מוג'ו, אל נתוני הבוקס-אופיס, יודע לספר שמאז 1983 היו שני מקרים שבהם יצאו בארה"ב בהפצה רחבה שבעה סרטים שונים באותו סוף שבוע. בעוד שבעה מקרים, יצאו לאקרנים שישה סרטים בבת אחת. בפעם האחרונה זה קרה ב-2002, והשבוע זה קרה שוב. גם ככה יש לאולפנים מספיק קשיים בניסיון למשוך אנשים ממסכי הטלוויזיה והמחשב ולגרום להם להגיע לקולנוע; כשבאותו סוף שבוע, שישה סרטים חדשים מתחרים על תשומת לב הקהל זה נגד זה ונגד 300 הספרטנים הערומים, המצב קשה עוד יותר. ובכל זאת, הסרטים לא דרכו זה על זה, ורובם הגיעו לתוצאות סבירות. אחד מהם אפילו הוריד את '300' מהמקום הראשון.
וזה לא היה קל. גם אחרי פתיחת הענק שלו, אפשר היה לחשוב ש'300' יתנהג כמו סרט אקשן אופייני, או כמו 'עיר החטאים', וייפול מהר. אבל הוא לא. השבוע הכנסותיו ירדו ב-38%, כושר הישרדות מרשים בהחלט עבור הז'אנר. 20 מיליון הדולר שהוא הכניס השבוע מביאים את '300' להכנסות כוללות של 162 מיליון דולר, ומבטיחים שהוא יגיע ל-200 מיליון לפני שזעקות ה"ספרטה!!" האחרונות יהדהדו במסדרונות המולטיפלקסים. אבל את המקום הראשון הוא הפסיד השבוע ל'TMNT', שזה בעברית 'צנמ"צ", או בעברית מדוברת, צבי הנינג'ה – סרט שכבר מוקרן בארץ, במקביל להפצתו בארה"ב.
צבי הנינג'ה נודעו לציבור הרחב בתור סדרת טלוויזיה מצוירת בסוף שנות השמונים, איפושהו בין הדרדסים ובין כוח המחץ. אבל הדרדסים היו ואינם, וצבי הנינג'ה עדיין כאן, מתקמבקים יפה בסרט אנימציה ממוחשבת. זה לא איזה 'צבי הנינג'ה מתחילים' ("קוואבנגה, בובה! אני מיכאלאנג'לו". מצטער. מתישהו אני אגמל מהבדיחה הזאת. מבטיח) אלא המשך ישיר של עלילת הסרטים הקודמים, אולי קצת אפל יותר, אבל לא בוגר יותר. כך הסרט מנסה לקרוץ לנוסטלגיה של מי שהצבים הם חלק מילדותו, וגם לגייס מעריצים חדשים בקרב הדור הצעיר. זה עבד לא רע, והסרט הכניס 25 מיליון דולר.
'300' ו'צבי הנינג'ה' הם שני סרטים שונים מאוד (אם כי, כשחושבים על זה, גם הצבים מנופפים בחרבות ולא לובשים הרבה). אבל שניהם, בעיקר כשהם מגיעים אחד אחרי השני, מדגימים את אותו הדבר: אנימציה ממוחשבת זה כבר לא רק לילדים. '300' הוא סרט אקשן שבו מלבד השחקנים, הכל ממוחשב; 'צבי הנינג'ה' הוא המשך לסדרת אקשן, שבו הכל, כולל השחקנים, ממוחשב. הטכנולוגיה הזאת הוזילה משמעותית את עלות ההפקה של שני הסרטים, והפכה את שניהם להצלחות כלכליות. 'צבי הנינג'ה' אמנם לא דומה להצלחת הענק המדאיגה של '300', אבל עם תקציב הפקה של 34 מיליון דולר והכנסות של 25 מיליון דולר בסוף שבוע אחד, ליוצריו אין שום סיבה להתלונן.
אל המקום השלישי, עם 14.5 מיליון דולר, הגיע מארק וואלברג עם 'Shooter', או בעברית 'על הכוונת' (בלי חברים). בוגר 'השתולים' משחק צלף שמופלל בניסיון לרצח הנשיא, ומחפש את האשם האמיתי כדי לטהר את שמו. אם זה נשמע מוכר, זה משום שזה הסרט השלישי בשנה האחרונה שעושה שימוש בעלילה הזאת, אחרי 'המאבטח' ו'סוף המשחק'. שלא לדבר על העונה הראשונה של '24'. אין מה לעשות, יש הרבה סרטים ומעט עלילות, וצריך לשתף. את הסרט ביים אנטואן פוקואה, שנחשב למשך כמה שניות לבמאי מבטיח אחרי 'יום אימונים מסוכן', אבל אז עשה את 'המלך ארתור'. 'על הכוונת' קיבל ביקורות פושרות, אז אפשר לומר שפוקואה במגמת שיפור.
במקום החמישי, עם 10 מיליון דולר, נמצא 'The Last Mimzy', המבוסס על סיפור מד"ב שחלקנו מכירים בשם 'חילכן היה נמזר': שני ילדים מוצאים קופסה של צעצועים מהעתיד, שגורמים להם לפתח יכולות מיוחדות מופלאות. את העלילה המטרידה הזאת, שהיתה יכולה בקלות להיות סרט אימה מצמרר, הסרט הופך דווקא לפנטזיה לכל המשפחה: כמה מהמבקרים משווים אותו ל'אי.טי.', ורובם נהנו ממנו למדי.
במקום השביעי, עוד אישור לתופעה שעליה תמהתי כבר בשבוע שעבר: האימה יצאה מהאופנה. 'The Hills Have Eyes', שלא יצא לקולנוע בארץ אבל קיבל ב-DVD את השם 'גבעות הפחד', נחשב בקרב חובבי אימה לאחד הסרטים היותר מוצלחים בז'אנר שיצאו בשנה שעברה. ומכיוון שהמשכוני אימה נעשים מהר, לקח פחות משנה ללהק, לצלם, לערוך ולהביא לקולנוע את סרט ההמשך. אבל בעוד 'גבעות הפחד' הראשון הכניס בסוף השבוע הראשון שלו 15 מיליון דולר, 'גבעות הפחד 2' הכניס השבוע רק 10 מיליון. גם אותו, אפשר להניח, לא נראה בארץ.
רק במקום השמיני, ובכל זאת עם תוצאה מכובדת, נמצא 'Reign Over Me', ובעברית 'שמור עלי' (שם הסרט המקורי לקוח משיר של 'The Who'), שהוקרן באופן מצומצם יחסית. הסרט מציג לראשונה את השחקן הדרמטי אדם סנדלר. כמו כמעט כל קומיקאי מצליח, גם סנדלר רוצה שייקחו אותו ברצינות מדי פעם; ב'מוכה אהבה' הוא כבר עשה קולות בכוון, וכאן לראשונה מבצע תפקיד דרמטי לגמרי, ועל פי הביקורות – עושה עבודה מצוינת. סנדלר מגלם אדם שאשתו ובנותיו נהרגו ב-9/11, והופך למעין אוטיסט. אחרי פגישה מקרית עם חבר ותיק (דון צ'ידל), החבר מנסה להחזיר אותו אל העולם.
להשלמת השישייה, במקום התשיעי, סרט על מאמן קבוצת פוטבול/כדורסל/ריקודים סלוניים/שחיה שגורם לתלמידים משכונת עוני בדטרויט/ברוקלין/שיקגו/פילדלפיה להאמין בעצמם וכל היתר. לסרט קוראים 'גאווה', אולי כדי להדגיש שאין לו דעה קדומה, או אולי כדי לקרוץ לקהל ההומואי, אבל הקהל הזה עסוק עדיין בלצפות ב'300' שוב ושוב, ו'Pride' הוא הסרט החדש היחיד השבוע שנכשל לגמרי, עם הכנסות של 4 מיליון דולר בלבד.
בשבוע הבא: שיטפון הסרטים לא נרגע. שטף סרטי האנימציה הממוחשבת ממשיך עם 'לפגוש את הרובינסונים' של דיסני; וויל פרל ממשיך את ההצלחה של 'לילות טלדגה' עם קומדית ספורט נוספת – 'Blades of Glory'; וג'וזף גורדון-לויט, איש ה'בריק', יגיע במותחן 'The Lookout', שבו הוא מגלם אדם שהופלל ברצח הנשיא ויוצא לטהר את שמו. או אולי לא.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
'לפגוש את הרובינסונים' נראה מעניין.
אבל לא יותר מזה.
אבל לא יותר מזה.
למה, ראית כבר?
אני דווקא כן, וזה סרט חמוד מאוד. אולי קצת מסובך לילדים (מסע בזמן! יוהו!), אבל לפי דעתי האנימציה הממוחשבת הטובה ביותר מאז 'משפחת סופר-על'.
ארחיב כשתצא הביקורת.
סאבטקסט:
"כן, אז מי אמרתם שהזמין מרק צבים?"
התמונה למעלה של הצבים נראית נורא
לפחות ב-300 (למרות מגרעותיו הרבות) יש אנמציה ראויה. כלומר לא בולטת. אם ככה יראו הצבים היה עדיף להשתמש באנימצית של הסדרה החד מימדית.
חד מימדית?
דבר כזה אפשרי בכלל?
'מר קו'.
'מר נקודה'.
מר קו משתמש בשני מימדים…
'מר נקודה'.
נקודה היא אפס-ממדית. קו הוא חד-ממדי.
אפשר לחשוב על זה ככה: מספר הממדים הוא מספר הכיוונים הבלתי תלויים השונים שאפשר ללכת בהם, כש"בלתי תלוי" פירושו שכיוון אחד לא מבטל את השני.
במקרה של קו יש רק מימד אחד, כי "ללכת שמאלה" ו"ללכת ימינה" אלו פעולות שמבטלות אחת את השניה.
'מר נקודה'.
נכון, אבל בכדי ליצור אנימציה אנחנו צריכים לא רק את הדמות הראשית, אלא גם יכולת תנועה.
קו לא יכול לנוע במימד אחד (כי אנחנו לא נראה את זה), לעומת נקודה שיכולה לתת הופעה מרגשת וסוחפת במימד אחד (היא נעה שמאלה! ועכשיו ימינה! ועכשיו יותר מהר! אני לא מאמין – היא נ-ע-צ-ר-ת!).
נתנו למר נקודה את ''השורה'' של מר קו !
'מר נקודה'.
נראה לי שרד התכוון לקטע – כלומר, חלק סופי של ישר. לא לקו אינסופי (כמו שבאנימציה תלת ממדית, הדמויות הן תלת ממדיות אבל לא אינסופיות).
…ובזה עברתי את גבול הקטנוניות ויצאתי מהצד השני.
אתם מפספסים את הנקודה
"מר קו" הוא פשוט לא דמות חד מימדית! יש לו שאיפות ואכזבות, הוא אוהב ושונא, מוכן ללכת עד לקצה הדף (ואף מעבר לו). לעומתו, מר נקודה הוא די "עציץ" ולמרות צורתו, הוא בכלל לא דמות עגולה אלא די שטוחה ולכן – חד-מיימדית.
אתם מפספסים את הנקודה
עד כמה שזכור לי, מדובר במר קו ו*גברת* נקודה (שקראו לה אילאיל, אאל"ט), אבל אולי אני מדברת על סיפור אחר.
טוב התכוונתי לדו מימדית..
לא הייתי אף פעם חזק בהנדסת המישור אבל התמונה לא נראית בתלת מימד.. לפחות לא נראה לי שזאת הכוונה ובטח שלא בתלת מימד שבשבילו צריכים משקפיים. אבל גם דו מימד, במובן של הסדרה המקורית היא לא. אז מה היא? חוץ מגרועה?
טוב התכוונתי לדו מימדית..
היא ממוחשבת.
רוב הצופים של הקולנוע המערבי מורגלים לכך שסרטי אנימציה ממוחשבים מתאימים לכל המשפחה, בעוד שסרטי אנימציה קלאסית (עוד בכלל יש כאלה בארה"ב?) עדיין זכורים כתחום שלטונם הבלעדי של דיסני, ועל כן- סרטי ילדים בלבד.
אני מניח שמדבר בהגיון כלכלי פשוט- אנימציה כזו מושכת היום יותר צופים מהקלאסית מעצם היותה.
התמונה נראית לקוחה היישר
ממשחק מחשב משנת 1998
צבי הנינג'ה
ראיתי אתמול.
מקסימום אנימציה – מינימום סרט.
העלילה חלשה וילדותית מאוד, הדיאלוגים מופכים ולא מצחיקים, ואם הצבים נראים ונשמעים רע, אז את ספלינטר הם הרסו לגמרי.
האנימציה חלקה וטובה, אבל אין שום דבר שלא ראינו קודם.
סרט ליומיות, וגם לא בעדיפות ראשונה.
צבי הנינג'ה
השאלה היא אם בגרסה המדובבת (בהנחה שתהייה כזו) שרדר או המקביל שלו ישתמש במשפט הניצחי
"אתם עולים לי על העצבים, צבים!"
צבי הנינג'ה
יש גירסה מדובבת (ולהבדיל מרוב המדובבים, הפעם המקור כ"כ חלש שיש סיכוי שהיא תהיה טובה), אבל אין שרדר וגם אין ממש מקביל שלו (הרעים הם קבוצת פסלוני אבן עם קול מתכתי חורק), ולא זכור לי שהמשפט הניצחי נאמר בגירסה האנגלית.
אם בכל זאת ידחפו אותו לגירסה העברית, אין ספק שזה יעלה אותה בכמה רמות.
לראשונה?
אם סנדלר כבר "עשה קולות" של שחקן דרמטי ב"מוכה אהבה" של פת"א, איך בדיוק הסרט החדש שלו מציג אותו *לראשונה* כשחקן דרמטי?
אגב, לדעתי ב"מוכה אהבה" הוא לא רק "עשה קולות בכיוון" של שחקן דרמטי – הוא עשה תפקיד מדהים, לבטח יותר מרשים מכל תפקיד שדה נירו עשה בעשור האחרון. טוב, לא חוכמה.
רק מוזר שלקח לו כל כך הרבה זמן לחזור לעוד תפקיד דרמטי. אני הייתי בטוח שהוא ינסה לעשות את הסוויץ' של ג'ים קארי כל עוד אפשר.
כנראה שהוא בגדול נוטה להסכים עם מה שחברו רוב שניידר אמר כשהוא נשאל אם הוא איי פעם ישקול לשחק תפקיד דרמטי: "אף אחד לא אומר לאנדרה אגאסי – אתה מספר אחד בטניס, חשבת פעם לשחק פולו?".
לראשונה?
הבעיה היחידה שהמיקום של רוב שניידר (וסנדלר גם) בדירוג הקומדיה מכיל הרבה יותר אפסים מאחוריו (ומלפניו, ומצדדיו…)
גם לא לשנייה
מאז "מוכה אהבה" הופיע סנדלר בעוד תפקיד דרמטי ב"ספנגליש", שיש כאן כאלו שחושבים שהוא סרט נפלא ומרגש, אבל לטעמי לפחות הוא בינוני מינוס.
אנדרה אגאסי משחק פולו
אולי לא אמרו לו את זה, אבל ללא ספק מישהו כנראה אמר למייקל ג'ורדן "אתה הכדורסלן מספר 1 של כל הזמנים, חשבת פעם לשחק בייסבול?"
בניסוח שלי -
"אתם לא רואים את אייל ברקוביץ' חותם בעונה הבאה בתפקיד שוער, כדי להוכיח לכולם שהוא יותר מסתם קשר התקפי מוצלח".
כתבה מספר 1185
ונדמה לי שאני הייתי לפני רוב שניידר, אבל אני מודה שהניסוח שלו טוב יותר.
האם גם אתה מצטרף אלינו ל''שלאהדדם''?
("שניידר לא אידיוט, הוא דווקא דיי מגניב", עמותה רשומה)
האם גם אתה מצטרף אלינו ל''שלאהדדם''?
בקיץ של 2008, מגיע סרט חדש, רוב שניידר לא אידיוט הוא דווקא די מגניב![על משקל רוב שניידר הוא גזר!].
אני מצטרף. אני חושב שהוא אחד השחקנים ההכי גאונים של שנראו ב30 שנים האחרונות. אני בטוח שאם הוא יככב בתפקיד דרמטי שניצקליין יבכה.
ד"א, בקשר לביקורות- אני תמיד מעדיף שביקורות יהיו פושרות. כשהשניצקליינים ממש ממש מתלהים מסרט, אני יודע שהוא לא בשבילי. זה לא שאני לא אנין טעם, פשוט יש לי את הגבולות שלי[באוכל הגבול שלי זה גבינות מאוד יקרות שהמאפיין הבולט שלהם הוא הרבה עובש- עובש חיובי או שלילי, זה עדיין עובש]. בסרטים הגבול שלי זה סרטי דרמה נורווגים של 3 שעות, שהעלילה שמה סובבת סביב אלמן והעז האהובה עליו.
לראשונה?
מה שיפה אצל סנדלר וגם אצל שניידר הזה שהם לא אנשים טיפשים, יש בהם משהו שקצת מודע לעצמו (למרות שקליק הוא סרט נורא ואיום)
במערבון האחרון יש כתבה על שניידר הזה דווקא מעניין לקרוא אותה.
לראשונה?
איזה כתבה והאם אתה יכול לשלוח לי לינק כי אני מחובבי שניידר וסנדלר.
פשוט אני מאלה שצופים ויש להם את נער המים איזה מליון פעם ולא נמאס למרות שזה דיבילי זה כיפי
אז אם לא בעיה?
הכנסות מול הוצאות
רציתי לשאול – כשאתם כותבים שסרט הצליח לכסות על ההוצאות שלו, אתם לוקחים בחשבון שחלק מעלות הכרטיס הולכת לבתי הקולנוע, ולא ליוצרי הסרט/האולפן/המשקיעים? כי נראה לי שסרט צריך להשיג משהו כמו 133 אחוז הכנסות כדי להתחיל לכסות את ההוצאות שלו, לפחות, לא?
יותר מזה.
העניין של "לכסות על ההוצאות" הוא למעשה סמלי בלבד, והוא לא אומר בהכרח אם סרט באמת מתחיל להרוויח כסף או לא. האולפן שהשקיע בסרט מקבל רק כ-50% מהכנסות הסרט שמתפרסמות (החצי השני הולך לבתי הקולנוע); יותר מזה, התקציב המדווח של סרטים בדרך כלל לא כולל הוצאות פרסום, שלפעמים מגיעות לעשרות מיליונים. מצד שני, האולפן לא מרוויח רק מההכנסות בבתי הקולנוע בארה"ב אלא גם מההכנסות בחו"ל, ב-DVD, ממכירת זכויות השידור לטלויזיה, מרצ'נדייזינג וכו'. במציאות העסק הוא מאוד מסובך, ובהחלט יכול לקרות שסרט שנראה כמו כשלון למעשה ירוויח כסף, ולהיפך. "כיסוי ההוצאות" הוא רק כלל אצבע מקובל: בדרך כלל, סרט שהכנסותיו בארה"ב עולות על התקציב שלו, הוא סרט מצליח.
הכי חשוב להרוויח מבתי קולנוע בארה''ב...
שמעתי ששם מקבל הסרט חצי מההכנסות ובחו"ל, לעומת זאת, מקבל רק שליש…
אאל''ט
מ-DVD האולפן רואה משהו כמו 80% מההכנסות (כלומר על כל דולר שנכנס ממכירות DVD האולפן מקבל 80 סנט). כיוון שבמקרים רבים ההכנסות מ-DVD משתוות ואף עולות על ההכנסות מהקולנוע, מדובר בהכנסות עצומות שמניבות רווח נאה.
אבל מי קונה dvd?
כמעט כולם או שוכרים או מורידים או צורבים.
באמת? שאלת את כמעט כולם?
למה, אתה חושב ש''כמעט כולם'' כולל אותך?
לא,
אבל אני חושב ש'שודדי הקאריביים 2' לבדו מכר 5 מיליון עותקי DVD בתוך 24 שעות. מכירות DVD הם עסק גדול, גם אם בסביבתך הקרובה "כמעט כולם" לא עושים את זה.
אבל זה רק סרטים בסגנון הזה.
כמה אנשים אתה מכיר ישקיעו 100 שקל בשביל סרט כמו "פשוט מאוהבת", "פגוש את הפוקרס" או "הבת של הבוס שלי" וכאלה?
גם אם יש פה ושם עדיין אפשר לכתוב שכמעט כולם לא.
על הפתיל הזה.
טוב, אם אתה מתעקש
אז אין תעשיית DVD, היא לא קיימת, והאולפנים לא מרוויחים ממנה מאות מיליוני דולרים בשנה.
השכרות השכרות נו
השכרות? לא מכיר. אין דבר כזה.
אני מוכן להכיר בקיומן של השכרות דוידים אם אתה תכיר בקיומם של מכירות דוידים. וזברות.
ד''א
מישהו יודע איך בדיוק עובד העסק הזה של ההשכרות?
מי מרוויח מזה, וכמה?
לפי מה שאמר לי בעל ספריה אחד,
הוא קונה סרט רגיל במחיר מלא ומרוויח אם שוכרים אותו יותר מחמש פעמים. אבל יתכן שבבלוקבסטר זה אחרת, כי היא שייכת לחברה המפיצה של חלק גדול מהסרטים.
ודרך אגב – בקשה לעזרה.
מישהו יודע לאן נעלמה ספרית גן מרחוב חבצלת בירושלים?
קניתי שם לפני כשנה בכמעט אלף שקל מנוי למאה השכרות, (אחרי שנים שתמיד שכרתי שם) יום אחד אני בא לשם – ואין ספריה. לא עונים לטלפון, ואין לי מושג מה שם הבעלים, ומגיע לי עוד איזה שבעים השכרות!
אבל זה רק סרטים בסגנון הזה.
זה לא הולך ככה. אולי אף אחד לא ישלם 100 ש"ח עבורם, אבל כשהוא רואה מבצע בסגנון "קנה חמישה DVD וקבל כל אחד ב-20 ש"ח!" וההיצע שיש בחנות לא אינסופי, ייתכן מאוד שהוא יקנה אחד מהם בתור filler.
אני רק קונה סרטים בDVD
סרטים, מארזי סדרות, דוקומנטרים למיניהם, כמתנות ליומולדת או לעצמי. לא פעם הלכתי על המבצע הפופולארי "3 סרטים ב99 ש"ח" שיש בלא מעט רשתות. לפעמים אפילו דרך האינטרנט. רק קונה, לא משכיר.
אבל לאור השיחה בין DMB לפיש מסתבר שאני בכלל זברה, אז מה אני משנה.
לא זברה אלא משוגע על קולנוע.
כמו רוב גולשי עין הדג הקבועים, (כולל אותי) וכנראה גם החברים של רד פיש. אבל פה זה אתר של אוהבי קולנוע מושבעים – שאפילו מתוכם – לא הרבה קונים DVD במאה שקל.
הכנסות של סרטים ממבצעי 5 ב 99.90 לא נחשבות, כי זה רק על סרטים ישנים יחסית, שהמפיצים רוצים להפטר מהמלאי. סרט מלפני שנה, נגיד, אפילו קומדיה – עולה 80 שקל אם הוא בתקליטור אחד.
חברים? בוא נשאל את פיש
פיש, אנחנו חברים? לא? טוב נו, תמיד ידעתי שאתה שונא זברות…
פיש דיבר על ''סביבתי הקרובה''
אז עניתי על סביבתו הקרובה, שככל הנראה אם רובם שם קונים DVD, אז ככל הנראה מדובר בחבורה של אוהדי קולנוע מושבעים – שכולם שייכים לזרם שכל כולו עדיין לא מגיע לגודל שכבר אי אפשר לומר שכמעט כולם לא כמוהם.
תשמע,
כולם חושבים שהאולפנים מרוויחים יפה מאד ממכירת דיוידיאים – חוץ ממך. אז יהיה הכי פשוט אם תביא את המקורות שלך (לא מה שבעל בלוקבאסטר אחד אמר לך פעם – הוא הרי לא דיבר על תמלוגים לאולפנים, כך שבכל מקרה לא ברור איך הם מרוויחים את הכסף) וכמה לינקים רלוונטים. אחרת התיאוריה שלך תמשיך להשמע כמו משהו מופרך שלא מחזיק מים.
אין לי מקורות לכלום.
כל מה שאמרתי שאני לא מכיר הרבה אנשים שמשקיעים מאה שקל בסרט שהוא לא הארי פוטר ודומיו. יכול להיות (אין לי הוכחות) שזו הסיבה שזה יותר יקר מדיסק מוזיקה. כי מי שקונה זה רק ספריות ומשוגעים לדבר, ורק כך אפשר להרוויח או לפחות לכסות את ההוצאות.
לא זברה אלא משוגע על קולנוע.
כי בתור מינה צמח לא יילך לך טוב. מאיפה אתה מביא את כל הנתונים האלו? כי יש לי הרגשה שהכל אתה משער. אני משער שאתה בכלל פורד פרפקט.
ברור שאני רק משער.
אבל ההשערות שלי סבירות בעיני ומשכנעות אותי.
ומה רע בזה?
גם ההשערות של היטלר היו סבירות בעיניו ומשכנעות אותו, ותראו לאן זה הביא אותו.
איזה עובדה פה לא נכונה:
1. אין הרבה אנשים שקונים דיסקים במחיר מלא. (למעט סרטים עתירי תקציב לכל המשפחה + 4 עד 10 שעות של תוספות, שנלווה להם פרסום רב והם נמכרים גם בחנויות ספרים, צעצועים וספרי לימוד)
2.דיסקים בהנחה הם דיסקים ישנים.
3.בניגוד למוזיקה, סרט רואים פעם אחת. פעמים לכל היותר. לא כדאי להשקיע 100 שקל בסרט. (למעט שר הטבעות הארי פוטר ודומיהם שגם באים עם ים תוספות וגם שהם קלאסיקות שיתכן שיהיו מעריצים שירצו לצפות בהם שוב ושוב.)
4.מי שכן קונה במחיר מלא הוא אוהד קולנוע מושבע במצב כלכלי טוב.
5.כמות האנשים שכל כך שרופים על קולנוע (עד כדי השקעה של 100 שקל באיזה קומדיה בת שעה וחצי כשאפשר לשכור אותה) מהווה חלקיק פצפון מכלל הציבור.
6.גולשי "עין הדג" הקבועים הינם אוהדי קולנוע מושבעים.
7.עין הדג הוא האתר הטוב ביותר בעברית לדיונים בענייני קולנוע.
8.זה שבעין הדג אכן יש פה ושם כאלה שכן קונים כל סרט – זה כי עין הדג הוא הבית של הנ"ל מסעיף 4.
9.ספק אם כל הנ"ל יכול להביא אותי להיות הקנצלר של גרמניה.
כל העובדות פרט ל-7.
ואם להתקטנן, אלו השערות ולא עובדות.
גם 9 נכון.
לא רק נכון - גם ענק
היי, לא רציתי לפסול דברים סתם על הסף.
סביר להניח שככה אנג'לה מרקל הרוויחה את הקדנציה שלה
יש לי דעה שלילית כבר עכשיו על סרט הצבים.
ולו רק על סמך התמונה הבודדת שמוצגת כאן (והוצגה גם בעכבר העיר ביותר גדול)-
מה הספלינטר הזה? זה עכברוש בכלל? זה פוקימון כלב. חבר'ה, תהו רציניים.
סרט הצבים
נראה מאכזב ביותר. האנימציה ממש גרועה (מה הם חשבו לעצמם?!), וגדלתי על התוכנית הזאת (עם עוד כמה אלף אחרות…). אני כבר אחסוך לעצמי את שברון הלב בהחלטה חגיגית להימנע מצפייה בסרט הזה
הערת אגב
סתם רציתי לדבר ברדיו.
ולהגיד שאם מישהו איכשהו לא קרא את "חלכן היה נמזר" – אני ממליץ בכל צורה שבה מישהו שאתם לא מכירים יכול להמליץ (בכתב).
אפשר פשוט לוותר על הסרט, וכנראה על רוב הסרטים האחרים שמוצגים כרגע, ולקרוא את הסיפור הזה – סיפור המדבא"פ הטוב ביותר שקראתי מעודי.
סיפור חכם. מקורי. מרגש.
יאללה, לכו לקרוא.
הערת אגב
זה ספר או סיפור?
כי אני זוכר שקראתי משהוא דומה באחד הגליונות של פנטזיה 2000.
סיפור קצר.
עוד פרטים עליו יש בתגובות ליומית על הטריילר של הסרט.
http://fisheye.nana.co.il/story_3636
על טיטאניק
יש אמת במה שאת כותבת אבל את שוכחת משהו סובייקטיבי יותר ולכן קשה להסבירו: ההרגשה הפנימית. כאשר ראיתי לראשונה את הסרט הרגשתי איכשהו כל הזמן שמחייבים אותי לראות טלנובלה ע"מ לאפשר לי להנות מהפסקול/ויזואליה/אפקטים. ומה לעשות, אני לא סובל טלנובלות. שם זה נגמר עבורי. לא ראיתי את הסרט שוב.
הלוואי כל הטלנובלות היו כמו הסרט הזה.
זה לא טלנובלה.
בטלנובלה אין לך וויזואליות כ"כ נרחבת. בטלנובלה אזורי הצילום הם קבועים.
ו…באמת הלוואי שכל הטלנובלות יהיו כמו הסרט הזה.
אני לא אמרתי שהרמה התסריטית של הסרט הזה יותר גבוהה משל טלנובלות, נאי פשוט אומרת שתפסיקו כבר עם האנטי הזה, בסה"כ זה סתם כאילו אתם מושפעים ממה שכולם חושבים.
סרט יפה שכן, שווה לראות, ולו רק בגלל הפאקינג שוטים המדהימים של הסרט והפסקול שלו.
אם נשאיר בצד את הקיטץ'
"שווה לראות, ולו רק בגלל הפאקינג שוטים המדהימים של הסרט והפסקול שלו."
בזה אני איתך.
צודקת.
ראיתי היום את הטיטאניק, שזכרתי אותו בתור סרט די משמים עד הרגע שהספינה טובעת. אממה מה? התפלאתי למצוא סרט שפשוט עשוי טוב. הסרט הזה עשה דברים באופן די מהפכני, השוטים שלו מדהימים, ומהרגע שהספינה מתחילה לטבוע הוא סרט האסונות הכי טוב שראיתי! לא הבנתי עד עכשיו למה היינו צריכים אקספוזיציה כזו ארוכה לסרט וסיפור אהבה מצוץ מהאצבע, אבל איכשהו, הצפייה בסרט היום גרמה לי לאהוב אותו.
לפי דעתי אנשים התלהבו מהסרט ברמה מוגזמת בשעתו, שכולנו ניסינו להיות מיוחדים ושונים ואמרנו שהוא גרוע. מה שיצר מצב שכולם אמרו שהוא גרוע, אבל שכחנו את הנקודה העיקרית. הסרט הזה פשוט טוב! הוא לא יצירת מופת, אבל הוא אחד הסרטים שעשויים באהבה הרבה ביותר שראיתי.
אני לא רוצה להרחיב, כי זה די אוף, אבל במקרה שמתישהו תתפרסם ביקורת על הסרט (ונראה לי שצריך ביקורת על הסרט הכי מוכר בעולם. אל תתסתכלו עליי, אני בצבא!) אני ארחיב.
'פגוש את הרובינסונים'
מוצלח בערך פי 7 מצבי הנינג'ה ופי 56 מבין.
'פגוש את הרובינסונים'
http://www.comingsoon.net/news/reviewsnews.php?id=19655
שאלת שאלה, ורד ענה לך.
הוא ראה שלושת הסרטים, כך שהתשובה שלו מתבססת לא על מה שאחרים אולי אמרו או כתבו, אלא על הרשמים האישיים שלו. אם אתה מנסה למשוך לכך שהוא – או מישהו אחר – יענה לך ש'צבי הנינג'ה' עדיף (ולקבל אישור לכך שהוא טוב כי זה הסרט שאתה רוצה לראות), אז פשוט לך לראות את 'צבי הנינג'ה'.
את הביקורות של רד על שלושת הסרטים אפשר לקרוא פה: http://digital.timeout.co.il/activemagazine/welcome/timeout_230-31.asp (דפדף למדור קולנוע).
שאלת שאלה, ורד ענה לך.
אבל את זה לא כתבת בהודעה המקורית.
רק שאלת מה מהם עדיף לך לראות בקולנוע, כשניתן היה להבין שאתה מעדיף סרט טוב.
אויש.
באמת לא מתכוונים להפיץ כאן את "הרובינסונים" בדיבוב האנגלי?
אם מספיק אנשים ימחו על כך,
אז מי יודע, אולי זה ישתנה. ואם לא, תמיד יש DVD.
אה, דרך אגב -
קרה משהו ל"לא סופי"? קפצתי לרגע לוודא את תאריך ההפצה של 300 בארץ ומשום מה חזרתי לאוגוסט, שנה שעברה. מישהו?
היתה בעיה קלה של בוחצלגיחצן.
זה בסדר עכשיו.
???
אפשר תשובה?
לשאלה בקשר לאיימקס בקרית ביאליק?
זה עדיין בשלב הדיבורים (וקצת בניה)
כתבנו על זה לראשונה לקראת סוף שנת 2005, ואז דובר על עוד שני אולמות פרט לזה שבקרית ביאליק. בינתיים פרויקט אחד לפחות בוטל (זה בראשל"צ), ונכון לעכשיו העדכון האחרון מדבר על חודש יוני:
כתבה מספר 3770
TMNT=צנמ"צ??
למה לשאול שאלות חסרות טעם?
ובכל זאת:
צנמ"צ – צבי הנינג'ה המוטנטים הצעירים.
ולפני שאתה שואל עוד שאלות טפשיות, לפחות תשתדל להיכנס ל-http://mikledet.com/ ולכתוב לנו איזה משהו יפה בעברית. תודה.
רק אל תכעס!
ותודה על האתר
על לא דבר.
כל עוד נפטרתי מהאנגלית הזאתי, כבר קיבלתי את התודות שלי..
ובנוסף
בעיות של עטלפים (וגם קצת של יס...)
שמתם לב? שמתם לב שב"יס" התחילו לשדר את הסרטים "באטמן"? ואת "באטמן לנצח"? ואפילו את "ב____ ו____"? (וכמובן הם כבר שידרו את הסרט "באטמן מתחיל" מן הסתם).
המממ… ומה עם "באטמן חוזר"? הם מתכוונים לשדר אותו מתישהו או רק אחרי מותי? הסרט קיבל מחמאות לא רעות ואני מת לראות אותו. מישהו יכול להגיד לי אם אני *באמת* אצטרך למות בשביל לראות אותו? assafTV? מישהו?!
אלא אם כן בכוונתך להידרס בדרך לספריית ההשכרה הקרובה,
אזי לא, לא תצטרך למות בכדי לראות אותו.
אם כי זה עדיין מסוכן יותר מאשר לראות אותו בלי לצאת מהבית
ידעתי שההודעה הזו תיכתב במוקדם או במאוחר
פשוט: הסרט לא נרכש לשידור על ידי יס
לכן הוא לא משודר. בעיני הוא המוצלח מכל הבאטמנים.
תפסיק לשווק את הוט!
הוא לא משווק את הוט!
הוא משווק את תבל.
לא, לא! אני מוחה בתוקף!
מייקל קיטון הוא בעיני הבאטמן המשעמם עלי אדמות. אני לא מתייחסת אפילו לאיכויותיו כשחקן, רק להתאמה שלו לדמות של ברוס ווין ולדמות של באטמן. בזה, לטעמי, הוא נכשל כישלון חרוץ. הוא זכור לי בעיקר כיבש, משעמם וזקן מכדי לגלם את דמות הפליבוי מיליונר או איש העטלף. אפילו שבאטמן חוזר הוא סרט של ברטון, ואפילו שיש שם את הנבלים המוצלחים מכולם, באטמן לנצח 2x ישאר הבאטמן האהוב עלי.
למה, אם אפשר לדעת?
זאת אומרת, לא יפה לסקול אנשים לפני שמקבלים נימוק.
לי אישית קיטון מצטייר כמבוגר מדי לתפקיד.
ממה שאני זוכרת משני הבאטמנים הראשונים [אותם ראיתי די מזמן ולא חרשתי עליהם כמו על באטמן לנצח, אותו מאוד אהבתי] הוא פשוט לא מתאים לי לתפקיד. איך שהוא נע, איך שהוא מדבר, גם איך שהוא נראה. הוא בפירוש לא האדם שהייתי מסתכלת עליו ואומרת "אה, זה ברוס ווין! זה באטמן!" [בניגוד לואל קילמר וכריסטיאן בייל, ובמידה מסוימת, גם ג'ורג' קלוני]. אצל קיטון לא התעוררה בי אותה תחושה מפורסמת של "איך לעזאזל הם לא מזהים שהוא באטמן?" שהתעוררה בי אצל כל הבאטמנים האחרים, פשוט משום שאני לא הייתי מעלה על הדעת שהוא יכול להיות באטמן.
תראה, זה עניינים של טעם וריח, ותחושה אישית. אני לא התחברתי אליו, לטעמי הוא לא היה מוצלח. אבל באמת ראיתי את שני הסרטים של קיטון לפני די הרבה זמן, ואודה שאף על פי שאין לי הרבה רצון לראות אותם עוד פעם, אם אנשים אכן יעמדו על דעתם שבאטמן חוזר הוא יותר מוצלח, אני אנסה לראות אותו שוב. אם כי לא נראה לי שיכול להיות סרט באטמן יותר כיפי ומוצלח מבאטמן לנצח.
לא, לא: למה חשבת שה*סרט* טוב יותר?
זאת אומרת, על איכותו של קיטון אפשר להתווכח (לפי דעתי, הוא הבאטמן הטוב ביותר בגלל ניצוץ הטירוף שיש לו בעיניים), אבל להשוות את הקאמפ הפלסטי של שומאכר ליצירות המופת של ברטון? זה נשמע לי קצת מוזר.
כן, 'באטמן לנצח' הוא סרט משעשע למדי (למרות האנמיות של קילמר והמשחק המוגזם של לי ג'ונס); לא, הוא לא מתקרב לקרסוליים של 'באטמן' או 'באטמן חוזר': לא בעיצוב, לא במשחק, לא באווירה וגם לא בעלילה.
שלום, אני מדבר מטעם חברת המים.
יש לכם מים בברז?
לא, יש לי קולה
אגב, אם כבר התקשרת, החתול שלכם בגינה שלנו.
נכון, היא לא תשתתף יותר לצערינו. הודיעו על זה אתמול רשמית.
[תנו לי להתענג על מישהו שלא היה באינטרנט כבר חצי חודש שלם ועל העובדה שלא עשיתם שום בדיחת 1 באפריל, מנוולים!]
לא סופי
http://www.fisheye.co.il/static/future.html
''...ופקודת הפוניקס''?
מילא זה.
העובדה של"כסאות זה נהדר" אין עוד תאריך הפצה בישראל- זו שערוריה.
וגם המחווה לדודו גבע.
איזו מחווה לדודו גבע?
מצאתי מחווה לכוורת ולפיקניקון, אבל לא לדודו גבע.
(אמר בחשד)
זה יפה שאתם מוצאים דברים שאנחנו לא.
תיכף יבוא נמרוד ויגיד שהיתה פה מחווה לקומוניזם.
האם זה הזמן לצאת בקריאה לרשימה מסודרת?
למען המאותגרים-כללית שבינינו…
''מטופש בעורף האויב''
הנחתי שזו מחווה ל'מגוחך בעורף האויב'.
(בסוף יתברר שזה שם אמיתי לסרט, ואוי לבושה).
''מטופש בעורף האויב''
הוא שם אמיתי לסרט, גם אם לא שם רשמי (עדיין).
''...ופקודת הפוניקס''?
לא סתם, מודגש. יענו, שם רשמי.
אמרו לי, איזה מין מפגר צריך להיות כדי לתרגם כך את שם הסרט? אין פה בכלל מה לתרגם, בסך הכל צריך להציץ בכריכת המהדורה העברית של הארי פוטר החמישי.
או בתאריך
התאריך? יד בניסן, מה הבעיה?
אה, בלאט, כבר טו.
עדיין י''ד.
השמש שקעה.
אכן, וסימנה בכך את המעבר מי''ג לי''ד.
ט"ו הוא ליל הסדר עצמו.
ברוך רציני.
אני פורש לרגע להלקות את עצמי.
הלקאה עצמית זה הקתולים, לא?
אכן, טעות שלי.
אם כן, שינוי ניסוח: אני פורש לרגע לכפר חב"ד עם דוכן שווארמה בפיתה. יש להם מלנתלפים אבנים משוננות, הם ידעו מה לעשות.
ישבתי וניסיתי להבין מה כל כך פרובוקטיבי בשווארמה.
נראה לי שדקויות קצת מתבזבזות עלי לאחרונה. בכל מקרה, בהצלחה עם זה.
עד שאגיע לכפר חב''ד, השמש כבר תשקע.
פיתה = חמץ
אה, כן, הבנתי לבד בסוף. שכחתי לציין?
והפעם, מהכיוון ההפוך:
כבר כשכתבת את ההודעה הזאת, חמץ היה אסור.
ידעתי שזה יבוא.
אני נשבע לך שאני יודע את זה, משום מה שכחתי באותו רגע. יש לי נטייה לפעמים אפילו לשכוח איפה אני גר, ובימים שבהם אני סובל מחוסר שינה חמור במיוחד אני שוכח לעתים איך קוראים לי.
זה לא ממש מתיישב עם העובדה שאיני מצליח לשכוח דברים שקרו לי לפני עשר שנים.
שווארמה יכולה להיות מאוד פרובוקטיבית
באמצע הפגנה של אנונימוס, למשל, או באזורים מסוימים בצפון הודו.
מה? רגע, באמת? ככה יקראו לסרט
או שזה 1 באפריל?
אוי, איזו דביליות בגילומה.
אל תנסה אפילו לשנות את השם של הסרט של ה''פ
ומסדר עוף החול.
ככה קוראים לספר, אין סיבה שיקראו לסרט אחרת. חוץ מזה, אחלה תירגום.
מה אחלה?
רגע, אולי זו המתיחה לכבוד הראשון באפריל?
מי את/ה 30% הנחה?
הניחוש שלי: נמרוד.
לא יודע למה, משהו בסגנון הכתיבה, או אולי החיבה לזהויות בדויות.
במה אני זוכה?!!!
דווקא אני.
אחרי שחיכינו בסבלנות כל כך הרבה זמן שתשימו לב לבד לה"פ, מישהו היה צריך לתת לכם רמז.
השם היה אמור לסמן לרד שזו הודעה שלי (מתוך הנחה שהוא יקשר בין הניק לבין העובדה שרגע לפני כן הוא התקשר לבשר לי שהוטרינר מוכר את האוכל של החתולות ב-30% הנחה).
לא פייר, נתתם את השורה של נמרוד ללונג ג'ון.
הייתי *ככה* קרוב לתהילת עולם.
מסקנה:
בשביל 1 באפריל צריך להשתמש במשהו שאנשים באמת שמים לב אליו.
(גם ככה, היה 1 באפריל יבש. זה מה שקורה כשכולם עסוקים בערב-ערב-פסח)
אפשר שידור חוזר
לכל אלה שהממ"א שלהם התמשכה אל מעבר לאחד באפריל?
ועוד שאלה – יש מקום כלשהו באתר שמרכז את כל המתיחות הקודמות?
המפ
בדקתי באתר המעריצים הישן וכל מה שיש שם זה את הכותרת של "עין הפורפרה היתה רעבה".
היו הרבה דברים יפים, ככה שכדאי לעשות חיפוש. למרות שקשה לנתק בין הדברים המצחיקים לבין ההלוואי-שזו-היתה-מתיחה של יומית 1.4.2004.
היו פעם דברים הזויים לגמרי – כל העסק הזה של החלפת מילים, אי אפשר היה להבין מילה מהתגובות:
כתבה מספר 878
ושנה קודם לכן, עם הידיעה המרגשת הזו:
כתבה מספר 289
בכל אופן רציתי לאחל חג שמח לכל שוחי האקווריום, ואל תאמינו לכל מה שאתם קוראים!
תתחדשי מותק
סתם שאלה לעורכים.. אתם בודקים לפעמים אם משתמש החליף כינוי
לפי IP או משהו כזה?
רק אם יש סיבה לבדוק.
אנחנו לא עוקבים אחרי המשתמשים, ואם מישהו רוצה להחליף כינוי – זו זכותו המלאה. אבל במקרים של חשד להתחזות, ספאם וכד' – אנחנו בודקים.
ממש האח הגדול..
מעכשיו אני מצטייד בפיירוול ושרת פרוקסי.
אם לא ציפית לקבל תשובה,
לא היית צריך לשאול את השאלה.
ציפיתי לקבל תשובה. רק לא את זאת שנתת.
אז בפעם הבאה תגיד מראש מה אתה רוצה לשמוע
ואם אתה יכול גם להגיד את זה בעצמך, זה יחסוך זמן.
רשמתי לפניי.
הדג הגדול זימיו פתוחים
חידה לפסח:
כדאי לי לקנות את הדי.וי.די של happy feet?
אפשר רמז?
קח רמז -
אני בן 14.5, אוהב סרטים מצויירים איכותיים ששווים מעל לצפייה חד פעמית (כמו לדוגמה הסרט הראשון של "שרק" או "מלך האריות", You know…).
הבעיה כאן היא חששותיי לכך שאתחרט אחרי קניית הדי.וי.די, שכן בימד"ב יש לו בסה"כ ציון 6.7 שזה לרוב מבשר על סרט שלא שווה לקנות את הדי.וי.די שלו. אבל אם חושבים חיובית, הרי שהסרט זכה באוסקר.
לא יודע קיצר מה לעשות, שמישהו יעזור לי!
לדעתי שווה.
אבל זו רק דעתי. דעות נוספות אפשר למצוא כאן:
כתבה מספר 3656
או שאתה יכול לשכור את הסרט, לראות אותו, ואז להחליט אם אתה רוצה לקנות אותו.
לעזאזעל! זה פשוט מתחלק לחצי הדעות המנוגדות!
והוריי לא ירשו לי להשכיר סרט ואח"כ גם לקנות.
אני באופן אישי לא אהבתי את הסרט.
אהבתי מאוד את מלך האריות וגם אהבתי את שרק. תזיזו ת'רגליים שונה מהם. הוא פחות עלילתי, יותר נדוש, ובאופן כללי פחות טוב. שוב לדעתי. דווקא הרבה אחרים אהבו אותו.
בכל אופן אם אתה רוצה לקנות אותו בגלל ההייפ (כל הדיבורים) שהיה סביבו (בדומה ל"מלך האריות" ו"שרק") אז אני מזהיר אותך שלדעתי הוא לא משתווה אליהם ברמה.
אתה יכול לראות את הטריילר ולקבל דעה בעצמך.
בכל אופן יש תמיד את האופציה הלא חוקית (טורנט). אם תחליט לפי הדקות הראשונות בסרט שאתה רוצה לראות אותו בדיוידי אני משער שהאולפנים יסלחו לך.
תודה, פיש. שמעתי לקולך והרווחתי אוצר.
חידה לפסח:
שאל את הכושיות, הן בטח יודעות