אני יודעת, אני יודעת. נכנסתם לפה כדי לקרוא על הוד מעלתו 'ספיידרמן 2', ועל השיאים ששבר. לא רוצה לדבר עליו עכשיו. חכו קצת, מה יש. דברים חשובים ממנו קרו השבוע. חתולים, למשל.
או אם להיות ספציפית, בליל רביעי שעבר הוכפלה אוכלוסיית החתולים בדירת הדג והג'ירפה. כן, כן, ממש כך. הוכפלה.
"את משוגעת", אמא שלי נחרדה, עוד לפני שהספקתי לסיים את המשפט. "שתי החתולות שלך כבר לא מספיקות לך?".
כיוון ששעשע אותי מדי לראות אותה מתרגשת ככה, סתמתי. בסופו של דבר היא נזכרה לשאול: "אז מאיפה הם?"
"מקיפוד".
"אה, אז זה זמני".
רצה המקרה, ודירתו של הקיפוד לא התאימה למגורי חתולים למשך ימים מספר. ביקש הקיפוד מידידיו שביער לתת מקלט לעזרא רע המזג, ונועה הפצפונת, עד אשר יוכלו לחזור ולהתגורר עימו. אז שלא נסכים? בטח שכן, ולו בגלל הרעיון שעדרי חתולים ישעטו בסלון.
ועל כן, עזרא ונועה הוטלו אחר כבוד אל נחלתן של ארלקינה הטפשושה (בואו נודה בעובדות – יש לה לב זהב, אבל היא מה זה נעל), ופורפרה.קום רעת המזג (פורף, כפרה, את יודעת שאני חולה עליך). לא צריך להיות גאון כדי לנחש שחתולות הבית לא קיבלו את ההזמנה ברוח יפה. בהתחלה, כולם רבו עם כולם, וכולם נשפו על כולם (עזרא, ממקומו מתחת לספה, קצת פחות). אחר כך פורפרה הגיעה למסקנה שאין טעם שהיא תמשיך לנהום ולנשוף אם ארלקינה יכולה לעשות את זה בשבילה. אז ארלקינה נהמה על שני הפולשים, ובמקביל ניסתה להתחנף לאמא ג'ירפה, כמנהגה מימים ימימה. פורף ניצלה את זה כדי לשפר עמדות, כבשה לעצמה את חדר המחשבים, ונהמה לעברה של ארלקינה, כשזו ניסתה להיכנס לשם. אחר כך היא הפשירה, ומ"כולם נגד כולם", המצב הפך ל"שניים נגד שניים", ולהפסקת אש מתוחה, בה חדר המחשבים הוכרז כנחלתן של חתולות הבית, והסלון הפך למעוזם של האזרחים הזמניים.
לאחר יום נוסף בו כל הצדדים התעלמו בנחישות איש מרעהו, גילתה ארלקינה את עזרא ונועה כשהם משחקים. בהיותה חתולה עולצת והוללת, נמאס לה כבר לשבת בפרצוף חמור סבר, והיא הצטרפה אליהם. פורפי גמלה לה בנשיפות כעוסות ובגירוש מחדר המחשבים. שתדע לה מה זה, הבוגדת.
אוקיי, עם כל הכבוד לסיפורי החתולים, היתה זו חיה אחרת שתפסה את מרב תשומת הלב השבוע: טובי מגוויר. מאות בייטים ניתחו במהלך השבוע החולף כמה מיליוני דולרים צפוי להרוויח איש העכביש בקופות, האם הוא ישבור את שיאו של הסרט הראשון בסדרה, ינתץ אותו, או לא יגיע לקרסוליים שלו. כל פיפס קטן נלקח בחשבון – הפתיחה המוקדמת שלו ברביעי, מספר המתחרים שלו בזירה, מספר המסכים, ומספר כרטיס האשראי של אלו שהזמינו כרטיסים מראש.
ביום שעלה על המסכים, 'ספיידרמן 2' זינק בעליה, ושבר את הקופות עם 40.4 מיליון דולר (כולל הכנסות מהקרנות חצות, מה שהוריד משמעותית את הרווחים המדווחים של הסרט ביום חמישי). בכך הוא קבע שיא חדש לרווחים ביום פתיחתו של סרט, שיא לרווחי יום רביעי, שיא הרווחים לסרט שעוסק בטרילוגיית צבעים (היי, החליפה של ספיידי כחולה ואדומה, ובטח יש בסרט גם לבן), שיא הסירים, ועוד כהנה וכהנה שיאים, סיעות וסימפוניות.
את הסופ"ש המצומצם (שישי עד ראשון בלבד) סיים ספיידי עם 88 מיליון דולר, מה שאומר שמי שהימר עליו בשואודאון של EZ, אכל אותה. הרווחים שלו לארבעת ימי הסופ"ש (יום ראשון היה יום העצמאות האמריקאי, ולכן הם קיבלו במתנה את יום שני חופשי) מוערכים ב-115.8, ושחקני בורסת הסרטים ישמחו לשמוע כי בחמישה ימים עשה ספיידי-בייבי, גאון של אמא, 152.6 מיליון דולר.
הביקורות משבחות בטירוף, אבל אפשר להבין אותן – הוא ספיידי, והם אמריקאים שמנשקים את האספלט מתחת רגליו. בכל מקרה, הביקורות אומרות שההמשך מתעלה על המקור, ופרט לפעלולים, ניתן למצוא בו גם דמויות בנויות היטב, ורגשות אהבה טהורים. כמה מהמבקרים משתפכים עד כדי הכתרתו של 'ספיידרמן 2' כסרט הקומיקס הטוב ביותר אי פעם, ואחרים מסייגים את האמירה הזו ב"…מאז 'סופרמן"'. היתה גם מי שהודתה לרוזמרי האריס (שמגלמת בסרט את הדודה של ספיידי), על שנתנה כל כך הרבה לפרויקט הזה, ורק בזכותה הוא נהיה מה שהוא. אוקיי. שיהיה.
רגע, לא הכל ורוד (הא! ידעתי שהיה לבן בסרט! הוא רק כובס יחד עם החליפה האדומה של טובי. מישהו צריך לספר לו שאפשר, ורצוי, לעשות לפעמים הפרדת צבעים בכביסה). בואו ננתח את המספרים: ביום שישי 'ספיידרמן 2' הרוויח 30.7 מיליון. ביום שבת – עליה קטנטנה לעבר ה-33.8 מיליון. לכאורה, עליה זה טוב. אבל פה המכשלה: היא לא מספיק גדולה. 'שרק 2', שפתח גם הוא ביום רביעי, גרף באותו יום (שבת) 44.8 מיליון דולר. גם 'הפסיון של ישו' שיפר עמדות ביום שבת, לעומת שישי. האם זה אומר ש'ספיידרמן 2' לא ישרוד בקופות? האם זה אומר שכל מי שהיה דחוף לו לראות אותו, כבר ראה אותו, ועזב לטובת הברביקיו של יום העצמאות? לא. זה בעיקר אומר שכותבת הדו"חקו עייפה היא, ושנמאס לה כבר לשהק כל הזמן.
אה כן, הסכומים שהכניס 'ספיידרמן 2' אמנם יפים מאוד, ולא אומרים "זהו?" על 88 מיליון דולר. אבל איפה זה ואיפה 'ספיידרמן' הראשון. עם כל הטררם מסביבו, 'ספיידי 2' לא שבר למעשה שום שיא משמעותי, אבל אם הוא היה יוצא ביום שישי במקום לבזבז הרבה אנרגיה על רביעי-חמישי, המצב היה כנראה שונה. ככה זה כשהמפיצים מעוניינים יותר לעשות כמה שיותר כסף בסך-הכל מאשר להירשם בספרי השיאים. מלבד זאת, הסרט הופק בתקציב מדווח של 210 מיליון דולר, לא כולל פרסום, כך שיש עוד זמן עד שהוא יתחיל באמת להרוויח.
אז על מה הסרט? לא קשה לנחש – ספיידרמן מואס בכוח הגדול ובאחריות הגדולה עוד יותר, ומבקש לפרוש לאי בודד או לפחות לאיזה מקום שקט בכפר, שם יוכל לרכב על סוס שחור ולכבדו בביסקוויט טבול בתה של מנחה. מדען מטורף (אלפרד מולינה, 'פרידה') שהפך את עצמו לתמנון מתכתי, מאלץ אותו לחזור לתפקיד. אלינו ספיידי יגיע ב-15 לחודש, כלומר בעוד שבוע וחצי.
ובינתיים, בגזרת מייקל מור רשם 'פרנהייט 11/9', ירידה של כ-30% ברווחים, וזאת למרות הכפלת מספר הקולנועים בהם מוצג הסרט. אבל מייקל מור לא מתלונן. מייקל מור בטוח שכל מי שצופה בסרט מיד ישתכנע שלא להצביע לבוש, ושאותם מיליונים בודדים יוכלו להטות את תוצאות הבחירות על כפן. אופטימיות זה טוב, מייקי, אבל שתדע לך שמערכת הבחירות האמריקנית נשלטת בידי הצוות תאב ה-SMSים של 'כוכב נולד', והם לבדם יכולים להטות תוצאות בחירות ולקבוע מי יעלה לשלב הבא.
בשולי החדשות: 'שרק 2' הפך לסרט הרביעי אי פעם שחצה את קו 400 מיליון הדולר. בעשותו כן, הוא גם עקף את הכנסותיו הכוללות של 'ספיידרמן' הראשון. ואם פעם מישהו יאות ללכת איתי לסרט (או לא רק יאות. גם יילך), אשקול להחזיר את 'שרק 2' למקומו הראוי, למעלה.
בשבוע הבא, קחו נשימה עמוקה (שלא תשהקו, חלילה), יגיע וויל פרל עם 'Anchorman', קומדיה על שדרן חדשות, וכן יפציע קלייב אוון, ההוא מהפרסומות של BMW, עם 'המלך ארתור'. קיירה נייטלי תלווה אותו בתפקידה כזומבית, שאם שמים עליה טונות של איפור, נראית קצת כמו הגבירה גוויניביר.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
לינקים:
א. "שרק 2" עוד לא חצה את הכנסותיו הכוללות של "ספיידרמן". "ספיידרמן" הרוויח 810 מליון.
ב. "שרק2" לא יכול להיות הסרט הרביעי שחצה את קו מיליון הדולר. בואו נספור: "ספיידרמן", כל אחד מטרילוגית "שר הטבעות", "ארמגדון", "טיטאניק", "שודדי הקאריביים", כל אחד מטרילוגית ה"מטריקס", ואני די בטוח שזה לא הכל…
אתה מדבר על הכנסות בכל העולם,
לונג דיברה על הכנסות בארה"ב בלבד.
אה.
ואם רצית לדעת
אז 64 עברו סרטים את 400 מיליון בהכנסות מכל העולם.
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross?region=world-wide
'שרה''ט' לא הגיע ל-400 מיליון.
בוא נספור את אלה שכן הגיעו: 'שרק 2', 'טיטאניק', 'ספיידרמן', 'מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום'. זהו.
http://www.boxofficemojo.com/alltime/fastest.htm?page=400&p=.htm
ואי טי...
http://www.imdb.com/boxoffice/alltimegross
וזה כמובן רק בארה"ב.
תלוי איך סופרים את ההכנסות שלו.
כשהסרט יצא לראשונה, הוא הגיע להכנסות כוללות של 359 מיליון דולר בארה"ב. אבל אם מוסיפים לו את שתי ההוצאות המחודשות, אז כן, הוא עובר את ה-400 מיליון.
http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=releases&id=et.htm
מעניין איך מגיבים המעריצים
בתור מתעב-ספיידרמן ידוע, מאוד מעניינת אותי האהדה האמריקאית לדמות הבכיינית הזו.
רגע, בעצם זה לא מה שרציתי לכתוב, זו סתם הייתה תגובת רפלקס של סנוביזם. אני חייב להפסיק לאכול סוכר.
בסרט יוצאות מהגב של ד"ר אוקטופוס 4 זרועות מתכת (מרשימות מאוד, מהתמונות). בקומיקס יש, כמובן, 8 זרועות. האם המעריצים לא מחרימים את הסרט תוך כדי זעקות שבר?
מעניין איך מגיבים המעריצים
אני לא חושבת שמעריצי ספידירמן האמיתיים בכלל הולכים לראות את הסרט בקולנוע.
הסרט הראשון היה כל כך מזעזע והרסו לגמרה את הדמויות ראשיות. אני אישית נורא התאכזבתי.
אני לא יודעת אם הרסו את כולן..
ההבדל העיקרי מבחינתי הוא שמרי ג'יין הפכה מ"מרי ג'יין – אשה חזקה ועצמאית (ג'ינג'ית) שעומדת על שלה" ל"אמ ג'יי – הנקבה הבכיינית שספיידי נאלץ להציל כל 4 דקות"
הדמות הבכיינית הזו
לטעמי (עם שניים סוכר וחלב) גיבורי-על לא נועדו להיות טינ-אייג'רים. מינימום 28. אולי אפילו 30.
מכאן הסלחנות לבכיינות של ספיידי. העלם עומד במטלותיו של גבר…
טעמי
אולי זה בגלל הגיל שלי אבל לא היתי רוצה לראות מישהו בן 30 בחליפת ליטקס צמודה.
בהא.
באמת?
ואל קילמר, ג'ון ווסלי שיפ, מייקל קיטון, ג'ורג' קלוני, יו ג'קמן… וזה רק קצה הקרחון :-)
לזכותו של טובי מגוואיר, הוא רק נראה כמו טינ-אייג'ר, אבל בעצם היה בן 27 כשיצא ספיידרמן הראשון.
בראד פיט
גררררר… אפילו עשור מעל ועדיין ממתק לעיניים.
בראד פיט
נכון. אז בשביל מה צריך את חליפת הלייטקס?
צריך, צריך
אני דווקא מעדיפה חצאית קצרה
בטרויה סיפקו שירות נהדר לטעמי .
על טעם ועל ריח...
ובדיוק בגלל זה כתבתי "לטעמי".
למזלך גברים בחצאיות ניתן למצוא הרבה יותר בקלות מאשר גברים בלייטקס (ר"ע סקוטלנד).
זה גם מאד קשור למה התרגלת מינקות.
אחד מהסיפורים שרצים במשפחתי היקרה הם על הפחד שאחז אותי כל פעם שהתחיל ספיידרמן בטלוויזיה, צווחות ה"ספיידי, ספיידי" שלי וכיצד ממחבואי מאחורי הספה המשכתי לצפות בטלוויזיה.
מעניין מה פרויד היה אומר על אינסטינקטים של עוללה בת שנתיים…
מה יש לנו עם הלבשת גברים מסוקסים בטייץ וחצאיות?
מעניין איך מגיבים המעריצים
טכנית עדיין מדובר בשמונה שלוחות, הוא עדיין משתמש בידיים ורגליים שלו.
בכל זאת אוקטביוס.
ספיידרמן הראשון היה סרט חרא
עם דמויות עשויות קרטון, פעלולים מודבקים ועוד כהנה וכהנה שטויות שאני אוהבת להתלוננן אליהן, אלוהים יודע איך הוא הרוויח כל כך הרבה כסף. טעות קוסמית של היקום? אופס. ההכנסות הלא כל כך מזהירות של ספיידרמן השני כל כך מגיעות לו, ומשקפות את כל המעריצים הממורמרים והמאוכזבים מסרט הראשון.
תקן אותי אם אני טועה,
אבל ממתי 88 מיליון דולר בסוף שבוע ראשון נחשב עלוב?
חסידה שוטה! למען השם, חסידה!
וזה עלוב ביחס לציפיות שהיו ממנו.
מי מסתכל על שמות :)
בכל מקרה, ציפיות זה דבר אחד, והכנסה מכובדת זה דבר אחר, ואני בטוח שאף אחד שם לא מאוכזב מההכנסות האלה… (וגם עובדה שהם הוציאו את זה ביום רביעי, מה שמראה שלא ממש עניינה אותם תחרות ההכנסות עם הסרט הקודם).
משחק ''מה היה קורה אילו''
לפי ההכנסות שלו מכל חמשת הימים, אילו ספיידי השני היה יוצא ביום שישי במקום ביום רביעי, הוא היה עושה ב-3 ימים הרבה יותר מ-88 מיליון, אבל עדיין לא שובר את השיא של הסרט הראשון. 100 ומשהו כזה.
במשך יתר השנה אין שום סרט ענק-בפוטנציאל כמו ספיידי, כך שאפשר לומר שהשיא של כל הזמנים של 'ספיידרמן' הראשון בטוח לפחות עד הקיץ הבא.
אני מאוד מסכים
לא רציתי לכתוב תגובה כזו בעצמי, כי במילא התגובות שלי הן יותר מדי שליליות בזמן האחרון. אבל הראשון היה פשוט על הפנים. ממש לא אהבתי אותו. ועוד יותר מעצבן לשמוע שהפכו את מרי ג'יין לדמות בכיינית.
ההכנסות של ספיידרמן 1 לא הגיוניות ממש כמו הכנסות הטיטניק המתועב. אם כי לא הייתי אומר שההכנסות של ספיידי 2 מאכזבות.
מאותה הסיבה
גם אני לא רציתי להגיב על "ספיידרמן" הראשון בדיוק מאותה הסיבה – שגררתי מספיק ביקורת רעה אחרי בזמן האחרון, אבל הסרט באמת ראוי להתייחסות כלשהי לדעתי.
"ספיידרמן" היה בהחלט תופעה מוזרה – כולם סיפרו כמה שזה היה סרט טוב, הביקורות היו טובות, נאמר עליו שהוא סרט אקשן מעולה, אבל מה לעשות שאצלי הוא לא עמד במבחן.
הוא היה אכזבה מרה. אני חייבת להסכים עם "חסידה שוטה":
הדמויות היו יותר שטוחות מהבטן של קייט מוס. אם היו צריכים לתת לרמת המשחק נקודות מ-1 עד 10 אז השחקנים היו נמצאים כרגע באובדרפט של נקודות, והעלילה היתה כל כך מגוכחת שנדמה שפעוט בן 3 הרכיב אותה (אני מתנצלת בפני כל הילדים בני ה-3). ושלא לדבר על התסריט.
הדבר היחיד שבאמת היה טוב היה הפעלולים וסצינות הקפיצה ממגדלים.
האכזבה הגדולה באה בעיקר מטובי מגוויר, שעד אז עשה סרטים יחסים איכותיים עם תפקידים ראויים, ואין לי מושג איך הוא הגיע להיות איש עכביש (עד אז הוא נחשב למין אנטי גיבור).
אמא שלי יצאה מהקולנוע אחרי חצי השעה הראשונה של הסרט, והיא עדיין לא מצליחה להתנער מהטראומה.
אני עדיין לא יכולה להבין איך זה הכניס כל כך הרבה מיליונים…
נתנו לזה הסבר בזמנו
ספיידרמן היה אחד מגיבורי הקומיקס הגדולים והמוכרים שטרם עובדו למסך הגדול. הסרט יצא בקיץ 2002, מספר חודשים לאחר התקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. אמריקה שהיתה אז שטופה בגל פטריוטיות עצום, נהרה לבתי הקולנוע להתנחם בזרועותיו וקוריו של גיבור-העל האהוב עליהם.
נתנו לזה הסבר בזמנו
שלא לדבר על זה, שבסצינה הכי מרגיזה בסרט (ואולי בתולדות הקולנוע?) תושבי ניו יורק זורקים על הגובלין תפוזים ושאר ירקות וצועקים
אבוי, אבוי
נדמה לי שזה ציטוט לא מדויק,
אבל זה בהחלט היה מביך.
זה היה יותר בסגנון
'ניו יורקים עוזרים לניויורקים אחרים'. יא ראייט!
180 ב6 ימים
עשה ספידי2.
88 זה לא עלוב בכלל
בהתחשב בזה שספיידי יצא כבר ביום רביעי ולא ישר בסוף השבוע
אגב, חתולים...
אתם מכירים (כנראה שכן) את ה Kitty Cat Dance? נתקלתי בו השבוע וזה ממש מעולה!!!
http://www.albinoblacksheep.com/flash/kittycat.php
ובנוגע ל"ספיידרמן 2" – אין בו חתול לטיני אז הוא פחות טוב.
עוד שיא לרשימת השיאים של ספיידרמן 2
אם לא תהיה נפילה יותר מדי דרסטית מההכנסות באמצע שבוע של הסרט הראשון, ספיידי 2 יוכל להגיע ל200 מיליון תוך 8-9 ימים.
לראשון זה לקח 9 ימים, אז אולי יש סיכוי..
לא ממש קשור
אבל אני זוכר שאמרו שסצינת הסיום של הראשון כולל איזה מסוק שנתקע בקורי עכביש של ספיידי בין מגדלי התאומים (היו גם כמה פוסטרים כאלה). ואז קרה מה שקרה וצינזרו את הכל. אפשר לראות את זה אפשהו? אולי בתוספות של איזה DVD עתידי?
זה היה בטריילר, לא בסרט
והוא אכן הורד מהרשת מיד אחרי נפילת התאומים (היומית מאותה תקופה: כתבה מספר 563 אבל כמובן, אי אפשר למחוק את קיומם של דברים מהרשת כל כך בקלות. אפשר עדיין להשיג אותו כאן:
http://www.movie-list.net/mlst2k2/spider-man-teaser1.mov
תודה
המסוק נראה די מודבק אבל המוסיקה מגניבה!
כשהשוט מתרחק מהמסוק בפעם השנייה רואים שזה
לא מסוק אמיתי. בערך כמו כל האפקטים של ספיידרמן.
לונג ג'ון חוזה את העתיד.
"הא! ידעתי שהיה לבן בסרט! הוא רק כובס יחד עם החליפה האדומה של טובי. מישהו צריך לספר לו שאפשר, ורצוי, לעשות לפעמים הפרדת צבעים בכביסה"
נו, תרגעו, זה לא כזה ספוילר היסטרי.
לונג ג'ון חוזה את העתיד.
חחחח בדיוק מה שאני חשבתי כקראתי את הדו"חקו…
ועכשיו אני אביע דיעה שהיא כנראה לא ממש פופולרית כאן – אהבתי את ספיידרמן הראשון, אבל הסרט השני מתעלה עליו באלפי מונים. הוא פשוט סרט מעולה. זכורות לטובה בעיקר כתוביות הפתיחה של הסרט! הדבר היחיד שלא טוב בו הוא שהוא סובל מסיפטום AI קל – החמש דקות האחרונות שלו לא היו אמורות להיות שם ורצוי למחוק אותם מהזכרון ישר אחרי שרואים כדי שהסרט ישאר טוב כמו שהוא.
ועכשיו ל- למי שזה מעניין: לפי הדמויות במספר 2, יש לסרט הבא כבר 3 סופר-רשעים בפוטנציה!
בכלל, בכלל לא רע!
אני דווקא לא התלהבתי מהראשון והייתי נמנעת מהשני אם לא היו מספרים לי שהוא אכן יותר טוב. (ומשחדים אותי בפופקורן) אז הלכתי והוא אכן יותר טוב, מה לעשות. זה לא אומר שאין לו קטעים חלשים ובכלל אם משהו הציק לי אלה היו כמה קטעים דביקים פה ושם, אבל בגדול, אחלה סרט, בהחלט יותר טוב מהשני. אפילו הרשע התורן יותר טוב, לא שזו בעיה להתעלות מעל ההופעה האומללה והפלסטיקית של הירקרק המעופף. גם מהבחינה הזאת הסרט בהחלט השתפר.
שאלה
האם יש מקום כלשהוא בו אני יכול לראות כמה קיבל כל סרט? (כאילו לעשות חיפוש על שם של סרט ולראות כמה הוא הרוויח?)
שאלה
http://www.boxofficemojo.com
וזו אגב, שאלה נפיצה:
http://www.fisheye.co.il/static/faq-movies.htm#mojo
מועדון קרב יהפוך למיוזיקל? אכן יש למה לחכות.
http://e.walla.co.il/?w=/214/567287
מחלקת החדשות המופלאה והדייקנית של וואלה
מכה שנית.
צ'ק פלניוק: "לא אכפת לי מה עושים מהספר. מישהו אפילו העלה את הרעיון לעשות ממנו מיוזיקל. מצידי זה בסדר".
וואלה: "מועדון קרב יהפוך למיוזיקל! הכינו כרטיסים מראש!!!"
אפילו אי אפשר להאשים רק את כותבי הכותרות.
מחלקת החדשות המופלאה והדייקנית של וואלה
אכן ובאותה המידה :"רמז פלניוק שגם דייויד פינצ'ר…יקח חלק בעיבוד הבימתי העתידי". עד כמה רחוק מגיעה המילה "רמז"? פינצ'ר בטח מחליף צבעים רק מהמחשבה…
זה הדבר הכי מצחיק ששמעתי בזמן האחרון. הלוואי, אני מחכה לרגע, לשניה, למאית השניה שבה יודיעו על יציאתו של דבר כזה למסכים או לבימות ברודווי!
אוי, איך שהתקשורת אצלינו עובדת. אם הייתי אומרת שאני מוכנה למכור את נשמתי כדי לראות דבר כזה מייד יוציאו כותרת שאומרת: "מגיבה באתר קולנוע החלה לפתח קשרים עם השטן בעקבות הסרט השערורייתי ומלא המסרים החבויים "מועדון קרב"."
אגב – "טיילר דירדן מזמר" זה לא אוקסימורון?
משה איבגי: ''מאד אהבתי את הסרט מועדון קרב''
וואלה: "משה איבגי יככב בגרסה חדשה של מועדון קרב! הסרט יצולם כבר בשנה הקרובה ובכוונת המפיקים להפוך אותו לטרילוגיה אשר תשחרר כל שנה סרט למסכים"
גם ל-NRG יש מערכת חדשות מופלאה ודייקנית
http://www.nrg.co.il/online/5/ART/752/115.html
''...עם השחקנית החנה בונהם''
ארגוני החדשות במיטבם…
עוד מישהו הרגיש את הרעידת אדמה שהייתה עכשיו (רעננה, אבל בטח בכל המרכז).
זה נותן משמעות חדשה למשפט
אם עשו מג'רי ספרינגר אופרה, אפשר לעשות הכל.
אם עשו מ'מועדון קרב' משחק מחשב...
אם עשו מ'מועדון קרב' משחק מחשב...
נראה לי שאופרה של ג'רי ספרינגר זה יותר קיצוני…
האופרה של ג'רי ספינגר מעולה
מצחיקה כמעט כמו הדבר האמיתי. אחד הדברים הטובים ביותר שראיתי שמערב גבר עם פטיש לחיתולים.
אגב, הידיעה על "מועדון קרב – המיוזיקל" התפרסמה לה קודם (שבועיים קודם, למען האמת) בכל מיני מקומות אחרים בעולם.
http://www.playbill.com/news/article/86917.html
איפה ראית אותה, אם יותר לי לשאול?
והקריטריון שלך לא כזה טוב… כמה דברים כבר ראית שמערבים גבר עם פטיש לחיתולים (ומה זה בכלל?)?
בלונדון, שם היא מציגה
מישהו עם פטיש לחיתולים = מישהו שמתגרה מינית מלבישת חיתולים. אני נתקל בזה כל הזמן בהצגות. מה, אתה לא?
אוקיי, פשוט תהיתי אם יש את זה בעוד מקום.
נודע לי על קיומה כשביקרתי בלונדון…
בהתחלה חשבתי שהתכוונת לhammer ולא ל fetish.
פטיש לחיתולים
"הלהיט האחרון בחנות מוצרי תינוקות הקרובה למקום מגורך"
"אל תצא עם תינוקך מהבית ללא פטיש החיתולים החדש של חברת תינוקט"
עוד מיוזיקל מתוכנן
דיוויד הייד פירס, טים קרי והאנק עזריה ישתתפו במחזמר על פי "מונטי פייתון והגביע הקדוש".
http://e.walla.co.il/?w=/6/569040
בינתיים, אצלנו: ריטה וריקי גל ישתתפו בגרסה ישראלית ל"שיקגו".
הרשו לי לקרוא תיגר
שאלה אחת:
למה, בעצם, המסמך העיקרי שמפורסם כאן באתר חוץ מביקורות סרטים הוא דו"ח קופות שבורות? למה זה הדבר שחשיבותו מירבית חוץ מביקורות סרטים? למה לא, למשל, לעשות מסמך על הסרטים שקיבלו הכי הרבה פרסי מבקרים בכל העולם?
כלומר, זה לא נראה לי הוגן לפרסם סרטים דווקא על סמך הקריטריון הזה.
זה לא חשוב. אבל זה מעניין.
זה שהדו"חקו מתפרסם פה זה לא משום שהוא "הכי חשוב". כמו שהסרטים שעליהם אנחנו מפרסמים ביקורות הם לאו דווקא "הכי חשובים". בכלל, קולנוע זה לא דבר כל כך חשוב, יש דברים קריטיים יותר לחיים שלנו, אבל אנחנו כותבים עליו בכל זאת.
דו"חקו הוא לא חשוב. כמות הכסף שהכניס סרט כלשהו לא תהפוך אותו לטוב או רע יותר. אז למה בכל זאת מפרסמים את הדו"חקו? כי הוא מעניין, וכי הוא שם. השאלה איזה סרט יהיה במקום הראשון בדו"חקו היא בדיוק אותו הדבר כמו איזו מדינה תנצח ביורו: אין לזה שום משמעות אמיתית (לא לגבינו, לפחות), אבל זה מעניין. ספורט, קוראים לזה. נתוני הקופות השבועיים מתפרסמים באופן שוטף, מה שלא נכון לגבי פרסי מבקרים (וצריך לציין שאנחנו כן מציינים בדו"חקו גם את דעת הביקורת הכללית לגבי כל סרט).
חוץ מזה, אישית, עניין הדו"חקו (כמחקר סוציולוגי, אם תרצי, או כצורת מבט על תורת הכאוס) מרתק אותי. בדרך כלל, זה נכון לומר שאדם אחד הוא בלתי צפוי, אבל המון גדול הוא צפוי לחלוטין. בהוליווד יש אנשים עם המון המון ניסיון ותארים אוניברסיטאיים, שמנסים כבר עשרות שנים לשכלל נוסחאות שתפקידן לחזות איך לגרום לאנשים ללכת לסרט אחד ולא לסרט אחר – והם עדיין מופתעים כל פעם מחדש. מה גרם למיליוני אנשים להחליט שהם רוצים לראות, למשל, את 'ספיידרמן 2' אבל לא את 'מסביב לעולם ב-80 יום'? אם תצליחי לעלות על הסיבה להצלחות המפתיעות של 'פרנהייט 11/9' או 'הפסיון של ישו', ומה שיותר חשוב – לחזות מתי דברים כאלה יקרו בעתיד, אז עלית על משהו מאוד מעניין. אפילו חשוב.
זה לא רק זה.
הדו"חקו משמש אותנו גם כדי לשמוע על סרטים שפעם, עוד חודש-חודשיים, יגיעו לארץ. הדו"חקו מדבר הרי לא רק על נתוני קופות אלא מספק גם תקציר של עלילת הסרט ודעת מבקרי הקולנוע. בצורה כזו, במקום לסמוך על הטובות של המפיצים ועל התקצירים הלפעמים-מפוקפקים שלהם, הקוראים יכולים לדעת מראש מה זה 'המהפך של הלן' הזה (או כל סרט אחר), ואם הוא בכלל שווה או לא. אם תרצי, את יכולה להתייחס לדו"חקו כאל מיני-תצפיות, בהבדל היחיד שתצפיות רגילות מדברות על סרטים שעוד לא יצאו ומספקות ניחושים לגבי מה יהיה בהם, ודו"חקו מביא מידע "אמיתי", לגבי סרטים שכבר הופצו.
וזה לא רק זה.
בכתבות על הדוח"קו יש מקום לתגובות אוף-טופיקיות שבדר"כ ימחקו מכתבות
אחרות כחלק ממדיניות האתר.
בסך הכל, כתבות דוח"קו הן די הכרחיות פה, לפחות ככה אני רואה את זה,
ואני לא קשורה למנהלי האתר בשום צורה…
(אני חושבת…)
(:
אבל זה כבר לא קשור לתוכן של הדו''חקו, אלא לתגובות.
ותגובות אוף-טופיק היו יכולות לבוא גם אם הדו"חקו היה עוסק בפרסים שקיבל כל סרט בכל פסטיבל הכי קטן בעולם.
אוקיי נכון,
אני מדברת בדיעבד. לכתחילה אני בטוחה שזו לא המטרה של פרסום הדוח"קו.
(:
הממ...לא יצא מספיק מנומק
אני חושבת שתגובות אוף-טופיקיות, יותר נכון מקום לתגובות כאלה הוא הכרחי. זה צורך של הקהילה של האתר לבטא את עצמה בנושאים שהם לאוו דווקא קשורים לסרט ספציפי שהתפרסמה עליו כתבה חדשה, אבל הם עדיין מובי רילייטד. אם האתר הי'ה חדש ממש אז אולי לא הי'ה את הצורך הזה, אבל נכון לעתה יש אותו.
תוסיפי לזה את הסיבות שהביאו לך לפני והנה לך. אני חושבת שזה מספיק.
(:
זה לא רק זה.
אבל בשביל מידע "אמיתי" על סרטים שכבר יצאו אפשר פשוט לעשות תצפית. (או "תשקיף" בהווה. )
טוב, אני מניחה שזה פשוט עניין של טעם. נכון שהדו"חקו לא אמור להיות פרסומת לשום סרט, אבל ככה זה יוצא.
והבעיה שלי היא לא שמדובר בנושא "לא אקדמי" כפי שניסה רד לרמוז. אלא שאותי כמה כסף הרויח הסרט לא כלכך מעניין, ובנוסף הדו"ח מפרסם סרטים על פי אותו מדד.
(ניחשתם כבר שאותי משחקי היורו לא מעניינים, אה?)
הדו''חקו עושה פרסומת?!? איך (ולמה)?
תראי, לא חייבים לקרוא כמה כסף הרוויח כל סרט. זה אמנם תלוי עד כמה היה שבוע מעניין, אבל במרבית המקרים הדו"חקו לא כולל כמעט התייחסות לנתונים הכספיים של הסרט. מקסימום שורה אחת מתוך פסקה עד שלוש פסקאות לסרט. הסרטים עצמם מעניינים יותר מהנתונים הכספיים שלהם. אבל הסידור לפי הישג כספי פשוט מאפשר לסדר אותם באיזשהי צורה הגיונית.
באותה מידה, אפשר היה לסקור בכל שבוע איזה סרט זכה באיזה פרסים, כפי שהצעת בהודעתך הראשונה. אבל אני לא חושבת שדו"ח כזה היה מעניין יותר. קודם כל, החסרון הוא שאי אפשר ללמוד איזה סרטים חדשים יצאו, או מה חושב עליהם הציבור (או דעות המבקרים הרווחות), כי סרטים גרועים מדי וסרטים "לא חשובים", לא מגיעים לפסטיבלים.
שנית, יש כל כך הרבה פסטיבלים, ורובם ממש לא חשובים, עד שזה מאבד את הפואנטה. מה גם שסרט שזכה בהרבה פרסים הוא לא בהכרח טוב יותר מסרט שלא זכה בפרסים בכלל. אם כבר אז בדיוק להיפך – "סרטי פסטיבלים" קורצים בד"כ לקהל המבקרים המתנשא, ולא לצופה הקולנוע הממוצע (ובהתאם, מרבית הסרטים אינם מגיעים להפצה רחבה).
בזה שהוא מזכיר את הסרטים הרווחיים דווקא.
האמת, אני לא כלכך מסכימה איתך לגבי זה שהדו"חקו עוסק יותר בסרטים ופחות בנתונים… נכון שהנתונים הכספיים במספרים ניתנים רק בסופו, אבל רובו עוסק ב"פרשנות" על כמות הכסף שהרויח הסרט (הרגלי צפיה אמריקאים, חגים, פרסום ומה לא). כלומר, לא הייתי יכולה לומר שמרכז הדו"חקו הוא עלילות הסרטים למשל.
אוקי, אז אם לא דו"ח פסטיבלים, אפשר לכתוב דו"ח סרטים חדשים – אבל בהתמקדות על עלילות וביקורות, כי הרי נסכים שהשורה התחתונה של כל דו"חקו הוא כמה מיליוני דולרים.
עניין של פרשנות, בעיקר.
הדו"חקו בא להציג את הסרטים החדשים שעלו בכל שבוע בארה"ב. מטבע הדברים, לא נציג את כל הסרטים, אלא את החשובים שבהם. כלומר, בד"כ הדו"חקו לא יספר על סרטים מחתרתיים שמופצים בבית קולנוע אחד בקושי, או על סרטי איימקס שאין הרבה מה להגיד עליהם, אלא הוא מדבר על הסרטים המרכזיים יותר. לאוו דווקא הפצות רחבות מאוד, אלא הפצות סבירות ומעלה. כשגם פה יש יוצאים מן הכלל. היו המון סרטים שהזכרנו, למרות שיצאו במספר מצומצם מאוד של קולנועים, כי אלו סרטים שהיה חשוב להזכיר מסיבות שונות.
בדרך כלל הסרטים "החשובים" הם גם אלה שאחר כך מגיעים להפצה בישראל, כך שעדיף להתרכז בהם.
שוב – תלוי מי כותב את הדו"חקו ותלוי באיזה שבוע. אבל אני חושבת שאם תעלעלי בדו"חקואים קודמים, תגלי שרובם התמקדו בעלילה של הסרטים החדשים ובביקורות עליהם, כשהסכומים אליהם הגיעו הוזכרו כבדרך אגב.
העניין הוא שלא תמיד יש קורלציה בין דעת המבקרים לדעת הקהל, לכן חשוב גם להזכיר מה היתה תגובת הקהל לסרט (כי הרי מה שווה סרט שהמבקרים אהבו מאוד, אם הקהל לא אהב?). וזה, מה לעשות, מתבטא ברווחים כספיים – פשוט כי אלה הנתונים שמפורסמים. בארה"ב אף אחד לא מפרסם "את הסרט הזה ראו 5 מיליון אנשים". במקום זה הם מדברים בדולרים.
אני אולי משוחדת, אבל בתור כותבת דו"חקואים, ההרגשה האישית שלי היא, שהדו"חקו לא שם בראש מעייניו את הנתונים הסטטיסטיים, אלא בעיקר את העלילה ודעות המבקרים. אבל זה בין השאר כי על עלילה ודעת הביקורת יש יותר מה להגיד מאשר לנסות לכתוב פסקת סטטיסטיקה או שתיים על כל סרט בטבלה.
יודעת מה, אני אתן לך דוגמה מהדו"חקו הקרוב – על פניו, נראה היה של-'King Arthur' יש יותר סיכוי מאשר 'Anchorman'. האחד – הפקה מושקעת המנסה לספר סיפור ספק-היסטורי-ספק אגדה, השני – קומדית כלום עם וויל פרל. אובייקטיבית, היה יותר סיכוי שהמבקרים, ועימם הקהל, יעדיפו את הסרט המושקע, ויגיבו בזעזוע לבדיחות הסלפסטיק הטחונות. בפועל, קרה ההיפך (לפחות מבחינת הקהל. את דעת המבקרים עוד לא קראתי, אבל יש לי תחושה שגם היא תנטה לכיוון וויל פרל).
במקרה כזה, כששני הסרטים יגיעו לארץ, אם תתלבטי ביניהם תוכלי להגיד לעצמך "וואלה, הקהל בארה"ב העדיף את הקומדיה עם וויל פרל, והם הרי אנשים בדיוק כמוני. מן הסתם זה אומר שיש יותר סיכוי שגם אני אעדיף את הקומדיה על פני הסרט על המלך ארתור". הדו"חקו אומר את אותו הדבר בדיוק, רק בניסוח שונה (כלומר, "הסרט עם וויל פרל הרוויח יותר מהסרט על המלך ארתור").
בקשר לפסקאות האחרונות
אני לא חושב שזו דרך טובה. הדוחק"ו מתרכז בד"כ בסוף השבוע הראשון שבו מוצג הסרט, וזה לדעתי ממש לא מדד ל"כדאיות צפיה", משום שאנשים הולכים לראות את הסרט ראשונים, לפני שצופים אחרים נחשפים אליהם. מה זה כן אומר? לא יודע, אולי שהשיווק יותר טוב? שהשחקנים יותר אטרקטיביים? אין לי שמץ, אבל לא הייתי משתמש בנתונים האלה כדי להחליט באיזה סרט לצפות.
חוץ מזה, בלי קשר ישיר, אתם בטח מכירים את הציטוט הידוע של אני-לא זוכר-מי: "מליוני זבובים אינם טועים! איכלו חרא!".
כמה דברים:
קודם כל, אם מדווח שאנשים נהרו לאיזה סרט ביום הראשון להקרנתו, ואילו ביומיים הבאים רווחיו בקופות ירדו בחדות, זה רומז לכך שהסרט לא טוב, ושהקהל מיהר להזהיר את חבריו. כנ"ל המקרה ההפוך (למשל 'שרק 2' – פתיחה חלשה מאוד, ואז ביג באדה בום).
שנית, אם נניח הביקורות אומרות על סרט כלשהו שהוא מעולה, אבל רווחיו בקופות בסוף השבוע הראשון אינם עומדים בציפיות, למרות שהסרט שווק היטב (למשל, 'המלך ארתור'. כלומר, מבחינת שיווק ורווחים. לא ביקורות), אז זה גם מספק מידע לגבי איכותו של הסרט. ושוב, כנ"ל המקרה ההפוך – סרט לא שווק כמעט, אבל רווחיו בסוף השבוע הראשון, או הממוצע שלו לקולנוע, היו גבוהים מאוד.
ודבר אחרון, הדו"חקו אמנם מתרכז בסרטים חדשים, אבל אם יש נתונים ראויים לציון לגבי סרטים "ישנים" ('שרק 2', 'פרנהייט 11/9' ואלה רק דוגמאות מהזמן האחרון), אז הדו"חקו מדבר גם עליהם. זה ש'רידיק: המסע מתחיל' נפל בלמעלה מ-60% בסוף השבוע השני שלו, רומז שהסרט לא טוב כמו שעשו ממנו. כך שמהבחינה הזו, "שיווק" היא רק מילה לנפנף בה. במציאות, הצופים יודעים מה הם אוהבים, וברוב הפעמים הם יודעים להבדיל בין חרא לסרט טוב.
אבל
האמת, הדו"חקו שכתוב מעל כל התגובות האלה סותר משהו את עמדתך שרוב הדו"חקואים עוסקים בעיקר בעלילת הסרטים… אם נניח רגע את הסיפור (החמוד!) על החתולים, שלא קשור אליו באופן ישיר, הרי שפסקה אחת עוסקת בעלילת "ספיידרמן 2" וכל שאר הפסקאות עוסקות בעשיית כסף על נגזרותיה השונות: שבירת שיאים, המשכי עשיית כסף משבועות קודמים וכו'.
ייתכן שאת צודקת לגבי רווחים בתור "מדד הקהל" לסרטים שטרם הגיעו לארץ, אבל אני לא חושבת שזה הנושא המרכזי בדו"חקו.
ובדיוק בגלל זה סייגתי את עצמי
ואמרתי ש*בדרך כלל* זה המצב בדו"חקו. בהודעה קודמת אף שלחתי אותך לדו"חקואים קודמים, פשוט משום שאני חושבת שהדו"חקו הנוכחי אינו מייצג מהבחינה הזו.
דיי נמאס!
רוקי תשמעו , זה מאד נחמד שאתם עושים כאלה כתבות יצירתיות(למשל אחת מהטובות,הייתה להרוג את ביל)אבל ברוב הפעמים הכתובת ה"יצירתיות" הם משמעמות וגרועות, זאת לא גרוע היא בסדר, אך היא מעיקה!
אני לא אומר משהו נגדכם, האתר מעולה! אני לא מטיף אלא ממליץ!
(דרך גב הכתבה כנראה, הכי גרועה שלכם זו הכתבה על מיסטיק ריבר, ובעצם גם הכתבה על 21 גרם, והטובות למשל, שר הטבעות, כול ההכתבות על שר הטבעות, הכתבה על קיל ביל 1, הכתבה על השני היית לא טובה!.
דיי נמאס!
…לא הבנתי, אפילו לא קצת, מה רצית להגיד בזה…?
אתה תמיד יכול פשוט לדלג לטבלה שלמטה,
אם זה כל מה שמעניין אותך.
הוא דיבר דווקא על ביקורות,
לא על הדו"חקו.
הוא דיבר דווקא על ביקורות,
אהה. אז תקן אותי אם טעיתי: השורה התחתונה של ההודעה שלו היא שהוא "ממליץ" לעשות כתבות לא מעיקות.
בהתחשב בסגנון הכתיבה שלו, וברוח המבחן הפסיכומטרי, הייתי אומרת שזה כמו שילד בן שלוש ייעץ לרמטכ"ל.
מישהו יודע מתי ספיידרמן 2 יוצא באינטרנט?
אני זוכר שהעותק הפיראטי של הקודם יצא עוד לפני הסרט.
אני יודע שזה לא חוקי אבל זה סתם מעניין אותי.
מה?!
יש תאריכי יציאה של סרטים לאינטרנט? לא ידעתי. נא לעדכן את "לא סופי" מייד. ויפה שעה אחת קודם.
מישהו יודע מתי ספיידרמן 2 יוצא באינטרנט?
*אהם* זה כבר יצא…
אבל אני ממליצה לראות בקולנוע בשביל החוויה האמיתית.
מה גם שהיום בישרו ברדיו שבעוד כמה שבועות תצא ככל הנראה גרסת IMAX לסרט…
הוא כבר יצא....
ובאיכות טובה מאוד יחסית. כנראה שזה סקרינר שנשלח למפיצים כמו בסרט הקודם.
אני בדרך כלל לא רואה סרטים כאלה במחשב אבל את הסרט הזה לא הייתה לי בעייה לראות.
עידן חדש בפרסום הסרטים בארץ
טוב, לא ממש. המודעה של 'סוף העולם שמאלה' בעתוני סוף השבוע מכריזה: "שיא ישראלי חדש! 2,555,000 ש"ח הכנסות ב-14 ימים".
אז קודם כל מזל טוב. וחוץ מזה, מזל טוב, הצטרפנו למשפחת העמים שמודדים הצלחה של סרט בכסף ולא במספר הצופים, וככה יכולים לשבור שיאים. עד עכשיו היה נהוג שכשסרט ישראלי מתגאה בהצלחה שלו, מה שמתפרסם הוא מספר הצופים, ולא ההכנסות בש"ח – וזאת הצורה ההגיונית למדוד אותה. אם מחלקים את סכום ההכנסות של הסרט ב-33 ש"ח מגיעים ל-77 אלף צופים, שזה בהחלט יפה מאוד, אבל ממש לא שיא. בשנות השבעים סרט ישראלי שהביא לקולנוע פחות ממאה אלף צופים היה כשלון, אבל ההכנסות מהכרטיסים האלה, בהתחשב באינפלציה מאז ועד היום, מסתכמות במשהו כמו עשרה שקלים. עכשיו אנחנו יכולים להתווכח גם על שיאי קופה של סרטים ישראליים עם או בלי התאמה לאינפלציה. די כבר עם השטויות האלה, תפרסמו דו"ח קופות ישראלי או שאל תפרסמו כלום.
(אגב, אותה מודעה גם מתגאה בציון 8 שהסרט קיבל מגידי אורשר. ממתי 8 בסולם אורשר זאת מציאה? בקרוב הם גם יפרסמו ציטוטים כגון "בסדר!", "לא סבלתי!" ו"סרט ישראלי די קצר!").
שיטת הניקוד של גידי
תמיד נראתה לי תמוהה. לעיתים הוא מילולית מתעב סרט ונותן לו ציון 7 ושבוע אחרי מהלל סרט ונותן לו 8.5. מאוד מוזר. הוא דומה גם קצת לאוגר. אבל זה לא קשור.
שיטת הניקוד של אורשר
זה נורא פשוט: תפחית מהציון 5, ותקבל סולם הגיוני למדי של חמישה כוכבים. למה אורשר מתעקש לדרג את הסולם שלו במספרים בין 6 ל-10 במקום בין 1 ל-5 או בין 23 ל-28, זאת השאלה המעניינת יותר.
כדי לשמור מקום לסרטים כמו
"מאנוס: ידי הגורל" ו"פוקהונטאס".
ניטפוק אורשר
אורשר לא משתמש בסולם שבין 23 ל28 כי 6 כוכבים הם ממש יותר מדי בשבילו
עידן חדש בפרסום הסרטים בארץ
35 שח
ותוסיף עודש 50 על -פופקורן
35 רק במספר מצומצם של ערים.
וההכנסות מפופקורן לא נכנסות לחישוב של כמה הסרט הרוויח.
35 רק במספר מצומצם של ערים.
לא נכון שמתי לב שזה בהרבה מקומות
אני יודע על בטוח שבכל רשת גלובוס ובסינמה סיטי זה כבר 35.
לא יודע על רב חן
אבל דבר אחד רע על רב חן
שנה שעברה היה להם מבצע של 25 שח
השנה זה לא יקרה למרות שאמרו שזה יהיה השנה
גלובוס כתבו בהודעה לעיתונות
שהמחירים החדשים תקפים בינתיים רק בשלוש הערים הגדולות (ת"א, י-ם וחיפה), ורק בהדרגה המחירים יעלו גם בשאר הארץ. אם הם העלו את המחיר בכל בתי הקולנוע, אז כנראה קצב החיים שלהם פשוט נורא מהיר. אגב, שים לב ש"הרבה מקומות" זה עדיין לא "כל הארץ" – אני יודעת בוודאות שיש עוד כמה בית קולנוע של גלובוס ברחבי הארץ בהם המחיר נשאר כשהיה.
רב חן לא הבטיחו מבצע השנה. למיטב זכרוני, הם הוסיפו (אם בכלל) איזה "נראה מה יהיה" מתחמק. אם לא בא להם לעשות מבצע נוסף – זכותם.
המבצע של רב חן
החל מה22.7 כל כרטיס קולנוע מקבל כרטיס גירוד נושא פרסים.
כל כרטיס זוכה!
לצערי גם רב חן העלו מחירים.
לפחות זה שליד הבית שלי. מתחילת יולי גם סרט ברב חן קרית אונו עולה 35 שקלים.
אני בעד שיחזירו את הכרטיסיות.
מחירי רב חן
בשני הסרטים האחרונים שראיתי ברב חן (האחרון לפני שבועיים) המחיר היה 33 ש"ח כולל עמלת קולנועפון, מה שגם נותן כוכבים, שנותנים כל מיני צ'ופרים כמו קולה, פופקורן וכרטיסים חינם.
לא, אני לא
אם הם כללו גם את הפופקורן בתחשיב ההכנסות של הסרט, זה באמת שיא חדש במניפולטיביות.
ועכשיו חזרה למס' הצופים
במודעה שהתפרסמה היום על אותו סרט ירדו מהקטע של הכנסות בש"ח, ובמקום זה המודעה מכריזה "101 אלף צופים ב-18 ימים".
כלומר, 24 אלף צופים נוספים מאז המודעה הראשונה,
שזה, באותם ארבעה ימים נוספים שחלפו, 6,000 צופים ביום בממוצע (כשבאותם שבועיים עליהם הכריזה המודעה המקורית, הממוצע עמד על 5,500 ליום). טוב, נו. נראה שקונספירציות כבר לא אמצא פה.
החישוב של רד פיש
לא מתחשב בכרטיסי הנחה כמו של חיילים או פרומושינים שונים.
יש לי כרטיס מיותר לפרנהייט 9/11 מחר (שבת) בקולנוע לב ב19.00.
מי שמעונין שייצור איתי קשר ב.
אולי היה כדאי שתציין עיר...
תל אביב.
אף פעם לא הבנתי למה יום רביעי נחשב סוף שבוע. מישהו יכול להסביר לי?
הוא לא.
סוף השבוע בארה"ב זה הימים שישי עד ראשון. לפעמים קורה שסרטים יוצאים לפני סוף השבוע – ביום רביעי, רק שבזמן האחרון זה קרה יחסית הרבה ('הפסיון של ישו', 'שרק 2', 'ספיידרמן 2', ועוד איזה סרט זניח או שניים).
וברובם מדובר על שוברי קופות
מה שקצת מוזר שגרדן סטייס ייצא גם.
שאלה:
היום בצהריים בזמן דידופי באתר תקפני לפתע רצון עז לרוץ לאסלה הקרובה לחדרי. לפני שהלכתי לשירותים לרוקן את שלפוחתי המתפוצצת, השארתי בטעות את סממן העכבר על תמונתו של ג'ורג' עם תחפושת העכביש. כשחזרתי נינוח יותר ובעל שלפוחית ריקה המתמלאת בקצב מסחרר בגלל המים שאני שותה הצלחתי לקרוא כי כתוב ליד הסממן, ואני מצטט:' ג'ורג' חוזר לאחת התחפושות האהובות עליו'. אולם כשניסיתי לשים את הסמן על תמונות אחרות ולעזוב את המחשב להיות עם עצמו ולקבל פרטיות בזמן ששלפוחתי עוברת תהליכי אקורדיון, לא הופיע שום כתיב מיוחד. למההההההה? או בשאלה יותר פשוטה, הא?
נ.ב:
הסיבה שהשאלה מופיעה רק עכשיו ולא בצהרי היום הלוהטים היא שכנראה החום גרם לחדרי בעל החלונות הגדולים מדי לאפקט הסאונה. הכרתי נאבדה לכמה שעות ורק לפני חצי שעה התעוררתי. עם שלפוחית המאיימת להתפוצץ ולגרום לקירור הטמפ' בחדרי לכמה חלקיקי שניות. לאחר כמה דקות של שיחזור זכרוני (תהליך שדומה לכלה המנסה להזיז את רגליה לאחר ההתעוררות) נזכרתי בשאלה העומדת ברומו של עולם וכמעט ונמסה מגלי החום החוזרים מכבישינו הלוהטים.
מה??
*רצה לבדוק!*
זה באג ידוע ב
נסה להשתמש במוזילה או ב- firefox.
?!?!
אפסאלון, הגזמת לגמרי.
הסבר
אקספולרר לא מקיים נכונה את הוראות התקן[1] לגבי תג ALT של תמונות. לפי התקן, תג ALT מציין תוכן אלטרנטיבי שיש להציגו רק כאשר אין אפשרות להציג את התמונה כראוי (בניגוד לתג TITLE שנועד לספק מידע נוסף על תמונה או רכיב אחר בדף וניתן להציגו כ- tooltip). מידע נוסף ניתן למצוא בדיון על הבאג הרלוונטי בבאגזילה[2].
לכן, מי שלא רוצה לראות את ההערות, שנועדו כמובן לכאלה שאינם יכולים לראות את התמונות (מפאת עוורון, שימוש בדפדפן טקסטואלי, קישור איטי, או החלטה לא לראות תמונות, וכד') יכול להשתמש בדפדפן שמקיים נכון את התקן.
אגב, משתמשי מוזילה ופיירפוקס שרוצים לראות את הטקסט האלטרנטיבי יכולים לבטל את תצוגת התמונות (לא מומלץ) או ללחוץ על הלחצן הימני של העכבר ולבחור Properties ושם לקורא את הטקסט האלטרנטיבי.
בהזדמנות זו, אני קורא לעורכי האתר להוסיף טקסט אלטרנטיבי לתמונות הרבות המופיעות באתר (אפילו ALT="" יעזור מאד בתמונות שמשמשות לתצוגה בלבד) כדי להקל עוד יותר את הגלישה בדפדפנים טקסטואליים כמו links.
לדעתי זה די מפריע שרק בגלל הסטנדרטים, מוזילה ושועל האש לא מציגים מה שמצויין בAlt. הרי הם התחילו עם זה (בגרסה 4 של נטסקייפ), ואז IE העתיקו את זה, עד כמה שזכור לי.
אמנם אני שם את התיאור בtitle בכל הדפים שאני עושה, אבל יש הרבה אנשים שרגילים לשים את התיאור בalt, ובגלל זה משתמשי מוזילה יכולים להפסיד טקסטים (ובדרך כלל אלה טקסטים משעשעים, כמו כאן).
מישהו כתב פלאג-אין למוזילה בשביל לתקן את המצב:
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/popupalt
האנשים שעשו את נטסקייפ 4
אינם אותם אנשים שעשו את מוזילה.
בעקרון, בוני אתרים צריכים לשים Tooltips ב- TITLE ו- Alternate text ב- ALT. לפי התקן ALT הוא תג חובה, ויש לשים ALT="" אם התמונה היא לעיצוב בלבד.
משום ש- IE מציג את ה- ALT Text כ- Tooltip כאשר אין סיבה לעשות כן, הרי שכדאי לבוני אתרים לשים תג TITLE="" במקרה של תמונה עבורה צורך ב- ToolTip אך נדרש Alternate Text.
לאחרונה הכותרות האלה
מופיעות בתמונות הראשיות של דו"חקואים. סתם כי זה משעשע.
מה זאת אומרת ''סתם כי זה משעשע''?
משעשע זה סתם?
סיבה חשובה שבגללה אנחנו (הגולשים) פה- כי זה משעשע.
בקיצור ותמשיכו "סתם" לשעשע.
אז תנסו לשים יותר. וכמה שיותר משעשע יותר טוב!
מעניין אם אחרי שהעניין התגלה הוא יעלם.
ילך בדרכם של המספרים בסוגריים.