חודש נחמד הוא נובמבר. הלילות
כבר נעימים אך הימים חמימים.
הלימודים כבר התחילו ונכנסו
לקצב טוב אך המטלות עדיין
מועטות יחסית ובחני האמצע
רחוקים (לא שזה עוזר לאנשי
סמסטר א' הלחוצים. סרין ונעמי,
ליבנו אתכם!). השקיעה היא סימן שעומדת לעלות יומית חדשה. ולבסוף, מתחיל טפטוף של סרטי חורף, שוברי קופות ובעיקר סרטי אוסקר, אשר הופך לשיטפון בסוף דצמבר.
אולם השבוע המצב עדיין רגוע. פחות משלושים מיליוני דולרים הספיקו בשביל להיכנס למקום הראשון. ובמקום הראשון, עם קצת פחות משלושים מיליון דולרים (אמרתי שזה יספיק, לא?), נמצא
'The Santa Clause 2', סרט ההמשך למה שנקרא אצלנו, בזמנו, 'סנטה במשרה חלקית'. לא מדובר בסנטה רובוטי אשר הורג את כל מי שהוא פוגש – מדובר במשהו הרבה יותר גרוע. את סנטה משחק טים אלן.
הסרט הראשון, שיצא לפני שמונה שנים, לימד ילדים בכל רחבי העולם כמה חשוב לקרוא את כל האותיות הקטנות בחוזים עליהם חותמים. לאחר שמונה שנים טובות בתור סנטה, טים אלן מגלה סעיף חדש בתוך החוזה עליו חתם, סעיף הידוע לעורכי דין בתור Mrs. Clause (וליהודים בכל רחבי העולם כ"מה זה משנה, חנוכה זה שמונה ימים"). על סנטה למצוא לעצמו כלה ומהר (דרישות: מוכנה להתחתן עם גבר שמן, מזוקן ועם הומור של טים אלן. מתאימות: לפנות לדוא"ל שלי), אחרת יפסיק להיות סנטה. בחיפושיו אחרי אשתו לעתיד (רמז: היא האשה הראשונה שמופיעה בקרדיטים), הוא משאיר את הקוטב הצפוני תחת השגחתו של סנטה תחליפי, שהוא דווקא כן רובוט שהורג את כל מי שהוא פוגש.
הביקורות מסכימות שמדובר בסרט חג-מולד-ילדים לא מזיק וסביר, כזה שאפשר לקחת אליו את הילדים ולשכוח מהר. תאריך היציאה שלו מעט מוזר, בהתחשב בעובדה שעד חג המולד יש עוד כמעט חודשיים, ועד אז סביר שהסרט ירד כבר מהמסכים. למרות שהסרט עוסק במיתולוגית חג מולד, העובדה שמדובר בסרט ילדים של דיסני מספיקה כדי להקרין אותו – כמו את הסרט הקודם – גם בארץ, החל מה-5 בדצמבר.
הסרט החדש השני שיצא השבוע הוא 'אני מרגל' (או 'I Spy' בשבילכם). הסרט מתבסס בחופשיות על סדרת טלוויזיה ישנה עם אותו שם (כל כך בחופשיות שאף אחד לא טורח להסביר מה היתה הסדרה), ונכנס למקום השלישי, עם 14 מיליוני דולרים. הסכום היה יכול להיחשב ללא-רע, אלמלא השחקנים הראשיים בסרט היו אוון ווילסון ואדי מרפי, ואלמלא הסרט עלה פי חמישה מזה. בעצם, לגבי אדי מרפי, הסכום הזה באמת מהווה שיפור מ'פלוטו נאש'.
עלילת הסרט נראית כמו עוד שבלונה של סוכן חשאי כריזמטי בסגנון ג'יימס בונד (ווילסון) המגייס מתאגרף כושי פטפטן בסגנון אדי מרפי (מרפי) למטרות חשאיות שאפילו ילד מרגל היה יכול לעשות. כנראה שצריך להכיר את הסדרה בשביל להבין את הסרט. הטריילר דווקא נראה מגניב, אבל הביקורות מסכימות שהסרט עצמו הרבה פחות טוב. לכל היותר, ניתן לומר שווילסון ומרפי מפגינים את חוש ההומור שלהם, אבל הסרט שמסביבם גרוע. ואלו הביקורות הטובות. הביקורות הרעות נשמעות כמו "הסיבה שכל שנה נעשה סרט בסגנון הזה היא שכל שנה אנשים הולכים אליו, מתביישים בגלל זה ולא טורחים להזהיר את האחרים".
בין שני הסרטים החדשים נמצא הסרט שמאיים להפוך לחתונה היוונית החדשה: השבוע לא חל כל שינוי משמעותי בהכנסותיו של 'The Ring' ('רינג'? 'הטבעת'? 'הצלצול'? עדיין לא ברור). אדם קל דעת היה אומר שהטבעת תישאר איתנו בדוחק"ו עד שיבוא השר הממונה ויוריד אותה. קצת למטה, 'החתונה היוונית' המקורית – למרות תוספת קטנה במספר אולמות ההקרנה – ממשיכה בירידה מתונה אך מתמשכת בהכנסותיה, ובזחילה מתונה במורד הטבלה. השבוע, לראשונה מזה עשרה שבועות, היא לא נמצאת בחמישיה המובילה, אך למרות הכל אפשר להניח שהיא תשבור את קו 200 המיליון מתישהו בדצמבר.
ונעבור לסרטים שיורדים מהר יותר: אנשי 'ג'קאס' ממשיכים להתעלל בעצמם עם ירידה של 40% בהכנסותיו (וירידה מהמקום הראשון לרביעי), וכך גם 'ספינת הרוחות', מקום אחד מתחתם. ל'אין כמו אלבאמה', במקום השביעי, כבר אין שום דבר להוכיח, ל'דרקון אדום' כבר אין מה להפסיד (ואין הרבה סיכוי להגיע ל-100 מיליון), 'סוכר חום' עומד לפנות את הרשימה, ו"יונה במעי הוויליגר א-נטורל" כבר פינה, ואולי הוא עוד ישוב (זה רק קולפן קטן וזה עובר ולא חשוב). 'Punch-Drunk Love' של סנדלר ואנדרסון ממשיך להצליח, באופן יחסי כמובן, ולהעלות את הכנסותיו.
ולסיום, משהו פיקנטי. 'מתקפת המשובטים – חוויית האיימקס' (אותו סרט, אבל קצת יותר קצר ועל מסך הרבה יותר גדול. בקרוב בבתי הקולנוע הקרובים לפי גלילות) יצא השבוע, היישר אל המקום ה-14. קולנועי איימקס אין הרבה, אבל אנשים שהתעניינו לראות כמה באמת גבוה לקפוץ יודה יכול יש הרבה: 25,000 דולר לאולם יש.
בשבוע הבא: 'הארי פוטר 2, חדר הסודות'… לא יהיה. הוא יהיה בעוד שבועיים. הסרטים שכן יצאו בשבוע הבא הם: '8 מייל', סרטו הכאילו-אוטוביוגרפי של אמינם ו-'פם פטאל', סרט הפעולה הנוכחי של בריאן דה-פלמה (בו רבקה רומיין סטאמוס מראה עוד יותר ממה שהיא הראתה באקס-מן).
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. אם המספריים בסוגריים יכניסו 5% מהם לקרן השתלמות ויהוונו בזמן הפרישה, הם יוכלו לממן את הארי פוטר 3.
גרינץ'!
(אה, אופס. אני עדיין בשנה הקודמת. סליחה.)
אולי כדאי שאדי מרפי
יעבור לסרטים "קצת" יותר זולים? כבר עברו ימי השוטר מבברלי-הילס ותקציב יותר צנוע לפחות יגרום לכשלונות להראות פחות צורמים. לפחות עד שיצא שרק 2.
אדי מרפי
אולי גם לאמריקנים נמאס ממנו, מההומור שלו, מהסרטים שהוא עושה, מהשטיקים הקבועים שלו שכבר הפסיקו להצחיק עוד ב-1987. בקיצור, אולי גם האמריקנים קיבלו סוף סוף שכל.
אני חולקת עליך
דיסני הם יצרני סרטי ילדים ידועים, אבל אני בטוחה שהסרטים שלהם צריכים לעבור את הקריטריון של הצלחה קופתית בחו"ל כדי להגיע לקולנוע בארץ.יש לי אפילו דוגמה: Newsies.
ניומה?
בכל מקרה זה נראה מוזר שסרט כלשהו שכולל בשמו את המילה 'סנטה' מגיע להקרנות בארץ. מילא 'הגרינץ", שמהקשר שלו לחג אפשר איכשהו להתעלם (או לחשוב שזה חג שרק הו-אים חוגגים), אבל 'סנטה במשרה חלקית'? מה ילד שגדל על סופגניות וסביבונים בכלל יבין מכל הסיפור?
'סנטה במשרה חלקית 2'
עולה לאקרנים בארץ ב-5 לדצמבר.
אני חושבת שאחרי שרואים
את הסרטון שעשו מט סטון וטריי פארקר (עם הסנטה הרצחני) לפני שהם התחילו לעשות את סאות' פארק, זה ממצה סופית את קונספט הסנטה הרצחני, לנצח.
בעצם, גם "הסיוט שלפני חג המולד" לא רע מהבחינה הזאת…
ומה עם הסנטה הרובוט בפיוצרמה?
או שהדוחקו רמז לזה?
מצד שני אולי באמת יש כזה רובוט גם בסרט החדשץ בכול מקרה יש לי הרגשה שזה של פיוצרמה עדיף.
חמישי בדצמבר, אה?
__________
העלמה עפרונית מרוצה מעצמה, בלי סיבה מיוחדת.
דוחק''ו משעשע במיוחד.
ולא שיש דוחק"ואים לא משעשעים, אלא שזה, המדובר, היה משעשע במיוחד. והוא הפך – במודע או שלא במודע – את פיוצ'רמה לאון טופיק מוחלט. רבותי – זאת ההזדמנות לה ציפיתם.
אהמ.
לא כל מילה, צירוף מילים או משפט שמופיע בדוחק"ו הופך את אותה/ו מילה, צירוף מילים או משפט לאון-טופיק. בשביל זה הקימו את 'המסך המפוצל'
גבירותי וברקותי, זאת ההזדמנות לה ציפיתם: http://www.tve.co.il/story.asp?id=505
אהמ.
נראה לי שאם אחרי כל הזמן הזה ברק לא יודע עדיין על המסך המפוצל, אפסה התקווה שאי פעם ידע.
פיוצ'רמה?
מה פספסתי? (הרבה, סביר להניח. נראה שהמוח שלי יצא היום לחופש.)
פיוצ'רמה?
רובוט רצחני במקום סנטה.
הכל מוסבר בלינק של לונג ג'ון
אה.
קראתי את כל הכתבה ההיא כדי למצוא משפט וחצי שמסבירים את הסיפור, הלא ממש מעניין.
הממממ… בפעם הבאה שאני שואלת שאלה כזאת, ומציינת שהמוח שלי לא עובד באותו יום, מישהו יהיה מוכן, *בבקשה*, להעתיק את המשפט וחצי הרלוונטיים הנה במקום לשלוח אותי לחפש אותם בתוך כתבה במקום אחר?
תודה על שיתוף הפעולה.
ובפירוט מה
(מה, זה שאין לך סבלנות אומר שאני לא אסביר?):
מתישהו במאה ה28 חברת רובוטיקה יצרה רובוט סנטה (בקולו של ג'ון גודמן) כדי לחלק צעצועים לכל הילדים. אך הם עשו טעות בתכנות, והסטנדרטים של הרובוט היו כל כך גבוהים ששום בן אנוש, רובוט או חייזר (חוץ מזוידברג, הוריי!) לא יכולים לעמוד בהם- כך שכל אחד הוא ילד רע, וכל מי שמסתובב בערב חג המולד ברחובות- סנטה הורג אותו כי הוא ילד רע. וזהו, בקיצור, הסיפור האמיתי של סנטה.
בשבוע הבא: הקוואנזה-בוט.
אין מה לראות בקולנוע
זה מעט מתסכל. כמעט אין שום סרט שאני רוצה לראות.. חוץ מה"פ שיגיע בעוד הרבה זמן (יחסית).
במיוחד כשההתותחים הכבדים באמת, כמו טרמינייטור 2 או המטריקס 3, יגיעו בעוד יותר מחצי שנה.
טרמינייטור 2
יצא עוד יותר מחצי שנה? וואו, לא ידעתי שכבר 1991. יש לי את ההרגשה המוזרה שהתכוונת לטרמינייטור 3 ולמאטריקס 2.
טרמינייטור 2
אולי התגובה שלו היא פריקוול. אולי הוא בטיים ג'ט לג…
פם פטאל
זה לא הסרט שרוב העלילה שלו, כולל הסוף, מופיעה בטריילר?
קצת טריוויה על חתונה יוונית
לא רק שהחתונה היוונית נמצאת במקום השישי בהכנסות השנה (ושבוע הבא היא תעקוב את גב"ש ותהיה במקום החמישי), לא רק שהיא עכשיו במקום ה50 מבין כל הסרטים אי פעם, החתונה היוונית עקפה השבוע את "רוקד עם זאבים" והפכה להיות הסרט הרווחי ביותר שמעולם לא היה במקום הראשון השבועי (ובינינו, למקום הראשון היא כבר לא תגיע).
היא שברה עוד כמה שיאים
למשל הסרט הרווחי ביותר שכוכביו אף פעם לא קנו במכולת יוסף בחולון.
מה פתאום?
אני פעם, בעיניים שלי, ראיתי את האחות הקטנה של טולה במכולת.
היא שברה עוד כמה שיאים
וגם הסרט הרווחי ביותר המבוסס על חתונה יוונית של דמות בשם טולה.
נראה לי שהסרט גם עומד לשבור את השיא באליפות היריקה למרחק בפניו של אורי קליין (לפחות לשנת 2002).
היא שברה עוד כמה שיאים
מה עם אמלי?
שטויות...
אני בספק שכוכבי הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים (מה זה עכשיו, טיטאניק?) גם הם לא קנו באותה מכולת ידועה לשמצה.
תתפלא
אבל המכולת של יוסף בחולון היא מוקד עלייה לרגל של אלפי כוכבי הוליווד שקונים שם חלב ולחם ומוצרי גבינה. האמת ששלמקו אמר שהוא כבר ראה את אחות של טולה במכולת אז כנראה שגם הם הספיקו לבלות במכולת.
אם תגיע למכולת תוכל להעיף מבט בכרטיסיות של הכוכבים הקונים בהקפה כי אין להם מספיק כסף מזומן.
בטח שהם קונים בהקפה.
בכל פעם שהם מושיטים לו דולרים, היוסף הזה צועק עליהם שאת התשלום עושים בניס שבצרפת. אז נראה לך שהם מייד יסעו לשם? שיחכה קצת, המעצבן.
בטח שהם קונים בהקפה.
תסבירו לי מה הקטע אני מרגיש לא שייך (או שזה באמת ככה, או שזה חלק מהכוונה).
בארץ משלמים בשקלים, לא בדולרים.
שקל חדש זה New Israeli Shekel, או בר"ת: NIS, שמבוטא (אך לא מאוית) כמו שם עיירת קיט בצרפת.
לינק שהתפרסם בדו''ח אמין
ונורא שעשע אותי:
http://us.imdb.com/Name?Anonymous
מי שלח להם את זה, קיפוד?
תעשו מנוי. זה שווה.
אנונימוס זה שם יווני?
אולי יש איזה קשר משפחתי לטולה.
מאריכי הימים, במשפחה הזאת.
אבל במה אני אשם?
(ציטטתי בלי לתת קרדיט, או משהו?)
לא, סתם זה נראה כמו משהו
שאתה שלחת.
מתי הסרטים הטובים, מתי?
אדי מרפי וטים אלן בשני סרטים חדשים באמריקה? זה מה שהם יכולים להביא?
מתי, מתי כבר "כנופיות ניו יורק", מתי החדש של שפילברג, למה לחכות עד דצמבר ל"שני הצריחים".
האמריקאים האלה פשוט אוהבים לתת לעולם ולהם עצמם לחכות ולחכות לסרטים הטובים באמת.
לא ממש קשור לכתבה אבל ...
האםיש איזה אתר שיש בו מידע לגבי תאריכי היציאה של סרטים בארץ?
ביקרתי באתרים של שלושת החברות (פורום, גלובוס ומטלון) ולא מצאתי אף איזכור להרי פוטר או שר הטבעות החדשים.
-האשף הדגול
תהיה.
מה צריך אדם מן השורה לעשות בטרם יוכל לקרוא עצמו "דגול"?
להידגל.
זה דורש דגל אחד עם מקל בעובי המתאים, כמות גדולה של וזלין או KY, ו… לא חשוב. עזוב. רעיון רע.
אוווו!
בוג'י! יש פה ילדים! אני אתלונן עלייך לאבשלום קור ואגיד שאת עושה מעשים מגונים בשפה העברית!
לשון? לא על זה היא
דיברה.
אבל אתה מפתיע אותי. לא חשבתי שיש את הצד הזה בך.
תהיה.
כחלק מכינוי באינטרנט?
למען האמת, להיות מסוגל לאיית את המילה דגול זה קריטריון מספק. אפשר גם לעשות את מה שבוג'י מציע(ה) אם כי לא מומלץ (וזאת אני אומר לא מתוך ניסיון)
אני מכנה את עצמי כך כיוון שבאנגלית כינויי הוא Great Wizard ומצאתי שהתרגום המתאים לזה הוא האשף הדגול.
-האשף הדגול
תהיה. (כה''ב)
לא יכול להיות שזה אותו Great Wizard שמודים לו כל הזמן ב- Sev Wide Web, נכון?
(כאן, למשל: http://www.sev.com.au/toonzone/archives/archivepage.asp?cartoonid=t329 )
לא, ההוא הוא גרמני
אחרי הכל, לא צריך להיות מוג'הדין טולקין בשביל לקחת כינוי שקשור לגנדאלף.
__________________
אאז''נ קראו לו The Wiz
אז''נ
וואלה.
כנראה אסוציאציות הסיינפלד שלי זקוקות לעדכון.
תהיה. (כה''ב)
שוד ושבר! מתחזה!
אני מחזיק בכינוי זה ברשת מאז 1996 (השנה שבה הפעלתי לראשונה את mIRC) .ב ICQ יש עוד אחד כזה. שים לב שהמתחזה הזה הוא עם זד כפולה, איות נדיר, שזכור לי מ Warcraft הראשון. כיניתי עצמי כך גם, אך כולם אמרו לי שזאת שגיעה(דבר שאינו נכון אך עדיין מעצבן), עד שעברתי לזד אחת לפני מספר שנים(לא זוכר בדיוק מתי)
-האשף הדגול
אה, כן.
אין ספק שכינויים שכוללים בתוכם מכשפים, קוסמים ושאר ירקות הם מצרך נדיר ביותר ברשת, ואין ספק שאם מישהו אחר משתמש בכינוי הזה, הוא גנב אותו ממך לאחר שהשקעת מאמצים הרואיים להמציא את הכינוי המקורי כל כך הזה. לדעתי צריך להוציא אותו להורג על התנהגות נלוזה שכזאת.
אה, כן.
לאור התשובה שלך לא נשאר לי אלא לקוות שהבנת את הסרקאזם בתשובתי.
-האשף הדגול
לא ממש
פעם פוסמו באתרים של המפיצים תאריכי יציאה של סרטים עתידיים, אבל הם הפסיקו עם זה משום מה. ב'וואלה' יש רשימה קצרה של סרטים כאלה. אבל הכי פשוט זה לשאול אותנו. 'הארי פוטר' יוצא ב-21.11, 'שני הצריחים' ב-19.12 (נכון לעכשיו. תמיד ייתכנו שינויים).
וזה לדעתי הפיצ'ר החסר
העיקרי במערכת החרוניקה החדשה.
ייושם וישא"ק!
(בבקשה…?)
באיזה פורמט?
כלומר, זה בהחלט יכול להיות פיצ'ר שימושי לאתר (ייושם, ברגע שיהיה לנו זמן – וזה, כידוע, עלול לקחת שנים), אבל איך זה נכנס לכרוניקה?
שתי הצעות.
א. שדה גלילה של "סרטים חדשים לסוף השבוע הקרוב", שבלחיצה עליו נפתחת רשימה של הסרטים החדשים בסוף השבוע הקרוב. לחיצה על כל אחד מהם תעביר אותך לדף-סרט של אותו סרט.
ב. להוסיף שדה של "סרטים שאמורים להגיע במהירה בימינו אמן", ובלחיצה עליו יפתח שדה גלילה של סופי השבוע השונים. בחירה בסוף שבוע המתאים תעביר אותך לדף-סופ"ש המתאים, בו יפורטו הסרטים החדשים לאותו סופ"ש.
אפשרות א' נשמעת לי פשוטנ יותר לישום. אפשרות ב' עדיפה עלי.
שוב, רעיון טוב, אבל
זה לא קשור לכרוניקה (לוח ההקרנות) בשום צורה. מועדי ההקרנה המדויקים של סרטים לא מתפרסמים יותר משבוע מראש. דף הסרט של כל אחד מהסרטים שיגיעו בשבועות הבאים יהיה ריק.
בשלב הראשון תיאור יספיק.
מצטערת על השאלה הבאנלית,
אבל מה זה ויאש"ק?
כמאמר חז''ל,
"יפה שעה אחת קודם, משתיים על העץ."
טוב, אז רד פיש...
מתי מגיע איזה סרט טוב לארץ?
מה זה סרט טוב? אח שלי מגדיר סרט טוב כסרט פעולה או פעולה/משהו. אנחנו מתכננים ללכת ל"כל הפחדים כולם" אבל אשמח לאפשרות יותר טובה.
אקשן בשבועות הקרובים
בסוף השבוע הזה מגיע 'טוקסידו', סרט פעולה (גרוע, לפי הביקורות בארה"ב) עם ג'קי צ'אן. שבוע אחר כך הארי פוטר, ושבוע אחרי זה – ג'יימס בונד, וגם 'ספיי קידס 2' אם זה מה שאתה רוצה.
טוב, אז רד פיש...
כל הפחדים הוא סרט טוב. נכון שפתחו בוא מספר חורי עלילה שלא היו בספר (או לפחות כך נאמר לי, מעולם לא הייתי מחובבי קלנסי) אך עדיין הוא מותח ובנויי למופת. אחד הטובים מסוגו בשנים האחרונות(עכשיו כשאני אומר את זה, לא עולה לי שם להשוואה כך שזאת אמירה מעט חסרת משמעות, מקווה שתיסלחו לי)
סרט נוסף שאני יכול להמליץ עליו הוא דרכון אדום, שמהווה שיפור משמעותי מחניבעל, ומזכיר מאוד את שתיקת הכבשים.
-האשף הדגול
האיחוד האירופאי מנפיק כאלה, לא?
הפער בין גברים ונשים בקולנוע.
דיברנו פה כבר כמה וכמה פעמים על העניין הזה. אז הנה כתבה מוואלה לגבי מיעוט הנשים בבימוי.
http://news.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&id=306089&path=22
נראה שהם כל כך התרגשו מהנושא, שהם שכחו איך מבדילים בין מינים, וכך יש שם שפע טעויות כגון "מספרם המצומצם של הנשים" ו"תשע מכל עשר סרטים"… או שזה נסיון לאפליה מתקנת?
יותר מזה
דוגמה מאלפת שהם שכחו לתת: טקס האוסקר נערך עד היום 74 פעמים, כלומר, היו בערך 370 מועמדויות לפרס הבמאי הטוב ביותר. מתוכן, מספר המועמדויות של נשים: 2 (ואף אחת מהן לא זכתה, כמובן).
מה מאלף בזה?
זה תוצאה, ותוצאה מובנת לחלוטין, מהמצב שתואר בכתבה.
רגע של חשבון
בכתבה נאמר שרק אחד מכל 10 במאים הוא במאית.
הדוגמה שהבאתי מראה שרק אחד מתוך כל 185 במאים נחשבים – כאלה שקיבלו מועמדות לאוסקר – הוא במאית.
לא, זו לא תוצאה מתבקשת.
לפני שאתה לומד חשבון,
אתה צריך ללמוד להבין את השאלה. זוכר את ה"בעיות" של כיתה ד'? חצי מהפתרון היה מבוסס על קריאה נכונה של הנתונים.
וכאן, חסרים נתונים.
אבל נתון שכן יש הוא שכרגע חלקן של הבמאיות ברשימת 250 הסרטים הרווחיים ביותר הוא 6%.
(מעכשיו אמשיך בהנחה שאותן 250 סרטים אינם של כל הזמנים, אלא של אותה שנה אמורה. כי כי גם בלעדיה אפשר להסתדר.)
ואם זה המצב ברשימת 250 הסרטים, מה יהיה המצב ברשימת 50 הסרטים הרווחיים ביותר? 2%? 4%? 0%?
ואוסקר, כפי שאנחנו יודעים, לעתים רחוקות ביותר ניתן לסרטים קטנים. רק סרטים ידועים מוכרים וגבוהי צדודית מגיעים אליו.
תוצאה של הנתונים, ללא ספק, לדעתי.
לא ממש הבנתי
מאיפה הסקת שככל שעולים למעלה האחוז יורד. אני לא ראיתי שום דבר בנתונים שמעודד הסקת מסקנה כזאת. להפך, לא מן הנמנע היה שהאחוז יישאר 10% לאורך כל הדרך.
אותו אחוז לא יכול להשאר עד הסוף
"מבין 2 הסרטים הרווחיים ביותר, 10 אחוז הם של במאיות" זה די אבסורדי, אלא אם כן את גוררת את זה למספרים יותר גדולים…
בדיוק.
למה האחוז צריך לקטון עם העלאת רמת ההערכה/הצלחה של סרטים, אלא אם כן אתה מניח מראש שלנשים יש נטייה ליצור סרטים גרועים וכושלים?
אז זהו,
שאני דווקא חשבתי שזה אמור להיות ב ד י ו ק להפך (לפחות לפי ההגיון הפתלתל שלי).
בתחומים בהם יש פחות נטייה למיגזר/מיגדר/מיXXר, אם כבר מגיע מישהו מהמיXXר הפחות נפוץ, הוא יהיה מוצלח יותר.
למה? (שניה, בראש שלי זה דווקא נשמע הגיוני לאללה) ניקח לדוגמא את מקצוע ההוראה.
אני יודעת שזה יפתיע, אבל רוב העוסקים בהוראה הם למעשה (תחזיקו חזק-) הן.
ואם כבר גבר בוחר במקצוע הזה (ולא כמורה לספורט), אז לרוב זה יהיה כי הדבר בנפשו.(כלומר, הוא גם ככה יצטרך להסביר/להתגונן/לפרט/לענות לכל העולם לגבי הבחירה הלא מקובלת שלו. סביר להניח שאם מישהו בוחר להתמודד עם זה, זה בגלל שהוא _מאד_ רוצה, ולא "סתם" רוצה)
מצד שני, יכול להיות שאני טועה. אמרתי לכם- בתוך הראש שלי זה נשמע הגיוני.
________
העלמה עפרונית, ועולם קטן משל עצמה.
בדיוק להפך.
אני מניח שהעולם הגברי לא מניח לנשים להתקרב לתקציבים הגדולים, ואלו שהצליחו בכל זאת, עשו זאת בזכות כשרונן. אל תהפוך את כוונתי.
אוסקר אכן הולך לסרטים רווחיים
או לפחות לסרטים רווחיים יחסית. אבל דובר על *מועמדות* לאוסקר, וזו ניתנת לעתים קרובות לסרטים שעם פינצטה לא הייתה מוצא ברשימת הסרטים הרוחיים (ודאי שלא לפני שהוכרזה מועמדותם). חפש ברשימה הזו את 'בחדר המיטות' מהשנה שעברה, למשל.
הפער בין גברים ונשים בקולנוע.
1. טוב, למה ציפית מאתר ש"גידל זקן עבות וקולי בחינם"?
2. בין השאר מציינים בכתבה שמפיקים לא מאמינים שנשים יודעות לביים אפקטים מיוחדים מרשימים. אני רוצה לציין את קרוליין תומפסון שביימה את שלגיה של הולמארק, סרט (שהוא סרטה המקצועי השלישי בלבד) מלא באפקטים מרשימים וחדשניים. רק בשביל האפקטים האלה (ובשביל המשחק המצויין של מירנדה ריצ'רדסון, כרגיל בתפקיד המלכה/מכשפה הרעה) שווה להתעלם מהתסריט החלש ולראות את הסרט בפעם הבאה שהוא משודר.
אהבתי את הרעיון על הגמד הגבוה
ובזה מסתכמים כל הדברים הטובים שיש לי לומר על הסרט הזה.
ובקשר לאפקטים… טוב שיש משהו אחד שהולמארק טובים בו…
למען האמת
הסרט מעצבן בבנאליות שלו. לא ברור לי איך, אבל הצליחו לגרום לשלגיה-האמא של הקלישאות, להראות לא מקורי. תוסיפי לזה גם את העובדה שכמעט כל השחקנים בסרט לא מתאימים להצגת ט"ו בשבט של כתה ג', מה שיוצר הזדהות דווקא עם המלכה/מכשפה הרעה. אבל יש משהו באפקטים שתופס אותי כל פעם שאני נתקל בסרט (האפקטים ומירנדה ריצ'רדסון כמובן) ועל זה אני נותן קרדיט לבמאית.
למען האמת
היה סרט נחמד בהולמרק על נסיך שהפך לצפרדע ונתנו לו לחזור כדי למצוא נסיכה (עם מרטין שורט). גם דון קישוט עם ג'ון לית'גו היה די טוב, אה וגם מרלין ו"מסע לממעמקי האדמה.
____
כנ"ל מובי דיק עם קפטין פיקארד/אחאב סטיוארט ואגדת הלפריקונים.
ייעשה סקר בנושא וישא"ק >.
ובכן, קיבלנו היום את UHF
(גירסת הדיוידי) וישבנו בששון רב לראות.
אקדים ואומר: ראיתם את הוידאו קליפ של שיר הנושא? ראיתם כמה שהוא מצחיק, מלהיב, מגניב? טוב, אל תצפו לכל זה מהסרט. הקליפ הרבה יותר טוב.
ועכשיו, לענייננו: UHF עוסק בלוזר שמקבל לניהולו תחנת טלווזיה כושלת ומריץ אותה אל ההצלחה באמצעות שפע תוכניות טלוויזיה תמוהות וביזאריות. איפה שהוא נכנס גם איל הטלוויזיה המרושע ורודף הבצע מהרשת המתחרה ומנסה להרוס את התחנה הקטנה והלוחמת. הסרט עושה שימוש בכל הקלישאות האמריקאיות הידועות למדע, בצורה מכוונת מאד ומגוחכת מאד.
UHF הוא לא סרט טוב. הוא סרט עשוי בצורה חלשה מבחינה קולנועית, עם כל השטיקים והגאגים המוכרים של ינקוביץ'. הוא בהחלט נראה כמו סרט שעשתה חבורה של סטודנטים שנורא הצחיקו את עצמם. לפני שבוע ומשהו כתבתי בהתלהבות רבה על אורגזמו בפורום אורט. ובכן, גם אורגזמו הוא טראש, וגם הוא טראש מכוון. אבל בזמן שאורגזמו הוא טראש מכוון שאלה שעשו אותו נתנו לו את היחס הראוי לקולנוע רציני, UHF הוא טראש שאלה שעשו אותו נתנו לו את היחס הראוי לסרט סטודנטים. זה לא ממש סרט עשוי טוב. וכנראה בגלל שההתלהבות מאורגזמו הייתה לי כל כך טרייה בראש, ראיתי את הקלישות של UHF בצורה הרבה יותר ברורה. ואגב, ככל שאני יודעת, UHF דווקא נעשה בתקציב גבוה בהרבה, אבל מסיבה כלשהי משדר הרבה פחות מקצועיות.
אבל אחרי כל זה, אני חייבת להודות ולהתוודות – מאד נהניתי. בין אם זה בגלל האהדה המולדת שלי לאל המוזר, ובין אם זה בגלל העובדה שבכל זאת, לאיש *יש* הבזקים של גאונות שבשבילם שווה לראות גם סרט לא ממש טוב. יש בסרט גם כמה דמויות משעשעות ביותר – מופיע שם קריימר מ"סיינפלד" ופרן דרשר מ"נני", אבל מבחינתי גנב את ההצגה פילו, הטכנאי המטורף שהפך את סוף הסרט לדבר שווה באמת. בסופו של דבר, העובדה היא שצחקתי המון ויצאתי מזה בתחושה של כיף. סרט ששווה לראות אותו עם חבורה של אנשים שיכורים או סתם פסיכים. פורום-קון, אניבדי?
הנה מה שכתבתי על "אורגזמו" בשבוע שעבר:
http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=190&mess=1587773
בדיוק ראיתי לפני זמן קצר.
בדיעבד, נראה לי שזה היה הסרט האחרון שראיתי לפני שהדויד שלי שבק חיים.
זה בסדר, בדיוק היום רכשתי חדש. מזל טוב לי.
מה 'ני יגיד? לא הצחיק אותי. פרט לבדיחות בודדות (הפודלים המעופפים, למשל), פשוט לא עשה לי את זה.
מה 'ני יגיד? לפני הרבה שנים זה היה מצחיק יותר. או אולי אני הייתי אידיוט.
מן הסתם מה שהיה חסר לך
זה חבורת השיכורים.
או מישהו כמוני
זה, נדמה לי, לא חסר לאף אחד.
די בעייתי כשמגיעים להיצע וביקוש.