פאק, מה הולך פה.
אם היה נדמה שההפתעות של החורף הזה נגמרו, בא 'מהיר ועצבני' ו… טוב, כל הקלישאות מתבקשות פה: הוא דרס את המתחרים, עקף את השיאים בסיבוב, עשה סיבובי פרסה בהילוך חמישי. כאלה מין, אתם יודעים.
בהתאם למדיניות הנפוצה של "בלבל את הקהל ככל האפשר", הסרט הרביעי בסדרת 'מהיר ועצבני' לא נקרא 'מהיר ועצבני 4', ולא 'מהיר ועצבני: בחזרה לרחובות', אלא פשוט 'Fast and Furious', שזה בעברית "מהיר ועצבני". זאת לעומת הסרט הראשון בסדרה, שנקרא 'The Fast and The Furious'. כיוון שגם רשימת השחקנים המובילים בשני הסרטים זהה לסרט הראשון, הדורות הבאים שינסו לאתר אחד משני הסרטים בספרית וידאו או באתרי הטורנטים ישברו את הראש בניסיון להבדיל ביניהם.
'מהיר ועצבני' הוא אמנם הסרט הרביעי בסדרה, אבל ההמשך המשמעותי הראשון. הסרט הראשון הפך את וין דיזל לכוכב, אבל דיזל אמר שאין לו עניין בסרטי המשך, ועזב את הסדרה. אל הסרט השני המשיך ההוא-שהוא-לא-וין-דיזל, הידוע גם כפול ווקר. בסרט השלישי אפילו הוא לא השתתף, ונדמה שהסדרה הופכת לרצף של סרטים שאין שום קשר של ממש ביניהם פרט לכך שבכולן מופיעות מכוניות מהירות. אלא מה, קרה המקרה והקריירות של וין דיזל ופול ווקר לא ממש התרוממו כצפוי. אותו כנ"ל לגבי מישל רודריגז, שבזמן שחלף מאז 'מהיר ועצבני' הראשון התפרסמה בזכות התפקיד ב'אבודים' והסתבכויות עם המשטרה. על ג'ורדנה ברוסטר אי אפשר לומר אפילו את זה. כך יצא שלכל ארבעת כוכבי הסרט הראשון לא היה שום דבר לעשות מלבד סרט המשך, וככל הנראה הם השתתפו בו בלי הרבה חשק. ג'סטין לין, הבמאי של הסרט השלישי, הגיע גם הוא, והעובדה שהסרט הרביעי נדחק לאקרנים בחודש אפריל – במקום באמצע עונת הקיץ כמו כל הסרטים הקודמים בסדרה – בישרה על כך שגם לאולפן לא היו ציפיות גבוהות מדי.
וואו, כמה שהם טעו. בניגוד לכל תחזית שהיא, 'מהיר ועצבני' רשם את הפתיחה הגדולה ביותר של השנה עד כה, ואת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש אפריל, כשהוא רומס (דורס, עוקף וכו') את 'מפלצות נגד חייזרים' וכל התלת-מימד שלו. 30 מיליון דולר הסרט עשה ביום שישי בלבד, ו-72.5 מיליון דולר בסופ"ש כולו. וכל זה על סרט שעל פי הביקורות, הוא הגרוע ביותר בסדרה (שלא היתה בדיוק חביבת הביקורות מלכתחילה). לשם הפרופורציה: לאורך כל חודש אפריל של השנה שעברה, אף סרט לא פתח עם יותר מ-21 מיליון. וואו. הבאמפ לא הלך לשום מקום, מתברר, ומאוד מעניין לראות מה יקרה כשיתחילו להגיע הסרטים הגדולים באמת, בעוד חודש. אם המשכון לסדרה כמעט נשכחת יכול לפתוח עם 72 מיליון דולר, כמה יעשו 'וולברין'? והארי פוטר? ו'רובוטריקים 2'?
'מהיר ועצבני 4' יצא גם בארץ בסופ"ש, והתגובה של הקהל בארץ היתה דומה. מסיבה לא ברורה הטלויזיה והעתונים בארץ התלהבו מהעובדה שלגל גדות (יש איזו אחת כזו) יש בסרט תפקיד של עשר דקות, כאילו הם אף פעם לא ראו עדיין סרט הוליוודי עם שחקן ישראלי. אולי העובדה שהיא לא משחקת טרוריסטית (ספוילר) היא מה שהלהיב אותם. עם או בלי קשר לגל גדות, המפיצים מדווחים על 55 אלף צופים בסוף השבוע הראשון בארץ, מספר שמזמן לא ראינו כמוהו כאן.
'מפלצות נגד חייזרים' ירד למקום השני, כמובן, עם הכנסות של 33 מיליון דולר. לא שהכנסות כאלה לסופ"ש שני זה רע, אבל ירידה של 43% מהשבוע הראשון נחשבת תלולה כשמדובר בסרט אנימציה. נראה ש'מפלצות' משך בשבוע שעבר מבוגרים באותה המידה כמו ילדים, והמבוגרים עברו השבוע לראות את המכוניות המתפוצצות.
סרט חדש אחד נוסף נכנס לעשיריה. 'Adventureland', סרטו החדש של גרג מוטולה. הביטוי "סרטו של גרג מוטולה" הוא אמנם עדיין לא כזה שמעורר התלהבות מיידית, אבל יכול להיות שהוא עוד יהיה כזה. מוטולה הוא זה שביים את 'סופרבאד', והפעם הוא עושה סרט על יוצאי קולג', שיוצאים לכבוש את העולם ונתקעים בעבודה מטופשת בפארק שעשועים, בתפקיד אלה שאומרים לילדים הטיפשים להשאיר את הידיים בתוך הקרון. המשותף ל'סופרבאד' ו'Adventureland' הוא תגובה ביקורתית מאוד מחמיאה. אנשים אוהבים את הסרטים האלה, קוראים להם מצחיקים, גסים, כנים ומעוררי נוסטלגיה – וכל זה במשפט אחד. מה שלא משותף להם הוא ש'סופרבאד' היה הצלחה מסחרית גדולה, ו'Adventureland' פתח השבוע עם 6 מיליון דולר, שהם, אם לשפוך קצת מלח על הפצעים, פחות מעשירית מההכנסות של 'מהיר ועצבני'. ככה זה בחיים – הומור ונוסטלגיה ואהבה וכנות זה בסדר, אבל זה לא יכול להתחרות במכוניות מתפוצצות.
במקום העשירי נמצא סרט שעושה את הדרך האוסקרית לטבלה, למרות שזו לא העונה: הוא התחיל במספר מצומצם מאוד של בתי קולנוע, ומשם צמח והתרחב באיטיות במשך כמה שבועות, עד שהשבוע הגיע לעשיריה. 'Sunshine Cleaning' (ובעברית, 'סאנשיין בע"מ') הוא קומדיה על שתי אחיות (איימי אדאמס ואמילי בלאנט החמודות כל אחת בדרכה) שמייסדות חברת שרותי ניקוי של זירות פשע לא נעימות (כל קשר לסרט 'קלינר' עם סמואל ל. ג'קסון, שהוקרן בארץ אבל לא בארה"ב, מקרי בלבד). הביקורות ברובן אהדו למדי, אם כי זה לא הסרט שאנשים אוהבים, אלא רק שתי השחקניות. למרות שזה נראה כמו סרט מהסוג שנוטה להיעלם בדרך לארץ, לא זה המקרה הפעם: הוא כבר נועד להפצה בארץ ב-23 לחודש.
בשבוע הבא: 'מהיר ועצבני' אולי גדול, אבל האם הוא יצליח להתמודד עם ארוע קוסמי כמו 'האנה מונטנה – הסרט'? אין לי מושג, אחרי השבוע אני כבר לא מהמר. עוד ייצאו בשבוע הבא 'דרגונבול: אבולוציה', הגרסה המצולמת לסדרת האנימה, והקומדיה 'Observe and Report' עם סת' רוגן ואנה פאריס.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
פששש...
בתור סטלן, סת' רוגן עובד ממש המון
סתם בלי קשר
מישהו ראה את הסרט Rosencrantz and Guildenstern Are Dead?
כן, הוא חמוד ביותר.
שנון ומצחיק, כמובן, קצת מחזאי ונוטה לפטפטנות, באופן טבעי, אבל יש בו גם כמה הברקות ויזואליות קולנועיות יפות, ורות' ואולדמן מקסימים בתפקידים הראשיים.
בקיצור – מומלץ! אבל רצוי היה לקרוא קודם את המחזה (לא הבנתי אם זה המצב…).
כן, הוא חמוד ביותר.
ואם כבר מישהו העלה את הסרט הזה, אני חייב לשתף: בעקבות פליטת פה משעשעת אני קורא לסרט הזה – "לונדון וקירשנבאום מתים".
מתנצל על בזבוז הזמן…
זמן שהושקע היטב. אני נהנתי.
ראיתי אותו השבוע
נתקלתי בסרט הזה במקרה כשחיפשתי איזה שיר ביו-טיוב והגעתי לשיר שרציתי כאשר ברקע מישהו שם קטעים מהסרט. הוא נראה מאוד חביב אז השגתי אותו ולהפתעתי ראיתי את אחד הסרטים הכי טובים שעדיין לא ראיתי!
התפלאיתי אחרי זה לראות עד כמה הסרט לא מוכר.
המחזה מאוד מוכר
ונחשב לאחד מן החשובים החצי השני של המאה ה-20. הסרט נחשב בעיקר לעיבוד נאמן למקור ולכן זכה לפחות תהילה בתור עצמו. אם כי הוא עדיין נפלא.
הבהרה (אולי מיותרת ואולי לא)
המחזה שאותו מומלץ לקרוא (או לראות) לפני הסרט (או ההצגה) הוא "המלט", ש"רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" הוא מעין ספין אוף מתוחכם שלו.
הבהרה (אולי מיותרת ואולי לא)
כן, גם הוא. אני התכוונתי למחזה "רוזנקראנץ וגילדרשטיין מתים" עצמו.
אבל גם המלט יכול לעזור.
הבהרה (אולי מיותרת ואולי לא)
לא ראיתי אף גרסה של המלט אף פעם, אבל אני לא יודעת עד כמה דומיננטי זה בצפייה הקטע ההזוי של שייקספיר עם רוזנקראנץ וגילדרשטרן. ואגב, יש גם סרט שנקרא רוזנקראנץ וגילדנשטיין "are undead" (סליחה, אין לי כח לבדוק את איות השם שלהם באנגלית. בחייאת).
בכל מקרה, חושבתני שרק בקריאה (וכזו לא מרופרפת) אפשר להבין את הקטע עם השניים ההזויים האלה.
כן, לחלוטין.
בגלל זה שמתי דגש על המחזה "רוזנקראנץ וגילדרשטיין". המלט ממש לא חובה (חוץ מכשלעצמו, כמובן), כל עוד את יודעת במה מדובר ומי הדמויות הפועלות.
זו אכן לא חובה, והמחזה משעשע ושנון כשלעצמו
גם אם רק מכירים את הסיפור של "המלט" באופן כללי, אבל זה ללא ספק תורם מאד להכיר את "המלט" היטב כשצופים ברוזנקרנץ וגילדנשטרן, כי אז מתבהרות לפתע כל מיני נקודות קטנות ובדיחות פנימיות שמתכתבות עם המלט לכל אורך המחזה.
מישל רודריגז דווקא עשתה עבודה טובה באבודים
לא שחסרים בסדרה הזו שחקנים תותחים, אבל גם היא בהחלט עשתה עבודה משכנעת.
וג'ורדנה ברוסטר היתה נהדרת ב-''צ'אק''.
בכל ארבעת הפרקים שבהם השתתפה (לפי ימד''ב).
וחוץ מזה, מה היא עשתה מאז 'מהיר ועצבני' הראשון?
(צרצרים)
''כל זה על סרט שעל פי הביקורות, הוא הגרוע ביותר בסדרה ''
ממש לא חד משמעי, במוג'ו ובימדב למשל הציונים יותר גבוהים משמעותית משאר הסרטים בסדרה
מהיר ועצבני
ה – 70 + של מהיר ועצבני זה עוד סכין בגב של השומרים, זה ממש מבאס אותי , זה בסופו של דבר סתם סרט אקשן !
שום סכין בשום גב.
הקהלים של שני הסרטים לא בדיוק חופפים. וגם אם הם היו חופפים איפה פה הבגידה? אמריקאי ממוצע מעדיף לבזבז את הכסף שלו על אקשון זבלי של 90 דקות מאשר על מותחן פנטזיה פסיכולגי בן שלוש שעות – וואו, איזו הפתעה.
לא כיף לצחוק על אמריקאי ממוצע..
עדיף לצחוק על ישראלי ממוצע – מה דעתך?
Dannydid דיבר על ה70$ מיליון שהוא הכניס בארה''ב.
ובאופן כללי אני מתרשם שטעמו של הישראלי הממוצע בסרטים טוב יותר מזה של אחיו האמריקני.
שום סכין בשום גב.
נו , זאת בדויוק הבעיה !
לא דיברתי על בגידה אלה על זה שאנשים לא יודעים איזה סרטים עדיף להם לראות בקולנוע ואיזה סרטים נועדו ישר ל – DVD !
וזה מפתיע? אותי כבר לא.
הייתי בסרט ביום שישי. האולם היה מלא. לא זוכר הרבה בנות. כל הגברים בכל הגיאלים אוהבים מכוניות.
אם מהיר ועצבני עשה כל כך הרבה כסף
אני מפחדת לחשוב מה יהיה עם דרגון בול אבולושן. אלוהים יעזור לנו אם הוא ירוויח מספיק בשביל להצדיק סרט המשך.
הבמאי של הסרט (ג'יימס וונג. מי שהיה ידוע פעם בתור תסריטאי מוערך
וכיום בתור במאי בינוני של סרטים מחורבנים) אמר שבמידה והסרט יכשל בקופות של ארה"ב לא יהיה סרט המשך (וזאת למרות שהוא כבר הרוויח במדינות בהן כבר יצא חצי מהתקציב שלו בשבועיים). שזה טוב. זה אומר שרוב הסיכויים שלא נראה המשך. אני לא רואה סיכוי שאחרי כל הבאז השלילי והפרסום המועט בארה"ב הוא לא יכשל
בהתחשב בכך שהוא מופץ
ב-2100 קולנועים, נראה שגם האולפן לא מצפה לגדולות מהסרט.
שעשוע קל:
לך למדור תגובות הקוראים על 'דרגונבול' בימד"ב:
http://www.imdb.com/title/tt1098327/usercomments
דפדף קדימה עד שתגיע לביקורת הראשונה שנותנת לסרט ציון של יותר מ-4 מתוך 10.
(זה ייקח זמן).
מצאתי!
….בעמוד ה-7.
אגב, מתי הסרט אמור להגיע לארץ?
לפני כמה זמן ראיתי שהתאריך בלא סופי הוא ליום חמישי הזה, אבל עכשיו אני בכלל לא מוצא אותו.
הוא היה אמור להגיע לארץ
אבל ההפצה שלו בוטלה/נדחתה, עקב הכשלון הצפוי. כרגע לא ידוע לי על תאריך הפצה. אם למרות הכל הסרט יצליח מסחרית בארה"ב משום מה, הוא בטח יחזור גם ללוח ההקרנות בארץ.
אבל בעגבניומטר לפחות
יש לו 2 ביקורות חיוביות ו-2 רקובות, וגם הן, לא טוענות שהסרט עד כדי כך גרוע.
זה לא אומר שהולך להיות סרט טוב, אבל מוקדם מדי לנבא את הזוכה בפרס הראזי, עוד בכלל לפני שהגיע לקולנוע.
קודם כל, 4 ביקורות לא אומרות *כלום*.
וחוץ מזה, לפי מה שראיתי, הביקורות הקוטלות דווקא כן טוענות שהסרט גרוע מאוד.
אה, ואחת הביקורות החיוביות (זאת מוראיטי)
טוענת שהסרט מצליח לספק את הסחורה רק למעריצים וגם אז ההצלחה היא מינימלית.
מה זה השטויות האלה?
רוב המעריצים שאני דיברתי איתם ממש שנאו את הסרט.
את צודקת כעיקרון.
גם המעריצים שונאים את הסרט הזה.
אבל בוראיטי כנראה חשבו (משום מה) שהמעריצים לא דורשים מהעיבוד הזה יותר מדי ושזה יספק אותם .
הם אף פעם לא מתחשבים במעריצים
למרות שאם הם היו מתחשבים במעריצים זה לא היה משתלם. קהל היעד של הסרט היה מצטמק משמעותית והמעריצים בכל מקרה לא היו מרוצים.
ועדיין, לא היו חייבים לעשות מזה כזה סלט. ועוד מירקות רקובים! הם גורמים לאנימה להיראות כמו יצירת מופת. שהיא לא, היא סתם אנימה מטופשת לילדים בני 12 שהפכה לקלאסיקה כי מיליוני ילדים ברחבי העולם גדלו וגדלים עליה. אבל בדיוק בגלל זה, קצת כבוד למקור! מה עוד ביקשנו?
(לפחות הם חסכו מקורירין את הבושה.)
לשם ההגינות,
גם תגובות בימד"ב לפני שהסרט יצא לא אומרות הרבה מדי. ובכל זאת, אין לי ספק שזה סרט גרוע מאוד.
הסרט יצא כבר ביפן וקוריאה לפני יותר מחודש.
ככה שזה הגיוני שיש עליו לא מעט ביקורות בימד"ב.
ג'יימס וונג הזה נשמע כמו דוגמא טובה
לעיקרון הפיטרי (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%99).
טוב שאני זוכרת משהו מהתיכון.
הכותרת שגויה
אני מניח שהתכוונתם ל-5.4, לא ל-5.3
גל גדות מופיעה במשך 20 דקות בסרט נטו
ובשביל כל שחקן שהוא לא שחקן ראשי בסרט – 20 דקות נטו בסרט (לא מהרגע הראשון שבו היא מופיעה עד הרגע האחרון, אלא הזמן שבו היא ממש מופיעה על המסך) זה הרבה מאד – בטח בסרט מצליח כל-כך.
מותר לפרגן כשאפשר.
אף אחד לא דיבר על יכולות המשחק שלה,
הלגלוג הוא שבכל הפרסומים כותבים את השם שלה בענק כאילו היא השחקנית הראשית של הסרט.
במודעת הסרט [העצומה!] מול עזריאלי היא כתובה בצד, בגדול, כדי שלא תצליח/י לפספס את השם שלה.
אוקי, היא ישראלית, הבנו. היא אחת משלנו, סחתיין.
אבל מכאן ועד לפרסם את הסרט בגללה זה כבר מוגזם.
עובדה שהסרט הצליח מאוד בקופות
עובדה שהסרט הצליח מאוד בקופות
אני אתן ניחוש פראי ואגיד שזה לא בגללה.
לפי דעתי [כי לא הלכתי ושאלתי את כל מי שקנה כרטיס לסרט], אחוז האנשים שהלכו לראות את הסרט בגלל שיש שם דוגמנית ישראלית הוא קטן יחסית לעומת אחוז האנשים שהלכו לראות אותו כי יש שם מכוניות מהירות, מרדפים וכוסיות.
אז מהתאוריה הזאת, יוצא שגם ''מהיר ועצבני 3'' או ''מהיר ועצבני 2''
היו צריכים גם להצליח בארץ, לא? לפי מה ששמעתי, זה לא מה שקרה.
אתה צודק.
גל גדות היא הסיבה היחידה שהסרט הזה הצליח בארץ.
אין שום סיבה אחרת.
לא שהקאסט המקורי חזר, לא שאין ממש מבחר גדול של סרטים חדשים בארץ, לא שעדיין אוהבים פה פיצוצים ומכוניות.
I stand corrected. גל גדות היא מלכת העולם. אני חושבת שגם אני אלך לצפות בסרט. אין לו עלילה, אני לא אוהבת את השחקנים, ובגדול גם מכוניות מהירות וכוסיות לא עושות לי את זה.
אבל גל גדות.. וואו. אני לא יכולה לעמוד בפיתוי.
היא מישראל, אתם יודעים? אחת משלנו.
נו, עכשיו למה אתה מכליל?
אני אמרתי שגל גדות היא סיבה לא מבוטלת להצלחת "מהיר ועצבני(4)" בארץ. אף אחד לא אמר שהיא הסיבה היחידה. אני מהמר על משהו כמו 50% מהסיבה להצלחת הסרט בארץ, לצד סיבות לא פחות חשובות כמו חזרת הקאסט המקורי (יכול להיות ש"מהיר ועצבני 1" גם זכה בארץ להצלחה צנועה) וגברים מהסוג שתיארת (הם לא מספיקים, לפי מה ששמעתי הם לא תרמו הרבה ל'הצלחה' של "מהיר ועצבני 3" בארץ).
גל גדות היא אולי הסיבה הכי חשובה להצלחת הסרט בארץ, אבל זה בהחלט לא אומר שאין עוד סיבות. גל גדות גם הביאה לאפקט הדומינו – בעקבות השתתפותה בסרט, הרבה כתבות בחדשות הטלוויזיה ובעיתונים הביעו עניין בסרט וכך הסרט גם זכה לפרסום טוב יותר. וכו' וכו'. להגיד שגל גדות היא סיבה קטנה מאוד להצלחת הסרט בארץ זה מאוד דבילי לדעתי.
אוקי, בוא אחדד טיפה
את הטענה המקורית שלי.
אני חושבת שלפרסם סרט ולייחס לשחקנית משנה שלו [לא יודעת מה נפח התפקיד שלה, כאמור לא צפיתי בסרט] תפקיד וכבוד גדולים שנותנים בדר"כ או לסופרסטארים או לשחקני אוסקר כגון דה נירו וניקולסון, רק בגלל שהיא מישראל זה טיפשי.
בלי שום קשר ליכולות המשחק שלה או לדמות שלה, הסרט לא קם ונופל עליה, ולכן הפרסום של הסרט עם השם שלה בנפרד מכל השחקנים הראשיים שלו, בגדול, בצד ועם הכיתוב "בכיכובה של" לפניו שגוי בעיניי.
ואנחנו נאלץ לא להסכים בנוגע לכמות הצופים שהיא לכאורה הביאה לסרט, ולו רק כי לאף אחד מאיתנו אין באמת דרך לדעת ואנו יכולים רק לשער.
חג שמח.
אני לא חושבת שאנשים ילכו לסרט מהערצת גל גדות
שהיא דוגמנית יפה אך אנמית למדי, אלא יותר כדי לראות "איך היא": האם היא מביישת את הפירמה? האם יש לה מבטא לבנטיני?
בגדול התקווה הממוצעת שהיא היא תהיה איומה כמובן, אבל גם אם לא, אפשר יהיה עדיין לשמוח לאידם של אקי אבני ושות' שהדוגמנית עקפה אותם בסיבוב, ככה שזה מצב של Win-Win.
למרות שאני לא אטרח ללכת לראות את הסרט בקולנוע, יש מצב שאציץ בו כאשר הוא יגיע לטלויזיה, ורק בגלל שיש בו איזו ישראלית.
לא כ''כ הבנתי,
למה את מקווה שהיא תהיה איומה?
ואם אפשר להוסיף את דעתי לדיון-"מהיר ועצבני 4" מצליח בארץ בצורה חסרת פרופורציות לעומת קודמיו, כך שדי ברור שיש פה איזה מרכיב שלא היה קודם. כשמסתכלים על העניין העצום שהתקשורת עושה מהשתתפות גל גדות בסרט, ובכלל איך כמעט בכל פעם שמישהו בארץ מזכיר את הסרט זה בהקשר שלה, נראה לי די ברור שהיא הסיבה העיקרית מאוד להצלחת הסרט. ובלי קשר לאיכויות המשחק שלה-זה הישג עצום.
ואולי הסיבה היא ש''מהיר ועצבני'' (מע''צ?)
מפריח שממת אקשן. היה את קוואנטום של נחמה בנובמבר ומאז פחות או יותר כלום.
וגם קוואנטום
היה מאד יבש בתחום האקשן. אין מה להשוות למהיר ועצבני 4 בכלל.
איך את יודעת שהוא מצליח בענק?
וגם אף אחד מהחברים שלי שהלכתי איתם לסרט(בסביבות ה20 חברים) שבגילאי 17-18(הגיל שהסרט מכוון עליו) לא הלך בגלל גל גדות ורק הזכרנו שהיא מופיעה וזהו
(אבל הפעם הראשונה שהיא הופיעה על המסך,כל הקהל מחה כפיים)
רעיון מעניין לסקר
מה עם סקר "הכי משלנו", זאת בהשראת גל גדות ש"מככבת" בסרט הוליוודי.
אני מניח שהברירה הטבעית למתחריה יהיו נועה תשבי, עודד פהר, איילת זורר, מוני מושונוב, אלונה טל אפילו… וכמובן, זאב רווח.
אקשן זה לא דבר רע!!
מה שאנשים לא מבינים שאקשן בקולנוע זה לא דבר רע והקולנוע דיי נועד לסרטים עם פיצוצים, נשים וסאונד מטורף שגורם לצמרמורות(דגש על דיי).
לא לכולם יש בבית מערכת קולנוע ביתית שיכולה להביא לצופה אותה תחושה, ויש מספיק סרטים טובים נטולי אקשן שניתן לראות בשלווה בבית מול מסך מחשב קומפקטי ולהנות מהם, כשלעומת זאת עם סרטי אקשן לא כל כך.
אני לא מתפלא שמהיר ועצבני גרף סכום גבוה כל כך מפני שרבים מהאנשים רוצים לחוות את היתרונות של הקולנוע, ובסרט זה ניתן לחוות אותם בצורה הטובה ביותר.
חוץ מזה לא ממש מעניין אותי כמה הסרטים של פול ווקר הרוויחו או לא, לשחקן יש קריירה ארוכת טווח ודיי מרשימה גם לאחר מהיר ועצבני, עם סרטים שכיף לראות(לא נגיד טובים ביותר כי הם לא) כגון: כרוניקה של אקדח, 8 מתחת לאפס של דיסני, כחול עמוק, מותו וחייו של בובי זי. מודה סרטים שהם לא מצויינים אך שכיף כך סתם לראות.
מי אמר שאקשן זה דבר רע?!
פשוט יש סרטי אקשן רעים וסרטי אקשן טובים, כמו בכל ז'אנר אחר. ראית אנשים נותנים ביקורות שליליות באופן מוחץ ל"קזינו רויאל" או אפילו ל"האביר האפל"? נכון שלא? אז הנה דוגמה לסרטי אקשן עשויים טוב.
מי אמר שאקשן זה דבר רע?!
ההשוואה שלך בכלל לא לעניין, וזה לא אומר שמהיר ועצבני נחשב לסרט אקשן רע, ההבדל בין האביר האפל למהיר ועצבני הוא שמהיר ועצבני לא מתיימר להיות סרט מתוחכם עם עלילה רצינית ודיאלוגים ארוכים, הוא סרט שכולל 99% רק של אקשן, לעומת זאת האביר האפל נגיד כולל 33.33% אקשן, 33.33% עלילה ו33.33% דיאלוגים טובים ושאר פרטים נוספים.
דעתי האישית גם שהאביר האפל סרט ענק, מהיר ועצבני סרט טוב(לא מצויין אך מספק הנאה)
ומה עם ''קזינו רויאל''?
תשובה: הוסיפו קצת בשר לעלילה, וכתוצאה מכך הפחיתו ממש במעט את אחוז האקשן מתוך הסרט אך גם שיפרו את האקשן, ועשו את זה יותר הגיוני/מציאותי. ו-walla! יצא סרט טוב.
מסקנה: רוב הפעמים בשביל לשפר את סרטי האקשן רצוי לשפר גם את העלילה ולתת לה ולדיאלוגים קצת יותר חשיבות ואלגנטיות/מגניבות. זה הכל. כניראה שזה מה שחסר בסדרת "המהיר והעצבני".
הקש את המומחה למבינים...
אנשים שאלו אותי ולא ידעתי לענות…
מיהו האדם שזכה בהכי הרבה פרסי אוסקר על תסריט ובכמה הוא זכה?
תודה רבה רבה לעונים!!!
ארבעה אנשים זכו ב-3 פרסים על תסריט כל אחד
בילי וויילדר, פרנסיס פורד קופולה, צ'ארס בראקט ופאדי צ'יפסקי. וודי אלן מחזיק בשיא המועמדויות, עם 13. התשובות מתוך העמוד הזה:
http://www.filmsite.org/bestscreenplays.html
מה שמדהים, אגב, הוא שצ'ארלי קאופמן, שהוא התסריטאי הטוב ביותר
בהוליווד זכה רק פעם אחת, וזה לא היה על התסריט ל'אדפטיישן', שהוא ביי-פאר התסריט הכי טוב שאי פעם נכתב. חברי אקדמיה מטומטמים.
נו באמת
הסרט הראשון על פי תסריט של צ'רלי קאופמן יצא לפני פחות מעשר שנים. לבילי וויילדר, לעומת זאת, יש 75 תסריטים על שמו בימד"ב, שנפרשים על פני 67 שנה; וודי אלן התחיל לכתוב לקולנוע ב-1962 ולא הפסיק עד היום. ההשוואה לא ממש הוגנת, ובהתחשב בזה שמתוך חמישה תסריטים שקאופמן כתב הוא קיבל מועמדות על שלושה, אפשר לומר שהקצב שלו לגמרי לא רע. יש הרבה סיבות טובות להתעצבן על האקדמיה, אבל זאת לא אחת מהן.
הוווו!!!
אבל זוהי טעותך דג אדום ותמים שכמוך, יש ועוד איך סיבה.
כשתסריט שנחשב בעיני לא מעט אנשים לתסריט הגדול ביותר של העשור (ואולי של כל הזמנים) מפסיד לתסריט כמו זה של "הפסנתרן" זו לא סתם טיפשות מצד האקדמיה, זה פשע. תשאל אנשים. אתה תראה שאני לא לבד בדעה הזאת.
נו, בסדר
אז תגיד שמה שמרגיז אותך זה ש'אדפטיישן' לא קיבל את האוסקר. זאת סיבה להתלונן. העובדה שצ'רלי קאופמן הוא (עדיין) לא התסריטאי המעוטר ביותר בכל הזמנים היא לא.
ובעיני הגיע לו להפסיד.
הדג האדום הוא כנראה לא היחיד שחושב שהתסריט של אדפטיישן הוא התחכמות, מבריקה אמנם, אבל בהחלט לא כזו שמתחרה על תואר התסריט הטוב ביותר של כל הזמנים או אפילו של העשור.
לגמרי מש''א
זו דעתך.
יש לא מעט אחרים שחושבים כמוני.
חוץ מזה, ממה שראיתי, זה לא משנה אם הם חושבים שמדובר בתסריט הגדול של העשור\כל הזמנים או לא, הרוב מסכימים שהגיע לו לזכות ולא לתסריט של "הפסנתרן".
אכן, זו דעתי.
ודעתך היא דעתך.
כמה מופלא הוא העולם.
ומעבר לכך שהאקדמיה טועה פה ושם, תוכל להפנות אותי ל'הרוב' שחשבו ככה?
דיונים בפורומים לקולנוע שוקעים מהר
וכשזה קורה קשה לאתר אותם.
אני מוכן לנסות, רק לא עכשיו.
אני די בטוח שבאותם דיונים (כשתאתר אותם) תמצא מגוון של דעות,
אפילו, רחמנא לצלן, של כאלה שלא שותפים לדעתך על "אדפטיישן". אני אישית, אגב, סבור ש"אדפטיישן" הוא תסריט מתחכם ומשעשע, לא בטוח ש"מבריק" זו המילה שהייתי בוחר בה כדי לתאר אותו. לדעתי, אגב, "שמש נצחית בראש צלול" הוא תסריטו הטוב ביותר של קאופמן. סרט הרבה יותר בוגר ומרגש מ"אדפטיישן".
בסדר. עזוב את זה עכשיו.
את הטיעונים שלי אני אמסור אחר כך.
בינתיים אני רק אשאל אותך דבר אחד: אתה באמת ובתמים יכול להגיד שהתסריט של "הפסנתרן" טוב יותר ממנו?
אדפטיישן'' הוא תסריט מחוכם ומשעשע ואינטיליגנטי, ''הפסנתרן'' הוא
תסריט דרמטי מסורתי בנוי היטב וכתוב מצוין שמצליח גם הוא לרגש. באופן אישי הייתי, מן הסתם, בוחר ב"אדפטיישן" אבל אני בהחלט מסוגל להבין אתמי שבחר ב"הפסנתרן". שניהם טובים, שניהם מצוינים, כל אחד בדרכו. זה לא עניין שלאחד נעשה עוול ואי צדק משווע כי השני הרוויח של בצדק על חשבונו. אין לי שום בעיייה עם זכייתו של "הפסנתרן", ורונלד הווארד, שכתב אותו, הוא תסריטאי מצוין בזכות עצמו.
''אדפטיישן'' הוא סרט טוב, אבל בוודאי לא התסריט הטוב ביותר שיצא
מהוליווד או אפילו תחת ידיו של קאופמן. יש אולי קבוצת אנשים שחושבת שהוא גאוני, ויש גם הרבה אחרים שחושבים עליו דברים אחרים. קצת פרופורציות עוד לא הזיקו לאיש.
דורון תעשה לי דג זהב
תודה רבה רבה…
משום מה הייתי בטוח שגם האחים כהן זכו בשלושה מסתבר שזכו רק בשניים…
מה אתם אומרים ...
יש מצב שמהיר ועצבני החדש יעשה את מה שעשה הסרט הראשון פעם נוספת, ווין דיזל שוב יהפוך לכוכב אקשן שכולם מצפים ממנו לגדולות ?
מה אתם אומרים ...
אבל אני לא רוצה אותו ככוכב אקשן, אני רוצה אותו כשחקן, כזה שמשחק בסרטים טובים, אני היחיד בארץ שראה את Find Me Guilty? האיש יודע לשחק ונראה כאילו הוא מנסה נמנע מלנצל את זה…
לא ראיתי את ''משפטו של ג'קי די'',
אבל בכל פעם שוין דיזל ניסה לעשות פרצוף דרמתי ב"מהיר ועצבני 4", רחמתי עליו. באמת. זה נראה כאילו הוא מנסה להיזכר מה לימדו בשיעור משחק ומתחיל בטעות לחשוב על זברות.
מה אתם אומרים ...
מה עם "מילה של גבר" אני חושב שהוא היה מצויין שם, ונא לא לשכוח שהוא שיחק בסרט "להציל את טוראי ריאן" תפקיד קצר יחסית אך עדיין משהו בסרט המלחמה לדעתי הטוב ביותר.
מה אתם אומרים ...
ב-Find Me Guilty הוא באמת שיחק מעולה , אבל הסרט הזה לא היה הצלחה קופתית גדולה ורבים אפילו לא שמעו עליו(ממש מומלץ דרך אגב).וגם כל פעם שהוא רצה לשנות קצת את הקריירה שלו הוא נכשל, גבר מי שמטפלת למשל.
רבים רוצים שהוא פשוט יהיה שחקן אקשן, אולי בגלל שהוא נראה כמו אחד(שררים וכל זה).
מה אתם אומרים ...
ואפילו ב "boiler room" הוא סיפק את הסחורה, למרות שהיה מדובר בתפקיד משני…
גפליטע!
חג פסח שמח לדגים האחרים, ד"א הגפילע-פיש נמצא רק בעמוד הראשי לצערי.
זה גפילע-פיש?
הייתי בטוחה שזאת ביצת עין ולא הבנתי מה הקטע.
חג שמח!
ואם כבר הזכרתם את החג, אז אולי קצת אוף טופיק, מישהו יודע אם החנויות בקניונים (בעיקר הסינמול) נפתחות בערב? כנראה שאצא לראות היום את "נער קריאה" ואני לא זוכר אם בדרך כלל חנויות נפתחות בימי החג (או הראשון לפחות).
וואו! מהיר ועצבני באמת נותן למתחרים לאכול אבק.
קבלו אותה!
בהמשך ליומית הזו: כתבה מספר 3476
אני שמחה לבשר שביום שבת נולדה לנו צאצאית. שמה בישראל לירי, וכדי לשמור על הידיעה הזו און-טופיק, אספר שהיא יצאה עם יד מונפת קדימה, ממש כמו סופרמן…
מזל טוב!
מזל טוב!
מזל טוב :]
המון המון מזל טוב!
מזל טוב!
עכשיו אתם צריכים לארגן קון דגיגים, על מנת לערוך היכרות רשמית…
המון המון מזל טוב!
אחח, איזה כיף שיש עין הדג בשעות הקטנות של הלילה, בין האכלה להחלפת חיתול…
מזל טוב ולילה טוב!
קבלו אותה!
מזל טוב! מתנה מדהימה לחג.
ברכותיי!
מזל טוב
מזל טוב גם ממני!
קונגרג'ולציה!
מזל טוב, ותחנכו את לירי הקטנה רק על סרטים טובים.
חבל שקפצתם על שם ש•אתם• בחרתם. לנו היו רעיונות מצוינים לשמות כאן:
כתבה מספר 3476
מזל טוב!
מזל טוב!
האם בחדר הלידה מישהו לבש חולצה של עין הדג? כי יש תקדימים, את יודעת.
מהיר ועצבני מאכזב מאד
וגל גדות עוד צריכה כנראה ללמוד הרבה על משחק.
כי זה יותר מפחיד?
מסכים, זאת לא אירוניה.
טעיתי במונח.
אבל הטענה שלי שסמית' לא מייצג את המדינה עדיין תקפה.
התפיסה הניאו-אבולוציונית מאמינה שרק לפרטים המתאימים מגיע לשרוד
זה משפט הגיוני באותה מידה. אל תלביש מוסר על דברים שהם לא ערכיים ביסודם.
מישהו שמע על הסרט Anvil: The Story of Anvil?
סרט דוקומנטרי על להקת מטאל משנות השמונים שלא הצליחה כמו מטאליקה, סקורפיונס וכל השאר. קיבל ביקורות טובות מאוד בעגבניות.
הסרט יגיע לארץ? אם כן, בהפצה גדולה או לסינמטקים?
הסיכוי שסרט תיעודי יגיע לארץ
בהפצה מסחרית משמעותית הוא אפסי מראש, אלא אם כן יש בו פינגווינים. הסיכוי שסרט שעוסק בלהקת מטאל יגיע לארץ הוא כל כך קטן שהוא בלתי-מדיד. בקשר לסינמטקים – מי יודע.
או לפסטיבלים (שבדרך כלל נערכים בסינמטקים).
או לyes דוקו / ערוץ 8
שלשניהם יש חיבה לדוקומנטארים בנושאי מוזיקה
חקרתי עוד קצת על Anvil
ומסתבר שהסרט, שיצא ב10 לאפריל (כלומר נכון להיום לפני קצת פחות משבוע) עשה רק 240,000 דולר. בהנתן העובדה הזו, אני מתחיל להטיל ספק בהגעתו אפילו לסינמטק הנידח ביותר בארץ. בכל מקרה, אין לי כח לחכות עד שיגיע ליס, ניסיתי להוריד אותו אבל כל הגרסאות שמצאתי מזויפות. למישהו יש רעיון איך אני משיג אותו?
בעניין ההודעה שנמחקה מכאן:
נא לא לקשר לאתרים בלתי חוקיים בעליל.
בעניין ההודעה שנמחקה מכאן:
מצטער, לא ידעתי שמדובר באתר כזה. עכשיו כשאני חושב על זה, הייתי צריך להבין את זה אבל הייתי כ"כ נרגש על שמצאתי את הסרט עד שלא הקדשתי לשאלת החוקיות כל מחשבה. בכל מקרה, סליחה.