לגשם הפתאומי שירד פה –
צבי אומר שגשמים כאלה
מזיקים לחקלאות – היו
שתי השלכות: הוא העיר
אותי והקפיץ אותי באמצע
הלילה להוריד את הכביסה
מהחבל, אך גם הבריח את
המוני בני אמריקה בחזרה לבתיהם המוגנים. תוצאה עקיפה לגשם: קופות עלובות. מקום ראשון שמנפנף ב-15 מיליון דולר רטובים, והמקומות הבאים אחריו: 9 מיליון וחצי ומטה.
"אין צדק בעולם" אמר לי השבוע מישהו (הוא הגיע למסקנה הזו לאחר שהתברר לו שהוא יכול לסספנד חורי עלילה עצומים בגודלם, אבל לא לגנוט), ואני לא יכולה שלא להסכים איתו (אם כי הסיבה שלי להסכמה זו היא ערמת הכלים שמחכה לי בכיור).
המקום הראשון השבוע, 'The Ring', רימייק לסרט יפני קאלטי בשם זהה יצא לדרכו בקול תרועה רמה ופרסום מאסיבי, והרוויח 15 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. 'The Ring' מספר על מה שנשמע היה כמו אגדה אורבנית: קלטת וידיאו מלאה מראות סיוטיים, שכל הצופה בה מקבל שיחת טלפון החוזה את מותו תוך שבוע. כתבת עיתון (נעמי וואטס, זאת מ'מלהולנד דרייב') מחליטה לחקור את התופעה, וצופה בקלטת (בוהאהאהאהאהא!).
מרבית הביקורות חיוביות, וטוענות שהסרט מותח מאוד ומקפיץ מהכסא – סרט טוב לדייטים (בדרכו שלו) שכן בני הזוג יאחזו אחד בשני בחוזקה במשך כל הסרט.
המלעיזים טוענים שכל זה נכון ויפה, אבל שהבמאי השתמש בכל טריק אומנותי אפשרי כדי להפחיד, וחוצמזה – הם טוענים – משהו חסר בכל זאת.
ריס ווית'רספון מקפידה להשאר על הגובה, במקום השני, כבר שלושה שבועות ברציפות. מה היא חושבת שהיא – 'החתונה היוונית'?
הג'נטלמן שמתחרה בה, סיר אנתוני הופקינס והדרקון האדום שלו, דילג מהמקום הראשון למקום השלישי כדי שלא להפריע לה, לאחר שספג ירידה של 50% מהכנסותיו בשבוע שעבר.
ובמקום הרביעי – הפתעה! – ידידנו 'החתונה היוונית שלי', שירד בשבוע שעבר למקום החמישי בא לדרוש את המגיע לו, ובאותה נשימה הפך לסרט החתונה המצליח ביותר אי פעם. אחרי חצי שנה בקופות, לאמריקאים עדיין לא נמאס. טוב, אולי קצת: 'החתונה' אמנם עלה מקום אחד, אבל הכנסותיו ירדו ב-15% צנועים. זאת הירידה הגדולה ביותר שלו בארבעת החודשים האחרונים.
קפיצה קטנה, אולי אפילו התפרקות, ולסיפורים על המקום השביעי אני מגיעה לאחר שאבא שלי התקשר אלי, סיפר לי במשך הרבה זמן את תלאותיה של אמא שלי והפלאפון שלה שהתקלקל ולא רצו להחליף לה, וגרם לי לשכוח על האש רוטב לניוקי שנהרס כליל. אין צדק בעולם. ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כי (איזה קישור עלוב) גיבורת 'Abandon', קתרין בורק (קייטי הולמס) סובלת מלחץ בלימודים, לחץ בחינות, לחץ להשלים את עבודת התיזה שלה, לחץ בתהליכי ראיונות תחרותיים, לחץ מבלש המשטרה שחוקר את היעלמותו התמוהה של החבר שלה שרודף אותה בחלומותיה, לחצת את ידי בידך ואמרת לי בואי נרד אל הגן, והעקצוץ המוזר הזה בבטן לעמוד מדי פעם ולקרוא "בורק בורק בורק" (בגלל הניוקי, נו).
בקיצור, הצופים במותחן-וונאבי צריכים לסבול את לבטי ההתבגרות שלה ולבטיה באופן כללי, ורבים מהמבקרים סיכמו את זה כשעמום הלחץ.
עוד בחזית הסרטים החדשים: 'Formula 51' (או 'המדינה ה-51' כפי שחלקכם מכירים אותו) הגיע למקום ה-12, למרות סמואל ל. ג'קסון ולמרות רוברט קרלייל. המבקרים פשוט לא קנו אותם, ואמרו שאמנם הם מוכשרים, אבל הסרט עצמו הוא בלגאן אחד גדול.
בסרט, ג'קסון ממלא את תפקיד מורפיאוס, בהציעו לאנשים גלולה כחולה. היא עשויה מחומרים חוקיים בלבד, והשפעתה חזקה פי 51 יותר מכל סם. החל מכאן לערך, מתחילה קומדיה שבה כולם מערימים על כולם, כולם מנסים לגנוב מכולם, כולם בורחים מכולם, וכולם בני זונות.
אוה, אמרתי מילה לא יפה. אני מייד אלך לשטוף את הפה בסבון ולצפות בכמה מסרים חינוכיים. אולי באמת זו הסיבה להצלחתו המחודשת של המלפפון יונה (הנביא), שהכנסותיו עלו ב-6.6% לעומת השבוע שעבר. צנוע, נכון, אבל החזיר אותו לטבלה!
שני 'S-Away'ים ששווה להקדיש להם פסקה משלהם, סתם כי אני נחמדה:
'Spirited Away', קטן וצנוע, הכניס השבוע 519,250 דולר, עקף את ההכנסות הכוללות של 'הנסיכה מונונוקי' והפך לסרט האנימה בעל ההכנסות הכוללות הגבוהות ביותר בארה"ב ששמו לא מסתיים ב'מון', תואר שלא אומר הרבה, אבל זה כי אין צדק בעולם.
'Swept Away', שהחל את דרכו כגדול ושחצן ובמהרה הפך למשהו שכולם נהנים לקטול (כמו 'פיתוי', רק באנגלית!), שבר השבוע את שיאו של 'פלוטו נאש' כשהשיג 74,252 דולר בלבד – ירידה עצומה, תלולה, כואבת, <הכנס עוד תיאור היסטרי כאן> של 79% מהישגיו המופלאים בשבוע שעבר.
בשבוע הבא: 'ספינת רפאים' – מותחן מד"בי על ימאים שלא ראו מימיהם סרטי קולנוע, ולא יודעים שאסור לנסות לגרור ספינות רפאים; 'האמת (כל האמת, רק האמת ושום דבר פרט לאמת) על צ'ארלי' – סרט אימה ומיסתורין, רימייק ל'Charade' (לא הטריילר) הקלאסי עם קרי גראנט ואודרי הפבורן; 'פרידה' – סלמה הייק היא ציירת שנויה במחלוקת; וגם 'ג'קאס' – ג'וני נוקסוויל וחברים מעבדים את סדרת הטלוויזיה למסך הגדול וממשיכים להריץ קטעים. או משהו.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסות הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים יודעים שאין צדק בעולם, אבל במערכת השמש יש.
המממממ...
כותרת אפשרית: "לונג ג'ון לוקחת משהו ממש ממש פסיכדלי ומעיפה את שלמקו מכתיבת הדו"חקו"?
כן, אין צדק בעולם. אצלנו, למשל, ירד גשם, ו*עדיין* הייתי צריכה להשקות את הצמחים שלי.
ולגבי הקלטת – יש אומרים שכל מי שראה אי פעם את A world forgotten בגירסתו המקורית מצא עצמו אחר כך משועבד לאסטרו-נעמי באופן לאו-בר-כיבוש. לא יודעת אם זה נכון.
המממממ...
זה לא נכון.
אבל אני, מאידך, לא ידעתי שלSailor Moon היה סרט שהופץ בקולנועים באה"ב…
לא היה סרט
של סיילור מון שהוקרן בקולנועים, ואם היה, אז לימד"ב אין את נתוני הקופוץ שלו.
אבל מה כן מצאתי בימד"ב כחיפשתי את סיילור מון?
את הדבר הזה –
http://us.imdb.com/Name?Frye,+Soleil+Moon
איזה שם מקסים, אה?
למה moon?
למה לא mon?
פותח הרבה אפשרויות. פוקימון למשל.
מעניין, כבר עברו איזה עשר דקות
מפרסום הדו"חקו, ועדיין לא התעורר כאן בלגן אימים בעקבות אזכור המילה "ג'קאס".
(כן, החלטתי לבדוק לראות מה יקרה, אבל החלטתי שאני לא מסוגלת להתאפק יותר… אבל אני עדיין מחכה!)
מעניין, אין לי מושג על מה
את מדברת. שמעתי שהיה משהו באייקון וגם אז לא הבנתי כלום. אפשר הסבר (ברצינות!)?
הנה שתיים שלוש דוגמיות,
אם אתה בטוח שאתה רוצה את זה:
http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=190&mess=1514399
http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=190&mess=1515295
http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=190&mess=1515107
http://forums.ort.org.il/scripts/showsm.asp?which_forum=190&mess=1522895
ג'קאסס? ג'קאסס???
בטח הכל עדיין אשמת המועדון.
חבל שאני לא כותב דוחק''ו השבוע...
יש לי רק מילה אחת להגיד על ג'קאסס והשבוע:
סתם כדי לנטפק, הסרט המקורי נקרא ringu, והוא דווקא נחמד פלוס, ובמפתיע אפילו מפחיד במידת מה (אולי העובדה שצפיתי בו בשתיים וחצי בלילה תרמה לכך). הוא, הפריקוול והסיקוול שלו משודרים מדי פעם ביס 2.
הוא נקרא "רינגו" כי יפאנים מתקשים לבטא תנעות המסתיימות בעיצורים (חוץ מנ'). השם הוא אכן "רינג."
אם אני לא טועה,
זו פשוט הצורה שמתעתקים את השם הזה לרומאנג'י. בזמנו אפילו מצאתי אתר שמציג את כללי התעתיק האלה, אבל אין לי כוח לחפש אותו שוב.
בוג'י טועה? הרי זה תרתי דסתרי
כן, וזה נובע ממגבלות ההגיה היפאנית. זה לא אומר שאנחנו, כאנשים שאין להם בעיה בהגיית המלה, צריכים לחזור על השיבוש המודע הזה.
ראיתי את הסרט הנ"ל לפני מספר ימים, יחד עם סרט ההמשך שלו, אחד אחרי השני.
וזה לפי דעתי סרט אימה אמיתי.
הוא משתמש בטכניקה דומה לזו של סרטי אימה טובים (ומה שמלתעות עשה, למשל), אותו הדבר שסטיבן קינג למשל עושה ברוב הספרים שלו, שילוב של דברים שכולם מכירים מחיי היומיום, עם הבלתי מוסבר, המסתורי, הלא הגיוני, המפחיד. וזה עובד.
הקצב של הסרט הזה שונה מזה של סרט אמריקאי טיפוסי, הרבה יותר מדוד, רגוע, אבל לא איטי.
השני די שונה מהראשון, בעיקר כי הוא מסביר חלק מהדברים שנשארו פתוחים ומרחיב את העלילה, הוא גם נראה כאילו הוא נעשה בתקציב גדול יותר. הוא סרט המשך טוב למדי, עם כמה קטעים מעולים.
כעיקרון, יש שני סוגים של סרטי אימה מרכזיים. אני אגיד את זה פשוט. אלה עם הדם, ואלה בלי. בז'אנר ה"דם" מתמחים האיטלקים, הספרדים, (דריו ארג'נטו, לוסיו פולסי), והוא כולל סרטים אמריקנים פורצי דרך כמו "טבח המשור בטקסס", גם הדברים של ג'ורג' רומרו (בעיקר שחר המתים), וכו'.
ויש את הז'אנר הפסיכולוגי, שבו לא רואים הרבה, אבל מרגישים.
(סרטים כמו THE HAUNTING, הגירסה המקורית מ-61 אם אני לא טועה).
סרטי האימה האלה הם בד"כ אפקטיביים יותר, כי בעוד שבסרטי ה-GORE האימה באה בעיקר מהגועל נפש, בסוג השני האימה היא מהסוג שזוחל לאט לאט מתחת לעור, ואלה הסרטים שעליהם בדרך כלל ממשיכים לחשוב גם אחרי הצפייה.
אלו שאוהבים סרטי אימה יודעים שלמצוא סרט ממש, אבל ממש טוב, בז'אנר, זאת משימה לא קלה.
עכשיו חסר לי רק הפריקוול.
(וחוץ מזה איזה שני סרטים אלטרנטיביים, מיני סדרה, כמה ספרים, מאנגה.. שכחתי משהו? מדובר בתופעה ביפן)
מאז "סיוט ברחוב אלם", שהיה שילוב מעולה בין סרט GORE לאימה פסיכולוגית מתוחכמת, לא זכור לי סרט אימה מקורי כל כך.
כמה תיקונים
עד אשר מגיע היום וישראלי מזכיר את שמו של פולצ'י הוא עושה זאת עם שגיאות כתיב כמו כן איני יודע אם התכוונת לומר שהוא ספרדי אבל הוא איטלקי(במאי האימה והטראש הספרדי הגדול מכולם הוא JESS FRANCO).דבר נוסף אם ראיתה בימי חייך סרטים של פולצ'י וארג'נטו היה ברור לך שאין כמעט שום קשר בין השניים מלבד היותם איטלקים,הקולנוע שלהם שונה לחלוטין.
דוח''קו מצויין,
בורק בורק בורק.
ואני בטוח שספל חמאה מצטערת שאחד הסרטים כאן לא הגיע לארץ בשבוע שעבר.
דוח''קו מצויין,
(הכותרת נשארה כי זה נכון, לא מתוך עצלות או משהו.)
אל תהיה כל כך בטוח.
>ספל חמאה מקווה שאף אחד לא שם לב שאין לה מושג במה מדובר<
ע' פסקה שלישית, תת פסקה ב'.
לא חיפשת בשבוע שעבר סרט מעורר היצמדות בשביל מישהי?
וואלה
אבל, אבל, אבל, המטרה שלי לא הייתה מתקבלת טוב באולם קולנוע מהוגן…
איפה לעזאזל
"פנץ'דרנק לאו" הסרט הזה קיבל 97 אחוז של ביקורות חיוביות ב"רוטן תומתוס" ביים אותו זה שביים את מגנוליה ומשחק בו אדם סנדלר, האם המפיצים החליטו פשוט לא להוציא אותו, להוציא אותו בעוד חצי שנה, מה?
מה קורה פה<
Punch-Drunk Love, הוא אכן החדש
של אדם סנדלר, אמילי ווטסון ובמאי מגנוליה פול תומס אנדרסון. הוא יצא בלוס אנג'לס וניו יורק ב11 באוקטובר, ובהפצה רחבה בארה"ב ב18 באוקטובר. מחישוב מהיר תגלה שזהו השבוע השני שלו במסכים, שכרגע סך הרווחים שלו עומד על 2,045,863 דולר. השבוע הוא השיג 1,480,932 מתוך הסכום הכולל וניצב לו במקום ה-15 ברשימת הסרטים הרווחיים של השבוע. ההישג נחשב לטוב מאוד, מכיוון שהסרט הופץ השבוע ב-78 בתי קולנוע בלבד (שזה גם שיפור של 73 בתי קולנוע משבוע הפתיחה). הוא גם הסרט הכי רווחי פר קולנוע השבוע, כשהרווחים שלו מסתכמים ב18,986 בממוצע (לשם השוואה:The Ring, שבמקום הראשון השבוע הרוויח 7,579 ודרקון אדום עשה 2,649).
לפי הנתונים האלה, ייתכן שכבר בשבועות הקרובים הוא יעבור להפצה רחבה באמת, ואולי גם ייזכה לביקור בדוחק"ו.
מש''א
ואם הייתי כותב השבוע את הדוחק"ו (מה, לא מגיע לתת הזדמנות למישהו אחר?), הייתה נכנסת שורה.
ודרך אגב, לא משנה איך אתה אומר את זה, זה נכתב "טומאטוס"…
אל תהיה קטנוני.
אין איזה חוק שאומר שמילים לועזיות אפשר לכתוב בכל דרך העולה על הדעת?
יש איזה חוק, נדמה לי,
שאומר ש-t נכתב כ-ט', ו-th נכתב כ-ת'. אולי זה לא חוק, אלא סתם נוהג. אבל קיים משהו.
כמובן. חוק ''אני לא יודע לאיית''.
לא, אין חוק כזה.
אחרת אני הייתי מתעתקת את המילה tomatoes לעברית "לך תקע את ראשך באחורי חזיר". מי בדיוק יגיד לי שזה לא בסדר?
יש כללי תעתיק. כמובן שיש. מה זה פה, אנרכיה?
כן, אבל זאת לא הנקודה.
כי, תתפלא, אבל זה סרט טוב...
ואני כבר ראיתי אותו. (ha!)
הזוי זה טוב!
האם זה הדוחק"ו שבו היו הכי הרבה פרטים על חייה של לונג ג'ון לעומת פרטים על הסרטים?
אני דפקא מעדיפה אותם ככה.
כן?
(הערה לעצמי: אנשים אוהבים לשמוע מה עשית במעבדה. תן להם את הפרטים בדוחק"ו הבא)
לא.
זה שאנשים אוהבים לשמוע על הכביסה של לונג ג'ון לא אומר שהם רוצים לשמוע על מעבדות. זאת אומרת, תלוי איזה מעבדות.
אחלה – אבל על מעלליך, לא על מעללי השמרים, טוב?
למרות שלדעתי, כזה דוחק"ו יוצא רק עם חום גבוה…
(ללונגג'ון, מרק (בטעם) עוף וירטואלי)
אכן דוחקו נהדר
אבל מה זה לכל הרוחות לגנוט?
איך בכלל הוגים את זה? זה כמו לגרוק? למה שמישהו בכלל ירצה לעשות את זה? למה זה נשמע כל כך מלוכלך? אפשר גם לנסות? זה מתאים לי לשטיח הפרסי? אפשר לקבל צ'יפס עם זה? טוב, אז תארזו לי שניים.
''לגנוט'',
על פי אלפרד בסטר, "פני מועדות לכוכבים" – לעבור במרחב בין מקום אחד לאחר בלי לעבור את המרחק שביניהם, ללא עזרים טכנולוגיים, כשנדרשת רק הכרת מראהו של היעד. שיטה מפותחת בעולם שמתואר בספר הזה, ולמעשה כל בני האדם באותו עולם, פרט לכמה חסרי מזל, משתמשים בה.
ולמי שלא קרא זה ספר חובה.
אחת מיצירות המופת הגדולות ביותר של המד"ב.
''לגנוט'',
רגע אחד, שאני אבין. זה לא מה שעושים הנסיכים וקרוביהם בסדרת "אמבר"? זה מתאים להגדרה של גניטה.
''לגנוט'',
מקווה שהיית רציני כי הנה תשובה רצינית:
לא בדיוק. גניטה היא טלפורטציה באמצעות כוח הרצון בלבד. כל מה שאתה צריך זה לדמיין את המקום אליו אתה רוצה להגיע.
עכשיו באמבר המעבר נעשה באמצעות הטראמפים שהם קלפי קסם, היוצרים מעין דלת המחברת בין שתי נקודות. בשביל להגיע בעולם של אמבר למקום מסויים עליך לדמיין אותו, לצייר אותו (קיר, לוח, קעקוע על העור של אוייבך המת… וואטאבר) וכך ליצור ליצור טראמפ (ומדובר במלאכת מחשבת). רק לאחר מכן תוכל להפעיל את הטראמפ ולעבור למקום המבוקש. ואגב, מעבר לפי אדם (קרי למקומו של האדם שאת הטראמפ שלו אתה מחזיק), מצריך שיתוף פעולה מצידו, ואם הוא לא ירצה הוא יוכל למנוע מגע.
__________________________________
אלו היו שישים שניות על ההבדל בין גניטה למעבר באמצעות טראמפים.
כמו מקל הקסמים של דבי וגבי?
בדיוק!
(טוב, בערך.)
מה ש''מישהו'' אמר
זה יותר כמו עיפרון הקסמים של פינקי מהסידרה "בלינקי ופינקי".
אם כבר
אז למי שזוכר, אותו סרט מצויר שהילד מצייר בעיפרון והציור הופך להיות אמיתי.
מה עם מרי פופינס?
אם כבר
ואם כבר מחפשים אנלוגיה, אז שתהיה נכונה. מה שמעניק את היכולת המיוחדת לטראמפ אינו החפץ ששימש ליצירת הציור, אלא יוצר הציור עצמו (על כישוריו האומנותיים והכישופיים). לכן הדוגמא הנכונה לטראמפ היא כל אותם מקרים בהם ווייל אי. קיוטי מצייר על סלע מוצק המשך של כביש, ואז הרואד ראנר פשוט משתמשת בו (ועכשיו אני רק צריך למצוא הסבר מדוע מר קיוטי עצמו לא מצליח להשתמש בציור באותו אופן. רגע, מעולם לא הזכירו שהוא צעד על הדגם באמבר, נכון? אוקיי, זהו, זה ההסבר).
לא לזה התכוונתי.
אף אחד לא זוכר את הסרטים המצוירים עם הילד שמצייר והציור הופך להיות אמיתי?
אני זוכרת. קצת.
אבל לגנוט עדיין נשמע לי כל כך הרבה יותר טוב.
לא לזה התכוונתי.
בטח זוכר. אבל גם שם היה מדובר בעפרון קסום. למעשה כל דבר שהילד היה מצייר עם העפרון היה הופך לממשי, החל מאבן, עבור במטוס וכלה בפצצת אטום (נו טוב, אז הוא לא הגיע לנקודה של לצייר פצצת אטום, אבל תהיה בטוח שאם הסדרה היתה ממשיכה לרוץ עד היום היו מגיעים גם לזה). גם נדמה לי שאת העפרון הוא קיבל מאיזה שהוא גמד.
!נורה נדלקת! רגע, רגע, אם הגמד הוא בעצם דוורקין בתחפושת, אז אולי אתה בכל זאת צודק! המממ, אני אצטרך לחשוב על זה שוב.
(ואגב, היתה סדרת טלויזיה מד"בית עם אותו עקרון, אבל במקום ילד ועפרון היה מדובר בדמות ממוחשבת עם "סמן" אלקטרוני שהיה יוצר את הדברים באור כחול זוהר.)
אוטומן!!!
איך אהבתי את זה! (טוב, נו, הייתי קטנה ומפגרת).
ואני מתפלאת איך אף אחד לא הזכיר את האבא של הז'אנר, אהרון והעפרון הסגול. אוכל את כולם לארוחת בוקר.
בוג'י?! קטנה?!
נא לא לשבור מיתוסים. בבקשה.
אהרון והעפרון הסגול שולת!!1
יו! איזה נוסטלגיה הבאת לי
באמת הרבה זמן תהיתי איך קוראים לזה באנגלית.
בעברית זה היה "הכל יכול", נכון?
הייתכן שהייתה רק עונה אחת? (http://us.imdb.com/Title?0084978)
יש שורה משם שהולכת איתי עד היום:
[אוטומן למי שתיכנת אותו]: "למה תיכנתת אותי להימשך רק לבלונדיניות? יש כל כך הרבה ברונטיות יפות…"
לא זוכרת עברית.
אני זוכרת את זה בתור אוטומן.
ואגב, אני זוכרת נכון, שהבחור ששיחק מול הבלונדיני הגבוה (וולי קראו לו?) היה הבן של דזי ארנז (ריקי)?
וואלה, צדקתי!
איזה שטויות שאני זוכרת, אלוהים. באמת קראו לו וולי (טוב, ימד"ב אומר וולטר), והוא באמת הבן של דזי ארנז (ריקי מ"I love Lucy").
מישהו יכול להסביר לי איך מפנים את הקבצים המיותרים מהזכרון כדי שייכנסו קצת דברים חדשים?
ראית רובוקופ 2?
אין דבר ש-230000 וואט לא יכולים למחוק.
(כן, כן. אפילו תגובות ).
מילת הבהרה קטנה:
הייתי רוצה דרך למחוק את הדברים המיותרים *בלי* שהדברים הלא מיותרים ייפגעו.
כן, יש לי עדיין כמה דברים *לא* מיותרים במוח. שתוק, קיפוד. גם את, ניקי.
אהרון והעיפרון הסגול?
לא, זה ספר.
הוא מדבר על סרט מצויר שהיה מדי פעם בטלוויזיה, על ילד שגמד קטן נתן לו עפרון, והוא היה מצייר איתו כל מיני דברים שהוא היה צריך. אותו עקרון, ובטח הם לקחו את הרעיון מהספר, אבל משהו אחר.
לא, זה ספר.
הסדרה באנגלית:
http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/index=books&field-author=Johnson%2C%20Crockett/104-7047858-9314326
מוזר..כל כך הרבה פמיניסטיות
שורצות פה(טוב נו, אני זוכר אחת. אבל בטוח שיש יותר!), ובכל זאת אף אחת לא קפצה על לונג והסטריאוטיפים שהיא עוזרת להנציח?
תוקם ועדת חקירה וישא"ק!
תוקם ועדה מיוחדת לעשיית לינץ'
באורי עייף, וישא"ק!
ואפילו לפני כן!
איזה סטריאוטיפים?
אוסקוט, אישה!
נכון שהורדת את הכביסה, אבל עוד לא גיהצת וקיפלת.
וגם הכלים ששטפת לא משהו. חיזרי למטבח ותשטפי שוב.
ובפעם הבאה אני אקצר לך את החבל שלא תגיעי מהמטבח אל המחשב.
( כמובן)
אפשר לחשוב...
פמיניזם מדבר על שוויון. אם הזכרתי שטיפת כלים מקרית (מה שאגב, לא קורה הרבה אצלי) או הכנת אוכל, זה לא הופך אותי למטיפת מסרים אנטי-פמיניסטיים.
אולי צריך להסביר בעדינות
שבניגוד לדעה המקובלת, הפמיניזם לא ממש נגד שטיפת כלים, כביסה ובישול, אלא רק נגד היותם של אלה האופציה היחידה המזומנת לאשה בחייה?
לאאאא… אני בטוחה שאנשים עם רמת אינטלקט סבירה (כמו שאני בטוחה שהרוב כאן באתר) כבר הבינו את זה בעצמם מזמן.
הצילו! הצילו! הצילו!
המורה קרא לתרגיל שלי בסרט וידאו פ"מ!
ווווואאאאאההה!
אז מה, אז מה אם צילמתי תרגיל שבו המצלמה משחקת תפקיד, זו סיבה להעליב? זו סיבה להשפיל? זו סיבה להתייחס אלי ככה?!
האוניברסיטה של היום, אני אומרת לכם.
אל תדאגי
יש קבוצות תמיכה שמטפלות בדברים כאלה. רק תזכרי, השלב הראשון הוא להודות שיש לך בעיה.
בחור בשם מורפיאוס שנותן לאנשים גלולות כחולות? לא נשמע לכם חשוד טיפה?
לא, למה, כבר הציעו לי הרבה
כאלה באימייל.
אין לי מה לעשות עם ויאגרה, אז ויתרתי.
את יכולה לחלק לנזקקים
אם כבר מצוות
תקראי להם גלולות מצווה ותעשי מליונים במגזרים הנכונים.
הנה בשבילך עצה לסטארט אפ, הרי כמה כבר אפשר להתפרנס מכתיבה?
לא, תודה.
את מצוות פרו ורבו שימצאו דרך לקיים בעצמם. יש גבול בכמה מצוות אני מוכנה לקחת חלק.
יוסי וג'אגר
רק רציתי ליידע את כל הירושלמים למיניהם שהסרט "יוסי וג'אגר" מציג בבית שמואל בי-ם (שהוא לא בית קולנוע ולכן לא מופיע בלוח).
הימים כנראה משתנים – אני ראיתי את זה במוצ"ש שעבר ואילו עכשיו העכבר אומר שזה מציג בשישי, בשעות 20:00 ו-22:00. בכל אופן כדאי לברר את שעות ההקרנה לפני שיוצאים מהבית – הטלפון שלהם הוא 02-6203488.
ואם אני כבר פה, אספר גם שראיתי את "סימון" אתמול והוא חביב אבל לא מי-יודע-מה. אני אחכה לביקורת בשביל לכתוב את שאר דעתי…
המלצה
לדעתי הגירסה האמריקאית לא משתווה לסרט היפני הראשון (הסרטים היפנים השני והשלישי הם לא משהוא). אז ההמלצה שלי היא שמי שאהב את הסרט האמריקאי יטריח את עצמו ויראה את הסרט היפני, אומנם רוב האנשים צריכים לקרוא את התרגום והסרט נראה פחות מושקע אבל ביפנית הוא נשמע הרבה יותר טוב.