תחילה החדשות: 'אלווין והצ'יפמנקס' לא יוקרן בארץ. לא תמצאו אותי ממרר בבכי בגלל זה; זאת ממש לא נראית כמו אבדה גדולה לקהל שוחרי התרבות בארץ. אבל מה, זה סרט שהכניס 213 מיליון דולר בארה"ב. על טעמם של המפיצים בארץ יש הרבה סיבות להתלונן, אבל על דבר אחד בדרך כלל אפשר לבנות – אם משהו מאוד מצליח באמריקה, הוא יגיע גם לכאן. עד היום היה רק סרט אחד שהכניס מעל 200 מיליון דולר בארה"ב ובכל זאת לא הגיע להקרנות בארץ, מסיבות מובנות – 'הפסיון של ישו'. בהנחה שהסנאים המזמרים לא מגלים נטיות אנטישמיות, קשה להבין מה גרם למפיצים בארץ להחליט לוותר עליו.
אם כבר מדברים על סרטים מצליחים שלא מגיעים לארץ משום מה, ברשימה המצומצמת מאוד של הסרטים האלה מככב וויל פרל, השחקן שלמפיצים בארץ יש טינה בלתי מוסברת נגדו. לפני שנתיים יצא 'לילות טלדגה', קומדיה שבה פרל מגלם כוכב ספורט מלא בעצמו; בשנה שעברה יצא 'Blades of Glory', קומדיה שבה הוא מגלם כוכב ספורט מלא בעצמו (שוב). למרות ששני הסרטים לא הגיעו להקרנות בארץ, שני הסרטים מאוד הצליחו, ולכן השבוע פרל הוציא את 'Semi-Pro', קומדיה שבה הוא מגלם כוכב ספורט מלא בעצמו. פרט לכך שהפעם הספורט הוא כדורסל, ושלפרל יש אפרו משונה, הסרט הזה נראה בדיוק כמו שתי הקומדיות הקודמות. אבל משום מה, הוא לא הצליח.
'Blades of Glory' הכניס 33 מיליון בסוף השבוע הראשון שלו, ו'לילות טלדגה' פתח עם 47 מיליון, כך שהיה הגיוני לצפות גם מהסרט החדש של פרל לעשות סכום דומה. אבל הוא פתח עם סכום עלוב יחסית של 15 מיליון דולר. מה קרה? תיאוריה אפשרית אחת: הסרט לא מצחיק. שתי הקומדיות הקודמות קיבלו ביקורות טובות, אבל 'Semi-Pro' קיבל ממבקרים רבים את התואר "Semi-Funny" (וכל אחד מהם בטח חשב שהוא מקורי). אבל ממתי הקהל של קומדיות כאלה קורא ביקורות לפני שהוא הולך לקולנוע? אילו קומדיות טיפשיות היו תלויות בביקורות, לאדם סנדלר לא היתה קריירה. אולי נמאס לצופים לראות את וויל פרל עושה את אותו התפקיד כל פעם בספורט אחר, אבל שוב, העובדה שאדם סנדלר עדיין חי וקיים ומרוויח הרבה כסף לסרט רומזת שלא זו התשובה.
יהיה מה שיהיה הגורם לכישלון של הסרט, הוא הגיע בזמן מאוד הולם מבחינת מפיקיו. את 'Semi-Pro' הפיקה חברת ניו-ליין, שהשבוע הפסיקה להתקיים כאולפן עצמאי ונבלעה בתוך אולפני האחים וורנר. עדיין לא ידוע מה בדיוק יעלה בגורל החברה, אבל מסתמן שהיא עומדת להימחק מהמפה לגמרי, כשחלק גדול מהעובדים בה יפוטרו, רוב הסרטים עליהם הם עבדו יבוטלו, ובכלל – הדבר העיקרי שוורנר יקבלו מהחברה זה את הזכויות על 'ההוביט' שעוד הפק יופק (עם גיירמו דל טורו כבמאי, אולי). 'מצפן הזהב' נחשב לסרט שהרג את החברה, אבל הוא לא היה היחיד. בשנים האחרונות ניו ליין כמעט שלא הצליחו להרים אפילו להיט אחד, והסרט הזה רק מצטרף לשורת הכישלונות.
הציפיות מ-'Semi-Pro' היו גבוהות, כאמור, ולא יצאו לו מתחרים השבוע, ולכן, למרות הפתיחה הנמוכה, הוא כבש את המקום הראשון. '8 צדדים לאמת' פינה את מקומו עם ירידה של 43% ויורד למקום שני, ואחריו 'עלילות ספיידרוויק' עם עוד ירידה של 33% ו-55 מיליון בהכנסות כוללות.
שני סרטים חדשים נוספים יצאו בהפצה מוגבלת יחסית – כ-1,200 קולנועים לכל אחד, לעומת 3,100 של 'Semi-Pro', ומביניהם, 'נערת בולין האחרת' יצא מזה לא רע: הוא הכניס 8.3 מיליון דולר, עם ממוצע ההכנסות לאולם הגבוה ביותר השבוע. 'נערת בולין האחרת' מספר על משולש רומנטי היסטורי שגרסאות שונות שלו כבר נכתבו והוסרטו כמה פעמים: הנרי השמיני, מלך עם נטייה לעריפת ראשים (אריק באנה), אשתו השניה אן בולין (נטלי פורטמן), ואחותה הצעירה מרי (סקרלט ג'והנסון). יש פה כל מה שצריך בדרמה היסטורית טובה – תככנים, בגידות, שמלות, חצרות מלכות ונטלי פורטמן, ולמרות שגם על הסרט הזה המבקרים לא השתגעו, הוא הצליח יפה יחסית, כאמור.
הסרט החדש השלישי, 'פנלופי' או 'פנלופה', תלוי לאיזו אסכולת קרוז אתם שייכים, צולם לפני יותר משנתיים, ועבר הרבה דחיות עד שהגיע להפצה לא-גדולה השבוע – לא סימן טוב בכלל. הסרט הכניס 4 מיליון דולר בלבד (שהביאו אותו למקום השמיני), וגם זה לא סימן טוב, אבל הסרט עצמו, על פי הדיווחים, לא נורא. זה סיפור אגדה שמתרחש בימינו, שבו כריסטינה ריצ'י מגלמת נסיכה (כלומר, בת למשפחה עשירה) שבגלל קללה משפחתית נולדה עם חוטם חזיר, ורק אהבת אמת יכולה לשחרר אותה מהקללה. או זה, או מנתח פלסטי טוב. ריס ווית'רספון וג'יימס מקאבוי משתתפים.
'ארץ קשוחה', הסרט שיצא מטקס האוסקר עם הכי הרבה פרסים, נכנס (בשבוע ה-17 שלו בבתי הקולנוע) בחזרה לעשיריה, אבל הפרס לא הספיק כדי לזעזע את הטבלה ממש: הוא נמצא רק במקום התשיעי, עם 4 מיליון דולר, וכמעט 70 מיליון דולר בהכנסות כוללות. הסרט המצליח ביותר מסחרית מבין המועמדים לאוסקר היה ונשאר 'ג'ונו', שנמצא השבוע במקום העשירי, והכנסותיו עד היום מגיעות ל-135 מיליון דולר.
בשבוע הבא, '10,000 לפני הספירה' של רולנד אמריך ינסה לעשות בלוקבאסטר-קיץ בחורף, ויצאו גם סרט האקשן הנוסטלגי 'The Bank Job' והקומדיה 'College Road Trip'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
עד כמה שזכור לי
(אם כי אני לא זוכר מאיפה הוצאתי את זה בכלל), 'הפסיון…' לא הגיע בגלל שלנוצרים בישראל הייתה טינה מסויימת אליו, לא?
אני רק רוצה לוודא, כי אני בכלל לא בטוח איפה קראתי את זה וזה בכלל נשמע לי מצוץ מהאצבע.
ממש לא.
הוא לא הגיע בגלל התנגדות של 'תנו לחיות לחיות'.
אתה מתבלבל עם ''הפיתוי האחרון של ישו''
צודק... תודה!
*בניסיו* דל טורו?
זו טעות, נכון?
*גיירמו* דל טורו.
הכוונה היתה לטעות בדוח''קו.
אני מכיר את שם הבמאי.
בדיוק
ברור שזאת טעות הם התלבלבו והתכוונו לגיירמו.
סאבטקסט
"חייב, חייב לקלוע, הפצת הסרט בישראל תלוייה בזריקה הזאת"
לדעתי, הסרט הזה דווקא בעל סיכויים לא רעים להיות מופץ בארץ משום שהוא עוסק בכדורסל, ספורט פחות אמריקאי משני הקודמים שלו.
כשראיתי במחוזות אחרים ש'נערת בולין האחרת' עשה רק 8 מיליון עמדתי לצאת בקריאה נרגשת ורשמית לעבר סקרלט ולהציע לה לפרוש לדוקים, עד שבא חוקר הדוח"קואים המהולל וקבע שזה דווקא סכום סביר, אז מה אני מבין?, מוטב שאני בעצמי אפרוש.
ועדיין, אני חושב שסרט עם סקרלט ופורטמן אמור להרוויח הרבה יותר.
הכל תלוי בציפיות, ובגודל ההפצה
לפי ההפצה המוגבלת, נראה כאילו מפיצי 'נערת בולין האחרת' התכוננו לכשלון, אבל במפתיע, דווקא יצא להם לא רע. מבחינת ההכנסות לאולם,
'נערת בולין האחרת' היה הסרט המצליח ביותר השבוע, ואולי בעקבות זאת ההפצה שלו תורחב, כך שגם הירידות שלו בשבועות הקרובים צפויות להיות קטנות. אז הוא אמנם בהחלט לא בלוקבאסטר ענק, אבל ההישג שלו לגמרי סביר.
הכל תלוי בציפיות, ובגודל ההפצה
גודל הפצה- זה לא משהו שהפישית לבית וואלה לוקחת בחשבון כשהיא מכריזה שההכנסות מאכזבות:http://e.walla.co.il/?w=/200/1243462
אז אפשר להגיד שמצאתי מישהו שבאמת צריך לתלות את הנעליים, ועדיין, אני מצפה ומייחל ליום שסקרלט תפרוש ותתרום את כישורי העציצנות שלה למועדון החשפנות הקרוב או למשהו יותר מועיל.
כן סקרלט, את ממש בכיוון הנכון
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,20486,.aspx
להציע את עצמך למרבה במחיר, עכשיו רק תהפכי את זה למשהו יותר מקצועי וממוסד.
כן, איך היא מעזה לקדם צדקה?
(וכן, ברור שיש כאן אינטרס פרסומי וכל זה. ובכל זאת – זה נחמד מצידה. ואני אומרת את זה למרות שכשחקנית, אני ממש לא סובלת אותה)
היא מציעה *להגיד שלום ותודה* למרבה במחיר
http://cgi.ebay.com/Meet-Scarlett-Johansson-2-Red-Carpet-Premiere-Tickets_W0QQitemZ250221082811QQihZ015QQcategoryZ16071QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
אם תתרום $36,400 או יותר (נכון לרגע זה), תקבל הסעה לבכורה של הסרט החדש שלה, כרטיס לסרט, והיא גם תפגוש אותך ותגיד לך "היי, תודה רבה שתרמת". באופן לא-ממש-מפתיע, זה הרבה פחות מאשר ה-"דייט עם סקרלט ג'והנסן" שעליו מדברת הכותרת בידיעה שלינקקת.
בואנה מצפן הזהב
זה אשכרה שערי החופש של שנות האלפיים, לא לומדים האמריקאים האלה.לא חבל לי בשיט על ניו ליין, החרא עלה להם לראש אחרי שהמזומנים התחילו לזרום ומקום להשקיע בחוכמה הם זרקו כסף לפח.למה היו צריכים לבזבז 140 מיליון על שעת שיא 3,גם ככה לא היו צריכים לעשות סרט שלישי, אבל אם כבר אז למה בתקציב כזה מפלצתי, אין שם שום דבר שמצדיק כזאת השקעה,פשוט מעצבן.אה ושחכת להזכיר את ביקור התזמורת שכמע הכניס מילון,הוא עוד יעקוף את ללכת על המים.
לא וות'רספון זו שמשחקת את בעלת החוטם? מפתיע
למה מפתיע?
ווית'רספון זו הזו עם הסנטר.
העדכון השבועי של ''ביקור התזמורת''
(כי זה מעולם לא הוזכר כאן בדו"ח…).
ביקור התזמורת כרגע מוצג ב-64 מסכים והרוויח עד עתה 900,000$ בארה"ב.
בסך הכל בכלל העולם (לא כולל ישראל) עשה הסרט כ-6,200,000$ – מרשים למדי.
הסרט עדיין שומר על ממוצע של יותר מ-4500$ לאולם.
בקצב הזה הסרט יהפוך במהרה לסרט הישראלי הרווחי ביותר בארה"ב (לפחות בעשור האחרון – כי אני לא יודע מה היה לפני כן).
walk on water עשה בארה"ב 2.7M$ ובכלל העולם 4.4M$, אבל הגיע במקסימום ל-47 אולמות.
בופור, למרות שהיה באוסקר, עדיין מדשדש ומציג רק ב-3 אולמות, עם 47,000$ ב-6 שבועות. אני מקווה שמתישהו כן תהייה פריצה ויתחילו להקרין את הסרט בהפצה רחבה יותר.
אם אני כבר בשוונג בנוגע לעיברותים מיותרים של ביטויים מאנגלית -
בעברית ויל פארל לא צריך להיות 'מלא מעצמו', זה נשמע כאילו הוא אכל ארוחה ענקית. אפשר פשוט לקרוא לו "שחצן".
למה?
"מלא בעצמו" זה ביטוי מצוין, שהחולשות שלו בעברית (כמו גם היתרונות שלו) זהות לחלוטין לאלו באנגלית. זה לא נשמע מאולץ, כי מדובר במטאפורה שעובדת יפה בכל שפה.
לי זה נשמע כמו מישהו אחרי ארוחה גדולה.
אם באמת רוצים להיצמד לצד המטאפורי-ויזואלי, יש גם "נפוח".
''נפוח'' זה כמו בלון - גדול מבחוץ
אבל מבפנים מלא באוויר. "מלא בעצמו" זה כמו ג'ון טרוולטה – הוא לא רק שחצן ומדושן עונג, הנפיחות שלו באמת מלאה גם מבפנים, וזה לא שהיא מלאה בסתם תוספים מלאכותיים (כמו סיליקון), אלא זו נפיחות שהיא כל כולה ג'ון טרוולטה: האישיות שלו, הבשר שלו, ההתנהגות שלו, ההוויה שלו. וכמו כדור האש/השנאה מ'האלמנט החמישי', גם מי ש"מלא בעצמו" מתעצם ומתרחב ומשתלט על כל חלקה טובה.
לא רק
לשורש נ.פ.ח. ולהטיותיו יש כמה משמעויות – ביניהן גם זו של ניפוח (=מילוי באוויר, כמו שאת אומרת), וגם זו של נפח (=מקום שהעצם תופש).
לא סותר
עצם יכול לתפוש נפח גם כאשר הוא מלא באוויר. "מלא בעצמו" מדגיש שהוא לא סתם תופש נפח – הוא גם מוצק מספיק ויש לו משקל סגולי מתאים.
מה גם שכשמדברים על אנשים, "נפוח" מתייחס יותר ל"מלא אוויר" ולא ממש למשמעות של "תופש נפח בחלל".
אם מתאמצים מספיק
אפשר למצוא גווני משמעויות דקים שיצדיקו את הקיום של כל ביטוי שתרצי כנבדל מביטויים אחרים ומילים אחרות – כי מספר המשמעויות הוא אינסופית, ומספר המילים איננו כזה. ובכל זאת, 'מלא מעצמו' הוא לא מהביטויים שממש היו חסרות להם מילים נרדפות בעברית. לדעתי הסיבה העיקרית שאנשים משתמשים בו היא אינגלוז – במקרה הזה, מיותר – של העברית.
אבל ככה זה נשמע גם באנגלית.
אני באמת ובתמים לא מצליח להבין את ההסתייגות שלך. כאמור, התרגום מדויק, הבעיות קיימות גם במקור, ושום אלטרנטיבות *קיימות* לא מעבירות את אותו הרושם ("נפוח מחשיבות עצמית" די קרוב, אבל קצת אליטיסטי מדי ברושם שהוא מייצר לגבי המתואר).
אתה סתם מתנגד אידיאולוגית לכל ביטוי שתורגם מאנגלית, לא?
וזה מפתיע אותך?
חשבתי שהקונצנזוס הוא שלא אמורים לתרגם ביטויים מאנגלית באופן מילולי. אמורים למצוא את הביטוי העברי המקביל. אחרת אפשר להבין למה הכוונה, אבל זה נשמע עילג.
אישית אין לי בעיה עם היבריש בשיחה, אבל בטקסט כתוב אני מצפה שישקיעו בי קצת יותר.
והנה אני עוצר כאן.
כי את הדיון הזה כבר ניהלתי יותר מדי פעמים באתר.
(אבל אני לא אתאפק ואגיב בקצרה על שתי נקודות: זה לא מפתיע, רק קצת מאכזב אותי; ושזה ממש לא קונצנזוס במובן הרחב של המילה)
כבר אמרתי פעמיים שלדעתי האלטרנטיבות *כן* מספיקות
ושהתרגום הזה נשמע לי מכוער. זה יהיה קצת משעמם אם נמשיך להגיד "הן לא!" – "הן כן!" או "הוא לא!" – "הוא כן!".
לא כל אימוץ של ביטוי מאנגלית הוא בהכרח מיותר בעיניי, אלא אלה מהם שנעשים על אוטומט בלי קשר לשאלה אם הם קיימים כבר בעברית או לא, ואיך הם יישמעו בה.
ומה אם נגיד:
"מלא מעצמו" אכן מזעזע, "מלא בעצמו" לא?
כי אתה כותב באופן עקבי היה במקור 'קונסיסטנטיות' אך שונה מפחד העכרור, חלושת אופי שכמוני את הצורה האחת, ולונג את השניה – האם אתם מנסים להטות את דעתם של קוראים תמימים באמצעים לא כשרים?
יש לי הרגשה שכל הויכוחון הזה גורם לי להיראות מלא מ/ב/כ/ל/עצמי
או לפחות קטנוני במידה מוגזמת. יש לי גם תחושה חזקה שאם הוא יימשך אני לעולם לא אוכל לכתוב כאן יותר תגובה עם מילה לועזית, אז אני רוצה לפרוש בנקודה זו.
לילות טלדגה
הסרט הזה הצחיק אותי כל כך. ההומור הדבילי של וויל בשיאו. שלא לדבר על סשה כהן שמשחק באופן מבריק את הנהג הצרפתי המתחרה. יש שם הרבה בדיחות שרק אמריקאים יבינו אבל בכל זאת אפילו אם אתה לא חובב מרוצי מכונית, אני ממליץ.
לגבי בת בולין האחרת...
עד כמה הסרט נצמד לסיפור האהבה ההיסטורי כפי שהוא מתואר בשלושה בסירה אחת?
כלומר – האם צפיה בו תזכה אותי בהזדמנות למלמל "היי, ג'רום ק. ג'רום כתב על זה", מה שיזכיר לי את שלושה בסירה אחת וישמח אותי עד אין קץ, ואז שווה לראות את זה, או שצפויה לי אכזבה מהדהדת?
סיפור האהבה *ההיסטורי* כפי שהוא מתואר בשלושה בסירה אחת?
אני לא יודעת עד כמה מדויקת מבחינה היסטורית פגישה עם הנרי הנער ואן הקטנה מתנשקים ליד סנט אולבנס, וטוענים שהם באו לפגוש חבר מימי בי"ס, או משהו…
ביחס לסרטים היסטוריים בהוליווד?
לפי מיטב הבנתי
הסרט תואם די במדויק את הספר שלפיו הוא נעשה "בת בולין האחרת" של פיליפה גריגורי.
הספר עצמו נאמן פחות או יותר לתקופה ולקורות הנרי השמיני ואן בולין.
אם התיאור ההיסטורי בספר אמין לחלוטין? כנראה שלא. בכל זאת רומן היסטורי, ולא ספר ללימוד היסטוריה.
סביר להניח שהיסטוריונים חובבים או מקצועיים ימצאו בספר ובסרט אי-דיוקים למכביר.
בקשה לעזרה בשחזור היסטוריה אישית
לא מזמן תהיתי באיזה גיל בדיוק ראיתי את "הנסיכה הקסומה" בקולנוע. כיום, כמובן, ניתן לנחש שסרטים מגיעים לארץ שבועות עד חודשים לאחר שהם יצאו בארה"ב (לרוב). אך פעם זה לא היה כך, אם אני זוכר נכון.
האם מישהו יודע איפה אני יכול למצוא נתונים לגבי שנים בהם סרטים מסוימים הוקרנו בארץ?
אני מנסה להזכר גם לגבי סרטים אחרים, בנוסף ל-"הנסיכה הקסומה", למרות שגם תשובה ספציפית לגבי הסרט הזה תתקבל בשמחה.
ספציפית לגבי הנסיכה הקסומה
זה עניין של הבנת הנקרא, אבל יכול להיות שזו התשובה שאתה מחפש: http://www.haayal.co.il/thread?rep=340307
הנה כמה ציטוטים מתוך ה'ים' ה'וובי'
(חיפוש פשוט ב'גוגל')
"..קצת שמן בעיקר מלא מעצמו.."
"..השורה התחתונה היא, אכן, ש"חלף עם הרוח הוא מלא מעצמו" הוא לא הסבר ל.."
"..המתנחל של ימינו כל כך מלא מעצמו שקשה לו להעלות על הדעת שמישהו חלוק עליו.."
"..דבורין הוא שדר ותיק ורב זכויות, אבל פטפטן בלתי נלאה וגם מלא מעצמו.."
"..עוד שעמומון מלא מעצמו..הוא פשוט מלא מעצמו. פומפוזי.."
הנה כמה ציטוטים מתוך ה'ים' ה'וובי'
אלה ממש דוגמאות לכתיבה גרועה. אני חושב שעכרור צדק, "שחצן" היה פועל יופי.
זה פשוט לא מקור טוב לדוגמאות.
חפש בגוגל את המילה "שחצן" ותראה למה אני מתכוון.
אני לא חושב..
אני לפני כן לא ידעתי ש'מלא מעצמו' מגיע מאנגלית. אולי מכיוון שאתה מכיר את הביטוי המקורי זה נראה לך צורם..
היי! לא ידעתי שעושים סרט על 'פובידיליה'...
http://phobidilia.com/
מגניב, וממה שראיתי זה בהחלט נראה כמו סרט עם פוטנציאל.
אבל, יש, כמובן חסרונות. הכוכבים הראשיים של הסרט –
עפר שכטר, שהוא שחקן בינוני מינוס, ואפרת בוימוולד המעצבנת בתפקיד סיגי (רגע! זה כבר לא סיגי? עוד חיסרון).
יומית:
כתבה מספר 4175
נכון ששכטר שחקן בינוני מינוס,
אבל עושה רושם שהוא התמסר לתפקיד ובתמונות מהסט הוא נראה כחוש לגמרי:http://www.phobidilia.com/
הוא עוד עלול להפתיע.
ובקשר לסיגי, אני לא חושב שזה חיסרון, שינו לה את השם מכיוון שסיגי הוא שם פרחי מדי.
סניקרס
ראיתי עכשיו את החצי השני של 'סניקרס' תוך זפזופ אקראי.
אלוהים, כמה שהסרט הזה חמוד. היה חמוד ונשאר חמוד. חמוד חמוד חמוד.
ולמקרה שהדרדרותי לפאקצה בת 14 סימאה את עיניכם, זה אחלה אחל.. אה, מדובר בסרט מהנה ביותר.
מש''א
שאלה קצת מוזרה:
רולנד אמריך, במאי אקשן טוב או רע?
חוץ מ"היום השלישי", שאני כבר לא ממש זוכר מה היה בו, לא ראיתי אף סרט של הבמאי, והחלטתי לראות את הסרטים המדוברים שלו – "גודזילה" ו"היום שאחרי מחר", השאלה היא אם בכלל שווה לי לראות אותם.
הבהרה: אני שואל מבחינת "האם הסרט הוא כיף טהור עם מלא אקשן פיצוצים והרבה בלאגן שנראה טוב מאוד?" לא מבחינת איכות, כי אני יודע שהמבקרים קטלו את הסרטים הללו.
אם ככה,
שווה לך לראות את גודזילה.
היום שאחרי מחר סתם משעמם ולא מי יודע מה מלא באקשן.
תודה רבה על העצה.
אבל בתכל'ס, רולנד אמריך הוא במאי אקשן טוב או גרוע?
בינוני לדעתי.
אמממ,
פירוט? נימוק? הסבר?
הוא פשוט לא שולט ברזי הקולנוע כראוי.
על כל סצינת אקשן בגודזילה או ביום השלישי תמיד קפצו לי דוגמאות של במאים שעשו את אותו הדבר, רק יותר טוב.
יש אצלו תחושה גדולה של פספוס גם כי הוא לא מנצל עד הסוף את הפוטנציאל של נושאי הסרטים שלו על מנת ליצור קטעי אקשן גדולים מהחיים ובלתי נשכחים.
בכנות? אני לא זוכר הרבה מהסרטים שלו, לעומת סרטי אקשן אחרים שאהבתי ועד היום לא יצאו לי מהראש.
אתה יכול לבדוק אותו
גם בסרטו החדש '10,000' שעולה לאקרנים ביום חמישי הקרוב.
חוצמזה, הוא עשה את שני סרטי 'חייל אוניברסלי' שהיו מפוצצצצים באקשן.
ואני חשבתי להיפך.
זאת אומרת, לא על האפקטים אלא על רמת השעמום.
את גודזילה לא ראיתי, אבל היום שאחרי מחר לא משהו.
ולו בגלל שהוא מרגיש צורך להטביע כל סצנת אפקטים ראויה באוקיינוסים של קיטש מסביב. למען האמת, עכשיו שאני חושבת על זה, הנטייה הזו היתה כבר ביום השלישי – אבל כאן זה יותר גרוע.
ביום השלישי והיום שאחרי מחר* יש אפקטים טובים
בגודזילה יש אפקטים טובים לזמנם, אבל אני בספק אם הם לא התיישנו בינתיים. ב-10,000 אין אפילו אפקטים טובים שיגנו מאוקינוס הקיטש.
*יום רביעי.
כמה הערות
1-זהו השבוע השני בלי "ג'ונו" בעשירייה, כי גם בשבוע הקודם היא לא הייתה.
2-האם "אלוין והצ'פמנקס" מגיע בסופו של דבר לארץ? כי לפי אתר סרט הסרט כן מגיע.
הסרט עממו נחמד מאוד, והצ'יפמנקס מתחרים עם וול-י על תואר היצור הכי חמוד בעולם.
____________________________
אני כבר יכול לראות מעכשיו שכאשר יגיע "וול-י" לבתי הקולנוע יצוץ סקר עם השאלה על היצור הקולנועי הכי חמוד.
אולי לא שמת לב
אבל 'ג'ונו' דוקא כן מופיע בעשירייה הפותחת השבוע כמו גם בשבוע שעבר.
זה כי ההודעה נכתבה בדו''חקו הלא נכון.
'ג'ונו' לא נמצא בעשיריה השבוע (כלומר בדו"חקו של 9.3). היא כן הופיעה בדו"חקו של השבוע הקודם (2.3), שנכתב לפי ההערכות (estimates) על הסכומים של השבוע, אבל כשהתפרסמו הנתונים המדויקים ( Actuals) התברר שהיא למעשה נדחקה למקום ה-11. תמיד יש הבדלים קטנים בין ההערכות לסכומים הסופיים, אבל בדרך כלל הם לא מספיקים כדי לגרום לשינויים במיקומי הסרטים בטבלה. במקרה הזה ההפרש בין המקום ה-10 ל-11 היה זעיר (17,000 דולר).
נכון
אז מזה מגלים, שאני צודק (למרות שזה לא אומר הרבה)
לא ראיתי את הסרטים, אבל לפחות מהטריילרים עולה הבדל מהותי:
וול-י חמוד בצורת "יה… אני רוצה כזה, איפה מאמצים כזה?!". הסנאים חמודים בצורת "גררר… מעניין אם זה ישתוק אם אני אכה את זה מספיק חזק במגהץ".
אם במכות עם מגהץ ליצורים ממוחשבים חמודים חשקה נפשך,
היכוני לסרט שנראה מצוין (למי שאהב את כדורגל שאולין):
http://www.apple.com/trailers/sony/cj7/trailer/
פנלופי/ה
דיווחי המבקרים שהסרט "לא נורא" עושים לו עוול. מדובר בסרט מקסים במיוחד.
כל השחקנים בסרט מבצעים את תפקידם במדויק, במיוחד שחקני המשנה ויש בסרט לא מעט קטעים שיסחטו פרצי צחוק.
ריס ווית'רספון מפתיעה לטובה עם תפקיד קטן בו היא לא מעיקה מדי מחד ומאידך לא גונבת יותר מדי את הפוקוס מרי'צי, שגם עם אף חזיר נראית טוב.
ג'יימס מקאבוי מקסים כרגיל וכל שחקני המשנה מצוינים, במיוחד פיטר דינקלייג' כעיתונאי שנחוש בדעתו להשיג תמונה של פנלופי.
בקיצור: תצפו.
אם סופרים את kicking and screaming
אז זה קומדיית ספורט רביעית ברצף (למרות שבסרט הזה הוא מאמן קבוצת כדורגל ולא משחק). מה הסרט הבא? פטנק? בדמינגטון?