הצלחתו של סרט תלויה, כידוע, בהרבה גורמים, ביניהם עוצמת וגודל מסע הפרסום, וגם העיתוי. תאריך הפצה שגוי יכול להרוג סרט. אז מישהו יכול להסביר מה הרעיון להפיץ שני סרטי אימה – במיוחד כשמדובר בשני פרקים בסדרות אימה יוקרתיות – באותו סוף שבוע? איך זה לא יפצל את הקהל הספציפי מאוד של הז'אנר, שיצטרך להחליט על סרט אחד על חשבון השני? או אולי הכוונה היתה שחובבי האימה יעשו בסוף השבוע הזה מרתון? לא יכול להיות שאנשי האולפנים ההוליוודיים, שמשקיעים בסרטים האלה הרבה כסף ומתחבטים בתזמון שלהם, לא שמו לב לבעיה הזאת. נראה שיש הגיון כלשהו בהפצת שני הסרטים בו זמנית, אבל הוא נסתר מבינתי. ואכן, במבחן התוצאה, שניהם הצליחו במידה סבירה, אז כנראה אני באמת לא מבין כלום וזהו.
הסרט הרביעי בסדרת 'יעד סופי' נקרא בעברית 'יעד סופי 4', אבל בארה"ב – בה משום מה סולדים משמות הכוללים מספרים ומשתדלים לבלבל את הקהל ככל האפשר – הוא נקרא פשוט 'The Final Destination' (בניגוד לשמו של הסרט הראשון, שלא כלל את המילה The. שונה לגמרי). מוקדם יותר השנה יצא הסרט הרביעי בסדרת The Fast and the Furious, שנקרא פשוט 'Fast and Furious'. מתברר שהכללתה או העדרה של ה' הידיעה הוא תחליף מקובל למספר 4. זה כמו "7 בום" כזה. 'האלווין II', לעומת זאת, מבלבל את הקהל פשוט משום שעל מדפי ספריות ה-DVD כבר יש סרט בעל השם הזה בדיוק; לפני שנתיים יצא הריבוט של רוב זומבי לסדרה, והסרט החדש הוא המשך שלו.
'ה-יעד ה-סופי' מוצג בתלת-מימד, ומלבד זאת אין הרבה הבדל בינו לבין הסרטים הקודמים בסדרה: עוד קבוצת טינאייג'רים ניצלת מאסון (הפעם במסלול מירוצים), ושוב המוות רודף אחריהם כדי להשלים את החוסרים. 'האלווין 2' לא מוצג בתלת מימד, ומלבד זה הוא כנראה לא שונה מכל סרטי האלווין האחרים: הרוצח מייקל מאיירס רודף אחרי טינאייג'רים ושוחט אותם, רק שזה עשוי עם הטאצ' האופייני של רוב זומבי (כלומר, אנשים מקללים ממש הרבה). לפי הביקורות, זה ממש לא משנה לאיזה סרט תבחרו ללכת: שניהם גרועים.
מבחינה קופתית יש הבדל. 'יעד סופי' כבש את המקום הראשון, עם 28 מיליון דולר; מלבד העובדה שזה סכום מכובד מאוד בשביל סרט אימה, זאת הפתיחה הגדולה בתולדות הסדרה: הסרט הקודם פתח עם 19 מיליון דולר. התלת-מימד בוודאי עזר. סרטי 'יעד סופי' קלים מאוד להפקה: הקשר היחיד ביניהם הוא הקונספט – אפילו השחקנים מתחלפים כל פעם, כך שלא צריך להשקיע בכוכבים יקרים. העובדה הזאת הופכת אותם לעסק משתלם, ואומרת שה-סרט ה-רביעי לא יהיה ה-אחרון.
'האלווין 2', לעומת זאת, הגיע למקום השלישי עם 17 מיליון דולר. גם זה סביר בהחלט (התקציב המדווח של הסרט הוא 15 מיליון דולר, כך שגם הסדרה הזאת תמשיך הלאה), אבל זאת ירידה לעומת הסרט הקודם, שפתח עם 26 מיליון דולר. טוב, תמיד אפשר לעשות עוד ריבוט.
בין שני הזוועתונים, במקום השני, נמצא 'ממזרים חסרי כבוד', עם 20 מיליון דולר, שהם ירידה של כמעט חצי מהפתיחה היפה שלו. 'דיסטריקט 9' נמצא ברביעי, עם עוד 10 מיליון דולר.
'לקחת את וודסטוק' הוא הסרט החדש של אנג לי, במאי שמצליח בכל פעם להפתיע עם סוג הסרטים שהוא לוקח על עצמו: מסרט קונג-פו ואנשים מעופפים הוא עבר לדרמה משפחתית אמריקאית, משם לגיבור על, ומשם לקאובואים הומואים. מכאן הוא המשיך, באופן כה מתבקש, לקומדיה על מאחורי הקלעים של פסטיבל וודסטוק. התגובות שהסרט מקבל, עוד מפסטיבל קאן, הן לגמרי ככה-ככה: סרט בסדר, נחמד כזה, אבל לא בשביל זה היה צריך את אנג לי – וחוץ מזה, בתור סרט על וודסטוק, אין בו מספיק מוזיקה. בהפצה מצומצמת למדי, הסרט הגיע למקום התשיעי עם 3.7 מיליון דולר.
הקיץ הסתיים השבוע רשמית. עם תחילת ספטמבר, אנחנו נוחתים ישר לאזור המת של השנה, שבו יוצאים בעיקר סרטים חסרי תקווה וציפיות. כלומר, ככה זה בדרך כלל: השנה היתה מאד יוצאת דופן, וה"אזור המת" הגדול האחר של השנה, ינואר, התברר כחי במידה מפתיעה. אז אולי בכל זאת יצא משהו מהקומדיה 'הכל אודות סטיב', מהאקשנון 'גיימר' או מהסרט של מייק ג'אדג', 'Extract'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מה שמעניין בטבלה של השבוע
זה שארבעת הסרטים שנמצאים בראש הרשימה כולם מדורגים R: גם שני סרטי האימה, גם ממזרים חסרי כבוד וגם מחוז 9.
יכול להיות שזה מין סוף שבוע כזה שאידיאלי בעיקר לסרטים ללא ילדים? אולי זה בגלל שכל הילדים מתחילים את שנת הלימודים ולא בראש שלהם (או של ההורים שלהם) ללכת לקולנוע, בעוד שרוב הסטודנטים עדיין לא התחילו את שנת הלימודים ומתאים להם איזה סרט אימה כהכנה לקולג', או משהו כזה.
זה לא נכון,
הרבה סטודנטים כבר התחילו ללמוד במהלך השבוע הקודם.
בכל קולג' זה שונה.
זה לא נכון,
חלק מהסטודנטים התחילו ללמוד בשבוע שעבר, אבל הרוב עדיין לא. על פי מה שידוע לי, הלימודים מתחילים הכי מוקדם בשבוע האחרון של אוגוסט, והכי מאוחר בסוף ספטמבר. בערך 75% מהסטודנטים עדיין לא התחילו את השנה.
אני אשמח לדעת מאיפה אתה מביא את הנתונים שלך,
אבל בכל מקרה, מידע אישי ועם הכרות עם הרבה אנשים מקולג'ים שונים ברחבי ארה"ב, גם אלו שהתחילו ללמוד היום [שני] היו עסוקים בהתאקלמות במעונות/דירות וכו'.
זה לא אומר שהם לא יצאו לראות סרט בסופ"ש, אבל ממה שאני יודעתף הסטודנטים היו מאוד עסוקים בשבוע/ים האחרון/ים.
הרוצח מייקל מאיירס
רק אני קראתי את זה כ-"הרוצח מייק מאיירס"?
ידעתי שיש בו משהו!!!
דאמ.. זה גם מה שאני קראתי
ורק בהודעה שלך הבנתי את הטעות.
ואני בראש מנסה למצוא לעצמי הסברים הגיוניים למצב-
– מדובר על מן פרודיית סרטי איימה בסיגנון של מת לצעוק
– מייק מאיירס מנסה להוכיח שהוא שחק איכותי (ע"י השתתפות בסרט אימה זיבלוני )
זו באמת נראית כמו שנה יוצאת דופן.
בעוד בקיץ, בו בדרך כלל יוצאים שוברי הקופות, היה אומנם מכניס אבל לא כמו בשנים הקודמות, החודשים ה"פחות" מכניסים (ינואר-פבואר-מרץ-אפריל) היו הגדולים ביותר אי פעם ועם פתיחות גדולות מהמצופה (במרץ היו שתי פיתחות של מעל ל-50 מיליון דולר ובאפריל היה את "מהיר ועצבני 4" שפתח עם מעל ל-70 מיליון). גם חשוב להזכיר שאף סרט השנה (מלבד זה של הג'ונאס) לא היה בראש טבלת שוברי הקופות עם סכום שהוא מתחת ל-20 מיליון דולר. זה לא אמור להיות שיא או משהו כזה?
G.I. JOE עם תוצאות מפתיעות
"כוח המחץ" הורד מהמסכים בסוף השבוע האחרון בארה"ב בכמות אסטרונומית כמעט של אולמות במונחי קולנוע ביזנז – למעלה מ-3600 אולמות!! ונשאר עם 350 וקצת אולמות. מטורף.
אבל לא שם נגמר הסיפור. הסרט גם היה במרחק עצום משאר הסרטים ברשימה המוביל בטבלה בסכום ההכנסות הממוצע לבית קולנוע – למעלה 22,000 דולרים לבית קולנוע!! שזה מספר שהרבה סרטי קומיקס לא מקבלים אפילו בסוף השבוע הראשון שלהם ובטח שלא בסופי השבוע הבאים אחריו. כמו כן, ביחס לסוף השבוע הקודם, הוא ירד בהכנסות בקושי ב-35% למרות שהורד בערך ב-90% מבתי הקולנוע!
בזכות הנתון המדהים הזה "כוח המחץ" הצליח להישאר בקלות ברשימת 10 הסרטים המרוויחים ביותר בסוף השבוע האחרון. עכשיו נשאלת השאלה – מי האידיוט להדהים שהחליט בכלל לאשר בחלומות שלו שיורידו את הסרט הזה בתוך סוף שבוע אחד בילבד מלמעלה מ-3600 אולמות?! מה שבטוח, הוא מה זה מתחרט עכשיו.. אני לא יודע על מה מעידות יותר ההכנסות של הסרט הזה – על הטיפשות של הבן אדם הזה שהזכרתי או על הטיפשות של הקהל שהופך את הסרט הדבילי הזה למוצלח (לא סבלתם מספיק ברובוטריקים 2 ?!)
פשוט מאוד:
הסרט פורסם בהרחבה והורד מהמסכים כשאנשים רבים יחסית ששמעו עליו עוד לא ראו אותו, ולכן האולמות המעטים היו מלאים עד אפס מקום, למרות ומשום שהיו מעטים.
מצד שני, באמת לא ברורה לי הסיבה להוריד אותו פתאום מהמסכים. הוא היה כישלון עד כדי כך גדול בשבוע הראשון שלו?
אכן מפתיע, אבל גם ההסבר מפתיע
אם תיכנס ל-boxofficemojo, בדיווח על ההכנסות לסוף השבוע מופיע שם ש"כח המחץ" מוקרן ב-346 בתי קולנוע. אם תיכנס לעומת זאת לפירוט לפי ימים תיראה שביום שישי ושבת הסרט הוקרן ב-3467 בתי קולנוע ואז ביום ראשון פתאום המספר הצטמק בסיפרה אחת.
במילים אחרות, ההסבר הוא פשוט: זו בסך הכל טעות הקלדה …
אויש, איזו טעות מטופשת ובלתי מקצועית של מוג'ו..
שנת המד''ב?
"סטאר טרק", "מחוז 9", "9", "גיימר", "Surrogates", "אווטאר", "הדרך", ועוד.. האם זו שנת המד"ב?
שנת המד''ב?
גיימר נשמע לי כמו מדע בדיוני בחסד, אבל נחיה ונראה…
ראיון עם ג'ונתן מוסטאו על 'Surrogates':
http://www.latinoreview.com/news/edit-bay-visit-of-the-surrogates-7866
http://www.movieweb.com/news/NEnFStrqhWTXru
הקונספט נשמע עכשיו אפילו יותר מעניין מאיך שהטריילר גרם לו להיראות.
אוואטר ו... דלגו?
http://img.denihilation.com/delgovatar.html
כאשר התמונות מהסרט שלך עושות אסוציאציות לאחד מסרטי האנימציה הנכשלים ביותר של הזמן האחרון כדאי לקמרון להתחיל לפחד. מה גם שנראה לי שהוא פשוט בחר זמן לא טוב והסרט שלו יוצא מאמצע סרטי חייזרים "הפוך על הפוך" שכאלה שמוצאים הרבה בזמן האחרון
אפשר לעשות מצגת השוואה שכזו עם כל שני סרטים כמעט,
במיוחד אם הם בעלי נושא דומה. רוב התמונות שם אפילו לא קצת דומות, אלא רק מאוד בקושי. יש כמה שהדימיון ביניהן רב, אבל בגדול רצף התמונות הזה לא אומר כלום.
אוואטר וכל סרט מלחמה/פנטסטי אחר?
אי? אי. דמות מסתכלת למעלה בתדהמה? דמות מסתכלת למעלה בתדהמה. מפלצת? מפלצת. דמות רוכנת מעל חבר לנשק שמת? דמות רוכנת מעל חבר לנשק של מת. לוחמים? לוחמים.
באותה מידה אפשר להשוות סרטי קומדיה רומנטית – גם באהבה זה כל הסיפור וגם בנוטינג היל היו נשיקות! ובשניהם היה יו גרנט!
ההשוואה לקומדיות רומנטיות לא נכונה.
לפי מה שהבנתי, לא מדובר על השוואת אלמנטים בסרטים (להלן: מה קורה בסרטים, על הנייר) אלא השוואת עיצובים וכיוון אומנותי (להלן: איך אותם אלמנטים מוצגים בסרטים, הצד הויזואלי).
אני לא מדבר על קונספט
אפשר למצוא השוואות מדויקות באותה מידה בין כל שתי קומדיות רומנטיות. מדובר השוואה ויזואלית של שוטים שנלקחו מחוץ להקשרם מתוך שני סרטי מד"ב/פנטזיה/מלחמה שונים. הדבר היחיד שדומה זה באמת, במידה מסויימת, עיצוב הדמות והעובדה שיש שם יצורים מעופפים. חוץ מזה, אתה יכול באותה מידה לקחת שני ספרים ולטעון שמכיוון שבשניהם לדמות קוראים ג'ון ובשניהם הוא מגלה שאהובתו בגדה בו ובשניהם הוא קורא לה "כלבה" בשלב מסויים – הם דומים. זה נכון מחוץ להקשר, אבל הצד השני של המטבע הוא שבספר אחד ג'ון הולך ורוצח את אהובתו ובשני הוא הולך ומוצא אהובה אחרת.
אממ
בקיצור, לא ממש קרה משהוא מעניין השבוע :-(. לדעתי באנגלית יש למילה The כוח יותר גדול מאשר בעברית כי זה כמו להגיד אצלנו "בה הידיעה" , רק שאצלנו אף אחד לא היה מספיק טיפש (קשה להאמין…) כדי לתרגם ככה שמות של סרטים.
האוזן השלישית חייבים להתחיל לטפל בדיסקים שלהם.
לפני חודש/יים הלכתי לאוזן השלישית לקחת עותק של "ארוחת בוקר בטיפאני". הכול היה פיין אנד דנדי ב-90 דקות הראשונות, אבל ישר בסצנת הסיום – בול לפני הקטע שאמור להיות הכי מקסים ומפורסם מהסרט – הדוד נתקע. ובדוד אני לא מתכוון למכשיר עם שומר המסך המגניב: אני מתכוון לדיסק, התחום היחיד שעליו הם היו אחראיים. הדבר היה מכאיב ולא נעים, כי זה גרם לי לראות את סצנת הסיום ביוטיוב, מה שכמובן גרע מהסרט באלפי מונים, כי עד אז הסרט היה מהנה מאוד. אני לבסוף השלמתי עם האוזן, גם אם הבטחון של "האוזן השלישית זה המקום הכי טוב בעולם!!!11" מעט נפגם אצלי.
והיום, כשחזרתי הביתה מביה"ס הטרי בימים, הדלקתי טלוויזיה (לא אחרי שסיימתי שיעורים!) וראיתי את שליחות קטלנית הראשון. שוב – הסרט היה מצוין עד הדקה הארבעים ושתיים (חה חה חה), שם הוא נתקע. ופתאום אני מגלה שהסרט ממשיך, ומנסה למצוא את הנקודה בה הוא עצר: מתברר כי הסרט נעצר למשך 2 דקות. לא היה אכפת לי אם היה מדוברר בשתי דקות של מרדף מכוניות, או של משאית מ-2029 המנפצת גולגלות, אבל אלו היו השתי דקות ה(כנראה) הכי חשובות בסרט, בו ריס, הבחור הרזה שלא יודע לשחק, מסביר על הסיבה שבגללה שרה קונור נרדפת על ידי מושל קליפורניה, ומשהו על מחשבים עם אינטלגנציה מלאכותית (בתור מי שרק עכשיו צפה במטריקס זה היה מאוד לא נוח לראות שני סרטים שמספרים על מחשבים שיצאו מהמודם).
אני לא רומז לקונספירציה או משהו (למרות שאם האוזן היו זוממים מזימה רצחנית, אני מניח שהם היו עוצרים את הסרט בדקות החשובות שלו. פרנקלי מיי דיר, איי דונט גיב א דם – נמחק! קייזר סוזה הוא _____ – נמחק!), אבל למרות האווירה הנוחה, והעובדה שיש להם פאקינג חדר הקרנות, ולמרות שזה המקום האהוב עלי בעולם, החבר'ה חייבים לטפל בסרטים שלהם. העותק המהוה (ככה כותבים את זה?) של מלאכים בשמי ברלין, שגרם לי להיות מופתע שהשחור לבן הוא בחירה אומנותית – אמריקן ביוטי, שגרם לי להיות מופתע שהסרט קיבל את פרס הצילום הטוב ביותר על טשטוש…
ואחרי שעברנו את זה, מישהו יכול לספר לי על מה דיבר הבחור הרזה שלא יודע לשחק?
גם לי זה קרה כמה פעמים בחודשים האחרונים
באופן טבעי, זה קורה עם דיוידים של סרטים מבוקשים ומפורסמים שעברו הרבה השאלות. אני גם לא אוהב את ההתייחסות שלהם לנושא – אם אתה בא ואומר שהדיסק שרוט, הם מסכימים לזכות אותך על ההשאלה שלו, ותו לא. אני חושב שהוגן לתת במקרה כזה פיצוי בדמות השאלה בונוס.
בכל אופן, בתשובה לשאלתך – הנה התסריט של הסרט:
http://www.screenplays-online.de/screenplay/68
לחץ על control F ותקליד 134, זה העמוד שבו מתחילה השיחה הנ"ל בין ריס לשרה קונור.
תודה.
פעולת מנע שסיגלתי לעצמי
פשוט לנשוף קצת על הדיסק ולנקות עם החולצה (לא חייבים בזו שלובשים באותו הרגע… מספיקה פיסת בד כלשהי שנקיה יחסית)
זה לא יעזור לדיסק שקופץ בגלל שריטות, אבל במקרה של קפיצות שנובעות מלכלוך על הדיסק זה עוזר.
אז לפי דעתי במצב כזה, יותר שווה להוריד סרטים.
גם לשלם כסף וגם לסבול במהלך הצפייה?
אז לפי דעתי במצב כזה, יותר שווה להוריד סרטים.
המלטו על נפשותיכם!!
הדיון הזה הולך להתחיל שוב!
! טוב, אם אתה מתחנן...
מי ישמע, כאילו זה 'היום שאחרי מחר'/דיון פמינסטי.
אני הייתי עושה מרתון
אבל כנראה שלא עם Halloween כי אין לי שום עניין בסדרה הזאת.
ו-The Final Destination הוא ה-יעד ה-סופי כי הם באמת מתכוונים שהוא יהיה גם ה-אחרון.
הצצה ראשונה למראה של ''הדרדסים''
בסרט שיצא בחג המולד השנה:
http://www.collider.com/2009/08/31/first-look-at-the-smurfs-in-cg/
דווקא די מתוק.
אוי ואבוי, זה חמוד להחריד
טעות בלא סופי (?)
צעצוע של סיפור הראשון בתלת מימד מופיע פעמיים בסרטים חדשים בישראל,
ב1.10 וב26.11 אז מה מהם הנכון? ומתי צעצוע של סיפור 2 בעצם מגיע?
אז ''(500) ימים של קיץ'' לא יופץ בארץ?
כי כל פעם שאני רואה את הטריילר יש לי סבבה על הנשמה. יש לי פינה חמה בלב לסרטים/סדרות שנראות כאילו הגיבור עבר עליהן וכתב עליהן הערות, נוסח סקראבס, וחלקת אלוהים קטנה לג'וזף גורדון לוויט, עוד מ"10 דברים שאני שונאת אצלך" והופעת האורח ב"מופע שנות השבעים", בתור הילד ההומו שמתאהב באריק. יש לי סימפטיה (כרגע שמעתי את השיר, אתם מבינים) גם לזואי דשאנל, לפחות מאז כמעט מפורסמים (וגם קצת מ"ביום שזה יקרה". אל תבינו אותי לא נכון, כל שחקן שם – קקה, אבל זואי פשוט התבלטה שם מעל כולם עם המתיקות שלה). מאוד חבל.
אז ''(500) ימים של קיץ'' לא יופץ בארץ?
גם אני לגמרי הרגשתי ככה, אבל אז גיליתי שמביאים לארץ את 9, אז לא נורא!
פרסומת חדשה לחבילת ההרחבה של ''היילו 3'' ב-Live Action:
http://www.youtube.com/watch?v=6nV3rKBYtnY&eurl=http%3A%2F%2Fwww.slashfilm.com%2F2009%2F09%2F04%2Frupert-sanderss-halo-3-odst-commerical%2F&feature=player_embedded
כעיקרון זו לא הפרסומת הראשונה בסגנון הזה, היו כמה שביים ניל בלומקאפ בכדי להראות למעריצים איך הסרט שלו כנראה יראה במידה ויצא לפועל.
את הפרסומת הזו ביים במאי הפרסומות רופארט סאנדארס שכבר ביים פרסומת אחת ל"היילו" (http://www.youtube.com/watch?v=3rridXskgWg) וכמה פרסומות בשביל מיקרוסופט.
תהרגו אותי אבל אני לא מבין איך האולפנים בהוליווד לא רואים את הפוטנציאל שיש לזה בתור סרט.
וואו
פשוט וואו.
אגב, אחרי שראיתי את ''מחוז 9''
הגעתי למסקנה שלתת לו לביים את הסרט של "היילו: היתה יכולה להיות טעות. הסגנון שלו לא היה נראה לי מתאים לעולם של "היילו", ואז ראיתי גם את פרסומות ה-Live Action שהוא ביים למשחק "היילו 3" והבנתי שאני צודק. הסגנון שלו הפך את שדה הלחימה של "היילו" לבלאגן אחד גדול ולא מובן. הרבה יותר מתאים לו לביים משהו קטן יותר יחסית כמו "מחוז 9" שם הוא יכול להיות ממוקד יותר. חוץ מזה, אחרי הפרסומת הזו הבנתי מי כן צריך לביים את הסרט הזה, ספילברג. לא כך?
כמה חבל.
אתה כותב את דעתך על סרט שעוד לא הגיע לארץ- עם ספויילר. בהנחה שרובנו עוד לא ראינו אותו [מלבד כמה ששוהים בחו"ל / הורידו מהאינטרנט] לא נוכל לקרוא את דעתך שאותי אישית מאד מסקרנת, כי מכיוון שאני מאד מצפה לסרט ויש סביבו באז לא קטן- אני רוצה לשמוע את דעתו של מישהו שמוכן לשמש כפרקליט השטן ומנמיך ציפיות כאחד- כמו שמשתמע מהכותרת.
הספוילר הוא יותר אמצעי ביטחון מאשר תמרור אזהרה
אני לא מאמין שחשפתי פרטי עלילה משמעותיים שיקלקלו למישהו את הסרט.
הספוילר הוא יותר אמצעי ביטחון מאשר תמרור אזהרה
אם כך, תודה רבה.
אין שום ספוילר בביקורת שלו, אני מבטיח לך.
כאחד שצפה בסרט בארה"ב ללא תירגום גם אני נאלץ להצטרף אל דעתו של אדון נמרוד. החצי הראשון של הסרט מלא בקלישאות, פשוט נדהמתי מהכמות שלהן. השחקנים הם אלמוניים ולא סתם במקרה, לא הרגשתי שום דבר מצידם מעבר לבינוניות גמורה. החצי השני מעט יותר טוב וכמות הקלישאות נרגעת טיפה ומפנה מקום לדבר הכי קל: אקשן. בסה"כ הרגשתי שהמלך ערום חלקית, אבל אני מקווה לראות מתישהו את הסרט עם תרגום ואולי זה ישנה לי במעט את דעתי על הסרט.
ועצה לאלה שאהבו את וול-אי: לא אגלה מי זאת הדמות, אבל תתכוננו להתאהב שוב פעם. היא אומנם קצת (הרבה) יותר מגעילה מוול-אי, אבל מרגשת כמעט כמוהו.
דווקא חשבתי שזה ששיחק את הדמות הראשית היה נהדר
אבל ממש.
אוי נו, הוא היה גיבור ממוצעי להחריד
רק עם מבטא ממש מעצבן. לא הבנתי מה עשו כזה ביג דיל מהשחקן הזה. אולי בגלל שהוא קצת מכוער, אז מעריכים אותו יותר האנשים. באמת שאין לי מושג.
אל דאגה, אדון נמרוד.
עוד לא הכל אבוד.
יש עוד את Surrogates, The Road, ו-9.
לגמרי. לגמרי. לגמרי
כל כך מעצבן לגלות דבר כזה, ועוד אחרי מאמץ לא מבוטל להשיג בייביסיטר. הטריפו אותי בעיקר הקלישאות החברתיות/ביורוקרטיות המרומזות והעדינות כמו פיל על ספידים.
בכל הנושאים שהסרט מבקש לעסוק בהם – מפגש עם ה"אחר" והשלכותיו, מוסר ארגוני וחברתי, הרוע הבנאלי וזה הפחות בנאלי, תרומתה הדלה של התקשורת להבנתנו את המתרחש בעולם, וכמובן – רשעותם של אנשים בעלי מבטא בלתי אפשרי – בכולם הוא נכשל. וזה אפילו לא כשלון מרהיב. סתם כישלון.
לגמרי. לגמרי. לגמרי
איך כל התגובות השליליות באתר צצו בדיוק עכשיו?
זה כמובן עניין של טעם אישי, אבל אני ממש לא מסכים לכל שלושת הביקורות בפתיל הנוכחי. יכול להיות שאתם ראיתם סרט אחר ממה שאני ראיתי, אבל בסרט שאני ראיתי נהניתי מכל רגע, המשמעות של הדימוי המרכזי היה אמנם ברור וגלוי ביותר, אבל היו לאמירה של הסרט הרבה רבדים נוספים.
אני חושב שדווקא מה שיפה בסרט (אחד מהדברים שיפים בסרט, לא היחיד) זה שהוא לא מאכיל את הצופה בכפית. הוא מעביר סיפור, שנכון – יש בו הרבה הקבלה מאד ברורה להתרחשויות מציאותיות שקרו בעולם שלנו, אבל בגדול הוא מטפל בזה בתור סיפור – לא בתור מסר, ומשאיר לצופה לחשוב על הדברים ולהסיק את המסקנות בעצמו.
בייביסיטר
מביע הזדהות…
מחוז 9 הוא לא מה שיש למד''ב להציע ב-2009
מה, 2009 התחילה היום? היו שמונה חודשים שלמים בהם יצאו כמה סרטי מד"ב, חלקם (רובוטריקים) גרועים יותר ממחוז 9, חלקם (סטאר טרק) יותר טובים, גם אם לאו דווקא טובים באופן אובייקטיבי. וזה עוד בלי להזכיר את שלושת החודשים הנותרים.
מחוז 9 הוא לא מה שיש למד''ב להציע ב-2009
לדעתי דווקא מחוז 9 הוא סרט הרבה יותר טוב מסטאר-טרק, אבל זו כאמור דעתי האישית הסובייקטיבית.
רק רציתי לציין
וסליחה מראש אם זה נראה לכם יותר מדי סופרלטיבי, אבל אם תוכלו לראות רק סרט אחד אחרון עד סוף החיים שלכם, תדאגו שזה יהיה District 9.
פשוט אין שום דבר דומה לזה. ממש – אבל ממש יצירת מופת. אין מילים לתאר.
אני עוד מוכה תדהמה.
לאחר צפיה (סליחה - השרדות) ב- GIJOE
השנה יותר מתמיד הפיצוצים דחקו הצידה דברים זניחים כמו עלילה, דמויות, דיאלוגים, מסר, הגיון, תחביר ושאר ירקות מיותרים (לפחות דו"חקו-wise).
וכשאני מנסה להסביר לאנשים מה עושה לי כל כך רע (חוץ מכאבים בצד ויעל פוליאקוב) אני חוזר ואומר חסל סדר פורנו פיצוצים. הביאו לי משהו שבנוסף להתקף אפילפסיה קל יעביר לי שעתיים בצורה שאוכל לכבד את עצמי בסוף (או לפחות לא ארגיש צורך בלתי נשלט להתקלח).
בקיצור, מתי מגיע רובוטריקים 3?