דו"ח קופות שבורות – 17.2.2004

בקבוק ריק של סמירנוף-
אייס מונח על השולחן.
אתמול הוא היה שם כדי
לעזור לנו לשרוד את הלילה.
כתבת אוסקרים זה לא רק
לתקתק קצת במחשב ויאללה,
לפרסם. יש עוד כל כך הרבה
דברים מסביב שאפשר להשתגע. ואז הגיע הספאם ההוא, עם המוסיקה – סינתיסייזר שעשה שמות באיזה שיר מוכר. החתולה ברחה מיד, אבל אולי זה היה בגלל שצחקתי בצורה מפחידה. צחוק של מצב כפית, נו. ועכשיו, למרות שעדיין לא השלמתי שעות שינה, אני מנסה לכתוב דוחק"ו על אחד השבועות הכי משעממים. אפילו לא איזה שבוע סתמי שעוד אפשר לדוג משהו כדי לדבר עליו. כלום. סרט אחד חדש, וחוץ מזה, שממה.

יאללה, נתחיל. אולי בכל זאת ייצא מזה משהו. כזכור, ביום שבת נחגג הולנטיינס-דיי, בו ממריאות המכירות של שוקולדים, פרחים, וכל מה שהצורה שלו מזכירה לב, בעיקר אם זה ורוד. זה גם היום שבו הרבה יותר נשים וגברים רוצים לדעת שהם מיוחדים מספיק כדי שבן/בת זוגם יזכור אותם לנצח, רצוי תוך מבט מצועף. ועם כל הציפיות המוגזמות האלה על איך שמספיק שתהיי מיוחדת כדי שהוא ישתנה בשבילך, או איך מספיק שתגיד "בייבי" או "מותק" כדי שהיא תעלה אליך לקפה, יש רק סרט אחד שבחר לנצל את העניין:
'50 First Dates', עם אדם סנדלר ודרו בארימור. העלילה של הסרט הזה נשמעת כמו משהו שיכול להתאים לולנטיינס כמו כפפה לפרדי קרוגר: אדם סנדלר מתאהב בדרו בארימור, אבל בבוקר היא לא זוכרת אותו. גם בבוקר הבא היא לא זוכרת אותו. ושוב. ושוב. וזה לא שהוא סתם בחור שהיא לא זוכרת – הם יוצאים יחד. לדרו, מה לעשות, יש בעיות בזיכרון לטווח הקצר. זה אופנתי לאחרונה.
כצפוי בסרטים של סנדלר, המבקרים לא יוצאים מגדרם. נראה שהם מעריכים את זה שלסרט יש סאבטקסט כלשהו (אהבה של מישהו אלינו אינה מובנת מאליה, ויש לזכות בה בכל יום מחדש וכאלה), אבל באותה נשימה הם בוכים על הדרך בה הסרט מעביר את זה – הומור ילדותי, והרבה בדיחות-גועל. גם כן רומנטיקה.

כרגיל בסרטים של סנדלר, לקהל זה לא מפריע במיוחד. אלא שהפעם ה"לא מפריע במיוחד" הוא חתיכת אנדרסטייטמנט: '50 הדייטים הראשונים שלנו' היא הקומדיה הרומנטית הדומיננטית בקופות (לא סתם דומיננטית – הסרט יצא בלמעלה מ-3,500 קולנועים), ואת סוף השבוע סיים הסרט כשבכיסו 40 מיליון דולר, כשהוא נחמד מספיק כדי להשאיר כמה פירורים ל'ואז הגיעה פולי' של נקטל-מבקרים אחר, בן סטילר. הפעם הקודמת שבה אדם סנדלר ודרו בארימור נפגשו לקומדיה רומנטית היתה ב-1998, עם 'זמר החתונות', ואז הם השיגו ביחד רק 18 מיליון.

למרות ש'50 הדייטים הראשונים שלנו' לא צפוי להחזיק מעמד לטווח הרחוק, הוא ימשיך לשמור על דומיננטיות בז'אנר הקומדיות הרומנטיות (עד סוף פברואר לא אמורים לצאת עוד סרטים מז'אנר זה), מה שעשוי למתן את ההתדרדרות שלו בקופות. אלינו יגיע הסרט ב-29 באפריל.

במקום השני בטבלה, 'מספרה 2' שומרת בשיניים על הכסף – המתחרה הצמוד, 'נס', הוסיף 150 קולנועים להפצתו, מה שמיתן את הירידה בהכנסותיו ואף גרם לו לנשוף בעורפה של המספרה. ולמרות זאת, איכשהו 'המספרה' הצליחה להשאר מעליו. 'אפקט הפרפר' גם הוא יורד בהכנסותיו באיטיות, ומבחינת מיקומו בטבלה הוא למעשה עלה השבוע, מהמקום החמישי בחזרה לרביעי.

בשבוע הבא יישבר השעמום כששלושה סרטים ייצאו בהפצה רחבה, שניים בטרום בכורה ואחד בהפצה סמי-רחבה: ב-'Welcome to Mooseport' ג'ין הקמן, נשיא ארה"ב הפורש, חוזר לעיירת הולדתו, ומתמודד על משרת ראשות העיר מול ריי רומנו. עוד משתתפת בסרט מרשה גיי הארדן חובבת האוסקימורונים. מי שלא אוהב בחירות, מוזמן לצאת ל'Eurotrip', קומדית נעורים בה בחור יוצא עם חבריו למסע סובב-אירופה, כדי לפגוש חברה מהאינטרנט. את העין מושכים דווקא כמה מהשמות בתפקידים המשניים: אנדריאה, השותפה לשעבר של דן ברזל, וגם מאט דיימון אחד (כן, ההוא), ומישל טרכטנברג.

לא אוהבים את מישל? נסו את לינדסי לוהאן ('שישי הפוך'). אולי היא תעשה לכם את זה ב'Confessions of a Teenage Drama Queen', בה נערה שבטוחה שכל העולם סובב סביבה, עוברת עם משפחתה לעיירה נידחת.
אם קומדיות על נערות מתבגרות זה עדיין לא הקטע שלכם, נסו קומדיה אחרת (זו שבהפצה סמי-רחבה): מג ראיין, יהודיה מדטרויט, הופכת למנהלת בענף האיגרוף.

למי שחשוב להיות מעודכן איזה סרטים יקרינו בטרום בכורה בארה"ב במהלך סוף השבוע הקרוב – אין בעיה. גם פה אפשר לעזור: בן סטילר יעזוב את פולי המעצבנת ויחבור לאוון ווילסון ברימייק לסדרה 'סטארסקי והאץ", ואילו אלישיה קאטברט מ-'24' תתגלה ככוכבת פורנו לשעבר ב'The Girl Next Door'.


הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך סוף השבוע האחרון בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד כה.

1. 50 First Dates – 40.0 (40.0)
2. Barbershop 2: Back in business – 14.5 (42.9)
3. Miracle – 14.0 (37.1)
4. The Butterfly Effect – 5.3 (48.5)
5. You Got Served – 5.1 (32.1)
6. Along Came Polly – 4.8 (81.4)
7. Catch That Kid – 4.3 (10.8)
8. The Lord of the Rings: Return of the King – 4.1 (356.4)
9. Cold Mountain – 3.7 (87.6)
10. Mystic River – 3.7 (74.7)
9. Monster – 3.5 (15.3)