מי בכלל צריך ביקורות קולנוע?
בסקר של 'עין הדג' (אחד לפני
הסקר המטופש הנוכחי), בנושא
"האם ביקורת קולנוע משפיעה על
נכונותך לראות סרט?" זכתה ברוב
קולות האפשרות "אני קורא ביקורות, אבל לא מתייחס". אם היינו עורכים את הסקר הזה בקרב מדגם מייצג של כל שכבות האוכלוסיה בהשגחת הפרופ' מינה צמח – לא רק בקרב אנשים שנכנסים לאתר ביקורות קולנוע – היינו מגלים, אני מעז לנחש, שרוב העם לא קורא ביקורות קולנוע בכלל. יוצא שאחוז האנשים שכן מחליטים לאיזה סרט ללכת לפי דעתו של שניץ כזה או אחר בעתון, או איזה פוץ עם אתר, הוא קטן, ודי זניח. אז מי בכלל צריך ביקורות קולנוע, ומה שיותר שייך לעניינינו, עד כמה הן יכולות להשפיע על הצלחתו של סרט?
אחרי הפתיחה של 'פרל הארבור' צוטט בעתונים איזה בכיר בדיסני שאמר שהפתיחה המוצלחת (75 מיליון) של הסרט היא "התשובה הניצחת לכל המבקרים". כלומר, המבקרים יכולים לקשקש עד מחר על כמה שהסרט הוא גרוע, העם יודע מה הוא אוהב, והעם אמר את דברו. אלו, כמובן, שטויות במיץ בוטנים. אנחנו מדברים על ההכנסות בסוף השבוע הראשון. העם לא הלך לסרט כי הסרט טוב, הוא הלך כי הוא שמע על הסרט. האם העם אהב את מה שראה? את זה אין שום דרך לדעת מהכנסות סוף השבוע הראשון, אבל אפשר לקבל מושג על כך מהכנסות השבוע השני: אם העם אהב את הסרט, הוא יספר לחבר'ה בעבודה, שילכו לראות אותו ברגע שיהיה להם זמן, ואם הוא מאוד אהב את הסרט הוא עשוי אפילו לחזור לקולנוע כדי לצפות בו שוב. ואם לא – לא. את מידת האהדה של הקהל אפשר לנסות למדוד רק לפי הירידה בהכנסות הסרט בשבוע השני שלו ('פרל הארבור' – 50%; 'שרק' – 0%). ההכנסות של סוף השבוע הראשון מעידות מקסימום על איכות מסע הפרסום של הסרט.
ל'טומב ריידר', שיצא השבוע בארה"ב (ואלינו יגיע כבר בסוף השבוע הנוכחי), היה אחלה מסע פירסום. המודעות המקסימות, הטריילרים המצוינים, שיתוף הפעולה המסחרי עם פפסי ועם U2 – בית ספר לשווק בלוקבאסטרים. שלא לדבר על זה שהקונספט בלבד – אנג'לינה ג'ולי משחקת את גיבורת משחקי המחשב לארה קרופט – מספיק כדי למשוך לקולנוע הרבה שחקני מחשב מנוסים. וכל זה למרות העובדה המצערת ש'טומב ריידר' הוא – כנראה – סרט גרוע. אנג'לינה ג'ולי מצויינת בתפקיד – על כך מסכימים כולם – אבל חוץ ממנה אין מה לראות. רובם הגדול של המבקרים אומרים ככה (אבל ביקורת קולנוע, אמרנו, לא מזיזה לאף אחד). באתרי עמכה כמו Aint-It-Cool-News קרעו את הסרט לגזרים (אבל מה החנונים האלה מבינים). בסקרי דעת קהל הוא מקבל ציונים נמוכים יחסית (אבל בסקרים האלה משתתפים אנשים אחרי שראו את הסרט). אז, למרות שכמעט אף אחד לא אהב אותו, 'טומב ריידר' הצליח לגייס 48 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון – פתיחה ענקית, אם כי השנה ראינו כבר גדולות יותר. עכשיו נשאר רק לראות מה יקרה לו בשבוע השני.
עד לשעת כתיבת שורות אלה לא ניתן היה להשיג את תגובתו של דייויד מאנינג להתפתחות זו.
במקום השני, רחוק מאחורי לארה, נמצא 'אטלנטיס: האימפריה האבודה', הסרט המצויר השנתי של דיסני. מדובר בשינוי כוון קיצוני מצד אולפני דיסני: סרט הרפתקאות רציני יותר מהסרטים הסטנדרטיים שלהם, נטול שירים, ופונה לקהל טיפה מבוגר יותר מילדי הגיל הרך שהולכים לסרט עם אמא. בסרט משתתפים קולותיהם של מייקל ג'יי פוקס (שמסוגל, בימינו, רק לתרום את קולו לסרטים ולא להשתתף בהם ממש) ג'יימס גארנר ולאונרד נימוי, וביימו אותו זוג הבמאים שאחראיים ל'היפה והחיה', אחד הסרטים המוצלחים ביותר של דיסני (וגם ל'הגיבן מנוטרדם", אחד הפחות מוצלחים). צריך לתת לדיסני קרדיט על אומץ. הסרטים המוזיקליים שלהם הוכיחו את עצמם במשך השנים כמסחטת כסף. הם היו יכולים בקלות לייצר עוד 'טרזן' או 'פוקהונטס' ולעשות את הבוחטה הרגילה, אבל במקום זה הם הלכו על משהו חדש, והכסף לא בדיוק זורם כמים. 'אטלנטיס' עשה 20 מיליון דולר בסוף השבוע – לא נורא, אבל גם לא החומר שממנו עשויים שוברי קופות. ל'אטלנטיס' אין סיכוי להגיע להכנסות של 'שרק', מה שאומר שבפעם הראשונה מאז שהגה וולט דיסני את הרעיון של סרט מצויר באורך מלא, סרט האנימציה המצליח ביותר של הקיץ לא יהיה סרט של דיסני. 'אטלנטיס' מגיע לארץ ב-5 ליולי.
אפרופו 'שרק' – אצלו אין חדש: הוא ממשיך לעשות בטבלה שמות. הפעם הוא עלה, בשבוע החמישי שלו בקולנוע, מעל 'Swordfish', שיצא רק בשבוע שעבר (והידרדר מהמקום הראשון לרביעי השבוע), ועד השבוע הבא יגיע כבר ל-200 מיליון דולר הכנסות. אולפני דרימוורקס, יצרני 'שרק' יכולים להתנחם בו ולקוות שבזכותו אף אחד לא יזכור להם את 'אבולוציה', שהוא עכשיו כישלון באופן רשמי ונמצא במסלול המהיר ליציאה מהרשימה. גם 'פרל הארבור' ממשיך ליפול, אם כי ההידרדרות שלו נבלמה במקצת.
'יומנה של בריג'יט ג'ונס' יצא מעשרת הגדולים, אבל ההצלחה המפתיעה שלו (70 מיליון דולר הכנסה בארה"ב; שובר קופות ענק בבריטניה) הביאה לזירוז ההפצה שלו בארץ: בריג'יט תגיע לארץ כבר ב-5 ליולי, ביחד עם 'אטלנטיס'.
בשבוע הבא יוצאים בארה"ב 'ד"ר דוליטל 2' של אדי מרפי, וסרט המרוצים 'The Fast and the Furious'. אבל השאלה המעניינת היא – מה יקרה עם לארה?
הרשימה המלאה: הסכומים מייצגים הערכה על הכנסת הסרט בסוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים; הסכומים בסוגריים מייצגים את הכנסתו הכוללת של הסרט עד היום.
לינקים:
- טומב ריידר – האתר הרשמי
- טומב ריידר – מה יהיה
- אטלנטיס – האתר הרשמי
- אטלנטיס – מה יהיה
אותי יותר מעניין לדעת
מה מידת ה"חשיפה" שיש לג'ולי בסרט הזה..
אני מקווה שזו תגובה הולמת לכתבה..שאם לא אני מתנצל ואתה מוזמן למחוק אותה.
רוצה ציטוט של ג'ולי בנושא?
ומאיפה זה בא אתה שואל?
http://www.whatever-dude.com/posts/86.shtml
ד"א..למה ספויילר?
רוצה ציטוט של ג'ולי בנושא?
גם 36C זה לא בדיוק קוטל קנים…
קוטל קנים?
ועוד קצת שמחה לאיד
שכמו שכבר נאמר פעם באתר זה ממש, עוד לא הרגה אף אחד.
מי היה הבחור שפרסם בכתבת "מה יהיה" על אטלנטיס את השאלה הרטורית "האם אטלנטיס שוקעת"? נדמה לי שהוא קיבל את התשובה שלו.
בכל אופן, נראה לי שהבעיה אינה בהיותו של אטלנטיס סרט טוב או לא (רוב הביקורות שקראתי טוענות שהוא טוב) אלא בדבר אחר שנקרא שיווק.
כן, דיסני לא יודעים לשווק. אני יודע שזה נשמע לא הגיוני, אבל בואו נבחן את העובדות: את "הקיסר נפל על הראש", סרט שונה באופן קיצוני מהסחורה הרגילה שלהם, הם ידעו לשווק? לא, וההכנסות של הסרט היו לא-משהו. את "אטלנטיס", סרט שונה באופן קיצוני עוד יותר מהסחורה הרגילה שלהם, הם ידעו לשווק? לא, והתוצאות לפניכם.
לעומתם דרימוורקס, שהרימו סרטים שונים באופן קיצוני מאלה של דיסני ("עבודת נמלים", "נסיך מצרים" ו-"שרק", שהאחרון ממש בועט בדיסני במקום שכואב) הצליחו. למה? כי הם לא מפחדים ולא מתביישים לשווק את הסרטים שלהם לקהל הרחב, לאו דווקא "לכל המשפחה" אפילו שמדובר בסרטי אנימציה.
ועכשיו, אחרי שדיסני הוציאו סופסוף את "אטלנטיס" אולי הם יזיזו את התחת וישחררו למסכים את "Сastle in the Sky" של מיאזאקי, שהם בלי ספק עיכבו אותו כי הוא דומה באופן מחשיד ל-"אטלנטיס"?
ולמי שלא יודע במה מדובר אינ שוב מפרסם פה את הלינק:
http://listserv.brown.edu/archives/cgi-bin/wa?A2=ind0106B&L=nausicaa&P=R2274
ועוד קצת שמחה לאיד
דיסני לא יודעים לשווק?
תסתכל מסביב!
אין אדם אחד שאני מכיר, ואוהב קולנוע שלא ילך לסרט החדש של דיסני..
לא בגלל שהוא סרט טוב, לא בגלל הפרסומות… אנשים הולכים לסרטים של דיסני כי, פשוט, סרטים של דיסני לא מפספסים.
ואם אפשר לצטט את רד פיש: "אני שונא את דיסני, ולא פיספסתי אף סרט שלהם" (הציטוט לא מדויק, אבל הוא אמר בערך את זה)
וזה בהחלט סוג של שיווק… עבודה של שנים על שנים…
נ.ב
הגיבן מנוטרדם סרט יפה לדעתי
מה יש לכם נגדו?
אתה מוזמן גם להסתכל מסביב
א. אני מכיר מספיק אנשים שאוהבים קולנוע ולא ידרכו בסרטים של דיסני.
ב. עובדה, לסרט החדש של דיסני, לא הלכו מספיק אנשים (כמו שנאמר בכתבה הנוכחית) וזה באשמת שיווק לא-נכון, מה לעשות.
שקיות הקאה?
פתרון לסוגייה
האנשים שלא יחמיצו את הסרט החדש של דיסני הם אנשים מסוימים במיוחד כאשר רובם הולכים למדובב ואם לא בשבילם אז בשביל הילדים שלהם.
כי אני חושב שברגע שהנערים הונערות (בעצם זה בעיקר הענרים וזה אפילו לא שוביסטי כאן) מגיעים לגיל מסויים (נגיד 13-14) הם לא רוצים יותר לראות את דיסני כי…ובכן – תחשבו מה היה קורה אם כשהייתם בכיתה ט' או י' מישהו היה הולך לסרט של דיסני…מסכן הילד מרוב ירידות שהיה מקבל…
אחרי זה גם המבוגרים לא הולכים כי נשבר ההרגל של ללכת לסרטים.
אחרי זה למבוגרים יש ילדים ואז הם הולכים עוד פעם, עם הילדים, לסרטי דיסני.
למה? כי זה דיסני.
דיסני למען האמת לא צריכים לשווק את עצמם כי כל תוכנית מצוירת, בין אם זה מיקי מאוס או באגס באני ושות' מתקשרת אוטומטית אצל הילדים לדיסני.
למה? כי הילדים לא מבדילים בין דיסני לוורנר ברוס. לדרימוורקס.
מבחינת הילדים עכבר הוא ארנב הוא למה מדברת הוא שרק.
כי הרי מה זה משנה – העיקר שיהיה מצויר ושיפסיקו לנדנד להורים….
לדעתי שרק הצליח בעיקר בגלל
הטריילר המעולה שלו.
אני וחברה שלי הלכנו לראות את המומיה, ובהתחלה היה גם את הטריילר של שרק, ועוד באמצע אני והיא סיכמנו שברגע שהסרט מגיע לארץ- אנחנו הולכות לראות.
טריילר השנה, לא פחות.
האמת היא שאני ...
ברוב הפעמים יודע אם אני אוהב סרט רק לפי הטריילר שלו.
זאת בדיוק הסיבה שאני יודע שאני אשנא את פרל הארבור (ולכן גם לא אראה אותו) ושידעתי שאני אוהב המון סרטים שנקטלו בביקורת אבל אני נהניתי מהם
ממש כך
גם אני. גם כן לפני המומיה 2.
מה שאומר שלא חשוב רק הטריילר, חשוב גם איפה שמים אותו.
מתי הוא מגיע לארץ?
19 ביולי, אי''ה.
12 ביולי, אם תרצה ליה (ון ליר).
שרק הוא הסרט שיפתח את פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-18 בירושלים, בבריכת הסולטן על מסך ענק.
בשנה שעברה נמר דרקון פתח את הפסטיבל, האם יש כאן מגמה…
ומהי המגמה?
איזה קשר קיים בין 'שרק' ל'נמר דרקון'?
חביבי עין הדג?
צריך להזהר מאוד
לא להפוך את 'שרק' לחביב עין הדג עוד לפני שהוא יצא. אוקיי, טריילרים נחמדים והכל, אבל בואו נראה את הסרט לפני שנתחיל לקרוא קריאות עידוד, אוקיי?
אני אהיה זהיר
כמו פיל חרסינה בחנות
מתי אמרת ששרק מגיע ארצה?
וכיצד ייקרא שרק בשפת הקודש?
ירוק קטלני?
המגמה
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים תמיד נראה לי כמסגרת בה
מוצגים סרטים כבדים ("קולנוע לאנשים שאוהבים ביקורות קולנוע"),
ואילו נמר דרקון* (סרט אומנויות לחימה) ושרק (סרט אנימציה שובר-קופות) הם סרטים פחות א… "טיפוסיים" לפסטיבל.
המגמה שמסתמנת היא ההכרה שסרטים האהובים עלינו(?)
("אנשים שלא סובלים ביקורות קולנוע") הם איכותיים וראויים.
*פסטיבל ירושלים היה אחד המקומות הראשונים בעולם שהקרינו
את נמר דרקון, ובתקופה ההיא עוד לא היה מובן שגם סרט
אומנויות לחימה יכול להחשב איכותי.
ממש לא מדוייק
מזה שנים שפסטיבל הקולנוע בירושלים, כמו אחיו בחיפה ובני דודיו ברחבי העולם, משתדל שסרט הפתיחה יהיה סרט מסחרי בעל אפיל לקהל הרחב, ולא סרט פסטיבלי-סינמטקי. שיקול כלכלי ויחצני פשוט.
ולראייה: לפני "נמר דרקון" (שנבחר לאחר שלא הצליחו להשיג את "אחי איפה אתה") היה "הכל אודות אמא" (דוגמא לא משהו, אך בכל זאת סרט שהצליח מאוד בקרב הקהל) ושנה לפניו את "ביג ליבובסקי". ושנה לפני כן סרט הפתיחה היה אומנם "קנזס סיטי" של אלטמן, אך במקביל לו הוקרן סרט בשם "טריינספוטינג".
ובפסטיבל חיפה, בין הסרטים שפתחו או סגרו יכולת למצוא את "המופע של טרומן" ו"להציל את טוראי ראיין".
ועוד אגב, בכל פסטיבל תוכל תמיד למצוא גם סרטים שאינם אומנותיים-שניצקליינים. בירושלים האחרון, למשל, הוקרן "דוגמה" של קווין סמית' עוד לפני שהיה ברור אם הוא יופץ בארץ או לא. כמו כן, לטעמי, ירושלים הוא פסטיבל דיי נועז בבחירות שלו, ואפשר למצוא שם כמות מפתיעה של סרטים לא כבדים בעליל.
אתה רק מחזק את הנקודה שלי
כמו שאמרת הפסטיבל משתדל שהסרט המוקרן באירוע הפתיחה יהיה בעל אפיל לקהל הרחב, אבל הסרט אמור להיות *גם איכותי* ולכבד את המעמד בו הוא מוקרן (כבוד הנשיא, אדוני ראש העיר, שר המדע התרבות והספורט, אורחים נכבדים מחו"ל וחדווה היקרה).
כל הסרטים שהזכרת מתאימים למגמה שציינתי (לא אמרתי שהיא החלה בשנה שעברה), וכולם נחשבים "איכותיים" (לרב בגלל הבימאי). שרק הוא כבר "עליית מדרגה" מהבחינה הזו – סרט *אנימציה* בלי שום יחוס איכותי.
דרך אגב לא כל מה ששניצקליינים אוהבים אני שונא, ובכיוון השני סרט שמוקרן באירוע כזה מייד מאמיר בסולם הדרוג השניצקלייני – לדוגמא: אני חושב שמרבית הציבור המבוגר שעמד על רגליו ומחה כפיים לכבוד אנג לי בשנה שעברה היה עושה "מעשה גל בבלייד" (מפסיק לראות אחרי שליש מהסרט) – "לוחמים מעופפים, נו באמת", אם היה רואה את הסרט בבית.
אני בהחלט מודע למגוון הרחב של הסרטים המוצגים *במהלך* הפסטיבל, אפילו סרטי זבל של ממש (פלינגסטונז 2: ויוה רוק וגאס).
ואם באירוע הפתיחה עסקינן הרי שלקולנוענים מבין קוראי האתר יש אפשרות לצור סרטון (60 שניות) שיוקרן באירוע:
http://go.walla.co.il/filmfestival/
להתראות ב 12 ביולי
נ.ב. מישהו יודע מתי מקבלים את התוכנייה
שאלה
צפיתי בטריילר המותח של 'ממנטו' וגם קפצתי לביקור באתר (המעניין לא פחות).
אם כן, השאלה המתבקשת: מתי (אם בכלל) יגיע הסרט למסכינו?
or better yet: האם הוא יצא כבר ב-DVD?
תודה מראש.
שאלה שטובי המוחות התחבטו בה
גם אני מחכה ל'ממנטו', ועד לא מזמן לא היה שום רמז בעניין תאריך ההגעה שלו לארץ, אם בכלל. אבל ב'העיר' האחרון יאיר רווה דיווח שהסרט יוקרן בפסטיבל הסרטים בירושלים, ואחר כך באופן מסחרי בארץ, מתישהו במהלך הקיץ.
או במילים אחרות -
נתראה במגדלי האופרה.
לפי וואלה
הסרט אמור להגיע לישראל ביולי
(אולי הם גם מדברים על פסטיבל הסרטים בירושלים?)
לפי וואלה
ממנטו הוא גם "פלאשים אל העתיד בלהיט הגדול של פסטיבל קאן", למרות שהוא לא הוקרן בכלל בקאן, ואם יש בו "פלאשים" אז רק אל העבר. אז גם לזה תאמין? :^)
ברצינות, בניגוד לכתבות שלהם, התאריכים ש'וואלה' נותנים הם בדרך כלל אמינים. נראה.
ראיתי 'ממנטו'!
חופש לתמידים מביננו!
וכל מילה נוספת מיותרת
אני איתך.
72 ימים הרחק מהגיהנום, אין מילים לתאר את העונג.
ורק לי
נשארה עוד בגרות בלשון ביום שישי הבא….
הורסים לנו את החופש עם הבגרויות!!!
לשון?
לשון זה קל…
נסה תנ"ך!
ביום ראשון!
דרך אגב, אין שום סרט תנכ"י באופק נכון?
לא...
אבל ראית איפשהוא סרט לשוני? (חוץ מ'לשון הפרפר')
לשון?
כן אבל אחרי תנך, איןיותר כלום!
לנצח!
לשון? תנ''ך?
נסה מתמטיקה. מחר. ):
שיריקה, והולכת להטביע יגונה בטיפה המרה.
לשון? תנ''ך?
את הבחינה במתמטיקה כבר עשיתי שנה שעברה ואת הבחינה בתנ"כ אעשה בשנה הבאה, לכן אני לא חושב על הבחינות הנ"ל.
לשון? תנ''ך?
חברים, עד שלא ניסיתם לפתור בחינה בתרמודינמיקה לא ראיתם קלאוזיוס-קלפפרון בחייכם.
כן, מתחילה לי תקופת בחינות. למה, לי אין זכות להתבכיין?
לשון? תנ''ך?
א ג'דאיי קרייבס נוט דיס ת'ינגס.
לא רק לך.
ולשון זה המקצוע הכי קשה שלמדתי עד עכשיו בביצפר.
אהממ...
כמה שנים בדיוק אתה לומד?
עשר שנים (כיתה י')
כולל פיסיקה, מטמטיקה, אנגלית ומחשבים ברמה של חש יחידות.
ועוד שבוע בגרות בלשון :-(
ומכל צרור הבגרויות הנ''ל
אתה עדיין סבור ש-לשון, דווקא לשון, היא הבגרות הקשה ביותר?
יו מאסט בי קידניג.
למרות שאפילו הבגרות במתמטיקה אמש הייתה בדיחה.
סליחוז מי,
זה עניין אינדיבידואלי.
אומרים שהבגרות בגאוגרפיה ממש ממש קלה. לא יודע אם זה נכון, אבל אותי המקצוע הזה כל כך משעמם, שאני אפילו שוקל להרחיב תנ"ך בשביל להימנע מלעשות בו בגרות, כדי שיהיו לי מספיק יחידות.
לבגרות בלשון בזמנו רק התחלתי ללמוד כחודשיים לפני הבחינה, ועברתי בקושי. אני בהחלט יכול להבין את מי שמחשיב את זה כמקצוע קשה (קצת יותר קשה לי להבין את הטענה שהוא *הכי* קשה, אבל ניחא).
והבגרות 5 יחידות באנגלית הייתה די מעצבנת, אבל שרדתי אותה.
אבל זה אני…
(ומה איתכם…?)
עוף צלוי בבר-בי-קיו
מה זה האוף טופיק הזה?
אתם השתגעתם לחלוטין?
איך בגרות בלשון ובתנ"ך קשורים לחזה של אנג'לינה ג'ולי???
מה יש לכם?
וחוץ מזה יש כתבה מאוד מעניינת בהארץ (במוסף) על מתמטיקה ולמה לא צריך ללמד אותה.
עשית לי תאבון...
צודק.
אם אני זוכר נכון, כבוד הדג הצהיר מתישהו שכל נושא לא רלוונטי לקולנוע מקומו בד"וח קופות.
אבל הח… ה… צמה של אנג'לינה ג'ולי אכן מעניין יותר מכל בגרות בכל מקצוע.
אז… נעצור כאן. לפחות אני.
אבל זה אני…
מצטערת על העלעת דיון ישן
ועוד בשביל שאלה אוף טופיקית.
אבל…
יש דרך להשיג את הכתבה הזאת ממוסף הארץ (זאת שלא צריך מתמטיקה)
אני משערת שאפשר
דרך ארכיון "הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/images/hid/archive.html, אבל כמו שתשימי לב אם תיכנסי ללינק – הוא יחזור לפעילות רק בפברואר.
הארכיון הוא בתשלום כמדומני
אבל אמורה להיות דרך לשלוף את הכתבה הזה כעת. אני לא יודע בדיוק איך אבל יש לי חבר שעשה משהו כזה.
בכל ארכיון עיתונות שמכבד את עצמו
בדרך כלל קיימים כאלו בספריות של אוניברסיטאות ונדמה לי שאפשר לגשת בחינם גם לארכיון העיתונות של "בית אריאלה" בתל-אביב (הספריה המרכזית – שער ציון).
גם אתה U2
אחרי MI1 ובאטמן לנצח החליטו U2 לתת את קולם לטומב ריידר.
בסדר.
לי אין תלונות.
טוב בעצם כן –
מה הם עשו לשיר לכל הרוחות? הם הרסו אותו לגמרי במיקש (לא טעות כתיב) הארור הזה. לקחו את הגיטרות וסובבו להם את המיתרים, לקחו את המקלדת ועקרו לה את הקלידים, לקחו את בונו וחתכו לא את מיצרי הקול.
תודה לאל שהתופים נשארו כשם שהיו.
מי שיש לו את הדיסק של U2 (האחרון הנקרא במחוזותינו גם all that you can't keave behind) שיקשיב לשיר (מספר שלוש) ויגיד לי מה יותר טוב…
זה פשוט נורא ואיום.
זבל, פיכסה, איף, חלב שנשאר בחוץ הרב יותר מדי זמן ועוד כל מיני דברים.
כן אבל איזה פיצוצים!
בעצם, מתאים לרוח הסרט בדיוק.
הקליפ בסדר - למרות הסוף האידיוטי
אבל לא על זה אני מדבר.
אני מדבר על השיר שפשוט שחטו אותו על במת הסאונד טראק…
טומב ריידר מאכזב
ביזבוז זמן מוחלט, שום דבר חדש בעולם הפעלולים, עלילה משעממת ולא משכנעת או במילים אחרות הדבר היחידי שכן טוב בו הוא אנג'לינה (אך…אנג'ילינה!)
טומב ריידר מאכזב
אבל זו גם ככה הסיבה היחידה שכולם הולכים לראות אותו, לא?
*פורום אנג'לינה*
http://www.hydepark.co.il/hydepark/forum.asp?forum_id=190
הייתכן?
לא מזמן הייתה פה יומית על הסרט בלייד אבל למיטב זכרוני מעולם לא צוינה פה מילה על המשך לסרט, לא שראיתי אבל לפי הדיונים ביומית הרוב לא ממש אהבו אותו, האם יש אמת בשמועות או אולי מישהו סתם מפיץ ומשמיץ?
http://filmforce.ign.com/blade/
יש אמת.
ב'בלייד 2' בלייד חובר לערפדים כדי להילחם יחד באויב משותף, מין יצור חדש כלשהו של אל-מתים. הסרט אמור לצאת מתישהו בתחילת השנה הבאה.
טוב, הגיע הזמן לצעוק בקול גדול
או שלרד פיש נגמר הכסף, או שאין לו זמן, או שנגמרה לו הדיו בקסת, או שהתקלקלה לו המקלדת, או שנקטעה לו היד המקלידה, או שפשוט נכנס לו משהו לעין והוא לא יכול לראות סרטים, או שהוא שכח את הדרך לקולנוע, או שהוא נטול השראה או סתם עצלן. אבל האמת העירומה היא שרד פיש לא כתב ביקורת על סרט חדש כבר המון זמן.
כל התשובות נכונות
ובמילים אחרות: בגלל צרוף נסיבות כאלו ואחרות, בתקופה הנכחית אין לי שום זמן פנוי, וגם העדכונים הלא רבים שכן קורים באתר עולים לי בשעות שינה. אבל זה יעבור, בסוף השבוע הנכחי, אני מקווה.
ושכחתי רק לציין
שגם אתה לא כתבת ביקורת מאז 'רקוויאם לחלום', וזה היה הרבה לפני הביקורת האחרונה שלי. ולך אפילו אין תרוצים. העם דורש דן!
יחי ההבדל הקטן
דג יקר, כשהאתר ישנה את שמו ל"עין הדן" אני ארגיש אחריות אישית למלא אותו בכתבות. אז עם כל הכבוד, אני בכלל לא צריך תירוצים.
(והאמת שאני פשוט מפחד, אחרי ההצלחה של הביקורת על "רקוויאם", שהייתה גדולה יותר מההצלחה של הסרט עצמו, נדמה לי)
לא היית צריך להציע.