האם החורף כבר מאחורינו והקיץ הגיע? כל סרטי האימה הגרועים כבר היו, כל סרטי הילדים שלא יעשו כסף באף תקופה אחרת בשנה כבר יצאו, והנה הגענו אל הסרטים הטובים והבלוקבסטרים? לא ממש, האמת. סביר יותר להניח שמה שעבר על הקופות בארה"ב השנה דומה לסוף השבוע הקיצי שעבר גם עלינו באמצע החורף. קצת קיץ באמצע החורף, מה רע?
'קונסטנטין' היה אמור להיות הסרט שיתפוס את המקום הראשון בלי בעיות מיוחדות השבוע. זה אולי לא סרט-קומיקס קלאסי, אבל יש בו הרבה פעלולים ואת קיאנו ריבס, והשילוב הזה כבר הוכיח את עצמו בעבר.
ובאמת, הפתיחה של 'קונסטנטין' היתה בסדר גמור ואף למעלה מזה: טיפה מתחת ל-30 מיליון עבור הימים שישי-ראשון.
קונסטנטין הוא בלש/קוסם/עוסק בנסתר (מחק את המיותר), שיודע לא רק לתקשר עם שדים ורוחות מהעולם הבא, אלא גם לחסל אותם, אם צריך. בסרט פונה אליו השוטרת רייצ'ל ווייז, כדי שיעזור לה לפענח את הרצח/התאבדות של אחותה – גם היא רייצ'ל ווייז). 'קונסטנטין' מבוסס, פורמלית לפחות, על דמותו של ג'ון קונסטנטין מתוך הקומיקס 'Hellbalzer', אבל הדמיון ככל הנראה נפסק בשם הסרט. קונסטנטין של הקומיקס הוא בריטי, בלונדיני וזועף. זה של הסרט הוא קיאנו ריבס. שלא במפתיע, מסתמנת מגמה: ככל שהצופה מכיר ואוהב יותר את הקומיקס 'Hellblazer' . ככה הוא אוהב את הסרט פחות. אבל אלה שאינם מכירים את הקומיקס דווקא יוצאים די מרוצים: לא סביר שהסרט יהיה מועמד לאוסקר של השנה הבאה, אבל בתחומו הוא נחשב לבסדר.
אבל כל זה לא הספיק: ה-29.7 של 'קונסטנטין' הביאו אותו רק למקום השני. המקום הראשון עדיין שייך לוויל סמית וההיצ' שלו. להשיג 45 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון זה נחמד; לרדת אחר כך בשבוע השני ב-27% בלבד, זה כבר נפלא. הקומדיה הרומנטית של וויל סמית הגיעה להישג הזה, מה שבטח הוסיף לסמית עוד כמה מיליונים למשכורת על הסרט הבא שלו. בסך הכל הסרט הגיע עד עכשיו להכנסות של 89.7 מיליון דולר, ועוד רבה היא הדרך. שניהם, גם 'היצ" וגם 'קונסטנטין' יגיעו לבתי הקולנוע בארץ בסוף השבוע הנוכחי.
במקום השלישי נמצא סרט בשם 'Because of Winn-Dixie', שהוא כנראה לא גרוע כמו שמשתמע מהטריילר שלו. לא חכמה גדולה, מכיוון שאין הרבה דברים בעולם שהם גרועים יותר מהטריילר של הסרט הזה, בכיכובו של הכלב עם החיוך השטני. גם סכום ההכנסות שלו בסוף השבוע הוא לא כל כך רע 10 מיליון וקצת. הסרט מספר על ילדה עצובה ובודדה שכדרכן של ילדות עצובות ובודדות, מאמצת כלב נטוש וקוראת לו על שם סופרמרקט. לכלב, מסתבר, יש כשרון יוצא דופן לגרום לדברים טובים לקרות סביבו, ואכן מספר ימים אחרי אימוצו, הילדה משלימה עם אביה, האנשים מסביבה לומדים להכיר ולאהוב זה את זה והשלום מגיע למזרח התיכון. על פי החיוך מבשר הרעות של הכלב, בסוף הסרט מתברר שהוא בעצם השטן במסווה, ועל כל אותם דברים טובים כביכול שקורים הוא דורש את נשמתה בת האלמוות של הילדה. הסצינה הזאת כנראה נחתכה מהסרט (וחבל), אחרת המבקרים כבר היו מזכירים משהו בקשר לסוף מעורר המחלוקת של הסרט. אבל הם לכל היותר מתלוננים שהסרט לא החליט אם הוא רוצה להיות קומדיה מטורפת או דרמה מרגשת. נו טוב.
את 'המסכה חוזרת' אפשר להכניס, לצד 'אשה חתול', 'הנוסע השמיני נגד הטורף' ועוד סרטים מובחרים, לקטגורית "מה חשבתם?!". הסרט המקורי מ-1995, עם ג'ים קארי (וקמרון דיאז בסרטה הראשון) היה גרוע, אבל עשה די הרבה כסף. איכשהו מישהו החליט שזה מספיק כדי להצדיק המשכון, 10 שנים אחר כך, בלי הכוכב הראשי אבל עם שורה של שחקנים, ולחשוב שזה מתכון לעשיית כסף. מפתיע מישהו שזה לא בדיוק עבד? מסכתו של האל לוקי (אותו משחק בסרט אלן קאמינג, נייטקרולר ב'אקס-מן') מגיעה הפעם לבנו התינוק של ג'יימי קנדי (רנדי, איש הוידאו מטרילוגית "צעקה"), שמפתח בעקבות כך התנהגות של דמות בסרט מצויר, ושוב הפעלולים הממוחשבים משתוללים. 'המסכה חוזרת', שהפקתו עלתה 84 מיליון דולר, עשה 7 וחצי מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. על טעויות משלמים.
המספרים הזוכים בחידון "באיזה מקומות יהיו השבוע המועמדים לאוסקר" הם 5, 9, 11 ו-14.
בשבוע הבא: באמת כבר הרבה זמן לא היה לנו סרט אימה. סרט אנשי-הזאב 'הקללה' של ווס קרייבן, בכיכובה של כריסטינה ריצ'י, ישלים את החסר. עוד יצא 'Man of the House', קומדיה נוראית למראה עם טומי לי ג'ונס וחבורות מעודדות.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
לדעתי המסיכה דווקא היה לא רע
אפילו די טוב ומצחיק. בכלל אני אוהב (לרוב) את השטויות של ג'ים קארי ושני ה"אייס ונטורה" הם מהקומדיות המצחיקות ביותר שיצא לי לראות.
מסכים
המסכה היה בכלל לא רע לדעתי בתור קומדיה פרועה. האפקטים היו מאוד מרשימים לפני עשור ולא ממש התישבנו עדיין, ג'ים קארי מוצלח והעלילה לא לגמרי בנאלית. לא מצדיק סרט המשך. למעשה, שום הון שבעולם לא מצדיק לעשות המשך בלי ג'ים קארי עשר שנים אחרי הסרט המקורי, אבל גם לא כזה נורא.
לדעתי
הסרטים המוקדמים של ג'ים קארי הם פשוט גרוטסקיים מדי בשביל להוות מצחיקונים אמיתיים*. אני אישית לא אהבתי אף אחד מהם, המסכה היה מהפחות טובים (למרות שהוא הציג את קמרון דיאז בתחילת דרכה), אבל אפילו הוא לא הצליח לגרד את התחתיות שאליהן הגיע "כייבל גאי".
*אני מתכוון לכך שלפעמים לסרטים יש כוונות טובות, אבל יש בהם אלמנטים פשוט דוחים או סתם תקועים, שיוצרים תחושת סלידה, אצלי לפחות. פרצוף ירוק מתמתח הוא אחד מאותם אלמנטים.
שלא לדבר על
"טיפשים בהפסקה שניה".
בקשר לקונסטנטין...
גם מי שמכיר את הקומיקס יכול להפיק מהסרט הנאה לא מעטה. כל מה שצריך לעשות הוא לחזור על המנטרה שאמרתי לעצמי בדרך לקולנוע שוב ושוב – זה לא הלבלייזר, זה לא הלבלייזר, זה לא הלבלייזר.
אז נראה כאילו זה רווחי
לעשות קומדיות רומנטיות מוצלחות, וסרטים עצמאיים עם קריצה למיינסטרים ולהרוויח המון יחסית לעלות שלהם.
לעומת זאת לאחרונה כל סרט שיש בו תקציב אפקטים גדול נופל על הפנים…
מכתב למערכת
לכבוד: מר רד פיש
מאת: מיקה
מר פיש היקר,
עלי לציין כי דוח"קואך האחרון הינו כמעט יצירת מופת עם כמות הבדיחות המוצנעות בו בצורה נפלאה ומענגת.
יצירה זו שלך כמעט מצליחה להתעלות מעל פאר יצירתך: הביקורת לאלכסנדר.
קטעים נבחרים בעיני:
– "הסרט מספר על ילדה עצובה ובודדה שכדרכן של ילדות עצובות ובודדות, מאמצת כלב נטוש וקוראת לו על שם סופרמרקט"
– "ואכן מספר ימים אחרי אימוצו… השלום מגיע למזרח התיכון"
– "'המסכה חוזרת', שהפקתו עלתה 84 מיליון דולר, עשה 7 וחצי מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. על טעויות משלמים"
תודה.
וגם הדז'ה-וו.
בדיוק מה שחשבתי כשראיתי את התמונה.
חולה על ג'ים קארי!
וכל הסרטים שלו!
וזה חוצפה לעשות סרטי המשך לסרטים שלו! "טיפשים בהפסקה שניה" היה מצחיק אבל לא שנון כמו "טיפשים בהפסקה ראשונה" [או משו כזה..].
אבל "המסכה חוזרת" לא כל כך הבהיר את הז'אנר שלו.. זתומרת, לפי הטריילר, אלו אפקטים שילדים אוהבים לראות, אבל ממה שהבנתי יש שם גם הרבה בדיחות שרק מבוגרים יבינו… חוץ מזה ש..זה לא עם ג'ים קארי!!! בני גרביל!!
אה.. וקיאנו ריבס אולי טיפש ובעל נבוט מיניאטורי בראשו אבל הוא שולט! [מטריקס 1+2+3!, ספיד.. טוב זהו..]
שאלת ראש הממשלה:
המלים "בעל נבוט מיניאטורי בראשו" פירושן:
1. יש לו בתוך הקרקפת מקל בייסבול קטן. (צריך ניתוח)
2. בדמיונו הוא קיים יחסי מין עם מקל קטן. (צריך פסיכולוג)
3. גבר נשוי שהנץ נבטים נראה קטן בעיניו. (צריך משקפיים)
4. אליל כנעני שחטף מכה מגמד חמוש. (צריך פסיק)
5. בתוך המוח יש לו בובה מיניאטורית של מאבטח פרה-היסטורי. (צריך לעשות על זה סרט)
6. זאב רווח.
בין הפותרים נכונה יוגרל קיאנו ריבס.
עשית לי את היום,
תודה. :)
פשוט מעולה
רק אם אפשר לתרום את הקיאנו ריבס שלי לעניים, אם אני זוכה – אין לי איפה להחזיק אותו, קיאנו ריבסים כידוע זקוקים למרחבים, דשא, ותקציבי אפקטים…
והעניים יוכלו לתת לו את כל זה?
הם לא עניים גם ככה?
איזו סוציומטיות פשתה בנוער של ימינו.
הם יוכלו למכור אותו
ואז הם לא יהיו עניים יותר. זהו, אני מפסיקה לנסות לעזור לאחרים אם ככה מעריכים את המאמצים שלי.
גם אני מאוד אוהב אותו
אבל בעיקר בגלל המשחק האדיר שהוא הרביץ ב"המופע של טרומן" וב"איש על הירח". מצידי הוא יכול לעשות אלפי סרטי פיפי קקי מטומטמים בסגנון "המסכה", אני עדיין אמות עליו בגלל הסרטים הטובים שלו.
אז חכו בסבלנות
ללמוני סניקט, אתם תהנו מאוד ממה שהוא עושה בסרט הזה.
פוסטנקה!
איך קראת לי?
לא זה פסטה פוסטנקה
אני גם מאוד אוהב אותו
דבר ראשון, המסכה זה סרט ענק! ניתן לומר שהוא טיפשי, אבל אם מתייחסים ככה לקארי. בתור אדם שעושה את השטויות שלו, המסכה זה סרט קורע ומעולה, וקמרון דיאז זה תמיד נפלא. אני כמובן בכלל אוהב את קארי, ואיש על הירח זה הסרט היחיד שאני מצליח לזכור (אם בכלל) שבכיתי בו (לכו תבינו..?). לעומת זאת, אף פעם לא הבנתי את המהומה הגדולה על המופע של טרומן. באמת סרט יפה, והמעבר של ג'ים לדרמה נפלא (כפי שראינו באמת נגיד בשמש נצחית באופן מובהק) אבל הסרט הזה לא הלהיב אותי מידי. אולי אני צריך לראות אותו שוב, אבל הרגשתי שמשו בסרט חסר. בכל זאת, אני עדיין אוהב את הסרטים השטותיים של קארי (אייס ונטורה זה נפלא) ואני תמיד אוהב אותם.
אני גם מאוד אוהב אותו
נכון.. אני גם מת על המשחק שלו באייס ונטורה, וטיפשים בלי הפסקה, AND HELL גם בבאטמן 3!
אבל במופע של טרומן זה לא שהוא משחק באותה דרך אבל עדיין, זה לא סרט מצחיק, וגם יש מאחוריו -מן סוג של- פילוסופיה שיכולה (בספק) להתעלות על המטריקס או לפחות דומה.
אחרי שראיתי אותו כל הזמן חשבתי שרודפים אחרי, אבל אז קלטתי שאני לא כזה מקובל אז התאוששתי (חח צחוקים איתי..).
אז אני מדבר אליך כמעריץ אחד של ג'ים קארי לאחר: לאור הזלזול הנסתר שלך ב'מופע של איש הטרו' (לא יכלתי לחשוב על שומדבר יותר טוב) אני ממליץ לך לראות אותו פעם נוספת, ועוד פעם, עד שתבין..
בתודה..
*שיווי!*
בדיוק תהיתי לעצמי
למה אלן קאמינג לא מקבל את הכבוד המגיע לו. וגם בדיוק קיבלתי את התשובה: Son of the Mask. כל כך חבל. הוא באמת שחקן מוכשר ומעניין, הוא יכול יותר מזה.
בנוסף לזה – ראיתי עכשיו את הטריילר של "קונסטנטין", – האם ייתכן ש… לא. לא יכול להיות. האם היתה זו הבעה על פניו של ריבס?
למה לא יכול להיות?
זאת היתה הבעה של טמטום מוחלט, בדיוק כמו בכל הסרטים שלו.
בכלל לא
הוא דווקא תמיד נראה כאילו הוא נמצא בדיון עמוק עם עצמו, רק שחוץ מהמבט על הפנים שלו – אין שום עדות שמתרחש אצלו תהליך חשיבה מכל סוג שהוא.
מזכיר מאוד את החתול לשעבר של בת דודה שלי.
אנחנו חשבנו שהוא מפגר, כי הוא ישב שעות שלמות עם הפנים לקיר, אבל היא טענה שהוא פותר משוואות דיפרנציאליות.
''החתול לשעבר''? מה, הוא פוטר מתפקיד החתול שלה?
זה כמו 'באר לשעבר'.
אטמו אותו במלט, לטובת בניה של מחסן.
היא התגרשה, והחתול היה שלו.
מזכיר מאוד את החתול לשעבר של בת דודה שלי.
ראשית, חתולים עוסקים לרוב בטופולוגיה אלגברית, לא במשוואות דיפרנציאליות. שנית, קרא את "פירמידות" של טרי פראצ'ט.
היו לו, אני חושב, איזה שלוש
הבעות שונות בסרט. מאד מרשים, בקנה מידה קיאנוריבסי.
אוףףף
עוד סרט שבו פיספסתי את שתי הבעות הפנים הנוספות של קיאנו. יש מצב לכתובית התרעה דקה לפני שאחת מהן מגיעה?
(יכול להיות ביזנס דיי טוב אם נציע את זה לאחת מחברות הכבלים/לוין)
עזבי כתובית-הבעה. חשוב יותר לדווח
שיש סצינה אחרי הקרדיטים.
את. צוחקת. עלי.
ראיתי את הסרט אתמול, ומאוד נהנתי, ולא חיכיתי אפילו שניה וחצי אחרי שהוא נגמר.
למה, הו למה?
נו, אז מה הפסדתי?
כרגיל במקרים כאלה - לא הרבה.
בכל מקרה, אני מקווה להעלות ביקורת על הסרט ממש בקרוב. (אה, ותרגיש חופשי לכתוב אותה.)
ועוד :
האנטר ס. ת'ומפסון, הסופר שאחראי לספר "פחד ותיעוב בלאס וגאס" (הידוע גם כסרט של גיליאם עם ניקולס קייג'), ובכלל עיתונאי ותומך נלהב בהתנסויות בסמים באשר הם, ירה בעצמו ומת, בן 67, השבוע.
לינק:
http://www.nytimes.com/2005/02/22/books/22thompson.html
ניקולס קייג'?
איפה בסרט התחבא ניקולס קייג'? האם לג'וני דפ הכוונה?
ניקולס קייג'?
כרגיל, התבלבלתי עם "לעזוב את לאס וגאס". קבלו תיקון. אין שם קייג'.
ועוד :
גם חבר שלו שהיה תומך נלהב בסמים מכל סוג (טימות'י לירי) בחר למות מסרטן. כרגע האפר שלו מקיף את כדוה"א כל 90 דקות ממסלולו בחלל. סתם ידע כללי.
יצאו מהדו''ח
דרום אמריקה באופנוע, 20 שבועות, 16M$
קרוב יותר, 11 שבועות, 34M$
עושה רושם ש-Alone in the Dark, (עם 5M$ ו-3 שבועות בלבד) סיים גם הוא את הקריירה. אבל אולי זה רק חל"ת…
אגב, המספרים הזוכים הם לא 5, *8*, 11 ו-14? (אלא אם כן, אתם רוצים לספר לי משהו שלא ידעתי על פיל-נפיל)
חדש בגוגל: חיפוש ביקורות
חפשו בגוגל "movie:שם סרט" וקבלו ביקורות על הסרט הנ"ל. בינתיים רק באנגלית.
ח''ח על דוחקו מהטובים שקראתי.
והמשפט של התמונה. אוי.
פשוט למות מצחוק.
WK1 שוב משדכים סרטים בפוטושופ
http://www.worth1000.com/cache/contest/contestcache.asp?contest_id=5157&start=1&end=10&display=photoshop
פשוט מצויין!
למוני סניקט
שמועות זדוניות טוענות שהסרט בסופו של דבר לא יגיע לארץ, מישהו יכול לאשר זאת ?
אני לא רואה סיבה שהוא לא יגיע לארץ
זה סרט שהכניס בארה"ב מעל 100 מיליון דולר, עם כוכב מוכר ואהוב בארץ. אני אברר שוב, בכל מקרה.
והוא גם סרט מצוין, בנוסף
אנא פרט ונמק ב-600 מילה לפחות
בשמחה
http://www.boston.com/movies/display?display=movie&id=6976
וב*עברית*!?
לצערי ולתמהוני,
אתה צודק. הקרנת הסרט בארץ באמת בוטלה. אין לי מושג למה.
אולי כי יש לרוזן אולף אף גדול?
אלוהים אדירים
סליחה שאני גורר את הקב"ה להפגנת התמיהה שלי, אבל באמת שאני מתקשה להבין את זה.
כשלא מביאים סרטים שעוסקים בעניינים פנים-אמריקאיים, או שנכשלו בקופות – זה מרגיז, אבל מובן איכשהו. אבל לא להביא סרט שהוא:
• מצליח כלכלית
• מוצלח אמנותית
• בעל מועמדויות וזכיות באוסקר (זכה על איפור, הועמד על המוסיקה)
• כולל שלל כוכבים בצוות השחקנים
• פונה לכל הגילאים כפי שמעט מאוד סרטים עושים
• מצליח גם להצחיק, גם לרגש, וגם להגיד משהו אינטליגנטי על העולם
זה כבר ממש לא ברור.
למי פונים?
כנראה שהם חשבו
שג'ים קארי משחק בהמסכה 2, ולאור האינטליגנציה האדירה שלהם, הם החליטו שלא יכול להיות שיוצגו 2 סרטים עם ג'ים קארי בעת ובעונה אחת.
____________________-
או כל תיאורית קונספירציה אחרת.
בעצם יש לזה הסבר פשוט יותר
אם כי לא פחות טפשי. 'למוני סניקט' לא יוקרן בארץ כי הוא סרט ילדים לא-מצויר. סרטי ילדים לא מצוירים לא מצליחים בארץ.
כמובן, על פי ההגיון הזה, המפיצים בטוחים שהסרט פונה אך ורק לילדים ואין לו שום קהל בקרב נוער/מבוגרים, דבר מטופש לחלוטין – אפילו אם הוא היה גרוע וכושל, עדיין מופיע בו ג'ים קארי, והעובדה הזו לבדה מביאה לקולנועים כמות לא רעה של קהל.
ומה שעוד יותר מוזר – גלובוס, אותה חברה שהחליטה לא להפיץ את הסרט, החליטה להפיץ במקומו (כלומר, באותו סוף שבוע שבו הוא היה אמור לצאת) את 'חשכה', סרט אימה קטן, ישן (אפשר להשיג ב-DVD) ולא מצליח במיוחד (אם כי גם לא רע במיוחד), וזה כשהשוק כבר מלא וגדוש בסרטי אימה גרועים. לזה כן יש קהל?
אז, לפי אותו הסבר, סרטי הארי פוטר הם סרטים מצוירים?
בפעמים אחרות שבהן כתבתי את ההסבר הזה
כתבתי "סרטי ילדים לא-מצוירים שהם לא שוברי קופות", אבל מכיוון שעל פי רוב הסטנדרטים 'למוני סניקט' הוא כן להיט, אני מניח שצריך להחליף את ההסתייגות ל"סרטי ילדים לא-מצוירים שהם לא הארי פוטר".
אז איך מסבירים את הקסם של אלה?
אני לא יכול להסביר הכל!
אתה יכול לנסות!
זה קסם!
כאילו, Duh.
זה רוכב על אגדת ילדים שכבר עשו לה בעבר סרט מצויר
האם האג'נדה הזו תשפיע על נארניה?
הרי גם זה כביכול ספר ילדים…
*חרד למשמע התשובה*
זו גרסה רשמית?
או השערה שלך?
ושוב – למי פונים? אין שום סיבה שבעולם שהסרט המקסים הזה לא יעלה בארץ, ואולי עוד לא מאוחר מידי לשנות את דעת האידיוטים.
זו השערה שלי
(כלומר, זה שסרטי ילדים כמעט לא מגיעים לארץ זו עובדה, השאר השערה).
אני לא יודע למי לפנות (חוץ מהתשובה הכללית "לגלובוס"). מניסיון העבר, מפיצים בכלל וגלובוס בפרט הם מבצר די עמיד בפני חדירה טלפונית, וליחצ"נים שלהם אין מושג בקשר לסיבה לביטול.
מעניין מה לגבי מירורמסק.
אם יוותרו עליו בטענה שהוא סרט ילדים לא מצוייר, או משהו כזה, אני אשתגע סופית.
מצד שני, הוא כן "מצוייר", גם אם זה לא אומר המון צבעים בוהקים על דמויות חמדמדות. מעניין איך יפול הפור עליו.
למוני סניקט וקונסטנטין היו שני הסרטים היחידים שהתכוונתי לראות בזמן הקרוב. נו, טוף, לפחות נשאר קונסטנטין. וואהו!
האמת
סרט נחמד, לא יותר.
אהבתי את הנאראטינג, אהבתי את העיצוב, אהבתי את התינוקת. ואפילו אהבתי את ג'ים קארי שמתעלה על עצמו.
אבל הסיפור עצמו, קצת חוזר על עצמו ולא מקורי במיוחד. הדיאלוגים לא תמיד טובים (בעצם, כמעט אף פעם לא), והסרט מעט נדוש, ולא מקסים באמת.
ראיתי הערב את הסרט בדויד (לא מתורגם)
אין בשפה העברית מספיק קללות כדי לתאר את מה שאני חושב על המפיץ שהחליט לא להביא אותו לארץ.
ראיתי הערב את הסרט בדויד (לא מתורגם)
עד כדי כך טוב?
חביב מאוד. מעוצב יפהפה. לא סוחף.
עד כדי כך לא מוצדק להמנע מהפצתו
זה לא הסרט הטוב של השנה, אין בו חדשנות מיוחדת והוא מיועד בעיקר לקהל בגילאי 8-11 שיכולים להתעלם מקטעים בעלילה שנותרים ללא הסבר, או מכך שג'ים קארי חוזר על אותן מניירות שהוא עושה מאז אייס ונטורה.
מצד שני…
עד כה, זה אחד הסרטים המהנים והיפים ביותר (חזותית) שראיתי השנה, השוואה להארי פוטר והאסיר מאזקבאן תהיה מוצדקת בעיני. המשחק נהדר, במיוחד של הילדים, אבל גם של המבוגרים (בעיקר מריל סטריפ). למרות החזרה על שטיקים ישנים, ג'ים קארי עדיין מצחיק ויוצר דמות מרושעת ועם זאת עגולה ומעניינת. חוץ מזה, הסרט לא מזלזל בקהל שלו, לא חוזר מיליון פעם על אותה נקודה, נמנע מהומור נמוך, כתוב בשנינות יחסית וכאמור, מעוצב פשוט נפלא. הסרט מתאים בעצם לכל הגילאים, כאשר ההגבלה היחידה צריכה להיות למי שמצא את "מוצאים את נמו" או האסיר מאזקבאן מפחידים מדי (או כפי שנוסח בתחילת הסרט: "זה אולי הזמן לצאת מאולם הקולנוע, הסלון, או המטוס בו הסרט מוקרן.").
מסכים, בערך.
בתור סרט ילדים הוא אכן נהדר. אינטליגנטי, ולא מזלזל בקהל שלו – דבר מאוד לא נפוץ כשמדובר במוצרים לילדים.
אבל בשבילי, זה לא הספיק. הוא פשוט לא המריא. לא סחף.
עדיין, חבל מאד שלא הופץ בארץ
מה קורה עם סין סיטי?
בפעם הקודמת שהסתכלתי ב'לא סופי' תאריך היציאה בארץ היה ה31 במרץ. עכשיו אני רואה שזה נעלם ואין תאריך יציאה בארץ. למה זה? מישהו יודע מה קורה עם זה?
לצערי הבאמת רב, 'עיר החטאים' (זה השם העברי הרשמי) נדחה. עדיין לא ידוע מתי הוא ייצא בארץ, אבל זה *לא* יהיה ב-31.3 . וחבל.
קבינימאט.
אני יודע שדברים כאלה לא עובדים ב100% מהמקרים, אבל אם נארגן עצומה באתר או משהו זה ישנה משהו?
לא.
למה עצומה?
אפשר פשוט להגיע בשתיים בלילה לביתו של המפיץ (פורום?) ולהשמיע לו את שיר הפסטיגל בלופ. תוך דקה הסרט מופץ. זה ו"צוות אמריקה". אפילו שזה בכלל של ג.ג.
עם כל הצער והכאב,
אני מוכרח להודות ש"צוות אמריקה" הוא סרט גרוע, ובזבוז של פוטנציאל ענק. עשוי מדהים, יש בו שיר אחד היסטרי לגמרי, אבל בסך הכל זה סרט דיי איום. אז עם כל הבעסה המוצדקת מהמפיצים, בשורה התחתונה לא הפסדת הרבה.
דווקא באתי אליו עם אפס ציפיות
חובב גדול של פרקר/סטון אני לא, אז לא היו לי ציפיות גבוהות. אולי בגלל זה דווקא נהניתי ממנו, מאד.
טוב, ענין של טעם אני מניח. מסרט אחר למשל שאתה (ורבים אחרים) *מאד* התלהבת, לא צלחתי אפילו חצי מרוב שעמום. אני חושש לגלות באיזה סרט מדובר עקב חשש לחיי. (ואני מצטט מהביקורת, רמז עבה לסרט מן הסתם: "כשהסרט נגמר, זאת שלידי הפטירה "איזה סרט דפוק", וכל מה שאני יכולתי לחשוב עליו הוא שאני רוצה לשבור לה את המפרקת…")
Requiem for a Dream
זה היה הניחוש השני שלי וגוגל אימת. הרבה אנשים לא אהבו אותו.
אבל עדיין: לא אהבת את רקוויאם לחלום?!
אז איך זה הגיע לשיעמום?
אולי בעתה וחרדה אין סופית מפני כל דבר/אובייקט/משפט שיזכיר לו חלקיק קטן מהחוויה אותה עברת במהלך הסרט הזה, אבל שיעמום???
ראיתי רק חצי מהסרט
בטרם החלטתי לפרוש סופית, כך שאולי זה לא הוגן לשפוט. אבל כן, ממה שראיתי, לא התרשמתי. על טעם ועל ריח יו נואו.
אולי, אם כי אני בספק, בצפייה חוזרת ומלאה (ועירנית) אשנה את התרשמותי.
נראה לי שכבר כתבתי את זה איפשהו...
אבל אני לגמרי איתך.
לקחתי בזמנו את הסרט מהאוזן כי אמרו שהוא צריך להיות טוב, לפני שידעתי שיש לו כזו עדת מעריצים, ופשוט נרדמתי אחרי כ-45 דקות כי היה לי נורא משעמם.. האמת היא שגם היום, בדיעבד, כשאני יודעת שהסרט הזה כל כך מוערך על ידי כל כך הרבה אנשים אין לי שום רצון לרצות לנסות לראות אותו שוב.
הממ...
.. אני יכול להבין את זה. זה הרבה יותר לגיטימי מלראות את כל הסרט ולומר שזה "סרט דפוק" (כמו שכל האנשים – ממש כולם – שהיו איתי באולם בסקיי קפטן חשבו, משום מה). ההתחלה של רקוויאם לחלום באמת נראית לא מקורית ובנאלית להחריד אבל בהמשך מגלים שזה חלק מהאטמוספירה של הסרט. זה מעין כלי אמנותי. בכל מקרה, גם אם סרט מסוים משעמם זה לא אומר בהכרח שאי אפשר להפיק ממנו משהו (אם צופים בו עד הסוף כמובן), למרות שרוב הסרטים המשעממים הם גם גרועים.
אם יש סרט שלא כדאי להפסיק לראות באמצע – זה רקוויאם, כי החוויה בהמשך פשוט מדהימה. דוגמאות שעולות לראש לסרטים טובים-אך-משעממים: גוספורד פארק, חיים בהקיץ.
ראיתי רק חצי מהסרט
אני מסכים עם הכותבת הזאת
http://forums.nana.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=579435
חצי סרט לא מספיק במקרה הזה.
זאת בדיוק היתה החויה שלי מהסרט
אי אפשר לסכם את זה בצורה יותר טובה .
היצ'
לא אני החלטתי על ללכת לראות את הסרט הזה, אבל לא היתה לי ברירה משתי סיבות:
א. אני אחד האנשים הכי פחות עקשנים שאני מכירה.
ב. מה לעשות שיש אנשים שצפיה בפדופיל משתקם לא נשמע להם כמו "ערב מהנה".
אז בלית ברירה – נכנסתי לראות עוד קומדיה רומנטית אחרי שבפעם האחרונה שגררו אותי לאחת כזאת נשבעתי שאני לא הולכת לשלם על דברים כאלו יותר. אבל כמו שאמרתי – אני לא עקשנית במיוחד.
ברגע שנכנסתי לאולם ידעתי כבר שזה הולך להיות כיף. מדוע? מפני שהטריילר של "המריך לטרמפיסט" ריצד לו על המסך. זה כבר סימן טוב.
וכמו שחשדתי – הסרט באמת היה (באופן מפתיע למדי) כיף.
אז נכון שרובו מורכב מהומור סלפסטיק, וטיפת השנינות היחידה בתסריט מרוכזת במשפטי הפתיחה הלא-כל כך מקוריים של וויל סמית', אבל באופן כולל – עלו שם על משהו טוב.
זוהי הקומדיה הרומנטית הראשונה שנתקלתי בה שמסופרת מנקודת מבט גברית מוחלטת. בדרך כלל בסרטים האלו האישה היא זו שתמיד צודקת, ותמיד דורשים מהגבר להתגמש בדרכים יוצאות דופן כדי להתאים עצמו אליה. במקרה הזה – אנחנו נחשפים לשיטות החיזור של הגברים, אבל בפעם הראשונה – זה לא כדי להראות כמה הם מגוחכים, אלא כדי להראות עד כמה יש להעריך אותם.
הסרט היה מצחיק באופן מאוד לא מוגזם. הם לא ירדו יותר מדי נמוך כדי להשיג את הגיחוך של הקהל (מלבד סצינת אלרגיה אחת, שהיתה קורעת למרות חוסר המקוריות).
הכימיה בין כל השחקנים היא זו שהצליחה להחזיק את הסרט והיא זו שגרמה לכמויות של איכפתיות ואמפטיה לדמויות לפרוץ מתוכי.
עוד יתרון בולט הוא וויל סמית'. אני לא רגילה לראות אותו בלי אקדח (לא משנה אם גדול או קטן). הוא הצליח לתפקד בצורה יוצאת מן הכלל גם בלי ה- Noisy Cricket שלו.
יש בו המון קדם אישי וציידו אותו במלתחה תואמת, כך שהוא מאוד כובש ואמין בתור דר' לענייני אהבה.
אני באופן אישי גם מאוד נהניתי מהעובדה שהסרט כולו מתרחש בלנדמרקים ניו יורקים (מיקה – מצאתי סרט ניו יורק!).
לסיכום: היה כיף. הקטעים הקומיים יצליחו לשבור גם את בעלי הלב החזק, מה שיגרום להם להישאב לתוך ים הקלישאות הרומנטיות המתקתקות שהסרט מוצף בהם, אבל שאי אפשר בלעדיהם.
כן. אפילו צילמו אותו בזמן שהיית פה, אאל''ט
חברה שלי שימשה ניצבת שם.
לא כל כך הגיוני
הייתי שם בתחילת החורף, מתי שהיה קרררר ולא היה אפילו עלה אחד על אף עץ. בסרט ניו יורק נראית קיצית, פורחת ומלבבת. (לפחות בשביל השחקנים אני מקוה שצילמו את זה בקיץ. הם לא לבשו הרבה רוב הזמן…).
(וחוצמזה – אני לא מוכנה לקבל את העובדה שעוד פעם פיספסתי צילומים. זה אחרי שפיספסתי את ג'ק ניקולסון בכמה רחובות בזמן שהוא צילם את "סדנה לעצבים". אבל זה היה בניו ג'רסי)
*הגיע הזמן שאני אשאל: מה זה "אאל"ט"?
אאל''ט = אם אני לא טועה