זה רק אני, או שאין מה
לראות בקולנוע? לא, עזבו
לשניה את אמריקה, תיכף
נגיע לזה. אני מדבר על
הארץ. זה לא קשור לדו"ח
קופות, אבל אם אין לי איפה
לקטר על דברים שמציקים לי, מה הטעם להיות עורך אתר על קולנוע? בזמן האחרון התחלתי לקבל את ההרגשה המפחידה שהאתר נהיה קטלני במיוחד. נראה כאילו כל הביקורות שלנו הן שליליות. מבדיקה חוזרת התברר בלי צל של ספק: זה לא אנחנו. זה הסרטים שגרועים. והריצפה גם עקומה, אבל זה כדי שאלה שמקדימה לא יסתירו.
באמת, אם האטרקציה המרכזית של 'רב חן' השבוע היא 'משחקי חברה' (הסרט הכושל ביותר בהסטוריה!), כנראה שהמצב יכול היה להיות יותר טוב. 'המומיה 2' היה בלוקבאסטר חד פעמי, ולמרות שבארץ לא מתפרסמים נתוני קופה מלבד כשזה נוגע ל'אסקימו לימון', הייתי מהמר שמספר הכרטיסים שהוא מכר עד היום הוא בין המון-המון-המון לטונות. אם אתה חובב אקשן הוליוודי – ובימים טרופים אלה, כשברחובות הדכאון חוגג ובטלויזיה יש רק פוליטיקה, זאת בחירה מובנת ביותר – אין לך שום ברירה אחרת. אם אתה חובב סרטי איכות, סביר להניח שאת 'רקוויאם לחלום' כבר ראית.
בארה"ב הקיץ דוקא בשיאו, אבל, חוץ מ'המומיה 2' עדיין לא הרגשנו את זה. הבדלי הזמנים ביננו להוליווד גורמים לזה שכשאצלנו אמצע הלילה, אצלם צהריים, וכשאצלם אמצע הקיץ, אצלנו עדיין שממה חורפית. בינתיים אפשר רק להסתכל על מה שקורה שם ולהזיל ריר. ולשם כך הרי התכנסנו כאן היום. אז ככה:
'פרל הארבור' הוא לא טיטאניק. העובדה המצערת הזאת התבררה השבוע מעל לכל ספק, כשהסרט שהיה אמור להיות להיט השנה הידרדר מ-75 מיליון דולר בסוף השבוע הקודם ל-30 מיליון דולר השבוע. זאת לא התרסקות חריגה, בסטנדרטים של שוברי קופות קיציים – ל'מומיה' קרה בדיוק אותו הדבר – אבל הציפיות… על הציפיות המוגזמות מ'פרל' דיברנו כבר בשבוע שעבר. אם למישהו עוד היתה תקוה שבשבוע השני שלו 'פרל הארבור' יוכיח שהוא לא סתם עוד שובר קופות סטנדרטי אלא תופעה יוצאת דופן, הן התבדו עכשיו לחלוטין. 'פרל הארבור' ירוויח בסופו של דבר הרבה מאוד כסף, ויירשם בהסטוריה כאכזבה גדולה. כגודל הציפיות כך גודל השמיכות, כמו שאמר פעם דני רובס.
'שרק', לעומת זאת, הוא בהחלט תופעה. גם הוא סבל ירידה משמעותית מהשבוע שעבר, אבל קטנה יחסית לזאת של 'פרל הארבור', וצימצם את ההפרש בינהם ל-2 מיליון דולר בלבד. מרשים? בהחלט – אבל זה עוד לא הכל: כרטיס קולנוע לילד עולה במדינות מתוקנות פחות מאשר כרטיס למבוגר. 'שרק' מסווג כסרט ילדים, למרות שגם מבוגרים נהנים ממנו, וחלק גדול מהצופים שלו הם בוודאי ילדים שהגיעו עם אמא. משמעות העניין היא שלמרות ש'שרק' נמצא במקום השני השבוע, כל הסיכויים שהוא בעצם מכר יותר כרטיסים מ'פרל הארבור'. למרות 'פרל' ולמרות 'המומיה', 'שרק' הוא כנראה הסרט שיגיע הכי גבוה מבין סרטי הקיץ שיצאו עד כה. כרגע הוא לא רק סרט האנימציה שאינו-של-דיסני המצליח ביותר אי פעם, אלא גם נראה כמועמד רציני לגזול מ'מלך האריות' של דיסני את תואר סרט האנימציה המצליח ביותר אי פעם, נקודה.
שלושה סרטים חדשים יצאו השבוע, ואף אחד מהם לא היווה תחרות רצינית לצמד 'פרל' ו'שרק'. 'The Animal' ('החיה') היא קומדיה של רוב שניידר ('הג'יגולו מת מצחוק'), שבה הוא משחק ניצול מתאונת דרכים שבגופו הושתלו אברים של חיות, ושהתנהגותו הופכת לחייתית יותר ויותר. עד עכשיו, השנה היתה מאוד לא מוצלחת לקומדיות "נמוכות". בהשוואה לשרשרת הכשלונות של החורף, 'החיה' הצליח לא רע, גם בקופות (כמעט 20 מיליון) וגם אצל המבקרים. עיקר שכחתי – הסרט הזה גם מסמן את הופעתה הקולנועית הראשונה של קולין. מה זאת אומרת איזו קולין? קולין קולין. זאת החמודה. נו, זאת מהעונה הראשונה של 'הישרדות'. הדיווחים מארה"ב טוענים שהיא אולי לא שחקנית דגולה, אבל היא חמודה לאללה. ועם זה קשה להתווכח.
'מולן רוז" כבר הספיק לעשות סיבוב בקאן, להיות מוקרן שבועיים בארה"ב בהפצה מוגבלת ובהצלחה אדירה, ולהגיע גם לעוד כמה נקודות ברחבי העולם. באוסטרליה, ארץ מולדתם של הבמאי (באז לורמן, 'רומאו וג'ולייט') והכוכבת הראשית (ניקול קידמן) הסרט הוא שובר קופות ענק. בארה"ב הוא הצליח באופן סולידי (14 מיליון), אבל מכובד, בהתחשב בכך שהוא סרט מאוד מוזר: מחזמר. זהו זן נכחד של סרטים שבהם השחקנים פורצים מדי פעם בשירה, בלי סיבה נראית לעין. זה מוזר עוד יותר כשמדובר בסיפור שאמור להתרחש בסוף המאה ה-19 בפריז, ולמרות זאת ניקול קידמן (האוסטרלית, כאמור) ואוון מק'גרגור (הסקוטי) בוחרים לפזם דוקא את מיטב להיטי שנות השבעים והשמונים, וכל זה עשוי בצורת וידאו-קליפ מטורף.
הכניסה הנמוכה של השבוע היא של קומדיה נוספת, '?What's the Worst that Could Happen' ('מה כבר יכול לקרות', בתרגום חופשי – ציטוט של קבלן השיפוצים של אולמי ורסאי, אם אני לא טועה) שבה המיליארדר דני דה ויטו תופס את הגנב מרטין לורנס על חם, וגוזל ממנו טבעת בעלת ערך סנטימנטלי חשוב. לורנס נשבע לנקום. דה ויטו מחזיר מלחמה, והמבקרים טוענים ששום דבר מזה לא מצחיק.
'המומיה 2' הולך בדרך כל בלוקבאסטר – למטה, ומהר. ובכל זאת, הוא יגיע ראשון, כנראה, אל קו 200 מיליון הדולר. לעומת זאת, 'עיני מלאך', עם הכנסות של 22 מיליון בלבד במשך שלושה שבועות, הוא באופן רשמי הכשלון הגדול של הקיץ עד עכשיו, וגם 'סיפורו של אביר' לא מלקק דבש. מבין הסרטים מהעידן שלפני 'המומיה' שרדו בתוך עשרת הגדולים רק שנים: 'יומנה של בריג'יט ג'ונס' ו'ממנטו', ומתקבל על הדעת שבשבוע הבא גם שני אלה ייעלמו.
בשבוע הבא גם ייצאו בארה"ב שניים מסימני השאלה הגדולים של הקיץ, סרטים שלא ברור איזה גודל הכנסות אפשר לצפות מהם: 'אבולוציה' ו'Swordfish'. ואלינו יגיע 'פרל הארבור', ואחריו עוד שרשרת של להיטי קיץ, ואולי סוף סוף יהיה מה לראות בקולנוע.
הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
מישהו קנה את ''שרק''?
אני מדבר על משחק השואוביז, כמובן.
זה נורא לא הוגן, מי שהצטרף למשחק בזמן האחרון, פיספס את פרל הארבור ושרק, ובסופו של דבר איבד סיכוי רציני לזכיה בתואר.
מצד שני, חופשי זה מגיע לי.
לרוע המזל
שרק יצא לפני ששואוביז התחיל
אבל בצד החיובי השבוע
מי שהימר על the animal בשואודאון זכה בשלושה מיל
אני קניתי את the animal
ומשום מה לא מתווספים לי שום כספים. אפילו שהוא עשה 19 מיליון!
לא הבנתי את החוקים נכון, או משהו?
זה לא אתה. זה הם.
שואוביז משלמים ביום שלישי, 2 בצהריים לפי שעונם (12 בלילה אצלנו).
לפי עדויות של משתתפים ששיחקו גם בשנים קודמות, בד"כ הם מאחרים, והכסף נכנס "קצת" אח"כ.
אבל תבדוק – נכון לשעה זאת הם כבר שילמו על השואודאון, כך שבטח קיבלת גם את הכסף על הסרט.
מישהו קנה את ''שרק''?
לא בשואוביז, אלא במציאות, חברות הפצה? תאריך הפצה? סימן חיים? משהו?
גלובוס, 19 ביולי.
והם כבר מפמפמים את הטריילר, בעיקר בעברית. דיבוב לא-משהו, אגב.
גם שלא מתורגם לא משו
למיטב זכרוני..
אבל היי..אני סתם חושב ששום סרט מצויר(מהחדשים) יכול להתעלות על מלך האריות..פשוט אין..טוב מדי..
אני ראיתי כבר
את "שרק"
והוא מצויין, אבל לא ענק
אתה מוכן לפרט?
בבקשה
כדי לא להרוס לכולם אני לא אלאה אתכם בעלילת הסרט ואומר רק שלמרות כמה קריצות מאוד לא pc הסרט די דביק בעניין מוסר ההשכל.
פס הקול שלו לעומת זאת הוא אחד מהמשובחים ששמעתי וממש משתלב נהדר בסרט ( לא הדמויות לא שרות, אפשר להרגע).
אבל מה שהסרט מצטיין בו הוא הליהוק המדהים, מייק מאיירס מצויין בתור שרק, קמרון דיאז מעצבנת פחות מתמיד, ג'ון לית'גו חוזר לתפקיד הרשע שהוא כל כך מצטיין בו ואדי מרפי מוכיח שכשלא רואים את פרצופו הגאה, הוא דווקא איש די מצחיק
(אני מצטער על הניסוח הלקוי, אבל קוצר הזמן והרצון שלא לגלות יותר מדי פרטים חזקים ממני, לכן אם משהו עדיין לא ברור, אני אשמח להבהיר אותו מאוחר יותר)
אדי מרפי?
הוא כבר הוכיח את כישורי הדיבוב שלו בתור מושו, הדרקון הסיני הקטן מ"מולאן" (אחד מסרטי דיסני האהובים עלי, אגב).
———
כמו שאמרתי
כשלא רואים את פרצופו :)
למרות שפעם הוא היה ממש מצחיק (עד השוטר מבברלי הילס 2)
יש לזכור שאדי מרפי גם מאד מצחיק
בהופעות. מאד לא PC, עם דעות פרימיטיביות עד כדי נאנדרתליות לפעמים, אבל מצחיק בטירוף.
באמת שאלתי את עצמי לאחרונה
האם השיר It wasn't me מושפע/מבוסס על קטע של אדי מרפי מתוך 'Raw'?
גם שלא מתורגם לא משו
אני דווקא שנאתי את מלך האריות. פאשיסטי, לא מצחיק, ממסדי, אנימציה מכוערת. דיסני במירעו.
תרשה לי לתקן אותך...
כל סרט מצוייר יכול להתעלות על מלך האריות.
'מלך האריות' של דיסני הוא הסרט המצוייר הכי גרוע שנעשה, קודם כל בגלל שהוא פשוט לא סרט טוב ודבר שני בגלל שהוא שינה את כל תעשיית הסרטים המצוירים לעד, ולא לטובה.
דיסני לא חזרו לעצמם מאז הסרט הזה, רק עכשיו הם מתחילים שוב לייצר מוצרים טובים, אבל לא משתווים לאלו שהם ייצרו לפני 'מלך האריות'.
הסרט הזה השריש את האנימציה הממוחשבת עמוק בתוך תעשיית האנימציה וככה גנב להרבה סרטים את הנשמה.
באמת, מישהו פה יכול להגיד ש'מלך האריות' והסרטים שבאו אחריו נראים יותר טוב מ'ספר הג'ונגל'? מרגשים כמו הסרטים הקודמים של דיסני? אני לא חושב.
'מלך האריות' הוא הסרט הכי משפיע בתעשיית האנימציה המודרנית וזה מאוד מאוד חבל.
אני חושב שבלי הסרט הזה סרטי האנימציה מאז היו יכולים להיות הרבה יותר טובים.
דיסני גם אחרי מלך האריות התחילה להפוך כל סרט ישן שלהם לסדרת טלוויזיה, אני חושב שחוץ מ'פינוקיו' ו'שלגיה' הם עשו מהכל סדרות וסרטי וידאו, כאילו הם לא היו מספיק ממוסחרים עד אז, עכשיו הם גם התחילו לחפף באיכות של המוצר.
בשנה האחרונה אבל אני חייב לציין שהם מתחילים לחזור לעצמם, הסרטים שלהם יותר טובים, 'טיגר, הסרט' היה מצויין, מאוד אהבתי שהם השתמשו בו באנימציה שנראתה קלאסית לגמרי.
אבל אתם יודעים מה… אני מתגעגע לדמויות הבאמת קלאסיות, למיקי מאוס, דונאלד דאק, צ'יפ ודייל, היואי דואי ולואי, למה הם הפסיקו ליצור סרטונים קצרים לפני כל כך הרבה זמן אה?
אותו הדבר הולך גם לוורנר, אני רוצה סרטונים חדשים של באגס באני ודאפי דאק, נו, לעבודה!
בנימה זאת אציין שמה שכן נעשה לא מזמן זה סרטון חדש של טום וג'רי, אבל הוא לא היה מוצלח כמו הישנים, כל הסרט הוא מרדף אחד ארוך, וחוץ מטום וג'רי כל ציורי הרקע היו מאוד סטטים, היה חסר לי קצת חיים בציורים, רקע קצת יותר אקטיבי, וסרט שהוא יותר ממרדף אחד.
אבל זה היה נחמד ביותר לראות קטע חדש.
תרשה לי לתקן אותך...
אלאדין היה הסרט הראשון עם אנימציה ממוחשבת של דיסני. (ואם תשנו את סדר המילים במשפט, הוא אפילו יהיה הגיוני).
תרשה לי לתקן אותך עוד יותר
'היפה והחיה' (נו, עוד סרט אחד אחורה) היה הסרט הראשון של דיסני שהכיל אנימציה ממוחשבת (באמת, אתה לא זוכר את הנברשת ההיא?). וזה אם אתה קורא "אנימציה ממוחשבת" רק למה שהוא בבירור הדמייה ממוחשבת תלת-ממדית. אני מניח שנעזרו במחשבים במידה כלשהי גם בסרטים שלפני כן.
אתם שניכם צודקים אבל זה לא משנה
'מלך האריות' וההצלחה שלו זה מה שהשריש את כל העסק בסרטי האנימציה שבאו אחר כך.
בסרטים הקודמים האנימציה הממוחשבת שומשה בטעם טוב, במקומות הנכונים, אחרי מלך האריות כבר נשברו כל החוקים.
ואני די בטוח שדיסני השתמשו במחשבים גם לפני 'היפה והחיה' לעזר, וזה לא משנה, זה לגטימי לחלוטין, 'מלך האריות' הוא עדיין הסרט שהרס הכל.
אף פעם לא הבנתי מה אנשים רוצים
ממלך האריות…
פאשיסטי? גרוע? אנימציה נוראית?
באמת שניסיתי, לא הצלחתי למצוא את כל הגזענות והפאשיסטיות שכולם מדבים עליהם (כן, אני יודעת שהרע שחור, אבל ברצינות- זה סרט לילדים, מי שם על זה?)
אני דווקא אהבתי את הסרט, עד שהמורה שלי לאנגלית, בעלת האובססיה לדיסני, הקרינה אותו יותר מדי פעמים. ואני אישית גם צחקתי מאוד, ולכל אורך הסרט.
בסך הכל סרט טוב, אם כי לא הכי טוב של דיסני (מי, מי יתחרה באלאדין?!), והאם דיסני ירדו מאז?
אני לא יודעת אם זה בגלל מלך האריות, אבל הם בהחלט הדרדרו.
(אם כל הכבוד לאנימציה של דינוזאור, מה קרה לעלילה? דיסני ידועים בכך שהם מעוותי עלילה מקצוענים, אבל לפני הסרט הזה, לאל סרט לפחות *באמת* הייתה עלילה. והרקולס וטרזן? אני באמת לא רוצה להתחיל לקלל פה.)
בקשר למולאן, הסרט ממוצע לחלוטין, לא אמין במיוחד והדיבוב גרוע, אבל יש בו את אחד השירים הכי טובים אי-פעם (הן מבחינת השיר והן מבחינת מה שהולך על המסך.)
אבל על טעם ועל ריח… נו מילא, אם אתם מתעקשים- נתווכח.
מולאן? את צוחקת?
איך? איך אפשר בכלל להשוות?
אם כל הערכתי לאלאדין, שום דבר לא יכול להתחרות במולאן.
קטעי אקשן שלא יבישו אף סרט, תרבות של ארץ זרה כפי שדיסני לא הציג מעולם, אדי מרפי משכיב מצחוק בתפקיד מושו וקטעי קיטש אותם ניתן לספור על אצבע אחת.
שלא לדבר על השירים המקסימים שהזכרת…
אין, עוד לא קם הסרט שיקח ממולאן את תואר של סרט האנימציה הטוב ביותר שראיתי.
אני הסברתי את העניין עם 'מלך האר
בהודעה הקודמת שלי, הבעיה שלי בסרט היא לא שהוא פאשיסטי או כל דבר בסגנון אלא שהוא פשוט לא טוב והוא גרם להדרדרות קשה גם באנימציה וגם תכנים של דיסני. כמו שאמרתי, זו הנקודה כשהם התחילו לזלזל באיכות.
'אלאדין' סרט נהדר, אבל לדיסני יש סרטים הרבה יותר טובים ממנו, ובוודאי שיותר טובים מ'מולאן', שאני אספור כמה? 'ספר הג'ונגל', 'פינוקיו', 'בת הים הקטנה', 'פיטר פאן', 'פו הדוב'. מספיק?
אלאדין עומד מבחינתי אם אלו באותה שורה (חוץ מספר הג'ונגל שהוא מעל כולם), אבל מאז אלאדין דיסני לא עשו שום סרט שמגיע לקרסוליים של אלו.
טוב, ברור שספר הג'ונגל שולט
אבל אולי זה בגלל שזה היה הסרט הראשון שראיתי בקולנוע ואני קצת סנטימנטלית…(חפש ת' מיד רק את הדוב, מי שבאמת זקוק לטוב, ושכח את הצרות שבחיים… דברים טובים יש פה לרוב, הטבע הוא נדיב וטב ו.משהו משהו משהו את החיים.
או משהו בסגנון. זה באמת היה מזמן. אוי, בגירה בגירה…)
''ומספק לנו את הצרכים'', כמובן.
חביב למדי.
גם המקור האמריקאי די משעשע.
''ומספק לנו את הצרכים'', כמובן.
אה. תודה.
עכשיו אני יכולה ללכת לישון בשקט.
אני מוחה!
עם כל הכבוד לספר הג'ונג'ל שהוא סרט אדיר לכל הדעות
אני מעדיף את היפיפיה הנרדמת
אבל אולי אני סנטימנטלי כי זה הסרט הראשון
של דיסני שראיתי בקולנוע
היפיפיה הנרדמת?!?!?!?
טוב, אני לא מתווכחת עם סנטימנטלים…
אז למה ענית בכלל?
ועוד עם מלא סימני שאלהקריאה!
אני מוצא את הסרט הזה מענג, מעט משעשע
וכמו שאמרתי הערך הסנטימנטלי
כמו כן, בהיותי חובב צ'ייקובסקי,
בכל פעם שאני שומע את הוואלס מתוך הבלט אני ישר
מתחיל לפזם לי
אז למה ענית בכלל?
טעות, טעיתי, טועים, טעינו.
סליחה על סימני השאלה, לא ידעתי שזה נושא רגיש.
?!?!?!?!?!?
אני מתנצל. לא התכוונתי
לפגוע בך.
לפחות את נשמעת כך מהודעתך.
זה לא נושא רגיש אלא סתם התקרצצתי
"אני לא מתווכחת …" ובכל זאת שמת סימני שאלה.
בכל אופן מה דעתך על קרקע נייטרלית?
במבי ודמבו הם גם כן שני סרטים גדולים
שיר הגשם בבמבי מאוד מרגש לטעמי והקטע
שדמבו עם פרצוף צבוע לבן נאלץ לקפוץ מהמגדל
תמיד פחדתי שהוא יפול.
ולעומת שני הקטעים האלו יש את הקטע עם הינשוף בבמבי-
זה שהוא מסביר להם מה זאת אהבה. פשוט ענק!
וכמובן אחד הקטעים הגדולים בקולנועהפילים הורודים
בדמבו
__ב__מ__ב__י__
הכי מודגש שרק אפשר!
הסרט הכייייייי טוב שלהם… (שוב, הסרט הראשון שראיתי, נוסטלגיה וגו'). פשוט סרט יפהפה. האמת, הוא עדיף בדיבוב לספרדית, ועולה אפילו על המקור באנגלית… בערך פי שתיים יותר בדיחות, וקולות מקסימים (טוב, בעיקר המבטא… מה לעשות, אני משוגעת על מבטא ארגנטינאי… נורא איזוטרי).
יום לא-הולדת שמח,
גל (במבי)
במבי? במבי?!?!
את הטראומה שעשה לי הסרט הזה גם פרויד בעצמו לא יצליח לתקן!
זה סרט נוראי – מניפולטיבי – סוחט רגשות בכח – מזעזע!
ועוד מראים אותו לילדים בגנון…
אתם יודעים כמה זמן לא הסכמתי ללכת לגן כדי לא לחזור ולגלות שהבית נשרף ואמא ואבא מתו???
(טוב, יומיים. אבל העיקר העיקרון).
לא ראיתי את דמבו...
ואת במבי רק פעם אחת.
ואני עוד מחשיה את עצמי לחובבת דיסני. בושה ממש.
אניאאשים בזה את ילדי הבייביסיטר שלי.
מיד מיד להשלים חוסרים
מיד מיד להשלים חוסרים
העניין הוא, שאת כל סרטי דיסני החדשים אני רואה כשאני משמרטפת. הם מבקשים וידאו, אני מסרבת לפוקימונים ודוחפת להם בפעם האלף את חתולים בצמרת או מלך האריות 2. (אני מתחילה לקרוא את אחד מאלפי הגרישמים של ההורים שלהם, ובאמצע פשוט מפסיקה לעשות את עצמי, ומצטרפת אליהם. מסיבות אנוכיות לחלוטין- את גרישם אני מוכנה לקרוא בפומבי. עם חתולים בצמרתי יש לי קצת בעיה.) לצערי מגוון הקלטות שלהם די מצומצם, אז אני נאלצת להמשיך עם חיי בבורות.מאיפה אני אשיג את דמבו פתאום באמצע החיים?
זאת פשוט בושה וחרפה
שאת מתביישת לצפות בדיסני בפומבי
ולעניין דמבו אני חושב (מקווה) שיש את זה למכירה
בחנויות הספרים המובחרות
ואולי גם בספריות וידאו
ובכל מקרה לי יש את הסרט בוידאו
בעצם, יש לנו בבית אוסף די גדול של סרטי דיסני.
בסדר גודל של עשרים שלושים סרטים
ולא לא מדובר על אלאדין 2 או בת הים הקטנה
מכה שנית.
עדיין חסרים לנו כמובן די הרבה והעיקריים שבהם זה פינוקיו
היפיפיה והיחפן ופוקאהונטס שאני מודה ומתוודה לא ראיתי
וגם דינוזאור
אני באמת לא מתכוונת להתווכח,
פשוט בגלל שאני בעצמי לא החלטתי- כל הסרטים הישנים של דיסני מעולים (דווקא מולאן פחות, קח למשל את אח קטן- הוא פשוט נראה כמו בובה).
איך אפשר להשוות את בת הים לאלאדין? או לדמבו? או לבמבי? (שאישית בחיים לא ראיתי עד הסוף).
ממש אהבתי את דיסני הישן…
ודרך אגב- חפש תמיד רק את הטוב שבאמת נחוץ לדוב ושכח את הצרות שבחיים, דברים פשוטים יש פה לרוב, הטבע הוא נדיב וטוב, ומספק לנו את הצרכים.
בבוקר בערב, אם חם הוא אם קר, דבר לא חסר לי- היום או מחר. דבורים יעופו מסביבי, יבאיו דבש לי כלבבי, מתחת לסלעים יש מושבות של נמלים (אתה הולך נמלים?!).
אני אנציקלופדיה של שירי דיסני, מה שמזכיר לי את הפעם שאני וחברה שלי עלינו שבע פעמים על הבלרינה בלונה פארק, שרנו שירי דיסני וכמעט חטפנו מכות מכמה בליינים לא נעימים שלא אהבו את השירה שלנו….
ונכון שקרון הרכבת בלונה פארק הוא סגול כמו ענב, ולא כמו חציל?
טעות בשיר
בשיר כתוב: "בגיא או בהר" במקום שבו את כתבת "אם או אם קר". השורה הזאת, לעומת זאת, מופיעה במקום שאת כתבת "היום או מחר".
אם יש לי טעות, אני מבקש שתתקנו אותי.
גם כתבתי ''הולך'' במקום
"אוכל", וזה היה ממש ממש ממזמן, אז אני אניח שאתה צודק.
תרשו לי לתקן את כל מי שנגע בנושא
הסרט הראשון שמבוסס על אנימציה ממוחשבת של דיסני היה "בזיל העכבר הבלש" למרות שהם השתמשו באנימציה בצורה דומיננטית יותר ב"בת הים הקטנה" ולאחר מכן ב"יפה והחיה"
ובזיל זה סרט נהדר!!!
בדיוק ראיתי אותו אתמול שוב, לגמרי במקרה. אח, איזה יופי! אילו מחוות נהדרות לשרלוק הולמס, אלו דמויות מגניבות ובריטיות למופת, איזה אושר ושמחה!
ואגב, לטעמי הסרט הטוב ביותר של דיסני זה ספר הג'ונגל, בלי מתחרים בכלל.
כמו שאמר פעם דני רובס
דני רובס אמר "כגודל הציפיות כך גודל הכריות,ולא השמיכות…
שנית, בקולנוע דיזינגוף,המבחר היה :מה נשים רוצות,משחקי וחברה ו-הימליה.
אני אשאיר לדמיונכם איזה מהאולמות התמלא עד אפס מקום(ועוד בלי הפסקה.!)ואיזה נשאר עם מספר פראירים שחשבו שכל מה שהם צריכים כדי להתקרר זה להביט בישבנו החשוף של מר גיבסוןפעם נוספת.
כל מה שיש להגיד על הסרט דובר האנגלית השני כבר נאמר
ולסיום,היום אני עומדת לצפות(לבדי)ברקויאם,מקווה שלא להתאכזב.
לדעתי זה היה נסיון דמגוגי זול.
(אני מדברת על הערתך לגבי אולמות הקולנוע בלב דיזינגוף):
א. את יכולה להיות באולם אחד בו-זמנית. מכיוון שצפית ב'הימלאיה', לא יכולת להיות נוכחת באולם בו הוקרן 'מה נשים רוצות'.
ב. כפי שציינת בתגובה כלשהי לפני מס' ימים, 'הימלאיה' הוקרן באולם קטן, בן 7 שורות. מכאן, ש'מה נשים רוצות' הוקרן באולם המרווח יותר (אם כי אין לי מושג כמה מקומות הוא מכיל. הפעם האחרונה שביקרתי בדיזינגוף היתה לפני עידנים. מקום לא מעניין). לכן, הסיכוי של גיבסון למלא אולם, קטן יותר מהסיכוי של 'הימלאיה' למלא אולם.
ג. תלוי באיזה יום ובאיזו שעה התקיימה אותה הקרנה. אין דין הקרנת יום ו' בערב כדין הקרנת יום ב' אחה"צ.
שלום לעורכת הדין
צ'מעי מותק(לא להעלב,באנגלית זה נשמע טוב יותר)
א.הטמבל שישב לידי וקנה לי כרטיס(והצטער שבהתחלה לא רצה לראותו)הלך לבדוק מה הולך באולמות האחרים בעוד אני צפיתי בפעם השמונה בהודי האידיוט מפרסם משהו שבני עמו לא היו נוגעים בו אפילו עם פפד(לחם נורא דק ומלוח מהודו).לכן אני יודעת מה הלך באחרים.
ב. המאורע אכן היה באמצעו של השבוע בשעה 22:00 ,שעה שלכל הדעות אמור להיות נעים יותר לצפות בחייכנים אמריקניים מאשר בשחומי עור נפאלים…
ולסיום,אם את לא מתלהבת מזרים,אולי כדאי שלא תחדשי לדיזינגוף את ימיו כקדם.
ובאמת לסיום,ראיתי את רקויאם לחלום.
הייתי יותר ממעוניינת לשמוע את דעתך לונג.
את שלי תקראי אולי מחר בבוקר,כשאצא מההלם/מההייי
יותר גרוע מעו''ד. אני התקשורת.
(ורק בגלל שהערת שבאנגלית זה נשמע יותר טוב – אני לא אעלב).
אמצע השבוע, ככה נראה לי, הוא לא זמן טוב יותר לצפות בגיבסון (בעצם, לדעתי אף זמן הוא לא טוב בשביל לצפות בגיבסון. או בג'ונטרה. אבל מילא).
טינאייג'רס ילכו לסרטים בסופ"ש, כשאין לימודים למחרת. מבוגרים אחרים – בסופ"ש, כשאין עבודה למחרת.
חוצמזה – מעולם לא אמרתי שאני לא אוהבת סרטים זרים. אני כן הולכת לסרטים זרים (כלומר, לאלו שמעניינים אותי) בדיוק כמו שאני הולכת לכל סרט אחר (ושוב – בכפוף למגבלות תחבורה).
לגבי 'רקוויאם' – נדמה לי שהצלחתי להביע את דעתי בכתבה של דן (אני לא יכולה ממש להתחייב. רוב הזמן האצבעות סתם נשארו תלויות מעל המקלדת).
התשקורת העוינת?
אגב, התוכנית עדיין רצה? שמעתי שלימור פרשה או משהו, לא?
יום לא-הולדת שמח,
גל, מנסה להשלים פערים.
ירדה, אך היא משודרת הלוך וחזור
שוב ושוב.
ויאמר ארז טל:
התכנית תחזור במתכונת חדשה בעונת החורף.
מזל. מזל שזה לא קרה…
עונת החורף, כידוע, נגמרה, ואו-טו-טו חוזרת "הכספת".
עדיף על כל מתכונת חדשה של "רק בישראל". לדעתי.
אני מאוד מקווה שארז טל ירד מזה.
(ויאמר "להתראות בסיוטיי":)
אבל זה אני…
התוכנית תשוב
בנובמבר.
עדיין לא ברור מי תחליף את לימור ומה תהיה המתכונת החדשה
אממ...
מיד לאחר סיום העונה האחרונה עם לימור בשנה שעברה, ארז טל אמר את אותו הדבר, שהתכנית תשוב במתכונת חדשה בעונת החורף (דהיינו, עונת השידורים שמסתיימת לה בימים אלה).
זה קרה? לא.
אז הרשה לי לפקפק שהשנה זה כן יקרה.
אבל זה אני…
בקשר לשרק...
בתור מי שראה את שרק אני חייב להגיד לכם שזה סרט אדיר. סצינת הפתיחה היא הסצנה הכי מצחיקה שתראו בזמן הקרב. ואני מבטיח לכם שזה הסרט עם הכי הרבה אפקטים מומחשבים שנעשה עד היום.
מה זאת אומרת הכי הרבה?
ברצינות, התחיל להימאס עלי.
מהרגע שבו יצא צעצוע של סיפור, אין סרטים עם "הכי הרבה פעלולים ממוחשבים אי פעם", אלא אם כן הוא הסרט הכי ארוך עם פעלולים ממוחשבים, פשוט, זה סרט שמורכב מאפקטים ממוחשבים.
נ.ב.
חכה חכה לפיינל פנטזי
למה ללכת כל כך רחוק?
ומה בכלל חשובה הכמות של הפעלולים?
מאז שליחות קטלנית II, הפסקתי להתרגש מאפקטים חדשים ונוצצים. הכל נעשה כבר שם. השאלה היא רק איך הם משתלבים בסרט.
אבל לי אישית די נמאס מכל האפקטים המפוצצים בסרטים ה-כביכול מצוירים של התקופה האחרונה.
טכנולוגיה, כןכן, אבל אני מתגעגעת לימים בהם סרט מצויר באמת נראה ככה…
הסתייגות קטנה: 'אלאדין', 'מלך האריות' וכו' הם בכל זאת סרטים נעימים לצפייה, משום שהאנימציה הממוחשבת בהם לא עד-כדי-כך בולטת. 'שרק', לעומת זאת, הוא בלתי-נסבל מבחינה זו (בלי קשר לעלילה) כי הוא מן יצור-כלאיים: מצד אחד, הוא לא "אמיתי" אבל מצד שני, הוא כ"כ מחקה את ה"אמיתי" שהוא כבר לא ממש מתאים לקטגוריית ה"מצויר".
זה מבלבל לי את ההתייחסות לסרט.
שרק והמציאות
את אומרת את זה בתור אחת שראתה את הסרט? כי אני לא ראיתי, אבל הרושם שקיבלתי מהטריילרים הוא שונה לחלוטין.
'שרק' עשוי באנימציה ממוחשבת "מציאותית", כן. אבל הוא לרגע לא מנסה להראות "מציאותי", כמו 'פיינל פנטסי' למשל. אי אפשר לרגע לטעות ולחשוב שהדמויות בו הן אנשים/יצורים אמיתיים. תסתכלי על הדרקון, למשל: בטכנולוגיה של 'שרק' אפשר היה בקלות (יחסית) ליצור דרקון שייראה מציאותי כמו הדינוזאורים ב'פארק היורה', ובמקום זה יוצרי 'שרק' גרמו לו (מבחירה, לא מתוך עצלנות) להראות כמו דרקון צעצוע.
וחוץ מזה, למה את צריכה לדעת אם הסרט שאת צופה בו הוא "מצויר"? את כל הטענות של חתיכונת מהויכוח ב'כיכר החלומות' אפשר להשמיע גם כאן. למה ההתייחסות ל"סרט מצויר" צריכה בכלל להיות שונה מ"סרט מצולם"? עזבי אותך מהגדרות, תעבירי את הפופקורן.
הצדק עימך,
לא כל הדמויות מטעות אותנו לחשוב שהן יצורים אמיתיים. למעשה, חלקן המבורך אף מזכיר את האנימציה "הישנה".
אך בניגוד לדמויות הלא-אנושיות במובהק (הדרקון שלך למשל), הדמויות האנושיות בעייתיות משום שהן מתיימרות להראות כמה שיותר אותנטיות, כאשר למעשה, הן ממוחשבות מידי כדי להיות מציאותיות _או_ מצוירות, לצורך העניין. הן נתקעות איפשהוא באמצע, ואני – מה לעשות – אוהבת הגדרות.
אכן ואכן
אני חושב שעירוב הסגנונות בין הממוחשב למצויר הוא מה שמציק.
קחו לדוגמא את Titan A.E, שבו הם מערבבים לרוב, ותבינו כמה זה רע.
ג'ורג' וושינגטון עייף
לכן אין לו כוח להתחפש בתמונה של הכותרת כמו בשבועות האחרונים.
(ולא להתבלבל עם אורי עייף)
ג'ורג' וושינגטון עייף
הוא מתחפש כשיש סרט ששבר קופות באופן מרשים באותו שבוע. עד היום, אגב, היו רק חמישה.
אז איך תסבירי את אותו יום
בו החל וושינטון לשיר מסיבות תמוהות "אני דודי, אני דודי"?
(אני ממש מקווה שלא היה שובר קופות כזה…)
זה הכל התקשורת, קנוניה!
הוא לא התחפש. הוא רק שר.
למה מה רצית, שהוא ידקלם את הנאום "המרגש" מהפרסומת לעוגיות חברים?
אני דיי משוכנע
שמי ששר את "אני דודי" הוא בנג'מין פרנקלין. אבל תנו לי יומיים, אני אבדוק.
אני איתך, דג
דג יקר
רק רציתי להביע את הזדהותי עם המצב הקשה הקורה היום בקולנוע.
את "פרל הארבור" עוד לא יצא לי לראות, אבל אני מאמין שאני אראה פשוט משום שזה כנראה, ואני חוזר כנראה הדבר הכי טוב שיש היום בקולנוע.
מורגן פרימן בעוד מותחן טיפשי, או וורן בייטי שוב בסרט כושל, זה סרטים לשבת בצהריים בכבלים.
סקורסזה,קופולה, סטון-איפה אתם???
אם כבר מדברים על סרטים טובים
אתמול ראיתי סוף-סוף מ.א.ש (כן, ב-6 בערב) אחרי שכבר תכננתי לראות אותו כמה פעמים רק שהוא היה בלילה מאוחר. (ולא, אני לא מתבלבל עם הסדרה שגם היא שודרה אי שם באחת בלילה).
זה סרט גדול. בהתחלה לא ממש הבנתי מה קורה אבל אח"כ התחלתי להנות.
אגב, אליוט גולד של לפני 30 שנה לא מזכיר לכם קצת את אלון נוימן?