חוץ מ"עיצוב התלבושות הטוב ביותר", יש בדיוק 23 קטגוריות באוסקר. מקריות? לא נראה לי.
אופס. אמרתי אוסקר. מצטער, זה לא יקרה שוב. זה בדיוק השלב של השנה שבו המילה הזאת מתחילה לעצבן כמעט כמו שיר של מאיה בוסקילה בגלגל"צ, עם כל ההשפעות הנלוות לכך – אנשים שורטים את עצמם, מטפסים על קירות ומצהירים "אני אעשה משהו לא חוקי אם אני אשמע את זה עוד פעם אחת". בכל אופן, הטקס הידוע עבר, ועכשיו לא נצטרך לשמוע את המילה הזאת – לפחות לא בתדירות גבוהה – במשך תשעה חודשים בערך, עד שתתחיל העונה הבאה. מעניין שבעוד המפיצים בארה"ב מפחדים מהסופרבול ומקפידים לא להוציא בסוף השבוע שבו הוא נערך סרטים חשובים מדי, מטקס הפרסים ההוא – שהדעת נותנת שמושך יותר אנשים שמתעניינים בסרטים – הם לא מתרגשים יותר מדי, ומוציאים בסוף השבוע שלו סרטים במספר ובפרופיל סטנדרטי לעונה.
אף אחד מהסרטים החדשים לא הצליח להתמודד עם 'גוסט ריידר', אבל זה היה צפוי. בכל זאת, פתיחה של 45 מיליון דולר לא הולכת ברגל – היא נוסעת על אופנוע בוער. באופן צפוי, 'גוסט ריידר' התמוטט בסוף השבוע השני שלו: הוא ספג ירידה של 56 אחוז בהכנסותיו, אבל מכיוון שהוא התחיל כל כך גבוה מעל הסרטים האחרים, זה לא הזיז אותו מהמקום הראשון, בו הוא שוהה גם השבוע, עם 20 מיליון. המועמד העיקרי להדחת הגולגולת הבוערת היה 'מספר 23', סרטו של הבמאי ג'ואל שומאכר, עם ג'ים קארי. שומאכר הוא אדם שמכיר מקרוב את המושג "הביקורת קוטלת": ברזומה שלו מופיעים סרטים כמו 'באד קומפני', '8 מ"מ', 'פנטום האופרה', ובעיקר 'באטמן ורובין'. יש יתרון אחד בלעשות סרט כמו 'באטמן ורובין': אתה יכול להיות בטוח שזאת הנקודה הנמוכה ביותר שתגיע אליה אי פעם. זה נותן רוגע נעים לחיים. או שמא? אם לשפוט על פי הביקורות ב'עגבניות רקובות', 'מספר 23' הצליח לעשות את הבלתי יאומן: הוא מקבל ביקורות גרועות יותר מ'באטמן ורובין'. לפחות הוא מספק למבקרים הנאה: יותר ממבקר אחד החליט למנות 23 סיבות לא לראות את הסרט (מוחות גדולים חושבים דומה), ואחרים משתמשים במשוואות כגון "23 שווה 0". בסרט מככב ג'ים קארי, שפיטר לאחרונה את הסוכן שלו. השמועות אומרות שגם זה לגמרי לא מקרי.
ג'ים קארי מוצא ב'המספר 23' ספר בשם 'המספר 23', שמספר, פחות או יותר, עליו. העלילה נשמעת באופן חשוד כמו חייו שלו, חוץ מזה שבספר הוא מפתח אובססיה למספר 23, ושבסוף הוא הופך לרוצח. החלק הראשון של הנבואה מתגשם, כשקארי מתחיל גם הוא לראות 23ים בכל מקום (קמתי בשעה 8:15 דקות. 8+15 = 23! התאריך שבו הסרט יצא לאקרנים: 23 בחודש! המספר של מייקל ג'ורדן: 23! מספר האותיות במילים "תאורית קונספירציה מטומטמת": 23!). הסכום המדויק שהסרט הכניס בסוף השבוע הוא 14,602,867 דולר, ואם מצרפים את כל הספרות של המספר הזה מקבלים בדיוק, אבל בדיוק, 34. המממ.
במקום השלישי נמצא 'גשר לטרביתיה', אחרי ירידה סבירה מהשבוע שעבר, ואחריו המשך של טרנד הסרטים הממוספרים: 'Reno 911!: Miami'. שילוב סימני הפיסוק הבלתי סביר הזה נובע מכך ש'Reno 911!' (עם סימן הקריאה בסוף) היא סדרת טלוויזיה, פארודיה על סדרות "שוטרים אמיתיים במקרים אמיתיים", שרצה בקומדי סנטרל כבר ארבע עונות. הסרט מצרף את הסדרה לרשימת הסדרות שהגיחו לקולנוע עוד בזמן שידורן בטלוויזיה ('סאות' פארק', 'תיקים באפלה', ובקרוב 'הסימפסונס') ולא חיכו 20 שנה לרימייק הנוסטלגי. 'רנו 911!', שהרבה מההומור שלה מבוסס על אלתורים, היא לא איזו תופעה תרבותית כוללת שכולם מכירים ואוהבים, וגם הסרט, עושה רושם, מצחיק את המעריצים, ומשאיר את האחרים אדישים. בתנאים כאלה, פתיחה של 10 מיליון דולר (מה שהיה גם התקציב של הסרט) היא לגמרי מכובדת.
מבין שלושה סרטים חדשים נוספים, רק שניים הצליחו להתברג בעשירייה: 'Amazing Grace' – 'חסד מופלא' בעברית – הוקרן ב-800 בתי קולנוע בלבד והשיג ממוצע הכנסות טוב, וכך הצליח להתייצב במקום העשירי – לא רע בשביל דרמה פוליטית שעוסקת במלחמה בעבדות במאה ה-18, ונראית כאילו נלקחה ישר משידורי הלילה של ה-BBC.
קצת מעליו ברשימה, אבל עם תוצאות הרבה פחות משביעות רצון ביחס לציפיות, נמצא 'The Astronaut Farmer', סיפור מעורר השראה על אסטרונאוט (בילי בוב ת'ורנטון) שנאלץ לפרוש, אבל לא מוותר על חלומו להגיע לחלל ומחליט לבנות לעצמו חללית בעצמו. זה אולי נשמע מופרך, אבל כל דבר אפשרי עם חלום ורצון, לעולם אל תוותרו על חלומותיכם וכו'.
בשבוע הבא יש לנו את הקאמבק של דייויד פינצ'ר עם 'זודיאק'; את 'Wild Hogs', קומדיה עם רביעיה מפוקפקת של שחקנים – ג'ון טרבולטה, טים אלן, מרטין לורנס ו-ויליאם ה. מייסי (אנא מצאו את יוצא הדופן), ו-'Black Snake Moan' עם סמואל ל. נחשים על מטוס ג'קסון וכריסטינה ריצ'י.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אהרו''כ
דווקא חשבתי שהסרט הזה עם ה23 יהיה ממש שוס, כמו נחשים על מטוס, נגיד, המספר עשרים ושלוש, 3 ש ו 2ר! לאדע איך להסביר, זה פשוט כל כך גאוני לעשות סרט על מספרים.
אהרו''כ
שכחתי להוסיף- הסאבטקסט גאוני. אני לא חושב שמישו יצליח להתעלות עליו.
''לעזאזל, אני צריך רק עוד 18 אצבעות...''
''כן... זו *בדיוק* הנקודה בה אני אדפוק את הראש''
אוף, עוד פעם אני לא רואה
מישהו מוכן לגלות לי מה הסאבטקסט? המחשב שלי שוב החליט לחסוך ממני (בפעם הקודמת ראיתי. עשיתם משהו שונה הפעם? אני חייב לפתור את התעלומה הזו).
בתמורה לגילוי אני אתרום סאבטקסט משלי:
טוב, אין לי.
רק בשבילך...
"אלוהים אדירים! בדיוק 5 אצבעות! 2+3!"
תודה
''אני משדר אליכם... אחת... שתיים... (עשרים ו)שלוש!''
מישהו מוכן להגיד לי מהם סרטי האנימציה הכל כך.....
מדוברים "בייוולף" ו"רטטוי"?
מישהו מוכן להגיד לי מהם סרטי האנימציה הכל כך.....
אני בכל מקום שומע שאחד מהם בטח יקח את האוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר של שנה הבאה אבל אני לא מוצא עליהם מידע בשום מקום.
מישהו מוכן להגיד לי מהם סרטי האנימציה הכל כך.....
רטאטוי: שיתוף פעולה בין פיקסאר ובראד בירד (משפחת סופר על) אודות עכברוש החי במסעדה צרפתית וחולם להיות שף.
http://us.imdb.com/title/tt0382932/
בייוולף: סרט של רוברט זמקיס על פי תסריט של ניל גיימן ורוברט אבארי על הגיבור הסקנדינבי האגדי בייוולף ומלחמתו במפלצת גרנדל. ככל הנראה, הגרסה שתופץ בקולנוע תזכה לדרוג PG-13, מה שאומר שזה לא סרט לכל המשפחה, אבל גם לא יהיו יותר מדי איברים כרותים, אף אחד לא אומר Cunt ואין ערום חזותי.
http://us.imdb.com/title/tt0442933/
עכשיו הערה כללית. לא חשוב מי או באיזו קטגוריה, ברגע שמישהו אומר לך שסרט מסוים בטח לוקח אוסקר, כאשר עוד מדברים על הטקס של השנה, הוא או טיפש, או יחצ"ן. אי אפשר לדעת איזה סרט יזכה באוסקר לפני שמישהו בכלל ראה אותו וגם אז, לא מדובר ביותר מניחוש.
תפסיקו לענות לו על דברים כאלה.
דני כבר הצהיר – פעמיים – שהוא מנצל את התשובות המהירות שיושבי האתר מספקים לו כי הוא מתעצל לחפש. ואני יודעת שאפשר להגיע למידע הזה בגוגל, כי לפני שכתבתי שאפשר – חיפשתי בעצמי. אפילו לא צריך מחרוזות חיפוש מסובכות.
ביוולף לא היה סקנדינבי.
מוצאו אמנם מאזורים נורדיים, אבל למעשה הוא גיבור של התרבות האנגלית, שהתפתחה משבטים גרמאנים (לא גרמנים), שחיו בתקופה בה נכתב האפוס (ימי הביניים המוקדמים).
וחוץ מזה, עד כמה שידוע לי, הסרט לא יהיה סרט אנימציה.
בנקודה האחרונה לא ידוע לך נכון
(אלא אם כן את שייכת למחנה האנימטורים הקיצוניים שגורסים שלכידת-תנועה זה לא אנימציה).
לא.
יש גוגל, וחיפוש בגוגל נותן תוצאות עם מידע. באמת, בדקתי.
לא.
לא מצאתי.
שלום, אני IMDB. ואתה?
רגע, תן לי ללכת לקרוא לבאטמן...
פרסום עצמי - הרצאה שלי ביום ראשון הקרוב
ב-4 במרץ (לא מצאתי שום דרך לעשות מזה 23. סורי) במסגרת האנימה.קון שיערך בגני התערוכה [1] אני אתן הרצאה שכותרתה "אירופה בעבודותיו של הייאו מיאזאקי". תהיה שם גם התייחסות לספרות ילדים שאהובה מאוד על חלק מגולשי האתר.
פרסום עצמי - הרצאה שלי ביום ראשון הקרוב
מה הבעיה- מרץ הוא החודש השלישי ו-4 הוא בעצם 2 בריבוע.
2/3=23
וכן
במילים "בעבודותיו של הייאו מיאזאקי" יש 23 אותיות
וכן
רשימת החודש ותאריך יוצא 34. עכשיו, ההרצאה מתקיימת בביתן 1. נוריד 1 מכל ספרה ונקבל…
יפה
אם הקון היה נערך בין השנים 2000-2002, אז הייתי מאוד שמח ללכת אליו. אבל עכשיו מאוחר מדי, בגלל:
1. אני מבוגר מדי יחסית לאוכלוסיה שכנראה שתהיה שם.
2. אני כבר לא אוהב אנימה (אני עשוי לאהוב סרטי קולנוע, אבל אני לא רואה שמוקרנים כאלה).
קבלו ח"ח שהאתר תומך בשועל האש. ליותר מדי אנשים לא אכפת (לי, כמפתח, בהחלט אכפת). וגם משעשע לראות ש-HOT ו-YES משתתפות, שתיהן, במימון הפסטיבל.
23
מעניין לראות שיש הבדל חד בין ציון העגבניות הנמוך, 9%, ובין ציון הצופים של ימד"ב, שהוא 7.4 – שזה אותו ציון כמו של "מי הפליל את רוג'ר ראביט".
בכל מקרה, לפי הטריילר, זה לא נראה כמו סרט שארצה לראות. וחבל, כי בדרך כלל יש לי ציפיות מהקטגוריה "סרטים שבהם ג'ים קארי לא עושה פרצופים".
עוד 4 תגובות!
אה23ו''כ!
חבל רק שאין לי שום דבר מעניין להגיד על זה.
מקרי?
שומקר, לא שומאכר
(מצטער להפר את הסטטוס של "תגובות עד כה: 23" בשביל הודעה קנטרנית)
בעיית הסוכן
אם לג'ים קארי אין מספיק שכל בשביל לדעת לא לשחק בסרטים של יואל, שום סוכן לא יעזור לו.
הנוסע?
מישהו יכול לעזור?
אני יודע שזה אוף טופיק מכפיר, אבל יש לי בזמן האחרון בעיה כשאני רוצה לראות סרטים ברשת, במקומות כמו יוטיוב וכד', פשוט אין לי סאונד.
רואים הכל מצויין, אבל בלי סאונד. מה שלא קורה כשאני רואה סרטים בקוויקטיים.
יש למישהו מושג?
לא שיש לי ממש מושג, אבל תנסה להתקין מחדש Flash
ברוב האתרים, מדובר בקבצי וידאו בפורמט Flash
ניסיתי, לא עובד...
התסכול עוד יגרום לי לעשות דברים מוזרים…
אני מצטרף לקריאה
לי גם אין סאונד בעת צפייה ב-windows media player.
עזרה?
לא לסינמה קפה מוריה
מאחר וסינמה קפה מוריה לא נגיש לנכים, דהיינו הברווז לא יכולה להיכנס למוריה, אני לא הולכת אליו, אפילו אם אני הולכת לסרט ללא הברווז (נדיר אבל קורה).
וכם כבר אז- לא לסינמה קפה עממי, ולא לאורי סקניון חיפה (לא, שני מעלונים על שני גרמי מדרגות כשכולם יכולים לראות את הברווז עולה זה לא נגיש, ובייחוד כשברוב האולמות אין מקומות לנכים וצריך לשבת למטה מצד ימין ולנקוע את הצוואר)
ועוד לא- שיפתיע חלק מהקוראים – לא לסינמה סיטי. נכים צריכים לאצת מהמתחם, להיכנס לקולנוע מבחוץ ואז לשבת בשואה הראשונה או השנייה. לא ולא.
למי כן?
רב חן במרכז הקונגרסים – מעלית חביבה, חוץ מהצלצולים שהיא משמיעה ("כן! אנחנו נחמדים לנכים! בואו תראו!), ומקומות מעולים לנכים, כולל הטריק של הוצאת כיסאות.
גלובוס בגרנד קניון – המעלון מאחור כדי שלא כולם יסתכלו על הברווז, כל הצוות יודע להפעיל את המעלון והם תמיד מגיעים מהר. כמו כן, מקומות מעולים לנכים ושוב חוזר הטריק של הוצאת הכיסאות.
כמו כן, בשני בתי הקולנוע שציינתי הברווז יכולה להתקשר מראש ולבקש שישמרו לה כרטיסים. זה מאוד חשוב לאור מיעוטם של המקומות לנכים.
רב חן גבעתיים
מעלית, צוות אדיב. ישיבה מאחור, אבל עם המסכים המדהימים שלהם באמת שלא אכפת לי.
(וסחתיין על הטופיק!)
באמת סחטיין על הטופיק
אני מקווה שהעורכים יכניסו את ההערות לתיאור בתי הקולנוע באתר.
אכן יוכנס לשם, אבל לא מתחייבת שהיום.
שאלה לגולשים לצרכי סטטיסטיקה
מי מבינכם ראה, או מתכוון לראות, את 'בופור' בטרום בכורה בשישבת הזה?
שאלה לגולשים לצרכי סטטיסטיקה
אני כבר ראיתי אותו.
דרך אגב הגיעו כבר ביקורות על "זוודיק" והם ממש טובות, יכול מאוד להיות שהוא יהיה בין המתמודדים לאוסקר הבא.
בופור
הייתי אמור לצאת היום עם מישהי שראתה אותו ביום חמישי. (למרבה הצער היא שלחה לי SMS שהיא חזרה לאקס שלה. איזה תירוץ מקורי!)
וואו, כמה שהיית רחוק מלראות את הסרט.
זריית מלח על הפצעים בעין הדג = דג מלוח?
אם הדבר הכי גרוע בכל הסיפור הזה הוא זה שהוא פספס את הסרט - אשרהו
חשבתי שעניתי כבר
אולי מחקו אותי. מוזר.
בכל מקרה ראיתי את הסרט היום. האם המטרה בשאלה היא סטטיסטית בלבד או שישנה התלבטות האם להעלות כבר השבוע ביקורת שנמצאת בקנה?
היתה התלבטות, עכשיו כבר לא.
הדבר היחיד שיכול להתעלות על 23
הוא 24:
http://www.youtube.com/watch?v=jR1_epbmI2g
אל תשכח את ''69'' (לא למחוק! אין קשר לסקס!)
http://www.youtube.com/watch?v=EhtJQnQIw1U&mode=related&search=
באפט''ה
לאחר ששרצתי ביסודיות מול הבאפטה בסטאר וורלד (ולא הבנתי חלקים ניכרים בגלל מבטאים כבדים), הגעתי למסקנה שמדובר בטקס חביב להפליא. גם לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, גם עובר מהר בהרבה מהאוסקר, גם שלל מבטאים בריטיים מגניבים…
שלא לדבר על רגעים מוצלחים להפליא כמו פרס התסריט ("לא שאני מריר…"), או פרס כלשהו שלא הצלחתי להבין מהו אבל הגיע עם נאום הזכיה המקורי "איזה יופי שזה מגיע עם צ'ק, הבוילר שלי בדיוק התקלקל".
חבל רק שבערך חמישים אחוז מהזוכים החליטו להבריז, אבל לזכות המגישים ייאמר שכמעט כולם הצליחו להודיע בחינניות שהם מתכוונים לברוח עם הפרס כתוצאה מכך. והיי, לפחות השתולים לא זכה! כיף! לסיכום, ייתכן שאני מתחילה קצת להבין את העניין שמעוררים טקסי פרסים למיניהם.
משיהו יודע אם מקבלים כסף יחד אם האוסקר???
הנה קישור לערך על פרסי האקדמיה בוויקי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Academy_Award
עכשיו כשמקור המידע הבלתי נידלה הזה פרוש בפניך, אין לך שום סיבה לשאול שאלות על האוסקר עד ינואר 2008.
למה, מה קורה בינואר 2008?
הויקיפדיה נסגרת מחוסר תקציב?
אני לא זוכר את הציטוט המדויק,
אבל בספר הספרים כתוב: עת לקצור ועת לנטוע, כל דבר בעיתו. עץ האוסקרים פורח בשלהי הסתיו וזה הזמן להנות מפירותיו. חז"ל מספרים כי מתק פירותיו של עץ האוסקרים נודע בכל רחבי ארץ-ישראל ויהודים אמיצים היו מגדלים אותו בחשאי על אף גזרות הרומאים. אך בה במידה שפרי האוסקר מפורסם בכך שהוא ערב לחיך כאשר הוא בשל, כך מן הידועות היא שלא בעיתו הוא נוטה לעשות לעורכים כאב-ראש, וחורה הדבר במיוחד כאשר בוסתננו עולה על גדותיו עם תפוחים, אגסים, תאנים, דו"חקו ומגדים אחרים.
עת לטעת, ועת לעקור נטוע.
אין חולק על כך שהגענו אל סוף עונת האוסקרים. אלא שלטעמי גם בשיא ימי קטיף האוסקר, עת דבש ניגר מריח גלובוסים, מומלץ לחפש את פירותיו המתוקים בפרדסי הויקיפדיה, או בשדות זרים אחרים.
וואו.
אני די בטוחה שזה הדבר הפיוטי ביותר שקראתי מעולם על האוסקר. מקסים!