בין קון לקון ובין חג לחג, עוד שבוע
סטנדרטי של ספטמבר עבר.
כלומר, סטנדרטי באמריקה,
היכן שהם לא עוסקים עכשיו
בספירת הקילוגרמים שהעלו
בסעודות החג, לא להזכיר הכנת קונים
וחתונות. אצלם, זה היה שבוע סתמי שסגר חודש משעמם.
ב-'The Rundown', הסרט שבמקום הראשון השבוע, מככב "The Rock", ההוא ששיחק את מלך העקרבים, מתאגרף/שחקן שצריך בדחיפות להחליף את השם. הוא לא הולך לעשות קריירה קולנועית שלמה עם השם הזה, אני מקווה. אני, לפחות, לא מתכוון להתלבט בכל פעם שאני מזכיר את שמו האם לקרוא לו "רוק", "ד'ה רוק", "הסלע" או "הפריצה לאלקטרז" ולכן מבחינתי האיש הוא מעכשיו פשוט דוויין ג'ונסון. מה רע?
אגב, אם כבר עוסקים במתאגרפים בעלי שמות בעייתיים, לאחרונה נמסר כי המתאגרף הבריטי המכנה את עצמו טריפל-H (כלומר, HHH) מנסה גם הוא לפצוח בקריירה קולנועית. המהלך המתבקש הוא ללהק אותו ואת הראפר-שחקן DMX לסרט ההמשך של 'XXX'. רק תדמיינו את הפוסטר.
בכל מקרה, בחזרה לדוויין ג'ונסון. הוא אמור להיות אחד משני הטוענים העיקריים לתואר כוכב האקשן השרירן של העשור הנוכחי, אם כי נכון לכרגע, וין דיזל מצליח יותר. אבל לג'ונסון יש משהו שלדיזל אין: תמיכה מהדור הקודם. כמו שפוליטיקאי זקן עשוי לקחת תחת חסותו צעיר וחסר נסיון, וכמו שדוקטור דרה טיפח את אמינם ואמינם את 50 סנט (אם כבר הזכרנו שמות מגוחכים), דוויין האבן קיבל אישור מלא פחות משוורצנגר, שנותן בסרט הופעת אורח זעירה כדי להעביר את הלפיד רשמית ליורשו. מרגש.
ולסרט עצמו: דוויין ג'ונסון משחק צייד ראשים קשוח שנשלח לג'ונגלים של האמזונס כדי לתפוס את הפושע שון וויליאם סקוט. סקוט, מסתבר, הגיע למקום כדי לחפש אוצר, והוא מנסה לשכנע את דוויין לעזוב את עסקי ה"תלך תביא" ולהצטרף אליו למשחקי אינדיאנה ג'ונס. למרות שהוא לא מתיימר לחדש שום דבר בנושא קומדיות האקשן, הסרט קיבל ביקורות טובות בהחלט לסוגו, ונכנס למקום הראשון, עם קצת יותר מ-18 מיליון דולר. לכאורה, כולם שמחים. יש רק בעיה אחת – התקציב של 'המרדף' היה 85 מיליון דולר, והציפיות לסוף השבוע הראשון שלו היו גבוהות הרבה יותר מהסכום שהשיג. כנראה שמר ג'ונסון הוא (עדיין?) לא באמת כוכב כל כך ענק כמו שעשו ממנו, וגם על הסטיפלר לבדו לא יחיה האדם. מקום ראשון או לא, 'המרדף' צריך עכשיו נס כדי להחזיר את ההשקעה בו.
מצבו של הסרט שבמקום השני הרבה יותר טוב: ב-'תחת שמי טוסקנה', דיאן ליין ('בוגדת') מגלמת סופרת שגירושיה משאירים אותה עם דיכאון עמוק ומחסום כתיבה בלתי עביר, עד שהיא מחליטה לנסות לקבל השראה בוילה בטוסקנה, לא רחוק מהבית באומבריה. גם הסרט הזה זכה לתגובות חיוביות למרות היותו סטנדרטי וקלישאתי בתחומו, בעיקר בזכות ליין, שקיבלה את מרבית התשבוחות.
במקום השביעי, רק במקום השביעי, נמצא 'דופלקס', קומדיה עם בן סטילר ודרו בארימור, בבימויו של דני דה ויטו: הם נכנסים לגור בבית חלומותיהם, שיש לו רק מגרעה אחת – שכנה זקנה וחביבה למראה. כמובן, מהר מאוד מתברר שהזקנה אינה כל כך תמימה, והיא הופכת בהדרגה את חייהם של הזוג הצעיר לגיהינום, עד שהם מחליטים להיפטר ממנה בכל מחיר. זה נראה כמו משהו שידבר אל מי שהצליח ליהנות מ'פגוש את ההורים', וגם הטריילר הזוועתי מאשר זאת, אבל הסרט דווקא נחל כשלון שמתקרב ל'ג'י(ג)לי': רק 4.6 מיליון דולר. יש תקווה לאנושות. למרות סטילר, למרות בארימור ולמרות דה-ויטו.
הרחק מהעשיריה הראשונה (במקום ה-64, אם בא לכם לדקדק) נמצא סרט שהוצג השבוע בקולנוע אחד בניו יורק, והצליח לגייס במהלך סוף השבוע מהאולם הבודד הזה סכום נכבד בהחלט של 19 אלף דולר: 'יוסי וג'אגר'. גם המבקרים הניו-יורקיים אהבו מאוד את הסרט.
בולטים בהעדרם: אחרי 11 שבועות ותואר הסרט השני-הכי מצליח של השנה, 'שודדי הקאריביים' נטשו, ואיתם גם 'Cabin Fever' ו-'Dickie Roberts'.
בשבוע הבא: ג'ק בלאק ינסה להצחיק ב'School of Rock' ודנזל וושינגטון ינסה למתוח אותנו ב-'Out of Time'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
לינקים:
והשאלה המתבקשת:
האם School of Rock יתורגם כ"בית הספר של דוויין ג'ונסון"?
ומשהו שלא עשיתי כבר הרבה זמן: אהרו"ך.
לא, השאלה הממש מתבקשת היא:
אז עכשיו קוראים לזה "וחק"ו"?
פגוש את ההורים
בתור שונא קומדיות כפייתי, דווקא נהנתי ב-"פגוש את ההורים".
''פגוש את ההורים'' זו לא קומדיה!
בתור שונא קומדיות כפייתי, אין פלא שנהנת מהמלודרמה הטראגית הזו.
גם אני תרמתי להכנסות של הסרט, ונהניתי מאוד. עם זאת, יש לציין שאני וחבר מרעיי שצפו איתי בסרט היינו תמימי דעים על כך שהוא לא ישרוד יותר ממספר שבועות. הסרט איטי ודי לא-הוליוודי, ולמרות הביקורות המצויינות, קשה לי לדמיין את הסרט מככב ברשימת ההכנסות.
בנוגע ל"דופלקס" – קראתי עליו ביקורת כ"כ גרועה, שאשמח לשמוע ממישהו שראה את הסרט ויכול לספר ממקור ראשון.
לפי מיטב ידעתי, סופיה קופולה ביימה את הסרט, כך שהוליודי הוא לא יכול להיות.
אכן. אך יחסי הציבור שלו לא נופלים מאלו של כל סרט הוליוודי (אי אפשר לפתוח טלוויזיה בלי לראות פרסומת לסרט).
ואיך קוראים לו בעברית?
"ביידיש זה נשמע יותר טוב"?
''מניח רעפים נוצרי''.
רגע.. אני זקוקה להסבר!
אם הפיראטים שלי הם הסרט השני הכי מצליח אז נמו הדגיג הוא הסרט הכי מצליח , נכון?
אכן כן.
בינתיים.
לשיבת המלך יש תחרות רק מצד עצמו, והמטריקס יכול עדיין להפתיע.
ואני אשאל בעדינות יתרה,
איפה נמצא המטריקס?
ואני אשאל בעדינות יתרה,
http://www.boxofficemojo.com/yearly/chart/?yr=2003&p=.htm
המטריקס נמצא..
בכל מקום. זהו האוויר שאת נושמת, המים שאת שותה והאדמה עליה את עומדת.
או לחילופין,
האדמה שאת אוכלת והמים שעליהם את הולכת.
ישו בגיל שנתיים?
שרפו את הארץ! הרתיחו הימים!
לא תקחו ממני את הכוכבים!
המטריקס השפיע קצת יותר מידי..
ככל הנראה. הוא הרג לך את חוש הציניות.
לא ממש...
אני פשוט שונאת את המטריקס. אז אני מנסה להתכחש לכך שהסרט קיים. (אגב , משימה לא קלה)
חזרי אחרי:
אה. אולי זה לא יעבוד. המממ.
לא ממש...
שונאת את המטריקס? ובדיוק אתמול חשבתי לעצמי שיש קונצנזוס על כך שהמטריקס הראשון היה סרט מעולה.
ממש לא
אני עם שוקולית.
אני לא לבד!!!
אוקיי סרט טוב..
אבל לא עד כדי כך…
הרוק
הרוק הוא מתאבק ולא מתאגרף. לקרוא לרוק דוויין ג'ונסון שקול לשימוש בשם גורדון סאמנר כשמתייחסים לסטינג. למה לא להשתמש בכינוי השואו ביזנס שיש לאיש ? כולם מכירים אותו כרוק.
לא, כולם מכירים אות כ-The Rock
בעברית אפשר לקרוא לו "הסלע", "דה רוק", "הרוק", או דווין ג'ונסון. איזו אפשרות הכי שפויה?
אפשר גם ''הבריחה מאלקטרז'' ו''דה סלע''..
אבל הנקודה נשארת זהה.
באם הייתי צריך לתרגם את שמו,
מן הסתם הייתי קורא לו "הצוק", או משהו בסגנון. זה נראה לי קרוב בהרבה למה שניסה להעביר.
''הבלוק'' נשמע לי יותר טוב.
או אולי "הבלטה".
(לא, אין לי הרבה הערכה כלפי רסלרים. למה?)
זה בסדר, אף אחד לא מעריך רסלרים
רוסריו דוסון שהופיעה איתו בסרט הייתה ב"קונאן" ואמרה שהיא קראה לו "Rock" או דוויין. ומה שטוב בשביל גברת דוסון טוב גם בשבילי.
זה בסדר, אף אחד לא מעריך רסלרים
מה עם דווין הסלע מאלקטרז?
אכן.. וחבל..
מה עם דוויני פרום דה בלוק?
אם ככה, אז כשהוא כועס
אפשר לקרוא לו הסלע האדום?
למרות שאני לא אוהב
למרות שאני לא אוהב מתאבקים, לקבוע שכולם בלטות זה די מוגזם:
וינס מקמון שידע לקחת עסק קטן ולהפוך אותו לעסק שמגלגל מיליונים.
האלק הוגן שהיה גאון שיווקי וידע מה הקהל רוצה ואיך למכור לו את זה.
ולא נשכח את אנדרה הענק שהיה שחקן מקסים, ואם ראית ראיונות ישנים איתו היית יודעת שגם היה אינטיליגנט.
זה שאני לא סובל את המופע שהם מעלים (ובואי נודה אין אדם כולל אותם שלא יודה שזה מופע), לא אומר שהם טיפשים.
''האבן''
לא כולם מכירים אותו.
אני, למשל, לא היכרתי אותו לפני שהוא התחיל את הקריירה הקולנועית שלו, ולקרוא לעצמך The Rock כשם של שחקן נשמע כמו פלצנות מטופשת. אחד ההבדלים העיקריים בין The Rock לסטינג הוא שאת השם "סטינג" אין בעיה לכתוב בעברית, ולדרוש ממני לעבור לאנגלית כל פעם שאני צריך לציין שם של שחקן זה באמת יותר מדי.
לא כולם מכירים אותו.
קודם כל,כשאתה אומר שלא כולם מכירים אותו כרוק,אתה מתכוון לישראלים בלבד,כי בכל העולם הוא ידוע כהרוק.
תקרא לו רוק,דה רוק,הרוק,או רוקי,זה הכל אותו דבר. הוא קורא לעצמו גם בקולנוע הרוק כי בשם הזה הקהל מכיר אותו עדיין,וזה מה שימשוך קהל. אם הייתם עוקבים אחרי הקריירה שלו בקולנוע,לאט לאט הוא מחדיר את השם "דווין ג'ונסון" לקריירת הקולנוע שלו.
דבר שני,לקרוא למתאבק בשם מתאגרף,זה בושה וזלזול. שני הדברים שהכי פוגעים במתאבקים זה כשקוראים להם מתאגרפים,או שאומרים שהיאבקות זה מזוייף.
ודבר אחרון,טריפל אייץ גם הוא מתאבק,לא מתאגרף,והוא בכלל לא בריטי,אלא אמריקאי.
בבקשה בבקשה,לבדוק בפעם הבאה לפני שכותבים.
מי שלא ראה את קוונטין טרנטינו שיכור לחלוטין אצל ג'יי לנו לפני יומיים הפסיד את המלך בשיאו: מבולבל, מצחיק, מדבר שטויות ומבריק כרגיל.
זה בטח יהיה באחד השידורים החוזרים בשבוע הבא.
לא להחמיץ!!
ראיתי, ראיתי
אבל תהרוג אותי אם הבחנתי בהבדל משמעותי בין איך שהוא התנהג בתוכנית לבין איך שהוא בד"כ מתנהג בראיונות, כולל הראיון שלו אצל לנו לפני יציאת "ג'קי בראון".
ראיתי, ראיתי
האמת היא שאתה צודק, למרות שהפעם לנו כבר לא יכול היה להתאפק ושאל אותו אם הוא שתה.
או שזה קטע מתוכנן בראיון כמו שקורה בטוק שואו שכזה.
דרוש משתתף נוסף לתחרות הטירוף הגלקטי.
תחרות הטירוף הגלקטי היא תחרות הומוריסטית שמתקיימת באופן מסורתי בכנס אייקון (www.icon.org.il). לתחרות הקרובה (יום ד', 15.10.03 בשעה 14:00, באולם 1, סינמטק ת"א) דרוש לנו עוד משתתף נוסף. הדרישות: ידע סביר במד"ב/פנטזיה, חוש הומור ונכונות לעשות צחוק מעצמכם על הבמה.
המעוניינים להשתתף מוזמנים לפנות אלי באימייל.