נתחיל, לשם הגיוון, מהסוף.
בשבוע הבא יגיע לבתי הקולנוע
בארה"ב 'המומיה 2', מגובה
במסע פרסום מאסיבי ויקר מאוד.
הארוע הזה מסמן את תחילתו
הרשמית של הקיץ בקולנוע, ואין
לזה שום קשר למזג האויר. מעכשיו ועד אוגוסט, אין סוף שבוע שבו לא יוצא לפחות סרט אחד שהוא שובר-קופות בפוטנציאל, והסכומים שמשיג המקום הראשון בכל שבוע אמורים להשתדרג מהסכומים הצנועים של היום (משהו-עשרה), לעשרות-ומשהו הבריאים של הקיץ : 30, 40, 50 מיליון דולר.
ארבעת הסרטים החדשים שיצאו השבוע הם בבחינת איוורור מחסנים. הסרטים הקטנים שנשארו בסטוק והכשלונות הידועים מראש שוחררו השבוע, כשעוד יש סיכוי שמישהו ישים לב אליהם, רגע לפני שהכל נרמס מתחת למומיות ודינוזאורים.
הבולט מבין הסרטים האלה הוא 'Driven' (בלתי תרגים לחלוטין. אל תנסו אפילו), סרט נוסחתי על מרוצי פורמולה 1. העלילה, בקצרה: תחשבו על 'מעודדות צמודות', רק עם גברים מגושמים במקום טינאייג'ריות חטובות, ואז תחליפו את תחרויות הצ'ירלידינג במרוצי מכוניות. לא, בעצם תשכחו מזה. אתם עוד עלולים לדמיין את סילבסטר סטאלון בחצאית מיני ופונפונים. סטאלון הוא הנהג הותיק העומד בפני פרישה, שמדריך את הנהג הצעיר והלא מנוסה (קיפ פארדו, היפיוף מ'לזכור את הטיטאנים') בדרך אל הנצחון.
אה, כן, סטאלון משתתף בסרט הזה. הוא אפילו כתב את התסריט. לפני שנים לא רבות סטאלון ושוורצנגר עוד התחרו בינהם על תואר השרירן מכסח הקופות מספר אחת בעולם. מצבו של שוורצנגר היום הוא לא מי יודע מה, אבל הוא לפחות עוד מקבל את שמו באותיות גדולות על הפוסטרים של כל סרט שלו. ואיפה סטאלון? במסע הפרסום של 'Driven' היה קשה למצוא את שמו או את פניו. עושה רושם שהאחים וורנר, מפיקי הסרט, מנסים להסתיר את נוכחותו (ובצדק. אבל זו דעתי). המבקרים, כצפוי, לא מתלהבים, קוראים לסרט שידור חוזר של 'רוקי', וטוענים שאפילו סצינות המרוצים (הסיבה העיקרית לראות את הסרט) משעממות.
ובכל זאת, הסרט נכנס למקום הראשון השבוע, עם 13 מיליון דולר. אלה אינן חדשות טובות למפיקי הסרט: הם השקיעו בו 70 מיליון דולר, וכרגע הסיכויים שלהם לכסות את ההשקעה נראים לא גדולים.
שלושת הסרטים החדשים האחרים השיגו סכומים קטנים אפילו יותר, ומאכלסים את שולי הטבלה. 'Town & Country' ('ארץ, עיר'?) הוא כישלון מוזר: זו קומדיה רומנטית שהופקה בתקציב גדול אפילו יותר מזה של 'Driven', עם צוות שחקנים גדול ומרשים – וורן בייטי, דיאן קיטון, אנדי מקדאוול, גארי שנדלינג, גולדי הון, נסטסיה קינסקי ודארמה. אבל הסרט הזה צולם לפני שלוש שנים (!) ומאז הוא מתגלגל בין חדרי עריכה, נערך-מחדש שוב ושוב, ועוד לפני שיצא קיבל תוית של סרט פסול למאכל אדם. בסופו של דבר הוא חמק למסכים השבוע, כמעט בלי פרסום, ו-3 מיליון הדולר שהוא עשה לא יכולים להיחשב אפילו כצמצום הפסדים. לארץ הוא אמור להגיע בסוף מאי.
גם ל'One Night at McCool's' יש צוות מובחר, וגם הוא איכזב. ליב טיילר היא פאם פאטאל שמתמרנת שלושה גברים – מאט דילון, ג'ון גודמן, ופול רייזר (וגם מייקל דגלאס נכנס לתמונה בשלב כלשהו) – שכל אחד מהם רואה בה את אשת חלומותיו. זאת אמורה להיות קומדיה בסגנון פילם נואר. לא ידעתי שיש דבר כזה. למרות הצוות המפואר ולמרות שהסרט הזה לא הגיע עם שלוש שנים של שמועות זדוניות מאחוריו, הוא הצליח רק בקושי להכנס למקום העשירי, עם פחות מ-3 מיליון דולר.
סרט אימה מהזן הערפדי, 'The Forsaken' ('הנטושים'?), קיבל גם הוא ביקורות גרועות, והשיג בערך את אותו הסכום כמו 'Town & Country' ו'לילה אחד אצל מק'קול', אבל לגבי סרט של במאי לא ידוע, עם צוות שחקנים צעיר ולא-ממש-מבטיח (כולל שני פליטי 'יעד סופי') הסכום נשמע מכובד יותר. מה שמוכיח שלפעמים עדיף להיות חסר ניסיון ואלמוני מאשר עשיר ומפורסם.
בין הסרטים הותיקים יותר, ממשיכים להוביל אותם הסרטים מהשבועיים הקודמים: 'יומנה של בריג'יט ג'ונס', 'ילדים מרגלים' ו'Along Came a Spider', שעקב הצלחתו המכובדת קיבל בהליך מזורז תאריך הפצה בארץ, 31 למאי, וגם שם עברי: 'שעת העכביש'. שם טוב, האמת. זה לא 'עכביש קטלני' וזה כבר משמח. אני רק מקווה שיש הצדקה ל'שעה' בסרט.
ולחדשות הטובות: 'Freddy got Fingered', שהוא – אם נאמין לביקורות שקיבל בשבוע שעבר – אחד הסרטים הגרועים במילניום הנוכחי לפחות, נפל אל מחוץ לעשרת הגדולים אחרי שבוע אחד בלבד. זה היה, כזכור, הסרט האחרון בשרשרת קומדיות האיכס שהסתערו על הקולנועים בשבועות האחרונים ונפלו כולן, פחות או יותר, על הפנים. הסרט המצליח ביותר בינהם הוא 'ג'ו דירט', שהגיע לסכום בלתי מרשים של 22 מיליון דולר, והוא גם היחיד ששרד בעשרת הגדולים עד היום. אפשר להניח שבשבוע הבא גם הוא ייצא מהעשיריה וישאיר אותנו נטולי איכס, לפחות עד 'מת לצעוק 2'.
הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
למרות זאת, תרגום
אפשר בכל זאת לנסות לתרגם את Driven? "יש לו מניע". (ותודה לחברת וולטה מצברים, או משהו).
היה מניע ?
למה לא ''מונע''?
ומה דעתכם על:
"נהיג"
"נהוג"
"הנהיגה לניצחון"/"לנהוג כל הדרך לניצחון"
"הנהג"
"נהגים"
"המירוץ האחרון"
"מירוץ קטלני"
"איזה מין נהג/מכונית/מירוץ"
"נהג מונית 2 – המירוץ"
"על מנהגים ונהגים"
"אחי, איפה הנהג?" (החביב עלי)
"נוהגים לנהוג"
"נ.ה.ג." (השורש הלשוני)
יאללה סע כבר יא (הכנס כאן קללה)"
ידעתי שזה יקרה
לא אמרתי לא לנסות אפילו לתרגם את זה!?
יש לי קריאה סלקטיבית
וואלה? לי יש שמיעה כזו
וואלה? לי יש זיכרון כזה
וואלה? שקם את עצמך!
כמובן ששחכת
הנהכג מת מצחוק
המכונית מתה מצחוק
המרוץ מת מצחוק
מת לנהוג (או אולי את זה כן אמרו?)
ארץ, עיר
ראיתי את הפרומו לארץ-עיר בקולנוע… דווקא נראה פרומו נחמד.
אתה זוכר אולי
איך קראו לו? (איכשהו לא נראה לי סביר ש'ארץ עיר' יהיה השם הרשמי)
ממש לא
וחבל… אבל ארצ, עיר נשמע כל כך מתאים…
אין צורך לחפש – השם הוא 'משחקי חברה'. צל"ש למתרגם (לא, באמת!)
אכן כן.
באמת תרגום קולע.
''משחקי חברה''? למה זה קולע?
(בהנחה שלא אמרתם את זה באירוניה.)
אופציות לדריוון - ברצינות
נא להמר:
מנועים רועמים
המרוץ הדארוינסטי
מסלול קטלני
ימי הרעם 2
מנואלה
מרוץ לצמרת
סיפור אהבה ב180 קמ"ש
אופציות לדריוון - ברצינות
"דארוויניסטי"? בשם של סרט? בישראל? פליז.
אולי "איזה מין מרוץ".
''נוסחה'' קטלנית?
טוב, זה לא כל כך מצחיק.
למה לא באמת "מונע" או "ממונע" או אפילו "נהוג" או יותר גרוע "כנהוג"?? (-:
המרוץ הדארוויניסטי
באותו הקשר, לסרט יש שורת פרומושן מגניבה במיוחד (וגם היא בלתי תרגימה):
מזכיר לי שורה באיזה ספר
משהו כמו
אה, בספר "בית השינה".
רק שלא זכור לי איך זה תורגם. נדמה לי שמשחק המלים אבד.
''ברוכים הבאים למירוץ האנושי''
סתם
(דמיין כאן סמיילי של חיוך עם הוצאת לשון, לא עובדים כאן הסמיילים.)
התכוונת כזה?
קצת דמיון, נו… :-)<
זה אמור להיות עם P
אם מדברים על שמות בעברית,
אז למה, למה למה, למה קראו
ל-THE CELL "תא קטלני", למה???
הם לא ישתנו לעולם…
הסברים
דג יקר, האם תוכל לענות לי על מס' שאלות (או אולי מישהו אחר יטרח לעשות את זה), אוקיי. קיבלתי מחשב חדש ומכיוון שאני מחובר דרך כמה ספקים עוד לא הספקתי לרשום את כולם, איך אני יכול לחזור להתאמה האישית הישנה עם אני לא זוכר את הסיסמה והדואר האלקטרוני הרגיל שלי (זאת אומרת זה שמקבל את ההודעות על כתבות חדשות וכו')?
אומנם אני לא הדג (זה גל...)
אבל אני די בטוח שהרעיון של ההתאמה האישית הוא שאם אתה לא זוכר אימייל וסיסמא אתה לא תוכל להיכנס…
אם זכרוני החמקמק אינו מטעה אותי,
ובהנחה שביקשת לקבל הודעה על כתבות חדשות, הרי שנרשמת תחת האימייל galinz (לא זוכרת כבר מה היה אחרי השטרודל. אולי אינטרנט-זהב). אם האימייל הזה עדיין פעיל – תיכנס להתאמה אישית, תרשום את האימייל, והסיסמה תישלח אליך. אם האימייל הנ"ל כבר לא פעיל – בעיה. תצטרך לפתוח חשבון חדש.
ואם טעיתי לגמרי ו-galinz שייך למישהו אחר – המון המון סליחה ומחילה.
לתשומת לבכם!
לינק מצורף בזאת של משחק שאתה אמור להיות בעל חברת הפקה, להפיק סרטים וכו', עוד לא ראיתי אותו כי אני מוריד אותו עכשיו, אם מישהו שמע על הגרסה המלאה, יש לו אותה, או הוא יודע איפה להשיג אותו, אנא עזרו לי ורשמו תשובתכם פה.
http://www.hollywood-mogul.com/