אוקיי – עכשיו כבר אפשר להיכנס לפאניקה?
כשדיברו על דעיכה בהוליווד בגלל הכנסות נמוכות מהרגיל בחורף, צחקתי. כשנבהלו בגלל האכזבה מהכנסות סרטי חודש מאי, ביטלתי את זה כמקרה ותו לא. אבל אם אפילו באטמן עצמו מצטרף לשורת המאכזבים, ולא מצליח להרים להיט? אני מתחיל לחשוב שאולי בכל זאת יש משהו בגו.
העובדות היבשות: 'באטמן מתחיל', הסרט שמתחיל את סדרת 'באטמן' מחדש, יצא ביום רביעי האחרון, ואחרי שהכניס בו כ-15 מיליון דולר, הגיע לסוף השבוע, ונכנס (איך לא) למקום הראשון בטבלה. עם 48.7 מיליון דולר. קצת פחות ממה שמר וגב' סמית עשו בשבוע שעבר. מה שטוב לזוג צעיר, חסר ניסיון וסובל מקללות לא טוב לבאטמן, שלצד 'מלחמת הכוכבים' ו'מלחמת העולמות', היה אמור להיות אחד משלושת להיטי הענק הבטוחים של הקיץ. בעולם שבו כל דרדוויל עושה 40 מיליון, מבאטמן מצפים להרבה, הרבה יותר. 'באטמן מתחיל' הביא, בעצם, סכום די דומה להכנסות הסופ"ש הראשון של סרטי באטמן הקודמים: 'באטמן' הראשון הכניס בסוף השבוע הראשון שלו 40.5 מיליון דולר, ו'באטמן לנצח' – 52 מיליון. הבעיה היא שכל זה קרה לפני שמונה עד 16 שנים. מחירי הכרטיסים עלו מאז לא מעט, והכנסות הסופ"ש של הבאטמנים ההם שקולות ל-60-70 מיליון דולר של היום. בהתחשב בעליית מחירי הכרטיסים, הפתיחה של 'באטמן מתחיל' היתה הקטנה ביותר מבין כל סרטי באטמן – כולל, אוי לבושה, את 'באטמן ורובין' הידוע לשמצה, שעד היום יש אנשים שמפחדים לומר את שמו המלא.
אז מה, 'באטמן מתחיל' גרוע עוד יותר מ'באטמן ורובין'? אז זהו, שממש לא. להיפך. אם תשאלו את המבקרים, זה הבאטמן הכי מוצלח שהיה אי פעם. הוא מקבל שבחים כאילו היה ביוגרפיה מועמדת לאוסקר על חולה סרטן עיוור שמנגן בכינור. כשאתה קם בבוקר ומגלה שמבקרי הקולנוע אוהבים את סרט הקומיקס האחרון יותר מהקהל, אתה יכול להיות בטוח שמשהו לא בסדר עם העולם. בקרוב נוכל לשמוע את שניצקליין מספר מעל דפי העיתונות על כך ש"'אקסטרה-מן 3' מתכתב עם הגל החדש המארוולי, וגם אינו חף ממסרים חברתיים בנוסח האקס-מן", בעוד שבטוקבקים בוואינט ילדים בני 12 יתווכחו האם "קים קי-דוק שולטטטטטט" או ש"בונה אחי הסרט של פרנסואה אוזון משהו פגגגגזזזז!!11 חעחעחעחעחעח כנסו דחוף". באמת. זה מה שהולך לקרות. שלא תגידו שלא אמרתי לכם.
אז מה בכל זאת קרה, לעזאזל? הסבר אפשרי אחד לחוסר ההצלחה היחסי של באטמן הוא שהסרט לקח את עצמו יותר מדי ברצינות. סופר-הגיבורים מנסים כבר הרבה זמן להוכיח שהם לא עניין לילדים בלבד, אבל הם בהחלט בעלי עניין גם לילדים. 'ספיידרמן' לא היה מצליח כל כך בלי המוני המעריצים שעדיין לא עברו בר-מצווה. 'באטמן מתחיל', בניסיון להתרחק ככל האפשר מהקאמפ וההצטעצעות של הסרטים הקודמים, הופך את באטמן למציאותי ככל האפשר, מכיל הרבה דיבורים ויחסית מעט אקשן, ובקיצור – הוא הפך לסרט למבוגרים. וכשאתה מנסה להיות הלהיט של הקיץ, זאת כנראה טעות גדולה. או זה, או שנביאי החורבן צודקים, והקהל פשוט נוטש את בתי הקולנוע.
הביצועים הבלתי מספקים של איש העטלף הביאו לכך שהכנסות כלל הסרטים בסוף השבוע היו, זה השבוע ה-17 ברציפות, נמוכות יותר מאלה של השבוע המקביל בשנה שעברה. בדו"חקו כמו בדו"חקו, יש מי שטורח לחפש ולמצוא שיאים ותקדימים, וכך אנחנו יודעים שהפעם הקודמת שבה חל שפל ארוך כל כך היתה בשנת 1985. דברים בגו?
'מר וגב' סמית', הפתיעו לטובה אמנם בשבוע שעבר, אבל זה לא עזר להם להימלט מנפילת סוף השבוע השני המסורתית של 50% (אוקיי, 48%, אם לדייק). הם נמצאים רגע לפני חגיגות ה-100 מיליון, אבל כמו 'מדגסקר' ו'היארד הארוך ביותר', ייתקעו בשלב כלשהו בין ה-100 ל-200. 'נקמת הסית" נשאר הסרט היחיד השנה, בינתיים, שמצריך מבט ברשימת השיאנים של כל הזמנים, שם הוא יושב כרגע במקום ה-11, בין 'פארק היורה' ל'שני הצריחים'.
בפינת ה"רגע פה, ותיכף נעלם": אל המקום השביעי נכנס, עם 5.3 מיליון דולר, 'הגבר המושלם' המאחד שני דורות של בלונדיניות: הילארי דאף והת'ר לוקלייר – אחת מהן היא אמא שמחפשת בן-זוג, השניה היא הילדה שמנסה לשדך לה את הגבר המושלם. הסרט מקבל קיתונות של בוז מהמבקרים בגלל העלילה המטומטמת (זה לא אני אמרתי, זה הם. מעריצותיה של הילארי דאף מתבקשות לנשום עמוק), אבל בניגוד ל'באטמן' היקר מאוד מאוד, כשהסרט שלך עולה 10 מיליון דולר גם מקום שביעי זה בסדר.
גם השבוע הבא לא נראה כאילו הוא הולך לספק את הלהיט שיציל את הקיץ מהמשבר, אבל לפחות יהיה מגוון. לילדים – לינדסי לוהאן תבעט בתחת של הילארי דאף עם 'החיפושית בהילוך גבוה', למבוגרים – ניקול קידמן תשחזר סיטקום עתיק ב-'Bewitched', ולמי ש-70 סרטי האימה שיצאו השנה לא הספיקו לו, הזומבים של ג'ורג' רומרו יחזרו ב'ארץ המתים'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
אהרו''כ?
אני שומר את השיפוט שלי בנוגע לביצועי הבוקסאופיס ליציאת "מלחמת העולמות". אם סטיבן ספילברג + טום קרוז + חייזרים + פיצוצים + אנשים נופלים מספינות בטריילר (וואו, זה נראה מגניב) לא יעשו את ה 75-85 מליון שלהם בארבעה ימים, אנחנו בבעיה.
הוא יוצא ביום רביעי,
אז בכלל לא בטוח לאור ביצועי שאר הסרטים השנה.
שנה שעברה 'ספיידרמן 2' יצא באותה משבצת (גם הוא ביום רביעי) ועשה 115 מיליון דולר, אז לא יהיה הוגן לדעתי להשוות בינו לבין 'מלחמת העולמות'. מה שלא יפריע לכל האנליסטים כן להשוות בינהם (שבוע 19 ברציפות!) ולהוסיף להייפ השלילי של הקיץ, אז כדאי שהוא כן יצליח.
אני דווקא צופה לסרט התמוטטות קשה.
ולו מפני שאם אני איזושהי אינדיקציה, אף אחד לא יכול אפילו להסתכל על טום קרוז יותר. אלוהים אדירים, אי אפשר להימלט ממנו. זה נורא. יושבים לראות חדשות, מצפים לחומר רציני ומדכא (בכל זאת, ישראל), התנתקות, חסימת כבישים, ופתאום נופל עליך פוץ קופצני ומעצבן שהולך (מתברר) להתחתן עם איזו ילדה מעצבנת ולכן צריך לדווח עליו *כל יום*? לא בשביל זה התחמקתי ממדורי רכילות בכזו אדיקות כל ימי חיי.
אני חושב שזו הזדמנות לבדוק אחת ולתמיד
אם יש כזה דבר "פרסום רע"
אני חושב שיש דבר כזה,
אבל אני לא חושב שזה ישפיע הרבה על הסרט. ההילולה מסביב לטום וקייטי מעניינת לי את התחת, אבל זה לא משנה את זה ש'מלחמת העולמות' הוא אחד הסרטים שאני הכי מצפה להם בעתיד הקרוב. יש מעט מאוד אנשים שלא ילכו לסרט בתור צעד מחאתי נגד הסמי-פדופיליה של קרוז.
אני לא יודע אם מחאה
יותר ברמת ה"אני-לא-מסוגל-לראות-את-הפרצוף-שלו-יותר".
העיסוק בטום קרוז כבר עבר את העיסוק בטום קרוז עצמו, והגיע למחוזות העיסוק בעיסוק בטום קרוז (א-לה-סודוקו), מה שבאמת מראה על חשיפת יתר.
אני מקווה שזה לא יפגע בסרט, ומאמין שזה יכול אפילו לעזור אם אף אחד לא יראה את טום קרוז על מסך הטלויזיה שלו מרגע זה ועד ה29.6.
האם זה נכון שזהו הסרט שפותח את פסטיבל הסרטים?
- בירושלים. כן.
אני מתבלבלת או ששחר המתים
של רומרו הוא מעט ישן?
אני מתבלבלת או ששחר המתים
אם מדובר בסרט ששודר אתמול בYES עם הזומבים הכחולים אז מדובר בסרט משנות השבעים P=
יאפ. המפיצים בארץ הם לא היחידים שמביאים סרטים לאט.
לא, רגע, רגע
'שחר המתים' של רומרו הוא משנת 78. אפילו המפיצים בארץ הם לא איטיים עד כדי כך. בשנה שעברה יצא רימייק שלו, והוקרן כבר בארץ. הסרט שיוצא בשבוע הבא הוא 'ארץ המתים', שהוא *לא* המשך לרימייק, אלא לסרטי "המתים" המקוריים של רומרו משנות השישים-שבעים-שמונים.
המשך רוחני, לא?
זה לא באמת המשך, נראה לי שזאת טרילוגיה חדשה.
-האשף הדגול
לא, זה אמור להיות המשך לכל דבר.
כלומר, באותה המידה שבה הסרטים הקודמים בסדרה היו המשכים. אם אני לא טועה, אין בה דמויות שממשיכות מסרט לסרט, והדבר היחיד ש"מתקדם" הוא מצבו של העולם.
לא, זה אמור להיות המשך לכל דבר.
ראיתי את הסרטים הישנים, אך לא התעמקתי בעיניין. למיטב ידיעתי הסרטים קורים באותו העולם של הזומבים וזאת ההמשכיות בניהם,
-האשף הדגול
אני יודע.. שכחתי אייקון של ציניות :)
פרנסואה אוזון?
זה משהו שמכיל CFC?
הפתיחה של באטמן נראית לי לא רעה
אני מאמינה שהוא ימריא בהמשך. נגיד, אם הוא ירד ב-50% בשבוע הבא, זו תהיה אכזבה. אבל נראה לי שהוא יעמוד בציפיות.
אני בטוח הולכת לראות כשהוא יגיע לארץ- חיכיתי מספיק…
הפתיחה של באטמן נראית לי לא רעה
****הוא כבר מוקרן בארץ. אם את מחכה לו כל–כך, טרום בכורה שלו הייתה בסופ"ש שעבר, וכמה מהצופים הגיבו על הסרט ביומית של יום ראשון****
אני לא *עד כדי כך* מחכה לו
אני כנראה אלך עם בן דוד שלי כשיחזור מניו יורק… איפה הוא כבר מוקרן?
הוא היה בטרום-בכורה בסופ''ש שעבר.
רשמית הוא מוקרן בארץ (ב'גלובוס' בעיקר) החל מיום חמישי הקרוב.
יש מצב לביקורת אם הוא כבר מוקרן?
הביקורות כאן לא עולות
לפני הסרט. במקרה הכי מוקדם הן עולות כאן ביום הבכורה, וגם אז נדמה לי שרק בערב, או בלילה, אחרי שכבר הוא הוקרן בהצגה ראשונה ו/או שניה.
אני רק רוצה להעיר משהו
על הטוקבטקיסטים בני ה-12.
בתור אחד שבזמן האחרון נמנה על רשימות תפוצה של יחצ"נים של גופי תקשורת שונים, כמות סימני הקריאה בהודעות לעיתונות שהם מוציאים, מעלה את השאלה האם אלו באמת ילדים בני 12 שמגיבים בטוקבקים? או שאולי אלו ילדים בני 12 שכותבים הודעות לעיתונות, שאם היו מפורסמות בעין הדג, כותביהם היו נאלצים להקיף את כדור הארץ מרוב ריצה בעירום בשדה חמניות.
אני רק רוצה להעיר משהו
או שיחצ"נים הם אנשים שמעולם לא הפסיקו (מבחינה מנטלית) להיות בני 12.
וגם עם הם הפסיקו,
אופי התפקיד דורש את זה מהם, והם נגררים בחזרה לשמה.
ליבי ליבי עימם.
זהו, שלא כולם כאלו
חלק מההודעות לעיתונות נראות כפרוספקטים נאים ללא סימני קריאה מיותרים. תלוי פשוט מאיזה משרד.
למזלי, משרדו של רני רהב לא אחראי על ערוץ כלשהו (ואם כן, אני לא מקבל מהם חומר), כי על פי מה שראיתי, בהודעות מהמשרד שלו כל מילה מודגשת, עם קו תחתי, ועם סימן קריאה! סימן קריאה! סימן קריאה! אחד1
(ותודה ל"המופע של אנדרו" על הבדיחה)
סימני קריאה זו הבעיה שלך?
לפחות שתי הודעות יחצ"נות שקיבלתי כללו כמה שגיאות כתיב מחפירות.
אולי הסרטים הקודמים בסדרה
דהיינו באטמן ורובין המשובח הם חלק מהסיבה שאנשים לא רצים לקולנוע לראות את באטמן החדש. יש לו עוד סיכויי אם תעבור שמועה שהוא באמת טוב, שלא לדבר על הDVD וההמשך שהיה לו כבר גב טוב.
-האשף הדגול
בטמן החדש מצויין...
ריאליסטי יותר,בוגר יותר,אפל יותר וממש לא סרט לילדים מתלהבים
פארק היורה במקום העשירי?
אאז"נ, ויכול מאד להיות שאז"נ (ותודה לאינדי על ההברקה שעובדת הרבה יותר טוב עם אאל"ט). הסרט היה במקום הראשון בכל הזמנים, עד לבואו של הטיטניק.
אני צודק, או שבאמת נהפכתי לסנילי?
לא בדיוק.
אם אני לא טועה, 'פארק היורה' מעולם לא היה במקום הראשון של כל הזמנים. 'אי.טי.' החזיק במקום הראשון במשך 15 שנים, עד שההוצאה המחודשת של 'מלחמת הכוכבים' העלתה אותו חזרה, ואז בא 'טיטניק' ואכל את כולם. בכל מקרה, אני מדבר על טבלת כל הזמנים האמריקאית. יכול בהחלט להיות ש'פארק היורה' היה בזמנו במקום הראשון בטבלה הכלל-עולמית, ובאמת, כל הסרטים שנמצאים כרגע מעליו בטבלה הם סרטים מאוחרים יותר.
סתם ניטפוק
המדד הוא הכנסות לפי הערך המספרי או שיש גם התחשבות באינפלציה עליית מחירי הכרטיסים וכו'?
סתם ניטפוק
בדר"כ המדד הוא הערך המספרי. אבל זה לא אומר שאי אפשר להסתכל על ההכנסות תוך התחשבות באינפלציה, במקרה הזה נראה לי שחלף עם הרוח במקום הראשון, לפחות בהכנסות של צפון אמריקה. העניין הוא שעד לפני המצאת הווידאו נהגו להוציא סרטים מחדש לקולנוע כל כמה שנים, כך שהיום קרוב לודאי שאין סרטים שעלולים לעבור את ההכנסות של הסרטים המובילים את הטבלה המעודכנת לאינפלציה.
סתם ניטפוק
אמממ… האם אין מדד של מספר כרטיסים שנמכרו?
לא בדיוק.
המדד המותאם לאינפלציה נותן לך בעצם מושג על הסרטים שמכרו הכי הרבה כרטיסים בהסטוריה, אבל לא נראה לי שסופרים כמה כרטיסים כל סרט מכר. במיוחד לא בשנות השלושים.
יצא מהדו''ח
Ice Princess, 13 שבועות, 24M$
אוי שיט!
למה הסרט הזה נכשל?
פעם ראשונה מוכיחים שבאטמן זה לא לילדים קטנים ומוחק את הבושות שהיו ובסוף הכל נהרס. למה?
באטמן?!
אף פעם לא הבנתיאת ההייפ מסביב לסדרה הזו…
כמובן שראיתי את כל הסרטים, נו באמת, אפילו את הסרט המטופש ביותר עם אלישיה סילברסטון, אבל אף פעם לא הבנתי מה "מגנמיב" בגבר עם גאדג'טים שמשתלשלים לו מהחגורה ושלובש חליפת עור צמודה שמבליטה את הישבן ה"מוצק" שלו…
ליידיז, האם זה עושה לכן את זה? בויז, זה הרעיון שלכם לגיבור אקשן?!
באטמן?!
מה שהיה טוב בסרטי ברטון של באטמן זה שהיה בהם שילוב מנצח בין אינפנטיליות כבדה ועיצוב קודר ומפחיד. זה יצר סרטים די הזויים אבל מעולים רק בגלל זה.
הבאטמנים של שומאכר סתם אינפנטיליים באופן כבד.
אין סיבה לבהלה
הסיבה האמיתית לכך שהסרט לא תופס תאוצה כמו שאר סרטי באטמן, היא הבחירה התמוהה בשחקן הראשי, בעל הכרזימה הבלתי קיימת, ומראה השיניים-כמו-תותבות שלו.
אפילו ואל-קילמר, שהיה טעות ליהוק מזעזעת (שחקן טוב בדרך כלל) הצליח להביא יותר קהל מהדביל הנוכחי
כריסטיאן בייל
משום מה מזכיר לי ערפד.
כריסטיאן בייל שחקן לא רע בכלל.
לא ראיתי את באטמן אבל הוא נתן הופעה מעולה ב'אמריקן פסיכו' וגם ב'אקוויליבריום' היה בסדר, אפילו ששם זה לא היה קשה במיוחד (תפקיד קיאנו ריבסי שכזה).
כריסטיאן בייל שחקן לא רע בכלל.
למרות שזה אולי לא אותו דבר, אני מת עליו באימפריית השמש. איך שהוא לא השתנה מאז בכלל (במראה).
אין סיבה לבהלה
מסכימה עם מיקי לחלוטין. ראיתי את הסרט אתמול והדבר העיקרי שהיה לי להגיד על הסרט זה – סרט מצוין למרות שהטמבל הזה שיחק שם. הוא אמנם שחקן טוב בסרטים אחרים, אבל הוא לא יושב טוב עם דמות של גיבור. אין לו את הכריזמה המתאימה. אז הוא מאוד מיוסר ואנושי (אולי בגלל זה המבקרים אוהבים אותו), אבל אז מה? אלו לא התכונות העיקריות שאני מצפה לראות בגיבור-על
בגלל זה הסרט נחשב לשונה
ומוצלח מהשאר. בייל ונולאן פירשו את באטמן כטיפוס יותר מופנם ופחות רברבן, וזה מתאים לרקע כפי שמוצג בסרט.
מי קבע שלגיבור על צריכה להיות כריזמה מתפרצת? כל מה שגיבור על צריך לעשות זה להציל אנשים. יכולה להיות לו תפישה מוסרית מעוותת, הוא יכול להיות מכוער וביישן והגלימה שלו לא חייבת להיות צמודה. תכונות האופי שלו משתנות מאחד לאחד כי אם כולם היו דומים – היה מאוד משעמם בעולם הקומיקס והקולנוע.
אז הלכת לסרט על גיבור העל
הלא נכון. זה באטמן. הרגו לו את ההורים, ומאז הוא דפוק בשכל.
אני ארחיב כשתהיה ביקורת (לא אני כותב את הביקורת בפרומו הפעם, כך שיש לי מה לומר, ואני מחפש מקום לומר את זה), אבל הסרט הזה הוא הסרט הראשון שנוצר על באטמן כפי שקוראי הקומיקס מכירים אותו. לא הפירוש של טים ברטון (שהיה בעיקר דמות ברטונית), לא הגירסה הנלעגת של שומאכר.
באטמן. ההוא מהקומיקס. זה שמנצח בגלל שחוץ מהריגה, אין לו ברקסים, בגלל שהוא חכם יותר, נחוש יותר, וחזק יותר. לא חזק יותר פיזית, כי אם מנטלית.
וכריסטיאן בייל הוא באטמן. הוא באטמן כמו שכריסטופר ריב היה סופרמן, כמו שיו ג'קמן היה וולברין, כמו שאיאן מק'קלן היה גנדאלף.
אז הלכת לסרט על גיבור העל
אז אני מבינה שראית את הסרט. לא היתה לך תחושת דה-ג'ה-וו כל פעם שהוא חייך עם השינים התותבות שלו לאמריקן פסיכו? אני אישית לא הצלחתי להוציא את התמונה שלו כרוצח סידרתי מהראש. איך שהוא לעשות את המעבר בין רוצח לבין מציל עיר קצת קשה לי. אבל אולי זאת אני.
חוץ מזה, שאני כן חושבת שלכל גיבור על צריכה להיות כריזמה מינימלית של גיבור על (לא בחיים החלופיים שלו אבל כן כשהוא בתוך החליפה), גם לבטמן המיוסר. הוא אמור להיות סמל (כפי שהוא עצמו מודה בסרט), וסמל השחקן הזה בחיים לא יהיה. או שיש לך את זה או שאין.
שוב, דעתי בלבד.
נ.ב. אני האחרונה שתתעקש על סרטים קומיקסיים סטנדרטים. אני בכלל לא פריקית שלהם. להיפך, פוטנציאלית, הייתי אמורה הרבה יותר להתלהב מהמורכבות של בייל.פשוט השחקן הספציפי הזה מעורר אנטגוניזם.
טוב, לזה היה לי פתרון פשוט -
לא ראיתי את אמריקן פסיכו.
מבחינת כריזמה ונוכחות, אני חשבתי שיש לו את המידה המתאימה לבאטמן בשנה הראשונה לפעילותו.
הפרסונה עוד לא מגובשת לגמרי, אבל כל המרכיבים היו שם. אני חושב שסרט שני, אם יהיה (ואם יעשה על ידי אותו הצוות), יהיה טוב יותר.
אז זה התירוץ לדמות של באטמן?
אורקים רצחו לו את ההורים?!
אין סיבה לבהלה
או, סוף סוף.
תודה רבה :)
וידויה של מעריצת הילארי דאף;
לא יודעת למה, אבל הילארי דאף היא הגילטי פלז'ר שלי. חולה על הילדונת הבלונדינית עם עודף השחור בעיניים והגזרה העגלגלה משהו, בין אם זה בליזי מגווייר או בכל מיני שטויות אחרות (עם זאת, טרם הספיקותי לעיין בסיפור סינדרלה שלה, או בהרימי את קולך).
אבל כשהיא לוקחת חלק נכבד בהריסה גרוטסקית של "בתולות הים" אני חייבת להציב את הגבול.
בתולות הים הגרסה הבלונדינית?
לא.
ואני, אני בלונדה בנשמה.
תנו לי אולסניות ואת כל שאר הקאסט של צער גידול בנות, הבו לי בבוורלי הילס, ונגנו רקוויאם לחלום האמריקאי של הילארי דאף.
רק אל תגעו לי בבתולות שלי.
ובחייאת, אמא שיש לה בת טינאייג'רית ובת ביסודי, שעוברת דירה בכל פעם שגבר עוזב אותה? זה כל כך העלילה של הבתולות, רק בדביקות מתחסדת ומגעילה.
איפה יהיו המגפיים הבלויים של ווינונה? המאבק הנצחי בין השרמוטה לפוריטנית? הצעקות על אמא שלה כשצריך וכשלא, וסצינת הטביעה סוחטת הדמעות?
במקומה נקבל טינאייג'רית מודעת לעצמה ולנעלי המנולו בלאניק שלה, שמסבירה לאמא שלה יפה יפה איך צריך להתנהג ומה לעשות, אבל עדיין יש לה מה ללמוד בעצמה ואיך להשתפר. או משהו.
והנורא מכל: גרסת המסטיקים לשיר השופ-שופ.
זוועה.
אז בתור מכורה מושבעת להילארי דאף, אני מוחה על העוול הזה. לא סתם אסור לערבב בשר וחלב. בועות בלונדיניות זה אחלה, אבל רק כל עוד הן נשארות בנישה שלהן ולא מחריביות קלאסיקות אפלות-ציניקניות, בועטות ומרגשות בו זמנית.
אל תגעו לי בבתולות הים.
אני פשוט לא אעמוד בזה.
מסמך מזעזע!
http://movies.walla.co.il/?w=/6677/@poll.results
נו, הספקתם להתעלף? (תבדקו את תוצאות הסקר).
הממ...
האמת, שללא דויד הייתי רואה רק את באטמן ורובין (הוא היחיד ששודר המון בטלוויזיה ועוד בערוץ 2). את באטמן לנצח לא ראיתי אפילו.
הממ...
וגם לא הפסדת שום דבר. סתם סרט בינוני. ואולי אפילו יותר פחות מזה.
מנויי HOT
מחר, שישי 24/6/05, החל מ-19:00, מרתון סרטי באטמן, מהראשון ועד זה שאין להזכיר את שמו. לפני הסרטים ישודר סרט קצר מסדרת סרטי THUMBS, פרודיה על סרטי באטמן.
למה לראות פארודיה על הסרטים לפני הסרטים?
כי אחרי הסרט הרביעי בא לך רק לבכות
מסמך מזעזע!
בטח אותם אנרכיסטים-רדיקליים-משבשי-תרבות-צופי-כוכב-נולד בעוד ניסיון נועז לשבש, לבלבל, לתעתע, להביך ובכלליות לגרום למורת רוח מהולה בתדהמה בציבור הגולשים ע"י הצבעות חוזרות ונשנות לסרט שאת שמו אין מציינים.
לא ידעתי איפה לשאול את זה
אז הנה זה כאן:
למה לעזאזל, בכל פעם שאני מעלה את "עין הדג", מגיע "עין הדן" במקום, והוא מסרב ללכת כבר מאז הראשון באפריל?! האם ייתכן שאני מעוז השליטה האחרון של דן באזור?
(אה, כן, והוא לא מראה את הסקרים החדשים, ככה שזה ממש מעצבן).
הצילו!!!
עין הדן מפיל קורבן נוסף
הנה התשובה:
http://www.fisheye.co.il/static/faq-technical.htm#einhadan
זה כבר מעבר לבאנליה של הרוע
מישהו מכיר?
אני מחפש שם של סרט מסויים, שככל הנראה הופק בשנות השישים, ובו שני בריונים צעירים עולים על רכבת תחתית בני יורק ומטילים אימה על נוסעי הרכבת.
אין לי מושג איך למצוא את שם הסרט עם המידע שברשותי.
אתה עושה חיפוש ממוקד בימד''ב,
על סרטים שהופקו בין 1960 ל-1969 ובתיאור העלילה שלהם מופיעות המילים "new york subway", ומקבל כתוצאה סרט אחד בלבד, שהוא בסבירות רבה מאוד הסרט שאתה מחפש:
http://us.imdb.com/title/tt0061814/
לא ראיתי, אבל נשמע כמו זה:
http://www.imdb.com/title/tt0061814/
הא! אני הייתי קודם.
אוי מעולה
תודה רבה רבה לשניכם.
לפי חוקי המוסר ואמנת ז'נווה
אתה מחויב עכשיו לספר למה היית צריך את המידע הזה.
אני מטפח קבוצה של
מורדים אנרכיסטים במרתף שלי, סטייל מועדון קרב.
אחד היעדים העיקריים שלהם יהיה התנכלות לעוברי אורח תמימים ברכבת ישראל. ולשם גיבוש טקטיקות הטרדה אני רוצה להקרין להם את הסרט.
ההסבר האלטרנטיבי: דודה שלי, מחנכת במקצועה, מתמודדת עם בעיה דומה עם שני ילדים בכיתתה. היא ראתה את הסרט בעבר וביקשה שאני אמצא לה את שמו, כדי שתוכל להקרין את הסרט לתלמידיה.
ההסבר השני מאוד לא אמין
"דודה שלי"? נו באמת, זה כזה נדוש. בהצלחה עם מועדון רכבת.
לא ראיתי, אבל נשמע כמו זה:
ורק אני חשבתי על "בננות" של וודי אלן, עם סטלון בתפקיד הבריון מטיל האימה.
אני חייב לוודא:
לא מסתובב כאן במקרה גולש שנהנה מבליל הקלישאות מעורר הרחמים, המטופש, הבלתי אמין, הממוחזר והצפוי הקרוי 'שלוש עשרה', נכון?
סליחה, אסור היה לי לפקפק. אני מצטער שבכלל העזתי לשאול דבר שכזה. אני לא יודע מה נכנס בי.
יעזור אם תבהיר למה אתה מתכוון.
הסרט 'שלוש עשרה'
עם הולי האנטר ואוון רייצ'ל ווד, ששודר בסופ"ש האחרון בכבלים.
(לא ראיתי).
למרות שגם אני לא אהבתי את הסרט
(ולמרות שאני יודע על לפחות מישהו אחד פה, שכן אהב. אבל לא נעים להלשין). חובה לציין שרצף הקלישאות המגוכחות (והם באמת מגוכחות) הוא גם סיפור אמיתי. מה שמבחינתי אומר שהעולם התובני של ילדות בנות 13 הוא אכן קלישאתי. ואם זה אכן כך – זו דוקא תובנה מעניינת ביותר. (גם אם ברורה למדי מאליה. ובכל זאת, לומר שהקלישאה אינה קלישאה בשל האמינות שלה, זה גם מעניין וגם סוג של פ"מ).
אני לא מכיר את הסרט ולא את הסיפור שמאחוריו
אבל אתה הרי יודע שהמשמעות של השורה "מבוסס על סיפור אמיתי" היא אפסית. יכול להיות שהסרט מבוסס על סיפור אמיתי באותה מידה כמו "ים של אש" (כלומר, לא). חוץ מזה, זה באמת לא סותר – החיים מלאים קלישאות לפעמים.
גיבורת הסיפור האמיתי
היתה שותפה מלאה בתסריט, וגם שיחקה בדמות הראשית השניה (זאת אומרת – לא זו שלה במציאות, אלא זו של החברה שלה במציאות). לדעתי, זה מספיק.
אני לא מכיר את הסרט ולא את הסיפור שמאחוריו
שום דבר לא קלישאה כשזה קורה לך.
מעניין אם יש כאן מישהו שיזהה מאיפה המשפט.
חוץ מבעולם התוכן של אנשים רבים מדי בגילאים מסוימים
שעבורם, הקלישאה או התדמית מזינה את עצמה ויוצרת את האדם כפי שהוא. ראיתי את זה קורה מסביבי (ואני בטוח שכל אחד אחר גם כן).
מה לעשות, סטריאוטיפ הוא אולי דבר רע, אבל הוא גם דבר שמבוסס על אמת מסוימת וחלקית. כך גם הקלישאות שמבססים את הסטריאוטיפ, וזה שמבסס את הקלישאות.
אוף
מגוחכות, מגוחכות. וזה מגוחך שכתבתי מגוכח. אוף.
__________________
נורטון רק מזכיר לעצמו לא לקום שוב לפני 8 בבוקר.
ידעתי את זה, אבל
הסרט לא סתם מציג אנקדוטות אקראיות מחייה של ניקי ריד- הוא חותר לעבר מטרה כלשהי. כשאני שואל את עצמי מהי אותה מטרה, אני עונה לעצמי "להעביר מסר מסויים. אמנם אחד פשטני ונדוש, אבל מסר". אני מאלו שמאמינים שכל אספקט בסרט צריך לשרת את המטרות האמנותיות שלשמם הסרט נוצר. וזה אומר שאם המטרה היא להזרים אדרנלין בגוף הצופים, הצילום, האיפור, התסריט, הבימוי, המשחק ועיצוב התלבושות צריכים לשרת אותו. אם באותה הזדמנות, רוצה יוצר הסרט להעביר ביקורת עוקצנית על שיגעון הסודוקו, כל האמצעים האלה ואחרים צריכים לשרת גם את המטרה הזו. אז אם מטרת הסרט היא לא לגזור פיסת מציאות ולהטיח אותה בצופה כמו שהיא, אלא להאיר את עיני הצופה לבעיה חברתית נפוצה על ידי מקרה שאמור להיות מייצג, ההתבססות על סיפור אמיתי לא אמורה לעניין ולא מעניינת אותי.
ואיך אני יודע שהסרט לא מנסה גם להגיע כמה שיותר קרוב למציאות? קודם כל, כיוון שאם בנות ה'שלוש עשרה' בנות שלוש עשרה, אז אני קומפוט אגסים. היות והגיל מספיק חשוב בשביל להיות שם הסרט (ואני דווקא יכול להבין למה), סרט בגוון ריאליסטי היה טורח להקפיד עליו. ובל נשכח את הצילום- בהתחלה חשבתי שהקאטים המהירים, הפוקוס המשתנה והרעידות המשונות נועדו לתת לסרט אווירה דוקומנטרית (או לכל הפחות ריאלטי), אבל ככל שהסרט עובר הצילום נעשה אקספרסיבי עד שהוא כמעט מאבד קשר עם המציאות.
רציתי כבר להתחיל להגן על הסרט
ואז חשבתי לעצמי, שעל מה לעזאזל אני מגן. לסרט יש ים של בעיות שהצבעת עליהם, ובכל זאת – אני מאמין שהחיים של ניקי ריד אכן היו שטחיים בערך כמו שהסרט מציג אותם. ושהקלישאות לכל הפחות, נובעות ממקום אמיתי לגמרי.
אויש, אין לך מושג כמה שימחתי אותי עם התגובה הזו.
לאחר כ"כ הרבה המלצות מחברות ובאזז תקשורתי שהיה סביב הסרט, התיישבתי עם שותפתי ("את חייבת לראות את הסרט הזה!") לדירה לראות אותו.
עכשיו, עזוב את הקלישאות, עזוב מעורר רחמים, עזוב מטופש, בלתי אמין וכו' – זה פשוט סרט רע!
אז בסדר, זה מבוסס על סיפור אמיתי ויש בו מסר חשוב לכל בנות הטיפש-עשרה ולאימהות שלהן או משהו, אבל לדעתי הסרט עשוי ממש רע.
וזה ממש עיצבן אותי (מעבר לשעה ארבעים המבוזבזות), כי בין כל הקלישאות האלה הסרט יכול להעביר מסרים חשובים סטייל "אני כריסטיאנה פ.", גם למתבגרות וגם לאימהות שלהן, ובמקום זה הוא עשה מעין גיבוב של סצנות לא קשורות אחת לשנייה שלא מסבירות כמעט כלום לגבי המניעים של הדמויות.
כל הסרט חשבתי על איך סופיה קופולה תמצתה את הרעיון של הסרט הרבה יותר טוב בכולה שני משפטים בתחילת הסרט "Virgin Suicides"- (אני חייבת לצטט, זה אחלה ציטוט. אז יש פה ון לתחילת הסרט, ומי שלא רוצה לקרוא אותו קישטה):
אח. משפט מצוין. אין משפט שמתאר יותר טוב את הוואי גיל 13 שלי.
אין כמו הוואי בגיל 13
הסרט "שלוש עשרה" נמצא אצלי במקום מכובד ברשימת הסרטים שצריך למנוע מאנשים היקרים ללבי לראות, אפילו אם הדבר כולל שורת מנעולים ושוקים חשמליים. זה שהסרט מבוסס על החיים של מישהי לא נותן הצדקה לרמה הנמוכה ולתסריט המזוויע שלו. אני מצטער, אבל באמת אין לי מושג מה אנשים מצאו בסרט הזה.
אני. מאוד. וזה לא היה סרט קלישאתי בכלל.
מצטרפת.
אני לא זוכרת ממנו יותר מדי פרטים אז אין לי מה להתווכח, אבל כשצפיתי בו חיבבתי אותו מאד ודווקא מצאתי אותו די אמין כשזה מגיע להלך מחשבה של הילדות. ולפחות הדמות הראשית, הילדה הבלונדינית, למרות שסביר להניח שהיא מבוגרת יותר, נראתה לי מספיק כמו ילדה בת 13.
אחרי שסיימתי לראות אותו המלצתי לזו שהמליצה לי עליו שתלך לראות את כריסטיאן פ. בכל אופן.
או, ניסחת הרבה יותר טוב ממני
את מה שהפריע לי בסרט.
זה נראה כאילו אמרו לה – "טוב, את רק בת 15 (או בת כמה שהיא לא הייתה כשהיא עשתה את הסרט). תני לנו לעשות מה שצריך, אנחנו מבינים יותר טוב".
וכל מה שעשו – תסריטאי, במאי, אין לי מושג מי הפך את הסרט לכזה לא אמין- זה פשוט לקחו אוסף סצינות "יפות" (כאלה שכביכול אמורות לעבוד טוב על המסך) כדי שיהיה סרט הוליוודי נטול הגיון. או משהו. נו טוב, את ניסחת את זה יותר טוב.
משחק המחשב (XIII) מצויין...
סך הכל השבוע הזה לא הרבה יותר נמוך משנה שעברה.
כולה מליון אחד. ואם תבדקו ממש טוב תראו שבשנת 2003 היה שפל בקולנוע יותר חריף מעכשיו ושכל סופשבוע השנה שמקביל לסופשבוע לפני שנתיים עשה יותר. לא צריך לנבא את בוא יום הדין בגלל זה.
לעומת זאת...
אם אתם נתקלים ברחוב באחד מארבעת הרוכבים, אפשר לנבא את יום הדין בשמחה…
אבל מאז 2003 המחירים עלו.
השנה, בתכלס, נמכרים פחות כרטיסי קולנוע מאשר בשנים הקודמות. זה אולי לא סימן לבוא האפוקליפסה, אבל יכול להיות שזה באמת סימן לשינויים בהרגלי הצריכה.
אולי זה סימן שאנשים לא רוצים לשלם יותר על הכרטיס?
איך להיות רשע
ב'גארדיאן' יש כתבה שמציעה הנחיות למי שרוצה להיות רשע מהסרטים. לא רעיון מקורי במיוחד, אבל ההוראות הן מצוינות. ראשי הפרקים הם:
וליתר פירוט:
http://film.guardian.co.uk/features/featurepages/0,4120,1512982,00.html
איך להיות רשע (כה''ב)
כבר לינקקתי לזה בעבר, אבל שווה עוד פעם:
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html
קצת ארוך, קצת חוזר על עצמו, אבל סעיף 46…
וגם השאר נחמדים.
חסר שם הרשע האולטימטיבי
שעונה על רוב התנאים:
תותנקופף.
וזה ממש טוב לשבץ-נא.
לא משהו
זולטאר, זה רשע שהייתי שם על "מילה משולשת"!
הא!
אני מכיר מישהו ששם המשפחה שלה מאוד מאוד מאוד דומה לזולטאר, הבדל של אות אחת, והשם הפרטי שלה הוא קרן. וזה משעשע אותי, כי השם שלה נשמע כמו איזשהו כלי נשק חייזרי.
נשמע מוכר. מאיפה זה? [ל''ת]
טוטנקומפף? 'סקיי קפטן ועולם המחר'.
לא ראיתי 'סקיי קפטן'
טוטנקופף בגרמנית זה "גולגלות המוות" וזה היה שמה של דיביזיית SS משוריינת שהשתתפה ב-"קרב על הבליטה" בסוף מלחמת העולם השנייה[1]. מעניין לראות מאיפה יוצרי סרטים מקבלים השראה לשמות.
נ.ב.
פעם, אגב, ב-"הארץ", תרגמו מאמר שהזכיר את הקרב הזה, אבל המתרגם החליט לתרגם אותו בתור "הקרב על העיר באלג"', מה שמראה שלא רק בסרטים נתקעים מתרגמים שאין להם מושג במה שהם מתרגמים….
וין פאקינג דיזל?
שלום רב
לא קשור לנושא.
אבל הנה משהו מעניין
http://www.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=85946
מה שמפליא אותי זה למד דפקא וין דיזל
אם מישהו מכיר שמע יש לו לינק משהו? מתי? מי ? מה ולמה? אני אשמח אם ישתף
בכבוד רב
עבדכם הלא נאמן
חזי
משתפת:
כתבה מספר 2759
ההסבר של רד: וין דיזל קרח ויש לו ניסיון עם קעקועים על העורף.
ותאמין לי שאם היו יותר פרטים – הם היו מופיעים בידיעה (אחרי הכל, זו של 'עין הדג' וזו של 'גיימר' מבוססות על אותו מקור).
אני לא יודעת אם קישרו כבר את הטריילר הזה,
אבל מזמן לא ראיתי טריילר שכל כך גרם לי לרצות לראות את הסרט:
http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/rent/
וואלה?
לא, לא קישרנו עדיין לטריילר הזה, למרות שראיתי אותו. זה נראה לי טריילר שמכוון ל- ויעבוד על- מי שכבר מכיר (ואוהב) את המחזמר, ויכול כבר לפזם את השיר ולזהות את הדמויות שהוא מכיר. בתור אחד שלא מכיר את המחזמר, מה יש לי פה? רצף של סצינות צעירים-בעיר הגדולה אופייניות, ושיר. זה לא נותן שום מידע אמיתי על העלילה של הסרט, או נותן להכיר את הדמויות ו/או השחקנים. למה שזה יגרום לי לרצות לראות סרט, ועוד סרט של כריס קולומבוס?
לא יודעת מה עשה לי את זה,
אבל לא עליתי על זה שמדובר ב-RENT עד שעלתה הכתובית בסוף, כי לא ראיתי את המחזמר מעולם. משהו בשיר ובסצנות ובשחקנים הלא מוכרים עשה לי את זה. ואת זה שמדובר בכריס קולומבוס אתה גילית לי.
אני לא יודעת אם קישרו כבר את הטריילר הזה,
אוף הלהבת אותי כבר- ראיתי לפני כמה ימים את הטריילר אבל בממש קטן ולא איכות מצויינת, וכבר חשבתי שזה יהיה שונה, אבל זה אותו דבר. עד שהבנתי שבחרתי ברזולוציה נמוכה, אז אני כן מתלהב- תודה על הלינק!
בכל מקרה, אני לא מכיר במיוחד את המחזה. לא ראיתי אותו ואני לא ממש בטוח על מה זה, אבל ההורים שלי ראו את זה אם אני לא טועה, ושמעתי את השיר הזה על הנר (מטאפורה אם אני לא טועה. would you light my candle או משהו כזה? כבר לא זוכר). כשראיתי את הטריילר פעם קודמת בכלל שכחתי למה הטריילר איך שהוא התחיל, והתלהבתי כשראיתי תכיתוב בסוף.
בקיצור, אני לא יודע למה, כי הרי באמת שבקושי רואים ומבינים משהו, אבל אני רוצה לראות את זה. מאוד.
אותי הוא מרתיע. כמו פתיחה של סדרת נעורים קיטשית,
רק ארוך יותר.
כן, בדיוק.
ככה בדיוק הוא נראה. לאותות הפתיחה העליזים האלה יש את הקסם שלהם, אבל בתור טריילר זה לא עובד לי.
אני לא זוכרת איפה דיברנו על טום קרוז,
אבל הנה משהו משעשע:
http://mirror.randomfoo.net/memes/2005/06/Tom_Cruise_Kills_Oprah.mov
או האתר ממנו זה הגיע:
http://www.tvsquad.com/2005/06/27/oprah-killed-by-tom-cruise/
בהחלט יותר מוצלח משאר הנסיונות לצחוק על טום קרוז בזמן האחרון.
למרות שזה כבר לא ממש רלוונטי,
בעייני הסרט שלוש עשרה זה סרט מדהים.
אולי קלישאי, אולי טיפשי וכדומה.
אבל פשוט סרט ממש חזק, נוקב, אמיתי וכואב.
ואולי הוא גם פשוט לא מתאים לצפיה למי שלא בגיל ההתבגרות. כי למי שכן בגיל הזה, הסרט הזה בהחלט חובה.
כן
כדי לדעת מה *לא* לעשות.