בקבוק ריק של סמירנוף-
אייס מונח על השולחן.
אתמול הוא היה שם כדי
לעזור לנו לשרוד את הלילה.
כתבת אוסקרים זה לא רק
לתקתק קצת במחשב ויאללה,
לפרסם. יש עוד כל כך הרבה
דברים מסביב שאפשר להשתגע. ואז הגיע הספאם ההוא, עם המוסיקה – סינתיסייזר שעשה שמות באיזה שיר מוכר. החתולה ברחה מיד, אבל אולי זה היה בגלל שצחקתי בצורה מפחידה. צחוק של מצב כפית, נו. ועכשיו, למרות שעדיין לא השלמתי שעות שינה, אני מנסה לכתוב דוחק"ו על אחד השבועות הכי משעממים. אפילו לא איזה שבוע סתמי שעוד אפשר לדוג משהו כדי לדבר עליו. כלום. סרט אחד חדש, וחוץ מזה, שממה.
יאללה, נתחיל. אולי בכל זאת ייצא מזה משהו. כזכור, ביום שבת נחגג הולנטיינס-דיי, בו ממריאות המכירות של שוקולדים, פרחים, וכל מה שהצורה שלו מזכירה לב, בעיקר אם זה ורוד. זה גם היום שבו הרבה יותר נשים וגברים רוצים לדעת שהם מיוחדים מספיק כדי שבן/בת זוגם יזכור אותם לנצח, רצוי תוך מבט מצועף. ועם כל הציפיות המוגזמות האלה על איך שמספיק שתהיי מיוחדת כדי שהוא ישתנה בשבילך, או איך מספיק שתגיד "בייבי" או "מותק" כדי שהיא תעלה אליך לקפה, יש רק סרט אחד שבחר לנצל את העניין:
'50 First Dates', עם אדם סנדלר ודרו בארימור. העלילה של הסרט הזה נשמעת כמו משהו שיכול להתאים לולנטיינס כמו כפפה לפרדי קרוגר: אדם סנדלר מתאהב בדרו בארימור, אבל בבוקר היא לא זוכרת אותו. גם בבוקר הבא היא לא זוכרת אותו. ושוב. ושוב. וזה לא שהוא סתם בחור שהיא לא זוכרת – הם יוצאים יחד. לדרו, מה לעשות, יש בעיות בזיכרון לטווח הקצר. זה אופנתי לאחרונה.
כצפוי בסרטים של סנדלר, המבקרים לא יוצאים מגדרם. נראה שהם מעריכים את זה שלסרט יש סאבטקסט כלשהו (אהבה של מישהו אלינו אינה מובנת מאליה, ויש לזכות בה בכל יום מחדש וכאלה), אבל באותה נשימה הם בוכים על הדרך בה הסרט מעביר את זה – הומור ילדותי, והרבה בדיחות-גועל. גם כן רומנטיקה.
כרגיל בסרטים של סנדלר, לקהל זה לא מפריע במיוחד. אלא שהפעם ה"לא מפריע במיוחד" הוא חתיכת אנדרסטייטמנט: '50 הדייטים הראשונים שלנו' היא הקומדיה הרומנטית הדומיננטית בקופות (לא סתם דומיננטית – הסרט יצא בלמעלה מ-3,500 קולנועים), ואת סוף השבוע סיים הסרט כשבכיסו 40 מיליון דולר, כשהוא נחמד מספיק כדי להשאיר כמה פירורים ל'ואז הגיעה פולי' של נקטל-מבקרים אחר, בן סטילר. הפעם הקודמת שבה אדם סנדלר ודרו בארימור נפגשו לקומדיה רומנטית היתה ב-1998, עם 'זמר החתונות', ואז הם השיגו ביחד רק 18 מיליון.
למרות ש'50 הדייטים הראשונים שלנו' לא צפוי להחזיק מעמד לטווח הרחוק, הוא ימשיך לשמור על דומיננטיות בז'אנר הקומדיות הרומנטיות (עד סוף פברואר לא אמורים לצאת עוד סרטים מז'אנר זה), מה שעשוי למתן את ההתדרדרות שלו בקופות. אלינו יגיע הסרט ב-29 באפריל.
במקום השני בטבלה, 'מספרה 2' שומרת בשיניים על הכסף – המתחרה הצמוד, 'נס', הוסיף 150 קולנועים להפצתו, מה שמיתן את הירידה בהכנסותיו ואף גרם לו לנשוף בעורפה של המספרה. ולמרות זאת, איכשהו 'המספרה' הצליחה להשאר מעליו. 'אפקט הפרפר' גם הוא יורד בהכנסותיו באיטיות, ומבחינת מיקומו בטבלה הוא למעשה עלה השבוע, מהמקום החמישי בחזרה לרביעי.
בשבוע הבא יישבר השעמום כששלושה סרטים ייצאו בהפצה רחבה, שניים בטרום בכורה ואחד בהפצה סמי-רחבה: ב-'Welcome to Mooseport' ג'ין הקמן, נשיא ארה"ב הפורש, חוזר לעיירת הולדתו, ומתמודד על משרת ראשות העיר מול ריי רומנו. עוד משתתפת בסרט מרשה גיי הארדן חובבת האוסקימורונים. מי שלא אוהב בחירות, מוזמן לצאת ל'Eurotrip', קומדית נעורים בה בחור יוצא עם חבריו למסע סובב-אירופה, כדי לפגוש חברה מהאינטרנט. את העין מושכים דווקא כמה מהשמות בתפקידים המשניים: אנדריאה, השותפה לשעבר של דן ברזל, וגם מאט דיימון אחד (כן, ההוא), ומישל טרכטנברג.
לא אוהבים את מישל? נסו את לינדסי לוהאן ('שישי הפוך'). אולי היא תעשה לכם את זה ב'Confessions of a Teenage Drama Queen', בה נערה שבטוחה שכל העולם סובב סביבה, עוברת עם משפחתה לעיירה נידחת.
אם קומדיות על נערות מתבגרות זה עדיין לא הקטע שלכם, נסו קומדיה אחרת (זו שבהפצה סמי-רחבה): מג ראיין, יהודיה מדטרויט, הופכת למנהלת בענף האיגרוף.
למי שחשוב להיות מעודכן איזה סרטים יקרינו בטרום בכורה בארה"ב במהלך סוף השבוע הקרוב – אין בעיה. גם פה אפשר לעזור: בן סטילר יעזוב את פולי המעצבנת ויחבור לאוון ווילסון ברימייק לסדרה 'סטארסקי והאץ", ואילו אלישיה קאטברט מ-'24' תתגלה ככוכבת פורנו לשעבר ב'The Girl Next Door'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.
למה, פתאום, בכל פתיחה של מאמר, אתם מנסים להריץ איזשהו ActiveX?
אולי זו פרסומת הפלאש החדשה ל-21 גרם.
הבוז לפרסומות פלאש.
אם
מישל טרכטנברג היא זו ששיחקה את החאות שלך באפי .(בתור דון)
אויש זוועה
אני לא סובל אותה הרסה לי את העונה החמישית
.
היא הייתה כל כך מעצבנת
עד מישל טרטנברג!
למרות שעל האחות שלה לא אמורים לדבר כאן :-)
דוחק''ו שלם בלי מילה על שר''ה?
אוי לבושה…
אגב שרה, באיזה מקום הוא עכשיו ברשימת ה10 המכניסים ביותר בארה"ב? וכמה הוא הרוויח בכל העולם עד עתה?
מי שיענה מקבל מסטיק!
אבל מזכירים אותו מספיק בקדם האוסקר
לבקשתך-
שר"ה מקום 8 (כמו שאתה יכול ראות בסוף הדוחק"ו.
והוא הכניס עד עכשיו 943 מיליון דולר.
אתה?
wow חסידה שוטה! חסידה שוטה!
אתה באמת צריך לעבוד על הבנת הנקרא שלך.
ברור שהוא צריך.
אחרת, הוא לא היה עונה על המקום השבועי אם שאלת על המקום בכל הזמנים.
יש לך טעות
במקום "wow חסידה שוטה! חסידה שוטה!"
יש לכתוב:
wow חסידה שוטה! חסידה!
מקום שישי בכל הזמנים (ללא אינפלציה)
ולא רק שהוא עבר את שני הצריחים, ולא רק שהוא מעפ"ג, הוא גם עבר את פארק היורה.
עכשיו באמת הגיע הזמן לקצת שקט משרה. עד שהוא יעבור את ספיידי. מה שאפשרי בהחלט, אם וכאשר הוא יזכה באוסקר.
ואימרו אמן.
שאלת אוף-טופיק
איך זה שעדיין אין ביקורת ל"קולד מאונטיין"?
זה בכל זאת סרט די גדול, גם אם הוא לא קיבל את כל המועמדויות לאוסקר שציפו להן.
יש לפחות אחת כזו בדרך?
כי אם לא, אני אנסה לכתוב אחת בעצמי.
שלא תבינו לא נכון, אני איומה בכתיבת ביקורות והייתי מאוד מעדיפה שמישהו יותר מוכשר יכתוב על הסרט, אבל זה עדיף על פני זה שלא תהיה ביקורת בכלל.
דווקא יש אחת בדרך.
אפילו יצא לנו לקרוא 3 פסקאות ממנה לפני יומיים, ואני מקווה שמאז הביקורת תפחה קצת, ושהיא תשלח אלינו בקרוב.
<מסתכלת על מי שצריך>
נכון שלא תשלח לנו עוד חצי ביקורת לאוסף? נכון?!?
שקלתי לשלוח אחת,
אבל כבר שבוע שעבר שלחתי את הביקורת על 'רוזטה', שלא פורסמה עדיין, וחבל לי שהיא תיעלם בגלל שבד"כ לא מפרסמים שתי ביקורות של כותב בשבוע אחד…
אף פעם אל תיתן לזה להפריע לך.
אם יש "בדרך כלל", זה אומר שיש גם "יוצא מהכלל" (וזה לא כל כך "בשבוע אחד" כמו "שתיים ברצף – אחת אחרי השניה בלי אף ביקורת אחרת שתפריד ביניהן").
איך אתם נמנעים מהצבעות כפולות?
ועד שני סימני שאלה שלוש נקודות
הצבעות כפולות במה?
הצבעות כפולות במה?
כתבתי במקום הלא נכון
התכוונתי לאוסקימורון…
:-\
במקרה הזה
זה לא הצבעות כפולות, זה הימורים כפולים. וכמו שאמרתי למישהו באחד הסקרים האחרונים, יש לנו דרכים לעלות על אנשים שמנסים לרמות, שכללי בטחון שדה מונעים ממני לפרט – אבל הכי טוב יהיה אם לא נצטרך לבדוק את יעילות השיטות שלנו בכלל. הכי טוב לא לרמות, וזהו.
אוקיי
לקראת יציאתו של ''הפסיון''
פלדרמאוס ואנגלשיר עם מל גיבסון
(איטליה, מל גיבסון מצלם סצנה אלימה במיוחד בפסיון)
(פלרמאוס ואנגלשיר מתקרבים בצעדים גמלוניים. פלדמראוס לא שם לב ומתנגש בקערה עם לחם הקודש שנופל ארצה. אנגלשיר מסתכל עליו במבט כועס)
פלדרמאוס (אוסף את הלחם ומחזיר אותו לקערה): הנה, הנה! כמו חדש! מה אתה רוצה?!
אנגלשיר (פונה לגיבסון): הלו אנד שלום! ווי אר פרום דה איזראלי דלגשיין.
גיבסון (מופתע): Israel? What? Guy Pines sent you?
אנגלשיר: נו. ווי הב א ליטל קווטשיין.
פלדרמאוס: א ליטל קווטשיין, פרום א ליטל קאנטרי.
אנגלשיר: יס. ווי הרד ד'ת יו אר דואינג א סרט אבאוט הצליבה של ישו.
גיבסון: I am very busy.
אנגלשיר: ג'סט א מינוט. אנד ווי הרד ד'ת היהודים נו לצאת טוב מהסרט.
גיבסון (המום): ?
פלדרמאוס: ווי וור תינקינג, מייבי אתה לעשות את הסרט קצת יותר מאוזן?
גיבסון: Meuzan?
אנגלשיר: יו נו, מייבי לשים איזה ערבים שצולבים? פלשתינאים, אם אפשר.
פלדרמאוס: רק אם אפשר.
גיבסון: but in the new testament…
פלדרמאוס: מה ניו טסטמנט מה?! כמה יהודים הרגת היום?! הוונת דה ג'ואיש פיפל ספרד אינף?
אנגלשיר: תרגע פלדרמאוס!
פלדרמאוס: שאני ארגע?! שהסקוטי ירגע! (פולט לעצמו) – הומו לובש שמלות מעצבן.
אנגלשיר: יו נו, מייבי א ליטל סמת'ינב על הטרור?
גיבסון: The movie is not about that.
פלדרמאוס (צועק שוב): האו מאני
חסידיק אומות עולם סקוטים יש?! הא?! פיפל אוף סקוטלנד?! ראינו מתחת לחצאית שלך…
אנגלשיר: תרגע פלדרמאוס!! (לגיבסון) – פליס תבוא לקראתנו. משהו.
גיבסון (חוכך בדעתו): I can make the movie in langauge no one undestands…
אנגלשיר: איט וויל בי וונדרפול.
פלדרמאוס: תודה.
אנגלשיר: ווי וויל סנד סם גיפטס לשגרירות הסקוטית.
פלדרמאוס: ונתמוך בהם במאבק נגד האנגלים.
גיבסון: Shalom.
פלדרמאוס ואנגלשיר: שלום! (מתרחקים).
גיבסון (לעצמו): God damn christ-murderers…
(סוף)
פלדרמאוס ואנגלשיר
מי אלה? שי ודרור?
לא, החמישיה הקאמרית
http://www.ee.bgu.ac.il/~buniashv/olympic.htm
גדול
נפלא!
אהבתי עד מאד.
רק מה הקשר לסקוטלנד? מל גיבסון לא אוסטרלי? פספסתי משהו?
לב אמיץ.
אה. אני באמת צריכה לצפות בו מתישהו...
מה!?!?
היא באמת צריכה לצפות בו מתישהו.
היא חייבת באמת לצפות?
לא מספיק כאילו לצפות?
כאילו לצפות זה באמת מספיק
אבל באמת היה צריך לצפות את זה.