לפני שאתם מתחילים לקרוא, קחו בחשבון שזה דו"חקו של סוף הקיץ, על כל קלישאותיו האיומות: "שבוע שחון כזה לא ראינו כבר הרבה זמן", "זהו, הקיץ עזב מבלי לומר שלום", "כנראה האמריקאים החליטו ללכת לתאטרון השבוע" – כל החבילה. שבועות כאלה, מלבד היותם מדכאים, נוטים לחזור על עצמם פחות או יותר, כך שאין ממש טעם לקרוא בהם דו"חקואים. אלו שנשארו, אל תאמרו שלא הזהרתי אתכם. אה, ומומלץ לא להיות בעלי מחלות לב או נשים בהריון תוך כדי הקריאה. דו"חקו נעים.
קוראי הדו"חקו הותיקים בוודאי זוכרים שהשבוע הראשון של ספטמבר, בו "נחגג" ה-Labor Day, הוא באופן קבוע אחד השבועות האומללים ביותר בשנה, אם לא האומלל מכולם, מכל בחינה דו"חקואית. גם השנה, תחילת שנת הלימודים מספקת לנו את הנפילה הדרסטית שחיכינו לה כל כך. רבותיי, שבוע שחון כזה לא ראינו כבר הרבה זמן.
במקום הראשון נשאר הסרט שכיכב שם בשבוע שעבר. זה לא מרגש במיוחד- בשבוע הראשון של עונת המלפפונים, לרוב שורד הסרט שהיה בראשית הטבלה הקודמת. בכל זאת, נחמד שהשורד של השבוע הוא 'גיבור', אותו סרט סיני שקוונטין טרנטינו הציג לאמריקאים והוכיח שהם יודעים לקרוא כתוביות. 'גיבור' אמנם צנח במהלך השבוע ב-50% למרות ההרחבה במספר הקולנועים, והסכום שהשיג – 8.8 מיליון – לא היה נותן לו את המקום הראשון בשום שבוע אחר, אבל ההישג שלו עדיין מרשים.
ההישגים של הסרטים החדשים השבוע, כפי שכבר טחנתי, הרבה פחות מזהירים. ארבעה סרטים חדשים יצאו, והרווחי ביותר מביניהם הגיע רק למקום הרביעי, עם הכנסות של 6.2 מיליון דולר בלבד. לסרט הזה קוראים 'פפראצי', והוא מותחן. הטוב בסיפור הזה הוא כוכב קולנוע (קול האוזר) שמחפש נקמה ברעים – צלמי פפארצי מרושעים שהביאו למותה של אשתו. הממ… משהו בתיאור העלילה הזה נשמע לי מוכר. בכל מקרה, על פי הפרסומים, סוף הסרט כולל טוויסט מארץ הטוויסטים (שנמצאת על כוכב הטוויסטים, ששוכן בין שתי גלקסיות שהן בעצם אותה גלקסיה עם פיצול אישיות). מעט המבקרים שראו את הסרט טענו שהוא יכול היה להיות מוצלח לו היה נעשה כקומדיה, אבל בתור סרט מתח הוא לא מותח ולא בטיח. חלק נרחב נרתע גם מהניסיון של יוצרי הסרט להציג את צלמי הפפאראצי בתור מקור כל הרוע עלי אדמות, כשבעצם צריך להאשים את המצב הביטחוני.
את הסרט שבמקום השישי, '3 בפארק' (במקור: 'Wicker Park'), תוכלו לראות בקולנוע כבר בעוד כמה ימים, אבל לפי נתוני הטבלה, סביר להניח שלא תעשו את זה. הדבר המעניין בסרט הזה, מן הסתם, הוא ג'וש הארטנט, האיש והאמוטיקון. פעם, כך סבתא מספרת, ג'וש הארטנט היה אליל מאמי, וילדות קטנות ומעצבנות זבחו ליומן לתלמיד שלו. היום אף אחד כבר לא זוכר אותו ושום מעריצה לא תוציא לי כליה אם אומר שהוא הומו. ב-'3 בפארק' (איך הגיע ה-3 לשם הסרט? נחיה ונראה, אולי) הבחורה שבה ג'ושילה מאוהב נעלמת באופן מסתורי, ואז חוזרת, או שאולי זאת בכלל מישהי אחרת. '3 בפארק 3 עצבני' הכניס 5.5 מיליון דולר השבוע. אם להוסיף את זה לכישלון של 'רצח סטייל הוליווד' בשנה שעברה, נראה ששיגעון ג'וש הארטנט לא רק חלף, אלא גם דהה כבר מספרי ההיסטוריה.
מקום אחד למטה שוכנת הקומדיה 'The Cookout': שחקן כדורסל צעיר בשם טוד חותם עם ה-NBA על חוזה והופך למיליונר בין סצינה. בכסף שהוא רכש הוא קונה בית חדש ומזמין את כל משפחתו וחבריו לפיקניק בחצר, מה שמאפשר לסרט – כמו 'המספרה' לפניו – לקבץ מספר גדול של קומיקאים שחורים וראפרים, ולהריץ קטעים. הסרט עשה השבוע 5 מיליון בקופות ו-0 בעגבניות הרקובות. כיוון שאנשי העגבניה הצליחו ללקט רק שש ביקורות של אנשים שהעזו לראות את הסרט ולחוות עליו דעה, אני מוכן לתת להם באופן חד-פעמי יחס אישי. פיטר ואנג'ל אומרים שהסרט סטריאוטיפי, מגעיל ומטומטם; לינדה חושבת שהסרט לא אפוי; נל סבורה שהעיסוק בסטריאוטיפים דווקא די מעניין, אבל הוא נקבר מתחת ליותר מדי בדיחות קקי דוחות; דסטין טוען שהסרט צבוע ומבחיל ושון מסכם בכך שכל אחד ברשימת המוזמנים לארוחה הוא קלישאה מהלכת. תודה לכל המבקרים האמיצים. נקסט!
ובמקום התשיעי, 'יריד ההבלים' מגולל את סיפורו העצוב של סרט איכות שנורא רצה לזכות באוסקר, אבל הוקדם לראשית ספטמבר, נכשל בביקורות ועשה רק 4.8 מיליון בסוף השבוע הראשון. את הסרט ביימה מירה נאיר, הבמאית ההודית המצליחה במערב (כנראה משום שאת שמה ניתן לאיית). הסרט הוא עיבוד לספר של וויליאם מייקפיס צ'אקריי, המספר על מאבקה של בקי שארפ האביונה (ריס ווית'רספון, הפעם) למצוא את מקומה אי שם בלונדון יחד עם חברתה הטובה והאביונה, אמיליה. מכמה בחינות, זהו דווקא הסרט המצליח מבין סרטי השבוע: ההפצה המצומצמת למדי שלו גורמת לכך שממוצע ההכנסות שלו פר קולנוע היה הגבוה ביותר (ועדיין, זה לא הרבה). גם הביקורות שצבר הן הטובות ביותר מבין הסרטים שיצאו השבוע (ועדיין, זה לא הרבה). הסיכויים שבילי קריסטל יצחק על הסרט באוסקר הם קלושים ביותר.
חוק שימור הבאסה גורס כי בשבוע שבו ארבעה סרטים מגיעים לטבלה, ארבעה צריכים ללכת. קורבני הפיזיקה של השבוע הם 'Exorcist: The Beginning', שצנח שישה מקומות במורד הטבלה בבת אחת, 'הנוסע השמיני נגד הטורף' שצנח שבעה, 'Open Water' ששהה בעשיריה שבועיים תמימים, ו'Suspect Zero' שנעלם מהתודעה הרבה לפני. דווקא 'Without a Paddle' שומר על מקומו גבוה בטבלה, באופן מפתיע מאוד, ועולה למקום השני, עם ירידה של 11%.
בשבוע הבא יצטרפו גם 'האויב שבפנים: אפוקליפסה', 'Criminal', בכיכובו של ג'ון סי. ריילי, ו-'Cellular', גרסת הנייד של 'תא טלפון' עם קים בייסינג'ר. גם אם אף אחד מהם לא יהיה טוב יותר מסרטי השבוע הנוכחי, יש לקוות שלפחות הסכומים שיעשו בדו"חקו יהיו טיפה גבוהים יותר, כדי שיהיה משהו לכתוב עליו. אין מה לעשות, הקיץ עזב מבלי לומר שלום.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אני רק חייבת לציין
שאתה הכותב הכי מוכשר שיצא לי לקרוא מזה המון זמן ושכל דוחקו שלך הוא בעיני יצירת אמנות.
ורק שתדע שאני אפילו מצטטת מהדוחקואים שלך כשאנשים שואלים אותי לאיזה סרט ללכת וכאלה.
באיזושהי צורה אומללה אתה הסיבה שהתחלתי לקרוא פה יותר ואף להגיב, כדי שכאשר שוב תפרסם דוחקו, אני אוכל להגיב לו. אז אני מניחה שזה שם אותך בעמדה קצת משוקצת בעיני עורכי האתר, וסליחה על כך, אבל הייתי חייבת.
אתה באמת עד כדי כך מוכשר בעיני.
וואו, תודה.
וגם , ו.
אפוקליפסה!!
אני יודע שחלק גדול מקוראי האתר לא סבלו את החלק הראשון, אבל לפי דעתי הוא היה סרט מעולה ומדהים!
אני מחכה לסרט ההמשך בכליון עיניים – במיוחד אחרי הטריילר שלו (ההוא שנראה כמו פרסומת).
אני רץ לראות את הסרט ברגע שהוא מגיע!
שתי תופעות מעניינות
אני שם לב ש"2 אנקונדות 2 מפחיד" ו"2 יומנים 2 נסיכות" דווקא מצליחים די יפה. הם לא אמורים להיות ממש, אבל ממש, מחורבנים?
אה, לא, אבל משתי סיבות שונות
הסרט עם האנקונדות לא באמת מצליח. הוא עשה 13 מיליון בסוף השבוע הראשון שלו, והשבוע ירד ב-50%. זה לא הרבה, והסיבה היחידה שהוא שוכן שבועיים במקום גבוה בטבלה היא כי התחרות כל כך חלשה.
זה עם הנסיכה באמת מצליח, אבל לא נחשב לסרט גרוע במיוחד.
אם יש סרט שיחס האיכות/הצלחה שלו הוא מפתיע, זה דווקא זה עם המשוט, שבשבוע השלישי שלו בטבלה נמצא במקום השני, וכבר הכפיל את התקציב שלו. אפילו בשבוע כזה, אלה הישגים לא רעים.
''אין דבר כזה 'הכי גרוע' - תמיד אפשר להשתמש בו בתור דוגמה נגדית''
סלחו לי על בורותי
אך מה פירוש הביטוי 'עונת המלפפונים'?
דרך אגב אני מצטרפת למיקה ומודיעה שזהו דוחק"ו מעולה.
'עונת המלפפונים'
מתוך 'על השולחן' (זה אחד הדברים הראשונים שהגיגול העלה): "המלפפון זכה, שלא באשמתו, בתואר הירק המשעמם ביותר במקרר. 'עונת המלפפונים', היא העונה שדבר לא קורה בה. כל כך משעמם, שכבר עדיף להסתכל על המלפפונים צומחים".
השימוש הנפוץ ביותר
שאני נתקלתי בו הוא בתחום הכדורגל – עונת המלפפונים היא תקופת הפגרה במשחקים. אולי הסרטים שיוצאים בעונה הזו מותאמים לאוהדי הכדורגל שאין להם מה לעשות
'עונת המלפפונים'
אה. תודה.
'עונת המלפפונים'
ככל שידיעתי משגת, "מלפפונים" הם "אבטיחים חסרי טעם". לפיכך, העונה האמורה היא זאת שמגיעים בה לשוק האבטיחים התפלים.
רק שתי הערות מרגיזות: הסופר הוא ת'אקרי (עם סגול בק') והשחקנית היא בייסינגר (בלי הצ'ופצ'יק בג'.)
עוד סרט ישראלי זוכה בפרסים
"הכלה הסורית" של ערן ריקליס זכה בפסטיבל מונטריאול.
סבבה, לא?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2973565,00.html
האתר שלי קם לתחייה
אחרי קיץ טראומטי במיוחד, במהלכו נחתה עליו פחות או יותר כל צרה דיגיטלית שכתובה בדברי ימי האינטרנט, "מדריך טיולים לחולמים", אתר המעריצים הישראלי לבמאי הייאו מיאזאקי ("המסע המופלא") שוב נגיש על הרשת, עם עדכונים – מה המבקרים חושבים על הסרט, קישורים לקבצים להורדה (תמונות, מוסיקה, טריילר), מידע על הסרטים שבדרך ל-DVD, ועדכון טריוויה קליל.
בואו, יהיו קטעים.
http://miyazaki.cheetah.no-ip.biz
האתר שלי קם לתחייה
שמתי לב שהוא רץ על קו ADSL של נטוויז'ן. אם אתה רוצה hosting קצת יותר יציב ו/או כתובת יותר קצרה (miyazaki.8ln.org) זור איתי קשר.
מקרין בונציה עכשיו.
מישהו שמע איך הוא התקבל?
(בטח בתשואות רמות )
מישהו שמע.
באתר שקישרתי אליו בהודעה שלי, כאילו?
(וזה לא עכשיו, זה לפני חמישה ימים).
מישהו שמע.
הוא לא עולה אצלי, לא יודע למה.
ולא התכוונתי *עכשיו*, אלא *בימים אלו* – טעות שלי.
גם אצלי לא.
מייל נשלח לאחראי, ואני מקווה שהמצב יתוקן במהרה.
אוקי, עכשיו הוא עולה (אצלי לפחות).
עם עדכון חדש וקצרצר.
עוד הערה מעצבנת...
"קורבני הפיזיקה של השבוע הם…"
קורבנות.
אבל יש לזכור..
אנשים, אכן עונה חלשה וחסרת כל עניין (למעט הסרט עם מאט דיימון). אבל!
רציתי רק להזכיר שתמיד יכול להיות גרוע יותר. הסרט הגרוע ביותר בכל הזמנים כבר מאחורינו!! וזה לא שדה קרב ארץ עם ג'ון טרבולטה! זה לא ההמשכון המחריד לסופר גיבורים התינוקות עם התינוקות המדובבים!
וזה אפילו לא "Killer clouns from outer space" עם הליצנים מגומי והחללית המעוצבת כאוהל קירקס (בחיי שיש סרט כזה! ראיתי אותו! מישהו ראה? אני בכל אופן חשתי אח"כ צורך עז במקלחת מרוב אשפה שנשפכה מהמסך)!!
זה.. "מבוכים ודרקונים"!! והוא מאחורינו! הסרט שהיה יותר טיפשי מפרק שכולו סייד- קיקס ב"זינה", עם אפקטים יותר מחורבנים מב-"פלאש גורדון" "ברברלה" ו"קונאן הברברי" ביחד, אובר אקטינג יותר מטורף משל עמיר פרץ שמכריז על שביתה, ועלילה (?) ירודה משל גירסת הפורנו של "מיכאלה"!!
סרט שיש בו רק בקושי את המרכיבים שמביאים אותו למצב של להיות קצת יותר מתמונות אקראיות זזות על מרקע!!
והוא מאחורינו!!
*לנשום* *לנשוף* *לנשום*
מישהו עוד ראה את הזוועה החולה הזו?
אבל יש לזכור..
יש ביקורת באתר:
כתבה מספר 383
ויש לא מעט אנשים שראו אותו בקון הראשון של האתר:
כתבה מספר 495
אבל יש לזכור..
יש לזכור גם שמשפטים לא חייבים להגמר בסימן קריאה. באמת, אין חוק כזה. בחיי. מותר לך, ואפילו קוראיך יודו על כך, אם יהיו משפטים שסתם נגמרים בנקודה.
אבל, אבל...
מה עם המשפט העל-מותי:
אני חושב שלמרות הכל,
*ה*משפט של השנה הוא:
גאונות צרופה…
סורי על הבורות - אבל מאיפה זה לקוח?
נשמע כמו גרסה פחות שנונה ל:
גוועלד.
זה שיבוש גרוע של אחד המשפטים המפורסמים בתולדות הקולנוע, מתוך 'הטוב, הרע והמכוער':
(או When. מחלוקת הפוסקים).
וזה לקוח מואן הלסינג.
אכן, אחד השיבושים היותר מזעזעים שיצא לי לשמוע השנה.
לא ראיתי את הסרט...
לא את "הטוב הרע והמכוער" ולא את "ואן הלסינג". אכן, כמו שאמרתי, הבורות חוגגת. מדהים איך שמרשים לי להיכנס לאתר…
לכל המבקרים מוואלה!!!1...
http://www.redvsblue.net/posting.html
אז עכשיו שאוגוסט נגמר
יש דרך לדעת האם נסיון החרם על הקולנועים עבד? אם באמת היו פחות צופים?
פרסומות בסרטים - האולפנים עברו את הגבול
חזרתי מחודש בארה"ב בו ראיתי מספר סרטים. אכן, זו עונת המלפפונים של התעשייה, סרטים בינוניים ומטה, והקולנועים חצי ריקים.
הסרט האחרון שצפיתי בו היה Collateral בכיכובם של טום קרוז ודנדל וושינגטון. סרט חביב סה"כ, אבל הפרסומות (הלא) סמויות שבו חרגו מכל סרט אחר שראיתי בעבר.
בסרטי גיימס בונד האחרונים, נראה שנקבע רף חדש של פרסומות גלוייות, כמו סצנות בהם גיימס מוזג וודקה מבקבוק פינלנדיה, או נוהג בב.מ.ו. למרות הפרסומת הלא כל-כך סמויה, מצליח הסרט להכניס אותם באופן טבעי לעלילה, שהרי גיימס תמיד נוהג במכוניות הכי חדישות, וידוע כחובב אלכוהול.
ב Collateral, נראה שנפרץ כל מחסום של בושה וכבוד, ואפרט מספר דוגמאות:
הסרט עוקב אחר מסעם של קרוז ודנזל ברחבי לוס-אנגלס במונית. לפתע מתמקדת המצלמה על הפרסומות לבריזר שעל גג המכונית, ללא קשר לעלילה. הדבר חוזר על עצמו פעמיים.
בסצנה אחרת, הקיצונית מכולם, נראה דנזל (החולם להחליף את המונית בלימוזינה) קורא בעלון פרסומת של מרצדסץ לפתע המצלמה לפתע מתקדת בעלון, על האוטו ועל הכיתוב שלידה, משהו בנוסח "המכונית שחלמת עליה".
שתי הדוגמאות שציינתי היו צורמות, ובוטות בחוסר הרגישות וההתאמה לעלילה.
כנראה שהמצב הכלכלי הקשה משפיע על האולפנים, ולכן הם קצת איבדו את חוש הטעם הטוב בהכנסת פרסומות לתוך הסרטים…
השלב הבא יהיה פרסומות כמו ב''אבולוציה''
אבל רציניות – לא פרודיה.
מסתבר שבשבילך הפרסומת הכי סמויה היתה
שמו של כוכב הסרט – ג'ימי פוקס (Jamie Foxx):
http://us.imdb.com/name/nm0004937/
כל השחורים אותו דבר בשבילך
אבל תמיד תוכל לחפש אדם שחור שיהיה מוכן להישבע שפוקס ווושינגטון הם תאומים זהים שהופרדו בלידתם
ריי צ'ארלס, למשל.
אי אפשר.
במה שקשור לג'יימי פוקס, ריי צ'ארלס הרי משוחד.
עסקה טובה
אתה תביא לי אוסקר, אני אסדר יחצ"נות לאוסף הלהיטים שתוציא לאחר המוות לרגל חג המולד.