ל'באטמן מתחיל' ב-2008, ושכריסטיאן בייל ומייקל קיין לא ישתתפו בו. יש יסוד סביר בהחלט להניח שזה באמת יקרה, אבל ככל הידוע לי האולפן עדיין לא הכריז על כך רשמית (אולי פספספתי איזו הודעה לעתונות). ואני יודע ממקור, אר, רשמי מאוד, שכריסטופר נולאן עדיין לא מתחייב שהוא יעשה סרט כזה.
אני לא מאשים אותך באי תאימויות במידע או משהו כזה.
ואכן, לפי IMDB נולאן עוד לא חתום על הסרט.
בעיית האנגלית
אתה יכול לפתור את הבעיה של כיוון הטקסט שמשתבש, אם אחרי הפסיק של שם הסרט האנגלי, תשאיר את הכפתור alt לחוץ, ואז תקיש את הספרות 254 בספרות שמצד ימין למקלדת, ואז תעזוב את alt.
הנה מה שיקרה אם תעשה ככה:
Ladies in Lavender, 27 שבועות, 6M$
254 דוקא?
זה נשמע כמו קוד פריצה סודי שכזה, או בעצם איסטר אגג.
מעניין מאיפה זה הגיע.
254 דוקא?
זה פשוט קוד מסויים של חלונות.
אם תכתבי 65 תקבלי את האות A.
(זה שימושי לדעת קודים נבחרים, במקרה שכפתורים במקלדת שלך מתקלקלים)
אמור לי נא
היכן מצוי קובץ המספר על כל הקיצורים הללו?
אתה נשמע לי יעיל שכזה, ואין לי כוח לגגל .
אמור לי נא
אם אני לא טועה זה נקרא KeyMap ואמור להיות לך את זה באקססטריס של ווינדוס, ואם לא אפשר להוריד בחינם.
היא מראה לך שם את כל הסימנים האפשריים וכאשר את עוברת עליהם עם העכבר זה מראה לך למטה מה הצירוף שמוביל אליהם.
בבקשה
בעיית האנגלית
הבה וננסה…
Ladies in Lavender, 27 שבועות, 6M$
באטמן מתחיל, 20 שבועות, 205M$
Must Love Dogs, 14 שבועות, 43M$
הדיוק'ס קורעים את הזארד, 15 שבועות, 80M$
Cry Wolf, 7 שבועות, 10M$
Lord of War, 7 שבועות, 24M$
סודות הים הכחול, 5 שבועות, 18M$
וואלה, עובד. ואם אני מוסיף את סימן ה-BIDI הזה (או מה שזה לא יהיה) גם אחרי "מיליוני הדולרים" אז גם הם מסתדרים.
זה באמת הציק לי, אך משום מה הייתי בטוח שאין לי שום דבר לעשות בנדון.
במילים אחרות: תודה!
אגב
יופי. אז מעכשיו תיזכר בי בכל פעם שתכתוב את יצאו מהדו"ח.
קוראים לקוד הזה Right-to-left mark (יש גם HTML entity שעושה אותו דבר), הוא יכול לפתור הרבה בעיות מציקות (שנתקלים בהן בזמן כתיבת מייל עברי ב-gmail, למשל), והוא מופיע רק כשאתה במצב עברית. אם תנסה להקיש אותו במצב אנגלית תקבל משהו לא רלוונטי.
יש לו גם תאום שעושה את ההיפך (מעביר את הכיוון לאנגלית), והמספר שלו הוא 253.
אולי זה לא קשור לכלום
אבל בלי קשר לטריילר של good night and good luck, האתר עצמו מציע אחלה מוזיקה מרגיעה שמתנגנת אצלי במחשב כבר קרוב לרבע שעה, איזה רוגע איזה נחת…
-אין ברירה, זה חייב להיאמר:
קלואי סוויני מושלמת:
http://e.walla.co.il/?w=/200/801885
יש לי רק דבר אחד להגיד על זה.
http://gofugyourself.typepad.com/go_fug_yourself/chloe_sevigny/index.html
OMG. זה אוכל לה את הפנים! שמישהו יעזור לה!
היא עדיין מושלמת,
למרות טעמה הדי תמוה באופנה.
אני חושב
שהלינק שסנטנה הביא היה מספיק כשלעצמו.
בחורה לא נאה, אבל שוב – יתכן וזה רק אני.
אז זהו, שבלינק של סנטנה היא רק מכוערת ומרושעת.
בלינק שלי היא גם מתלבשת נורא, וזה כבר חטא רציני.
מה זה?! בוש והכלם!
אני לאמאמין מה אני קורא כאן. קלואי סוויני אולי לא יפהיפיה ענקית, אבל היא מאוד נאה. ועל כישרון משחק אין לי על מה לדבר (היא הייתה פשוט מפעימה ב"קידס", למרות האיכות הירודה של הסרט עצמו, וב"מלינדה ומלינדה" היא הייתה חביבה בהחלט). בקיצור- ממש לא.
למה יש מילים באנגלית שנראות לי כמו לינקים,
ולוקחות אותי לאתר של סרטים?
רוגלה.
אה... כי הן לינקים לאתרי סרטים שמוזכרים בדו''ח.
מה מוזר בזה?
כולן לוקחות אותי לאותו אתר.
וגם לא צויין משהו על כך בדוחק"ו.
אולי הייתה תקלה שתוקנה. כרגע הלינקים מכוונים לינק-לינק לאתרו.
וזה לא דבר חדש שיש לינקים רלוונטיים בסוף דוחקו"אים, כמו בסוף ביקורות, אז לא היתה סיבה שתהיה התייחסות לזה בטקסט.
אהה אוקי. עכשיו נרגעתי כי הבנתי שלא הבנת אותי.
התכוונתי שאיפה שכתובים הנתונים של הדוחקו. כתוב שהאגדה של זורו הרוויח מליונים אבל legend מפנה אותי ללינק. אותו דבר כשתרגומון כתב את מי שיצאו הדו"ח ואז LOVE הפנה אותי לאותו אתר.
כמו ששלמקו אמר - נראה שהשתלטה לך רוגלה על המחשב,
והיא שותלת את הלינקים האלה.
פה יש כמה הצעות מה לעשות: http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=181324&sid=10
אה, ידעתי שהיום הזה יגיע.
לראשונה בחיי, זמן קצר לאחר פירסום הביקורת שלי בעין הדג, קיבלתי דואר שטנה.
הוא לא היה ארוך או חכם במיוחד וגם אין לי מושג לאיזה סרט הכותב התכוון בדיוק, משום שהוא לא טרח לציין, אבל גם זה הישג שיש להתפאר בו.
הי, לא הוגן!
לי לקח כמה שנים עד דואר השטנה הראשון.
אני עוד לא קיבלתי אפילו אחד.
אפשר ציטוט? אם יש לזה פוטנציאל להיות משעשע.
בבקשה:
"אני לא יודע אם את חסידה, אך את בהחלט שוטה."
קצר וממצה.
[סימני הפיסוק אינם במקור, לא של המכתב ולא של החסידה].
את בסדר, את.
הו.
אה, עכשיו רק לשכנע את אמא, ובקון הבא תאכלו פסטה ברוטב בולונז עם קטצ'ופ, תוצרת בית!
אוה, קטשופ תוצרת בית!
לא הוגן. למה את מקבלת מיילי נאצה אינטליגנטיים? בושה. אפליה.
לי לא מגיע להיות מקולל על ידי מישהו עם אייקיו תלת ספרתי?
אין צדק.
אני לא יודע אם אתה עכרור, אך אתה בהחלט שלולית.
הנה, מרוצה?
לא לגמרי מרוצה, כי זה לא אותנטי. אבל זה יותר טוב מכלום.
נחמד מצידך.
אני אנסה שוב.
עכרור, היקף הבנתך באמנות הקולנוע הוא כעומקה של שלולית.
ניצחתי?
אין כאן מנצחים או מפסידים, רק מנאצים.
בכל מקרה, כן, בבקשה די. אני לא רוצה שתיעשו יותר מדי טובים בזה.
מספיק שכינוי החיבה שאחותי נתנה לי הוא "עלוק סקייווקר" ("עלוק", מסתבר, זה זכר של עלוקה).
דווקא את זה אני יכולה לעשות.
לא עוד נאצות שמופנות לעכרור. אין בעיה. חוץ מזה, אתה יכול למחוק אותן…
לול.
זה בהחלט משעשע משהו. מזכיר לי כשאני התחלתי להשתמש בשם המשפחה של אמא שלי, גיל, החבר שלי דאז מצא את זה מאוד משעשע, ונתן לי את הכינוי הנפלא "מיקה גיל הרך".
בהחלט כינוי הולם. מרבית מחברי משתמשים בו. בעיקר בנסיבות בהן אני מוחאת כפיים בהתלהבות ממשהו מסעיר כמו קשת בענן.
שלולית הבנתך בקולנוע בהחלט עכורה היא.
עברתי?
לא רע!
ורק כדי למנוע שלל דרישות מוזרות:
לא, לא באמת התכוונתי לזה, וכן, אני לא מאוד צלולה כרגע (בדרך כלל אני יודעת לא לפזר הבטחות חסרות כיסוי…).
מאוחר מדי, כבר הסמקתי.
אה, טוב, אם הסמקת...
אני מוכנה להבטיח לנסות, אבל לא מבטיחה שום דבר.
תודה, אני ממש מסמיק.
באמת, הנה:
יש לך את זה
אני עד עצם היום הזה לא קיבלתי דאר שטנה. מצד שני, היו כמה תגובות מאוד לא סימפטיות בביקורת שלי על "אלפנט", אז אני מניח שזה גם נחשב. עדיין, לי זה לקח שלוש ביקורות שלמות, אז אין לי מה להשוות.
אני דווקא קיבלתי מכתב שטנה אחד,
אבל הוא היה מיועד לעכרור .
לאמיתו של דבר, היו גם כמה על 'רוק בבית הספר', אבל הם היו הרבה פחות מושקעים.
אבל מה הנואצים האלה רוצים?
האם הם אליטיסטים שלא מוכנים שאנשים בגיל 14-16 יכתבו ביקורות באתר שלהם? האם הם חושבים ששרק 2 סרט סוס ולונג ג'ון לא מבינה מהחיים שלה? יש להם משהו נגד אתרים דינמיים עם יד?
הנה ציטוט מהמייל שארמדילו הזכיר:
מישהו כתב לי את זה בתגובה לביקורת שלי על "אני, רובוט":
****************************
עילאגבסכימסצסגרע!
לכוסם הטפיש! מה אתה מי ביחלל שאל אותחה… מה אתה קותב אל אני רובוט!! זה תותח… יותר תוב מיכול סרט שראיתי… וראתי המוןן! למי איחפת למה הוא דמוה למה לא?!?! העיקר סרט טוב… אקשן כמו שלא ריאתי אף פם!… שחקנים טובים וויל סמית לא מיתלהההבבבב!!…. באמת שחקן טוב אז מה אתה מדבר הלואי אלייך ליות קמוהו! אז תקן תביקורת כי אני מתחיל לעיתאצבן ואתה לא רוצה שזה יקרה… תאמין לי…
צופים אימפריייייייהההההה!
*****************************
אז נראה לי שזה מה שהנואצים רוצים: שלא יעצבנו אותם, ושהצופים יהיו אימפריה.
האמת, אפשר להבין אותם. מי לא היה רוצה את זה.
אופ, עיזה קיף לח
אלווי הליי מחתבי נעצה קאלה.
אני חושבת שזו מין התחכמות פוסט מודרניסטית.
באמירה "צופים אימפריה" בהחלט אפשר לחוש בהומאז' היצ'קוקיאני. חוץ מזה, אף אחד לא *באמת* כותב ככה… נכון?
(לילי מעדיפה להמשיך לחיות בבועה, תודה)
לול.
אתה כזה ילד חמוד. הידעת?
(ואני מקווה שזה לא מעליב אותך שאתם גם חולקים את ה"מעריצה מספר אחת" שלכם. במיוחד לאור היותה דמות כה מפוקפקת)
אה, ידעתי שהיום הזה יגיע.
רציתי לכתוב משהו מרושע בתור בדיחה, אבל החלטתי שזה עלול להתפרש כחוסר נימוס אז…
מזל טוב ^_^
עד 120 ביקורות (וגם מכתבי נאצה אם ממש מתחשק לך)
אגב (מופנה לכל באי האתר באשר הם), יש מישהו שראה את "משמרת לילה" וכותב ביקורת / מוכן לספר את התרשמותו בתגובה? מכר רוסי סיפר לי את העלילה בתקציר וזה נשמע מעניין למדי…
ראיתי את משמר הלילה
ככה קראו לזה בהקרנה שוואלה ארגנו.
ראשית זה סרט מלא אלימות. ואלימות מאוד לא יפה. המון דם ולכלוך וגועל נפש. האולם די התרוקן במהלך ההקרנה, לפחות 50% מהאנשים להערכתי נשרו. אני לא אתפלא אם בגלל האלימות.
לזכותם, הרוסים בהחלט לא מעמידים פנים שאנשים יכולים ללכת מכות ולנסות לרצוח אחד את השני – בלי שיראו את זה עליהם אחר כך.
שנית, הסרט מאוד מבולבל. נראה לי שמי שקרא קודם את הספר יבין הרבה יותר.
זה לא שהם לא מאכילים בכפית. הם ממש מחביאים את האוכל ומכריחים את הקהל לנחש באיזו מבין שורת הקופסאות הוא נמצא. ואיפה הכפית, אף אחד לא יודע.
כמה פעמים מצאתי את עצמי תוהה איך בדיוק עברה העלילה מסצינה א' לסצינה ב', ומה גרם לדמות מסוימת לעשות משהו מסוים.
בסוף הכל איכשהו התחבר, אבל זה בהחלט היה מאמץ לעקוב אחרי הסיפור.
שלישית – היה סיפור. להבדיל מהרבה מאוד סרטים אמריקאיים, בסרט הזה היה סיפור, והיתה הרגשה שהוא הרבה יותר עמוק ממה שאנחנו רואים, ושיש שם עוד המון מתחת לפני השטח שהגיבור הראשי בקושי גירד. יש המון חומר לשני סרטי ההמשך (הבנתי שזו טרילוגיה של ספרים).
הבעיה הגדולה שלי עם הסרט – לא הרגשתי שהדמויות באמת אמינות. זאת אומרת, השחקנים היו נהדרים. אבל הדמויות שהם שיחקו, האופן שבו הן פעלו – משהו הרגיש שם מזויף. ברמת התסריט (או הסיפור שלא קראתי), לא ברמת המשחק. הן עשו כל מיני בחירות שלא היו ברורות לי לחלוטין, הפעולות שלהן היו לפעמים די תמוהות וההתנהגות משונה לעתים אפילו יחסית לעובדה שהן דמויות חריגות.
זה, יחד עם הפערים שהיו בסיפור (היה מאוד קשה למצוא את האוכל) פגמו בחוויה הקולנועית שלי.
אבל בסך הכל, שווה לראות.
ראיתי את משמר הלילה
אני שמח לשמוע ש"שווה לראות", ותודה רבה על חוות-הדעת
נ.ב.
אפרופו סרטים רוסים/מזרח-אירופאיים, "קוקושקה" סרט מדהים.
אני מסכים עם הרוב,
ורק לא הזכרת את האפקטים, שהם מאוד מגוונים, בחלקם באמת מיוחדים, ועשויים ברמה שלא היתה מביישת שום סרט הוליוודי.
ובל נשכח
את הקשקשת היענו-פילוסופית אך המאגניבה, שעשויה בתת-רמה שלא הייתה מביישת שום סרט הוליוודי.
מבחינתי הם לא היו סיבה ללכת לראות את הסרט
אני, בתור צופה ממוצעת לדעתי, לא שמה לב לדברים מסוג זה שלא סוחטים ממני תגובה של "וואו" כמו בסרטים ההוליוודיים עתירי התקציב.
האפקטים היו מבחינתי פשוט חלק מהסיפור, ולפעמים היו עוד שיטה לבלבל אותי יותר.
אנשי קולנוע רציניים מן הסתם שמים לב יותר ממני לדברים כאלה.
אנשי קולנוע רציניים
לא שמים לב לאפקטים בכלל. הם שמים לב רק לניואנסים, לסאבטקסט, לדמויות עמוקות ולציביון. רק אנשים רדודים ושטחיים שמים לב לאפקטים.
אכן, כבוד.
התגובה היחידה שקיבלתי למייל פורסמה גם כאן ב"עין הדג", בכתבה שלי על Garden State. אז זה לא ממש נחשב. אבל היו לי כמה תגובות משעשעות במיוחד לאורך השנים, אם זה משנה איכשהו.
בקיצור: כל הכבוד! המשיכי כך! :-)
האם יש ספויילר בכתבה?
לי לפחות נראה די ברור מהתקציר בכתבה במי קלייר דיינס תבחר
לגבי shopgirl
לא מדובר ב"תהליך ההתלבטות-התאהבות-אכזבה שמוכר היטב לכל צופי 'סקס והעיר הגדולה". לפחות לא בספר. הספר עוסק בעדינות בדכאון הקליני ממנו סובלת מירבל, והוא קומדיה רומנטית או דרמה קומית בערך כמו שרקוויאם לחלום הוא כזה.
ובמפתיע הוא ספר ממש מצויין.
זה מעניין מה שאתה כותב,
אבל כשקראתי את הספר לא ממש חשבתי על עליו כיצירה בסגנון ריאליטי בייטס, אלא יותר בסגנון של "מוכה אהבה". ריי פורטר, ג'רמי, ליסה, הם כולם דמויות משנה למיראבל. אף אחת מהן (אולי חוץ מריי פורטר) מתפתחת כדמות אמיתית חאורך הספר, ורובן (בעיקר ליסה וחברותיה של מיראבל) מוצגות כקריקטורות חסרות עמוד שידרה.
אבל בכל מקרה, אהבתי את הספר מאוד, למרות שלא חשבתי שהוא מצחיק במיוחד. הוא עדיין נפלא. וברדוויל, קבל ח"ח, הארת את עייני לגביו, עכשיו אני אצטרך לקרוא אותו שוב בגלל התיאוריה שלך, אוף!
נבואה לפני אחרונה לאוסקר
נא לקחת בערבון מוגבל, האקשן האמיתי מתחיל בחודש הבא.
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226
קלוני הוא הטים רובינס החדש!
מתחיל כשחקן זניח, מתגלה כשחקן מצוין, ולאחר מכן כבמאי נפלא עם נטיה שמאלנית ברורה. הדמיון מתבלט בעיקר בהתחשב בכך ששניהם עשו סרט על תקופת מקארת'י (הסרט של רובינס על התקופה, Cradle Will Rock, הוא לטעמי אחד הסרטים החשובים של סוף שנות התשעים, וחבל שהוא לא זכה ליותר תהודה. אולי תקפצו ל לקחת אותו?).
http://www.imdb.com/title/tt0150216/
רובינס הוא שחקן נהדר,
וגאוני בעיקר ב"חומות של תקווה". אבל כבמאי, הוא דיי לא יציב. כלומר, אני כן מחשיב את אחד הסרטים שלו ("בוב רוברטס") בתור יצירת מופת מדהימה, מבריקה וחד פעמית, ואחד מהסרטים הטובים ביותר של שנות ה-90.
אבל בכל זאת, האיש עשה את "איש מת מהלך", אחד הסרטים המשעממים ביותר בהסטוריה של הקולנוע. יכול להיות שסוג כזה של סרטים פשוט לא מדבר אלי, אבל הסרט ההוא נראה לי פלצני, מקומם וצדקני עד כדיי בחילה, שלא לדבר על כך שהוא משעמם פחד,וששון פן שחקן נורא.
אז רובינס טוב או רע ליהודים? כנראה שאאלץ לראות את הסרט שעליו המלצת כדיי לראות.